Folytatódott az élpilóták kálváriája a Forma-1-es előszezoni tesztelés második napján is, Bahreinben. A Mercedes pénteki váltóhibája után a hétszeres világbajnok Lewis Hamilton délelőtt megpördült és elásta magát a kavicságyban, ezért a konstruktőri világbajnokság címvédője újabb értékes órát vesztett a rendelkezésre álló 24-ből. Hamilton még ebédidő előtt visszatért és lefutott összesen egy versenytávnyi kört, de a tempója és a Mercedes mozgása sem tűnt ígéretesnek, csak a 8. helyen zárta a délelőttöt.
Ennél is rosszabb sora volt Sebastian Vettelnek, akit pénteken elektromos hiba hátráltatott, szombaton pedig mindössze 10 kört tudott megtenni, ezúttal a sebességváltó problémája miatt.
Vettel ezzel lényegében a mai nap Valtteri Bottasa lett,
a finn pilóta pénteken kénytelen volt lemondani szinte a teljes délelőttről, szintén a Mercedes által szállított sebességváltó okán. Nem meglepő, hogy Vettel ilyen körülmények között nem tudott értékelhető mért kört futni, és csak a köridőtáblázat végén szerepel.
A tegnap délelőttel ellentétben Bottas szombaton délután már érdemi munkát végezhetett a Mercedesszel, ez a nap végére már a köridőn is meglátszott. A csapatok a tesztelés során általában nem a lehető leggyorsabb körökre törekednek, hanem az autójuk kiismerésével, finomhangolásával foglalkoznak, amire a Mercedesnek ezúttal különösen nagy szüksége van, hiszen 2014 óta nem kezdték ilyen zaklatottan a felkészülést a szezonra.
Küszködött Carlos Sainz is, aki meg is pördült a Ferrarival, Nyikita Mazepin majdnem nekiment Antonio Giovinazzi autójának, és megjárta a bukóteret Nicholas Latifi is, aki első és egyetlen bahreini tesztnapját tölthette szombaton a Williams volánja mögött. A kisebb-nagyobb bakik ellenére délelőtt csak Hamilton kicsúszása miatt volt szükség piros zászlós megszakításra.
A délelőtt folyamán a kétéves kihagyás és egy biciklis baleset után az Alpine-nal visszatérő Fernando Alonso és a McLaren új igazolása, Daniel Ricciardo váltotta egymást az élen,
ebédidőben végül az ausztrál pilóta volt a leggyorsabb 1:32.215-tel, közepes keverékű gumikon. A Red Bullnál a mezőnyben is bemutatkozó Sergio Pérez 0,2 másodperces lemaradással a 3. helyen kezdett, Nicholas Latifi pedig a 4. helyen mehetett ebédelni, de ő lágy gumikkal futotta a leggyorsabb körét.
A délután szintén volt piros zászló, az elsőt a Red Bull okozta, amelynek motorburkolata levált Pérez autójáról a célegyenesben, és törmelékkel szórta tele az aszfaltot. A csapat számára kellemetlenebb, hogy a rivális csapatok fotósai így szemügyre vehették az új Honda-motor elrendezését, nem is csoda, hogy a szerelők a bokszutcában sorfalat álltak az autónak, miközben betolták azt a garázsba.
A tesztelés második napján egyre nagyobb kíváncsiság övezi a csapatok műszaki megoldásait, a Mercedesen elsősorban a padlólemez és a diffúzor keltett feltűnést, de többen felfigyeltek arra is, hogy a McLaren a saját fejlesztésű sebességváltóján is légterelőket helyezett el, ezzel próbálják csökkenteni a szabályváltozásokból adódó leszorítóerő-csökkenést. Szintén beszédtéma az Alpine látványosan vaskos légcsatornája a pilóta feje fölött, de a technikai igazgatójuk szerint nem véletlenül választották ezt a kialakítást.
A pénteki eseményekkel ellentétben szombaton nem romlott a pálya állapota homokvihar és más időjárási tényezők miatt sem, ráadásul napnyugtakor több pilóta is lágy abroncsokat kapott, így nem meglepő, hogy
a délutános műszak nagyrészt ma is gyorsabb volt a délelőttösöknél.
Ez azonban a McLarent nem billentette ki, a Ricciardót váltó Lando Norris az élmezőnyben maradt, C4-essel átmenetileg vezetett is, aztán Pierre Gasly állt az élre, szintén C4-esekkel, végül a McLaren-pilóta a 4. helyezett lett.
Sokáig úgy tűnt, Bottas a Mercedes a leggyorsabb körét jelöletlen C3-as gumikon futja, majd ő is kapott C4-est, de azzal nem fokozta a tempót. Az utolsó félórában aztán felkerültek C5-ös lágyak a Mercedesre, ami kiegyensúlyozottabbnak tűnt a korábbiaknál, és Bottas nem sokkal később átvette a vezetést is 1:30.289-cel. Gyorsabbnak bizonyult délelőttös csapattársánál Mick Schumacher is, Charles Leclerc pedig Sainz eredményél ért el jobbat, bár a C5-ös gumikkal sem tudott beférni az élmezőnybe.
Bottas mögé Gasly és az Aston Martint hajtó Lance Stroll ért oda, a kanadai pilóta az utolsó percekben jött fel a képzeletbeli dobogóra, így az új színekben versenyző silverstone-i istállónak is jutott részsiker a második tesztnap végén.
A szombati eseményekkel az előszezoni tesztelés kétharmada már véget is ért, a csapatok vasárnap folytathatják a felkészülést a két hét múlva ugyanezen a pályán zajló Bahreini Nagydíjra. Az idő egyre jobban szorít, és meglepetésre tavaly jól szereplő csapatok is váratlan problémákkal szembesültek, ezért rajtuk még nagyobb a nyomás, hogy behozzák a lemaradásul legalább egy részét.
Percről percre tudósításunkat az eredménytáblázat alatt olvashatja!