A vártnál viszontagságosabban kezdődött a csapatok számára a rendkívül rövid, mindössze háromnapos előszezoni F1-es tesztelés az idénynyitó Bahreini Nagydíj helyszínén. A szahíri pálya reggel még ígéretes állapotban volt, hiszen az F2-es mezőny három napig koptatta a gumikat az aszfalton, ebédidőben viszont homokvihar érte el a pályát.
A körülmények egyértelműen a délelőtt vezető pilótáknak kedveztek, de ezt sokan nem tudták kihasználni, mert annak ellenére is sok meghibásodás fordult elő, hogy az autók lényeges elemeit, például az erőforrásokat vagy a sebességváltókat nem érintették kötelező szabálymódosítások, az autók jelentős részben megegyeznek a tavalyiakkal.
A Mercedesnél, a Ferrarinál, a Haasnál és az Aston Martinnál mégis időveszteséget okozó technikai problémák merültek fel,
ráadásul a világbajnoki címvédő szinte az egész délelőttöt eltékozolta, mert Valtteri Bottasnál már az első installációs kör után váltóhibát tapasztaltak. Ugyanígy járt Mick Schumacher is, ő kevesebb időt vesztett, de szintén sokáig távol maradt a pályától.
Charles Leclerc alatt közvetlenül az ebédszünet előtt robbant le az SF21-es, Sebastian Vettel pedig a bokszutca végén fulladt le, a szerelői tolták vissza a garázsba, majd a délutános műszak elején Lance Stroll sem tudott rögtön pályára lépni, mert elektromos hibát kellett kijavítani a brit versenyzöld autón.
Daniel Ricciardo és a McLaren viszont ígéretesen kezdett, az ausztrál pilóta bizonyult délelőtt a leggyorsabbnak, délután pedig még nála is tempósabb volt csapattársa, Lando Norris. A délutános legénység tagjai közül
Nyikita Mazepin is gyorsabb volt Schumachernél, Antonio Giovinazzi a veterán Kimi Räikkönennél, Lewis Hamilton a nagyon keveset futó Bottasnál, Carlos Sainz új csapattársánál, Charles Leclerc-nél, és azok közül is sokan javítottak, akik délelőtt és délután is pályára léptek.
Ez a homokvihar érkezése láttán hatalmas fegyverténynek tűnik, azonban inkább csak Max Verstappen esetében bizonyult annak. A Red Bull pilótája délelőtt ugyan megpördült, délután viszont a Csillagok háborújából ismert Tatooine-t idéző körülmények közepette átvette a vezetést, és az este leszálltával tovább javított az eredményén, C3-as gumikkal.
Szintén napnyugta után gyorsult fel igazán az Alpine-t hajtó Esteban Ocon, a francia pilóta C4-es, piros jelzésű lágy gumikkal igyekezett egykori F3-as riválisa mögött, de a tempója egyelőre nem volt veszélyes a keményebb abroncsokon haladó Red Bullra nézve. Ezt az is megmutatta, hogy alig fél órával a leintés előtt Norris feljött a 2. helyre, szintén C3-as abroncsokkal.
Ahogy ez ilyenkor lenni szokott, az időkből nehéz olvasni, ezt az is alátámasztja, hogy a Mercedes leggyorsabb köre csak a 9. helyre volt jó Hamilton révén, a láthatóan megtankolt autóval köröző Vettel sem fért be a legjobb 10. közé, csapattársa, Lance Stroll pedig sokáig csak az utolsó volt, az utolsó órában pedig a Pirelli tesztelés alatt álló C3-as keverékével közelítette meg az élen állókat.
Verstappen és Ocon a futásteljesítmény terén is kimagaslott a mezőnyből,
mindkét pilóta két versenytávnál is többet vezetett, de megbízhatóan üzemelt az Alpha Tauri és az Alfa Romeo is, mindkét csapat autója már az utolsó óra derekára átlépte a 100 körös álomhatárt.
A pilóták a nehéz körülmények ellenére sem tűntek rozsdásnak: Verstappen és Sainz ugyan megpördült, a hátszél miatt akadtak elfékezések elsősorban a célegyenes végén, de senki sem követett el akkora vezetői hibát, ami hátráltatta volna a munkát, piros zászlóra is csak Leclerc lerobbanása miatt volt szükség.
Bár a tesztelésnek elsősorban az autók kipróbálása a célja, akadtak olyan jelenetek, amikor a pilótákból előtört a versenyszellem: Schumacher egy ideig próbálta maga mögött tartani Leclerc-t a délelőtt folyamán, koraeste pedig Verstappen üldözte Hamiltont, mielőtt jobb belátásra tért, és lemaradt a hétszeres világbajnok mögött.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!