Társoldalunk:

Russell óriásit ment Hamilton helyén, de a Mercedes Pérezt tette győztessé

2020.12.06., 17:49
rendezés
POSTOK Tematikus LISTÁZÁSA
listáz

George Russell a rajttól sokáig vezette a Szahíri Nagydíjat, majd egy szokatlan hiba miatt Valtteri Bottasszal együtt visszaesett a mezőnyben. Lewis Hamilton helyettese mindent beleadott, végül azonban pont is alig jutott neki, miközben Sergio Pérez 194. nagydíján pályafutása első győzelmét aratta.

A múlt héten megtartott Bahreini Nagydíjhoz hasonlóan ismét rajtbalesettel kezdődött a verseny a Szahíri Nagydíj alkalmával, de ezúttal közel sem alakult ki akkora baj, mint Romain Grosjean emlékezetes bukása során. A 4. rajtkockából kezdő Charles Leclerc néhány százméter után összeütközött Sergio Pérezzel, és a bukótérbe csúszó autók mellett Max Verstappen sem tudott befordulni, így a Red Bull pilótája is koccant a gumifallal, és azonnal feladta a versenyt.

Pérez már a rajtnál leskelődött, de úgy tűnt, ez Russell napja lesz - GalériaForrás: Getty Images/2020 Getty Images/Hamad I Mohammed

Addigra már a Lewis Hamiltont helyettesítő George Russell átvette a vezetést a pole pozícióból kezdő Valtteri Bottastól, ráadásul a finn pilótának védekeznie is kellett, így a brit beugró hirtelen számottevő előnyre tett szert, ezt azonban a biztonsági autó azonnal lenullázta. A romok eltakarításához 6 kör kellett, Russell életében először vezetett F1-es nagydíjat, és először várta az újraindítást az 1. helyről.

A Williamstől elkért pilóta remekül megoldotta a feladatot, olyannyira, hogy Bottasnak ismét hátrafelé kellett inkább figyelnie, Carlos Sainz kezdte őt támadni, és mire lerázta a McLarent, Russell már ismét DRS-távolságon kívül haladt, majd 2 másodperc körüli előnyt épített ki. Bottas közben többször is elfékezte magát, és a pályaelhagyás miatt mindkét pilótát eltiltották attól, hogy a 8-as kanyarnál támadják a kerékvetőt.

A korai biztonsági autós fázis kedvezett a közepes keverékű gumikon kezdő Mercedeseknek, már a verseny elején jelezték Bottasnak, hogy legalább 9 körrel meghosszabbítják az etapot, majd az is kiderült, hogy a gumikopás jóval gyengébb a vártnál, így a Mercedesnél lehetőség nyílt egykiállásos taktika megvalósítására.

Verstappen és Leclerc korai ki- és Pérez visszaesése miatt a Mercedesek zavartalanul haladhattak az élen, Sainz és a mögötte szintén szorosan autózó Daniel Ricciardo, valamint Danyiil Kvjat lágy gumikkal rajtolt, így jóval hamarabb ki kellett állniuk a bokszba. Ez Kvjatnak kedvezett, visszaért a Renault elé, Sainz tartotta az előnyüket velük szemben, de az eltolt kerékcserék miatt átmenetileg Lance Stroll és Alexander Albon eléjük került. Ez tartotta vissza a Mercedest is attól, hogy korán kereket cseréljenek, a mérnökök nem akarták forgalomba visszaengedni az autóikat.

Russell végül a 45. kör végén kapott új, kemény keverékű gumikat, Bottast a vártnál később, csak a 49. kör végén hívták ki, ugyanúgy kemény gumikért.

Bottas a rajtnál elvesztette a vezetést, utána csak átmenetileg szerezte azt visszaForrás: Getty Images/RUDY CAREZZEVOLI/Rudy Carezzevoli

A brit versenyző a kivezető körén gondokkal küzdött, mérnöke beállítások megváltoztatására kérte, ez bevált, mert rögtön megfutotta a verseny leggyorsabb körét és közelíteni kezdett Bottashoz, ennek következtében a finn pilóta 8,5 másodperces hátrányba került a kerékcsere után. A két pilótát figyelmeztették, hogy ne terheljék a futóművet a 8-as kanyarnál, mert a szenzorok túlterhelést jelentettek.

Helyettese miatt úszott el Russell győzelme

Miután mindenki teljesítette az első kerékcserét, Russell, Bottas, Sainz, Kvjat, Ricciardo, Ocon, Stroll, Pérez, Albon és Norris autózott pontszerző helyeken, Sainz kissé meglépett a 3. pozícióban Kvjattól és Ricciardótól. Az Alpha Tauri és a Renault között kezdett szoros lenni a helyzet, ekkor Kvjatot kihívták ismét kereket cserélni, majd Nicholas Latifi miatt virtuális biztonsági autós fázist léptettek életbe.

A 10. helyezett Norris és a 11. helyezett Sebastian Vettel mérnökei gyorsan kapcsoltak, rögtön behívták őket kereket cserélni, de a Ferrarinál ismét elrontották a bokszkiállást. A McLaren rögtön behívta Sainzot is, de mire beért, már ismét szabad volt a pálya, így a spanyol pilóta csak a 7. helyre jött vissza Ricciardo és Kvjat elé, miközben Stroll megelőzésével Pérez ismét feljött a 3. pozícióba.

Miközben Russell továbbra is vezetett, de Bottas közelíteni kezdett hozzá, williamses helyettese, Jack Aitken a célegyenes bejáratánál megpördült és a falnak ütközött, a letört első szárnya pedig a pályán maradt. Először VSC-t alkalmaztak, majd a biztonsági autót is beküldték, a Mercedes ekkor a bokszba rendelte mindkét autóját.

Egymás után próbálták szervizelni először Russell majd Bottas autóját, de ritka nagy hibát követtek el: Russell kerekeit összecserélték, és visszaengedték a pályára, Bottasnál menet közben korrigáltak, de időveszteséggel tudott csak visszatérni a mezőnybe. Ekkor úgy tűnt, Russellnek nyert ügye van, de őt vissza kellett hívni, hogy megkapja a megfelelő kerekeket, ezért visszaesett Bottas mögé az 5. helyre.

A mezőnyt a 69. körben engedték ismét szabadjára, ekkor Pérez vezetett Ocon, Stroll, Bottas, Russell, Sainz, Ricciardo, Kvjat, Gasly és Albon előtt. Russell nem sokat várakozott, a 71. körben keményen megtorolta Bottas hibáját, és kihasználta azt, hogy közepes keverékű gumikkal ment tovább, míg Bottas keményeket kapott az autójára. A 72. kör elején kifékezte Strollt is, ezzel visszatért a dobogóra, és a versenyt vezető Pérez, valamint Ocon nyomába eredt. A gumik és a tempó terén is előnyben volt, így ledolgozhatónak tűnt 3,7 másodperces hátránya.

A brit versenyző nem is hagyta annyiban, a 73. körben maga mögé utasította Ocont is, és a versenyt vezető Pérez nyomába eredt 3,4 másodperces lemaradással, de a Racing Point pilótája sem hagyta magát, eleinte mindössze körönként 0,2 másodpercet tudott hozni ellenfelén. Bottas ekkor továbbra is az 5. helyen autózott, Stroll mögé beszorulva.

A következő körök során a Mercedes lényegében összeomlott, Russellt defekt miatt újra kihívták kereket cserélni, ezért a remekül versenyző pilóta csak a 9. helyen tudott célba érni, de megszerezte pályafutása első F1-es pontjait. Bottas a kopott kemény gumikon visszaesett a 8. helyre, így a 2012-es USA Nagydíj óta először fordul elő, hogy mindkét Mercedes célba ért, de egyik sem jutott be a legjobb 7 helyezett közé.

Ez azonban az élen egyáltalán nem befolyásolta Pérezt, aki pályafutása 194. nagydíján érett versenyzéssel, a rajt utáni balesetet feledtetve megnyerte a versenyt a visszatérése óta az első komolyabb eredményt elérő Esteban Ocon és a 3. helyezett Lance Stroll előtt, így a Racing Point rövid története első győzelme mellett első dupla dobogós eredményét is elkönyvelheti.

Pérez szó szerint utolsóból lett első - GalériaForrás: Motorsport Images/Zak Mauger

A sokáig a 3. helyen autózó Sainz legközelebbi ellenfele, Ricciardo előtt a 4. helyezett lett, Albon és Kvjat előtt, a két Mercedes mögött az utolsó pont Norrisnak jutott, aki szintén remekül versenyzett, és a mezőny végéről indulva is kiszorította a pontszerző pozíciókról Pierre Gasly-t, valamint Vettelt, ami azt jelenti, hogy a Ferrari pont nélkül távozik a Szahíri Nagydíjról.

Befejezte a versenyt a mezőny két újonca is, a papírformának megfelelően Jack Aitken és Pietro Fittipaldi a két utolsó helyen ért célba, de a brit-koreai versenyző ütközésétől eltekintve mindketten sikerrel abszolválták az első F1-es bevetésüket.

Percről percre tudósításunkat az eredménytáblázat alatt olvashatja!

GPHírek
17:39

Jön az év utolsó előtti futama!

20 perc és kezdődik a Szahíri Nagydíj, a 2020-as Forma-1-es világbajnoki szezon utolsó előtti versenye. Noha a világbajnoki címek már eldőltek, így is akad bőven érdekesség a versennyel kapcsolatban! Tartsanak velünk!

GPHírek
17:42

A Mercedesek egymásnak eshetnek

A hétvége egyik nagy szenzációja George Russell beugrása Lewis Hamilton helyén a Mercedesben. A szezon eddigi részében a Williamsnél versenyző fiatal brit nagyon megszorongatta Valtteri Bottast az időmérőn, és mindössze 26 ezreddel maradt le élete első pole pozíciójáról. Kérdés, hogy a második helyről rajtolva meglesz-e élete első Forma-1-es futamgyőzelme. Toto Wolff kijelentette: szabad a verseny kettejük között, úgyhogy attól nem kell tartani, hogy a Mercedes a pontverseny második helyéért csatázó Bottas mögé parancsolja őt.

KAPCSOLÓDÓ CIKK

GPHírek
17:44

Verstappen lesben áll a harmadik helyen

A pénteki versenyszimulációk során a ma a harmadik helyről rajtoló Max Verstappen volt a leggyorsabb megtankolt autóval, így a hollandnak is jó esélye lehet, ehhez azonban alighanem egy jó rajtra is szüksége lesz. Verstappen tegnap óvatosságra intett, mondván a múlt héten is bizakodtak, Lewis Hamiltont mégsem tudták legyőzni.

KAPCSOLÓDÓ CIKK

GPHírek
17:52

Változott a rajtsorrend

A McLaren úgy döntött, hogy az elrontott időmérője után kicseréli a 15. helyre kvalifikáló Lando Norris motorját és turbóját, hiszen csak öt pozíciót veszítenek vele, viszont a brit pilóta így ezen a versenyen és a jövő heti Abu-dzabi Nagydíjon feljebb csavarhat mindent, hiszen már nem kell olyan sokat kibírjon ez a két elem.

GPHírek
17:57

Mick Schumacher F2-es bajnok lett

A mai nap egyik fontos történése, hogy Mick Schumacher a szezonzárón megnyerte az idei Forma-2-es idényt, így bajnokként léphet fel jövőre a Forma-1-be.

GPHírek
17:58

Grosjean nem versenyez Abu-Dzabiban

A másik fontos mai hír pedig az, hogy a múlt héten óriási balesetet szenvedett Romain Grosjean nem lesz ott a szezonzárón, így a francia pilótának alighanem ennyi volt a Forma-1. A helyén a ma első F1-es futamát teljesítő Pietro Fittipaldi fog ülni Abu-Dzabiban is.

KAPCSOLÓDÓ CIKK

GPHírek
18:00

Több autón is szerelni kellett

A tegnapi időmérő és különösen a huplis nyolcas kanyar nem kímélte az autókat, ezért a két Alpha Taurin és Sainz McLarenjén is több karosszériaelemet kicseréltek, amire természetesen a Parc Fermé-szabályok lehetőséget adnak, így egyik versenyző sem kapott büntetést.

GPHírek
18:02

Két kiállásra számít a Pirelli

A gumigyártó előrejelzése szerint a közepes-kemény-közepes taktika lesz ma a leggyorsabb, utána a lágy-kemény-közepes, majd a lágy-kemény-lágy. Ez alapján a Mercedesek lehetnek előnyben, az első tízből ugyanis csak ők kezdenek közepes keverékű abroncsokon.

GPHírek
18:04

Nagy csúszkálás lehet a rajt után

Bahrienben ma egész nap igen erős szél fúj, ami már az F2-esek versenyét is nehezítette, a rajt után a homokkal telefújt pályán csak úgy csúszkáltak az autók. Mindez az F1-es futamon is problémát okozhat, a szél ugyanis továbbra sem hagyott alább.

GPHírek
18:07

Két debütáns is van ma a mezőnyben

A Haasnál bemutatkozó Pietro Fittipaldiról már tettünk említést, de úgy illik, hogy szóljunk a Williamsnél debütáló Jack Aitkenről is. Az F2-es Campos csapat ülését elhagyó pilóta a Mercedeshez beugró George Russellt helyettesíti ma, és elképzelhető, hogy a jövő héten, Abu-Dzabiban is.

GPHírek
18:09

Senki nincs kemény gumin

Az első tízből ahogy már említettük, csak a Mercedesek kezdenek közepesen, a top 10-en kívül azonban hatan is így döntöttek: Ocon, Albon, Vettel, Giovinazzi, Aitken és Räikkönen van sárga oldalfalú Pirelliken.

GPHírek
18:10

Elindult a felvezető kör

Mindenki rendben eljött a rajtrácsról, hamarosan kezdetét veszi a 87 körös Szahíri Nagydíj. Nagyon poros a pálya, az autók csak úgy verik fel a homokot.

GPHírek
18:14

Rajt: Russell az élen, Verstappen kiesett!

Safety Car, Verstappen összeakadt Leclerc-rel és Pérezzel, Russell pedig lerajtolta a csapattársát.

GPHírek
18:15

Verstappen nagyon dühös

Elsőre Leclerc hibázott, elfékezte a négyes kanyart, nekiment a Racing Pointnak, a külső íven Verstappennek pedig már nem volt hová mennie. Pérez kijött új első szárnyért, az utolsó, 18. helyre jött vissza.

GPHírek
18:17

Verstappen menekülni próbált

Leclerc elmérte a féktávot, nekiment Péreznek, Verstappen pedig gázt adott a külső íven, hogy ne találja el őt a Racing Point, viszont utána ráment a bukótérben a kavicsra és nem tudott megállni a falig. Hátrébb is volt gond, Räikkönen forgott meg a kettes kanyarban.

GPHírek
18:18

3. kör: Russell vezet Bottas előtt

Továbbra is bent a biztonsági autó, a sorrend pedig Russell, Bottas, Sainz, Ricciardo, Kvjat, Stroll, Gasly, Ocon, Vettel, Norris az első tízben. Norris tíz helyet javított a rajtnál.

GPHírek
18:21

6. kör: Házi verseny lehet az első helyért

Továbbra is Safety Car mögött a mezőny, innen pedig nagyon úgy néz ki, hogy a két Mercedes ezt egymás között meccseli le. A kör végén kimegy biztonsági autó!

GPHírek
18:22

7. kör: Sainz megelőzte Bottast

Kihasználta a lágy gumikat a spanyol és a célegyenes végén kifékezte a Mercedest, Bottas azonban azonnal visszavette a második helyet. Russell meglépett.

GPHírek
18:23

8. kör: A futam után vizsgálják a balesetet

Leclerc, Pérez és Verstappen esetéről van szó természetesen, lehet, hogy Leclerc nem ússza meg utólagos büntetés nélkül. Norris közben megelőzte Vettelt és feljött a 9. helyre.

GPHírek
18:24

9. kör: Vettel Albonnal csatázik

Újabb helyet veszített a német, de nem sokáig maradt Albon mögött, gyorsan visszaelőzte az állva maradt Red Bullt. Az élen Russell 1,5 másodperccel vezet Bottas előtt.

GPHírek
18:25

10. kör: Russel növeli az előnyt

Már közel 2 másodperccel van Bottas előtt, de az a távolság még akár betudható annak is, hogy a finn vigyáz a gumikra.

GPHírek
18:26

11. kör: Az utolsó helyekért is nagy csata zajlik

Räikkönen, Aitken és Fittipaldi gyepálják egymás a 16. helyért. A finn legalább taníthat valamit a két újoncnak. Albon közben elment Vettel mellett, aki elfékezte magát és így Pérez is megelőzte. Vettel már csak a 12. helyen halad.

GPHírek
18:27

12. kör: Sainz leszakadt a Mercedesekről

Bottas 1,8 másodpercre követi Russellt, Sainz hátránya azonban már 4,6 másodperc. Mögötte azonban szép kis vonat alakult ki a harmadik helyre pályázó pilótákkal.

GPHírek
18:29

13-14. kör: Bottas hibázott

A 14. kör elején elfékezte magát a célegyenes elején, nőtt is a hátránya 2,1 másodpercre. Ricciardo közben tapad Sainzra, de nem tud előzni.

GPHírek
18:30

15. kör: Elkezdődött a DRS-vonat

Több pilóta is azt jósolta, amit éppen látunk, azaz hogy nem fognak tudni előzni, csak egymás mögött haladnak majd nyitott DRS-sel. Azért reméljük, hogy nem ez lesz végig.

GPHírek
18:31

16. kör: Bottas jól áll a gumikkal

Mérnöke azt mondta neki, hogy kilenc körrel tovább tud kint maradni, mint az előzetesen eltervezett. Ez mondjuk mindenkinél hasonló lehet a Safety Car miatt. Meglátjuk.

GPHírek
18:32

17. kör: Albon panaszkodik

A rádióban azt mondta, hogy nagyon lassú az egyenesekben. Ez nem jelent jót, mert Pérez már ott van mögötte a 11. helyen és a támadási lehetőséget keresi.

GPHírek
18:33

18. kör: Bottasé a leggyorsabb kör

Még a 17. körben futotta a finn, de továbbra is 2,2 másodpercre van Russelltől.

GPHírek
18:34

19. kör: Pérez majdnem megelőzte Albont

A célegyenes végén bement mellé kívülről, de Albon jól védekezett, és közben Norrist próbálta becserkészni, aki eddig segítette, mivel miatta nyithatta a DRS-t.

GPHírek
18:35

20. kör: Albon megelőzte Norrist

Előre menekült a thai, a négyes kanyarban körbeautózta a McLarent és feljött a 9. helyre. Szép megmozdulás volt!

GPHírek
18:36

21. kör: Norris a bokszban

Albon után azzal a lendülettel Pérez is megelőzte őt, így inkább kijött és megkapta a közepes gumikat.

GPHírek
18:36

21. kör: Pérez elment Albon mellett

Ő is a négyes kanyar külső ívét választotta, Albon tehetetlen volt, már Pérez a kilencedik.

GPHírek
18:37

22. kör: A Mercedesek nagyon vezetnek

Sainz hátránya már 11 másodperc Russell-lel szemben, Bottas azonban tartja magát 2 másodpercen belül. 

GPHírek
18:38

23. kör: Albon nem engedi el Pérezt

Ott maradt a Racing Point sarkában, de az előzéshez kissé túl messze van.

GPHírek
18:38

23. kör: Albon nem engedi el Pérezt

Ott maradt a Racing Point sarkában, de az előzéshez kissé túl messze van.

GPHírek
18:39

24. kör: Russell Bottasról érdeklődik

Azt tudakolta, hogy mennyire használja a kerékvetőket a finn, mert ő is tudna 1-1,5 tizeddel gyorsabban menni, ha szükséges.

GPHírek
18:40

25. kör: Russell pályát szélesített

A nyolcas kanyarban ment túl szélesen, ezt még kétszer teheti meg, mielőtt figyelmeztetést kap.

GPHírek
18:40

26. kör: Albon úgy érzi, gyorsabb Péreznél

Csupán nem tud versenyezni vele, mondta a rádióban. Nyilvánvalóan azért, mert nem elég gyors a Red Bull az egyenesekben. 

GPHírek
18:42

27. kör: Hamarosan jöhetnek a lekörözések

A mezőny vége már 50 másodpercre van Russelltől, azaz ha nem jön ki a két Mercedes, hamarosan a lassabb autók kerülgetése is bekavarhat nekik.

GPHírek
18:42

28. kör: Russellé a leggyorsabb kör

57,975-tel autózta meg a leggyorsabb kört az élen álló Mercedes, 2,3 másodperc az előnye Bottas előtt. Közben Magnussen, Latifi, Giovinazzi, Räikkönen és Kvjat is kint járt a bokszban kerékcserén.

GPHírek
18:44

29. kör: Sainz is cserélt

A lágy gumisok eddig bírták, a Mercedesek többen is kint voltak, most Ricciardo, Stroll, Ocon a sorrend a második helytől lefelé.

GPHírek
18:45

30. kör. Ricciardo is kijött

Ő is megkapta a közepes gumikat, de nem tudta megelőzni Sainzot, mögé jött vissza. 

GPHírek
18:46

31. kör: A Mercedeseken nagyon jól bírják a gumik

Már 20 körrel többet tud elmenni Bottas 9 helyett az előzetesen tervezettnél, azaz még jócskán kint maradhatnak. Azt is mondták neki, hogy mindkét autót arra utasították, hogy maradjon távol a nyolcas kanyar kerékvetőjétől.

GPHírek
18:47

32. kör: Ketten húzzák még lágyon

A harmadik helyen Stroll, valamint a 14. helyen Fittipaldi tart még ki, miközben Vettel bejött a közepeseken. A Ferrarin az eggyel keményebb gumi fogy úgy, mint másoknak a lágy...

GPHírek
18:48

33. kör: Kvjat a leggyorsabb

Az új gumikon időközben Danyiil Kvjat lett a leggyorsabb kör birtokosa, de ez vélhetően legfeljebb addig lesz így, amíg a Mercedesek nem állnak ki friss abroncsokért.

GPHírek
18:49

34. kör: Ricciardo Kvjatot támadja

A kerékcserék során került elé az orosz, de Ricciardo tempóját elnézve nem sokáig lesz ott. A 8. helyért megy a csata.

GPHírek
18:50

35. kör: Russell most egy kicsit rákapcsolt

2,6 másodperccel vezet Bottas előtt, de ez még mindig olyan távolság, hogy a kerékcserék során bármi megtörténhet.

GPHírek
18:51

36. kör: Nem fogynak a gumik a Mercedesen

Illetve biztosan fogynak, csak nagyon lassan, Russell ugyanis azt jelentette, hogy „rendben vannak.”

GPHírek
18:52

37. kör: Bottasnak elkezdtek kopni az első gumik

Rádión közölte ezt a finn, kérdés, hogy Russell-lel mi a helyzet. Ha jobban bánik a gumikkal, mint a finn, az hatalmas meglepetés lenne tekintve a tapasztalatának hiányát a Mercedesszel.

GPHírek
18:53

38-39. kör: Ocont ráküldték Strollra

Egyikük sem volt még kint, Stroll a harmadik lágyakon, Ocon mögötte jön közepeseken és kevesebb mint 2 másodpercre van.

GPHírek
18:54

40. kör: Öt kör múlva jön Bottas

Hamarosan a két Mercedes is meglátogatja a szerelőit, kérdés, hogy melyikük jön előbb. A pályán elfoglalt pozíció alapján Russellnek kéne.

GPHírek
18:56

41. kör: Strollnak fogynak a lágy gumijai

Nagyon jól bírja a kanadai a harmadik helyen, már mindenki rég lecserélte a lágyakat, hamarosan valószínűleg neki is le kell.

GPHírek
18:56

42. kör: Ocon a bokszban

Nem sikerült elkapnia Strollt, a Renault előbb kihívta és feltette neki a kemény gumit. A Pirelli előrejelzése nem nagyon jön be, az egy kiállás bőven kivitelezhető ma.

GPHírek
18:58

43. kör: Stroll is kint járt

Egyből reagáltak Oconra, közvetlenül elé jött vissza a kanadai a közepes gumikon, de a négyes kanyarban tehetetlen volt, a francia megelőzte őt. 

GPHírek
18:58

44. kör: Russellt tovább kint tartják

Peter Bonnington közölte vele, hogy addig mennek, amíg nem érik utol a forgalmat. „Vettem, nem gond” – felelte Russell, aki 3 másodperccel vezet Bottas előtt.

GPHírek
19:00

45. kör: Russell kiállt kereket cserélni

Mégsem ment valami sokat, inkább letudta vélhetően egyetlen kerékcseréjét. Keményeket kapott, 2,4 másodperc volt a kerékcseréje.

GPHírek
19:01

46. kör: Ricciardo még mindig Kvjat mögött

Elhamarkodottan mondtuk, hogy hamarosan megelőzi az oroszt, mivel még mindig be van szorulva mögé, de most lehet, hogy eljött az ő ideje, mivel Kvjatnak nincs DRS-e.

GPHírek
19:02

47. kör: Gond lehet Russell autójával

„Nincs motorerőm” – mondta Russell, mire mérnöke beállításváltoztatásokat javasolt neki. Kérdés, hogy ez megoldja-e a problémát.

GPHírek
19:03

48. kör: Albon és Pérez is kint járt

Mindketten kemény gumit kaptak, Albon a 11., Pérez a 9. helyre esett vissza.

GPHírek
19:04

49. kör: Bottas is kint járt

Ő is kemény gumit kapott, Russellhez hasonlóan 2,4 másodpercet állt és jócskán Russell mögé jött vissza.

GPHírek
19:05

50. kör: Szenzorhiba volt Russellnél

Nem kell aggódnia a britnek, a jelek szerint nem áll meg alatta az autó, előnye 8,3 másodperc Bottas előtt. Bono figyelmeztette, hogy a hetes kanyar csúcspontján és a 8-as kijáratán kevesebb kerékvetőt használjon. Bottasnak ugyanezt mondták.

GPHírek
19:06

51-52. kör: Albon megelőzte Norrist

Keményeken ment el a közepesen haladó McLaren mellett a célegyenes végén és feljött a 9. helyre. 

GPHírek
19:08

53. kör: Russell továbbra is panaszkodik

„Kevés az erő az egyenesben” – jelentette a rádión. Előnye 7,7 másodpercre csökkent.

GPHírek
19:08

54. kör: Nagy a csata a Renault és a Racing Point között

Stroll Ocont támadja az 5. helyért, mögötte 7 tizeddel pedig Pérez nézelődik.

GPHírek
19:09

55. kör: Latifi alatt megállt a Williams

A nyolcas kanyarban parkolta le a megnyitáshoz az autót, szemre elég jó helyre.

GPHírek
19:10

55. kör: Virtuális biztonsági autó

Többen azonnal kijöttek a bokszba, a Ferrari szokás szerint elrontotta Vettel kerékcseréjét, az élmezőnyből Sainz és Ricciardio is kiállt.

GPHírek
19:11

57. kör: Pérez lekergette a pályáról Strollt

A kanadai keményen védekezett a négyes kanyar előtt, de rajta vesztett, csúnyán elfékezte magát, Pérez pedig elment belül és feljött a negyedik helyre.

GPHírek
19:12

57. kör: Pérez még egyet előzött

Ocont is lenyomta a mexikói és már ő a harmadik, hiszen Ricciardo és Sainz is kiállt előle. Sainz közepeseket, Ricciardo keményeket kapiott.

GPHírek
19:12

58. kör: Bottas nagyon közelít Russellre

Három másodpercet faragott a kerékcsere óta a finn, már csak 5,6-re van a csapattársától.

GPHírek
19:14

59. kör: Stroll is szorongatja Ocont

Pérez kicsit ellépett a Renault-tól, Oconnak pedig már hátrafelé kell tekintgetnie. Sainz nagyot veszített a VSC alatt, mert már zöld jelzés alatt tudta le a kerékcseréjét.

GPHírek
19:14

60. kör: Bottas 5 másodpercen belül

Megfutotta a leggyorsabb kört is a finn és folyamatosan lopja a távolságot Russellhez képest.

GPHírek
19:15

61. kör: a két Mclaren nyomhatja

Sainz a hetedik, Norris a 11., mindkettejüknek azt mondták, hogy mehetnek, ahogy a csövön kifér.

GPHírek
19:16

62. kör: Aitken összetörte a Williamst

Az utolsó kanyarban állt keresztbe és lekoccolt a falat, amitől az első szárnya az út közepén maradt letörve. Aitken gyorsan be is jött és kapiott egy újat, ismét virtuális biztonsági autós fázis lépett életbe.

GPHírek
19:18

63. kör: A Mercedes óriásit hibázott!!

Kihívták mindkét pilótát, Bottas kerékcseréjét azonban nagyon csúnyán elrontották, 27 másodpercet állt a bokszban, de nem ment fel a bal első, így leszedték az új közepeseket és visszatették a használt keményet. Bottas visszaesett az ötödik helyre.

GPHírek
19:20

64. kör: Safety Car, a Mercedes újra a bokszban!

Közben bejött a rendes biztonsági autó, a Mercedes pedig behívta Russellt, mert mint kiderült, összekeverték a gumijait, ami szabálytalan, így azonnal kihívták újra és kapott még egy közepes szettet. Hihetetlen hibasorozat a világbajnok istállótól!

GPHírek
19:21

65. kör: Pérez vezet, Russell Bottas mögé került

Pérez, Ocon, Stroll, Bottas, Russell az első öt sorrendje. Hihetetlen, a Racing Point megnyerheti a versenyt!

GPHírek
19:22

66. kör: Előzhetnek a lekörözöttek

Russellt eközben azzal nyugtatják, hogy nincs minden veszve, mert az új gumikon jó lehet a tempója.

GPHírek
19:24

67. kör: Russellt tovább nyugtatják

Húsz kör van hátra, továbbra is bent a Safety Car, a lekörözöttek még veszik vissza a körüket. „Nagy a gumielőnyünk” – mondta Russellnek Bonnington, és valóban, Bottas előtte 17 körös keményeken van, Stroll 24 körös lágyakon, Pérez pedig 20 körös keményen.

GPHírek
19:25

68. kör: Folytatódik a verseny

A kör végén kijön a biztonsági autó.

GPHírek
19:26

69. kör: Stroll majdnem nekiment Ococnnak

Még az újraindítás előtt fékezte el magát a kanadai, de el tudta kerülni a Renault-t. Mindenki eljött, egyelőre nem történt előzés.

GPHírek
19:28

70. kör: Russell megelőzte Bottast!

A nyolcas kanyarban körbeautózta a csapattársát, szenzációs manőver volt!

GPHírek
19:29

71. kör: Russell már Stroll mögött

Hamarosan meglehet a Racing Point is, a Mercedes ott van a rózsaszín autó váltóján.

GPHírek
19:29

72. kör: Russell már a harmadik!

Elképesztően agresszív a brit, a célegyenes végén kifékezte Strollt és Ocon után eredt!

GPHírek
19:31

73. kör: Russell Ocont is megelőzte!

Hihetetlen, már a második helyen áll a brit, a 4-es kanyar előtt előzött, 3,4 másodperc választja el Péreztől.

GPHírek
19:31

74. kör: Bottas Stroll mögé szorult

A kopott kemény gumikon neki nincs olyan könnyű dolga, nem tudja lenyomni a Racing Pointot egyelőre.

GPHírek
19:33

75. kör: Russellnek nagyon nehéz dolga lesz

Csak pár tizedet hoz körönként Pérezen, de már csak 12 kör van hátra, a hátránya pedig három másodperc. Sainz a hatodik helyen közben nem érti, hogy Bottas előtte miért nem tudja megelőzni Strollt.

GPHírek
19:33

76. kör: Russell szárnyal

Megfutotta a leggyorsabb kört, 2,4 másodpercre van már csak Péreztől. Nagyon szoros lehet a vége.

GPHírek
19:35

77. kör: Sainz megelőzte Bottast!

Ugyanott, ahol Russell, a nyolcas kanyarban ment el a szenvedő Mercedes mellett. Bottas tehetetlen a kopott gumikon.

GPHírek
19:35

78. kör: Ricciardo és Albon is megelőzte Bottast

Ricciardo a 77. kör utolsó, Albon pedig a 78. kör első kanyarjában bújt be a Mercedes mellé, Bottasnak ki kellett állnia kerékcserére.

GPHírek
19:36

79. kör: Russell defektet kapott

Hihetetlen, óriési pech, Russellnek nem bírták a gumijai, visszaesett a 15. helyre. Elképesztő!

GPHírek
19:37

80. kör: Russell nem hiszi el

„Nem tudom mit mondjak” – mondta a rádióban, mire mérnöke együttérzően azt felelte, csak szegd le a fejed.

GPHírek
19:38

81. kör: Pérez nagyon vezet, meglehet neki a győzelem

8,6 másodperc az előnye Ocon előtt, miközben Bottas a 8., Russell pedig csak a 14.

GPHírek
19:39

82. kör: Russellt vizsgálni fogják

Még a korábbi rossz kerékcsere miatt, amikor rossz gumikat kapott. A pontszerzés még meglehet neki, már a 13. helyen halad.

GPHírek
19:40

83. kör: Russell folyamatosan előzget

Míg Bottas azt mondja, hogy borzasztóak a lágy gumik, Russell szárnyal rajtuk, már a 12. helyen van Vettel mögött.

GPHírek
19:41

84. kör: Russell megelőzte Vettelt

Szinte biztosan meglesz neki a pontszerzés, Norris 2 másodpercre van tőle. Közben Pérez előnye már közel 10 másodperc az élen.

GPHírek
19:42

85. kör: a Racing Pointnál oda sem mernek nézni

Nagyon idegesek a szerelők, de hamarosan valószínűleg megnyugodhatnak. Közben rosszul mondtuk, Bottas új keményeket kapott, így érthetőbb, hogy szenved.

GPHírek
19:43

86. kör: Russell már pontszerző

A négyes kanyarban megelőzte Gaslyt, meglehet élete első F1-es pontja, de egy pillanatig se higgyük, hogy örülni fog neki.

GPHírek
19:44

87. kör: Pérez élete első futamgyőzelmét aratta a Szahíri Nagydíjon!

Megvan a győzelem, Péreznek és a Racing Pointnak is ez az első futamgyőzelme, amelyet egy hihetetlenül kaotikus versenyen értek el. A második helyen befutó Esteban Ocon először állhat dobogóra, Stroll lett a harmadik.

GPHírek
19:46

Russell kilencedik lett

Sainz, Ricciardo, Albon, Kvjat, Bottas, Russell, Norris az első tíz sorrendje a harmadik helytől lefelé, Russell három pontot is szerzett, mivel a leggyorsabb kör is az övé lett.

GPHírek
19:47

Pérez zokog

„Nem találom a szavakat, srácok” – mondta elcsukló hangon a rádióban, miután végre meg tudott szólalni. Óriási érzelmi hullámvasút volt neki ez az év, amelynek végén Sebastian Vettelnek utat adva távoznia kell a csapattól.

GPHírek
19:48

Ocon is sír

A Renault francia pilótája hasonlón mehet keresztül, mint Pérez, ő az első dobogós helyezésének örülhet. Pérez egyébként rekordot döntött, élete 190. F1-es versenyén aratta első győzelmét, amivel megdöntötte Mark Webber 130 futamos rekordját. Erre mondják, hogy jobb később mint soha.

GPHírek
19:50

A Mercedes nagyot betlizett ma

Legutóbb a 2012-es USA Nagydíjon fordult elő, hogy mindkét Mercedes célba ért, de egyik sem volt benne a legjobb hétben. Ne felejtsük el, hogy ez még a hibrid korszak előtt volt, amikor Michael Schumacherrel és Nico Rosberggel inkább számítottak közép, mintsem élcsapatnak.

GPHírek
19:53

Ennyi volt mára!

Reméljük, jól szórakoztak, hiszen ismét parádés futamot láthattunk. Ne menjenek messzire, hamarosan jövünk a reakciókkal. A viszontlátásra!

Még több bejegyzés