Társoldalunk:

Russell majdnem megtréfálta Bottast, de a finné a pole a Szahíri Nagydíjon

2020.12.05., 17:50
rendezés

Valtteri Bottas szerezte meg az első rajtkockát a Szahíri Nagydíjra, de nem sokon múlt, hogy újdonsült csapattársa kiénekelje a sajtot a szájából. George Russell mögé Max Verstappen ért oda a harmadik helyre.

Több kérdés is foglalkoztatta az F1-es közvéleményt a szezon utolsó előtti időmérője előtt. A legnagyobb természetesen az volt, hogy a Lewis Hamiltont helyettesítő George Russellnek sikerül-e megszereznie élete első pole pozícióját, vagy Valtteri Bottas hozza a kötelezőt, esetleg Max Verstappen borsot tör a Mercedesek orra alá. Ezen kívül azt is érdeklődéssel várhattuk, hogy a lerövidített bahreini aszfaltcsík igazolja-e a pilóták aggodalmait, és tényleg feltartások tömkelegét hozza majd az időmérő.

Jack Aitken nem vallott szégyent élete első F1-es időmérőjén - Galéria!Forrás: Getty Images/2020 Getty Images/Giuseppe Cacace

A Q1-et eltérő gumikon kezdték a csapatok, a két Mercedes és a két Alpha Tauri közepes gumikon jelent meg, míg Carlos Sainz egyenesen a kemény abroncsokat tette fel. Miután mindenki teljesített legalább egy mért kört, Max Verstappen vezetett 54.037-tel, mögötte Pérez, Ricciardo, Bottas volt az első négy sorrendje. Russell a hetedik pozíciót foglalta el, a két Ferrari pedig a kilencedik és a tizedik helyen állt Leclerc-Vettel sorrendben. A négyszeres világbajnok autójában elővigyázatosságból erőforrást cseréltek az időmérő előtt, de nem kapott büntetést, mert egy régebbi V6-ost szereltek be az autójába.

Az edzésrész végi rohamok előtt Sainz és Stroll is bejött Bottas elé, aki így visszacsúszott a hatodik pozícióba, Russell pedig a nyolcadik helyen állt. Ahogyan az várható volt, a továbbjutás bebiztosításának érdekében az utolsó perceknek már mindenki a lágy gumikon vágott neki, Bottas 53.904-re javítva visszavette az első helyet, miközben Russell is javított és felzárkózott Verstappen mögé. Az igazi csata azonban természetesen a továbbjutásért zajlott, végül pedig nem történt nagy meglepetés, sorrendben Kevin Magnussen, Nicholas Latifi, Jack Aitken, Kimi Räikkönen és Pietro Fittipaldi voltak a kiesők.

Albonnal kicentizte a Red Bull a továbbjutást - Galéria!Forrás: Getty Images/2020 Getty Images/Mark Thompson

Nem sokon múlt azonban, hogy az egyik topcsapat autója ne vérezzen el majdnem, Alex Albon csupán a 15. helyen csusszant tovább, kevesebb mint egy tizedes előnnyel a már kieső Magnussen előtt.

Mindezt úgy, hogy a Red Bull ki sem küldte őt a végén, helyette teljes nyugalommal polírozgatták az autóját, miközben Albon a telemetriát tanulmányozta.  

A továbbjutók sorrendje Bottas, Verstappen és Russell mögött a következő volt: Norris, Gasly, Pérez, Leclerc, Vettel, Ocon, Kvjat, Ricciardo, Sainz, Giovinazzi, Stroll. Az óriási tumultus végül elmaradt, mindenki odafigyelt, hogy ne tartsa fel a másikat.

A Q2-ben aztán jöhetett a szokásos gumipóker, a két Ferrari, a két Mercedes, a két Renault és Verstappen jött ki közepes gumin, míg a többiek a lágyakat részesítették előnyben. Noha öt autóval kevesebb volt a pályán, az első mért körök kezdetekor így is majdnem összehoztak egy feltartást a pilóták, Valtteri Bottasnak az egyes kanyar bukóterébe kellett lemenekülnie Carlos Sainz elől. Miután megúszta a hátrasorolásos büntetést, a finn a sárga oldalfalú Pirelliken repesztett egy 53,803-as kört, amivel 16 ezreddel előzte meg a második helyezett Russellt ,és 2 tizeddel a harmadik helyre besoroló Verstappent.

A Ferrari is megpróbálta a közepes gumit, de végül belátta, hogy ez túl nagy falat lenne - Galéria!Forrás: Getty Images/2020 Getty Images/Giuseppe Cacace

Bottas elsősége egészen addig tartott, amíg Pérez 16 ezreddel meg nem előzte őt a lágy gumikon, így ugyanakkora volt a különbség a mexikói és a finn között, mint Bottas és Russell között, ráadásul a Verstappen elé a negyedik helyre besoroló Stroll is csak 53 ezreddel maradt el a másik Racing Pointtól.
Ekkor kevesen hitték volna, hogy lehet fokozni az élmezőny szorosságát, de megjött Carlos Sainz és kettéválasztotta a két Mercedest úgy, hogy mindössze egy ezreddel előzte meg Russellt.

Némileg meglepő módon az első köreikkel az első tízbe sem kerülő Ferrarik a második próbálkozásukhoz is maradtak a közepes guminál, de mért kört csak Leclerc teljesített (54,004-gyek a hatodik helyre jött be), Vettel félbeszakította a gyorskörét és visszatért a bokszba. A négyszeres világbajnok ekkor 7 tizedes hátrányban Bottas mögött csak a 13. volt.

Az utolsó rohamra aztán már Vettel is lágyakon jött, de továbbjutni azokon sem tudott és maradt a 13. helyen. Ellenben Leclerc-rel, aki remek körrel elcsípte a hatodik helyet és mindössze 178 ezredet kapott a Q2-t 53,647-tel az élen záró Verstappentől. A nagy blamát azonban nem Vettel, hanem Alex Albon kiesése jelentette, a thai-brit pilóta Christian Horner fejcsóválása közepette a 12. helyen zárt. Nem lehetett büszke a teljesítményére Norris sem, miután saját hibájából csak a 15. pozíció lett az övé, miközben Carlos Sainz a negyedik helyen jutott tovább a McLarennel.

Csak a Mercedesnek volt meg a tempója, hogy továbbmenjen a közepeseken - Galéria!Forrás: AFP/Kamran Jebreili

Albon, Vettel és Norris mellett Esteban Ocon (11.) esett még ki, valamint arra is fény derült, hogy az első tízből csak a két Mercedes kezdheti majd meg közepes gumikon a futamot. Bottas egyébként a harmadik, Russell pedig az ötödik helyen jutott tovább, de csak hajszál választotta el kettejüket.

A Q3-ban aztán természetesen már mindenki lágy Pirelliket tetetett fel, ezeken pedig Verstappen bizonyult kezdteben a leggyorsabbnak, 53,591-gyel besorolt az élre, ám az igazán nagy meglepetés az volt, hogy 22 ezreddel lemaradva tőle Leclerc, és nem az egyik Mercedes következett. „Ez a kör... ez a kör nagyon jó volt” – közölte lihegve a monacói az idei Ferrarival már-már csodaszámba menő teljesítménye után.

A jobbik Mercedes Bottas kezei között a harmadik helyen állt ekkor 169 ezreddel Verstappen mögött, míg Russell Bottastól is két tizedet kapott. Árnyalta azonban a képet, hogy a fekete autók elsőre használt gumikon jöttek ki, és ahogy feltették az új abroncsokat, Bottas nem kérdezett, hanem 53,377-tel átvette a vezetést. Russell 142 ezredes hátrányban bejött mögé. Mögöttük Verstappen, Leclerc, Pérez, Ricciardo, Sainz, Stroll, Gasly és az egyelőre köridő nélkül álló Kvjat volt a sorrend.

Bottasnak nagyon csipkednie kellett magát - Galéria!Forrás: Getty Images/2020 Getty Images/Kamran Jebreili

A mindent eldöntő tűzijáték azonban még hátra volt, de már Leclerc nélkül rendezték, a Ferrari ugyanis vélhetően az összes új gumiját elhasználta, így nem látták értelmét kimenni a végén. A két Mercedes jött ki elsőként Bottas-Russell sorrendben, majd úgy tűnt, hogy sem ők, sem a mögöttük érkező Verstappen nem tud javítani, de az utolsó szektorban egymás után szórták a lila szektoridőket. A finn ennek ellenére nem javított, Russell azonban igen, és mindössze 26 ezreddel maradt el a csapattársától. A Mercedesek ünneplésébe Verstappen rondíthatott volna bele, de 56 ezredes lemaradással végül csak harmadik lett. Leclerc maradt a negyedik, ami jelzi, hogy mennyire is jó volt az első köre, míg mögötte Pérez, Kvjat, Ricciardo, Sainz, Gasly és Stroll volt a sorrend.

Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható.

GPHírek
17:40

Izgalmasnak ígérkezik az időmérő

Köszöntjük Kedves Olvasóinkat! Nemsokára kezdődik a Szahíri Nagydíj időmérője, ahol a rövid kör miatt várhatóan borzasztóan kicsi külölönbségek lesznek a pilóták között. A három szabadedzés alapján Valtteri Bottas és Max Verstappen pályázhat a pole pozícióra, George Russell némi hátrányban van hozzájuk képest. Az eddigi események összefoglalóit az alábbi linkeken olvashatják:

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

GPHírek
17:42

Káoszra lehet számítani

A pénteki nap után több pilóta is úgy vélekedett, hogy az átlagosnál több feltartásos eset várható. Az FIA szigorított a szabályokon, de ez csak a veszélyt csökkenti, a kis távolságokat önmagában nem oldja meg.

KAPCSOLÓDÓ CIKK

GPHírek
17:47

Fittipaldit megbüntetik, Vettelt nem

Az időmérő eredményétől függetlenül a Romain Grosjean helyére beugró Pietro Fittipaldi mindenképpen a mezőny végéről indul, miután autójában vezérlőelektronikát és energia-visszanyerő rendszert cseréltek, és mindkét komponensből átlépték a megengedett két darabot. Sebastian Vettel autójában motort kell cserélni, de a négyszeres világbajnok megússza büntetés nélkül.

GPHírek
17:52

Veszélyben Russell sorozata

Az időmérő egyik nagy kérdése, hogy a brit pilóta képes lesz-e megőrizni a mindenkori csapattársával szembeni veretlenségét. Robert Kubicát, illetve Nicholas Latifit zsinórban 36 alkalommal legyőzte, de Bottas mindkettőjüknél keményebb falatnak tűnik.

GPHírek
17:56

A két Ferrari más beállítással megy

A Ferrarinál nem azonos beállításokkal megy a két pilóta, ugyanis Charles Leclerc kisebb leszorítóerővel fog rendelkezni csapattársánál. Mindenesetre ha bármelyikük javára nagy lesz a különbség, akkor ez lehet, hogy ennek a számlájára írható.

GPHírek
17:59

A hőmérséklet nem változott

Bahreinben továbbra is kellemes az időjárás. A levegő hőmérséklete nem változott a harmadik szabadedzéshez képest, maradt 24 fok, a pályáé 29-ről 27-re csökkent.

GPHírek
18:01

Elindult a Q1

Zöld zászló, megkezdődik a Szahíri Nagydíj időmérője. A két Haas máris a pályán, Magnussen és Fittipaldi is a lágyakon kezd.

GPHírek
18:04

Magnussen kezd az élen

Egyelőre a két Haasnak és a két Williamsnek van értékelhető köre, közülük a dán pilóta kezdett a legjobban. Mögötte Aitken, Latifi és Fittipaldi a sorrend,

GPHírek
18:06

Sainz keményeken vezet

A spanyol pilóta a fehér oldalfalú abroncsokon autózik, de így is átvette a vezetést.  55.334 másodperces ideje 18 századdal jobb Magnussenénél, aki mögé Räikkönen jött fel.

GPHírek
18:08

Pérez a Mercedeseknél is gyorsabb

A mexikói pilóta vette át a vezetést 54.267-tel, de hozzá kell tenni, hogy a 2. helyen lévő Bottas és a 4. Russell is közepeseken autózik. Kettőjük közé Pérez csapattársa, Stroll jött be.

GPHírek
18:10

Megérkeztek a Red Bullok

Verstappen azonnal az élre ugrott, 23 századdal megelőzve Pérezt. Ricciardo a 3., Albon az 5. pozícióban iratkozott fel az eredményjelzőre. Norris körét törölték, így a mezőnyben egyedüliként még nem rendelkezik idővel.

GPHírek
18:13

Sainz és Stroll is a Mercedesek előtt

A McLaren pilótája a 4., a kanadai az 5. pozíciót foglalja el. A Mercedesek a 6. és a 8. helyen, de vélhetően nem kell aggódniuk a kiesés miatt.

GPHírek
18:14

Gasly egyelőre kieső

A kiscsapatok közül Magnussen a 14., Aitken pedig meglepetésre a 15. pozíciót foglalja el. A kiesők között Gasly neve meglepetés, rajta kívül a két Alfa Romeo, Latifi és Fittipaldi van veszélyben.

GPHírek
18:16

Gasly és Räikkönen is javított

A francia pilóta közepesről lágyra váltott, és rögtön közvetlenül Verstappen mögé, a 2. helyre ugrott fel. Räikkönen szintén javított, így Ocon és Aitken került kiesőhelyre.

GPHírek
18:17

A Mercedesek javítottak

A brackley-iek is lágyakon próbálkoznak, és ennek meg is lett az eredménye. Bottas vezet, Russell a harmadik. A finn pilóta már 54 másodpercen belül van.

GPHírek
18:22

Giovinazzi jutott tovább

Furcsa módon ért véget a Q1, hiszen a megszokottakkal ellentétben a mezőny nagy része a garázsban tartózkodott a leintés pillanatában. Ezen Albon bukhatott volna nagyot, de a 15. helyen éppen megúszta, mint ahogyan Giovinazzi is továbbment.

 

A Q1 kiesői

16. Kevin Magnussen (Haas) 54.705

17. Nicholas Latifi (Williams) 54.796

18. Jack Aitken (Williams) 54.892

19. Kimi Räikkönen (Alfa Romeo) 54.963

20. Pietro Fittipaldi (Haas) 55.426

GPHírek
18:24

Latifi megszakította rossz sorozatát

Miután eddig Russell csapattársa volt, első 15 időmérőjén rendre kikapott a másik Williamstől. Most viszont majdnem 1 tizeddel megverte Aitkent, aki szintén dicséretet érdemel, hiszen Fittipaldi mellett Räikkönent is megelőzte.

GPHírek
18:26

Jön a Q2

Pár pillanattal ezelőtt elindult az időmérő második szakasza. Egyelőre mindenki a garázsban várakozik.

GPHírek
18:28

Sainz töri meg a csendet

Másfél perc elteltével a spanyol pilóta az, aki elsőként kigördül a pályára, majd mások is követik őt. Egyelőre a két Ferrari, a két Mercedes és Verstappen próbálkozik közepeseken.

GPHírek
18:31

Bottas kezd az élen

A finn pilóta 53.803 másodperccel nyitott, de Russell csak 16 ezreddel maradt el tőle, ami már jobban fest a brit versenyző szempontjából. Verstappen hátránya már 2 tizednél is nagyobb.

GPHírek
18:33

Pérez mindenkit túlszárnyalt

Ugyan a mögötte lévő Mercedesekkel ellentétben lágyakon van, de az 53.787-es idő így is megsüvegelendő. Stroll a 4., Albon a 6., a két Renault a közepeseken 8., illetve 9. helyen áll.

GPHírek
18:35

A Ferrarinál a közepeseket erőltetik

Egyelőre Gasly, a két Ferrari, Norris és Giovinazzi  van veszélyben, ennek ellenére Leclerc és Vettel újra a közepeseken jött ki. Így nehéz lesz továbbjitni, persze kérdés, hogy a lágyakon megérné-e...

GPHírek
18:37

Leclerc a hatodik

Vettel nem fejezte be a körét, ellenben a monacói pilótával, aki 54.004-gyel a 6. helyre ugrott fel, többek között Verstappent is megelőzve. Sainz a 3., Ocon pedig visszacsúszott a 11. pozícióba.

GPHírek
18:38

Jön a hajrá

A Q1-ben megúszták a káoszt, de most úgy néz ki, hogy a mezőny nagy része kijön a pályára. Ha mindenki elhagyja a garázsát, akkor a két autó közötti átlagos távolság 236,2 méter lesz, ami még mindig nem túl sok.

GPHírek
18:40

Mindenki a pályán

Az előbb említett forgatókönyv bekövetkezett, úgyhogy a pilótáknak nagyon oda kell figyelniük egymásra. Emlékeztetőül, Ocon, Gasly, Vettel, Norris és Giovinazzi van veszélyben.

GPHírek
18:45

Albon és Vettel kiesett

A thai pilóta a 12., míg a négyszeres világbajnok a 13. pozícióban végzett. Verstappen szerezte meg az első helyet, de csak a Mercedesk jutottak tovább közepeseken. Az utolsó helyen végző Norris szerint túl korán engedték ki.

 

A Q2 végeredménye

11. Esteban Ocon (Renault) 53.995

12. Alexander Albon (Red Bull) 54.026

13. Sebastian Vettel (Ferrari) 54.175

14. Antonio Giovinazzi (Alfa Romeo) 54.377

15. Lando Norris (McLaren) 54.693

GPHírek
18:47

A Q2 végeredménye

GPHírek
18:49

Indul a végjáték

Elkezdődött a Q3, ahol eldől, hogy ki indul a pole pozícióból a Szahíri Nagydíjon. Egyelőre heten vannak a pályán, a közepeseken autózó Gaslyt leszámítva mindenki lágyakon.

GPHírek
18:52

Verstappen és Leclerc a Mercedesek előtt

Az első próbálkozások után Verstappen állt az élre, ami nem akkora meglepetés, ellentétben Leclerc teljesítményével, aki csupán 22 ezreddel maradt el a holland versenyző 53.591-es idejétől. Bottas a 3., Russell pedig a 4., 212 ezredes hátrányban csapattársához képest.

GPHírek
18:54

Pérez elválasztja a Mercedeseket

A Racing Pointok megint később jöttek a többieknél, Pérez pedig a 4. pozícióba jön fel, Stroll a 8., Kvjatnak pedig csapattársához hasonlóan a közepeseket tették fel.

GPHírek
18:56

A Mercedesek visszavették a vezetést

Helyreállni látszik a világ rendje, Bottas 53.377-tel ugrott az élre, Russell 142 ezreddel maradt el tőle. Eközben Sainz úgy véli, a brit pilóta szándékosan adott neki szélárnyékot. Valószínűleg még mindenkinek lesz egy dobása, úgyhogy a sorrend változhat.

GPHírek
18:59

Leclerc már nem jön

A 4. helyen álló monacói pilóta valamilyen oknál fogva pár perce kiszállt az autójából, és nem ült vissza. A többiek viszont a pályán, és most már az Alpha Taurik is lágyakon mennek.

GPHírek
19:03

Bottas az élen, Mercedes első sor

Borzasztóan szoros lett a vége. Bottas nem tudott javítani, ellentétben Russell-lel, de ő sem eleget, és mindössze 26 ezreddel maradt el csapattársától. Verstappennek szintén kicsi, csupán 56 ezred a hátránya Bottashoz képest. Leclerc maradt a 4. helyen, Pérez az 5., mögöttük pedig Kvjat, Ricciardo, Sainz, Gasly és Stroll a sorrend.

GPHírek
19:07

Megszakadt Russell sorozata

A brit pilóta zsinórban 36 időmérő után kapott ki, így ebben a tekintetben maradt a dobogón Nelson Piquet-vel holtversenyben, ugyanakkor az újoncok között felállított rekordja vélhetően sokáig megmarad. A brit pilóta abban bízhat, hogy a másik hosszú szériája is megszakad, és a holnap 18:10-kor kezdődő futamon pontot szerez, akár egy dobogóval, esetleg futamgyőzelemmel. Mi ezzel köszönjük meg a figyelmüket, nemsokára jelentkezünk az összefoglalóval és a nyilatkozatokkal.

Még több bejegyzés