Max Verstappen szerezte meg az első helyet a Szahíri Nagydíj harmadik szabadedzésén Valtteri Bottas előtt. George Russell közel sem teljesített annyira jól, mint pénteken, a Ferrari helyzete pedig nem túl biztató.
Szinte teljesen sötétben kezdődött a Szahíri Nagydíj harmadik szabadedzése, amelyen a csapatok elvégezhették az utolsó simításokat az időmérő előtt. Az időjárás nem változott jelentősen a pénteki naphoz képest, a levegő hőmérséklete 24, a pályáé 29 fok volt.

Ahogyan a második gyakorláson, úgy ezúttal is a Romain Grosjean helyett beugró Pietro Fittipaldi gördült ki elsőként a pályára, és a lágy gumikon autózó brazil pilóta mindjárt egy mért kört is teljesített: A Haas 56.499 másodperc alatt ért körbe a szahíri aszfaltcsík alternatív vonalvezetésén. Két hűtőkör után ismét nekiveselkedett, és 25 századdal sikerült javítania.
A következő percekben továbbra is csak a kétszeres világbajnok Emerson Fittipaldi unokája körözött, aki kilenc köre alatt egyetlen nagyobb hibát követett el, amikor elfékezte az 1-es kanyart. Utána bement a bokszba, majd ismét kijött, de csak egy installációs körre.
Bő negyedóra elteltével aztán Lando Norris volt a második, aki pályára merészkedett, őt pedig Kevin Magnussen követte, majd szépen lassan egyre jobban benépesült az aszfaltcsík. A brit pilóta jócskán túlszárnyalta Fittipaldi idejét, egészen pontosan 55.555-tel kezdett, amit elsőre a másik Haas és a keményeket használó Sebastian Vettel sem tudott felülmúlni.
A szintén a fehér oldalfalú abroncsokon próbálkozó Daniel Ricciardónak azonban ez sikerült, de nála is gyorsabb volt Charles Leclerc a lágyakon. A monacói versenyző 55.253 másodperccel vette át a vezetést.
A Ferrari pilótája egészen Valtteri Bottas érkezéséig maradt az élen, a finn pilóta 343 ezreddel szárnyalta túl idejét. Rajta kívül viszont Max Verstappen és Pierre Gasly is megelőzte Leclerc-t, a Lewis Hamilton helyére beugró George Russell azonban csak a 16. pozícióban kezdett. Alexander Albon első köre sem sikerült jó,, a thai versenyző még Ricciardo mögött iratkozott fel az eredményjelzőre.

Russell aztán javított, és egy ezredre pontosan 55 másodperces körrel feljött a 3. helyre. Nem sokkal korábban Verstappen megpördült, de nem ment be a bokszba, hanem folytatta tovább a körözést a kemény abroncsokon. A holland pilóta visszaesett a 4. pozícióba, miután Danyiil Kvjat bejött elé. Ez azonban csak átmeneti állapot volt, mert a Red Bull versenyzője pár pillanattal később visszaelőzte az Alpha Tauri pilótáját.
A következő percekben folyamatosan kiürült a pálya, és 20 perccel a vége előtt Vettelen kívül mindenki a garázsban tartózkodott. A négyszeres világbajnok viszont nem tétlenkedett, és lágyakon feljött a 2. helyre, 335 ezreddel lemaradva az azóta javító Bottastól.
Ez előrevetítette, hogy mások is gyorsulni fognak, és ez nem is maradt el. Bottas 54.270-re módosította a legjobb időt, Russell pedig ugyan visszaelőzte a Ferrarit, de még mindig 394 ezreddel maradt el ideiglenes csapattársától. A 3. helyre Leclerc jött fel, de ekkor még sokan a bokszban voltak.
Ez azonban korántsem a végeredmény volt, ugyanis Lando Norris és Albon is beférkőzött a Mercedesek közé, Carlos Sainz és Antonio Giovinazzi pedig közvetlenül Russell mögé ugrott fel. Aztán jött Verstappen, és 54.064-gyel a lágyakon átvette a vezetést, Gasly pedig a 3., Esteban Ocon a 4. legjobb időt autózta.

A végeredmény innentől már nem változott jelentősen, így Verstappen 206 ezreddel végzett Bottas előtt. Mögöttük Gasly, Ocon, Norris, Albon, Russell, Pérez és Stroll az első tíz sorrendje. A gyakorlás legvégén megpördülő Leclerc a 13., Vettel a 15. helyen fejezte be az edzést. Utóbbinak az utolsó percekben problémái adódtak, és kiderült, hogy a Ferrariban motort kell cserélni, de a négyszeres világbajnok nem kap rajtbüntetést.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
Egy órát készülhetnek már csak a csapatok
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat a Szahíri Nagydíj harmadik szabadedzésének élő közvetítésében! Tegnap mindenki megismerkedhetett a bahreini aszfaltcsík rövidebb verziójával, a mai napra pedig a pénteki tapasztalatok alapján minden csapat elvégezte a szükséges változtatásokat. Az az előttünk álló egy órában derül ki, hogy kinek sikerült a legtöbbet fejlődnie.
Russell egyelőre nem dőlhet hátra
Hamilton helyettese is azt nyilatkozta az első és a második szabadedzésen futott legjobb ideje után, hogy nem a valóságot tükrözi a tempója. Szokásos esélylatolgatásunk is ezt mutatja, az alapján ugyanis a brit pénteki teljesítménye alapján csak a harmadik erő lehet vasárnap.
Szenzációs versennyel indult a nap
Nem a 3. szabadedzés lesz a mai első esemény a bahreini pályán, a Forma-2-esek ugyanis már letudták a főversenyüket, és remek futamot hoztak össze. Cunoda Juki nyert, ezzel pedig bebiztosította a superlicencét, így minden akadály elhárult az elől, hogy jövőre az Alpha Taurinál versenyezzen.
A bajnoki cím szempontjából is volt miért izgulni, Mick Schumacher a 18. helyről feljött a hetedik pozícióba, és mivel a leggyorsabb kör is az övé lett, 14 pontos előnye nem csökkent a 16. helyen végző Callum Ilottal szemben.
LAP 45/48
— Formula 2 (@FIA_F2) December 5, 2020
FOUR LAPS TO GO.
TOP FOUR WITHIN JUST OVER A SECOND.#SakhirGP ???? #F2 pic.twitter.com/jxqmlWPJ8I
Grosjean ma is ott van a paddockban
Jó hír, hogy már nem viseli a bal lábán eddig látott rögzítőt, azt ugyanakkor még mindig nem lehet tudni, hogy a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon autóba ülhet-e.
Romain #Grosjean dans le paddock en pleine discussion avec son patron Gunther Steiner. Pourra-t-il rouler a Abu Dhabi la semaine prochaine. Le Français ne porte plus d’attelle a sa cheville gauche . On en parle a 14h50 sur Canal Décalé pic.twitter.com/jzW8nZWxJg
— Laurent Dupin (@LaurentDupin_f1) December 5, 2020
Már szinte teljesen sötét van
A nap már lement Szahírban, lassan pedig teljesen besötétedik, így az időmérőn várható körülményekhez hasonló fogadja a pilótákat. A levegő hőmérséklete 24, az aszfalté 29 fok.
?? Good evening from Bahrain ??
— Formula 1 (@F1) December 5, 2020
FP3 is on the way, then it's qualifying a bit later! ??#SakhirGP ???? #F1 pic.twitter.com/lf4wy1vtot
Elkezdődött az edzés!
Zöldre váltott a lámpa a bokszutca végén, hivatalosan is kezdetét vette a 60 perces szabadedzés.
Fittipaldi már a pályán
A Haas újonca nem vesztegeti az idejét, a lágy gumikon hajtott ki, amivel ő az egyetlen pilóta odakint jelenleg.
A brazil egyelőre lassabb, mint tegnap
56,499-cel kezdett, miközben a tegnapi második edzésen 56.110 volt a legjobbja. A mért köre után elment egy töltőkörre.
Nehéz az újoncok dolga
Fittipaldi mellett a Williamsnél versenyző Jack Aitkennek is ez az első F1-es versenyhétvégéje, a brazil iménti rádiózásából pedig betekintést nyerhettünk abba, hogy milyen nehéz is nekik. „Az autó egyensúlya elég jó, csak még újra hozzá kell szoknom kicsit a sebességhez.”
Fittipaldi javított
Továbbra is ő az egyedüli pilóta, aki kimerészkedett, az imént pedig 56.249-re tornázta le a lécet.
Egyelőre nagy a csend
Tíz perc elteltével is csupán a Haas újoncának van mért köre. A többiek vélhetően azért várnak ennyit, hogy a körülmények minél jobban hasonlítsanak az időmérőn várhatókra. Fittipaldi harmadik gyorskörében közben nem javított, mert elfékezte az egyes kanyart.
Fittipaldi büntetést fog kapni
A csapat bejelentette, hogy új akkumulátort és vezérlőelektronikát fog kapni, ezzel pedig garantált neki a tíz helyes hátrasorolás. A szabályok nem versenyzőkre, hanem autókra vonatkoznak, így lehet, hogy Fittipaldi esetében a korábban Grosjean által elhasznált mennyiség számít. A brazil a valóságban azonban vélhetően nem fog ennyit bukni, hiszen aligha végez majd az első tízben az időmérőn.
A McLaren is megjelent
Végre valaki követte az azóta a garázsba visszatérő Fittipaldit és kiment a pályára. Lando Norris volt az a McLarenben. Azóta már Magnussen és Vettel is megérkezett.
Norris átvette az első helyet
55,555-tel közel egy másodpercet adott Fittipaldinak, a felvezető körben pedig arra panaszkodott, hogy mintha a motorja nem üzemelne teljesen jól. Ez ebből a körből nem látszott.
Már Ricciardo az élen, keményeken
Óriási lett hirtelen a forgalom, az ausztrálnak az utolsó egyenesben kicsit szlalomoznia is kellett, de 55.311-gyel így is átvette a vezetést. Tette mindezt kemény gumikon, miközben Norris lágyakon van kint.
Leclerc az új éllovas
55,253-at ment a monacói lágyakon, miközben Vettel a jelek szerint ma is küszködik a Ferrarival, 56,126-tal csak a hetedik, és már volt is egy hibája, az utolsó kanyar kijárati kerékvetőjét lovagolta meg.
Russellnek nem volt tiszta köre
Csak 3 ezredre volt Leclerc-től a második mért ponton, de valaki megzavarta az utolsó kanyar előtt, így 56,0-val egyelőre csak tizedik. Nem úgy Bottas, aki 55.010-zel egyből az élre állt. Mindkét Mercedes lágyakon köröz.
Verstappen keményeken is nagyon gyors
Noha két fokozattal keményebb gumikat használ, a holland 55,194-gyel bejött a második helyre Bottas mögé. Őt Gasly, Leclerc és Ricciardo követi, Albon közepeseken a hatodik.
Vettel javított, de továbbra is lassú
Kemény gumi a 19. helyről a 15-re ugrott előre a négyszeres világbajnok, aki Verstappenhez hasonlóan kemény gumin van kint, de csak 55,9-et tudott velük.
Verstappen megpördült
A kettes kanyarban volt sok, a Red Bull hátulja a bekormányzás pillanatában kitört, majd az ellenkormányzás miatt Verstappen négy álló kerékkel kicsúszott a bukótérbe. Szerencsére folytatni tudta.
A két Mercedes egymást múlja felül
Előbb jött Russell és 55,0-val megdöntötte Bottas korábbi körét, de a finn érkezett mögötte és 54,880-nal újra elfoglalta az első helyet. Most Kvjat a harmadik 264 ezredes lemaradással, őt Verstappen és Gasly követi.
Óriási a forgalom
Most láthatjuk, mi várható az időmérőn. Verstappen szerint hihetetlen, hogy milyen sokan vannak a pályán, az imént pedig a célegyenes végén alakult ki kisebb tömegjelent.
Verstappen javított
55,091 az új legjobbja keményeken, amivel 211 ezredre van Bottas lágy gumis körétől.
Bottas óriásit javított
Kezdi fokozni a tempót a finn, aki az imént 54,523-ra nyomta le a legjobb időt, amivel már közel fél másodperccel jobb Russellnél.
Eddig csak ketten tették fel a közepes gumit
Mégpedig a két Racing Point, Pérez a 10., Stroll a 13. helyen áll vele. Keményeken heten futottak mért kört: Verstappen (3.), Gasly, (4.), Kvjat (5.), Ricciardo (7.), Albon (8.), Ocon (14.) és Vettel (17.) Mindenki más értelemszerűen a lágy abroncsokat nyúzta.
Jönnek a rendes időmérős körök
Vettel már kint is van lágy gumikon a Ferrarival, de hamarosan a többiek is követni fogják, hogy a motort egy kicsit feljebb tekerve készüljenek az időmérőre.
Vettel feljött a második helyre
Bottastól 335 ezreddel elmaradt, de 54,858-cas köre így is jó volt Russell elé a németnek. Jelenleg ő az egyetlen versenyző a pályán.
Bottas hibázott, de így is gyorsabb volt
A Mercedesek is megérkeztek új lágyakon, a finn a második mért ponton már több mint 4 tizeddel vezetett korábbi körével szemben, de az utolsó kanyarban szélesre futott, így csak valamivel több mint 2 tizedet javított. Russell azonban így sem tudta megelőzni, 54,664-re javítva is 4 tizedre van a finntől.
Közben Leclerc 4 ezreddel megelőzte Vettelt és bejött a két Mercedes mögé a harmadik helyre.
Giovinazzi a Ferrarik előtt
Még nem tudni, mire lesz ez elég, mindenesetre az Alfa Romeo olasz pilótájától nem rossz, hogy 1 századdal megelőzte Leclerc-t, és jelenleg ő a harmadik.
Norris megelőzte Russellt
336 ezreddel elmaradt Bottastól a McLaren pilótája, de Russellt maga mögé utasította. Russellt valószínűleg még többen hátra fogják lökni, nem volt jó a lágy gumis időmérős köre.
Verstappen az élen!
Két tizeddel gyorsabb volt Bottasnál, noha több helyen is megzavarhatta a forgalom. A finn hibája nélkül ennél azonban jóval szorosabb lenne az állás.
Russell már csak a hatodik
Gasly, Norris és Albon is bejött már Hamilton helyettese elé, míg Sainz csak nagyon kicsivel maradt el tőle. A két Ferrari közben már csak a 10. és a 11. helyen van.
Veszélyben Vettel időmérője?
Nagy munkában van a Ferrari, Vettel edzésének vége, az autó pedig bakokon áll. Ted Kravitz, a Sky Sports riportere a csapattól azt az infót kapta, hogy motort kell cserélni a négyszeres világbajnoknál. Kérdés, hogy végeznek-e időben.
Ocon is megelőzte Russellt
A Renault franciája a negyedik helyre sorolt be 54,453-mal, így csak Verstappen, Bottas és Gasly előzi őt meg. Russell így csak a hetedik.
Gaslyt feltartották
Pérez volt az, aki nem figyelt, és a kettes kanyar kijáratán nem állt félre a francia elől. Gasly lassított, értetlenkedett egy sort, majd továbbhajtott.
Ricciardónak megint kikerülőset kellett játszania
A célegyenesben Gasly a jobb, Stroll pedig a bal oldalra lehúzódva engedte őt el, ami korántsem ideális, főleg, hogy az ausztrál épp gyors körön volt.
Leclerc megpördült
Az edzés végére még volt egy kics akció, a monacói az utolsó kanyar kijárati kerékvetőjén veszített el az uralmat az autója felett és állt keresztbe, de tovább tudott menni.
Vége az edzésnek!
Leclerc megpördülése mellett az utolsó percekben többnyire rajtgyakorlatokat láthattunk, a sorrend nem változott, Verstappen maradt az élen Bottas és Gasy előtt. A további sorrend: Ocon, Norris, Albon, Russell, Pérez, Stroll, Sainz, Giovinazzi, Kvjat, Leclerc, Ricciardo, Vettel, Räikkönen, Magnussen, Latifi, Fittipaldi, Aitken.
Az időmérővel jövünk vissza!
Mostanra megköszönjük a figyelmüket, legközelebb 16 óra 50 perckor, az időmérő edzés élő közvetítésével jelentkezünk. A viszontlátásra!