Társoldalunk:

Hamilton győzelemmel lett az F1 hétszeres világbajnoka

2020.11.15., 10:51
rendezés

Az év egyik legizgalmasabb versenyén, a Török Nagydíjon Lewis Hamilton bebiztosította pályafutása hetedik világbajnoki címét. A Mercedes pilótája a futam második felében kelt életre, és nagy előnnyel legyőzte Sergio Pérezt, valamint az idei első dobogós helyét szerző Sebastian Vettelt.

Kemény próbatétel elé állította a versenynaptárba beugró Török Nagydíj a Forma-1 mezőnyét, mivel az időmérőhöz hasonlóan a verseny is nedves pályán indult a közelmúltban történt újraaszfaltozás miatt egyébként is csúszós, gyenge tapadású aszfalton. A zavaros körülmények miatt furcsa rajtsorrend alakult ki, ez nagy kavarodást ígért a versenyre is.

Stroll kezdett az élen - GalériaForrás: Formula 1 via Getty Images/2020 Formula One World Championship Limited/Dan Istitene

Ezt alátámasztotta az is, hogy Antonio Giovinazzi és George Russell már a rajt előtt kárt tett az autójában, de végül mindketten részt tudtak venni a versenyen, de a két Williams csak a bokszutcából kezdhetett, és Pierre Gaslyt is a mezőny végére száműzték a parc fermé szabályok megsértése miatt.

A gyenge tapadás ellenére nem alakult ki tömegbaleset a rajtnál, de ez Valtteri Bottasnak nem sokat segített, a 9. helyről kezdő pilótának 8 pontot kellett volna hoznia a 6. helyről rajtoló Lewis Hamiltonon, hogy életben tartsa világbajnoki esélyeit, de Bottas már az 1-es kanyarban összeütközött Esteban Oconnal, ezért visszaesett a mezőnyben.

Nem indult jól a 2. helyről Max Verstappen sem, több pozíciót is vesztett, ezért az első 9 kör során beragadt a 11. kockából szenzációsan rajtoló Sebastian Vettel mögé. A német pilótát csapattársa után egy körrel kihívták intermediate gumikért, ekkor cseréltek a Mercedesek is, bár Hamilton úgy vélte, ez még korai volt.

Vettel a jobb napjait idézve versenyzett - GalériaForrás: Formula 1 via Getty Images/2020 Formula One World Championship Limited/Joe Portlock

Az adatok mást mutattak, az élen haladó Stroll és Pérez már keresni kezdte az esőgumikkal a pálya nedvesebb foltjait, és Leclerc szektoridői is azt mutatták, hogy az első 10 kör után érdemes a köztes esőgumikra váltani. Ezt Stroll és a Racing Point is megtette, ezért átmenetileg Pérez vette át a vezetést Verstappen és Albon előtt.

Verstappen taktikázva próbált előre jönni

Noha az isztambuli pályán normális esetben lehet előzni, a kerékcserék előtt Bottas arra panaszkodott, hogy nem tudja áthámozni magát a mezőny sűrűjén és Verstappen is beragadt Vettel mögé, de gyorsulni kezdett, amikor a Ferrari és a Racing Pointok kiálltak előle. A rádión azt kérte, hogy ne hívják ki rögtön intermediate gumikért.

A részidők alapján úgy tűnt, hogy ez nem jó döntés, mert Vettel és Hamilton is jó tempót autózott az intermediate abroncsokon, de a holland pilóta visszajött szorosan Pérez mögé a 3. helyre, így ismét versenybe került legalább a 2. helyért, mert Stroll továbbra is megnyugtató, 10 másodperces előnnyel rendelkezett.

Sainz a rajtbüntetés után megbízhatóan versenyzett - GalériaForrás: Formula 1 via Getty Images/2020 Formula One World Championship Limited/Dan Istitene

A 4. helyre visszacsúszó Vettel és az 5. helyen őt támadó Hamilton közben szép csatát vívott, emlékeztetve arra az időszakra, amikor ketten a győzelmekért küzdöttek egymással. Ezt átmenetileg fel kellett függeszteni, mert a 14. körben Giovinazzi feladta a versenyt az Alfa Romeo csapatát működtető Sauber 500. nagydíján, ezért VSC-fázist rendeltek el.

A rövid lassítás egy kissé, 8 másodpercre mérsékelte az élen álló Stroll előnyét, közben Verstappen utolérte a 2. helyezett Pérezt, és keményen csatázni kezdtek, egészen a 18. körig, amikor a holland pilóta támadás közben kicsúszott, megpördült, és csak Hamilton mögött a 6. helyen tudta folytatni a küzdelmet. Nem sokáig, a Red Bull a kör végén a bokszba hívta, és új intermediate gumikat szereltek a megpördülésben sérült abroncsai helyére.

Pérez a győzelemért nem volt versenyben, de kihasználta az ellenfelek hibáit - GalériaForrás: Formula 1 via Getty Images/2020 Formula One World Championship Limited/Joe Portlock

Ez jól jött csapattársának, Alexander Albonnak, aki kihasználta, hogy Hamilton szintén megcsúszott a hideg fékek miatt, miközben Vettelt támadta, a thai pilóta pedig gyorsan megelőzte a Ferrarit, és Pérez nyomába eredt. Mindketten közelítettek Strollhoz, aki féltávhoz közelítve egyre inkább leadta az előnyét.  

Nem száradt elég gyorsan a pálya

Féltávhoz közeledve felmerült, hogy újabb esőzés jön, de a Red Bull végül arról tájékoztatta Verstappent, hogy nem számítanak égi áldásra. Ezzel párhuzamosan többen is panaszkodni kezdtek az első gumik kopására, de mindenkinek azt mondták, hogy próbáljanak kitartani, mert a stratégák szerettek volna slick gumikra váltani.

Ennek ellenére a Leclerc-t behívták új intermediate szettért a 31. körben, és Hamilton is amellett érvelt, hogy nem fog eléggé felszáradni a pálya. A brit pilóta ekkor továbbra is az 5. helyen autózott Vettel mögött, az sem segített neki, hogy a 30. körtől engedélyezték a DRS használatát. Az összképet tekintve azonban nem állt rosszul, Vettellel együtt felére csökkentették a korábbi hátrányukat Stroll mögött, a 9 másodperces lemaradása azt jelentette, hogy még a győzelmi esélyét sem vesztette el.

Hamilton féltávnál kelt életre, onnantól ellenállhatatlan voltForrás: Getty Images/AP/Kenan Asyali

A helyzet még jobban kezdett festeni a számára, miután Vettel és Albon is eltűnt előle, a Ferrari-pilótát kihívták kerékcserére, de az csak 5,3 másodperc alatt sikerült, Albon pedig először megpördült, majd szintén kereket cserélt. A brit pilóta ezzel feljött a 3. helyre, 2 másodpercre csökkentette a hátrányát az éllovas Stroll mögött, akit a 36. körben rendeltek a bokszba.

Ezzel Pérezre hárult a feladat, hogy feltartsa az egyre lendületesebb Hamiltont, de a brit pilóta a DRS-sel szinte rögtön megelőzte ellenfelét, ekkor már körönként 0,9 másodperccel gyorsabb volt az új gumikon haladó Vettelnél. Ennél is fontosabb volt, hogy szabaddá vált előtte a pálya, ő diktálhatta a tempót, ráadásul Stroll autóján közben szemcsésedni kezdtek az abroncsok.

Hamilton megint a gumikezeléssel nőtt a mezőny fölé

A futam elején úgy tűnt, hogy ezúttal nem terem babér a Mercedes számára, ez Bottas esetében így is alakult, hiszen a finn pilóta többször is megpördült, a pontszerzésre sem volt esélye, ráadásul csapattársa lekörözte őt.

Hamilton a száradó pályán életre kelt, körönként 1 másodpercnél is nagyobb ütemben növelte az előnyét Pérez előtt, ráadásul megóvta a már kopott intermediate abroncsait is.

Albon is esélyes volt a dobogóra, de Verstappenhez hasonlóan megpördült - GalériaForrás: AFP/Getty Images/Ozan Kose

Miközben Hamilton átvette a vezetést, Verstappen kétszer is kereket cserélt, a korai éllovasok, Pérez és Stroll tempója visszaesett, a mexikói pilóta tartotta ugyan a 2. helyet, de a pole pozíciós pilótát a két Ferrari, a két McLaren és a két Red Bull is megelőzte, így csak a 9. helyre ért oda.

Fordult viszont a kocka Charles Leclerc esetében, az esőben a monacói pilóta sehol sem volt, 40 másodpercre is hízott a hátránya csapattársához képest, a Ferrari viszont addig taktikázott, amíg Leclerc-t Vettel elé játszották, és a Red Bullok megingásait kihasználva feljöttek Pérez mögé a 3-4. helyre.

A verseny utolsó szakaszában tovább száradt a pálya, ennek ellenére rendszeresek maradtak a kisebb kicsúszások és megforgások, ennek áldozata lett Daniel Ricciardo is, amikor Lando Norris átvette tőle a 9. helyet. A Mercedes végrehajtott egy taktikai kerékcserét Bottas autóján, ezzel megtudták, hogy a gumik jó állapotban voltak, ez lehetőséget teremtett, hogy Hamilton újabb kerékcsere nélkül célba érjen, és megnyerje a Török Nagydíjat.

Hamilton győzelemmel lett hétszeres világbajnok

Bár az utolsó körre még heves esőzést jósoltak a Ferrarinál, Hamiltont ez sem tudta megállítani. A brit pilóta pályafutása 94. nagydíjgyőzelmét érte el, és bebiztosította hetedik világbajnoki címét, amivel beérte az eddigi csúcstartó Michael Schumacher, a futamgyőzelmek és a pole pozíciók terén azonban már túlszárnyalta a sportág legendáját.

Hamilton győzött és hétszeres világbajnok lett - GalériaForrás: Formula 1 via Getty Images/2020 Formula One World Championship Limited/Dan Istitene

A 2. helyet Pérez hozta a Racing Pointnak, Hamiltonnal együtt továbbra is ő az egyetlen pilóta a mezőnyben, aki minden idei versenyen pontot szerzett, amelyen elindult, a 3. helyre az idei első dobogós helyét szerző Vettel ért oda, miután a Hamiltonhoz hasonlóan remekül felzárkózó Leclerc támadni kezdte Pérezt, de elfékezte magát, és visszaesett a 4. helyre Sainz, Verstappen, Albon, Norris, Stroll és Ricciardo elé.

KAPCSOLÓDÓ CIKK

Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!

GPHírek
10:32

Esik az eső

Köszöntjük Kedves Olvasóinkat! Nemsokára kezdődik a Forma-1-es világbajnokság 14. futama, a Török Nagydíj. Az elmúlt percekben esett az eső, és mostanra ugyan jobb a helyzet, ez mindenképpen érdekes körülményeket teremt. Érdekesség, hogy a sokkal rosszabbnak tartott páros oldalon szárazabb a pálya.

GPHírek
10:35

Giovinazzi a kavicságyban

Még el sem kezdődött a futam, máris itt az első dráma. A 10. helyre kvalifikáló Antonio Giovinazzi kicsúszott, és a kavicságyban kötött ki. Az olasz pilóta koccant a fallal, de talán nem súlyos a sérülés. A kavicságyból azonban nem tudott kijönni. 

GPHírek
10:39

Stroll hatalmas lehetőség előtt

Az egész hétvége furcsán alakult, és egészen a Q3-ig rendre Max Verstappen végzett az élen. Az időmérő végén azonban jött Lance Stroll, és megszerezte pályafutása első pole pozícióját. A hétvége történéseinek összefoglalóját az alábbi linkeken olvashatják.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

GPHírek
10:45

Russell is a falban

Egészen elképesztő jelenetek, ezúttal George Russell ment a falnak, és látszólag jobban megsérült az autója, mint Giovinazzié. Az olasz pilótát egyébként kihúzták a kavicságyból, így minden bizonnyal el tud rajtolni. 

Giovinazzi autóját kivettékForrás: Getty Images/2020 Getty Images/Clive Mason
GPHírek
10:48

Gasly a mezőny végéről rajtol

Pierre Gasly körül kisebb botrány alakult ki a mai napon. Az Alpha Tauri hivatalosan kikérte az autót a parc ferméből, majd miután már teljesen szétszedték, visszavonták. A sportfelügyelők pár perccel ezelőtt döntöttek, és a mezőny végére száműzték a 24 éves versenyzőt.

GPHírek
10:53

Elállt az eső

Az biztos, hogy a mezőny nedves pályán fog rajtolni, ugyanakkor az már kérdéses, hogy az esőgumi vagy az intermediate lesz a jó választás. Aztán ha nem szakad le újra az ég, előbb-utóbb száraz pályás abroncsokra kell váltani.

GPHírek
10:56

A Willliamsek a bokszból indulnak

Russell annyira összetörte az autó elejét, hogy ez nem meglepő fejlemény. Hozzá hasonlóan csapattársa, Nicholas Latifi sem áll fel a rajtrácsra.

GPHírek
11:01

Hamilton világbajnok lehet

Könnyen lehet, hogy a verseny végére Lewis Hamilton megszerzi pályafutésa hetedik világbajnoki címét. A brit pilóta annak ellenére jó helyzetben van, hogy csak a 6. helyről indul, hiszen Bottas csupán a 9. pozícióból kezdi meg a versenyt. Ahhoz, hogy a finn versenyző életben tartsa matematikai esélyét, legalább 8 ponttal kell többet szereznie csapattársánál.

GPHírek
11:04

Mindkét Racing Point egyéni rekordot dönt

Lance Stroll életében először rajtolhat a pole pozícióból, de nemcsak ő, hanem csapattársa is egyéni csúcsot dönt, ugyanis korábban még soha nem indult a legjobb három rajtpozíció valamelyikéről.

GPHírek
11:06

Állórajt lesz

Hamiltonnal az imént közölték, hogy a biztonsági autó mögül kezdik meg a felvezető kört, a rajt viszont a megszokott körülmények között fog zajlani.

GPHírek
11:08

60 százalék az újabb esőre

Jó esély van arra, hogy ismét megérkezik az égi áldás. Ha bejön, akkor minden bizonnyal a futam első felében fog megtörténni.

GPHírek
11:10

Räikkönen előnyben lehet

Adam Cooper újságíró érdekes megfigyelést tett. Twitteren ugyanis azt írta, hogy a harmadik szabadedzés után egyedül Räikkönen csinált próbarajtot. Mindez azért lehet érdekes, mert akkor már esett az eső.

GPHírek
11:13

Elindult a felvezető kör

Azonban ellentétben a korábbi információkkal, nem a safety car mögött. Mindenki esőgumikon van, kivéve a bokszból rajtoló Williamseket. Ha bejön a választásuk, akkor sokat nyerhetnek.

GPHírek
11:15

Rajt: Hamilton a harmadik, Bottas kipördült

Hamilton nagyon szépen eljött, és már a 3., Vettel pedig a 11. helyről a 4. pozícióba jött fel. Verstappen az 5., Bottas pedig Oconnal ütközött éskipördült.

GPHírek
11:16

1. kör: Hamilton hibázott

A két Racing Point vezet, viszont Hamilton kicsúszott, és Vettel mellett a két Red Bull is megelőzte. Bottas a 17. helyre esett vissza.

GPHírek
11:18

2. kör: A két Racing Point nagyon elhúzott

Stroll már 5 másodperccel vezet Pérez előtt, míg a mexikói pilóta 6 és féllel Vettellel szemben. Verstappen viszont közel volt Vettelhez, de hibázott, ezért közel 2 másodpercre nőtt a lemaradása.

GPHírek
11:20

3. kör: Verstappen üldözi Vettelt

A holland pilóta sokkal gyorsabb Vettelnél, de megelőzni egyelőre nem tudja. A Racing Pointok továbbra is nagyon vezetnek.

GPHírek
11:22

4. kör: Bottasnak nehéz dolga lesz

A lassításokból látszott, hogy a finn pilóta összeért Oconnal, és ez okozta mindkettőjük vesztét. A finn pilóta jelenleg a 16., amivel Hamilton mindenképpen világbajnok lenne.

GPHírek
11:24

5. kör: Vettel tartja a harmadik helyet

Az első négyeből Vettel a leglassabb, azonban Verstappen hiába autózik közvetlenül ögötte, még csak megtámadni sem tudja. Stroll előnye 5 és fél másodperc, míg Pérez már majdnem 10 másodperccel van a négyszeres világbajnok előtt.

GPHírek
11:26

6. kör: Hamilton fékproblémákra panaszkodik

A brit pilóta rádión keresztül jelentette, hogy az első fékek nem működnek megfelelően. Eközben a 15. helyről rajtoló Sainz már a 8. pozícióban halad, miután megelőzte Räikkönent.

GPHírek
11:27

7. kör: Leclerc a bokszban

A Ferrari kockáztatott, és a monacói pilóta autójára intermediate gumikat tettek fel még az előző kör végén. Csapattársa továbbra is tartja a 3. helyet, Verstappen egyszerűen nem tud mit kezdeni vele.

GPHírek
11:29

8. kör: Bottas is vált

A Mercedesnél is úgy döntöttek, hogy kihozzák a hátrébb lévő pilótájukat, és a zöld oldalfalú abroncsokra váltanak. A finn versenyző a 19. helyre, Leclerc mögé jött vissza, aki jó szektoridőket produkált.

GPHírek
11:31

9. kör:Vettel és Hamilton is cserél

A Ferrarinál és a Mercedesnél úgy látszik, Leclerc, illetve Bottas hamar meggyőzta a mérnököket és a stratégákat. Vettel a 7., Hamilton a 8. helyre jött vissza, és a 9. kör végén Stroll is kiállt.

GPHírek
11:34

10. kör: Verstappené a leggyorsabb kör

Most látszik igazán, hogy Verstappent mennyire feltartotta Vettel, hiszen a 9. kör végén megfutotta a verseny leggyorsabb körét. Erre Leclerc reagált, de a következő körben a holland pilóta visszavette azt. Pérez és Ricciardo kiállt, Verstappen azonban figyelmeztetett, hogy ne váltsanak túl korán.

GPHírek
11:36

11. kör: Verstappen is az intereken

A Red Bull is a váltás mellett döntött, azonban a holland pilóta kerékcseréje 4 másodpercig tartott. Ennek ellenére Vettel elé jött vissza, és alig több mint 1 másodperccel van Pérez mögött.

GPHírek
11:38

12. kör: ismét Stroll az élen

A thai versenyző életében először vezetett F1-es futamot, de ez nem sokáig tartott, hiszen őt is kihívták. Ezzel visszaállt a valós sorrend, Stroll és Pérez mögött Verstappen, Vettel, Hamilton és Albon autózik.

GPHírek
11:39

13. kör: Giovinazzi kiesett

Az olasz pilóta versenyének technikai hiba vetett véget, és a 9-es kanyarnál a pálya szélére húzódott. Ezen a szakaszon jelenleg virtuális biztonsági autó van érvényben.

GPHírek
11:41

14. kör: Hamilton közvetlenül Vettel mögött

A két pilóta felidézheti a pár évvel ezelőtti időszakot, amikor az első helyért csatázhattak. Vettel előnye fél másodperc a most még hatszoros világbajnokhoz képest.

GPHírek
11:42

15. kör vége a VSC-nek

Mostantól újra teljes sebességgel haladhatnak a pilóták. Stroll 8 és fél másodperccel vezet, Verstappen azonban ismét utolérte Pérezt, miután pár körrel ezelőtt hátránya 3 másodperc fölé nőtt.

GPHírek
11:44

16. kör: Albon kettőt előzött

Hamilton Vettelt támadta, azonban lecsúszott az ívről, így Albon előzte meg őt. Nem sokkal később a thai versenyző Vettel mellett is elment, és elhúzott a világbajnok párostól.

GPHírek
11:46

17. kör: Hamilton tovább támad

A brit versenyző azonban továbbra sem tudja megelőzni a Ferrarit, Vettel egyelőre hősiesen védekezik.

GPHírek
11:49

18. kör:Verstappen megpördült

A holland pilóta Pérezt támadta, azonban megpördült, és visszaesett a 6. pozícióba. Sőt, a bokszba is kénytelen volt kiállni, ezért Ricciardo és Sainz is megelőzte.

GPHírek
11:50

19. kör: Albon közeledik

Verstappen szerepét a thai versenyző veheti át, aki megfutotta a verseny leggyorsabb körét, és 3 és fél másodpercre van Péreztől. Stroll előnye 7 másodperc alá csökkent.

GPHírek
11:52

20. kör: Hamiton még mindig Vettel mögött

A brit versenyző továbbra sem tud előzni, így az 5. pozícióban halad. Eközben arra panaszkodik, hogy elfogynak a gumijai. Albon már csak 2 és fél másodperccel autózik Pérez mögött.

GPHírek
11:54

21. kör:Verstappent vizsgálják

A holland pilóta átléphette a fehér vonalat, amikor első kiállása után visszajött a pályára. Bottas a futam során harmadszor pördült meg, így visszaesett a 17. helyre.

GPHírek
11:56

22. kör: Stroll előnye fogy

Az élete első győzelme felé haladó pilóta előnye 5 másodpercre csökkent, miközben Albon már 1 másodpercen belül van Pérezhez képest. Hamilton egy kicsit leszakadt Vettel mögött, több mint 2 másodperccel követi a német pilótát.

GPHírek
11:58

23. kör: Verstappen ismét hibázott

A Red Bull versenyzője Sainzot üldözte, amikor kicsúszott, így 2 másodpercre nőtt a hátránya. Csapattársa, Albon lemaradása 1 másodperc körül mozog, Stroll előnye pedig 3,7 másodperc Pérezzel szemben.

GPHírek
11:59

24. kör: tovább szűkül az olló

Stroll előnye folyamatosan fogy, Albon pedig továbbra is nyomás alatt tartja Pérezt. Hamilton majdnem 4 másodpercre van már Vetteltől, vélhetően tényleg elfogytak a gumijai.

GPHírek
12:01

25. kör: már a száraz pályára készülnek

Hamiltonnal közölték, hogy minél tovább kint kell maradnia, hogy aztán száraz pályára alkalmas abroncsokra váltsanak. Ezzel együtt lehet, hogy a verseny vége felé ismét elered az eső.

GPHírek
12:02

26. kör: Vettel a leggyorsabb

Legalábbis az első négyesből mindenképpen. A négyszeres világbajnoknak azonban több mint 6 másodperces hátrányt kell ledolgoznia ahhoz, hogy egyáltalán legyen esélye a dobogóra.

GPHírek
12:04

27. kör: Hamilton is gyorsul

Párkörrel korábban közel 4 másodperc volt a hátránya Vettelhez képest, most viszont már alig több mint 2 másodperc.

GPHírek
12:06

28. kör: Verstappent a futam után vizsgálják

A sportfelügyelők úgy döntöttek, hogy a holland pilóta esetét a leintés után vizsgálják, így csk akkor dől el, hogy kap-e büntetést.

GPHírek
12:08

29. kör: Vettelék bejelentkeztek a dobogóért

Albon hátránya Pérezzel szemben hirtelen 3 másodperc fölé nőtt, miközben Vettel másfél másodpercre megközelítette, és Hamilton sincs messze. A Red Bull pilótája közölte, hogy elfogytak a gumijai.

GPHírek
12:11

30. kör: Leclerc a bokszban

A monacói pilóta a 9. helyről másodszor is kereket cserélt, de a Ferrari nem kockáztatott, és intermediate-et rakott vissza. Hamilton úgy véli, nem szárad fel annyira a pálya, hogy érdemes legyen száraz gumikra váltani.

GPHírek
12:12

31. kör: Stroll előnye nőtt

Az elmúlt körökben tapasztalható stagnálás után Stroll előnye ismét 4 másodperc felett van Pérezzel szemben. Vettel nem tudott 1 másodpercen belülre kerülni Albonhoz képest.

GPHírek
12:13

32. kör: Sainz megelőzte Ricciardót

A spanyol pilóta ezzel feljött a 6. helyre, a Renault pedig úgy döntött, hogy kihozza Ricciardót. Az ausztrál pilóta új intermediate-eket kapott.

GPHírek
12:14

33. kör: Stroll előnye megint fogy

A kanadai pilóta most már csak alig több mint 2 másodperccel vezet csapattársa előtt. Vettel kiállt, de a cseréje lassú, csupán 5,3 másodperc volt.

GPHírek
12:16

34. kör: Albon megpördült

A thai pilóta a 3. helyen haladt, így viszont visszaesett a 4. pozícióba, majd kiállt, és a 6. helyre jött vissza. Ezzel Hamilton jött fel a dobogóra.

GPHírek
12:18

35. kör: Pérez utolérte Strollt

A mexikói pilóta hátránya már csak 1 másodperc csapattársa mögött. Hamilton megkérdezte a rádióban, hogy meddig kell ezeket a gumikat használnia, de nem kapott egyértelmű választ.

GPHírek
12:19

36. kör: Stroll is panaszkodik

Pérez 1 másodpercen belülre került Strollhoz képest, aki megkérdezte, hogy miért kell kint maradnia. Magnussen kiesett, a boksz végén állt meg, vélhetően rosszul rögzítették a kerekeket.

GPHírek
12:20

37. kör: Stroll kiáll

A kanadai versenyző kívánsága teljesült, és még az előző kör végén kereket cserélhetett. A 4. helyre jött vissza, 5 másodperccel Vettel elé. 

GPHírek
12:22

38. kör: Hamilton az élen

Mindkét Racing Point pozíciót vesztett. Pérezt Hamilton előzte meg, így átvette a vezetést, Verstappen pedig Stroll mellett ment el. A kanadai versenyző máris hólyagosodásra panaszkodik. Hamilton előnye a kör végére 3 és fél másodpercre nőtt.

GPHírek
12:24

39. kör: Hamilton előnye tovább nő

Érdekes a helyzet, hiszen Hamilton folyamatosan növeli az előnyét, de Verstappen még nála is gyorsabb lehet a 10 körrel frissebb gumikon. A brit pilóta győzelem esetén mindenképpen világbajnok lenne, de Bottas 13. helyét elnézve ez egyébként is biztosnak tűnik. Latifi megpördült a 4-es kanyarban.

GPHírek
12:27

40. kör: Strollt mindkét Ferrari megelőzi

A kanadai pilóta így már csak a 6. pozícióban halad. Hamilton előnye már 7 másodperc feletti.

GPHírek
12:28

41. kör: a Ferrarik helyet cseréltek

Leclerc így Vettel elé került, és jelenleg a 4. helyen áll. Strollt Albon is megelőzte, Bottas pedig negyedszer is megpördült. Latifi és Grosjean összeakadt, így ők is megforogtak.

GPHírek
12:30

42. kör: Hamilton szerint eső lesz

A brit pilóta már több mint 12 másodperccel vezet Pérez előtt, a rádióban pedig azt jelenti, hogy sötét felhők közelednek. Stroll még egy pozíciót veszít, ezúttal Sainzcal szemben.

GPHírek
12:31

43. kör: Latifi kiesett

A kanadai versenyző autóját betolták a garázsba. Eközben Magnussen mégis tudta folytatni a versenyt, igaz, kétkörös hátrányban van az éllovashaoz képest.

GPHírek
12:33

44. kör: Verstappen a bokszban

A holland pilóta az előző kör végén harmadszor is kiállt, és a 7. helyre jött vissza. Stroll közben arra panaszkodik, hogy annyira lassú, hogy még esőben is jobb köröket autózott.

GPHírek
12:35

45. kör: újabb Ferrari-dobogó?

Leclerc egyelőre a harmadik, sőt, egyre inkább közeledik Pérez felé, igaz, a mexikói versenyzőnek egyelőre közel 10 másodperces előnye van.

GPHírek
12:36

46. kör: Hamilton lekörözte Bottast

Ha hivatalosan nem is, de jelképesen talán most került pont a világbajnokság végére. Bottas ráadásul nem optimális módon engedte el csapattársát.

GPHírek
12:38

47. kör: Verstappen a leggyorsabb

Annak ellenére, hogy csupán a 7., a holland pilótát nem lehet leírni dobogó szempontjából. Az előző körben például mindenkinél gyorsabb volt. Persze nehéz dolga lesz, hiszen 11 körrel a vége előtt 18 másodperc a hátránya Leclerc-hez képest.

GPHírek
12:39

48. kör: Leclerc hátránya csökken

A monacói pilóta már csak 6 másodperccel van Pérez mögött. Bottas ismét kiállt, így visszaesett a 15. pozícióba.

GPHírek
12:41

49. kör: Grosjean forgott meg

A francia pilóta miatt néhány másodpercig sárga zászló volt. A két Haas az utolsó, 17. és 18. pozícióban halad.

GPHírek
12:42

50. kör: Ricciardo megpördült

A Renault versenyzőjét Norris támadta a 9. helyért, és végül hibázott leendő csapattársával szemben. A McLaren pilótája így üldözőbe veheti Strollt, bár hátránya 13 másodperc.

GPHírek
12:44

51. kör: Leclerc hibázott

A monacói pilóta kicsúszott a pályáról, így hátránya jelentősen nőtt Pérezzel szemben. Verstappen utolérte Albont, lehet, hogy a thai versenyző fülére nemsokára rászólnak, hogy engedje el.

GPHírek
12:46

52. kör: Verstappen megint megpördült

A két Red Bull utolérte az éppen megforgó Räikkönent, és és a holland versenyző szintén hibázott. Sokat nem vesztett, hamarosan ismét utolérte csapattársát.

GPHírek
12:48

53. kör: eső várható

Vettellel közölték, hogy az utolsó körben leszakadhat az ég. Leclerc hátránya 5 másodperc öt körrel a vége előtt, Norris pedig megfutotta a leggyorsabb kört. Grosjean feladta a futamot.

GPHírek
12:50

54. kör: Pérez növelte előnyét

Hirtelen 6 másodperc fölé nőtt a mexikói pilóta és Leclerc közötti különbség. Eközben Verstappen megelőzte Albont, és feljött a 6. helyre.

GPHírek
12:51

55. kör: Leclerc közeledik

A Ferrari pilótájának hátránya 4 másodperc alá csökkent. Verstappen ismét hibázott, de ezúttal csak lecsúszott a pályáról, nem forgott meg.

GPHírek
12:54

56. kör: Hamilton nem áll ki

A Mercedesnél szó volt róla, hogy Hamilton biztonsági okokból kiáll, hiszen akkora az előnye, hogy ezt megteheti. A brit pilóta viszont úgy döntött, hogy ezt mégsem teszi meg. Stroll lecsúszott a pályáról, ezért Norris feljött a 8. helyre.

GPHírek
12:55

57. kör: Péreznek is meglehet

Leclerc továbbra is közeledik, de a különbség nem csökken elég gyorsab, hogy legyen esélye az előzésre. Hamilton egy körre a hetedik világbajnoki címétől.

GPHírek
12:57

Hamilton nyer, hétszeres világbajnok!

A brit pilóta végül több mint fél perces előnyt autózott össze, és beérte Schumacher legfontosabb rekordját. A brit pilóta immár hétszeres világbajnoknak mondható.

GPHírek
12:58

Dráma a dobogóért

Az utolsó körben Leclerc megelőzte Pérezt, miután a mexikói pilóta túl mélyet fékezett. Utána viszont a monacói versenyző hibázott, aminek következtében nemhogy Pérez, de még Vettel is elment mellette. Ezzel mindketten megszerezték szezobeli első dobogójukat.

GPHírek
13:01

Norrisé a leggyorsabb kör

Sainz végzett az 5. helyen, mögötte Verstappen, Albon, Norris, Stroll és Ricciardo volt az első tíz sorrendje. A leggyorsabb kört a brit pilóta autózta 1:36,806 másodperccel. Mi ezzel szeretnénk megköszönni figyelmüket, nemsokára jelentkezünk az összefoglalóval és a nyilatkozatokkal, valamint Hamilton hetedik világbajnoki címéről is megemlékezünk!

Még több bejegyzés

Kapcsolódó anyagok: