Kisebb, egészen pontosan félórás késlekedéssel vehette csak kezdetét az 1996 óta első Portugál Nagydíj időmérő edzése, mivel a Sebastian Vettel által az utolsó szabadedzésen felszakított csatornafedelet nem sikerült a kétórás szünet alatt visszahegeszteni a helyére, így az időmérő tervezett 15 órai kezdetekor a pályamunkások Michael Masi versenyigazgató jelenlétében még nagyban dolgoztak a helyszínen. Ráadásul nem csak a harmadik szabadedzésen elszabadult fedőt kellett rendbehozni, a pályamunkások több kanyarban találtak meglazult elemeket, amelyeket rögzíteni kellett.
Sokáig úgy tűnt, hogy a fél négyes kezdés sem fog összejönni, végül azonban pontban 15:30-kor zöldre váltott a lámpa a bokszutca végén, a pilóták pedig kiözönlöttek a pályára. Természetesen mindenki a lágy gumikat használta, de még ezeknek az abroncsoknak is két felvezető kör kellett ahhoz, hogy üzemi hőfokra melegedjenek.
Az első csokornyi mért kört után a hétvége eddigi összes edzésén az első helyen záró Valtteri Bottas vezetett Lewis Hamilton előtt 1:17.064-es idővel, a hatszoros világbajnok lemaradása azonban hajszálnyi volt. A gumikat bár nehéz volt felmelegíteni, mindez azt is jelentette, hogy több mért kör is volt bennük, így az 1:16.945-re javító finnt hamarosan Verstappen váltotta az élen 1:16.879-cel, de nem sokáig tündökölhetett az első helyen, mivel Hamilton ötkörös lágy gumin 1:16.828-cat repesztett és megelőzte.
A két Mercedes és Verstappen mögött Sergio Pérez állt a negyedik helyen a továbbra is jó formát mutató Charles Leclerc előtt, míg őket Gasly, Norris, Sainz, Stroll és Albon követte az első tízben. A thai-brit pilóta kezdésnek 8 tizedet kapott Verstappentől, de nem ő volt az egyetlen, aki sokkal lassabb volt a csapattársánál: a 14. helyen álló Vettel lemaradása 7 tized volt Leclerc-hez képest. A kieső helyeken ekkor a két Haas, a két Williams és Kimi Räikkönen osztozott.
Végül George Russellnek sikerült onnan kiverekednie magát, a sajtóhírek szerint jövőre az ülését Sergio Pérezzel szemben elveszíthető fiatal brit közel 3 tizeddel előzte meg a már kieső Räikkönent, és 8 tizedet adott a 20. helyen záró csapattársának, Nicholas Latifinek. A kiesők sorrendben Räikkönen, Giovinazzi, Grosjean, Magnussen és Latifi voltak.
Sebastian Vettelnek is csipkednie kellett magát, mivel az óra lejártakor csak a 14. helyen állt, de végül feljött a 8. helyre, mindössze két pozícióra Leclerc-től, noha a monacói a hajrára nem jött ki. A Q1 végeredménye végül a következőképp alakult: Hamilton, Verstappen, Bottas, Gasly, Pérez, Leclerc, Albon, Vettel, Norris, Ricciardo, Sainz, Stroll, Ocon, Kvjat, Russell és a már említett kiesettek.
A Q2 elején némi meglepetésre a Mercedesek mellett nem a Red Bullok, hanem a két Ferrari jött ki közepes gumin. Ebből a négyesből elsőre csak Bottas tudott értékelhető kört összerakni, a vörös autók inkább elmentek egy újabb gumimelegítő körre, míg Hamilton fennakadt a 13-as kanyarban előle lehúzódni igyekvő Vettelen, ezért kénytelen volt még egy gyorskört beletenni a potenciális rajtszettjébe. Végül az 1:16.466-os idővel az élen álló Bottas mögött 358 ezredes hátrányban a második helyre iratkozott fel.
A Ferrarik körén látszott, hogy nekik vajmi kevés esélyük lesz a közepeseken továbbjutni, Vettel csak 14. volt, Leclerc pedig a 8. helyen állt. A harmadik helyre 6 tizeddel Bottas mögött Verstappen ért oda a lágyakon, miközben Albon csak a 9. volt 3 tizedre a hollandtól.
Meglepő módon a Ferrarik azonban a Q2 hajrájára sem tették fel a lágy gumikat, mindketten egy új közepes szettel érkeztek meg, amelyen Leclerc-nek sikerült továbbjutnia a nyolcadik helyen, Vettel azonban csúnyán elvérzett és csak a 15. lett.
Rajta kívül kiesett még Ocon, némi meglepetésre Stroll, Kvjat és Russell, aki Vettel Ferrariját azért megelőzte.
Az élen a két Mercedest a közepes gumi ellenére sem tudták elkpani, Verstappen a harmadik helyen több mint 5 tizedet kapott Bottastól. Mögötte Pérez, Sainz, Norris, Gasly, Leclerc, Albon és Ricciardo végzett, a Renault ausztrál pilótája ráadásul úgy jutott tovább, hogy utolsó mért körében nagy sebességnél megpördült és egy kicsit lekoccolta a hátsó szárnyával a védőfalat.
A Q3-ban folytatódott a Bottas-show, a finn 1:16.986-tal kezdett lágy gumin, Hamilton 47 ezreddel mögötte, de Verstappen is csak 121 ezerdet kapott a harmadik helyen. Hogy mennyire nem volt egyértelmű, hogy melyik a jobb gumi, az abból látszott, hogy a Red Bull közepeseken küldte ki Albont az első etapra, majd a hajrára a két Mercedes is ezen a keveréken jelent meg.
Hamilton be is vitt a sárga Pirellikkel egy gyomrost és 5 századdal átvette a vezetést, Bottas azonban nem hagyta magát, és ellentmondást nem tűrő körrel visszavette a pole-t. Ezután jött Verstappen, aki elválasztotta a két Mercedest, a csattanó azonban nem az övé, hanem Hamiltoné lett, aki 1:16.652-vel végül megszerezte a pole pozíciót Bottas előtt úgy, hogy a hétvége azelőtti részében egyszer sem végzett előtte.
A finn pilóta 1 tizedes lemaradásban a második, Verstappen 252 ezredes hátrányban a harmadik lett. A negyedik helyet Charles Leclerc szerezte meg a Ferrarival, mögötte Pérez, Albon, Sainz, Norris, Gasly és a Q3-ból a sérült autója javítása miatt kimaradó Ricciardo végzett.
El nem tudom mondani, hogy milyen nehéz volt a mai nap. Igen, nagyszerű autónk van, de mindent ki kell sajtolni belőle egy ilyen körért.
– értékelt Hamilton. – Valtteri olyan gyors volt a hétvégén, minden edzésen az első helyen végzett, úgyhogy csak egyre mélyebbre ástam, hogy megtaláljam az extra köridőt. A végén úgy döntöttem, hogy három kört megyek, hogy legyen esélyem megdönteni a körét. Az utolsó kör egyre jobb és jobb lett, ahogy haladtam előre.”
„Az én döntésem volt, hogy csak egy kört teszek meg a végén, mivel a Q2-ben ez bejött, de lehet, hogy a két mért kör, ahogy Lewis is csinálta, jobb lett volna – vallotta be Bottas. – A köröm jó volt, de utólag visszatekintve azt mondom, hogy két mért kör kellett volna futnom.”
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható.
2024.03.22. - 01:30Australian Grand Prix - 1st Practice |
2024.03.22. - 05:00Australian Grand Prix - 2nd Practice |
2024.03.23. - 01:30Australian Grand Prix - Last Practice |
2024.03.23. - 05:00Australian Grand Prix - Qualification |
2024.03.24. - 04:00Australian Grand Prix - Race |
2024.04.05. - 04.07.Japanese Grand Prix |
2024.04.19. - 04.21.Chinese Grand Prix |
2024.05.03. - 05.05.Miami Grand Prix |
2024.05.17. - 05.19.Emilia Romagna Grand Prix |
2024.05.24. - 05.26.Monaco Grand Prix |
2024.06.07. - 06.09.Canadian Grand Prix |
2024.06.21. - 06.23.Spanish Grand Prix |
2024.06.28. - 06.30.Austrian Grand Prix |
2024.07.05. - 07.07.British Grand Prix |
2024.07.19. - 07.21.Hungarian Grand Prix |
2024.07.26. - 07.28.Belgian Grand Prix |
2024.08.23. - 08.25.Dutch Grand Prix |
2024.08.30. - 09.01.Italian Grand Prix |
2024.09.13. - 09.15.Azerbaijan Grand Prix |
2024.09.20. - 09.22.Singapore Grand Prix |
2024.10.18. - 10.20.United States Grand Prix |
2024.10.25. - 10.27.Mexican Grand Prix |
2024.11.01. - 11.03.Brazilian Grand Prix |
2024.11.21. - 11.24.Las Vegas Grand Prix |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |