A Portugál Nagydíj második szabadedzésén folytatódott az ismerkedés a Portimao mellett található pályával. A csapatok felkészülését nehezítette, hogy az első félórában a Pirelli 2021-re tervezett gumijainak a prototípusait kellett tesztelniük, ennélfogva pedig nem az istállók, hanem az olasz gumigyártó határozta meg a programot.
A gyakorlás elején Carlos Sainz és Kevin Magnussen kis híján összeütközött, de a spanyol pilóta még időben észrevette a mellé bevetődő Haast, és elkerülte a balesetet. Nem sokkal később aztán előbb a McLaren versenyzője, majd Sergio Pérez pördült meg, de Romain Grosjean is átszánkázott a kavicságyon, valamint Sebastian Vettel is majdnem nekiment az egyik Williamsnek.
Az edzés rajtja után szinte mindenki kirajzott a pályára, 5 perc múlva pedig mind a 20 autó ott körözött az aszfaltcsíkon.
Ennek következtében hatalmas volt a forgalom, erre leginkább a két Ferrari-versenyző panaszkodott, legalábbis az ő rádióbeszélgetésüket játszották be. Vettel egyenesen odáig ment, hogy ennek így semmi értelme nincsen.
Később Lewis Hamilton olyan mértékű vibrációra panaszkodott, amely már a látását is befolyásolta, ezért a brit pilótáz 12 kör után kihívták a bokszba. A Pirelli részéről valószínűleg tudatos húzás volt, hogy 17 körnél tovább senki nem autózott ugyanazokon a gumikon. Ami az első félóra végeredményét illeti, a legjobb időt Max Verstappen autózta 1:21.575 másodperccel, 87 ezreddel megelőzve Valtteri Bottast, és 410-zel Charles Leclerc-t.
Ezzel együtt fontos megjegyezni, hogy a pilóták jelöletlen abroncsokon autóztak, a csapatok pedig nem tudták, hogy a 8-10 keverék közül éppen melyiket használják.
A gumiteszt után felkerültek a közepes és a kemény abroncsok, a köridők pedig rögtön elkezdtek javulni. Olyannyira, hogy Pierre Gasly és George Russell került az élre (igaz, előbbi körét később elvették), majd a brit versenyzőt Vettel előzte meg. Alexander Albon viszont nem tudott jobb időt autózni, mint a Ferrari pilótája, aki akkor egyedüliként ment be 1:20 alá. A német versenyzőt ezután Gasly és Russell is megelőzte, de nem sokkal később visszavette a vezetést.
Ami a lágy abroncsokat illeti, először Nicholas Latifi tette fel a nap során, de pár perc múlva már a két Mercedes is azokon kezdte meg a körözést. Ennek az lett az eredménye, hogy Bottas megelőzte az időközben az élre álló Max Verstappent és Leclerc-t, és több mint fél másodperccel vezetett a holland pilóta előtt. Hamiltont feltartotta Kvjat, ezért ő nem tudott javítani.
Ekkor azonban a másik Alpha Tauri megadta magát, és Gasly autója nemcsak megállt a pályán, hanem a hátuljából lángok csaptak fel.
A francia versenyző gyorsan ki tudott szállni, és nem sokkal később a pályabírók eloltották a tüzet, ugyanakkor elképzelhető, hogy nem ússza meg büntetés nélkül. Az incidens miatt megszakították a gyakorlást, így a mezőny többi tagja a bokszba hajtott.
A több mint negyedórás szünet után a mezőny ismét pályára gurult, de a körözés nem tartott sokáig. Verstappen és Lance Stroll ugyanis összeütközött, miután a holland pilóta bement a Racing Point mellé, aki viszont nem vette észre, és el akart fordulni. A Red Bull pilótája be tudott menni a bokszba, riválisa viszont a kavicságyban ragadt.
Verstappen vaknak titulálta Strollt, Otmar Szafnauer viszont a holland versenyzőt okolta a Sky Sports műsorában, és elmondta, pilótája egymás után két gyorskört akart megtenni. A brit csatorna szakértői úgy vélekedtek, hogy körülbelül fele-fele arányban hibásak az incidens okozásáért, de aztán ők is inkább Verstappent okolták. Az FIA mindenesetre vizsgálja az esetet.
8 perccel a vége előtt ismét újraindult az edzés, és a mezőny tagjai, köztük Verstappen visszamentek a pályára.
Az élen azonban már nem változott a sorrend, így 1:17.940 másodperces idővel Bottas maradt az élen, 595 ezreddel megelőzve Verstappent. Mögöttük Norris, Leclerc, Sainz, Vettel, Gasly, Hamilton, Ocon és Albon végzett az első tízben.
A futam szempontjából mindenképpen érdekes lesz, hogy a második szabadedzésen a csapatok alig gyűjtöttek adatot megtankolt autóval. Emellett azt is érdemes lesz figyelni, hogy az FIA milyen döntést hoz Verstappen és Stroll ügyében, hiszen ez alapvetően befolyásolhatja a dobogóért folytatott csatát.
2024.04.19. - 03:30Chinese Grand Prix - 1st Practice |
2024.04.19. - 07:30Chinese Grand Prix - Sprint Shootout |
2024.04.19. - 10:00Chinese Grand Prix - 2nd Practice |
2024.04.20. - 03:00Chinese Grand Prix - Sprint |
2024.04.20. - 07:00Chinese Grand Prix - Qualification |
2024.04.20. - 10:00Chinese Grand Prix - Last Practice |
2024.04.21. - 07:00Chinese Grand Prix - Race |
2024.05.03. - 05.05.Miami Grand Prix |
2024.05.17. - 05.19.Emilia Romagna Grand Prix |
2024.05.24. - 05.26.Monaco Grand Prix |
2024.06.07. - 06.09.Canadian Grand Prix |
2024.06.21. - 06.23.Spanish Grand Prix |
2024.06.28. - 06.30.Austrian Grand Prix |
2024.07.05. - 07.07.British Grand Prix |
2024.07.19. - 07.21.Hungarian Grand Prix |
2024.07.26. - 07.28.Belgian Grand Prix |
2024.08.23. - 08.25.Dutch Grand Prix |
2024.08.30. - 09.01.Italian Grand Prix |
2024.09.13. - 09.15.Azerbaijan Grand Prix |
2024.09.20. - 09.22.Singapore Grand Prix |
2024.10.18. - 10.20.United States Grand Prix |
2024.10.25. - 10.27.Mexican Grand Prix |
2024.11.01. - 11.03.Brazilian Grand Prix |
2024.11.21. - 11.24.Las Vegas Grand Prix |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |