A megszokott papírformának megfelelően a Mercedes pilótái voltak a leggyorsabbak az Orosz Nagydíj második szabadedzésén, de egyikük sem futott tiszta kört a legjobb lehetőséget biztosító lágy abroncsokon. Valtteri Bottas 1:33.519-et ért el, ez 0,267 másodperccel jobbnak bizonyult Lewis Hamilton eredményénél, de egyikük sem lehetett elégedett a teljesítményével.
Hamilton a legjobb köre során a gumikat beosztva haladt az első két szektorban, majd nagy előnnyel verte Bottast az utolsó szektorban, majd újabb mért körre indult, ekkor az első két szektorban is jóval gyorsabb volt, de elfékezte magát és csak centiméterekkel kerülte el a gumifalat.
Hamilton később már hosszabb etapokat futott, így az első szabadedzéshez hasonlóan ezúttal sem derült ki, hogy az aktuális körülmények között milyen köridőre lett volna képes.
Ugyanez a helyzet Bottas esetében is, a finn pilóta fokozta a tempót az első két szektorban, miután Hamilton megelőzte, de az utolsó kanyarban megcsúszott és a füvet is megcsípve átvette ugyan a vezetést, de látványosan időt vesztett. Később gondja akadt a pilótafülkében is, egy hiba miatt nem tudott rendesen kormányozni.
A két gyári Mercedes mögött Renault-motort használó autók zártak, Daniel Ricciardo ismét jól szerepelt a franciák autójával, mögötte pedig a két McLaren zárt: az újjáépített autóval Carlos Sainz gyorsabb volt az új orrkúpot használó Lando Norrisnál, Sergio Pérez pedig legyőzte Max Verstappent, aki szintén hibázott a lágy gumikon, a Red Bull versenyzője meg is pördült.
A Ferrarik ismét befértek a legjobb 10 közé,
igaz, csak a képzeletbeli Q3 alsóházába. Charles Leclerc a 8. helyezett lett, csapattársa, Sebastian Vettel elé beékelődött Esteban Ocon a Renault-val. Szerényen szerepelt a másik Red Bullt vezető Alexander Albon is, a thai versenyző kikapott az Olasz Nagydíj győztesétől, Pierre Gasly-tól is, és csak a 12. helyre ért oda.
A továbbra is poros, csúszós aszfalton rendszeresek voltak az elfékezések és kicsúszások, de az első tréninggel ellentétben nagy baleset nem történt, a pilótáknak viszont továbbra is nehezére esett, hogy tiszta köröket teljesítsenek. Az elfékezések és a gumik terhelése miatt többen is panaszkodtak vibrációra.
Az eredmények alapján ezúttal nem lehetett egyértelműen megállapítani a Ferrari-motort használó csapatok lemaradását, noha az utolsó három helyen az olasz gyártó erőforrásaival szerelt autók szerepeltek, de csak az utolsó helyezett Romain Grosjean hátránya volt jelentősen nagyobb a többiekénél.
Percről percre tudósításunkat az eredménytáblázat alatt olvashatja!
2024.04.19. - 03:30Chinese Grand Prix - 1st Practice |
2024.04.19. - 07:30Chinese Grand Prix - Sprint Shootout |
2024.04.19. - 10:00Chinese Grand Prix - 2nd Practice |
2024.04.20. - 03:00Chinese Grand Prix - Sprint |
2024.04.20. - 07:00Chinese Grand Prix - Qualification |
2024.04.20. - 10:00Chinese Grand Prix - Last Practice |
2024.04.21. - 07:00Chinese Grand Prix - Race |
2024.05.03. - 05.05.Miami Grand Prix |
2024.05.17. - 05.19.Emilia Romagna Grand Prix |
2024.05.24. - 05.26.Monaco Grand Prix |
2024.06.07. - 06.09.Canadian Grand Prix |
2024.06.21. - 06.23.Spanish Grand Prix |
2024.06.28. - 06.30.Austrian Grand Prix |
2024.07.05. - 07.07.British Grand Prix |
2024.07.19. - 07.21.Hungarian Grand Prix |
2024.07.26. - 07.28.Belgian Grand Prix |
2024.08.23. - 08.25.Dutch Grand Prix |
2024.08.30. - 09.01.Italian Grand Prix |
2024.09.13. - 09.15.Azerbaijan Grand Prix |
2024.09.20. - 09.22.Singapore Grand Prix |
2024.10.18. - 10.20.United States Grand Prix |
2024.10.25. - 10.27.Mexican Grand Prix |
2024.11.01. - 11.03.Brazilian Grand Prix |
2024.11.21. - 11.24.Las Vegas Grand Prix |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |