Társoldalunk:

Bottas kezdett az élen Toszkánában, Leclerc meglepően jól ment a Ferrarival

2020.09.11., 10:41
rendezés

Valtteri Bottas volt a leggyorsabb a Toszkán Nagydíj első szabadedzésén Max Verstappen előtt. A Mercedes és a Red Bull mögé némi meglepetésre Charles Leclerc ért oda a Ferrarival.

Tökéletes toszkánai időjárás, ragyogó napsütés és 27 fok fogadta a Forma-1 mezőnyét az első Toszkán Nagydíj első szabadedzésén péntek délelőtt. A festői környezetben elterülő, 5245 méter hosszú mugellói aszfaltcsíkon először gurultak pályára a pilóták hivatalos versenyhétvégén, ennek ellenére az első szűk húsz perc meglehetősen eseménytelenül telt, mindössze négy pilótának, Valtteri Bottasnak, Pierre Gaslynak, Kimi Räikkönennek és Alex Albonnak volt mért köre.

A sorrendet az első 20 perc végén a Mercedes finnje vezette kemény gumikon elért 1:20.540-es körével, ami már a hétvége ilyen korai szakaszában is kevesebb mint két másodperccel maradt csak el Rubens Barrichello nem hivatalos, 1:18.704-es körrekordjától, amit a brazil még a 2004-es Ferrarival ért el tesztelés közben.

Kifogástalan körülmények között kezdődött az első Toszkán Nagydíj hétvégéje - Galéria!Forrás: Getty Images/Bryn Lennon/Bryn Lennon

A folytatásban többen is túlszárnyalták Bottas körét, de csak Verstappen tudta őt megelőzni azonos keveréken, a holland pilóta 1:19.439-es idővel az első helyen állt az első húsz perc végén. Mögötte Gasly, Hamilton, Leclerc, Sainz, Bottas volt a sorrend, a finn pilótán kívül azonban mindenki közepes gumit használt.

A mugellói pálya a motorversenyek miatt kizárólag kavicságyas bukóterekkel rendelkezik, így várhatóan a hibákat is keményebben fogja büntetni. Az első pilóta, aki "megnyalta" a kavicsot, a kísérleti első szárnnyal köröző Carlos Sainz volt, aki az ötös kanyar kijáratát vette egy kicsit szélesre.

A pilótáknak az első 40 perc végén szokás szerint vissza kellett szolgáltatniuk az első szett gumit, így 50 perccel a tréning vége előtt kicsit elcsendesedett a pálya. Az élen továbbra is Verstappen állt, miután 1:19.017-re javított a kemény gumin. Mögé 52 ezredre Hamilton zárkózott fel közepeseken, őt pedig némi meglepetésre Charles Leclerc követte 1:19.468-as idővel, szintén sárga oldalfalú Pirelliken. A kemény gumikon kezdő Sebastian Vettel eközben csak a 17. pozíciót foglalta el Lando Norris és a két Haas előtt.

Leclerc meglepően jól ment - Galéria!Forrás: Getty Images/Bryn Lennon/Bryn Lennon

Hogy milyen óriási javulásra számíthattunk az edzés második felében, azt a rövid szünet után elsőként mért kört teljesítő Kimi Räikkönen mutatta meg, miután lágy gumikon a 3. helyre jött fel, és csupán 2 tizeddel volt lassabb Verstappen körénél. Nem sokáig tanyázhatott azonban ilyen előkelő helyen a 2007-es világbajnok, nem sokkal később ugyanis Norris vette át a vezetést 1:18.981-gyel szintén lágyakon, majd Ricciardo, Kvjat, Ocon és Bottas is bejött Räikkönen elé.

Az első pilóta Hamilton volt, aki lágy gumin átadta a múltnak Barrichello pályacsúcsát, Bottas azonban még nála is sokkal gyorsabb volt, több mint fél másodpercet vert a csapattársára, és 1:17.879-es körrel átvette a vezetést.

Mögé a Ferrarival továbbra is biztatóan teljesítő Leclerc sorolt be mindössze 3 tizeddel lemaradva, majd Verstappen választotta szét a Mercedest és a Ferrarit, miközben csupán 48 ezreddel volt lassabb előbbinél. Hamilton így visszacsúszott a negyedik helyre.

Bottas volt a leggyorsabb - Galéria!Forrás: AFP/Miguel Medina

A hátralevő időben a köridején már senki nem javított, hiszen spórolni kell az abroncsokkal, ezért mindenki a második félidőre feltett szettjét koptatta. Hamilton mögött a sorrend a következőképp alakult: Gasly, Ocon, Kvjat, Norris, Albon, Ricciardo, Räikkönen, Grosjean, Vettel, Giovinazzi, Sainz, Russell, Magnussen, Stroll, Pérez és Latifi. A Racing Pointok gyenge szereplését magyarázza, hogy ők lágy abroncsok kezdték a szabadedzést, majd a második félidőre kemény keverékre váltottak.

A 90 perces tréning komolyabb vezetői hiba nélkül telt el, mindössze egy megforgást láthattunk, Nicholas Latifi parkolta bele a Williams hátulját a kavicságyba a kettes kanyarban, de szerencséjére nem ásta el magát, így tovább tudott menni.

Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható.

GPHírek
10:41

Az első beugró pályára érkeztünk

Üdvözöljük kedves Olvasóinkat! Mugello inkább a motorversenyekről ismert, de a vírus miatt felforgatott F1-es menetrendbe is bekerült végül, így idén újra két futamot rendeznek Olaszországban. Sőt, lesz majd Imolában egy harmadik is november elején, de ne szaladjunk ennyire előre. Hamarosan (11-től) megkezdik a csapatok az ismerkedést a pályával, bár különböző adatgyűjtési módszerekkel már hozzájutottak némi fogódzkodóhoz a beállítások terén. Annyi biztos, hogy most nagyon rosszul jár, aki valamilyen problémába ütközik és időt veszít a felkészülésből.

Futamelőzetes

GPHírek
10:43

Lassú kanyarja nincs is

„Nagy a tempó, és egyáltalán nincs lassú kanyar rajta" – mondta Toto Wolff Mugellóról. Várhatóan a célegyenes végén is csupán 140 km/h körüli sebességre lassítanak a pilóták, a többi ív ennél is gyorsabb, a középső szekcióban padlógázos száguldásra lehet számítani több kanyaron keresztül. Emiatt viszont nehéz lesz előzni, és jelentős terhelés vár a gumikra. A Pirelli a legkeményebb abroncsokat hozta el.

GPHírek
10:47

Képek csütörtökről

Akcióban lévő autók még nincsenek rajtuk, de jónéhány fotóval már tegnap ízelítőt adtunk a pályáról. Lenyűgöző a táj, nem?

Kattintson a képre galériánk megtekintéséhez!Forrás: Daimler AG/Steve Etherington
GPHírek
10:51

Ilyen a látvány

Mutatunk egy videót is a toszkán hegyvidéken elterülő pálya környezetéről. Ahogy előre jelezték, kellemesen meleg idő fogadta az F1-et, már most 27 fok van, az aszfalt 34 fokos.

GPHírek
10:52

Nézők is lehetnek

Naponta 2880 szurkoló élőben tekintheti meg az első Toszkán Nagydíjat, ez az első ilyen lehetőség az idei szezonban.

GPHírek
10:55

A Ferrariról szól a hétvége

Nem a teljesítményük folytán, hanem azért, mert ezen a versenyen rajtolnak el ezredjére. Az 1950-es F1-es debütálás tiszteletére az akkori színfestést rakták az autóra erre a hétvégére.

GPHírek
10:57

Bár eddig Vettelen a rekflektorfény

No meg Pérezen, akinek a helyére szerződött a következő szezontól az Aston Martinná váló Racing Pointnál. A német elmondta, nem volt magától értetődő, hogy a hónapok óta keringő pletykát igazoló döntést hozza meg.

RÉSZLETEK VETTEL VÁLTÁSÁRÓL

GPHírek
11:00

Öt mugellói szűz

A veteránok közül Hamilton és Räikkönen nem vett részt a 2012-es teszten, de a finn korábban vezetett itt. Információnk szerint Hamiltonon kívül Giovinazzi, Magnussen, Ocon és Sainz nem vezetett még a pályán.

GPHírek
11:02

Elindult az edzés

Gyorsan benépesült a pálya, Hamilton, Leclerc és a Red Bullok is megjelentek már.

GPHírek
11:03

Norris vidám bejelentkezése

A rádió működését vidáman dalolva ellenőrizte, köszönjük a produkciót! Többen nekivágtak egy mért körnek.

GPHírek
11:04

Fedélzeti kamerás kör

Az F3-as edzésről származik, de a pálya bemutatására kiválóan alkalmas:

GPHírek
11:08

Mégsem vetik bele magukat a nagy munkába

Elkiabáltuk, sokan csak két bemelegítő kört teljesítettek, mért kör még nincs. Több autón ott vannak a szokásos aerodinamikai mérőeszközök, keretek és festékek.

GPHírek
11:10

Íme Vettel új sisakja

De nem csak ő, hanem például Ricciardo is új dizájnnal készült a hétvégére.

GPHírek
11:11

Megszületett az első eredmény

Bottas nevéhez fűződik, 1:22-vel kezd a kemény gumin. Más nincs a pályán e pillanatban.

GPHírek
11:14

Pályán a friss futamgyőztes

Gasly kijött az Alpha Taurival, aki negyedszázad után először örvendeztette meg a franciákat futamgyőzelemmel. Nem indul problémamentesen az edzése, azt mondja, a kormányművet túlságosan lazának érzi.

GPHírek
11:18

Négyen a tabellán

Hamilton,Leclerc és Vettel a bokszban várakozik, de Bottas közben javított, 1:20.5-nél jár. Hamarosan meglátjuk, a Red Bullok mennyire tartják vele az iramot.

GPHírek
11:22

Ilyen az átfestett Ferrari

Mint említettük, a szokásosnál sötétebb árnyalatú vörösben pompázik a Ferrari, így néz ki a pályán:

GPHírek
11:23

Gasly az élen

Megtetszett neki az 1. hely a váratlan győzelem után, átvette Bottastól (1:19.859). A közepes gumit használja, a keményen Verstappen szintén megelőzte Bottast.

GPHírek
11:25

Vigyázni kell a hibákkal

Mugellóban nem mentik meg a pilótákat az aszaltozott bukóterek, helyettük fű és kavicságy várja a kicsúszókat. Egyelőre viszont nem feszítették túl a húrt a srácok, nem nagyon láttunk porolásokat, megingásokat.

GPHírek
11:26

Baj Stroll autójával

Ajjaj, rossz hír a Racing Point fiataljának: a bakon áll az autó és szerelik, nem úgy tűnik, hogy a közeljövőben gyakorolhat. A többieknél eddig minden simán halad, Räikkönen és Albon már 10 körnél jár.

GPHírek
11:28

Verstappen az első

4 tizeddel gyorsabb kört futott Gaslynál, a Red Bull az élen. Hamilton feljött a 3. helyre, mögötte Leclerc és Sainz áll pillanatnyilag.

GPHírek
11:30

Új orr a McLarenen

A Mercedes-féle kialakítást másolták. Nem biztos, hogy a hétvége további részében is bevetik, lehet, hogy a későbbi használathoz tesztelik.

GPHírek
11:32

Stroll menetkész állapotban

Már felszerelték a kerekeket a kocsira és a kanadai benne ül, fél óra késéssel csatlakozhat a többiekhez. Kimarad valamennyi a felkészülésből, de nem vészesen sok, rosszabbul is járhatott volna.

GPHírek
11:35

Leclerc harmadik

Csak edzés, de akkor is bizonyára jólesik a csapatnál ezt a számot látni Leclerc helyezése mellett, aki arra számít, hogy a spái és monzai borzasztó szereplés után valamelyest jobban fog szerepelni a Ferrari.

GPHírek
11:37

Erősít a Mercedes

Verstappen mögé felzárkózott Hamilton és Bottas, utánuk Gasly, Pérez, Sainz, Ricciardo következik. De mire ezt leírtuk, Leclerc átvette a 2. helyet.

GPHírek
11:40

A Haas a leglassabb

Nem megy az amerikai csapatnak most se, Grosjean és Magnussen hátránya 2,3 másodperc Verstappentől. Az utóbbi évek sereghajtója, a Williams pilótái ellenben a 10-11. helyet foglalják el.

GPHírek
11:43

Vörösben pompázik a Safety Car is

A Ferrari tiszteletére még a nagy rivális Mercedes által gyártott biztonsági autót is szokatlan festéssel látták el:

GPHírek
11:44

Kis szünet

Most kellett visszaadni az extra szett edzésgumit a Pirellinek, ezért elcsendesedett a pálya. A csapatok átnézik az adatokat és átállítják az autókat a tapasztalatok alapján.

GPHírek
11:47

Érdekes sztori Gasly győzelméről

A hivatalos közvetítésben elmondták, hogy az Alpha Tauri veterán csapatmenedzsere, Graham Watson egy olyan speciális kommunikációs megoldást használ, hogy amikor bezárják a bokszutcát, a fülére szólva is jelzi ezt egy hang, így ha nem veszi észre a monitoron az üzenetet, akkor sem kerüli el a figyelmét. A Mercedesnél jól jött volna ilyesmi Monzában, akkor Hamiltont bizonyára nem büntetik meg.

GPHírek
11:51

Räikkönen a pályán

Az Alfa Romeo pilótája jött ki újra a pályára a szünetet követően. Még 40 perc van az első tréningből.

GPHírek
11:52

Szép villantás Kimitől

A lágy gumin a 3. helyre lépett, 2 tized a lemaradása Verstappentől. Aktivizálták magukat a többiek is.

GPHírek
11:56

Már vannak mai képeink is

Elkészült a galériánk, a nap folyamán többször frissíteni fogjuk még! Kattintson a képre a megtekintéséhez.

Forrás: Getty Images/2020 Getty Images/Mark Thompson
GPHírek
11:57

A lágy gumik kavarják a sorrendet

A legjobban tapadó abroncson Norris átvette a vezetést, 1:19 alá került. Ricciardo a 4., Grosjean a 6. Giovinazzi a 7. helyet foglalta el, de hamarosan az élmenők is válaszolnak.

GPHírek
12:01

Bottas gyorsabb Hamiltonnál

A finn az 1., a brit a 3. helyen áll, Hamilton nem vette be teljesen padlógázon az Arrabiata első ívét. Na de ki áll köztük? Leclerc, ami meglepő, kíváncsian várjuk, a Ferrari tartja-e ezt a formát.

GPHírek
12:03

Verstappen csak Leclerc-t előzi meg

Bottast nem, aki 1:17.8-nal áll az élen, bár Verstappen csak fél tizeddel lassabb nála.

GPHírek
12:05

Leclerc új vázzal megy

A monzai baleset után kapott egy vadonatújat, eddig elég jól megy vele. Vettelnek viszont továbbra sem jön ki a lépés, csak 12. a lágy gumis kísérlet után is.

GPHírek
12:10

Grosjean mérges volt

Feltartotta az egyik Racing Point. A szűk pályán várhatóan lesznek még hasonló esetek a hétvége folyamán, akár az időmérőn. Az elengedés a kanyarok gyorsasága miatt sem egyszerű.

GPHírek
12:16

800 euró mínusz a Williamsnél

Latifi átlépte a sebességhatárt a bokszutcában, ennyit kell perkálnia büntetésből.

GPHírek
12:21

Jönnek az utolsó etapok

Negyedóra sincs már az edzésből, a hátralévő időbe valószínűleg még egy hosszabb etapot próbálnak bepasszírozni a csapatok.

GPHírek
12:23

Ricciardo autóját szerelik

Lehet, hogy a Renault-ban elromlott valami, de talán csak a beállításokon változtatnak. Räikkönennek most szerelnek fel egy szett gumit.

GPHírek
12:25

Az első nagyobb hiba

Latifi megpördült az első szektorban, de nem repült ki a kavicságy mélyébe, tovább tudott menni. Az egyik balosnál vesztette el az irányítást a Williams fölött.

GPHírek
12:28

Norris nagyot fékezett

A bokszutca bejáratánál, remélhetőleg nem járt úgy, mint Latifi, aki átlépte a sebességhatárt. Úgy néz ki, ő befejezte délelőttre a munkát.

GPHírek
12:30

Vége az edzésnek

Bottas volt a leggyorsabb Verstappent, Leclerc-t és Hamiltont megelőzve, a mezőny összességében hasznosan töltötte a másfél órát, mindenki sokat gyakorolhatott. 15 órától folytatódik a pénteki edzésnap, várjuk Önöket akkor is!

Még több bejegyzés