Formaságnak tűnt Lewis Hamilton 90. győzelme, de a stratégák ritka hibát követtek el, ezért a brit pilóta a mezőny végére került. Valtteri Bottas már a rajtnál elvesztette az esélyét, Max Verstappen és a két Ferrari feladta a versenyt, amit Charles Leclerc óriási balesete miatt meg is szakítottak. Remek taktikai húzásával Pierre Gasly óriási győzelmet szerzett az Alpha Taurival.
Kevesen fogadtak volna a Mercedesek ellen az Olasz Nagydíj előtt, de váratlan események sorozatának köszönhetően a világbajnoki címvédő autói még a dobogóra sem jutottak el a monzai futamon, ahogy a Red Bull-pilóta és Ferrari-versenyző sem ért oda a legjobb három közé.

A szezon nyolcadik futamát a francia Pierre Gasly nyerte meg a 10. helyről rajtolva, ezzel a Scuderia Alpha Tauri történetének első győzelmét szerezte meg. Ez a második alkalom, hogy a Red Bulltól tavaly eltanácsolt pilóta dobogóra állhatott, és a faenzai istálló történetének második győzelme, a 2008-as Olasz Nagydíj megnyerése után.
A szombati időmérő edzés alapján a rajtrács első 10 helyezettje lágy gumikon rajtolt, a 11. helyezett Danyiil Kvjat kakukktojásként keményeket választott, majd Esteban Ocon és Charles Leclerc szintén támadó hozzáállással lágyakat választott. Mögöttük Sebastian Vettel kivételével mindenki közepesekkel kezdett, kivéve Sebastian Vettelt, aki a 17. helyen a keményekre és hosszú első etapra szavazott.
Eleinte úgy tűnt, Hamilton a rajtnál nagy lépést tett a győzelem felé. A pole pozícióból indulva kérdés sem fért ahhoz, hogy megtartja a vezetést, ráadásul a mellőle kezdő Valtteri Bottas láthatóan később reagált a piros lámpák kialvására. Mire a finn pilóta feleszmélt, Carlos Sainz a 3. helyről már elé került, és Bottas annyira megzavarodott, hogy a Roggia-sikánban Lando Norris is elment mellette.
Bottas és Norris autója összeért, a Mercedes versenyzője ezért arra gyanakodott, hogy defektet kapott, de mérnöke tájékoztatta, hogy a guminyomás rendben van, és hosszú első etapra készüljön. Az később kiderült, hogy Bottas padlólemeze megsérült, lendületet vesztett, és Sergio Pérez, valamint Daniel Ricciardo is elment mellette, beszorult a hatodik helyre, ráadásul a forgalomban az autója is melegedni kezdett.

Hamilton közben a Mercedes versenyképességével nem összemérhető McLarent vezető Sainz előtt folyamatosan növelte az előnyét, egymás után futotta a leggyorsabb köröket, így nem kellett aggódnia attól sem, hogy a kerékcserék során elévágnak. Hamilton a 14. körben már 9 másodperccel vezetett, lényegében ellenfél nélkül haladt pályafutása 90. futamgyőzelme felé.
Rémálomba illően indult a verseny a Red Bull számára: Max Verstappen az 5. helyről nemhogy javítani nem tudott, visszacsúszott a 7. pozícióba, és nem tudott mit kezdeni Bottasszal, Alexander Albont pedig először összeakadt Pierre Gaslyval és átvágta a sikánt, majd leszorította Romain Grosjeant, ezért ötmásodperces büntetést kapott.
Ennél is szerényebb volt a kezdés az egyébként is küszködő Ferrari számára. Charles Leclerc lágy gumikkal sem tudott előrébb lépni a 13. helyről, beszorult a közepesekkel haladó Kimi Räikkönen mögé, Sebastian Vettel autóján pedig a 6. kör végén elromlott a brake-by-wire rendszer, ezért a négyszeres világbajnok a célegyenes végén nem tudott befordulni, és a kör végén feladta a versenyt.
Hamiltont rosszkor hívták ki a bokszba
A futam az első 20 kör során zavartalanul ment, a pilóták többsége meg tudta nyújtani az első etapot, ezért a 17. körben kemény gumikra váltó Leclerc és Pierre Gasly kivételével mindenki ki tudta várni, hogy a 20. körben a pályára lépjen a biztonsági autó Kevin Magnussen kiesése miatt. A Haas pilótája műszaki hiba miatt a bokszutca bejárata előtt leparkolt az autójával, ezért a versenyirányítás lezárta a bokszutcát.
A Mercedesnél és az Alfa Romeónál azonban ezt nem vették észre, Hamiltont az élről és Antonio Giovinazzit kihívták rögtön kerékcserére, ezért később vizsgálni kezdték őket.
A többi csapatnál résen voltak, ezért átmenetileg Carlos Sainz vezetett a 2. helyre visszaérő Hamilton előtt, de a 23. körben megnyitott a bokszutca, és Lance Stroll, valamint a korábban kereket cserélő Gasly és Leclerc kivételével mindenki kereket cserélt. Ennek köszönhetően Hamilton vezetett Stroll és Gasly és Leclerc előtt, mögötte Räikkönen, és Giovinazzi következett, a kerékcsere után Sainz és Norris a 6-7. helyre ért vissza.

A helyzet nyertese Bottas volt, aki Sergio Pérez lassú kerékcseréjét kihasználva a bokszban megelőzte a mexikói pilótát és Daniel Ricciardót is, de így is csak a 8. helyezett volt a sorban. Kisvártatva ki is derült, hogy Giovinazzi 10 másodperces stop & go büntetést kap, ezek után lehetett arra számítani, hogy ez lesz Hamilton sorsa is, de a Mercedesnél a rádión próbáltak amellett érvelni, hogy a bokszbejáratnál nincs piros zászló.
Leclerc ijesztő balesetet szenvedett
A biztonsági autó távozása után felocsúdni sem volt idő, Leclerc a Parabolicában hatalmas balesetet szenvedett. A monacói pilóta nagy sebességgel a védősávnak csapódott, és bár gyorsan életjelet adott magáról, egyértelmű volt, hogy ismét szükség lesz a biztonsági autóra. A Ferrari olyan mélyen belefúródott a gumifalba, hogy a 27. körben a versenyt is leállították.
Ez főnyeremény volt Stroll számára, mert a piros zászló alatt lehetőséget kapott, hogy időveszteség nélkül elvégezzék a kerékcseréjét, és Jo Bauer felügyelete mellett a Mercedes javításokat is végezhetett Bottas autóján. Ez sovány vigasz volt a számukra, mert Hamilton is megkapta a 10 másodperces stop & go büntetést, ami azt jelentette, hogy az újraindítás után három körön belül ki kellett állnia a bokszba. Némi vita után James Vowles azt kérte Hamiltontól, hogy ezt rögtön tegye meg.
A szabályok szerint a piros zászló után ismét állórajttal folytatódott a verseny: Hamilton elhúzott az élen, de résen kellett lennie, mert Gasly is jól indult, viszont a Roggiában már neki keleltt védekeznie Räikkönen ellen. Giovinazzi is tartotta a 4. helyet, Stroll viszont elhagyta a pályát, ezért Sainz meg tudta előzni, de az Ascari féktávjánál már ismét ő volt előrébb, mielőtt Sainz visszaelőzte őt a célegyenes végén.
A megbeszéltek szerint Hamilton azonnal letöltötte a büntetését, a 29. kör elején 29 másodperces hátránnyal az utolsó, 17. helyre jött vissza, 20 másodperccel a 16. helyezett Albon mögött.

Gasly magabiztosan vezette a versenyt az Alpha Taurival, 12 évvel azután, hogy Vettel megnyerte az Olasz Nagydíjat a csapat elődjének számító Toro Rossóval. A 30. körben Gasly mögött Räikkönen, Giovinazzi, Sainz, Stroll, Norris, Bottas, Ricciardo, Ocon és Kvjat autózott pontszerző helyeken, Verstappen csak a 14. helyen haladt, de legalább megúszott egy büntetést, mivel még a piros zászló előtt összeakadt Pérezzel.
A holland pilóta azonban nem sokáig húzta, miközben Giovinazzi is letöltötte a büntetését, a Red Bull versenyzője a bokszban feladta a versenyt, így Hamilton a 15. helyre jött fel, de a tempója eleinte nem volt jelentősen jobb Gaslyénál, a 32. körben viszont a verseny leggyorsabb körét futotta.
Hamilton jött fel, Sainzot hiába lassították
Hamilton és Giovinazzi büntetése révén Sainz feljött a 3. helyre, majd a 34. körben kihasználta Räikkönen megcsúszását is, az Alfa Romeót megelőzve a 2. helyre lépett, és 4 másodperces hátrányból üldözőbe vette az élen álló Gaslyt. Mérnöke hiába mondta neki, hogy nem kell sietni, Sainz érezte, hogy hajtania kell, hogy legyen esélye az Olasz Nagydíj megnyerésére.
Räikkönen közben egyre inkább visszaesett a mezőnyben, sorban megelőzte őt Stroll, Norris, Bottas és Ricciardo is. Hamilton utolérte a 14. helyezett Albont, de nem tudott előzni, és Bottashoz hasonlóan neki is oda kellett figyelnie az autója hőmérsékletére. A helycsere végül a 40. körben történt meg, amikor Albon először a Parabolicában majd a célegyenes végén is kicsúszott, így Hamilton a Roggia előtt körbe tudta őt autózni.

George Russell és Romain Grosjean kisebb ellenállást mutatott, így a brit pilóta gyorsan feljött a 12. helyre, később megelőzte Nicholas Latifit, és a 47. körben utolérte Räikkönent is. Az Alfa Romeót valósággal átlépte, így feljött a pontszerző, 10. helyre, ami azért is fontos, mert jogosulttá vált a leggyorsabb körért járó bónuszpont begyűjtésére.
Gasly előnye közben a harmadára csökkent, mindössze 1,2 másodperccel haladt Sainz előtt, de kérdéses volt, hogy a McLaren tempója elegendő-e az előzéshez. Az világos volt, hogy hacsak nem ütköznek össze, köztük dől el a győzelem sorsa, mert a 3. helyezett Stroll 2,6 másodperces hátrányban volt.
Gasly tartotta magát, és óriási sikert ért el
Sainz ugyan Gasly közelébe ért, de az utolsó körökben hiába állították maximális teljesítményre a McLaren hibrid rendszerét, a spanyol pilóta nem tudott DRS-távolságon belülre kerülni az Alpha Taurihoz képest. A 24 esztendős pilótának igazán komoly támadást sem kellett kiállnia, magabiztosan vezetett, és az esélyesség terhe ellenére megnyerte az Olasz Nagydíjat.

Sainz és Stroll révén szokatlan összetételű dobogó alakult ki, a további pontszerző helyeken Norris, Bottas, Ricciardo, Hamilton, Ocon, Kvjat és Pérez ért célba a szezon eddig kétségtelenül legizgalmasabb versenyén.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
A Mercedesnek áll a zászló
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat! Nemsokára kezdődik a szezon nyolcadikk futama, az Olasz Nagydíj. A hétvége eddigi eseményei alapján meglepetés lenne, ha nem kettős Mercedes-győzelmet látnánk, de bízzunk benne, hogy Lewis Hamilton és Valtteri Bottas élvezetes csatát nyújt számunkra. Max Verstappennek szintén izgalmas versenye lehet, hiszen a dobogóhoz Sergio Pérezt és Carlos Sainzot is át kell ugrania.
Elköszön a Williams-család
Az Olasz Nagydíj lesz az utolsó verseny, ahol a Williams-család irányítja a grove-i istállót. Claire Williams pénteken jelentette be, hogy lemond a csapatfőnök-helyettesi pozícióról, a család pedig átadja az irányítást az új tulajdonosnak, a Dorilton Capitalnak. A csapat 114 futamgyőzelmet, 7 egyéni és 9 konstruktőri világbajnoki címet szerzett Frank Williams irányítása alatt. A csapattagok egy mindenki által aláírt első szárnnyal kedveskedtek lányának.
One last pre-race talk...with a little surprise at the end ??
— Williams Racing (@WilliamsRacing) September 6, 2020
Thank you Claire from the entire team ??#ItalianGP ???? | #WeAreWilliamspic.twitter.com/BRQzoXZJ3a
Hamilton újabb rekordot állíthat be
Lewis Hamilton pályafutása során 220 alkalommal szerzett legalább 1 pontot, amivel már csak 1-re van Michael Schumacher rekordjától. Győzelmekben viszont még nem érheti utol a hétszeres világbajnokot, hiszen a brit pilóta 89 diadala 2-vel kevesebb a német legenda 91-énél.
A Ferrari negatív értelemben írhat történelmet
A Ferrarival 1984 óta először fordul elő, hogy mindkét autóval az első tízen kívülről kezdik meg az Olasz Nagydíjat. Ami a versenyt illeti, utoljára 2005-ben fordult elő, hogy egyik autó sem szerzett pontot Monzában, és 1995-ben történt meg legutóbb, hogy mindkét versenyző az első tízen kívül végzett. Ez utóbbi viszont rendre akkor fordult elő, amikor legalább az egyik Ferrari nem érte el a kockás zászlót, most viszont előfordulhat, hogy Charles Leclerc és Sebastian Vettel is a pontszerző helyeken kívül fejezi be a viadalt.
50 éve egy Ferrari nyert
A Ferrari 19 alkalommal nyert Monzában, ami a legtöbb győzelem, amit egy konstruktőr egy adott pályán elért. Napra pontosan 50 éve Clay Regazzoni révén a maranellóiak diadalmaskodtak, a svájci pilóta először állhatott a dobogó tetején. Érdekesség, hogy kilenc évvel később ő szerezte a Williams első győzelmét, akik most teljesítik utolsó versenyüket az alapító család irányításával.
A Renault jövőre más néven indul
A Renault a mai napon bejelentette, hogy jövőre Alpine néven vesz részt a Forma-1-es világbajnokságban, valamint a csapat színei is megváltoznak. Az istálló azonban továbbra is a Renault gyári csapatának lesz tekinthető.
A Racing Point visszalépett a fellebbezéstől
A mai nap másik fontos híre, hogy a Racing Point visszalépett a fellebbezéstől, és a silverstone-i istálló elfogadja a 400 ezer eurós pénzbüntetést, illetve a 15 pont levonását. Így már csak a Ferrarin múlik, hogy mikor zárul le véglegesen az ügy.
Az első tíznek nem maradt friss lágy gumija
A Pirelli nyilvánosságra hozta a pilóták megmaradt gumijait, amiből látszik, hogy az első tíz már nem haználhat friss lágy abroncsokat. A Mercedeseknek egy használt közepes abroncs maradt meg, a mögöttük lévőknek viszont eggyel több használt lágy.
?????? #Fit4F1 ???? #ItalianGP#F1pic.twitter.com/HLJGV9kntT
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) September 6, 2020
Egy kiállás várható
Ha nem történik semmi rendkívüli, akkor nem valószínű, hogy bárki is megpróbálkozik egynél több kiállással. A Pirelli szerint a lágy-közepes a leggyorsabb stratégia, de a lágy-kemény nem sokkal marad el mögötte. Az olasz gumigyártó a sárga oldalfalú abroncsokon indulóknak a keményre történő váltást javasolja.
Time to strategise. ???? #ItalianGP#F1#Fit4F1pic.twitter.com/kUDQKkIToF
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) September 6, 2020
Pérez bosszankodhatott
Ugyan a mexikói pilóta viszonylag váratlanul a 4. helyen fejezte be a kvalifikációt, mégis bosszankodhatott, mert csupán 25 ezredmásodperccel maradt el Carlos Sainztól és a 3. helytől. A mexikói pilóta így 182. futamát sem az első három pozíció valamelyikéről fogja megkezdeni.
Eight times a podium-scorer, but @SChecoPerez has never started a Grand Prix from inside the top three!
— Formula 1 (@F1) September 5, 2020
On Saturday, the margin was closer than ever ??#ItalianGP ???? #F1pic.twitter.com/EQCaxVv4fb
Nincs büntetés
Hiába a harmadik szabadedzés és a Q1 végén látott káosz, végül minden pilóta megúszta büntetés nélkül, így a rajtrács megegyezik az időmérő végeredményével.
#F1 - Final Starting Grid of the #ItalianGP ???? ?? pic.twitter.com/zNrTi6ASLS
— FIA (@fia) September 6, 2020
Ez a 70. monzai verseny
A Forma-1 a 71. szezonját futja, de mivel az Olasz Nagyydíjat 1980-ban nem az akkor éppen felújításon áteső Monzában, hanem Imolában rendezték, ezért a sebesség szentélye most jubilál a Forma-1-ben.
Kis esély van az esőre
A levegő 28, a pálya pedig 45 fokos. Ezúttal van egy ki sansz az esőre, körülbelül 20 százalék, de az égbolt jelenleg nem utal ilyesmire.
Elindult a felvezető kör
Az első tízet leszámítva ketten, Ocon és Leclerc vannak lágyon, Kvjat és Vettel pedig a keményeken rajtolnak. A többiek közepesekkel próbálkoznak.
1. kör: Bottas visszaesik
Bottast a két McLaren, Ricciardo és Pérez is megelőzte, Verstappen pedig csak a 8.
2. kör: Bottason nem látszik probléma
A finn pilóta valószínűleg csak ennyire elrontotta a rajtot, mont ahogyan Verstappen is szenved. Vettel visszaszerezte azt a két helyet, amit a rajtnál elvesztett.
3. kör: Verstappen visszaelőzte Strollt
A holland pilóta visszavette a 7. helyet, és most alig több mint 1 másodperccel van Bottas mögött. Gaslyt és Albont vizsgálják, a thai pilóta a rajt után kicsúszott a pályáról, és visszacsúszott a 15. helyre. Most a 14. helyen áll.
4. kör: Verstappen közeledett
A holland pilóta most már csak 7 tizedre van Bottastól, így könnyen lehet, hogy nemsokára megtámadja. Hamilton 2.1 másodperccel vezet Sainz előtt, akit további 1.9-re követ csapattársa. A Ferrarik egyelőre pontosan abban a pozícióban állnak, ahonnan indultak.
5. kör: Pérez tartja a többieket
A mexikói pilóta mögött alakult ki egy boly, hiszen Rcciardo, Bottas és Verstappen is 1 másodpercen belül van az előtte lévhöz képest.
6. kör: Vettel fékhibával küszködik
A német pilótának szóltak, hogy az autó bal oldalával valami nincs rendben, aztán az első sikánt kiegyenesítette. A négyszeres világbajnok fékibát jelentett, így valószínűleg kiesik a versenyből.
7. kör: Vettel kiesett
A német pilóta lasan visszagurult a bokszba, és az autót betolták a garázsba. Ez az elsőkiesése Monzában a 14. futamán.
8. kör: Albon büntetést kapott
A thai pilótát 5 másodpercre büntették meg, mert nem hagyott elég helyet a rajtnál. A szankciót az első kiállásánál fogja letölteni.
9. kör: Pérez utolérte Norrist
Sainz stabilan tartja a 2. helyét, amilyen magaspozícióban egyébként még nem állt pályafutása során. Pérez viszont közel ért Norrishoz, de a kör végén egy kicsit leszakadt róla. Bottas és Verstappen még mindig a 6. és a 7. helyen áll.
10. kör: nincsenek előzések
Első ránézésre azt gondolhatnánk, hogy a DRS és a szélárnyék könnyű előzési lehetőséget kínál, de Pérez, Ricciardo, Bottas és Verstappen sem tud előzni. Hamilton már több int 6 és fél másodperces előnnyel autózik az élen.
11. kör: Pérez leszakadt
A mexikói pilóta 1 másodpercen kívülre került orrishoz képest. A McLaren egyébként a 2014-es Brit Nagydíj óta most áll először két autóva is a legjobb háromban egy versenyen.
12. kör: Hamilton akár mindent besöpörhet
A brit pilóta már 7 és fél másodperccel vezet, és bár még a futam negyedén sem vagyunk túl, ha folytatódik a tendencia, akkor a végén egy extra kiállással még a leggyorsabb körért járó pontot is könnyedén megszerezheti.
13. kör: Bottasnál probléma van
A Mercedes megerősítette, hogy Bottas autójával gondok vannak, ezért lehet, hogy hamarosan kihozzák a finn pilótát a bokszba.
15. kör: beállt a sorrend
Hamilton előnye már majdnem 10 másodperc, de mögötte sincs sok esemény, hiszen körök óta nem láttunk előzést.
15. kör: az Alfa megint a Ferrari előtt
Ahogyan a Belga Nagydíjon, úgy most is az Alfa Romeo, pontosabban Kimi Räikkönen a legjobb Ferrari-motoros autó. A Mercedesnél szóba került, hogy lejjebb tekerik a motort, de ezt csak akkor tehetik meg, ha megbízhatósági gondok lépnek fel.
16. kör: Hamilton nagyon vezet
A brit pilóta előnye már 11 és fél másodperc. Eközben csapattársa továbbra is problémákkal küszködik.
17. kör: végre egy előzés
Ennek mondjuk a Ferrari-drukkerek kevésbé örülnek, mert Albon ment el Leclerc mellett. A thai versenyzőnek egyébként az első körben történtek miatt megsérülhetett a padlólemeze. A Ferrari pilótája a kör végén ki is állt a bokszba kemény gumikért, és az utolsó, 19. helyre esett vissza.
18. kör: Räikkönen is kiállt
Érdekes, mert a finn pilóta közepeseken kezdte meg a versenyt, ehhez képest egy körrel Leclerc után hajtott a bokszba. Az Alfa Romeo keményeket kapott és a 16. helre ment vissza.
19. kör: VSC
Kevin Magnussen a Parabolica előtti egyenesben húzódott félre, és adta fel a futamot. A mentés alatt virtuális biztonsági autó van érvényben.
Safety car
A versenyirányítás gyorsan meggonolta magát, és beküldte a biztonsági autót. Hamilton ki is állt, ellentétben Sainzcal, aki így átvette a vezetést, így a brit pilótának biztosan nem lesz meg a tökéletes futam. A hatszoros világbajnok közepeseket kapott, a Sky Sports műsorában pedig azt fejtegetik, hogy nem volt-e zárva a bokszutca bejárata, amikor kiállt.
Hamiltont vizsgálják
A brit pilóta valóban rosszkor mehetett ki, ezért a sportfelügyelők vizsgálják. Ahogyan Giovinazzit is, hasonló vétségért.
Valóban piros volt a lámpa
A lassítások alapján a lámpa piros volt, amikor Hamilton és Giovinazzi behajtott a bokszba, így mindketten büntetésre számíthatnak. Eközben a két McLaren, Ricciardo, Pérez, Bottas és Verstappen is kijött, így Hamilton vezet, Stroll a 2. és Gasly a 3.
23. kör: kimegy a safety car
A kör végén vége a safety car-fázisnak, így újrsaindulhat a verseny.Az élmezőnyből mindenki közepes keverékeket kapott.
Hatalmas baleset, safety car
Az újraindítás után Leclerc kettőt is előzött, így feljött a 4. helyre, de aztán a Parabolicában nagyon csúnyát bukott. Szerencsére jól van, de az autó nagyon összetört. A lassítások alapján elvesztette az autó hátulját, és nagy sebességgel csapódott a falnak.
SAFETY CAR (LAP 24/53)
— Formula 1 (@F1) September 6, 2020
The Safety Car comes back out as Leclerc has a frightening crash at Parabolica
Charles is out of the car and okay#ItalianGP ???? #F1pic.twitter.com/BLUjaIGKwq
Piros zászló
A versenyirányítás megszakította a futamot, mert nagyobb javításra lesz szükség. Giovinazzi 10 másodperce stop&go büntetést kapott, így Hamiltonnak is kinéz egy hasonló szankció.
Stroll és Gasly járt nagyon jól
A piros zászlóval Stroll és Gasly nyerte a legnagyobbat, mert így ingyen cserélhetnek kereket. A két Alfa Romeo vanmögöttük, de Giovinazzi ki fog esni onnan. A két McLaren a 6. és a 7. helyen, Bottas a 8., Latifi a 9., Ricciardo a 10., Verstappen a 11.
Hamilton is megkapta a büntetést
Giovinazzihoz hasonlóan a brit pilótának is be kell mennie a bokszba, és 10 másodpercen keresztül meg kell állnia. Ez innentől kezdve kifejezetten érdekessé teheti a továbbiakat.
Norrist is vizsgálják
A McLaren pilótája azért kaphat büntetést, mert szükségtelenül lassan ment, amikor behajtott a bokszba. Vélhetően ha vétkesnek is találják, akkor sem kap annyira súlyos büntetést, mint Hamilton és Giovinazzi.
Stroll először vezethet
Tavaly Hockenheimben már állt az élen, de nem eg teljes körön keresztül. Egyébként Sainz is életében először szelte át elsőként a rajt-célvonalat.
Könnyen lehet, hogy valaki először nyer
Hamilton (és Giovinazzi) kiválálsával az első öt pilótából négynek még nem volt futamgyőzelme. A jelenlegi állás alapján Stroll, Gasly, Sainz vagy Norris lehet a Forma-1 történetének 109. futamgyőztese.
Leclerc balesete videón
A monacói pilóta elsőre ijesztő balesetet úszott meg, már a kivizsgáláson is átesett, és mindent rendben találtak. A felvételen jól látszik, hogy mekkora sebességgel csapódik be.
?? RED FLAG ??
— Sky Sports F1 (@SkySportsF1) September 6, 2020
Big accident for Leclerc ??
He loses it on the Parabolica and hits the wall hard, The Ferrari driver is out of the car.
?? Live on Sky Sports F1
?? Live on the App and Sky Go
?? Live Blog: https://t.co/CkqLNAZAQx#SkyF1 | #F1 | #ItalianGP ???? pic.twitter.com/JJKEiHUx0L
Hamilton a sportfelügyelőknél járt
A közvetítésben mutatták, ahogyan már visszafelé sétál a helyszínről, vélhetően nincs kibékülve a büntetésével. A versenyt 10 perc múlva indítják újra, addig még ehhez hasonló képeket lehet készíteni.
Just your casual mid-race scoot ??#ItalianGP ???? #F1pic.twitter.com/YQmiiG03Gj
— Formula 1 (@F1) September 6, 2020
Ezért volt szükség piros zászlóra
Az alábbi képen jól látszik, hogy a mekkora javításra volt szükség.
?? RED FLAG ??
— Formula 1 (@F1) September 6, 2020
The race is suspended after Leclerc's accident at the final corner
Cars will line up in the pit lane in race order#ItalianGP ???? #F1pic.twitter.com/uS5RLkQA44
Állórajt lesz
Pár éve már érvényben van, de először mutatkozik be a szabály, miszerint piros zászló után állórajttal indulnak óra. Ezt Räikkönennek erősítették meg.
Norrist nem büntetik
Norrist ugyan vizsgálták, de végül nem kapott büntetést, így Hamiltont és Giovinazzit nem figyelembe véve az 5. helyről fogja folytatni a futamot.
Hamilton sokat fog bukni
Hamilton és Giovinazzi minden bizonnyal az utolsó két helyre fog visszaesni a büntetés után. A brit pilótán csak egy újabb biztnsági autó segíthet.
Újabb felvezető kör
Ezúttal a safety car mögött teljesítik a felvezető kört, majd pedig állórajt következik. Utána még 26 kör lesz hátra. Hamilton kemény keveréket használ, Räikkönen és Giovinazzi lágyat, a többiek közepeset az első tízből.
28. kör: Gasly vezet
Strollt a két Alfa ROmeo, Gasly és Sainz is megelőzte, és mivel Hamilton a kör végén letöltötte a büntetését, ezért a francia pilóta vezeti a futamot. A brit pilóta a 17., utolsó helyre esett vissza, 19 másodperccel lemaradva Albon mögött. Verstappen szintén rontott, jelenleg a 14.
29. kör: Gasly DRS-en kívül
A francia pilóta életében először vezet egy F1-es futamot, és már másfél máodperccel van Räikkönen előtt. Verstappent és Pérezt vizsgálják.
30. kör: Verstappen kiesik
Az olasz pilóta az újraindítás utáni 3. körben töltötte le a büntetését, így Sainz feljött a 3. pozícióba. Max Verstappen szintén a bokszban, és a holland pilóta kiszáll az autóból, így kiesik.
31. kör: Gasly előnye nő
A francia pilóta már közel 2 másodperccel vezet, Bottas pedig továbbra is a 6., pedig itt lenne a lehetőség, hogy sok pontot hozzon vissza hátrányából.
32. kör: Sainz gyorsabb az előtte lévőknél
Sainz már Räikkönen DRS-távolságába ért, és nála, valamint Gaslynális gyorsabb. Russell kicsúszott az első sikánban, így nem tudta megelőzni Grosjeant a 12. helyért.
33. kör: Hamilton 1,5 másodperccel gyorsabb
Legalábbis az élen állóknál, de Albonra is közeledik, már csak 8.3 másodpercre van lemaradva a 14. helytől.
34. kör: Sainz a második
A spanyol pilótának mondták, hogy legyen türelmes, de ő azt válaszolta, hogy Gaslyt akarja elkapni. Ennek megfelelően az első sikánban el is ment Räikkönen mellett.
35. kör: Stroll is elmegy Räikkönen mellett
A kanadai pilóta szintén megelőzte az Algfa Romeót, vélhetően még ő sem tett le a futamgyőzelemről. Eközben Gasly előnye 4 másodperc Sainzcal szemben, aki további 2 és fél másodperccel vezet Stroll előtt.
36. kör: Norris is előrejött
Räikkönen még egy pozíciót bukott, így most már közvetlenül honfitársa előtt van. Gasly előnye 7 tizeddel csökkent az előző körhöz képest, Hamilton pedig már szinte utolérte Albont.
37. kör: Bottas előzött egyet
Räikkönen körönként bukja a pozíciókat, ismét az első sikánban mentek el mellette. Hamilton már csak fél másodperccel van Albon mögött.
38. kör: Hamiltonnak nem jött össze az előzés
Az már lassan nem bír hírértékkel, hogy Räikkönent Ricciardo is megelőzte. Hamilton azonban nem tudott elmenni Albon mellett a célegyenesben. Gasly 3 másodperccel vezet és Stroll sem közeledett jelentősen Sainzra.
39. kör: Hamilton beragadt Albon mögé
A brit pilóta ezúttal sem tudott előzni, így a pontszerzés is nehéz lesz. Räikkönen ezúttal maradt a 7., de Ocon közel van hozzá.
40. kör: Hamilton a tizennegyedik
Az első sikánban Albon hibázott, így kicsúszott a pályáról. Emiatt nem volt jó a kigyorsítása, így Hamilton könnyedén el tudott menni mellette, sőt, nem sokkal később Russellt is megelőzte.
41. kör: Sainz tovább közeledik
A spanyol pilóta hátránya már csak 2.4 másodperc, ráadásul Strolltól is elhúzott. Hamilton elment Grosjean mellett, így már a 12. helyen áll.
42. kör: Bottas utolérte Norrist
A finn pilóta a McLaren DRS-én belülre került. Bottasnak minden pontra szüksége van, főleg úgy, hogy Hamilton várhatóan nem szerez sokat.
43. kör: Ocon a hetedik
Räikkönen még egy pozíciót veszített, de Ocon autójáról leszakadt egy darab. Hamilton utolérte Latifit, várhatóan nemsokára megelőzi.
44. kör: Sainz 2 másodpercen belül
A spanyol pilóta ismét elkezdett közeledni a versenyt vezető Gaslyra, de még mindig közel 2 másodpercet kell ledolgoznia.
45. kör: Hamilton majdnem pontszerző
Ahogyan az várható volt, a hatszoros világbajnok megelőzte a Williams versenyzőjét, és már csak egyet kell előznie a pontszerzéshez. Sainz hátránya 1,7 másodperc.
46. kör: Hamilton már a tizedik
A brit pilóta megelőzte Räikkönent, aki mellett korábban Kvjat és Pérez is elment. Sainz egyre jobban közeledik, hátránya már csak másfél másodperc. Közben kiderült, hogy a Red Bull motorproblémát észlelt, azért állította meg Verstappent.
47. kör: még lehet csata a győzelemért
Ha lassan is, de Sainz közeledik Gaslyhoz, így az utolsó körökben akár még össze is csaphatnak a diadalért. Hamilton Pérez DRS-én belül, de még mindig csak a 10. pozíciót foglalja el.
48. kör: Bottas leszakadt
A finn pilóta pár körrel ezelőtt még 1 másodpercen belül volt Norrishoz képest, de most már nem használhatja a DRS-t.
49. kör: Hamilton a kilencedik
A brit versenyző Pérezt is maga mögé utasította, a következő potenciális áldozata pedig Danyiil Kvjat. Sainz hátránya másfél másodperc.
50. kör: Sainz hátránya nőtt
Annak ellenére, hogy a McLarennél azt tűzték ki célul, hogy érjenek Gasly DRS-én belülre, és ennek megfelelően változtattak a beállításon, a spanyol pilóta lemaradása ismét másfél másodperc. Hamilton feljött a 8. helyre.
51. kör: Sainz majdnem DRS-en belül
A McLaren pilótája ezúttal viszont közeledett, és már csak 1,1 másodperc a hátránya Gaslyhoz képest. Hamilton Ocont még megelőzheti, de Ricciardo már messze van.
52. kör: Sainz utolérte Gaslyt
Egy körrel a vége előtt már csak 7 tized a hátránya a francia pilótához képest. Hamilton megelőzte Ocont, így a 7.
Kockás zászló: Gasly nyeri az Olasz Nagydíjat!
Sainz ugyan fél másodpercre is megközelítette a francia pilótát, de nem tudta megelőzni, így az Alpha Tauri pilótája aratta élete első győzelmét, és ő az F1 történetének 109. futamgyőztese. Az Alpha Tauri története első győzelmét szerezte, mindössze a nyolcadik futamán.
24 év után itt az első francia győztes
Utoljára 1996-ban aratott győzelmet francia pilóta, Olivier Panis a szintén emlékezetes Monacói Nagydíjat nyerte meg. Hamilton pedig ugyan csalódást keltő futamon van túl, de így is beállította Schumacher rekordját, és pályafutása során 221. alkalommal szerzett pontot. Az első tíz végeredménye: Gasly, Sainz, Stroll, Norris, Bottas, Ricciardo, Hamilton, Ocon, Kvjat, Pérez. Ezzel megköszönjük figyelmüket, nemsokára jelentkezünk az összefoglalóval és a nyilatkozatokkal.