Társoldalunk:
Hírlevél

Bottas vezet, Verstappen kicsúszott az első monzai szabadedzésen

2020.09.04., 10:50
rendezés

Valtteri Bottas 245 ezreddel előzte meg Lewis Hamiltont az Olasz Nagydíj első szabadedzésén, amivel az első helyen végzett a gyakorláson. Max Verstappen összetörte autóját, de vissza tudott jönni a pályára, azonban ezúttal nem ő volt a jobbik Red Bull-versenyző.

Az első szabadedzéssel elindult az Olasz Nagydíj hétvégéje. A gyakorlás indulásának pillanatában a levegő hőmérséklete 23, míg az aszfalté 30 fok volt. Ami a mezőny összetételét illeti, a megszokottakhoz képest egyetlen változás volt, hiszen a változások előtt álló Williams George Russell helyett a magyar gyökerekkel rendelkező tesztpilótát, Roy Nissanyt ültette be.

Az edzés rajtja után nem sokkal a két Red Bullt és Lewis Hamiltont leszámítva mindenki kihajtott a pályára, de a szokásos installációs körök után kivétel nélkül visszamentek a garázsba, így idővel még senki nem rendelkezett.

Albon első körét elvették - GalériaForrás: Getty Images,/2020 Getty Images/Mark Thompson

20 perc elteltével aztán megkezdődött a gyakorlás érdemi része. Az első mért kört Alexander Albon futotta, de nem sokkal később 1:24.088 másodperces körét pályaelhagyás miatt törölték. Az első érvényes kört Kimi Räikkönen teljesítette, majd pedig a thai pilóta – immáron szabályos körrel került az élre: a közepeseken 1:22.280-at ment, amivel 465 ezreddel előzte meg a keményeken autózó Hamiltont.

Ezután Valtteri Bottas is megérkezett, de a sárga oldalfalú gumikon nem tudta megelőzni a Red Bullt, így csak a 2. helyre jött fel. Csapattársát Lance Stroll, majd Esteban Ocon is túlszárnyalta, mindketten a kemény abroncsokon próbálkoztak.

Ezután Max Verstappen is beleerősített, és a fehér oldalfalú gumikon feljött a thai versenyző mögé, mindössze 74 ezreddel lemaradva tőle. A Red Bull mindössze pár másodpercig örülhetett az eredménynek, mivel nem sokkal később a Hamilton és a két Racing Point is eléjük került. (Bottas csak azért nem, mert körét törölték.) Verstappen aztán tovább javított, és visszaszerezte a 2. helyet, 277 ezreddel lemaradva a hatszoros világbajnoktól.

A három csapat csatájába Daniel Ricciardo és a Renault tudott beleszólni, hiszen az ausztrál pilóta egy pillanatra feljött a 3. helyre, mielőtt Sergio Pérez és Bottas is visszaelőzte volna, utóbbi a vezetést is átvette.

Közel 40 perc elteltével megszakították az edzést, mert Verstappen az Ascarinál megcsúszott, és a kavicságyban a védősávval is ütközött. A holland pilóta látszólag csak az első szárnyát törte össze, és vissza tudott menni a bokszba, de mivel átugratott a hurkákon, ezért a padlólemez is sérülhetett. Ekkor Bottas 1:21.657-tel vezetett, 19 ezreddel megelőzve csapattársát.

Verstappen miatt meg kellett szakítani az edzéstForrás: Formula 1 via Getty Images/2020 Formula One World Championship Limited/Clive Mason

Az edzés körülbelül féltávnál indult újra, de autó csak több mint 5 perc elteltével gördült a pályára, és akkor is csak a két Haas, Räikkönen, valamint Nissany. Utána viszont szinte mindenki megjelent, és a mezőny hátsó része után az élmenők is feltették a lágy gumikat.

A piros oldalfalú abroncsokon Bottas kezdett a legjobban, 1:20.703-as idejétől Hamilton 245 ezreddel maradt el, ráadásul úgy, hogy ő autózott szélárnyékban. A 3. pozícióba Albon jött fel, mögötte pedig a két Alpha Tauri volt található. A Ferrarik még mindig a közepesen autóztak, de Charles Leclerc azokon is a 9. legjobb időt érte el, de Sebastian Vettel csupán a 17. pozíciót tudhatta magáénak.

Verstappen ugyan egy kicsit később, de vissza tudott jönni a pályára, és a lágy keverékeken az Alpha Taurik közéjött be. Innentől kezdve viszont nem változott az élmezőny sorrendje, így a Mercedes megszerezte az első két helyet a monzai nyitányon. Mögöttük Albon, Kvjat, Verstappen, Gasly, Pérez, Norris, Ricciardo és Sainz volt az első tíz sorrendje. Leclerc visszacsúszott a 11. pozícióba, Vettel pedig csupán Nicholas Latifit tudta megelőzni. Nissany közvetlenül előtte fejezte be a gyakorlást. Hozzá kell tenni, hogy a Ferrari egyáltalán nem használta a lágy gumikat.

Bottas kezdett az élenForrás: Getty Images,/2020 Getty Images/Mark Thompson

Az edzés végén még Gasly borzolta a kedélyeket, aki a Roggiában csúszott ki, de ezúttal nem volt szükség piros zászlóra, mert pár másodperc múlva tovább tudott menni.

A hétvége délután 3 órakor, a második szabadedzéssel folytatódik.

Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!

GPHírek
10:34

La Pista Magica

Köszöntjük Kedves Olvasóinkat, hamarosan kezdődik az Olasz Nagydíj első szabadedzése a varázslatos monzai pályán, vagy ahogy sokan emlegetik, a Sebesség szentélyében. A hangulat persze most is nyomott, mert zárt kapuk mögött rendezik a hétvégét, de a pálya így is elragadó.

A célegyenes - Kattintásra galéria nyílik!Forrás: Antonin Vincent / DPPI/Antonin Vincent
GPHírek
10:38

Sokan kíváncsiak az új szabály hatására

Ettől a versenyhétvégétől kezdve, az időmérőn és a futamon már nem lehet változtatni a motorok üzemmódjain, vagyis lényegében betiltották a rövid ideig nagy teljesítményt garantáló beállításokat. Ennek hatásait még az érintettek is csak latolgatják.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

GPHírek
10:40

Ez sem a Ferrari hétvégéjének ígérkezik

A Ferrari szempontjából hazai pályán folytatódik a szezon, sőt Monza után a jövő héten Mugellóba megy a mezőny, és később is visszatérnek Itáliába. Ebben egyelőre nincs sok köszönet a maranellói istálló számára, a gyenge SF1000-es miatt itt is küszködés vár rájuk.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

GPHírek
10:42

Egy korszak lezárul: távozik a Williams-család

Csütörtökön a Williams bejelentette, hogy Claire Williams csapatfőnök-helyettes az Olasz Nagydíj után lemond a tisztségéről és az alapító Sir Frank Williamshez hasonlóan átadja a helyét az új tulajdonos, a Dorilton Capital menedzsmentjének. Ezzel egy 43 éves korszak ér véget.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

GPHírek
10:53

Napos az időjárás

Remek az időjárás, várhatóan az egész hétvégén napsütés uralkodik majd Monzában. 

GPHírek
10:56

Változás jöhet a Renault-nál

Luca De Meo, a Renault nemrég kinevezett vezérigazgatója az Alpine almárka igazgatójának nevezte ki Cyril Abiteboul-t. Az F1-ben már arra számítnak, hogy jövőre a sportmárka nevét veheti fel a csapat, ami Fernando Alonso visszatérésekor ismét kék-sárga színekben pompázhat.

GPHírek
10:58

Norris ismét különleges sisakkal versenyez

Lando Norris lassan olyan gyakran váltogatja a sisakfestését, mint régebben Sebastian Vettel tette, ezúttal félreérthetetlen motívumokat használt. 

GPHírek
10:59

Tesztpilóta vezet a Williamsnél

Norrishoz hasonlóan George Russell is olaszos színekkel a sisakján versenyez a következő két futamon, ezt azonban egyelőre nem láthatjuk, mert Roy Nissany vezet helyette az első szabadedzésen.

GPHírek
11:01

Zöld zászló!

Több pilóta is rögtön pályára lép, Norris autójának hátsó szárnyára flow-vis festéket fújtak, egyelőre nem látni, de lehetséges, hogy a McLaren megint a 2021-es aerodinamikai csomag elemeit teszteli.

GPHírek
11:04

Közepes és kemény gumikkal kezdenek a pilóták

Az installációs és tesztkörökre eddig minden pilóta közepes vagy kemény gumikat kapott, ez megszokott eljárás ilyenkor. E téren trendet egyelőre nem lehet látni, Vettel és Bottas például közepeseket kapott, de sokan választották a keményet is.

GPHírek
11:08

Idén nem csak most kell a speciális aero-csomag

Mióta lebutították a Hockenheimringet, Monza maradt az egyetlen igazi, eszeveszett tempójú F1-es pálya a versenynaptárban, minden más helyszínen van legalább egy olyan szektor, ahol szükség van nagyobb leszorítóerőre. Ez az idén annyiban megváltozik, hogy a Szahíri Nagydíj szintén nagyon gyorsnak ígérkezik, így a most használatos aerodinamikai csomagot várhatóan a Közel-keletre is elviszik.

KAPCSOLÓDÓ CIKK

GPHírek
11:11

Pályán a Ferrari is

GPHírek
11:14

Ezúttal sem igyekeznek a csapatok

Némi károgás kezdődött, amikor kiderült, hogy az imolai versenyhétvége csak kétnapos lesz, és az időmérő előtt mindössze egy szabadedzés lesz. Az előző két nagydíj tréningjei azt mutatják, ennyi lehet elég is, mert Belgiumban és itt is eltelik negyedóra érdemi fejlemények nélkül. 

GPHírek
11:18

Élénkül a forgalom

Albon pályára lépett a Red Bull színeiben, hamarosan mások is követhetik, hiszen lassan 20 perc eltelik a 90 perces szabadedzésből.

GPHírek
11:21

Hazai pilóta is indul a Portugál Nagydíjon?

1996 óta először ismét lesz F1-es Portugál Nagydíj, ezúttal már a korszerű portimaói pályán. Luzitán versenyző nincs a mezőnyben, de a The-Race.com úgy értesült, a Formula E-bajnok Antonio Félix da Costa két csapattal is tárgyal arról, hogy legalább egy szabadedzésren részt vehessen. 

GPHírek
11:22

Albon mért kört is futott

A Red Bull pilótája közepes keverékű gumikon 1:24.088-cal kezdett, a tavalyi legjobb köridő 1:27 fölött volt, de ez nem mérvadó, mert nedves volt a pálya.

GPHírek
11:25

Törölték Albon körét

Pályaelhagyás miatt törölték Albon körét, így Räikkönen vezetett 1:25.198-cal, aztán sorban teljesítették első mért köreit a pilóták, és mindenki megelőzte a finn pilótát. Köztük Albon is, aki 1:22.280-nal ismét az élre állt.

GPHírek
11:29

Hamilton visszafogottan kezd, Bottas elfékezte magát

Hamilton kemény keverékű gumikkal lépett pályára, egyelőre 1:22.745-tel a 3. helyezett, Bottas 1:22.405-öt tudott, de ő Albonhoz hasonlóan közepesekkel megy, Hamilton keményekkel. A brit pilóta a mért köre után visszavett, Bottas elfékezte magát a célegyenes végén. Albon is küzd az autóval, a Parabolicában és a sikánnál is kiszélesítette a pályát. 

GPHírek
11:30

Már most torlódnak az autók

Tavaly bohózatba illő jelenetek zajlottak le az időmérő végén, mert senki sem akart szélárnyékot adni a másiknak. Már most is kigyózni kezdenek a pilóták, az Ascariból kifelé már mindenki azt keresi, hogy hova sorolhat be.

GPHírek
11:32

Vettel és Grosjean hibázott a Roggiánál

A Ferrari és a Haas pilótája is elfékezte magát, a bukütérből kellett visszajönniük a pályára. Egyelőre egyiküknek sincs értékelhető eredménye. 

Albon is küszködik ugyanitt, kiszámíthatatlan túlkormányzottságra panaszkodott.

GPHírek
11:35

Hamilton rákapcsolt, Stroll követi

Hamilton átvette a vezetést 1:21.676-tal, még mindig kemény gumikon. Átmenetileg Stroll volt a 2. helyezett Pérez és Albon előtt, de Verstappen befért a Mercedes és a Racing Point közé. Továbbra is nehezen állnak össze a körök, sok a kisebb pályaelhagyás vagy elfékezés.

GPHírek
11:38

Piros zászló!

Verstappen a kavicságyba csúszott az Ascarinál a Red Bull-lal és koccant a védősávval is. Az első szárnya letört, de ki tudott tolatni a bukótérből és lábon megy vissza a boksz felé.

GPHírek
11:41

Verstappen átugratott a hurkákon

Az autó sérülései kívülről nem feltűnők, de a Red Bullnál biztosan nem örülnek, hogy oldalirányba csúszva Verstappen átugratott a magas hurkákon, amelyek a pálya levágását hivatottak megakadályozni. Nem lenne meglepő, ha megsérült volna a padlólemez.

Hurkák az AscarinálForrás: DPPI/Dppi
GPHírek
11:50

Tanulmányozható a Red Bull orrkúpja

Eltört a Red Bull orrkúpja és első szárnya is, így egy kissé szemügyre lehet venni az elemek aerodinamikai megoldásait is.

GPHírek
11:53

Ezúttal is jó lesz a Renault?

Egyelőre nem lehet kiindulni az időkből, de a belgiumi és a tavalyi, olaszországi szereplésből adódóan Daniel Ricciardo ezúttal is arra számít, hogy versenyképesek lesznek a Renault-k. Az ausztrál pilóta egyelőre az 5. helyezett, 0,362 másodperc a hátránya Valtteri Bottas mögött.

GPHírek
11:54

Piros zászló után piros gumik

Újraindult a szabadedzés, bő fél óra maradt hátra, a két Haas rögtön időmérős körökre készül lágy gumikkal. Räikkönen is pályára lépett, ő közepesekkel megy és azt jelentette, hogy sok a kavics a pályán.

GPHírek
11:57

A Mercedes lágyakkal, Leclerc közepesekkel megy

A mezőny többsége lágy gumis, gyors körökre készül, de akadnak néhányan, akik egyelőre kitartanak a közepesek mellett. A Mercedesek javítani készülnek a piros gumikkal. 

GPHírek
11:59

Leclerc már most gyakorolná a szélárnyékot

A Ferrarinak esélye sincs semmire a hétvégén szélárnyék nélkül, ezt tudja Leclerc is, mérnökétől azt kérdezte, hogy hol van a következő autó a pályán, mert gyakorolni akarja a szélárnyékot. 

Grosjean közben átugratott a Roggián, ezzel elrontotta az első körét lágy gumikon. 

GPHírek
12:00

Hamilton szélárnyékkal is lassabb Bottasnál

1:20.703-ra gyorsult Bottas lágy gumikon, Hamilton mögötte autózva 0,245 másodperccel egyelőre lassabb nála. Albon a 3. helyezett lágyakkal, és a Red Bull szempontjából kedvező, hogy Verstappen is visszatérhetett a pályára.

GPHírek
12:03

Verstappen egyelőre csak az 5. helyezett

A holland pilóta lágy gumikkal egyelőre lassabb a két Mercedesnél, Albonnál és Kvjatnál is, ráadásul az orosz pilóta közepesekkel megy. Ebben több van, de nem tudni, vannak-e utóhatásai a korábbi balesetének. 

GPHírek
12:08

Ismét nagy a különbség a két Ferrari között

Leclerc 11. helyezett, Vettel a 19. helyen áll, mindössze Latifit előzi meg. A két Ferrari egyelőre nem kapott lágy gumikat, csak közepeseket, de így is jelentős a lemaradásuk, és a két autó közötti 1 másodperces különbség is sok, de nem tudjuk, hogy milyen üzemanyagszinttel mennek. Az etapjaik hasonló hosszúságúak, de Vettel még nem ment kemény abroncsokkal.

GPHírek
12:13

A beállításokon változtatnak Péreznél

Bakokon áll a Racing Point a bokszban, de a Sky Sports szerint nincs gond, csupán nagyobb változtatásokat végeznek el az autón az utolsó etap előtt. Bottas közben újabb etapra indul, de nem kapott új lágy gumikat.

GPHírek
12:20

Eltérő programok a Williamsnél

A Sky Sports szerint eltérő programot fut a Williams két pilótája, ez is okozhatja azt, hogy Nissany egyelőre 0,3 másodperccel a tapasztaltabb Latifi előtt jár. Russell autójában új motor van, de e téren nincs előnyben, most érte utol csapattársát.

GPHírek
12:24

A Ferrari valószínűleg hagyja a lágy gumit

Még mindig nem kerültek fel a piros jelzésű abroncsok az autókra, és várhatóan ezúttal már nem is vetik be ezeket a délelőtt során.

GPHírek
12:26

Bottas nem kíméli a Williams pilótáit

A finn pilóta rezignáltan közölte a rádión, hogy szerinte Nicholas Latifi vak, mert nem engedt el őt, majd amikor Roy Nissany mögé ért, hozzátette: "Szerintem ő is vak." 

Korábban Lance Stroll is panaszkodott, ő pont Bottas kapcsán kifogásolta, hogy a kanyar közepén vett vissza a tempóból.

GPHírek
12:28

Bottas alig talál körbe a pályán

Egymást érik a visszajátszások, amelyek Valtteri Bottas elfékezéseit és pályaelhagyásait mutatják, mások esetében is előfordulnak hibák, de a finn pilótánál ezek igencsak megsokasodtak az első szabadedzésen. 

Nemrég Vettel is kiszélesítette a pályát az első Lesmónál és Gasly is megpördült a Roggiában, de folytatni tudták az edzést.

GPHírek
12:33

Bottas zárta az élen a szabadedzést

A két Mercedes mögött Albon, Kvjat és Verstappen zárt, de az idők komolyságáról sokat elmond, hogy az Alpha Tauri versenyzője végig közepes keverékű gumikkal ment, úgyhogy az élmezőnyben rengeteg tartalék van még.

GPHírek
12:37

A Ferrari-motorok ismét a mezőny végén

Leclerc 11. pozíciója a legjobb, amit Ferrari-motorral elértek a pilóták, Grosjean, Magnussen, Giovinazzi és Räikkönen a 14-17. helyre ért oda, Vettel csak a 19. lett, de közülük csak a két Haas kapott lágy gumikat.

Ismét van hova fejlődni, délután kiderül, hogy ez sikerül-e. Addig is köszönjük a figyelmet!

Még több bejegyzés