Max Verstappen végzett az élen, de nem valamelyik Mercedes, hanem Daniel Ricciardo Renault-ja előtt. A hosszú pályán meglepően szoros volt a végeredmény, de a Ferrari nagyon lemaradt.
A Belga Nagydíj péntek délutáni edzése a szokásosnál lassabban indult be, mert a két tréning között esett és kicsit nedves lett a pálya, közel 10 percet kellett várni az első autó megjelenésére, amely Antonio Giovinazzié volt. Az első edzést a szivárgó hűtővíz miatt kihagyó pilótát hamarosan a többiek is követték és megélénkült a forgalom.
A gyakorlás első felében ugyanúgy Max Verstappen és a Mercedesek voltak a leggyorsabbak, mint délelőtt, ezúttal a Red Bull diktálta az iramot. A lágy gumikon teljesített időmérő-szimuláción sem lehetett utolérni Verstappent, aki 1:43.7-nél állította meg az órát.

Lewis Hamilton meglepetésre csak 3. lett 0,1, Valtteri Bottas pedig csak 6. 0,4 másodperces hátránnyal, bár a címvédő az utolsó kanyart elrontotta. Még váratlanabb, hogy a 2. pozíciót Daniel Ricciardo foglalta el az általában a középmezőnyhöz tartozó Renault-val – a sárga-fekete autók nagyon jól mentek a gyors részeken, és a több leszorítóerőt igénylő kanyargós szektorban sem vesztettek sok időt.
Az első nyolc helyezett fél másodpercen belül volt egymáshoz a szezon leghosszabb pályáján, ez ígéretes a hétvégére izgalmaira nézve. Alexander Albon ott volt a szeren, csupán négy tizedet kapott csapattársától, 4. lett Sergio Pérezt és Bottast megelőzve.
A Ferrari szenvedése folytatódott, Charles Leclerc és Sebastian Vettel egész délután a rangsor második felében tanyázott, a német többször elrontotta a féktávokat is. Csupán a 15. és 17. helyen végeztek, a Williams és a Haas pilótáin kívül nem előztek meg mást.

A Haas páros csupán az utolsó fél órában tudott csatlakozni a korábbi meghibásodások megjavítása után (a Ferrari erőforrásával volt gond a hírek szerint), így tetemes hátrányba kerültek pénteken a többiekkel szemben.
A versenyszimulációkat több akadály is megzavarta: előbb a kiválóan szereplő Ricciardo autója robbant le és idézett elő VSC-fázist, majd néhány percre meg kellett állítani az edzést az egyik reklámtábla leszakadása miatt, amely belógott a pályára (az egyik betétprogramban pont nekiütköztek korábban). A hosszú etapok tanulságaival szombaton külön cikkben jelentkezünk.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
Bottas kezdett az élen
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat a Belga Nagydíj második szabadedzésének élő közvetítésében! Délelőtt Valtteri Bottas kezdett az élen, a további részletekkel kapcsolatban ajánljuk az összefoglalónkat!
Levették a reklámot Hubert balesetének helyszínéről
Csütörtökön még reklámtáblák árnyékában tisztelegtek a mezőny tagjai a tavalyi halálos balesetet szenvedett Anthoine Hubert emléke előtt, de péntekre a pálya ominózus pontjáról eltávolították a hirdetést.
Újabb versenyző kapta el a koronavírust?
Az F2 tájékoztatása szerint érvénytelen lett Dan Ticktum koronavírus-tesztje, ezért egy újabb teszt eredményéig a brit pilóta nem léphet be a pályára, és kénytelen kihagyni a mai edzéseket.
Ilyen elképesztő az F1 kedvenc kanyarja
Akik jártak már Spában, szinte biztosan azzal kezdik, hogy élőben a Raidillon kanyar sokkal meredekebb annál, amit a tévében látni. Ebből a szögből valamelyest átjön, hogy mennyire.
How steep?! ????#BelgianGP ???? #F1pic.twitter.com/MF8iODCx2z
— Formula 1 (@F1) August 28, 2020
Spában is gond lehet a forgalom
Noha a belgiumi helyszín a leghosszabb az F1-ben, az utolsó szektorban itt is előfordul, hogy a pilóták beragadnak egymás mögé. Gasly nem volt boldog az első szabadedzésen, amikor utolérte Norrist.
Pierre was not happy with Lando ??#BelgianGP ???? #F1pic.twitter.com/z3O99HbM3h
— Formula 1 (@F1) August 28, 2020
Romlott a pálya állapota
Esett az eső az első szabadedzés óta, valószínűleg egyelőre nem lesz szükség intermediate gumikra, de körrekordokra sem kell számítani. Vajon jön még az égi áldásból?
AAAand it's... raining... pic.twitter.com/z7obASQ7l9
— Spa-Francorchamps (@circuitspa) August 28, 2020
Egyelőre nem sietnek kifelé a pilóták
Megkezdődött a szabadedzés, de többen is még sisak nélkül sétálgatnak a garázsokban. Remélhetőleg hamarosan valaki akcióba is lép.
Az egyik Haas hamarabb lesz kész, mint a másik
Mindkét Haas lerobbant az első szabadedzésen, és Günther Steiner csapatfőnök a Sky Sportsnak arra utalt, hogy az egyik autó javításával hamarabb elkészülnek, mint a másikkal, de nem árulta el, hogy melyik pilóta léphet pályára elsőként.
"Csont száraz" a pálya
A Sky Sports riportere, Karun Chandhok szerint teljesen száraz a pálya a célegyenesben, ezért nem érti, hogy a mezőny miért nem kezdi meg az edzést. Leclerc már beült az autóba, Ricciardo most öltözködik.
Régi helyszínen új pályát jelentettek be
Nem sokkal a második szabadedzés előtt az F1 megerősítette, hogy a második bahreini versenyt a szupergyors külső körön rendezik majd meg.
Autó a pályán!
Antonio Giovinazzi az első, aki pályára lép, az olasz versenyző szivárgó hűtővíz miatt lényegében kihagyta az első tréninget, úgyhogy most van mit pótolnia.
Giovinazzi közepesekkel kezdett
Chandhok korábbi megfigyelését alátámasztva Giovinazzi elsőre remekül boldogul slick gumikkal, közepes keverékű abroncsokat kapott.
Giovinazzi breaks the silence and heads out into the Ardennes for the first lap of FP2#BelgianGP ???? #F1pic.twitter.com/hUcPLqf6eo
— Formula 1 (@F1) August 28, 2020
Räikkönent is kiküldték csapattársa után
Giovinazzi futott egy mért kört, az 1:49.716 természetesen nem kiemelkedően jó, de elsőre ezzel semmi baj nincs. Räikkönen is pályára lépett, a hátsó szárnyán flow-vis festék van, a rádión pedig vibrációra panaszkodik.
Räikkönen kemény gumikkal is gyorsabb
Csapattársával ellentétben Räikkönen nem közepes, hanem kemény keverékű gumikon van kint, 1:46.402-re javított, ami jelentős ugrás Giovinazzi óvatos első köréhez képest. Ocon és Ricciardo is megjelent a pályán.
Motorhiba Norrisnál
Norris a rádión jelentette, hogy gond van a motorjával, sok a gyújtáshiba és lecsökkent a teljesítmény is, mérnöke aggódva kérte, hogy másik üzemmódot válasszon és bicegjen vissza a bokszba.
Ismét eltérő gumitaktika a Mercedesnél
Most Bottas lépett pályára közepesekkel, Hamilton pedig kemény gumikkal. Leclerc és Vettel már mért kört is futott, sőt, a német pilóta a La Source-ban még ki is csúszott.
Bottas vezet, Hamilton keménnyel lassabb
Bottas 1:44.658-cal az élre állt, Hamilton az első szektorban még tudta vele tartani a lépést, de utána lemaradt, és csak a 3. helyre ért oda. A visszajátszás szerint használta a DAS-t.
Verstappen közepessel az élen
A holland pilóta 1:44.354-gyel átvette a vezetést, a középső szektorban nagyon gyors volt, így a buszmegállóból kifelé még egy kis hiba is belefért. Közben a két Racing Point feljött szorosan Bottas mögé, Stroll mindössze 0,02 másodpercre van Bottastól.
Vettel másodszor is bajban a célegyenes végén
A német pilóta ismét alaposan elfékezte magát a célegyenes végén, ezúttal nem csúszott ki, de Vettel ismét bizonytalan a féktávon.
Hamilton kemény gumikkal is 2. helyezett
A brit pilóta fokozta a tempót, kemény gumikon is 1:44.652-t futott, ami a 2. helyre elég, és mindössze 2 tizeddel gyengébb Verstappen közepes gumis eredményénél.
Norris visszatért a pályára
Úgy tűnik, nem volt vészes Norris motorhibája, feljött a 7. helyre, miután mérnöke részletes tanácsokat adott neki, hogy melyik kanyart melyik sebességi fokozattal vegye.
A két Racing Point és Albon egyelőre közel jár
Még csak a szabadedzéseknél járunk, ezért ebből nem lehet következtetést levonni, de egyelőre mindkét Racing Point versenyképesnek tűnik, és Alexander Albon is az élmezőny közelében van, legalábbis nem fenyegetné kiesés, ha most az időmérőnél tartanánk.
Lágyakkal Hamilton vezet, Albon befért Bottas elé
A szokottnál hamarabb letudja a mezőny az időmérő szimulációkat. Hamilton 1:43.840-nel a leggyorsabb, Albon egyelőre 1:44.134-gyel befér a 2. helyre Pérez (1:44.137) Bottas elé (1:44.162). Az 5. helyre egyelőre Ocon ért oda, az első szektorban abszolút leggyorsabb volt.
Verstappen és Ricciardo is bejött Hamilton elé
1:43.744-gyel Verstappen állt az élre, 0,048 másodpercet vert Ricciardóra, Hamiltonra 0,096-ot. Ez egyelőre érdekesen alakul.
A Ferrarik teljesen reménytelenek
Az első szabadedzésen még lehetett azt gondolni, hogy a Ferrari a többiektől eltérő programot fut, most viszont mindenki időmérő szimulációkat teljesít és az olasz autók katasztrofálisan mennek. Lassúak és ismét láthatóan küzdeni kell velük, nem meglepő, hogy Leclerc csak a 14. helyezett, Vettel pedig a 16. helyen áll. Ő csak Latifit tudja megelőzni, mert a két Haas még nem futott mért kört.
A Red Bull szerint Hamilton 3 tizedett hagyott a körében
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke a Sky Sports műsorában azt mondta, nem számított arra, hogy Max Verstappen az élen áll majd az időmérő szimulációk után, de úgy vélte, Hamilton 3 tizedet bent hagyott a körében a buszmegállóból való kigyorsítás során.
Magnussen megjelent a pályán
Az ő autója készült el hamarabb a délelőtti motorhiba után, Magnussen rögtön időmérős körrel kezd. Vajon beéri a gyári Ferrarikat?
Nem sokkal később Grosjean is pályára lépett, szintén lágy gumikkal.
Meglepően jók a Renault-k
Az első és a harmadik szektorban a Renault pilótái a leggyorsabbak.
FASTEST SECTORS
— Formula 1 (@F1) August 28, 2020
It's a HAM sandwich, lovingly encased in Renault bread ??#BelgianGP ???? #F1pic.twitter.com/4Z7DKwlh93
Lerobbant az egyik Renault
Daniel Ricciardo autója lelassult, majd az ausztrál pilóta leparkolt a Kemmel-egyenesben. Az egyik megnyitásnál van, így várhatóan nem kell leállítani a szabadedzést, bár elég nagy a tempó a pálya adott pontján. A VSC lett a megoldás.
A Renault egyelőre nem tudja, mi a gond
Vagy nem akarták megmondani Oconnak a rádión. A visszajátszás alapján valószínűleg az adatokban láttak valamit, ezért kérték Ricciardót, hogy álljon félre.
Hamilton átlépte a záróvonalat
A Mercedes pilótája a bokszból kifelé haladva gázadásnál alaposan megcsúszott, korrigált, de közben áthajtott a záróvonalon. Ez normális esetben súlyos büntetést eredményez, de lehet, hogy megkegyelmeznek neki.
Verstappennél nem sokáig működik a lágy abroncs
A holland pilóta a rádión jelentette, hogy a lágy gumikon gyorsan vibrációt tapasztal, korábban a Ferrarinál is hasonló jelenségre figyeltek fel, de az olaszoknál nem ez az egyetlen probléma.
Piros zászló!
12 perccel a vége előtt leállították a második szabadedzést, az 1-es kanyarból kifelé a külső íven reklámtáblák váltak le és dőltek az aszfaltra. A pályamunkások gyorsan a szalagkorlát mögé dobták a paneleket.
Újra szabad a pálya
Gyorsan el lehetett hárítani a problémét, így 9 perc még a mezőny rendelkezésére áll. Többen is a bokszutca végén várakozva várták, hogy ismét pályára léphessenek.
Megélénkült a forgalom a végére
Az edzés elején alig voltak autók a pályán, de a végén az utolsó perceket mindenki igyekszik kihasználni, most a legjobb a pálya állapota. Ennek ellenére újabb időmérős próbálkozások nincsenek, mindenki a versenyszimulációk befejezésén dolgozik.
Verstappen gyorsabb, mint Leclerc tavaly ilyenkor
Az eső miatt nem kifogástalan állapotú pálya ellenére Max Verstappen 1:43.744-es köre majd 4 tizeddel jobb Charles Leclerc tavalyi 1:44.123-as eredményénél, de ismét meg kell jegyezni, hogy ezúttal lágyabb abroncsokat használ a mezőny.
Verstappen furcsállja az autója viselkedését
A holland pilóta befejezte a mai utolsó körét, de a rádión jelentette, hogy kigyorsításkor mintha visszafogná a turbó az autót. Ettől függetlenül ma ő bizonyult a leggyorsabbnak.
Szokatlan eredménnyel zárult a szabadedzés
Három különböző csapat pilótája zárt az első három helyen három különböző motorral: Verstappen, Ricciardo és Hamilton az élen, lesz mit kibogozni a továbbiak során! Köszönjük a figyelmet, nemsokára jövünk további hírekkel!