Valtteri Bottas végzett az élen A 70. Évforduló Nagydíjának első szabadedzésén. A finn pilóta csupán 1 tizedmásodperccel előzte meg Lewis Hamiltont, de a 3. helyezett Max Verstappennek már jelentős a lemaradása. A mezőny kizárólag a lágy gumikat használta.
Az első szabadedzéssel elindult a második, A 70. Évforduló Nagydíja néven futó silverstone-i hétvége. A mezőnyt most is verőfényes napsütés és az ottani átlaghoz képest kifejezetten meleg hőmérséklet fogadta. A gyakorlás előtt biztossá vált, hogy ezúttal is Nico Hülkenberg vezeti Sergio Pérez Racing Pointját, emellett Robert Kubica újra beülhetett Antonio Giovinazzi Alfa Romeójába.

A szokásos installációs körök után a hétvége első idejét Kimi Räikkönen autózta, akit Sebastian Vettel rögtön meg is előzött. Nem sokkal később csapattársa, Charles Leclerc került a négyszeres világbajnok elé. Érdekesség, hogy ekkor kivétel nélkül mindenki a lágy keveréket használta (ami nem egyezik meg a múlt heti piros oldalfalú abroncsokkal, amelyek most a közepesek).
Bő húsz perc elteltével Alexander Albon is megfutotta első gyorskörét, ami csak a 3. helyre volt elég, és majdnem 1 másodperccel volt lassabb az időközben tovább javító Leclerc-nél. A büntetést kapó Racing Pointok szintén bemutatkoztak, Lance Stroll a 4., míg Nico Hülkenberg a 6. pozícióba jött fel.
A thai pilóta aztán gyorsult, de a Ferrarikat nem tudta megelőzni.
Hülkenberg azonban bejött közéjük, hiszen 3 századdal sikerült jobb időt autóznia honfitársánál. Leclerc egészen a két Mercedes érkezéséig őrizte meg első helyét, akkor viszont előbb Valtteri Bottas, majd Lewis Hamilton is túlszárnyalta idejét. A hatszoros világbajnok még csapattársánál is több mint fél másodperccel jobb időre volt képes.
40 perc elteltével mindenki a garázsba gurult, mivel vissza kellett adni az addig használt abroncsokat. Ekkor kizárólag Max Verstappennek nem volt ideje, hiszen a holland pilóta korábban egyszer sem fejezte be mért körét. Jó pár perc elteltével sem ő volt az első, aki ismét kigördült az aszfaltcsíkra, hanem a két Mercedes, valamint Romain Grosjean. Bottas meg is előzte Hamiltont, aki csak közeledni tudott hozzá, de nem tudta visszavenni a vezetést.
Ami a Haas pilótáját illeti, pár pillanat erejéig feljött az 5. helyre, többek között a két Racing Pointot és Vettelt is megelőzve.
Verstappen bő fél órával a vége előtt ment ki ismét a pályára, és 1:26.893-as ideje rögtön a 3. helyig repítette. Mögötte ekkor kisebb meglepetésre Hülkenberg volt, aki 6 tizeddel előzte meg a 8. pozíciót elfoglaló csapattársát. Kettőjük között Leclerc, Albon és Vettel állt.

A végére már nem változott az élmezőny sorrendje, így Bottas 1:26.166-tal végzett az élen, 138 ezreddel megelőzve Hamiltont, és 727-tel Verstappent. A mezőny végig a C4-es gumikat használta, de ez a hétvége további részében vélhetően jelentősen változni fog, mert többen panaszkodtak arra, hogy 1-2 kör után máris elkopnak. Folytatás délután 4 órakor, a második szabadedzéssel.
Percről percre tudósításunkat az eredménytáblázat alatt olvashatja!
Hülkenberg marad a Racing Pointban
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat a 70. Évforduló Nagydíjának első szabadedzése alkalmából! A mezőny a Brit Nagydíj után maradt Silverstone-ban, hogy az idén másodszor teljesítsen két futamot ugyanazon a helyszínen. Sergio Pérez nagy bánatára ő egyiken sem lehet ott, a Brit Nagydíj után ugyanis a soron következő futamot is ki kell hagynia, mivel még nem gyógyult fel a koronavírusból. A mexikói pilóta helyén továbbra is Nico Hülkenberget láthatjuk.
A gumik jelenthetnek fejtörést
Nemsokára elindul az első tréning, az addig hátralevő pár percben pedig elolvashatják szokásos előzetesünket, amelyből kiderül, hogy milyen megoldandó feladat áll a csapatok előtt az elkövetkező három napban.
Remek az idő
25 fokos levegő és 32 fokos aszfalthőmérséklet mellett vághatnak neki a versenyzők az első szabadedzésnek. Mára és szombatra jó időt jósolnak, vasárnap azonban akár eshet is.
BEAUTIFUL morning to kick-off round ?? @SilverstoneUK! ?? How you guys doing today #BestFans! ˘?#F170pic.twitter.com/TE1QcKYtGc
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) August 7, 2020
Megbüntették a Racing Pointot
Az FIA sportfelügyelői 15 pontos levonással, illetve 400 ezer euró befizetésével büntették a Mercedes tavalyi autóját lemásoló istállót, az ügynek azonban még nincs vége. Hamarosan jelentkezünk a részletekkel.
BREAKING: The FIA have upheld Renault's protest against Racing Point's car
— Formula 1 (@F1) August 7, 2020
The FIA have handed the team a €400,000 fine and a 15-point penalty#F1pic.twitter.com/tW2Kr1C4j0
A hátsó fékhűtők miatt jött a büntetés
Azért nem kapott még ennél is komolyabb büntetést a Racing Point, mert csak a sportszabályzatot szegte meg, a technikait nem.
Elkezdődött a szabadedzés!
Zöldre váltott a lámpa a bokszutca végén, Verstappen, Räikkönen és Ricciardo már ki is hajtott a pályára.
Kubica visszatér
Na nem a Forma-1-es mezőnybe, csak az Alfa Romeo pilótafülkéjébe, ismét lehetőséget kap ugyanis az első szabadedzésen. A lengyel Antonio Giovinazzi autójába ülhetett be.
A busy Friday ahead for the Pole! ?? #F170pic.twitter.com/fUnuVumHNH
— Alfa Romeo Racing ORLEN (@alfaromeoracing) August 7, 2020
Változtak a keverékek
Eggyel lágyult az elosztás a múlt heti Brit Nagydíjhoz képest, ezúttal a C4-C3-C2 helyett a C5-C4-C3 kiosztást kapták a csapatok, azaz még nehezebb dolguk lehet a gumik életben tartásával a gyors kanyarokban.
Ready for #F170? Check out out #Fit4F1 compounds for this weekend! @F1pic.twitter.com/8v78O0Mq0I
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) August 7, 2020
Kvjat új sisakfestéssel megy
Az imént a fejtámaszára panaszkodott az installációs köre után az orosz, aki erre a versenyre egyedi dizájnt készíttetett, ami azért annyira nem tér el a szokásos sisakfestésétől.
What do you all think of @kvyatofficial updated lid? ?? ?? #AlphaTauri#F1#F170 ???? pic.twitter.com/jmKQ14MqXt
— Scuderia AlphaTauri (@AlphaTauriF1) August 7, 2020
A Mercedes Mossra emlékezik
A címvédő istálló az idén áprilisban elhunyt versenyzőlegenda, Sir Stirling Moss előtt tiszteleg a hétvégén azzal, hogy a brit egykori autóin is látható patkóemblémát helyezte el a W11-es orrára.
This weekend, we will be paying tribute to the legendary Sir Stirling Moss by carrying a special horseshoe emblem on our cars across the race weekend.
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) August 6, 2020
This was a symbol which appeared on Stirling’s pioneering Cooper race cars during the early days of his career. #F170pic.twitter.com/1NgRVoHYmm
A Ferrarik egyelőre pihennek
Mindenki járt már a pályán legalább egy installációs kör erejéig (mért köre még senkinek sincs) a két Ferrarit kivéve. Érdekesség, hogy mindenki a lágy gumikat tette fel a mezőnyből ehhez.
Új motorral megy a Red Bull
Mindkét autóba új belső égésű motort szereltek, ennek azonban csupán az volt a célja, hogy egy-egy új erőforrást írhassanak fel a felhasználhatók közé, nem volt semmilyen probléma a korábbi motorral sem.
Hülkenberg fekete sisakja a múlté
A múlt héten olyan gyorsan kellett beugrania Pérez helyére, hogy sisakfestést sem volt ideje csináltatni, és egy festetlen, fekete fejvédőt használt. Mostanra azonban elkészült a csapat színeihez tökéletesen passzoló bukó.
Great job from the Incredible Hulk @HulkHulkenberg. P5 so far and he’s even got a brand new helmet for this weekend. #F170pic.twitter.com/pbr176iQRG
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) August 7, 2020
Räikkönen elment füvet nyírni
Nekifutott egy gyorskörnek a 2007-es világbajnok, a négyes kanyar kijáratán azonban kitette az autó jobb oldalát a fűre, ami annyira megvezette, hogy nem is tudta bevenni a következő kanyart. A következő körében már nem rontott, a lágyakon 1:29.395 alatt ment körbe, ezt az időt azonban Vettel azóta már megjavította 1:28.520-szal. Egyelőre csak nekik van mért körük, mindketten lágy gumikon vannak.
Leclerc megelőzte Vettelt
A monacói is lágy gumikon autózik, első mért köre (1:28.306) pedig 2 tizeddel volt jobb csapattársáénál, és kevesebb mint egy tizeddel maradt csak el múlt hét pénteki első szabadedzésen futott legjobbjánál.
A Ferrarik tovább gyorsulnak
Előbb Vettel javított 1:27.962-re, de jött Leclerc, és 1:27.544-gyel ismát az élre áll. Ez a kör már csak alig több mint egy tizeddel rosszabb, mint Verstappen múlt heti köre, amivel az élen zárta az első edzést.
A két Mercedesnek még nincs köre
Legalábbis gyors, egyelőre ugyanis Bottas és Hamilton is a garázsban várakozik. Az élen még mindig Leclerc és Vettel áll, mögöttük Albon, Stroll, Gasly, Hülkenberg, Kvjat, Grosjean, Sainz és Ocon az első tíz sorrendje. A teljes mezőny a lágy abroncsokat nyüstöli.
Két helyen is változtatott az FIA a pályán
A Becketts kanyar kijáratán meghosszabbították a rázókövet, mert a múlt héten azon a ponton a pilóták rendszeresen megcsípték a füvet, valamint a Maggottsban, Danyiil Kvjat balesetének helyszínén gumifalat helyeztek el oda, ahová az orosz becsapódott.
A Mercedes leadta a figyelmeztető lövést
Lewis Hamilton első mért körével 7 tizedet adott Leclerc-nek és 1:26.842-vel átvette a vezetést. Mögé az utolsó szektort elrontó Bottas sorolt be, akinek a felvezető körén volt egy kis gondja az autóval, de hamar megoldódott minden. A finn hátránya elsőre 558 ezred csapattársa mögött.
Már két kör után gond van a lágyakkal
Gasly jelentette rádión, hogy bal első gumiján mindössze két gyorskör után sérülések látszanak. Alighanem ezt a gumit a versenyen mindenki szeretné majd messzire elkerülni.
Kvjat lekergette Strollt a pályáról
A Luffield kanyar után próbált meg elmenni az Alpha Tauri mellett a kanadai, de az orosz nem vette észre, és az ideális íven haladva a fűre kényszerítette a Racing Pointot. A két autó szerencsére nem ért össze.
A Ferrari kamerázza a gumikat
A hátsó abroncsok megfigyelésére kamerákat szereltek az autó hátsó részére, a képen ezek csillanása látszik.
Ferrari con cámaras para monitorizar neumáticos traseros.
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) August 7, 2020
Ferrari using cameras to monitor rear tyres. pic.twitter.com/FCu0mYVEXi
Mindenki a bokszban
A csapatoknak szokás szerint vissza kell adniuk az első 40 perc során használt abroncsokat, így most szusszanhatnak egyet. Egyedül Max Verstappennek nincs mért köre, de 10 kört így is megtett a holland, csak mindegyik végén a bokszba hajtott.
A két Mercedes vezet, őket Leclerc, Albon, Hülkenberg, Vettel, Stroll, Norris, Sainz és Gasly követi az első tízben.
Mérnöke még nem szokta meg Hülkenberg jelenlétét
Korábbi rádióadást játszottak vissza, amelyben Hülkenberg mérnöke némi vezetéstechnikai tanácsot adott a németnek, mindezt pedig egy Checo megszólítással kezdte. Hiába, a bevett szokásokat nehéz levetkőzni.
Bottas odapörkölt Hamiltonnak
A finn friss lágy gumin hajtott ki a pályára, majd 1:26.166-os körrel átadta a múltnak a hatszoros világbajnok eddigi idejét. Nem kevesebb mint 6 tizeddel ment jobbat.
Hamiltonnak nem volt válasza
Ő is új lágyakon jelent meg, és bár a középső szektorban abszolút legjobbat ment, végül 138 ezreddel elmaradt Bottas körétől. Leclerc lemaradása a 3. helyen 1,4 másodperc...
Grosjean meglepően jól megy
Noha 1,7 másodperc a hátránya, a francia így is feljött az ötödik helyre Hülkenberg elé. Eközben a másik Haasban Magnussen elfékezte az utolsó sikánt és áthajtott a bukótéren.
Leclerc javított, de így is nagyon messze van
Friss lágy gumikon 1:27.062-re faragta le az idejét, de hátránya így is 9 tized Bottas mögött. Vettel eközben elrontotta a gyors körét ugyanúgy, ahogy Räikkönen az övét az edzés elején: a négyes kanyarban a Ferrari is lelógott a fűre, ami kivezette a bukótérbe.
Vettel is javított, de Leclerc-t nem előzte meg
Sőt, 4 tizedet kapott tőle, ami igen nagy hátrány csapaton belül. A négyszeres világbajnok ezzel jelenleg az ötödik a két Mercedes, Leclerc és Albon mögött.
Hülkenberg feljött a Mercedesek mögé
Úgy tűnik, hogy kezdi kiaknázni a Racing Pointban rejlő potenciált a német, aki 7 tizeddel Bottastól lemaradva a harmadik helyre sorolt be.
Verstappen is megérkezett
Kevesebb mint fél órával az edzés vége előtt a holland is feliratkozott a tabellára, lágy gumival a harmadik helyre jött be 1:26.893-as idővel. 7 tizeddel volt lassabb, mint Bottas...
Verstappen majdnem ütközött Leclerc-rel
A gyors Maggotts-Becketts kombinációban került közel egymáshoz a két autó, Verstappen az utolsó pillanatban tudott csak arrébb menni az érkező Ferrari elől. Le is hordta mérnökét, amiért nem szólt neki, ő azonban azzal védekezett, hogy Leclerc nem volt mért körön, ezért meglepte, hogy ennyire gyorsan megy.
Ismét elcsendesedett a pálya
Csak Hamilton, a két Red Bull, Vettel, egy Alfa Romeo és egy Williams van kint jelenleg. Több új szettet nem fognak elhasználni a csapatok ezen az edzésen, így az időeredmények jelentősen már nem fognak változni.
Albonnak megint nem tetszik az autó
Nagy alkulkormányzottságra panaszkodott a Brooklands és Luffield kanyarban, majd megjegyezte, hogy a Copse-ban majdnem eldobta a kocsit. A thai-brit pilótának égető szüksége lenne egy múltkorinál sokkal jobb hétvégére.
Hosszabb etapokkal folytatják a csapatok
Elkezdtek kiszállingózni használt lágyakon a pályára a versenyzők, hogy az edzés utolsó részében fussanak néhány kört megtankolt autóval a futamra készülve.
Bottas nem spórolhat
Mérnöke arra utasította, hogy továbbra is használja a kerékvetőket, azaz nem vegye annyira kényelmesre a figurát. Ne felejtsük el, hogy a Mercedesnek a szezonnyitón meggyűlt a baja a magas ausztriai kerékvetők okozta rezonációval, így vélhetően azt is tesztelni akarják, hogy miként reagál az autó a rázókövekre itt, Silverstone-ban.
Hülkenberg a Mercedes tempóját futja
Lágy gumis hosszú etapon van a német, mérnöke pedig elégedett a gumikezelésével, majd megjegyezte, hogy ugyanolyan tempót fut, mint korábban az azóta már a bokszba hajtó Bottas.
Norris legyilkolta a gumikat
A McLaren mindkét hátsó kerekén óriási hólyagok voltak, amikor Norris behajtott az autóval a bokszba, jelentette is a rádión, hogy igencsak rázzák a kocsit menet közben.
Ocon hibázott
A Brooklands kanyarban tört ki az autó hátulja, ki is engedte a Renault-t a bukótérbe.
Gasly gumija is borzasztó állapotban
„Nem látom a bal hátsót, nem maradt rajta gumi” – közölte a rádióban a francia.
Räikkönen majdnem nekiment a Red Bullnak
A múlt héten is meggyűlt a baja a feltartásokkal a finnek, és úgy tűnik, hogy semmi nem változott, Verstappen ugyanis centikre az orra előtt csukta be a kaput, ami miatt az Alfa Romeo világbajnokának fékezni kellett az utolsó sikánban, hogy elkerülje az ütközést.
Ennyi volt az első edzés
Időközben leintették a 90 perces gyakorlást, amelyet Bottas zárt az élen Hamilton előtt. A Mercedesek előnye továbbra is jelentős, mögöttük azonban érdekes lehet a csata a Red Bullok, Racing Pointok és Ferrarik között.
15 óra 50 perckor jövünk a második szababedzés élő közvetítésével, tartsanak akkor is velünk, a viszontlátásra!