Hamilton beállította Schumacher rekordját a Magyar Nagydíjon
2020. július 19. 14:05
Ha már nézők nem látogathattak ki rá, az időjárás gondoskodott róla, hogy ne legyen unalmas a jubileumi 35. Magyar Nagydíj. A reggeli F3-as futamot még esőben rendezték, az F2-esek és a Porsche Supercup mezőnye azonban már száraz pályán körözhetett. Emiatt úgy tűnt, hogy a Forma-1-es pilóták is megússzák az égi áldást,
13 óra után nem sokkal azonban ismét rákezdett az eső, biztossá téve, hogy ha a teljes verseny nem is, de annak az eleje biztosan vizes pályán zajlik majd.
A drámára azonban nem kellett a rajtig várni, a bokszutca kijáratának megnyitásakor a versenyzők intermediate, azaz köztes gumikon mentek ki a pályára, hogy felálljanak a rajtrácsra, Max Verstappennek pedig már ekkor sikerült összetörnie az autóját, a holland pilóta a 12-es kanyar falának csúszott neki. Az RB16-osról letört az első szárny, valamint eltört az egyik felfüggesztés-elem, amit a szerelők lázas munkával kezdtek el megjavítani a rajtrácson, és csodával határos módon el is készültek vele időben, így Verstappen nem kapott büntetést, és ami a legfontosabb, el tudott indulni a versenyen. Előbbi nagyjából 20 másodpercen múlt.
A 16. helyről rajtoló Kevin Magnussent leszámítva mindenki intermediate gumikkal vágott neki a felvezető körnek, a pálya ugyanis erősen száradt. A Haasnál ezzel szemben úgy sakkoztak, hogy hamarosan eleredhet az eső, a felvezető kör során azonban gyorsan belátták, hogy ez nem így lesz, így mindkét autót kihívták slick gumikért.
A rajtot Hamilton tökéletesen kapta el, Bottas viszont borzasztóan indult a második helyről, már az egyenesben többen elmentek mellette. Ennek oka, hogy már a lámpák kialvása előtt bemozdult (később mégsem büntették meg kiugrásért), majd pont akkor torpant meg, amikor el kellett volna indulnia. Egészen a hatodik pozícióig csúszott vissza, miközben a poklok poklát megjáró Verstappen feljött a harmadik helyre a két Ferrari elé, és azon nyomban ostrom alá vette a második helyen haladó Lance Strollt. Sergio Péreznek sem jött össze az első kör, ő visszaesett a hetedik helyre.
A pálya olyan mértékben száradt, hogy Leclerc és Bottas már a második kör végén kijött slick gumiért, egy körrel később pedig Verstappent leszámítva a teljes élmezőny követte őket.
Ekkor az élen Verstappen, Ricciardo, Ocon volt a sorrend. A kiállások nagy vesztese Vettel volt, aki nagyjából 7 másodpercet bukott azzal, hogy folyamatosan jöttek be az autók a bokszba, ezért a Ferrarinak várnia kellett a kiengedésével.
Egy körrel a többiek után Verstappen is meglátogatta a szerelőit, és megkapta a közepes gumikat, amelyeken 5 másodperccel Hamilton mögé, a második helyre tért vissza. A két Haas óriásit nyert azzal, hogy közvetlen a rajt előtt felrakatta a slickeket, Miután mindenki letudta a kiállását, Magnussen haladt a harmadik, Grosjean a negyedik helyen.
Miután egy kicsit rendeződött a helyzet, elkezdtek kialakulni a csaták a mezőnyben. Hamilton 7 másodperccel vezetett Verstappen előtt, mögöttük a két Haas azonban elkezdett visszaesni, Stroll rövidesen megelőzte Grosjeant, Bottas pedig az első tízből egyedüliként lágy gumit kapó Leclerc-rel bonyolódott nagy csatába. Az első kanyarban meg is előzte a monacóit, a Ferrari azonban visszatámadt, a finn pedig a kettes kanyarban majdnem nekiment, miközben a vizes íven a Mercedes pályán tartásával küzdött. Leclerc egyelőre megőrizte a pozícióját, a 10. körben azonban már nem volt menekvés, Bottas simán kifékezte őt a célegyenesben. „Ezek a gumik semmit sem érnek" – panaszkodott a lágy keverékre a monacói. Bottas nem állt meg az előretöréssel, hamarosan ő is elment Grosjean mellett, miközben hátrébb a Leclerc-t támadó Vettel hibázott, így Albon megelőzte őt a Red Bull-lal.
15 kör elteltével a sorrend Hamilton, Verstappen, Magnussen, Stroll, Bottas, Grosjean, Leclerc, Albon, Vettel, Pérez volt az első tízben, de Albon eltökélt szándéka volt, hogy ne maradjon így, a thai-brit pilóta rendületlenül támadta Leclerc-t, de annak ellenére nem tudott túljutni a Ferrarin, hogy sokkal jobb volt a tempója, helyette valódi vonat alakult ki mögöttük Vettel vezetésével. Gasly egész hétvégén át tartó szenvedése eközben véget ért, az autója megadta magát.
A két Haas eközben meglepően jól tartotta magát, legalábbis egy ideig, a 17. körben ugyanis Stroll elvette a harmadik helyet Magnussentől, akit rögtön ezután Bottas is átlépett. Albon végül a 18. kör végén tudta megelőzni Leclerc-t, miután kért egy kis motorerőt a mérnökétől. A monacói gumijai ekkorra kezdték teljesen megadni magukat, a 19. körben Vettel is előzött és feljött a 8. helyre. Leclerc-t a 21. körben hívta ki a Ferrari, miután komplett dugó alakult ki mögötte, annyira visszaesett a tempója. Kemény gumikon a 15. helyre tért vissza, körhátrányban Hamiltonhoz képest...
Ha már Hamilton, a hatszoros világbajnok nem sokat zavartatta magát, 25 kör elteltével 12 másodperccel vezetett Verstappen előtt,
akit 3 másodpercre követett Stroll a harmadik helyen.
A futam első negyedében csak kapkodtuk a fejünket, ekkorra azonban kicsit lenyugodtak a kedélyek, az egyre közelgő eső azonban újabb izgalmakkal kecsegtetett. Többen, köztük az élen autózó Hamilton és a nyolcadik helyen haladó Vettel is elkezdtek panaszkodni az egyre jobban kopó gumikra, nagy kérdés volt tehát, hogy melyik lesz előbb: elfogynak a gumik, vagy megérkezik az eső. Ha valaki közvetlenül utóbbi megtörténte előtt áll ki újabb slick garnitúráért, az nagyot veszíthet ezzel.
Vettelnél a gumik elfogyása jött hamarabb, a 30. körben ő is megkapta a kemény keveréket, majd visszaállt a 12. helyre. Leclerc eközben továbbra a 15. helyen haladt és Norrisszal vívott kemény csatát, amelyet végül a 33. körben nyert meg, és feljött a 14. helyre.
Féltávnál a sorrend Hamilton, Verstappen, Stroll, Bottas, Magnussen, Albon, Pérez, Ricciardo, Sainz, Grosjean volt az első tízben, a Haas francia pilótája egyre hátrébb csúszott tehát.
Gyakorlatilag azzal egy időben, ahogy megkezdte a 35. Magyar Nagydíj második felét, Hamilton esőcseppeket jelentett, azok mennyisége azonban még nem befolyásolta számottevően a tapadási viszonyokat. A kiállások második hulláma viszont elkerülhetetlenül zajlott, Bottas elévágással megelőzte Strollt, és feljött a harmadik helyre, Albon pedig pozíciót vesztett Vettellel szemben.
Miután mindketten letudták a második kerékcserét, Hamilton előnye 19 másodpercre nőtt az élen Verstappennel szemben, a hatszoros világbajnok azonban közepes, míg a holland kemény gumit kapott, kérdés volt tehát, hogy a Mercedes abroncsai mennyire fogynak el a végére.
Eközben Verstappennek hátrafelé is tekintgetnie kellett, mivel Bottas zsinórban szórta a leggyorsabb köröket a harmadik helyen, és vészesen közeledett rá.
Az eső végül elkerülte a pályát, az utolsó 30 körre így az időjárást ki lehetett iktatni az egyenletből, Bottas zavartalanul koncentrálhatott Verstappen levadászására.
A finn 47. körre ért DRS-távolságon belülre, de nem tudott valódi támadást indítani, helyette elsőre meglepő módon az 50. körben kijött egy új szett kemény gumikért a bokszba.
A Mercedesnél arra játszottak, hogy Bottas a hátralevő 20 körben mindenképpen utoléri a hollandot, a gumielőnye viszont nagyobb lesz, mint korábban.
Az 53. kör végén egyébként a negyedik helyen haladó Stroll is beiktatott egy harmadik, "ingyen" cserét, mivel nem vesztett vele pozíciót és visszajött az ötödik helyen érkező Vettel elé.
A folytatásban Bottas hajrája mellet a Leclerc és Sainz között a tizedik, valamint Albon és Vettel között az ötödik helyért zajló csata köthette le a nézőket. Az utolsó pontszerző helyért folyó csörte dőlt el hamarabb, kevesebb mint tíz körrel a vége előtt a McLaren spanyolja kifékezte jövő évi csapattársát a célegyenes végén.
Vettel valamivel később, a 67. kör elején kapituáltl Albonnal szemben ugyanott, pont akkor, amikor a Mercedes kihívta az ekkora a negyedik helyig mindenkit leköröző Hamilton az élről, hogy az ingyen kerékcsrének köszönhetően a leggyorsabb körért járó extra pont is az övé legyen. 1:17.497-tel ez össze is jött a hatszoros világbajnoknak.
Hátrébb Bottas az utolsó kör kezdetére érte utol Verstappent, egy lehetősége volt tehát a támadásra, de DRS-sel sem tudott elég közel kerülni a Red Bullhoz,
aki előtt Hamilton komótosan bekocogott a 70. kör végén a célba, hogy megszerezze nyolcadik győzelmét a Hungaroringen, ezzel pedig beállítsa Michael Schumacher rekordját az ugyanazon a pályán aratott győzelmek tekintetében.
Hamilton, Verstappen és Bottas mögött Stroll lett a negyedik, Albon az ötödik, Vettel a hatodik. A további pontszerző helyeken Pérez, Ricciardo, Magnussen és Sainz volt a sorrend, Charles Leclerc a Ferrarival a 11. pozícióban futott be. Mindkét vörös autó körhátrányban fejezte be a versenyt.
Hiszik vagy sem, így is nyomnom kellett, különösen a végén a leggyorsabb kör megszerzésekor
– értékelt a pályafutása 68. futamgyőzelmét szerző Hamilton, aki ezzel a vezetést is átvette a pontversenyben. – Hatalmas gratuláció az egész csapatnak, külünösen a motorrészlegnek, akik hihetetlen munkát végeztek az idei évre. Ez az egyik kedvenc futamom, noha a verseny nagy részében egyedül autóztam, ami másfajta kihívás. Remek volt a tempónk, ami az említett srácok nélkül nem lenne lehetséges. Remek bokszkiállásokat és stratégiát hoztak össze.”
„Az első futamon kaptam pár ütést, amire nem voltam felkészülve, de összeszedtem magam, és az utóbbi két hétvége fantasztikus volt, különösen ez a mostani. Próbálom ezt folytatni a jövőben.”
„Az elejét nem így terveztem – utalt a rajt előtti kicsúszásra Verstappen. – A srácok hihetetlen munkát végeztek az autó megjavításával, nem tudom, hogyan csinálták, elképesztő volt. Örülük, hogy a második hellyel hálálhattam meg. Az első kör kulcsfontosságú volt, utána jó döntéseket hoztunk, megvolt a tempónk, jó, hogy elválasztottuk a Mercedeseket. Láttam, hogy Bottas gyorsabb, de itt nehéz követni a másikat. Az utolsó körben forgalomba is kerültünk, ami nem könnyítette meg a dolgom. Azt hittem, hogy a versenyen sem indulhatok el, úgyhogy a második hely győzelemmel ér fel.”
„Elég rossz futam volt, a második helyről rajtolva a célom a futamgyőzelem volt” – kezdte az értékelést Bottas.
A rajtnál buktam el az esélyt, egy kormányon felvillanó fényre reagáltam, nem tudom pontosan mi volt az, de arra indultam el a rajtlámpa helyett, bekapcsolt a lefulladásgátló, úgyhogy újra el kellett rajtolnom.
Nem volt belőle probléma büntetési szempontból, de ezen ment el a versenyem. A végéig harcoltam, elég szoros volt Max-szal, és így is szereztünk sok pontot. Megérte a kockázatot a harmadik kerékcsere, de nem fizetődött ki.”
Percről percre tudósításunkat az eredménytáblázat alatt olvashatja!
2024.05.03. - 10:00Miami Grand Prix - 2nd Practice |
2024.05.03. - 18:30Miami Grand Prix - 1st Practice |
2024.05.03. - 22:30Miami Grand Prix - Sprint Shootout |
2024.05.04. - 10:00Miami Grand Prix - Last Practice |
2024.05.04. - 18:00Miami Grand Prix - Sprint |
2024.05.04. - 22:00Miami Grand Prix - Qualification |
2024.05.05. - 22:00Miami Grand Prix - Race |
2024.05.17. - 05.19.Emilia Romagna Grand Prix |
2024.05.24. - 05.26.Monaco Grand Prix |
2024.06.07. - 06.09.Canadian Grand Prix |
2024.06.21. - 06.23.Spanish Grand Prix |
2024.06.28. - 06.30.Austrian Grand Prix |
2024.07.05. - 07.07.British Grand Prix |
2024.07.19. - 07.21.Hungarian Grand Prix |
2024.07.26. - 07.28.Belgian Grand Prix |
2024.08.23. - 08.25.Dutch Grand Prix |
2024.08.30. - 09.01.Italian Grand Prix |
2024.09.13. - 09.15.Azerbaijan Grand Prix |
2024.09.20. - 09.22.Singapore Grand Prix |
2024.10.18. - 10.20.United States Grand Prix |
2024.10.25. - 10.27.Mexican Grand Prix |
2024.11.01. - 11.03.Brazilian Grand Prix |
2024.11.21. - 11.24.Las Vegas Grand Prix |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat a 35. Forma-1-es Magyar Nagydíj élő közvetítésében! Nagy nap a mai a sportág szerelmeseinek, hiszen ünnepi pillanat lesz a jubileumi verseny rajtja, még akkor is, ha remélhetőleg rendhagyó módon ezúttal zárt kapuk mögött rendezik a hétvégét.
Öt évvel ezelőtt, a 30. Magyar Nagydíj alkalmából részletes összeállítást közöltünk a verseny történetéről, ezt ma is örömmel ajánljuk figyelmébe.
---- separator ----gallery-content-type:31ca3544-0124-451c-95ba-f656e07d813a---- separator ----Az első Magyar Nagydíj igazi kuriózum volt, az első futam a vasfüggöny mögött. A Fortepan archívuma jóvoltából szenzációs képeket láthat a galériánkban.
---- separator ----gallery-content-type:43ae21df-7ce2-4610-b8ea-951fc9f9440b---- separator ----Az évek során számos legenda született a Hungaroring építésének körülményeiről. Ezekről a pálya tervezésében közreműködő Gulácsi Ferenc és Papp István is érdekes történeteket osztott meg velünk.
A Hungaroring létrehozása az egész magyar autósport számára lökést adott, ez már a ’80-as években is megmutatkozott. Első magyarként Kesjár Csaba az 1987-es Magyar Nagydíj után F1-es autót tesztelhetett, de egy F3-as versenyen elszenvedett tragikus balesete elvette tőle a lehetőséget, hogy a magyar sporttörténelem hőse lehessen.
Másfél évtizeddel később Baumgartner Zsolt révén ismét magyar versenyzőért szurkolhattunk: először a Jordan színeiben szerepelt 2002-ben, majd 2003-ban a nagydíjon is indult első magyarként, 2004-ben pedig már az első magyar pontszerzőként tért vissza a Hungaroringre a Minardi versenyzőjeként.
Sokszor bántják a Hungaroringet azért, mert nehéz előzni, ezért előfordulnak monoton versenyek is, de bőven akadnak váratlan eredmények és hihetetlen egyéni teljesítmények is. Cikksorozatunkban ezeket elevenítettük fel.
A Magyar Nagydíjak történetében szerencsére ritkán fordult elő, hogy baleset után kórházi ellátásra volt szükség. 2009-ben viszont több országban is elállt a lélegzet, miután Felipe Massa sisakját eltalálta egy rugó, de a magyar mentők és orvosok megmentették a brazil pilóta életét, aki később visszatért a versenypályákra és azóta is teljes életet él.
Alapvetően szomorú, hogy a 35. Magyar Nagydíjat különleges egészségügyi óvintézkedések közepette, zárt kapuk mögött rendezik meg, de kétségtelenül érdekes, hogy ilyen is előfordul. A háttérben nagy erőfeszítések történtek, hogy ilyen körülmények között is megérkezzen a mezőny a Hungaroringre. A körülményekről és Jean Todt FIA-elnök látogatásáról munkatársunk, az egyedüli magyar újságíróként akkreditált Mészáros Sándor készített exkluzív riportokat.
Sylvester Stallone, Roberto Carlos és Naomi Campbell is szerepel a listán, ami a Magyar Nagydíj miatt Magyarországra látogató világsztárokat tartalmazza. Képgalériában gyűjtöttük őket albumba.
---- separator ----gallery-content-type:e8058d8a-f710-47a3-9d38-590aba1b3f82---- separator ----Elhivatott rajongók még Lengyelországból is elutaztak Mogyoródra, hogy legalább a Magyar Nagydíj közelébe juthassanak. A Reuters néhányukat meg is szólaltatta.
A kormány jóváhagyta, hogy megkezdődhet a Hungaroring átépítésének tervezése, ennek apropóján pilótákat és csapatfőnököket kérdeztünk arról, hogy milyen változásokat szeretnének.
Lewis Hamilton eddig hétszer nyerte meg a Magyar Nagydíjat, ezzel minden idők legsikeresebb pilótája a Hungaroringen. Michael Schumacher nyolc alkalommal győzött a Francia Nagydíjon, de a brit versenyző ezt a rekordot is beérheti. Szombaton pályafutása 90. pole pozícióját ünnepelte, új pályacsúccsal.
Péntek délutánhoz hasonlóan ismét eső áztatja a Hungaroring aszfaltját. Az előrejelzések szerint a rajtra elállhat, majd 16 óra körül ismét rákezdhet az égi áldás, így változatos verseny várható.
A két Mercedes és a két Racing Point az élmezőny többi tagjától eltérően közepes keverékű gumikkal kvalifikált a Q2-ben, vagyis egykiállásos taktikára készülve a sárga jelzésű abroncsokkal kezdenék a versenyt, ha az száraz pályán zajlana. Esőben viszont borulnak a tervek.
A verseny vége felé érdekes lehet, hogy ha esetleg felszárad a pálya, ki, milyen gumit kap majd. Az élmezőnyben nem maradt új lágy szett a pilótáknak, mindössze Alexander Albonnak, aki meglepetésre kiesett a Q2-ben.
A szombati időmérő edzés egyik meglepetése a pink Mercedesnek csúfolt Racing Pointok szereplése volt. A gyári Mercedesek mögött Lance Stroll és a rosszulléttel küzdő Sergio Pérez szerezte meg a 3-4. rajthelyet, de a Red Bull Ringen egyáltalán nem szerepeltek jól az esőben. Ennek okait a pénteki esős szabadedzésen is kutatták.
A pénteki helyzetkép alapján fordulatos versenyre számítottunk, a száraz pályán megtartott időmérőn viszont elég világos sorminta alakult ki: két Mercedes, két Racing Point, két Ferrari, egy Red Bull és két McLaren követte egymást, mindössze Alexander Albon Q2-es kiesése okozott hibát a rendszerben. Mivel a Hungaroringen nehéz előzni, ez nem sok jót sejtetett, de nedves pályán óhatatlanul is változnak az erőviszonyok, így a 2006-os, 2011-es és 2014-es káoszhoz hasonló izgalmak jöhetnek.
„Az ilyen körülmények mindig őrületes versenyt hoznak, szerintem most is ezt fogják látni” – nyilatkozta Daniel Ricciardo a futam előtt.
Jelenleg alábbhagyott az eső, de a futam során újabb viharzóna érkezhet a pálya fölé.
Pályafutása során az 50. alkalommal áll rajthoz az F1-ben Pierre Gasly. Az Alpha Tauri pilótája a 10. rajthelyet szerezte meg, ez szép eredmény annak tekintetében, hogy pénteken és szombaton is motorhibával küzdött, ezért ki is cserélték az erőforrást az autójában. Most még megúszta büntetés nélkül.
Megnyílt a bokszutca, a pilóták tapogatóznak a pályán. A verseny szempontjából jó hír, hogy nem extrém esőgumikon, hanem intermediate-eken mentek ki a pilóták, így remélhetőleg nem a biztonsági autó mögött rajtolnak majd.
„Nagyon trükkösek a körülmények, ezeket az autókat soha nem könnyű esőben vezetni, végig nagyon intenzíven kell majd koncentrálnunk, hogy eljussunk a célig" - mondta nemrég a brit pilóta.
„Az állórajt ilyen körülmények között elég fontos mozzanata lesz a versenynek, teljes mértékben arra koncentrálok. Utána valószínűleg elég hosszú és mozgalmas futam vár ránk az időjárás miatt" - nyilatkozta a 2. helyről rajtoló Mercedes-pilóta.
A holland pilóta intermediate gumikkal tartott a rajtrács felé, amikor kicsúszott és a védősávnak ütközött az autójával. Megsérült a bal első futómű és ki kell cserélni az első szárnyat. A szerelők a rajtrácson vizsgálják az autót, ami tud a saját lábán gurulni, de láthatóan sérült.
„Egyetlen éjszaka alatt lehetetlen rájönni, hogy mi volt a probléma az autóval, ennél sokkal több dologról van szó. Szerencsére a mai verseny után lesz egy hetünk az elemzésre. Szerettük volna jobban kezdeni az évet, de nem tudunk mit tenni, most ebből kell kihoznunk a legtöbbet. Most esik, ez általában káoszhoz vezet, majd meglátjuk. Remélem, hogy nem kell hátrafelé tekintgetnem, normális esetben azokkal csatázunk, akik most előttünk vannak a rajtrácson" - mondta még mielőtt beült az autójába.
„Ez egyike lesz azoknak a versenyeknek, ahol a lehető legkevesebb hibával kell végigmenni. Mindent bele fogok adni, de azért megpróbálok egy kicsit óvatosabb lenni a rajtnál, mint a múlt héten. A rajt nagyon-nagyon trükkös lesz, a teljesítményünk jó volt pénteken, elég sokat dolgoztam azon, hogy esőben is meglegyen a tempóm, remélhetőleg ez ki fog fizetődni. Remélem, hogy ha vizes marad a pálya, akkor felvehetjük a versenyt az előlünk rajtolókkal - mondta a 6. helyről induló Ferrari-pilóta.
„Izgalmas versenyünk lehet, remélem, hogy nem kell a Safety Car mögül rajtolni. Bízom abban, hogy felvehetjük a versenyt a Racing Pointokkal, de nem csak egy körön jó a tempójuk, a múlt héten Ausztriában is gyorsak voltak. Más pálya, más körülmények, de ha valaki gyors, akkor gyors. Nem lesz könnyű, de meg fogjuk próbálni" - nyilatkozta a négyszeres világbajnok, aki 2008 óta minden alkalommal az első 5 hely egyikéről rajtolt a Hungaroringen.
„A mai nap teljesen más történet, mint a tegnap. Minden a tapadás kereséséről fog szólni ma, nem hiszem, hogy a rajtig felszárad a pálya. Meg kell próbálni nem ütközni, megtalálni a legjobb íveket és onnantól a versenyre koncentrálni. Talán később felszárad, úgyhogy sok minden történhet" - nyilatkozta az 5. helyről kezdő Stroll.
Csapattársa, Pérez az időmérőn rosszul érezte magát, de kezeléseket kapott, így készen áll a 70 körös Magyar Nagydíjra.
Megfeszített munka folyik a Red Bullnál, hogy Max Verstappen elrajtolhasson. 5 perccel a rajt előtt be kell fejezniük, különben a holland pilóta minimum büntetést kap.
Azt mondták Verstappennek a rádión, hogy a megszokottak szerint készülnek a rajtprocedúrára. Ezek szerint sikerült megjavítani az autót?
Szenzációs teljesítmény a Red Bull szerelőitől, Verstappen a rádión mondott köszönetet nekik. Teljes lesz a mezőny a 35. Magyar Nagydíj rajtjánál.
A teljes mezőny intermediate gumikkal kezdi a versenyt, a pályán látni száraz foltokat, de alapvetően nedves az aszfalt. Kevin Magnussen egyedüliként esőgumikkal indul, ő újabb esőre bazírozhat.
A holland pilóta autójára körülbelül 20 másodperccel a határidő előtt kerültek fel a gumik, mondta Martin Brundle, a Sky Sports szakértője. A felvezető körön úgy tűnik, a Red Bull rendben van.
Slick gumikra váltanak a rajt előtt.
Tisztán eljött a mezőny, Hamilton nagy előnnyel vezet Stroll és Verstappen előtt, Vettel és Leclerc is megelőzte Bottast, aki lehet, hogy kiugrott a rajtnál.
A Mercedes pilótája 3 másodperces előnyt épített ki az első körben, Verstappen szorosan a Racing Point mögött halad. A pilóták máris keresik a nedves íveket a pályán.
Idő kérdése lehet, hogy a finn pilótát vizsgálni kezdjék, a rossz rajtjában az is közrejátszott, hogy bemozdult a piros lámpák kialvása előtt.
Az élen álló Mercedes-pilóta a leggyorsabb kört futotta, Verstappen utolérte Strollt és támadni kezdte, Leclerc és Bottas kereket cserélt. A Ferrari lágyat, a Mercedes közepest kapott.
Folytatódnak a kerékcserék az élmezőnyben, ezzel Verstappen és Ricciardo állt az élre, de Hamilton visszajött a 4. helyre Ocon mögé.
A két Haas már a rajt előtt kereket cserélt, ezzel feljöttek a 7-9. helyre a mezőny végéről. A visszajátszás szerint Vettelnek nagyon rosszul jött ki a bokszkiállás, mert a forgalom miatt nem tudta időben elhagyni a szerelőállást. Jelenleg csupán a 9. helyezett.
A kerékcserék következtében még nagyobbat nyertek a Haasok, már a 3-4. helyen haladnak Hamilton és Verstappen mögött. Stroll, Leclerc, Bottas, Vettel, Albon, Pérez a pontszerzők további sorrendje, az élmezőnyben csak Leclerc megy lággyal, a többiek közepessel.
A Mercedes pilótája sorra futja a leggyorsabb köröket, 7,6 másodperccel vezet Verstappen előtt. A 7. körben a versenyirányítás engedélyezte a DRS használatát.
A kanadai pilóta nem sokat várt, amint engedélyezték a DRS használatát, rögtön megelőzte a célegyenes végén Grosjeant, ezzel feljött a 4. helyre. Vettel megkérdezte, hogy Bottas kiugrott-e a rajtnál, mérnöke szerint jelentik a sportfelügyelőknek. Räikkönen 5 másodperces büntetést kapott (15. helyezett), Sainzot és Latifit vizsgálják veszélyes kiengedésért.
A finn pilóta a 2-es kanyar felé belső ívre került, de Leclerc jobb kanyarsebességet ért el a külső íven, és megtarthatta a helyét, miközben Bottas majdnem kicsúszott. Visszaesett Leclerc és Vettel közé félútra.
A Mercedes pilótája 8 másodperces előnnyel az élen áll, Magnussen tartja a 3. helyet 17 másodperces hátránnyal, de Stroll DRS-en belül van, és hamarosan támadni kezdheti a Haast.
Hamilton 1:22.130-cal a leggyorsabb kört futotta.
A finn pilóta a DRS segítségével most simán elment Leclerc mellett, feljött a 6. helyre, de jelentős a hátránya még Magnussenhez képest is. Hamilton 1:21.522-re gyorsult, 9 másodpercre növelte az előnyét.
Latifi 5 másodperces büntetést kapott veszélyes bokszutcai kiengedés miatt. Az FIA szerint a következő eső 15:45 után érkezhet.
Mindkét Haas 1:23-as körökre képes, Leclerc és Vettel csak 1:25-re és 1:24-re. Magnussennek szóltak, hogy a verseny összideje a fontos számukra, ezzel arra utaltak, hogy ne csatázzanak olyan ellenfelekkel, akik nem igazi versenytársaik.
A finn pilóta megelőzte Grosjeant és megy Stroll után az 5. helyen. Vettel közben elfékezte magát a 12-es kanyarban, ez lehetővé tette Albonnak, hogy megelőzze, és feljöjjön a 8. helyre.
Albon gyorsan Leclerc nyomába eredt, miután megszabadult Vetteltől, de így is csak a 7. helyért kezdődik a csata. Hamiltonnak és Bottasnak szóltak, hogy 15:45 körül enyhe eső jöhet.
Az év egyik legjobb húzása lehet, hogy a Haas pilótáinak autóin már a rajt előtt kereket cseréltek, de az autójuk versenyképességéhez képest azóta is jól tartják magukat. Magnussen továbbra is a 3. helyezett Stroll előtt, Grosjean pedig a 6., megelőzve mindkét Ferrarit, Albont és Pérezt is.
Ausztriában remekül szerepeltek a McLarenek, főleg Lando Norris, egyelőre viszont csak a 12-17. helyen szerénykednek. Norrisra mondjuk érdemes figyelni, az első két versenyen is a táv vége felé robbantott.
Az Alpha Tauri pilótája füstölő motorral feladta a versenyt a bokszban, az egész hétvégén küszködött az autójával. Ez volt Gasly 50. nagydíja az F1-ben.
Elkezdett visszaesni Magnussen tempója az 1:24-es tartományba, ez már nem volt elég Stroll és Bottas ellen, de a dán pilóta továbbra is az 5. helyen halad. Albon közben nem bír Leclerc-rel, aki mögött Vettel és lassan Stroll is feltorlódik. Azt kérdezte a rádión, hogy miért nem kap nagyobb motorteljesítményt.
A célegyenes végén a DRS és a szélárnyék segítségével Albon végre megelőzte Leclerc-t, aki egyre lassabb a lágy gumikon, miközben a teljes élmezőny közepesekkel megy. A monacói pilóta most Vettelt tartja maga mögött, de lehet, hogy nem sokáig.
Nem tűnt elengedésnek a két Ferrari helycseréje, de Leclerc nem nehezítette meg csapattársa dolgát. A monacói versenyző most Pérez ellen védekezhet, de már csak a 9. helyezett.
Jarno Trulli legjobb napjait idézte Charles Leclerc, aki az egyre lassabb lágy gumikkal Pérezt, Ricciardót és Sainzot is akadályozta. Az ellenfelek végül fellélegezhettek, Leclerc-t kihívták kemény keverékű gumikért, ami egyelőre jó döntés, de ha elkezd esni, akkor Leclerc versenyének annyi lehet.
Hamilton 11,9 másodperccel vezet Verstappen előtt, aki további 15-tel halad Stroll előtt. Bottas 2 másodpercre van a dobogótól.
Vettel mérnöke azt mondta, 10 perc múlva enyhe eső várható. Hamiltont arra kérték, hogy állítson az erőforrása üzemmódján.
A Sky Sports szerint az 5-6-os kanyarnál szemerkélni kezdett az eső, de Hamilton így is a leggyorsabb kört futotta. A brit pilóta és Vettel is a bal első gumik kopását jelezte.
A különbség 1 másodperc, a DRS-távolság határa, de Stroll kezd küszködni az abroncsokkal. Leclerc közben a 15. helyen Norrist támadja.
A McLaren pilótája továbbra is feltartja a Ferrarit, ami igen káros Leclerc esélyeire nézve. Albon közben megelőzte Grosjeant, akit kezdi utolérni Vettel is. Hammilton 1:21.265-tel továbbra is a leggyorsabb.
4-5 kör múlva pár perces eső jöhet.
Leclerc után a Ferrari másik pilótája is kereket cserélt, Vettel fél célegyenessel csapattársa elé ért vissza a 12. helyre. Ő is kemény keveréket kapott, eső nélkül elmehet a verseny végéig.
A Racing Point pilótája simán megelőzte Grosjeant és átvette a 7. helyet, de így is alaposan le van maradva a 3. helyen haladó Stroll mögött. Leclerc továbbra is támadja a 13. helyezett Norrist, egy pillanatra már előtte is volt, de megcsúszott, és kénytelen volt ismét besorolni ellenfele mögé.
Nagyon szép csatát mutattak be a fiatalok, Leclerc belülről nem tudott elmenni Norris mellett a 2-es kanyarban, ezért a következő körben kívülről próbálkozott, és a 3-as kanyarban így már belülre került. Remek manőver volt. Vettel az utóbbi két körben a leggyorsabb kört futotta.
A finn pilóta közepes keverékű gumikat kapott, megpróbál a bokszban Stroll elé vágni. Hamilton közben továbbra is nagy előnnyel vezet Verstappen és Stroll előtt.
Hamilton beragadt Grosjean mögé, aki a kör végén kiállt kereket cserélni, így tett Albon is, aki kemény keverékkel folytatja a 10. helyen, Leclerc előtt.
A Mercedes pilótájának kameráján esőcseppek jelentek meg.
Bottas már üzemmeleg gumikkal a leggyorsabb kört futotta és simán megelőzte Strollt, aki szintén közepes keverékű gumikat kapott a bokszban. Verstappennel is reagáltak, a kör végén keményre váltottak, miközben esni kezdett az eső, de a holland pilóta mérnöke szerint ez csak pár percig tart majd.
Bottas eddig egyáltalán nem volt versenyben, de a kerékcsere óta megtáltosodott, sorra futja a leggyorsabb köröket és feljött 6,7 másodpercre Verstappen mögé. Még majdnem a táv fele hátravan, úgyhogy a 2. helyért simán csatázhat.
A különbség már csak 5,4 másodperc, Bottas újabb leggyorsabb kört futott. Az AWS becslése szerint 5 kör múlva kezdődhet a csata a 2. helyért. A 40. kör elején Pérez megelőzte Magnussent, ezzel feljött a 9. helyre.
Mérnöke finoman rászólt, hogy figyeljen a bal első gumik kopására, ezek szerint nem számolnak további kerékcserével. Bottas 3,7 másodpercre van Verstappentől.
Mozgalmas a kör a Williams számára, Latifi az 5-ös kanyarnál elhagyta a pályát, miután az autó bal oldalát rátette a nedves fűre Russellnek közben azt mondták, 9 kör múlva eshet az eső.
A kerékcserék után fontos megjegyezni, hogy Leclerc körhátrányban autózik a versenyt vezető Hamiltonhoz képest. Vettel egyelőre tartja magát, de a verseny végére lehet, hogy ő is csak 69 kört teljesít majd.
A Red Bull és a Mercedes között 1,2 másodpercre csökkent a különbség, 1-nél már Bottas nyithatja a DRS-t, ami komoly fegyver lesz Verstappen ellen.
Nem igazán lehetett érteni, hogy Verstappen mit szeretne, de feltehetőleg nagyobb teljesítményt, mert azzal zárta a mondandóját, hogy a 2. helyért küzd. Bottas már DRS-en belül volt, aztán 1,3 másodpercre lemaradt a Red Bull mögött.
Magnussen simán elengedte Verstappent a sikán előtt, Bottas viszont csak a 12-es előtt tudta lekörözni ellenfelét, így 1,9 másodpercre nőtt a különbség.
A rajt előtt a szerelők szárították a thai pilóta rajthelyét, ezt jelenleg vizsgálják a sportfelügyelők. Albon egyelőre a 6. helyen halad, de ebből büntetés lehet.
Valtteri Bottas váratlanul a bokszba hajtott, kemény gumikon folytatja a versenyt. Lehetséges, hogy megpróbál így Verstappen elé vágni?
A finn pilóta a kerékcsere után azonnal 1:18.435-re gyorsult, Versttappen legutóbb 1:19.827-et tudott. A különbség 19 másodperc és 17 kör van hátra.
A Mercedes lehet, hogy ugyanazt játssza Verstappen ellen, ami tavaly Hamiltonnal bevált. Bottas 1:17.913-ra gyorsult, 2 másodpercet hozott ellenfelén. A Red Bull már nem tud kijönni kereket cserélni, és egyre jobb az esély, hogy Bottas utoléri Verstappent a leintés előtt.
Hamilton a rádión azt jelentette, hogy nem jók az abroncsai, de így is gyorsabb Verstappennél. 22 másodperc az előnye, éppen visszaérne elé, ha nála is kereket cserélnének. Bottas 15 másodpercen belülre került a Red Bullhoz képest.
A brit pilóta rendületlenül halad a győzelem felé, 23 másodperc az előnye Verstappenhez képest, Bottas 11,9-re van a holland pilóta mögött.
Hamilton lekörözte Albont, a következő Vettel lesz az 5. helyen.
Toto Wolff szombaton azt mondta, a Racing Point autója néhány kanyarban gyorsabb a gyári Mercedesnél. Ezt egyelőre nem tudtuk kielemezni, de ha így is van, ugyanazzal a hajtáslánccal Stroll egyelőre 73,7 másodperccel halad Hamilton mögött.
Az utolsó körökig izgalmas maradhat a 2. helyért zajló csata, Bottas 9,7 másodpercre van a Red Bull mögött, de legutóbb csak 0,4 másodpercet hozott ellenfelén. Közben az utolsó pontszerző helyért is küzdenek, Leclerc próbálja maga mögött tartani Sainz-ot.
Az utolsó pillanatban a spanyol pilóta bevetődött monacói ellenfele mellé a célegyenes végén, ezzel átvette az utolsó pontszerző helyet jövő évi csapattársától. Leclerc nagyon küszködik a gumijaival, de ilyenkor már nincs mit tenni, maximum egy biztonsági autós fázis segíthetne rajta.
A holland pilóta még mindig 8,1 másodperccel Bottas előtt van, most kezd úgy tűnni, hogy ismét ő az esélyesebb a 2. hely megszerzésére. Közben a Mercedesnél felkészültek Hamilton kerékcseréjére lágy gumikkal, de a brit pilóta nem ment ki.
Nem lefutott az 5. hely sorsa, Albon 1 másodpercen belül halad Vettelhez képest, de nem biztos, hogy lesz elegendő tempóelőnye az előzéshez. Leclerc közben nagyon küszködik, 6,6 másodperces lemaradást szedett össze Sainz mögött.
A brit pilóta lágy abroncsokat kap az utolsó körökre, ezzel egyértelműen a leggyorsabb kör megszerzése a cél, ezt hátráltathatja, hogy lekörözöttek mögé ér vissza a pályára. Ez egyben azt is jelenti, hogy az előnye a verseny végére nem lesz olyan hatalmas, a kerékcsere előtt már 26 másodperccel ment Verstappen előtt.
Albon felőrölte a gumikkal küszködő Vettelt és átvette az 5. helyet, Bottas leggyorsabb kört futott, és hirtelen 1,5 másodpercre termett Verstappen mögött.
1:17.497-tel Hamilton a forgalomban autózva is leggyorsabb kört futott, megállíthatatlanul megy a Magyar Nagydíj megnyerése felé.
Egy támadási esélye lesz, az utolsó kör kezdetén, ha Verstappen azt kivédi, a 2. helyen érhet célba Hamilton mögött.
A Mercedes pilótája a verseny elején végrehajtott kerékcserék időszakától eltekintve végig vezetett, hatalmas fölénnyel, a leggyorsabb kört megfutva győzött a Magyar Nagydíjon. A brit pilóta ráadásul 1:16.627-et ért el az utolsó körben, ami új pályacsúcs.
A Red Bull pilótája a rajt előtti balesetéből felállva a bravúros 2. helyen zárta a versenyt, visszaverve a rajtot elrontó Bottas támadásait.
Mindössze az első 5 helyezett pilóta zárta a versenyt a győztessel azonos körben, Hamilton, Verstappen, Bottas, Stroll és Albon, vagyis a két Mercedes, a két Red Bull és az egyik Racing Point nem kapott kört.
A pontszerzők további sorrendje: Vettel, Pérez, Ricciardo, Magnussen és Sainz.
Ezzel most megköszönjük a figyelmet, ez volt a 35. Magyar Nagydíj, de nemsokára jövünk további hírekkel!