Társoldalunk:
Hírlevél

Pályacsúccsal Hamiltoné a pole pozíció a Magyar Nagydíjon

2020.07.18., 14:46
rendezés

Lewis Hamilton szerezte meg az első rajtkockát a jubileumi 35. Magyar Nagydíjra, miután hajszállal legyőzte csapattársát az időmérő edzésen. A második sort a Racing Point foglalta el, a Red Bull csúnyán leszerepelt, a Ferrarik pedig javuló formát mutattak.

A jubileumi 35. Magyar Nagydíj időmérő edzése meglehetősen szomorkás hangulatban vette kezdetét, hiszen – akárcsak korábban az Osztrák és a Stájer Nagydíj – a hungaroringi versenyhétvége is zárt kapuk mögött zajlik. Mindehhez hozzátett a borús, esőbe hajló időjárás, amely a délelőtti harmadik szabadedzésen megkegyelmezett a mezőnynek, de korántsem volt biztos, hogy az időmérőn nem lesz része csapadékban a pilótáknak.

Ami az erőviszonyokat illeti, a száraz pályán zajló első és harmadik gyakorlás alapján a Mercedes szinte verhetetlennek tűnt, hátrébb viszont nagy csatára volt kilátás a Racing Pointok, Red Bullok, és az egyenesek hiányában némileg feljavuló Ferrarik között.

A korábbiak alapján várható volt, hogy a riválisok idézőjelesen csak a Mercedesek hátulját fogják látni - Galéria!Forrás: Formula 1 via Getty Images/2020 Formula One World Championship Limited/Clive Mason - Formula 1

Az már a Q1 elején kiderült, hogy bár komoly esőre nem számítanak, a csapatok nem bízzák a véletlenre, a két Renault kivételével mindenki amilyen gyorsan csak tudott, kihajtott a pályára a piros oldalfalú lágy Pirelliken. Az F1 előrejelzése ekkor 90%-ra ígérte az esőt, de ugyanezt mondták a harmadik edzés előtt is, és végül nem esett.

Az első körök után ahogyan az várható volt, a két Mercedes vezetett Bottas-Hamilton sorrendben, a hatszoros világbajnok egy tizednél kisebb hátrányban követte csapattársát. Mögéjük a rosszmájúak által csak "rózsaszín Mercedesnek" csúfolt Racing Pontok soroltak be, elsőre Lance Stroll hajszállal gyorsabb volt Sergio Péreznél. A Red Bull továbbra is szenvedett, Max Verstappen elsőre csak a hatodik időt autózta. A két Ferrari az ötödik és a kilencedik helyen kezdett, a harmadik szabadedzéshez hasonlóan most is Charles Leclerc diktálta a tempót.

Természetesen senki sem jött be egy mért kör után, az esőtől is tartva tovább hajszolták a köridőket a pilóták, aminek köszönhetően Hamilton 6 századdal átvette a vezetést Bottastól, és 1:15.420-as idővel az élre állt. Ezzel a hatszoros világbajnok megfutotta a hétvége addigi leggyorsabb körét, amit nem sokkal később még tovább (1:15.366) faragott. 

Hamilton a hétvégén nyolcadik hungaroringi győzelméért hajt - Galéria!Forrás: 2020 Pool/2020 Pool/Leonhard Foeger

A továbbjutásért eközben a két Haas, a két Alfa Romeo és a két Williams csatázott, de a Q1 derekán Alex Albont is a kiesés réme fenyegette, a thai-brit pilóta csupán a 15. pozíciót foglalta el a Red Bull-lal.

Az utolsó percekre a pálya állapota rohamosan kezdett el javulni, amit remekül szemléltetett, hogy George Russell felugrott a harmadik helyre a Williamsszel, és csapattársa sem ment rosszul, ő a hetedik időt autózta.

A javulást kihasználva a két Racing Point is begyújtotta a rakétákat, Pérez 1:14.681-gyel az élre állt, mögötte Stroll két tizedre lemaradva bejött a második helyre. Innen a rózsaszín autókat már senki nem tudta letaszítani, Racing Point elsőséggel ért véget a Q1, mögöttük Hamilton, Sainz, Norris, Vettel, Bottas, Verstappen, Russell, Ocon volt az első tíz sorrendje.

A csattanót mindenképpen a Williams kettős továbbjutása szolgálatta, ilyesmire emberemlékezet óta nem volt példa, Russell a már említett 9., Latifi pedig a még éppen továbbjutó 15. pozíciót csípte el. A kiesők sorrendben: Magnussen, Kvjat, Grosjean, Giovinazzi és Räikkönen voltak. A 2007-es világbajnok ezzel negatív rekordot állított fel: még soha nem fordult elő vele pályafutása során, hogy zsinórban négyszer ne tudjon továbbjutni az időmérő edzés első szakaszából.

Russell szárnyalt a Williamsszel - Galéria!Forrás: 2020 Pool/2020 Pool/Joe Klamar

A Q2 elején már egyáltalán nem volt akkora a kapkodás, mint korábban, az eső fenyegetése egyre kisebb lett. A nagy kérdés szokás szerint az volt, hogy melyik csapat próbál meg a versenystratégia szempontjából kedvezőbb, ám egyetlen körön rosszabbul tapadó közepes keverékű abroncsokon továbbjutni a harmadik szakaszba. Nem meglepő módon a két Mercedes és a két Racing Point ilyen gumikon jött ki, rajtuk kívül azonban egyedül csak Daniel Ricciardo próbálkozott meg ezzel, noha a Renault tempójával egyáltalán nem tűnt könnyű feladatnak a sárga oldalfalú Pirellikkel való továbbjutás.

Már az első mért körök után biztosnak tűnt, hogy a Mercedeseknek a keményebb gumin is meglesz a továbbjutás, Hamilton 1:14.261-gyel állt az élre, 269 ezreddel lemaradva követte őt Bottas, aki mögött további 6 tizeddel jött Vettel, de már lágy gumin. A Racing Pointok csak a hetedik és nyolcadik helyre jöttek be, így nekik vélhetően lágy gumira kellett váltani a későbbiekre.

A Racing Point kockáztatott a Q2-ben - Galéria!Forrás: AFP/Leonhard Foeger

A Red Bull bukdácsolása tovább tartott, azok után, hogy a Q1-ben mindkét pilóta a motor és az autó vezethetőségére panaszkodott, Verstappen lágy gumin is 8 tizedet kapott Hamiltontól, Albon pedig egyenesen másfél másodpercet, amivel a továbbjutás is igen távolinak tűnt. Akárcsak Leclerc-nek, aki a 11. helyen állt az első körök után.

Egy kis szusszanás után megkezdődött az utolsó roham a Q3-ba kerülésért,

a Racing Pointok pedig meglepő módon ismét közepes gumin jöttek ki,

miközben a Mercedesek lágyra váltottak, hogy ha szükség van rá, megjavíthassák közepes gumin futott idejüket. Ezúttal a pálya nem javult akkorát, mint a Q1 végén, ami lényegében megmentette a két rózsaszín autót, Stroll a hetedik, Pérez a 9. helyen jutott tovább. Ezzel eldőlt, hogy a két Mercedes és a két Racing Point rajtolhat vasárnap a kedvezőbb, közepes keveréken, már amennyiben nem fog esni az eső.

Albon "nem élte túl" a Q2-t - Galéria!Forrás: 2020 Pool/2020 Pool/Darko Bandic

Aki pedig szabadon dönthet a keverékről, mivel nem jutott tovább, ők sorrendben: Ricciardo, Russell, Albon, Ocon és Latifi. Mindkét Renault és Williams, valamint az egyik Red Bull is kiesett, amiből egyértelműen Albon búcsúja meglepetés, különösen annak tükrében, hogy Verstappen – noha 7 tizedes hátrányban – de a Mercedesek mögött a 3. helyen zárta a Q2-t. Albon 1,4 másodpercet kapott az élen végző Hamiltontól. Az első hármas mögött a további sorrend Leclerc, Norris, Vettel, Stroll, Sainz, Pérez és Gasly volt, a Ferrarik tehát nem álltak rosszul, az összkép azonban kissé csalóka volt a lágy gumikat mellőző Racing Pointok miatt.

A Q3-ra is száraz pályán, kilenc pilóta részvétele (Gasly autója kilehelte a lelkét a Q2 végén) mellett került sor, így megláthattuk, hogy mit tudnak teljesen "feltekerve" a Mercedesek. Nos, Hamilton 1:13.613-ra volt képes elsőre, amivel Bottas sem tudott mit kezdeni, de 1:13.924-gyel így is bejött a második helyre. A Racing Point immár lágy gumin ismét begyorsult, Strollé volt a harmadik idő, mögötte Verstappen, Norris, Sainz, Vettel és Leclerc sorjázott. A két Ferrari csak azért nem az utolsó két helyen állt, mert Péreznek a négyes kanyar túlzott kiszélesítése miatt törölték az első mért körét. 

A Ferrari jobban ment, mint Ausztriában - Galéria!Forrás: Getty Images/2020 Getty Images/Bryn Lennon

Az utolsó rohamra a két Ferrari jött ki a leghamarabb az egyre jobban szemerkélő esőben, Vettel a negyedik, Leclerc pedig az ötödik helyre jött fel, de még hátravoltak a többiek. A két Mercedes között végül elképesztően szoros csata bontakozott ki, Hamiltonnak sikerült 1:13.447-re  javítania, Bottas azonban így is majdnem megelőzte, csupán 1 tizeddel maradt le tőle.

A hatszoros világbajnok ezzel hetedik pole pozícióját szerezte a Hungaroringen.

 A Mercedesek mögé a két Racing Point jött be Stroll-Pérez sorrendben, őket pedig a két Ferrari követte. A motorgondokkal küzdő Verstappen végül csak a hetedik lett, ami tragédiával ér fel a Magyarországra hatalmas várakozásokkal érkező Red Bullnak. Az első tizet Norris és Sainz, valamint a Q3-at a bokszból néző Gasly tette teljessé.

„Szent s..r! – kiáltott fel Hamilton meglepődöttségében az autóból kiszállva, amikor a kivetítőn meglátta, hogy a 90. pole pozícióját szerezte. – Őrület, meg kell csípnem magam. Hihetetlen emberek csoportjával dolgozom együtt, akik nélkül ez nem jöhetett volna össze, úgyhogy nagy köszönet a gyárban és az itt dolgozóknak is, akik elképesztő munkát végeznek. Vallteri egyáltalán nem könnyítette meg a dolgomat, úgyhogy abszolút tökéletes körre volt szükség. Az ilyen időmérők azok a dolgok, amelyeknél kevés dolgot élvezek jobban. Az autót egyértelműen nem húzták sínen, de talán kívülről így tűnt néhány másik autóval összehasonlítva. Nagyon jól összeállt ma a kocsi, nem volt messze attól, hogy sínen húzzák.”

Hamilton 90. pole-ját szerezte pályafutása soránForrás: Getty Images/2020 Getty Images/Mark Thompson

„Már a harmadik szabadedzés alapján tudtam, hogy legalább Lewis ellen szoros időmérő lesz. Csapatként erős szintet képviselünk, eléggé a többiek előtt vagyunk, ami nyilván jó nekünk. Rendben voltak a köreim, különösen az utolsó, de egyszerűen nem tudtam gyorsabban menni. Lewis remek munkát végzett, hogy megszerezte a pole-t, a rajt után gyorsulási verseny lesz az első kanyarig, már várom” – értékelt Bottas.

„Nagyon boldog vagyok, az autó nagyon erős volt egész hétvégén. Megvolt a tempónk, csak össze kellett rakni a kirakós darabajit. Remek munkát végeztek a srácok, most azonban már holnapra koncentrálunk, remélhetőleg sok pontot szerezhetünk” – mondta Stroll, aki beismerte, hogy szerencsejáték volt a közepes gumin megpróbálni a Q2-es továbbjutás, de örül neki, hogy sikerült, mert ez jó helyzetbe hozza őket a futamra.

Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!

GPHírek
14:25

Az év legfontosabb időmérője jön

Kellemes délutánt kívánunk Kedves Olvasóinknak, nemsokára kezdődik az 35. F1-es Magyar Nagydíj időmérője! Ez az év legfontosabb helyosztója, mivel a Monacói Nagydíj után a Hungaroringen a legnehezebb előzni, de Monte Carlóban az idén nem rendeznek versenyt, ezért a mi versenyünk ígérkezik a leglassabb helyszínnek. 

GPHírek
14:28

A viharzóna távol van a pályától

Nagy esőfelhők nincsenek most a Hungaroring közelében, de ettől még nem kizárt, hogy kialakul egy zápor az időmérő edzés során. A csapatok viszont száraz tréningre számítanak.

GPHírek
14:29

Nem tökéletes a pálya állapota

A reggeli F3-as futamon Liam Lawson autójából nagyobb mennyiségű olaj került a pályára, ezt porral semlegesítették, de a tapadás így sem tökéletes az 1-es és 2-es kanyar között. 

Kattintásra galéria nyílik!Forrás: Formula 1 via Getty Images/2020 Formula Motorsport Ltd/Dan Istitene - Formula 1
GPHírek
14:31

Bátorság a Mercedes ellen fogadni

A 2013-as Magyar Nagydíj óta töretlen a Mercedes sikersorozata a hungaroringi időmérők terén. A futamot nem mindig nyerték meg, de a pole minden alkalommal az övék lett.

GPHírek
14:33

Összeáll-e a Red Bull az időmérőre?

A Red Bull hagyományosan erős a Hungaroringen, és arra számítottunk, hogy az első két, a várakozásoktól elmaradó eredményt hozó forduló után esetleg a Mercedest is megszoríthatják, de Max Verstappen és Alexander Albon az egész hétvége során küszködött az autójával, és nem úgy tűnt, hogy ezt a harmadik szabadedzésre orvosolni tudták.

GPHírek
14:37

Budapestre látogatott az FIA elnöke

Pénteken Budapestre érkezett Jean Todt, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke. A francia sportdiplomata találkozott Oláh Gyárfással, a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség (MNASZ) elnökével, Szabó Tünde sportért felelős államtitkárral, és munkavacsorán vett részt Palkovics László innovációs és technológiai miniszterrel, akivel a közúti közlekedésbiztonságot érintő intézkedésekről és a magyar autó-motorsport fejlesztését célzó stratégiai kérdésekről egyeztetett. (MTI)

GPHírek
14:40

Figyelni kell a pálya szélére

Michael Masi, az F1 versenyigazgatója már csütörtökön figyelmeztetett, hogy törölni fogják a vonatkozó köröket amennyiben a pilóták négy kerékkel átlépik a pálya határát a 4-es, 11-es és 12-es kanyarban. Ez az időmérőn fájó mulasztás lehet, de egyelőre kevesebb kört vettek el az Ausztriában látottaknál.

GPHírek
14:46

Mi lesz a Ferrarival?

A Scuderia autói a Hungaroringen ígéretesebb teljesítményt nyújtanak az Ausztriában látottaknál, de kérdés, hogy az idei motorjuk megállja-e a helyét a Q3-ban. Feltéve, hogy eljutnak odáig, mert ez négy próbálkozásból eddig csak kétszer sikerült a Red Bull Ringen.

GPHírek
14:48

Szisz Ferenc is maszkot kapott

Példátlan egészségügyi óvintézkedések közepette rendezik meg az idei Magyar Nagydíjat, ezt jelképezve még Szisz Ferenc, az autósport történetének első nagydíjgyőztese is maszkot kapott a Hungaroring bejáratánál.

GPHírek
14:52

A Mercedesnél és a Ferrarinál 1:1 az állás

Még csak a szezon korai szakaszában járunk, de már érdemes figyelni a pilóták közötti rivalizálást az időmérős eredmények tekintetében. A Mercedesnél és a Ferrarinál 1:1 az állás, a Red Bullnál Max Verstappen jobban áll Alexander Albonnál. Vajon nálunk milyen irányba mozdulnak a trendek?

GPHírek
14:54

Räikkönen példátlanul rossz sorozatba kerülhet

Az Alfa Romeo pilótája zsinórban háromszor kiesett a Q1-ben, ha most sem tud kijutni az első harmadból, pályafutása során először négy versenyre hízik a rossz sorozata. Az autó tempója eddig nem sok jót sejtet a 2007-es világbajnoknak.

GPHírek
14:56

Az FIA szerint egyre valószínűbb az eső érkezése

Az FIA szerint a harmadik szabadedzéshez hasonlóan 90 százalék az eső megérkezésének valószínűsége. Egyelőre elsősorban a Q3 utolsó pillanataira jósolják az égi áldást.

GPHírek
14:59

A Ferrarik még mindig lassúak a csúcssebesség terén

Leclerc és Vettel a traffipax-lista végén a célegyenesben.

GPHírek
15:00

Q1: Zöld zászló!

Nem várnak a csapatok, felsorakoztak a bokszutca kijáratánál. Verstappen az első a sorban, mögötte a két Mercedes és Albon lép pályára az elsők között, de jön Stroll, Pérez és Leclerc is.

GPHírek
15:02

Sötét felhők gyülekeznek a Hungaroring fölött

Ez az egyik legnehezebb helyzet, mert a biztonság kedvéért gyorsan kell mért köröket produkálni, mielőtt akár csak egy kissé is romlani kezd a pálya állapota. Nem véletlen, hogy mindenki biztosra megy, és lágy gumikon mentek ki.

GPHírek
15:04

Bottas vezet, jók a Racing Pointok az első körök után

Bottas 1:15.484-gyel az élre állt, Hamilton mindössze 0,097 másodperccel lassabb nála, Stroll, Pérez, Leclerc, Verstappen, Sainz, Norris, Vettel, Albon az első 10 sorrendje. 

GPHírek
15:06

Ha így haladunk, az igazi csata a harmadik sorért megy majd

Természetesen csak a Q1 elején vagyunk, bármi megváltozhat, de beszédes, hogy ismét a két Racing Point szerepel a két gyári Mercedes mögött, főleg azért, mert Leclerc hátránya már bő fél másodperc Bottashoz képest. Úgy tűnik, ma az lesz a kérdés, hogy a Red Bull vagy a Ferrari lesz-e kevésbé rossz.

GPHírek
15:07

Elkezdett esni a célegyenesben?

Leclerc fedélzeti kameráján egyelőre nem látni, de a Sky Sports helyszíni kommentátorai szerint szemerkélni kezdett az eső a célegyenesben. A pilóták egyelőre tudnak javítani.

A visszajátszáson látható, ahogy Vettel megtörölte a sisakrostélyát.

GPHírek
15:09

Giovinazzi körét törölték, nehéz helyzetbe került

A sportfelügyelők elvették Giovinazzi első mért körét pályaelhagyás miatt, így egyelőre utolsó, és a helyszíni tudósítók szerint romlik a pálya állapota.

GPHírek
15:10

Hamilton gyorsult, átvette a vezetést Bottastól

A brit pilóta két körrel is felülmúlta Bottas eddigi legjobbját, a legutóbbi 1:15.366, ami 0,118 másodperccel jobb csapattársa eddigi eredményénél. Ez egyelőre csak a presztízsről szól, és persze arról, hogy az eső véletlenül se szúrjon ki velük.

GPHírek
15:11

Albon megint nagyon szenved a lassú kanyarokban

A Red Bull pilótája azt mondta, az autója borzalmasan viselkedik az 1-es és 2-es kanyarban, alacsony tempónál nagyon instabil. A thai versenyző egyelőre csak a 14. helyezett, nincs messze a kieséstől.

GPHírek
15:14

Albonnak ismét jönnie kell, hogy biztosan továbbjusson

A Red Bull pilótája mindössze 0,09 másodperccel előzi meg a kiesők jelenlegi legjobbját, George Russellt, aki már mért körön van. 

GPHírek
15:16

Pérez 1:15 alatt, Albon kieső helyre csúszott

A Racing Point pilótája 1:14.681-re gyorsult, ez 0,6 másodperccel jobb Hamiltonnál. Ez egyértelműen azt jelenti, hogy javult a pálya állapota, mindenkinek jönnie kell, mert senki sincs biztonságban a továbbjutás kapcsán.

Albon főleg, aki közben a 17. helyre csúszott, de már megkezdte az utolsó próbálkozását.

GPHírek
15:21

Q1: Az éllovasok megmenekültek, de sokan aggódhattak

Verstappen az utolsó köre kezdetén még a kiesés határán volt, de végül ő és a 13. helyre csúszó Leclerc is aggódhatott. A Q1-ben végül nagy nevek nem estek ki, eltekintve Kimi Räikkönentől, aki abszolút utolsó lett.

16. Kevin Magnussen
17. Danyiil Kvjat
18. Romain Grosjean
19. Antonio Giovinazzi
20. Kimi Räikkönen

GPHírek
15:24

Újabb mérföldkő a Williams számára

A 2018-as Olasz Nagydíjon fordult elő utoljára, hogy a Williams mindkét autójával bejutott a Q2-be. Ezúttal George Russell és Nicholas Latifi is folytathatja az edzést.

GPHírek
15:25

Q1: A Racing Pointok taroltak

Az időjárás is segített a rózsaszín versenyautók pilótáinak, de az egész hétvégén jól szerepelnek.

GPHírek
15:26

Q2: Esőcseppek a kamerán, a Williams már ki is ment

George Russell nem sokat várt, egyedüliként azonnal pályára lépett. Csapattársa, Nicholas Latifi egyelőre várakozik.

GPHírek
15:27

Vizsgálják Giovinazzit és Sainz-ot, de csak az edzés után

A spanyol pilóta akadályozhatta olasz ellenfelét az első próbálkozása alkalmával. Sainz továbbjutott, Giovinazzi kiesett. Az időmérő után döntenek a sorsukról.

GPHírek
15:28

Eltérő gumitaktikákkal próbálkoznak a csapatok

Lóg az eső lába, többen mégis kockáztatnak a közepes keverékű gumikkal: Pérez, Stroll, Ocon, Ricciardo, Hamilton és Bottas szeretne a sárga jelzésű abroncsokkal indulni a futamon.

GPHírek
15:30

Hamilton közepessel is új pályacsúcsot futott

A Mercedesek rettenetes tempót diktálnak a közepes keverékű gumikkal is: Hamilton 1:14.261-gyel új pályacsúcsot futott, Bottas 0,269 másodperccel lassabb nála, Vettel már 0,87-et kapott a lágy keverékű abroncsokkal. 

Leclerc csak 10. helyezett egyelőre, Albon a 12. helyen jelenleg kieső.

GPHírek
15:32

Verstappen továbbra sem érti, hogy mi történik az autójával

A holland pilóta lágy gumikkal van kint, de a rádión most azt mondta, nem érti, hogy mi történik, mert nagyon alulkormányzottan viselkedik a Red Bull. Egyelőre 0,017 másodperccel lassabb Vettelnél a 4. helyen.

GPHírek
15:34

Leclerc hibázott, pillanatnyilag kieső helyen áll

A monacói pilóta elsőre nem futott jó kört a Q2-ben, lágy abroncsokkal is hibázott, egyelőre 0,014 másodperccel lemarad a továbbjutásról. Jönnie kell, ahogy a két Racing Pointnak is, ők közepesekkel a 7-8. helyen állnak, bő 3 tizeddel a kiesőzóna előtt.

GPHírek
15:37

Gasly problémáját nem tudják megoldani az edzésen

Pierre Gasly nemrég azt mondta a rádión, úgy érzi, kárt tesz az erőforrásában, de a mérnöke elmondta neki, a problémát nem tudják megoldani, ezért a jelenlegi helyzetben kell megpróbálnia a továbbjutást. A 9. helyen áll, de Leclerc-től és Albontól támadásra kell számítania.

GPHírek
15:39

Mindenki a pályán a Q2 hajrájában!

Még a Mercedesek sem kényelmesedtek el, minden pilóta pályára lépett a Q2 utolsó 2 perce során. Stroll és Pérez kitart a közepes keverékű gumik mellett, a többiek lágyakra váltottak, de nem biztos, hogy feltétlenül befejezik a köreiket.

GPHírek
15:43

Q2: Albon kiesett, Gasly hibás autóval is tovább ment

Nagy meglepetés a Q2-ben, Alexander Albon a 13. helyen kiesett a Red Bull-lal. Hamilton, Bottas, Stroll és Pérez közepes keverékű gumikkal továbbjutott.

11. Daniel Ricciardo
12. George Russell
13. Alexander Albon
14. Esteban Ocon
15. Nicholas Latifi

GPHírek
15:44

Albon kérdőre vonta a mérnökét a kiesés után

A thai pilóta feldúltan azt mondta a mérnökének, hogy megmondta előre, hogy ne küldjék ki a pályára úgy, hogy forgalomba kerül. Mérnöke csak annyit mondott, hogy majd később megbeszélik.

GPHírek
15:46

Q2: A Mercedesek voltak a leggyorsabbak, közepes keveréken is

GPHírek
15:48

Q3: Zöld zászló!

Ismét esőcseppek látszanak a kamerákon, Vettel és Stroll rögtön ki is ment, őt követi Leclerc, Hamilton, Bottas és Norris is.

GPHírek
15:50

Gasly kivételével mindenki a pályán

Az Alpha Tauri pilótája a Q2 végén azt jelentette, hogy a motorja végképp megadta magát, de az autója végül önerőből visszajutott a bokszba. Lehet, hogy ő nem tud részt venni a finálén.

GPHírek
15:52

Hamilton 1:14 alatti pályacsúccsal bejelentkezett a pole-ra

A hatszoros világbajnok 1:12.613-at futott, ez magasan új pályacsúcs. 0,311 másodpercet adott Bottasnak, 1-et Strollnak, 1,2-t Verstappennek, Vettel és Leclerc csak a 7-8. helyezett, de gyaníthatóan csak azért, mert Pérez első mért körét törölték.

GPHírek
15:54

Fejlesztések ide vagy oda, a Ferrari helyzete nem ígéretes

Vettel már jön is a második mért körére, de 1,6 másodperc a hátránya Hamilton mögött, bár még így is jobban áll Leclerc-nél, aki 1,9-et kapott a Mercedes éllovasától. A Ferrari az első körben csak Pérezt tudta megelőzni, miután elvették a körét, illetve Gasly-t, aki nem ment ki a pályára.

GPHírek
15:58

Vettel megelőzte Verstappent, akinél gondok lehetnek

A két Ferrari a többieknél hamarabb jött ki a második mért körre, Vettel és Leclerc feljött a 4-5. helyre, de jönnek a többiek is, kérdés, hogy közben elkezd-e erősebben esni az eső.

Verstappen egyelőre vár, néhány perccel ezelőtt még szárazjéggel hűtötték az autóját, és laptoppal sürgölődtek az autója körül. 

GPHírek
15:59

A Racing Pointok bejöttek a Ferrarik elé, Verstappen a pályán

A Mercedesek első sorát látszólag senki sem veszélyezteti, csak az a kérdés, hogy Bottas talál-e valamit Hamilton ellen.

Stroll és Pérez bejött Vettel és Leclerc elé, és Verstappen is újra megjelent a pályán Norrishoz és Sainzhoz hasonlóan. Gasly a bokszban maradt.

GPHírek
16:01

Hamilton tovább gyorsult, elsöprő fölénnyel az övé a pole a Hungaroringen

Új pályacsúcs, 1:13.447 Lewis Hamiltontól, Bottas 0,107 másodperccel vereséget szenved. A további sorrend Stroll, Pérez, Vettel, Leclerc, Verstappen, Norris, Sainz és Gasly. 

GPHírek
16:03

Hamilton vasárnap rekordbeállításra hajthat

A hatszoros világbajnok már most is a Hungaroring legsikeresebb versenyzője, vasárnapi győzelmével viszont beállíthatja Michael Schumacher rekordját, aki nyolcszor győzött a franciaországi Magny-Cours aszfaltcsíkján.

GPHírek
16:07

Ez Hamilton 90. pole-ja

A Stájer Nagydíj időmérője után a Mercedes pilótája ismét szenzációsan szerepelt a Q3-ban, és ismét a pole pozícióból indulhat. Ezzel és a végeredménnyel most megköszönjük a figyelmet!

Még több bejegyzés