A szokottnál kicsit több izgalommal kecsegtetett a Stájer Nagydíj második szabadedzése annál, mint amivel egy átlagos második szabadedzés szokott, a szombatra jósolt ítéletidő miatt ugyanis könnyen lehet, hogy ennek a tréningnek a sorrendje fog dönteni a vasárnapi rajtsorrendről. Ehhez az kell, hogy szombaton egyáltalán ne tudjanak körözni a csapatok, valamint az időmérőt vasárnap délelőtt se tudják lebonyolítani.
Az edzés kezdete után még mindenki csak találgatott, hogy mennyiben változtatják meg a csapatok a szokásos forgatókönyvet, amely szerint az edzés második felében már csak megtankolt autóval köröznek a futamra készülve. Az első szűk negyed órában még semmi nem utalt arra, hogy nagy figyelmet szentelnének az egykörös tempónak, mindenki vagy kemény, vagy közepes keverékű gumin jött ki, később azonban beindult a tűzijáték.
Előbb azonban még jött egy hosszabb kényszerszünet, az első negyed óra végén ugyanis piros zászlóval félbe kellett szakítani az edzést, mert Daniel Ricciardo nagy sebességnél odacsapta a Renault-t az extragyors kilences kanyarban. Az autó háttal érkezett meg a gumifalba, az ausztrál pilóta szerencsére nem sérült meg.
A hosszabb leállás után az edzést 60 perccel a vége előtt indították újra, ekkor pedig már többen úgy döntöttek, hogy ideje feltenni a lágy keveréket és elkezdeni autózni az időmérős köröket.
Egy rövid időre Hamilton, majd Bottas állt az élre közepes Pirellin, de aztán jött a két Racing Point és a két McLaren, amelyek Pérez, Stroll, Norris, Sainz sorrendben jöttek be az első négy helyre lágy abroncsokon, Stroll idejét azonban törölték a pálya kiszélesítése miatt, így ő visszacsúszott a hatodik helyre. Pérez 1:04.087-tel vezetett, a két McLaren 9 tizedet kapott tőle.
A topcsapatok közül ekkor még csak Albon tette fel a lágy gumit, Pérezt azonban ő sem tudta megközelíteni, csak a harmadik pozícióba sorolt be, de rövidesen azt is elbukta, mert az ő idejét is törölték. Eközben Verstappen az autóval küzdött, azt jelentette a rádión, hogy kihagy az erőforrása. Mindez azonban nem gátolta meg abban a hollandot, hogy közepes gumin is bejöjjön másodiknak, 6 tizeddel Pérez mögé. Apró szépséghiba, hogy ő is szélesre futott, így ő sem tarthatta meg a körét, nem sokkal később viszont ment még egyet, azzal pedig már tényleg elfoglalhatta a második helyet.
Nem a Red Bullok percei voltak ezek, mindennek tetejébe pedig Albon még egy megforgást is bemutatott a hármas kanyarban. Szép lassan a többiek is elkezdték feltenni a lágy Pirelliket, Stroll még kopott gumin felzárkózott a harmadik helyre, Ocon viszont már új abroncsokon lett negyedik a két McLaren előtt.
Ami kisebb meglepetést okozott, hogy elsőre Bottas nem tudta megelőzni Pérezt, és lágy gumin csak a második időt autózta,
sőt, a mögötte már második lágy szettjén érkező Pérez tovább javított, 1:03.877-es idejével pedig fél másodpercre távolodott el a finntől. Az embernek az volt az érzése, hogy a Racing Point igazán komolyan veszi, hogy a második edzés határozhatja meg a rajtsorrendet, és mindent megtesz azért, hogy az élen zárjon.
Valószínűleg Sebastian Vettel is mindent megtett, a gyengécske Ferrarival azonban esélye sem volt erre, 1:04.7-es lágy gumis köre 8 tizeddel maradt el Pérez idejétől, ráadásul csak pár másodpercig tudhatta a magáénak, mielőtt elvették pályaszélesítés miatt. Ezzel szemben Leclerc-nek elsőre sikerült szabályos kört autóznia, 1:04.7-tel a hatodik helyre jött be.
A két pilóta tizedre azonos ideje arra engedett következtetni, hogy az autóban nincs több.
Nehéz volt elhinni azonban, hogy a Mercedesben sincs több, Bottas után ugyanis Hamilton sem tudott a Racing Pontok közelébe érni, miután első körét elrontotta, a másodikkal 7 tizedet kapott a mexikóitól, és csak a hatodik helyre sorolt be. Eközben Stroll feljött másodiknak, teljessé téve a virtuális Racing Point első sort.
Max Verstappen lehetett volna az első, aki lerombolja a silverstone-i gárda örömét, mert miután feltették neki is a lágy gumit, egy tizedes hátránnyal feljött másodiknak, de sokakhoz hasonlóan ő is kiszélesítette az utolsó két kanyar valamelyikét (ő éppen a tizest), ezért törölték az idejét.
Valtteri Bottasét viszont nem, az első, kissé halovány próbálkozása után a finn már összerakott egy tiszta kört, 1:03.703-mal pedig át is vette az első helyet.
Hamilton is elhasznált egy második lágy szettet, de 7 tizeddel lassan volt csapattársánál, és maradt az ötödik helyen.
A tűzijátéknak azonban nem volt vége, hiszen a Red Bull is biztosra ment egy esetlegesen megszerezhető pole-ért, és újra kiküldte Verstappent, akinek ezúttal ha hajszállal is, de sikerült a pálya határain belül maradnia, és 1:03.660-as idővel átvenni a vezetést. Mindössze 43 ezreddel előzte meg Bottast.
Erre az időre pedig már senkinek sem volt válasza, Hamilton még javított egy kicsit, de maradt a hatodik, az utolsó 45 percre pedig mindenki megkezdte a szokásos megtankolt körös etapokat a versenyre, úgyhogy a sorrend számottevően már nem változott.
Amennyiben a szombati napot elmossa az eső, és nem lesz időmérő vasárnap sem, Verstappen kezdheti meg az élről a Stájer Nagydíjat, mellőle Bottas indulhat, míg a második sorban a két Racing Point lenne. A nagy vesztes pedig, akárcsak egy hete, most is a két Ferrari lehet, Leclerc mindössze a kilencedik lett, Vettel pedig a 16. helyen zárt, a mért kört futók közül csak a két Haast és Latifit előzte meg, miután a legjobb köridejét törölték.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható.
2024.05.03. - 10:00Miami Grand Prix - 2nd Practice |
2024.05.03. - 16:30Miami Grand Prix - 1st Practice |
2024.05.03. - 20:00Miami Grand Prix - Qualification |
2024.05.03. - 20:30Miami Grand Prix - Sprint Shootout |
2024.05.04. - 10:00Miami Grand Prix - Last Practice |
2024.05.04. - 16:00Miami Grand Prix - Sprint |
2024.05.05. - 20:00Miami Grand Prix - Race |
2024.05.17. - 05.19.Emilia Romagna Grand Prix |
2024.05.24. - 05.26.Monaco Grand Prix |
2024.06.07. - 06.09.Canadian Grand Prix |
2024.06.21. - 06.23.Spanish Grand Prix |
2024.06.28. - 06.30.Austrian Grand Prix |
2024.07.05. - 07.07.British Grand Prix |
2024.07.19. - 07.21.Hungarian Grand Prix |
2024.07.26. - 07.28.Belgian Grand Prix |
2024.08.23. - 08.25.Dutch Grand Prix |
2024.08.30. - 09.01.Italian Grand Prix |
2024.09.13. - 09.15.Azerbaijan Grand Prix |
2024.09.20. - 09.22.Singapore Grand Prix |
2024.10.18. - 10.20.United States Grand Prix |
2024.10.25. - 10.27.Mexican Grand Prix |
2024.11.01. - 11.03.Brazilian Grand Prix |
2024.11.21. - 11.24.Las Vegas Grand Prix |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |