Lewis Hamilton jobb kört futott a tavalyi leggyorsabbnál az Osztrák Nagydíj második szabadedzésén, amit ismét a Mercedesek uraltak. Mögöttük a Racing Point tündökölt, és elkezdett felzárkózni a Ferrari is, de hatalmas csatára számíthatnak a sűrű középmezőnyben.
A pénteki második szabadedzésen is a két Mercedes diktálta a tempót az idénynyitó Osztrák Nagydíj hétvégéjén. Az idei szezonra feketére festett autók pilótái közül Lewis Hamilton volt a gyorsabb, a piros jelzésű lágy gumikkal 1:04.304-et ért el, ami bő 7 tizedmásodperccel jobb eredmény Charles Leclerc tavalyi második szabadedzésen futott körénél.
A különbség ezúttal csekélyebb volt a két Mercedes között, de Valtteri Bottas majd’ 0,2 másodperces hátránya egy ilyen rövid pályán még mindig számottevő. Bottas az edzés derekánál ráijesztett Lance Strollra azzal, hogy lassan haladt a bokszutca bejárata felé, miközben ellenfele versenytempóban száguldott, de egyelőre nem indult vizsgálat a finn pilóta ellen.

Bottas nem lehet teljesen nyugodt, pár perccel a leintés előtt hibát jelzett a sebességváltások terén, valószínűleg az autó hidraulikus rendszerével merült fel probléma, de szerencséjére vissza tudott térni a garázsba, ahol kivizsgálhatják a problémát.
Nem hagyta abba a füstölgést a Mercedes-motor, amit Sergio Pérez autójába építettek, de ez nem fogta vissza a Racing Point pilótáját, és az egykörös tempó terén a 3. helyen zárt a sok vitát kiváltó pink versenyautóval. A mexikói pilóta hátránya már tetemes, bő 0,6 másodperc, ráadásul a Racing Point és a gyári Mercedes hajtáslánca egyforma.
A délelőtti, feltűnően gyenge edzéseredmény után Sebastian Vettel a 4. helyre hozta a Ferrarit, de csapattársa, Charles Leclerc ezúttal is csak a 9. helyre ért oda. Küszködtek a Red Bullok is, Max Verstappen csak a 8. leggyorsabb kört autózta, Alexander Albon pedig mindössze a 13. helyezett lett, ráadásul
a két Red Bull többször is megpördült, a pilóták a bukóteret is megjárták.
Vezetői hibából nem volt hiány, annak ellenére is többen hagyták el a pályát, hogy az első szabadedzéssel ellentétben száraz pályán lehetett gyakorolni. Megpördült Danyiil Kvjat és Nicholas Latifi is, de mindketten megúszták az autótörést, bár ehhez szerencse is kellett. Carlos Sainz első szárnya viszont megsérült, miután túl agresszívan támadta a kerékvetőt.

A Mercedesek mögött igen szoros volt a középmezőny sorrendje, a 3. helyezett Pérezt és a 16. helyezett Romain Grosjeant mindössze 1 másodperc választotta el, ami nagy csatát ígér az időmérő Q2-es szakaszában, de egyelőre az sem egyértelmű, hogy a Q1-ben ki fog búcsúzni. A francia pilóta közvetlenül csapattársa, Kevin Magnussen mögött zárt, de az első teljes szabadedzésén arra panaszkodott, hogy következetlen az autója viselkedése.
A Williams továbbra sem remekel, különösen az újonc Latifi lemaradása számottevő, de a kanadai pilóta szándékosan nagyon óvatos volt annak érdekében, hogy ne kerüljön bajba első hivatalos edzésnapján. A Williams egyébként is csak tesztelésre használta a pénteki szabadedzéseket, elsősorban hűtést próbálták beállítani.
A verseny szempontjából az eredmények nem feltétlenül mérvadók,
hiszen a megszokottak szerint a pilóták az edzés második felében versenyszimulációkat futottak. Ezek eredményeit és tanulságait a szombaton reggel megjelenő esélylatolgató elemzésünkben olvashatja.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
Jön a 2. edzés
Üdvözöljük kedves Olvasóinkat, 15 órától folytatódik az Osztrák Nagydíj a második edzéssel. Az első Mercedes-fölényt hozott, de Verstappen a legjobbnak ígérkező körében megpördült a friss lágy gumin, a Ferrari pedig hozzá sem nyúlt ehhez a típushoz.
Máris volt egy elemcsere
Nem tudjuk, gond volt-e, de az Alfa Romeo kicserélte Giovinazzi autójában a vezérlőelektronikát és beszerelt neki egy újat.
Egy pilóta lépéshátrányban
Grosjean csupán 6 kört tett meg délelőtt, mert szivárgott a fékfolyadéka, aminek kijavítása sok időt vett igénybe az új feltételek mellett. Lesz mit pótolnia a másfél órás második tréningen. A legtöbb kört egyébként Hamilton és Norris tette meg (42).
Sötét felhők jönnek
Borult az ég a Red Bull Ringen, és lehet, hogy megint megakasztja a felkészülést a csapadék. Délelőtt csak egy futó zápor volt.
Használják a DAS-t
A Mercedes felszerelte az autóra, de a megfigyelők egyelőre csak felvezető körökön látták működtetve. Könnyen lehet, hogy nélküle is a leggyorsabb a fekete színbe öltözött csapat.

Mindjárt indul az edzés
A levegő 20, az aszfalt 29 fokos, az ég továbbra is borús.
Természetesen Grosjean hajt először pályára
A Haas pilótája a kemény gumin jött ki, megkezdte az elvesztett idő pótlását. Nem is hajt be a depóba az első kör végén, mért körnek vág neki.
Sainz és Giovinazzi is kijött
Abból a szempontból furcsa a lagymatag kezdés, hogy az időjárás bekavarhat a programba. Grosjean elfékezte magát a 4-es kanyarnál.
Többen közepes gumin
Stroll és Norris is, nem csoda, hogy ők foglalják el az első két helyet. Az élmezőny tagjai még mindig a bokszban várakoznak.
Csak Verstappen használta az egyik újítást
A Red Bull tesztelt nemrég egy új kialakítást a padlólemezen, de a képek alapján csak Verstappen használta ezt a változtatot az első edzésen. Ettől persze lehet, hogy Albon is megkapta délutánra, ahogy az is, hogy a hétvége további részében egyáltalán nem veti be a csapat.
Kvjat megpördült
Az első kanyarnál állt rossz irányba, a falat épphogy elkerülte az orrával. Ez már a második megforgása volt a mai nap. Egy visszajátszásból kiderült, hogy Magnussen is kicsúszott ugyanitt, miután a kerékvetőn fékezett a bekanyarodásnál.
Kvyat pointing the wrong way at Turn 1 ??#AustrianGP ???? #F1pic.twitter.com/iIVdFteeaV
— Formula 1 (@F1) July 3, 2020
Újabb hiba az első kanyarnál
Az újonc Latifi pördült meg a Williamsszel a kanyar kijáratánál. Egyelőre egyben van minden autó, de így marad-e a nap végéig?
Turn 1 has also caught out @NicholasLatifi#AustrianGP ???? #F1pic.twitter.com/gVF7f9vzIx
— Formula 1 (@F1) July 3, 2020
Bottas lassabb a Merci-klónoknál
Strollt és Pérezt sem tudja egyelőre megelőzni, pedig mindannyian a sárga közepes gumit használják. Vettel a kemény keveréken érkezik.
Újabb hiba Latifitől
Ezúttal a második féktávon nem számolt jól az emelkedő tetején, füstölő kerékkel ment ki a bukótérbe. Verstappen feljött a 3. helyre Bottas elé, a hátránya 214 ezred Strolltól.
Hamilton a garázsban
Csak ő és a Renault versenyzői nem jöttek még ki. Verstappen közben átvette a vezetést, 1:05.3-as idővel. Bottas javított kicsit és beférkőzött a Racing Point párosa közé.
Hamilton egyedül
Megjelent a címvédő, de közben mindenki más visszatért a garázsba. Ez az időmérő szimulációk közeledtét jelezheti.
Bottasnak is volt megingása
Pár perce történt, hogy a második kanyarnál már fordulni kezdett, amikor megcsúszott a Mercedes, ezért a bukótérbe került néhány másodpercre.
Hamilton az élen
A közepes gumival az élre repült, közel 3 tizedet adott Verstappennek. Ocon a keménnyel gyakorol.
Már lágy gumin is érkeznek
A Racing Point versenyzői és Bottas megkapták a legpuhább gumit. Ne feledjük, az eggyel keményebb típuson a finnek nem sikerült megelőznie Strollt, érdekes lesz figyelni a különbségek alakulását.
Bottas az élen
Stroll nem rakta össze jól a kört, közel 4 tizedet kapott csapattársától, pedig a középső szektorban a leggyorsabb volt. Bottas 4,5 tizedet vert Pérezre és átvette az 1. helyet.
Vettelnél meglepetésre nem csak Bottas gyorsabb
A német egy hajszállal lassabbnak bizonyult Péreznél is, csak 3. Stroll a 6-os számú balosnál csúszott meg és ezért vesztett időt.
Räikkönen a kavicságyban
Az 5-ös kanyarnál siklott ki, továbbmegy. Leclerc köre nem sikerült jól, Vettelnél is jóval lassabb.
Scenic route for Kimi#AustrianGP ???? #F1pic.twitter.com/Dq4bZmSpbd
— Formula 1 (@F1) July 3, 2020
Verstappen: Valami fura
Az autó elejének viselkedésére panaszkodik. Neki sem ment jól a sprint, csak a 6. hely az övé.
Nem javít, de remekel a Racing Point
Pérez és Stroll is csak a kör első harmadában javított a részidején a második kísérletével, ettől függetlenül nagyszerűen állnak: Pérez 2., Stroll a komoly megcsúszással is 5., mindketten megelőzik Verstappent és Leclerc-t is.
Hamilton hozza a kötelezőt
197 ezreddel gyorsabb Bottasnál, helyreáll a Mercedes 1-2, méghozzá tetemes előnnyel: a 3. Pérez lemaradása 6 tized fölötti. Egy igen rövid pályán.
Bottas akadályozott
A bokszba kocogott, amikor Stroll utolérte és időt vesztett miatta a köre végén. A kanadai fiatal mérgesen reklamált ellenfele figyelmetlensége miatt.
Bravúros kör Ricciardótól is
A Renault sem gyenge, az ausztrál versenyző az 5. helyet foglalta el, alig lassabb Vettelnél. A Mercedes mögött szép csata alakulhat ki, bár nem tudjuk, Leclerc és Verstappen miért futott lassú kört. Albon nem remekel, a másik Red Bull-lal csak 11.
Megsérült Sainz szárnya
Az első légterelő jobb oldala látványosan lifegett, bizonyára az egyik kerékvetőn ment át túl durván a 10. helyen álló mclarenes.
Más gumit tesztel a két ferraris
Bottashoz hasonlóan Leclerc a lágy gumin jött ki újra, hosszú etapra, míg Vettelt a kemény keveréken küldték ki.
Csökkent a Williams lemaradása
A 18. Russell hátránya 1,8 mp Hamiltontól és csupán 1 tized az előtte álló Gaslytól. Räikkönent azért előzi meg, mert a finn elrontotta az első körét a lágy gumin.
Vettel hibázott
Megcsúszott a második kanyarnál az emelkedő tetején, megjárta a bukóteret. Rajta kívül mindenki a lágy gumit nyűvi az élmezőnyben.
Szóval nagyon színes a kép
A Mercedes más dimenzióban autózik, de a 3.-tól a 6. helyig négy különböző csapat versenyzője áll. Verstappen csak 8., Leclerc 9., Albon 13. Már a Q2-ben meglepetések jöhetnek holnap.
Verstappen megcsúszott
Megingott a féktávon az 5-ös kanyar bejáratánál, a kavicságyba csúszott és onnan folytatta a gyakorlást. A Red Bullnak eddig kellemetlen meglepetés a pénteki nap, még a Ferrarinál sem tűnnek egyértelműen jobbnak.
Elvettek egy köridőt Hamiltontól
Az utolsó kanyarnál túl szélesen fordult, az összes kerekével a piros-fehér rázókövön túl fordult el, a versenyszimulációjából ezt törlik a hivatalos eredmények közül.
Albon is megforgott
Ugyanúgy, ahogy az első edzésen Verstappen: az első kanyarnál volt túl a nagy lendülete. Instabil a Red Bull.
Még 15 perc
Ennyi van hátra a második edzésből. A Nap egyébként egyre jobban süt, eltávolodtak a sötét felhők.
Újabb időtörlés
Ezúttal Stroll lépte át a határt az utolsó kanyarnál. Az eredményelvételnek az időmérőn lehet súlya, illetve a futamon is csak legfeljebb három ilyen kihágást tolerálnak a pilótáktól.
Leclerc kemény gumira váltott
A kerékcsere után Leclerc a kemény gumin folytatja, miközben a mezőny többsége inkább közepes keveréket kapott az újabb hosszú etapra. Grosjean megpördült.
Érdekes eredmény az új infografikában
Fenntartásokkal kezelendő, de a közvetítés új információs elemében azt mutatták, a gyors kanyarokban Hamilton, Vettel és Bottas között 0,1 másodperc sem volt, míg a Red Bull párosának hátránya legalább 230 ezred.
Vége az edzésnek
Hamilton maradt az élen Bottas előtt, de mögöttük igen változatos volt a kép, a Mercedest egy Racing Point (Pérez), egy Ferrari (Vettel), egy Renault (Ricciardo) és egy McLaren (Norris) követte. Köszönjük a figyelmet, az este folyamán jelentkezünk szokásos cikkeinkkel a versenyzők reakcióival, szombaton megjelenő esélylatolgatásunkban pedig látványos újítást is bevetve alaposabban megvizsgáljuk a versenyszimulációk eredményét.