Furcsa végeredménnyel zárult az USA Nagydíj harmadik szabadedzése, Max Verstappen és Sebastian Vettel mögé Lando Norris zárkózott fel a McLarennel. A Mercedesek a forgalommal, Charles Leclerc motorhibával küzdött.
Bajba került a pontverseny 3. helyezettje, Charles Leclerc az USA Nagydíj harmadik szabadedzésén, mivel a cikk írásakor ismeretlen hiba miatt elfüstölt a motorja még azelőtt, hogy az első mért körét teljesíthette volna. Leclerc autója az edzés derekára ért vissza a csapathoz, ami feltehetőleg kénytelen új erőforrást beszerelni a monacói pilóta autójába.
Leclerc kiesése miatt a Ferrari lényegében végig egy autóval vett részt a szabadedzésen, Sebastian Vettel többször is a leggyorsabb volt (bár egy körét pályaelhagyás miatt törölték), azonban Max Verstappen komoly kihívójának bizonyult, olyannyira, hogy a holland pilóta volt a leggyorsabb, így a Hungaroring és Mexikóváros után Austinban is bejelentkezhet a pole pozícióért.

A Mercedesek nem remekeltek az utolsó 60 perces tréningen, Valtteri Bottas és Lewis Hamilton csak a 4-5. pozíciót érte el, azonban az Ezüstnyilak valós versenyképessége nem ennyire gyenge. Mindkettejüket folyamatosan feltartották az ellenfelek az edzés végén, amikor új gumikkal az eddigi legjobb állapotú pályán próbálkozhattak, így nem tudták kihozni az autójukban rejlő valós potenciált.
A tréning meglepetése Lando Norris és a McLaren szereplése volt,
mivel a McLaren újonca Verstappenhez képest bő fél másodperces hátránnyal, de a 3. helyezett lett, és mérnöke szerint az 1-es kanyarban így is gyorsulhat még. A wokingiak ennek ellenére nem tűntek kifejezetten optimistának, azonban, ha a két Mercedes és a 6. helyezett Alex Albon összeszedi magát, az 5. helyre még pályázhatnak az időmérőn, feltéve, hogy Leclerc büntetést kap.

Az egykörös tempó terén pénteken remeklő Pierre Gasly ezúttal komoly ellenfelekre talált, Norris mellett Carlos Sainz és Kimi Räikkönen is gyorsabbnak bizonyult nála, így az időmérőn várhatóan komoly csata lesz a Q3-ba kerülésért, valamint a jobb gumitaktikát ígérő 11. pozícióért a McLaren, a Toro Rosso és az Alfa Romeo pilótái között.
Leclerc lerobbanásától eltekintve komolyabb incidens nem történt a harmadik szabadedzésen,
amelyet a mért kört teljesítő pilóták közül Sergio Pérez zárt az utolsó helyen, erre azonban az a magyarázat, hogy a mexikói pilóta büntetés miatt csak a bokszutcából indulhat, ezért megtankolva, 9-10-11 körös etapokat teljesített a lágy gumikkal, és a leggyorsabb köre is 5 másodperccel lassabb volt Verstappen eredményénél.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
Következik a harmadik szabadedzés
Kellemes estét kívánunk Kedves Olvasóinknak az USA Nagydíj harmadik szabadedzésének élő közvetítése alkalmából! A kezdés előtti percekre ajánljuk az előző két tréning összefoglalóját!
Életre kelt a jól ismert szignál
Az előző szezon kezdete óta Brian Tyler főcímzenéjével indulnak az F1-es közvetítések, de a zeneszerző és karmester élőben is előadhatta művét a hollywoodi F1-es fesztiválon.
Conducting my #F1 theme on Hollywood Blvd was one of the most incredible experiences of my life. Thank you to the orchestra, the fans, the F1 drivers, and #Formula1 for making this dream a reality! @f1 forever! pic.twitter.com/M6jTkSx9uy
— Brian Tyler (@BrianTylerMusic) November 1, 2019
Pályabejárás kicsit másként
Csütörtökön a korábbi háromszoros NASCAR Sprint Cup-bajnok Tony Stewart kalauzolta el Romain Grosjeant és a Kevin Magnussent a Stewart-Haas Racing Ford Mustangjával.
Here: @RGrosjean and @KevinMagnussen driving each other around COTA in a @StewartHaasRcng NASCAR stock car ????
— Formula 1 (@F1) November 2, 2019
PUMPED ??#USGP ???? #F1@NASCAR@HaasF1Team@TonyStewart_Rcgpic.twitter.com/XYr7n0FFDu
Próbálták elsimítani a bukkanókat
Az Auto Motor und Sport szerint a pénteki szabadedzések után az 1-es és 9-es kanyarnál próbálták elsimítani a bukkanókat, a többi problémás ponton ezt nem lehetett megtenni, mert a korábbi javítások miatt már túl vékony az aszfaltréteg.
Egy kicsivel melegebb van
Még ma is hűvösebb van a vártnál, de emelkedtek a hőmérsékletek. Vajon ez hogyan befolyásolja az erőviszonyokat?
Clear skies, and warmer temperatures than yesterday ??
— Formula 1 (@F1) November 2, 2019
The final practice session is 10 minutes away...#USGP ???? #F1pic.twitter.com/liXBQdAtAV
A sportbíróknak is az F1 a csúcs
A közvetítés elején egy büszke sportbíró üzent édesanyjának, együtt örülnek, hogy a fiatalember egy F1-es nagydíjon dolgozhat. Gratulálunk!
????2019 Amerika GP | 3.Antrenman Seansi Başliyor
— Tutkumuz F1 ?? (@F1tutkumuz) November 2, 2019
????#USGP | #F1pic.twitter.com/BR9ybuupxl
Elkezdődött a harmadik szabadedzés
Magnussen és Norris az első a pályán. Nemsokára kiderül, mennyit sikerült javítani a pálya felületén.
DIRECTO: !SEMÁFORO VERDE! Comienzan los últimos sesenta minutos de prácticas antes de afrontar la clasificación en Austin. #F1#USGPpic.twitter.com/5UYuk1A4Kq
— F1Live24 (@F1Live_24ES) November 2, 2019
A Red Bull pótolja, ami tegnap kimaradt?
Verstappen rögtön kemény gumikkal hajtott a pályára, a Red Bull pénteken hanyagolta ezt a keveréket. Lehetséges, hogy azért döntöttek így, mert ma melegebb van, mint tegnap volt.
A versenyigazgató elismerte, Verstappen büntetést érdemelt
Az Auto Motor und Sport szerint Michael Masi, az F1 versenyigazgatója elismerte, Mexikóban meg kellett volna büntetni Max Verstappent, amikor a pályát elhagyva kerülte meg a futamon Kevin Magnussent.
Vettel még csak most öltözik
Leclerc pár perccel ezelőtt már beült az autóba, Vettel egyelőre még tollászkodik. Néhány installációs körtől eltekintve a pilóták egyelőre nem sietnek kifelé a pályára.
Az övék a legjobb hely a környéken?
A Circuit of the Americas egyik védjegye a látványos kilátó, ami természetesen már megtelt szerencsés szurkolókkal. Valószínűleg ők látják a legjobban az eseményeket, ha vannak, mert most percek óta nem történt semmi, Max Verstappen ki is szállt az autóból.
What a view these fans have! ??#USGP ???? #F1pic.twitter.com/CZIAskRWBJ
— Formula 1 (@F1) November 2, 2019
Átépítik Pérez autóját a büntetés után
A mexikói pilóta a pénteki büntetése után mindenképpen a bokszutcából rajtol, a Racing Point kihasználja az alkalmat, hogy új alkatrészeket építsenek az autójába, mivel úgysem tudják jobban megbüntetni őt: Új MGU-H, turbó, MGU-K került be.
Végre autók a pályán
Az edzés majd' negyede eltelt, mire ismét autók hajtottak a pályára. Talán most már nem csak installációs körökkel múlatják majd az időt.
Rolling out for #FP3. ?? One final hour of practice coming right up from @COTA ?? if you're tuning in back home! #USGP#F1pic.twitter.com/fGgJHzparZ
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) November 2, 2019
Grosjeané a nap első mért köre
A Haas pilótája a pénteki balesete után lágy gumikkal kezdett, 1:36.579-cel kezdett, de felejthető kört futott. Hamarosan körbeér Bottas is lágyakkal.
Bu arada pistteki ilk tur zamani 1:36.579 ile Romain #Grosjean'dan gelmişti#F1 ???? #AmerikaGP#FP3pic.twitter.com/GXqA6bHrpV
— F1 Türkçe (@F1Turkce) November 2, 2019
Leclerc alatt megállt a Ferrari!
Füstöl az autó a bukótérben, rádión jelenti, hogy probléma van a motorral. Egyértelmű a helyzet. VSC van érvényben.
DIRECTO: VIRVUTAL SAFETY CAR! El coche de Leclerc está parado en la hierba: 'Algo va mal con el motor'. #F1#USGPpic.twitter.com/R6HbG4qFdr
— F1Live24 (@F1Live_24ES) November 2, 2019
?? "There is something wrong with the engine"
— Formula 1 (@F1) November 2, 2019
Charles Leclerc comes to a stop before Turn 19, and we're under the virtual safety car#USGP ???? #F1pic.twitter.com/xZwjtj8qvr
Leclerc minimum rajtbüntetést kap
Az első kérdés, hogy a Ferrari mikor kapja vissza az autót, a leintés után körülbelül 2 órájuk lesz motort cserélni az autóban. Feltehetőleg új erőforrást szerelnek majd be a Ferrariba, ami rajtbüntetést okoz majd.
LEC out of P3#COTA#F1#Formula1pic.twitter.com/FA7UmOMCyY
— Rolando A Berrios (@rolandoAberrios) November 2, 2019
Vettel az élre állt lágyakkal
A német pilóta több melegítő kört is futott, majd lágy gumikkal az élre állt 1:34.733-mal, de a középső szektorban nem volt gyorsabb Kimi Räikkönennél, így maradt még benne tartalék.
Bottas vezet, Hamilton szorosan 3. helyezett
A finn pilóta lágyakkal átvette a vezetést 1:34.558-cal, Vettel továbbra is a 2. helyezett, de Hamilton szorosan mögötte érkezik. A két Red Bull nem futott még mért kört, Leclerc nem is fog.
Az egyik Mercedes majdnem pórul járt
Alig tudott lehúzódni az egyik Haas az egyik Mercedes útjából, ezt egy szurkolói videó örökítette meg.
@f1 @wtf1 That was close... #f1#WTF1#usfanzonepic.twitter.com/EvXXy0bUGS
— Ryan D. Seymour (@SeymourAquaBio) November 2, 2019
Vettel visszaszerezte a vezetést
A Ferrari pilótája 1:34.441-gyel visszaszerezte a vezetést, Hamilton és Bottas is nagyon igyekezett, de egyelőre csak Vettel mögé értek oda. Sokat csúszkálnak az Ezüstnyilak.
Verstappen nem bírt Vettellel
A holland pilóta elsőre nem tudott gyorsabb lenni Vettelnél, aki begyújtotta a rakétákat, és üzemmeleg gumikkal mindhárom szektorban a leggyorsabb volt, és 1:34.339-re gyorsult.
Az állás félidőben
CLASSIFICATION: HALFWAY THROUGH FP3
— Formula 1 (@F1) November 2, 2019
Sebastian Vettel leads the way, but Max Verstappen and Mercedes are not far behind...#USGP ???? #F1pic.twitter.com/6c6ZPrrtoU
Elvették Vettel legjobb eredményét
Pályaelhagyás miatt törölték Vettel legjobb körét, így 1:34.441-gyel áll egyelőre, de továbbra is ő a leggyorsabb. Leclerc autója visszaért a garázsba, a Sky Sports tudósítója, Karun Chandhok szerint még mindig füstöl a légbeömlő nyíláson át.
Charles Leclerc's Ferrari has returned to the garage
— Formula 1 (@F1) November 2, 2019
Not the ideal start to the day!#USGP ???? #F1pic.twitter.com/rG67zN9X4D
A Sky Italia felvételén a túlhevült fékek látszanak.
Brakes are still smoking #skyf1#f1pic.twitter.com/kh7gfnO5IE
— marc (@ba55bar) November 2, 2019
Verstappen az élre állt
Vettel korábbi eredményénél is gyorsabb volt, 1:34.186-tal vezet a Red Bull-pilóta. Vettel is visszatért a bokszba.
#F1 ???? #USGP#Austin ?? #FP3
— ?? Vivo F1 (@vivof1) November 2, 2019
Tremenda imagen... dieron ganas de un rico asado! argentinos entenderán !
---------#F1xFOXpic.twitter.com/DAbkPbOFt7
Albon is mutatott végre valamit
A thai pilóta eddig nem villogott a köridők terén a hharmadik szabadedzésen, mindössze bő 2 tizedmásodperccel volt gyorsabb Hülkenbergnél, de most feljött a 4. helyre, Hamiltont megelőzve 0,45 másodperces hátránnyal szerepel a listán.
Vettel továbbra sem viseli el a Mercedes-sapkákat
A német pilóta ifjú szurkolókkal találkozott, és úgy tűnik, nem tetszett neki, hogy mindketten Mercedes sapkát viseltek.
Vettel, Mercedes şapkasini böyle havaya atti.??
— Tutkumuz F1 ?? (@F1tutkumuz) November 2, 2019
????#USGP | #F1pic.twitter.com/rMBbf3b3my
Bottas emelte a tétet
Néhány csúszkálás és pályaelhagyás is belefért a Mercedes finn pilótájának, 1:33.904-gyel az élre állt.
Bottas, el primero en bajar a 1'33'' https://t.co/hox3ih0ett#F1#USGPpic.twitter.com/fF1sWlF0GA
— SoyMotor.com (@SoyMotor) November 2, 2019
Nem fest jól a helyzet Leclerc-nél
Mattia Binotto csapatfőnök is szemrevételezi, hogy mi történt Leclerc autójával. Vettel közben új lágy szettel ostromolja Bottas eddigi eredményét.
??Ferrari Takim Patronu Mattia Binotto Charles Leclerc'in arizali aracini böyle inceliyor.
— Tutkumuz F1 ?? (@F1tutkumuz) November 2, 2019
????#USGP | #F1pic.twitter.com/IoNEcEh85g
Vettel újra az élre állt
A Ferrari pilótája 1:33.523-ra gyorsult, Hamilton is javított, de ő így is fél másodperc lemaradásban van, Bottastól is kikap egyelőre.
Verstappen a leggyorsabb a pálya végén
A holland pilóta azonban egyelőre kénytelen beérni a 2. hellyel, amit Bottas most próbál visszaszerezni. Ha így marad, ismét három csapat négy pilótája küzdhet majd a pole pozícióért.
A Ferrari egyelőre nem tudja, hogy mi történt
A Sky Sports szerint a Ferrari kommunikációs igazgatója egyelőre türelmet kért, mert nem tudják még, hogy miért füstölt el Charles Leclerc motorja.
Verstappen ismét feladta a leckét
A holland pilóta 1:33.305-tel visszaszerezte a vezetést, 2 tizedmásodperces előnye jelentősnek mondható. Ennél is érdekesebb, hogy Norris feljött a 3. helyre.
Lando moves into P3!
— Formula 1 (@F1) November 2, 2019
He moves ahead of the Mercedes with a 1:33.818 ??#USGP ???? #F1pic.twitter.com/4QPoEbKb9A
Norrisnak a pálya elején kell javulnia
Mérnöke azt mondta Norrisnak, hogy az 1-es kanyar féktávjánál tud még időt nyerni, de a brit pilóta azzal felelt, hogy nem lát semmit, annyira ráz a pálya.
A Mercedesek a forgalommal küszködnek
Bottas és Hamilton körök óta nem tud összerakni egy rendes próbálkozást, elsősorban nem a saját hibájuk miatt, hanem a megnövekedett forgalomban mindig fennakadnak valakin.
Verstappen maradt az élen
Hamilton a végén sem tudott javítani, Bottas pedig inkább visszatért a bokszba, így a két Ezüstnyíl meglepetésre csak Verstappen, Vettel és Norris mögött zárt a 4-5. helyen. Ez inkább azért probléma, mert nem tudták ők sem lemérni, hogy mire lehetnek képesek az időmérő előtt, ami a Red Bull és a Ferrari versenyképessége miatt izgalmasnak ígérkezik.
Köszönjük a figyelmet, folytatás nemsokára az időmérővel!