Hamilton taktikai győzelmet aratott Mexikóban, de még nem világbajnok
2019. október 27. 19:53
Rögtön a rajt jelentős izgalmakat tartogatott az első rajtkockától az első kanyarig tartó több mint 800 méteres sprinttel a Mexikói Nagydíjon, a szabadedzéseken tapasztalt jelentős mértékű gumikopás pedig az azutáni eseményekre is ígért érdekes dolgokat. A szélárnyékcsatát a Max Verstappen büntetése után az első rajtsort kisajátító Ferrarik nyerték, a második rajtkockából induló Sebastian Vettel nem tudta támadni az élről rajtoló Charles Leclerc-t, helyette Lewis Hamiltonnal szemben védekezett, aki egy kicsit le is szaladt a fűre a célegyenesben.
A meleg pillanatok azonban csak ezután következtek az ötszörös világbajnoknak, aki a kettes kanyar előtt megcsúszott és összekoccant az őt jobbról igen agresszíven támadó Max Verstappennel, aminek következtében mindketten kénytelenek voltak átvágni a füves bukótéren, Verstappen négy helyet veszítve a nyolcadik pozícióban zárta az első kört, miközben Hamilton örülhetett, hogy nem találta telibe a kettes kanyarba előtte beforduló Vettelt.
Az ötszörös világbajnok is bukott két pozíciót, így az ötödik helyről rajtoló Alex Albon a két Ferrari mögött találta magát, a sorrend Leclerc, Vettel, Albon, Sainz, Hamilton, Norris, Bottas, Verstappen, Kvjat és Gasly volt az első tízben. Hamilton rövid úton lelépte a McLaren spanyolját, Bottas viszont nem bírt a másik narancssárga autóval, amit Verstappen igyekezett kihasználni, és a stadionrészen bevetődött a finn pilóta mellé,
a Mercedes első szárnya azonban kivágta a Red Bull jobb hátsó kerekét. Verstappen nem kapott azonnal defektet, Bottas a célegyenesben visszaelőzte, a gumija csak ezután adta meg magát,
így kénytelen volt majdnem egy teljes kört megtenni a defektes kerékkel, hogy a bokszban megkapja a kemény gumikat és visszaálljon a mezőny végére.
Miután kicsit lenyugodtak a kedélyek, elkezdődött a vonatozás, Bottas megelőzte Norrist, így az első ötös elkezdett elszakadni, a versenyzők azonban nem forszírozták az előzési pozícióba kerülést, helyette mindenki próbálta pátyolgatni az alacsony tapadás mellett könnyen szemcsésedő abroncsokat. A kerékcserét Albon kezdte a harmadik helyről meglepően korán, a 14. körben, és mivel közepes gumikat kapott, azonnal nyilvánvalóvá vált, hogy két kiállásos taktikát követ. Az élen autózó Leclerc egy körrel később követte a thai pilótát és szintén sárga oldalfalú Pirelliket kapott,
ezután azonban kezdett kirajzolódni, hogy a Red Bull és a Ferrari ezen döntése nem volt a legjobb,
a két Mercedesnek ugyanis esze ágában sem volt kijönni a bokszba és a vezetést megöröklő Vettel is tovább hajtott.
Hamiltont végül a 23. körben hívták ki, az ötszörös világbajnok pedig miután a kemény gumikon visszatért a pályára,
intenzív panaszkodásba kezdett amiatt, hogy szerinte túl korai volt a kerékcseréje, és az egykiállásos stratégiával így nem fogja végigbírni a 71 körös versenyt.
Az ekkor Vettel mögött a második helyen haladó Bottas 13 körrel később követte Hamiltont a bokszba, egy körrel ezután pedig a közepes keveréket a finnhez hasonlóan remekül életben tartó négyszeres világbajnok is meglátogatta a szerelőit. Mindketten kemény gumit kaptak, elköteleződve az egyetlen kerékcsere mellett.
A kérdés ekkor az volt, hogy Hamilton gumijai végigbírják-e azok után, hogy az első helyen haladó, még egyszer mindenképp kiálló Leclerc eltűnt előle, vagy Vettel a 14 körrel frissebb Pirelliken levadássza őt.
Miután Leclerc és a harmadik helyről Albon is kiment kemény gumiért, az élen a Hamilton, Vettel, Bottas, Leclerc, Albon ötös állt, ahelyett azonban, hogy a Hamiltonra 2 másodpercnyire felzárkózó Vettel támadásait nézhettük volna, Bottas került vészjóslóan közel a némethez, miközben hozzá rohamosan közeledett a mindannyiuknál frissebb abroncsokon haladó, a második kerékcseréjénél jó négy másodpercet bukó Leclerc.
Jó 25 körrel a futam vége előtt bizonyára sokan kezdték dörzsölni a tenyerüket Hamilton-Vettel csatát vizionálva, az azonban a verseny végéig nem érkezett meg, Vettel DRS-távolságon belül sem tudott kerülni a korábban feleslegesen panaszkodó, a gumijaiból rengeteg tartalékot előhívni képes Hamiltonhoz,
és bár Bottas egy másodperc körüli távolságból nézte a Ferrari hátsó szárnyát, a második helyért sem alakult ki valódi csata,
miként a harmadikért sem, Leclerc kezdeti rohamos felzárkózása egy idő után ugyanis megtorpant. Az óriási Ferrari-Mercedes ütközet helyett így Ferrari-Mercedes vonatozást nézhettünk a végéig, a leggyorsabb kört Leclerc futotta meg.
Ami a további sorrendet illeti, a hatodik helyen az egy ponton a 20. helyen a mezőnyt tisztes távolból követő Max Verstappen zárt 47 másodperccel lemaradva csapattársától, a hetedik a hazai hős, a 11. helyről az előle indulókkal szemben taktikai előnyben levő Sergio Pérez lett, míg a nyolcadik helyre a kemény gumikon rajtoló, azokkal 50 kört megtévő Daniel Ricciardo ért oda. Az ausztrál mögötti pozíciókat egy utolsó körös ütközés befolyásolta, a kilencedik helyen haladó Nico Hülkenberget az utolsó kör utolsó előtti kanyarjában kilökte Danyiil Kvjat, aki azonban nem sokáig tarthatta meg az így szerzett pozíciót, 10 másodperces büntetést kapott ugyanis a Renault pilótájának megtorpedózásáért, amivel visszaesett a 11. helyre. Hülkenberg így sem lehet teljesen boldog, mert csak a 10. helyre lépett előre az eredetileg általa birtokolt 9. pozíció helyett, ami így Pierre Gaslyé lett.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.04.05. - 02:30Japanese Grand Prix - 1st Practice |
2024.04.05. - 06:00Japanese Grand Prix - 2nd Practice |
2024.04.06. - 02:30Japanese Grand Prix - Last Practice |
2024.04.06. - 06:00Japanese Grand Prix - Qualification |
2024.04.07. - 05:00Japanese Grand Prix - Race |
2024.04.19. - 04.21.Chinese Grand Prix |
2024.05.03. - 05.05.Miami Grand Prix |
2024.05.17. - 05.19.Emilia Romagna Grand Prix |
2024.05.24. - 05.26.Monaco Grand Prix |
2024.06.07. - 06.09.Canadian Grand Prix |
2024.06.21. - 06.23.Spanish Grand Prix |
2024.06.28. - 06.30.Austrian Grand Prix |
2024.07.05. - 07.07.British Grand Prix |
2024.07.19. - 07.21.Hungarian Grand Prix |
2024.07.26. - 07.28.Belgian Grand Prix |
2024.08.23. - 08.25.Dutch Grand Prix |
2024.08.30. - 09.01.Italian Grand Prix |
2024.09.13. - 09.15.Azerbaijan Grand Prix |
2024.09.20. - 09.22.Singapore Grand Prix |
2024.10.18. - 10.20.United States Grand Prix |
2024.10.25. - 10.27.Mexican Grand Prix |
2024.11.01. - 11.03.Brazilian Grand Prix |
2024.11.21. - 11.24.Las Vegas Grand Prix |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |