Társoldalunk:

Rezgett a léc, de összejött Leclerc első győzelme

2019.09.01., 14:48
rendezés

Leclerc szállította a Ferrari első győzelmét a szezonban, de kevésen múlt, hogy a nagyot hajrázó Hamilton nem énekelte ki a sajtot a szájából. Vettel csak 4. lett, a Räikkönennel ütköző Verstappen balesetet szenvedett az Eau Rouge-ban az első körben.

Charles Leclerc többször karnyújtásnyi közelségben érezhette az első győzelmet a Forma-1-ben, és miután az kétszer már kicsúszott a markából az utolsó körökben, Belgiumban majdnem ismét a bolondját járatta vele a sors, de végül nem tett neki keresztbe.

A monacói versenyző egy kicsúszástól eltekintve sokáig magabiztosan diktálta az iramot, ám a kerékcserék után a közepes gumin Lewis Hamilton erősebb tempót ment, és pont akkorra került támadási közelségbe, amikor letelt a táv.

Kattintson a képre galériánk megtekintéséhez!Forrás: Getty Images/2019 Getty Images/Dan Istitene

Ebből is leszűrhető, hogy a kedvező előjelek dacára a Ferrarinak nem sikerült kettős győzelmet aratnia első idei sikerével, ugyanis Sebastian Vettelnél visszafelé sült el a taktika, amivel átmenetileg az élre állt a táv közepe felé, és csak a 4. helyen futott be a Mercedes párosa mögött.

Baleset a rossz emlékű kanyarnál

Spában ritkán ússza meg a mezőny anyagi kár nélkül az első kört, ezúttal sem történt másképp: egy újabb gyenge rajtot követően Max Verstappen az első kanyarnál nekiment az elforduló Kimi Räikkönennek, aki talán hagyhatott volna kicsit több helyet a belső íven. Ebből önmagában még nem lett különösebb baj, de az ütközéstől eltört a nyomtávrúd a Red Bullon, és a holland beleállt a gumifalba az Eau Rouge kanyarnál, ahol szombaton a tragikus baleset történt az F2-es futamon. Előtte kis híján magával sodorta a bukótérbe a mellette elszáguldó Räikkönent is.

Kattintson a képre galériánk megtekintéséhez!Forrás: Getty Images/2019 Getty Images/Dean Mouhtaropoulos

"Kicsit talán később fékeztem az előttem lévőknél, de Kimi bizonyára nem számított rá, hogy ott leszek, és a megkezdett íven haladt tovább, így összeértünk  – mondta Verstappen, aki idén először esett ki egy versenyről.

A futam az 5. körtől folytatódott Safety Car nélkül, mert a Verstappen utáni romeltakarításon kívül további akadályt jelentett, hogy Carlos Sainz leparkolt a bukótérben, miután korábban a rajtkockájából is alig tudott elindulni.

Leclerc megőrizte a vezetést, s bár Vettelt megelőzte Hamilton, a hosszú egyenesben visszarendeződött a sorrend, a ferraris viszonylag simán elment a Mercedes mellett. Hamilton próbált visszavágni, de erre nem nyílt esélye a Ferrari magasabb végsebessége miatt.

Vettel az élről a 4. helyig zuhant

Így jobb híján a stratégiával kellett ügyeskednie a Mercedesnek, hogy megakadályozza a Ferrari 1-2-t – ez olyannyira jól sikerült, hogy végül majdnem a győzelmet is megszerezték.

Kattintson a képre galériánk megtekintéséhez!Forrás: Getty Images/2019 Getty Images/Dan Istitene

Vettelt ugyanis igen korán, már a 15. körben behívták kerékcserére; talán attól félt a Ferrari, hogy üldözőik végrehajtanak egy sikeres elévágást. Ez átmenetileg az élre segítette a németet, mert a következő körökben annyit hozott Leclercen, hogy a monacói 21. körös bokszkiállása utána előtte maradt.

Az előny azonban immár Leclercnél volt, aki gyorsan felzárkózott, és a csapat közbenjárására különösebb nehézség nélkül visszakapta az 1. helyet. Vettel elengedte, és innentől csapattársa alá dolgozott:  mozgó akadályként ment tovább, a nála szintén jóval frissebb gumikon érkező Hamilton több körön át tartó feltartásával elévülhetetlen érdemeket szerzett Leclerc győzelmében.

Kattintson a képre galériánk megtekintéséhez!Forrás: Getty Images/2019 Getty Images/Charles Coates

A Mercedes rohamának a 32. körig állt ellen, és csak azért nem lett Valtteri Bottas prédája is a pályán, mert a Ferrari kihívta még egy kerékcserére. Vettel az újabb szett abroncson nem tudott villantani, kénytelen volt beérni a 4. hellyel.

Hamilton 6-7 másodperces távolságból vette üldözőbe Leclerc-t, és az utolsó körökben látványosan közelíteni kezdett hozzá, csakhogy leintették a versenyt, mielőtt megtámadhatta volna. "A 44-es általában a szerencseszámom, de ma kellett volna még néhány kör" – ismerte el. Főnöke, Toto Wolff szerint plusz két kör elég lett volna, és a Skynak azt nyilatkozta, Vettel védekezésének "biztosan szerepe volt" a végeredményben.

Kattintson a képre galériánk megtekintéséhez!Forrás: Getty Images/2019 Getty Images/Mark Thompson

"Nehéz verseny volt, a vége felé küszködtünk a gumikkal. Sokkal boldogabb vagyok, mint azzal, amit Budapesten összehoztam, jobban kezeltem a gumikat, és a teljesítmény szempontjából a pole pozícióval és az első győzelmemmel igen elégedett vagyok" – mondta Leclerc, hozzátéve, hogy mindezt nem tudja maradéktalanul kiélvezni Hubert halála miatt.

Sok előzés és mozgalmas utolsó kör az üldözőbolyban

Az élcsapatok mögött nem volt hiány előzésekben. Ennek elszenvedői elsősorban a Haasok voltak, amelyek hiába tanyáztak Lando Norris mögött a 6-7. helyen a táv elején, végül pont nélkül maradtak, a többiek szép sorban elhúztak mellettük – de a McLaren pilótája sem örülhetett a nap végén, mivel az utolsó körben lerobbant az autója.

Kattintson a képre galériánk megtekintéséhez!Forrás: Getty Images/2019 Getty Images/Charles Coates

Pozícióját így a Red Bullnál most debütáló Alexander Albon örökölte, aki a harmatos kezdés után fokozatosan előretört, és az utolsó körben félig a fűre hajtva előzte meg Sergio Pérezt a hosszú egyenesben. Szép eredmény küszöbén állt Antonio Giovinazzi, de a 9. helyről kipördülve összetörte az Alfa Romeót a Pouhon kanyarnál, szintén a verseny végén.

A sok mozgás következtében a Toro Rosso mindkét pilótája pontot szerzett, Danyiil Kvjat 7., Pierre Gasly 9. lett Nico Hülkenberg Renault-ját közrefogva, és egy pont csorgott a Racing Point másik versenyzőjének, Lance Strollnak is.

Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!

GPHírek
14:15

Következik a Belga Nagydíj

Köszöntjük Kedves Olvasóinkat az F1-es Belga Nagydíj élő közvetítésében! A mai versenyt sajnos beárnyékolja, hogy a szombati időmérő után rendezett F2-es futamon Anthoine Hubert életét vesztette. 

GPHírek
14:18

Hubert-re emlékezik a motorsportközösség

A 22 esztendős pilótát sokan kedvelték a paddockban, mindenkit megráztak a történtek. A baleset körülményeit az alábbi cikkekben foglaltuk össze.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

GPHírek
14:27

Néma tiszteletadással emlékeztek

Az IndyCarhoz és a WEC-hez hasonlóan természetesen az F3-as és az F1-es futam előtt is néma tiszteletadással emlékeznek Anthoine Hubert-re. 

Kattintásra galéria nyílikForrás: Getty Images/2019 Getty Images/Mark Thompson
GPHírek
14:31

Mindenki egy kerékcserére készül

A megmaradó gumikészleteket elnézve egyértelmű, hogy mindenki egy kerékcserére készül, ezt felboríthatja, ha elkezd esni az eső, ami Spában mindig fennálló körülmény.

GPHírek
14:34

A Pirelli két kerékcserét sem zár ki

A javasolt taktikák között két kerékcserés változat is szerepel, de ehhez az élmezőnynek nem maradt elég abroncsa.

GPHírek
14:36

Az utolsó pillanatban is változott a rajtsorrend

Nem túlzás kijelenteni, hogy ezúttal is követhetetlen a rajtsorrend alakulása. Ez most a legfrissebb változat.

GPHírek
14:39

A Ferrari nem titkolja, győzelemre hajt

Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke a Sky Sportsnak nyilatkozott a verseny előtt.

"Kétségtelen, hogy ideje már megcsinálni, de a verseny még előttünk áll, és [erős] ellenfeleink vannak. Péntek óta gyorsak vagyunk, de a versenytársaink is erősek. A gumikopás nagyon fontos faktor lesz, és az időjárás is megváltozott. Sokkal hűvösebb van, úgyhogy nem tudni, hogyan viselkednek majd a gumik a futamon. Monza és a jövő hét miatt is fontos, hogy jól szerepeljünk, az a célunk, hogy megőrizzük a pozícióinkat." 

GPHírek
14:42

Matricák is megjelentek Hubert tiszteletére

Felirat Kvjat autójánForrás: Getty Images/2019 Getty Images/Peter Fox
GPHírek
14:46

Tapssal üdvözölték a felvonuló mentősöket és sportbírókat

A MiniDrivers nevű karikatúra-sorozat készítője a Twitteren azt írta, ápolóként tudja, milyen nehéz újra munkába állni egy rosszul sikerült nap után, ezért tudja, milyen sokat jelent a pályán dolgozóknak is a biztatás. 

GPHírek
14:51

Az intenzíven ápolják a baleset másik érintettjét

Juan Manuel Correa rohant bele Anthoine Hubert autójába, az FIA tájékoztatása szerint sikeres műtétet végeztek el a liége-i kórházban, lábtörés és "kisebb csigolyasérülés" a diagnózis. 

GPHírek
14:54

A pilóták tudnak a versenyzésre figyelni

Mindenkit megrázott Hubert halála, de Sir Jackie Stewart a Sky Sportsnak azt mondta, muszáj elvonatkoztatni az eseményektől, és szerinte erre a profi pilóták képesek is. Chase Carey, az F1 elnök-vezérigazgatója méltatta a versenyzők bátorságát. 

GPHírek
14:55

Egyperces néma tiszteletadás Hubert emlékére

GPHírek
14:59

Nagy kérdés, hogy mi lesz az időjárással

Az bejött, hogy sokkal hűvösebb van ma, mint a hétvégén eddig bármikor, de sötét felhők is gyülekeznek, így eső sem zárható ki.

GPHírek
15:00

Pérez nem szívesen versenyez ma

A Racing Point pilótája a Sky Sportsnak kijelentette, az utolsó dolog, amit ma csinálni akar, az a versenyzés, de teszi a dolgát. "Nem jó a hangulatunk" - tette hozzá.

GPHírek
15:04

Räikkönen sérülten is jó helyzetből kezd

A finn pilótának hivatalosan lábizomhúzódása van, a pletykák szerint motokrosszozás közben sérült meg, de a Renault-k büntetésének köszönhetően így is a 6. helyről kezdheti a futamot.

GPHírek
15:05

Mercedes: Okos stratégiával verhető a Ferrari

Toto Wolff a Sky Sportsnak kijelentette, nem akar "nyavalyogni" a Ferrarik csúcssebessége miatt, inkább okos stratégiával próbálják a javukra fordítani a versenyt, ahogy a Hungaroringen is tették.

GPHírek
15:08

Jelentősen visszaestek a hőmérsékletek

A levegő mindössze 17 fokos, ez a hűtéssel bajlódó Mercedesnek jól jön.

GPHírek
15:10

A mezőny döntő többsége lágy gumikkal indul

Az első 13 helyezett a piros jelzésű lágy gumikat kapta vagy választotta a mai versenyre, Russell a 14. pozícióban közepesekkel kezd, és a 17-20. helyről kezdő versenyzők szintén közepessel mennek. Elindult a felvezető kör. 

GPHírek
15:14

Rajt: Leclerc vezet, Hamilton megelőzte Vettelt

A német pilóta azonban visszatámadott a Kemmel egyenesben, és visszaszerezte a 2. helyet. Max Verstappen a gumifalnak ütközött, és Kimi Räikkönen is balesetbe keveredett. 

GPHírek
15:16

1. kör: Safety Car!

Verstappen kiesése miatt pályára küldték a biztonsági autót. Verstappen ismét gyengén rajtolt, és a hajtűkanyarban Räikkönen nem hagyott neki elég helyet. A Red Bull pilótája később a futómű sérülése miatt kötött ki a falban, az Eau Rouge-ban nem tudott befordulni. 

GPHírek
15:19

2. kör: Räikkönen új első szárnyat kap

Verstappen természetesen morgott a rádión, hogy Räikkönen miért ment neki. A finn pilóta valószínűleg nem látta az ellenfelét, de számíthatott volna arra, hogy van ott valaki.

GPHírek
15:20

3. kör: Räikkönen ismét a bokszban

A finn pilóta közepes keverékű gumikra váltott. Sainz is a bokszba hajtott, nála is valamilyen műszaki hiba lehet, mert a mezőny végén araszol.

GPHírek
15:23

4. kör: Visszahívták volna a Safety Cart, de mégis marad

Úgy volt, hogy a 3. kör végén a Safety Car visszatér a bokszba, de a versenyirányítás meggondolta magát, és lényegében újra beküldte a Mercedest a pályára. Ennek oka, hogy Sainz még a 3. kör során feladta a versenyt, és a technikai mentők nehezen tudják eltávolítani az autót a bukótérből, valószínűleg kuplunghiba miatt. 

GPHírek
15:24

5. kör: Folytatódik a verseny, Räikkönen küszködik

A finn pilóta a rádión panaszkodik az autó balanszára, a baleset miatt megsérült a padlólemeze. Az utolsó helyen halad, miközben Leclerc vezet Vettel és a két Mercedes előtt.

Az első rajt utáni kavarodás következtében Norris feljött az 5. helyre Grosjean, Magnussen, Pérez, Gasly és Stroll elé. 

GPHírek
15:25

5. kör: Vettel nagy elfékezések miatt védekezni kényszerül

A célegyenes végén, a hajtűkanyarban ingott meg, de tartotta a helyét és az erős Ferrarinak köszönhetően Hamilton nem tudta támadni, neki viszont védekeznie kellett Bottas ellen. 

GPHírek
15:27

5. kör: Leclerc a leggyorsabb körrel szökik az élen

A monacói pilóta 1:49.685-tel száguld, Vettel nincs már DRS-távolságon belül, Hamilton viszont közel van a német versenyzőhöz. Pérez is igyekszik a 7. helyezett Magnussen mögött, de előzésre nem került sor.

GPHírek
15:29

6. kör: Hamilton szerint Vettel nem elég gyors

A brit pilóta szerint "Vettel nem olyan gyors", Leclerc 1:49.558-cal ismét a leggyorsabb kört futotta. A különbség az élen 1,9 másodperc, Hamilton további 1,3-ra van Vettel mögött.

GPHírek
15:31

7. kör: Vettel kezdi összekapni magát, szakad el Hamiltontól

1:49.459-cel a német pilótáé a leggyorsabb kör, a különbség 1,7 másodperc az élen, és körülbelül ennyire van lemaradva Hamilton is. Pérez közben keményen támadja Magnussent a 7. helyért, a Haas pilótája között egy kisebb vonat kezd összeállni, amelynek vége a 15. helyezett Ricciardo.

GPHírek
15:32

8. kör: Ismét Leclerc a leggyorsabb

Az 1:49.452 nem sokkal jobb Vettel korábbi eredményénél, ezért az, hogy a különbség 2,3 másodpercre nőtt, inkább annak köszönhető, hogy Vettel csak 1:49.9-et tudott. 

GPHírek
15:34

9. kör: Leclerc hibázott, és átvágott egy kanyart

A monacói pilóta a Kemmel végén elfékezte magát és átugratott a kanyaron, de az előnyét ez nem igazán befolyásolta. 

GPHírek
15:36

10. kör: Hamilton DRS-en belül halad Vettel mögött

A Mercedes versenyzője szerint ellenfele küszködik, de Hamilton nem tudja támadni Vettelt. Pérez megtette viszont ugyanezt Magnussennel, sőt, meg is előzte ellenfelét, és feljött a 7. helyre.

GPHírek
15:38

11. kör: Gasly is elment Magnussen mellett

A Toro Rossóhoz lefokozott versenyző jelenleg a legjobb helyen áll a Red Bull pilótái közül, feljött a 8. helyre, miközben Verstappen kiesett, Albon a Red Bullal csak a 14. helyezett és Kvjat is csak 11. helyen halad.

GPHírek
15:39

11. kör: Bottas a leggyorsabb, Leclerc tartja a tervet

A Mercedes pilótája 1:49.342-t ért el, de úgy tűnik, kivárásra játszanak. Leclerc-nek azt mondta a mérnöke, hogy még mindig az "A" tervet követik. Stroll is megelőzte Magnussent, feljött a 9. helyre. 

GPHírek
15:41

12. kör: Ismét Leclerc a leggyorsabb a pályán

Még mindig 1:49.004 a leggyorsabb kör, Vettel hátránya 3 másodpercre nőtt. 

GPHírek
15:43

13. kör: Leclerc diktálja a tempót, mozgás a középmezőnyben

A monacói pilóta lement 1:49 alá 1:48.917-tel. Kvjat is megelőzte Magnussent, aki átmenetileg kiszorult a pontszerzők közül, de Gasly-t kihívták kereket cserélni, ezért visszaesett a mezőny második felébe. Albon kénytelen védeni a 13. helyet Ricciardo ellen, pedig mindketten közepes keverékű gumikkal mennek. 

GPHírek
15:44

14. kör: Albon előzött egyet, és kettőt jött előre

A Red Bull pilótája megelőzte Magnussent, és Stroll kerékcseréje révén feljött a 10. helyre. Kerékcserére készülnek a Mercedesnél és a Ferrarinál is.

GPHírek
15:45

15. kör: Vettelt kihívták kereket cserélni

A Mercedes csapdába csalta a Ferrarit, kimentek, kerékcserére készülve, erre Vettel ki is állt közepes keverékű gumikért, de a Mercedesek a pályán maradtak. 

Pérez is kereket cserélt, szintén közepeseket kapott. 

GPHírek
15:47

16. kör: Hamilton hozza Leclerc tempóját

Mindkét versenyzőt hajszolják a rádión, Hamilton a középső szektorban tudott hozni Leclerc-en, de a különbség egyelőre nem számottevő. Közben vonat alakult ki Räikkönen mögött. 

GPHírek
15:49

17. kör: Látványos előzések a Kemmel-egyenesben

Pérez és Gasly is megkerülte a kopott gumikon haladó Räikkönent az egyenesben, mintha állt volna a finn pilóta. Hátrébb is előzött egyet Stroll, Russell kárára. 

Vettelé a leggyorsabb kör 1:47.087-tel. 

GPHírek
15:50

18. kör: Hamilton aligha fog előzni a bokszban

A rádión a brit pilóta azt mondta, hogy a gumik jók még, ez később előnybe hozhatja őt, mert a verseny végén frissebbek lehetnek az abroncsai Vettelénél, viszont a bokszban nem fog tudni előzni. 

GPHírek
15:51

19. kör: A szurkolók most tisztelegnek Hubert előtt

Állva tapsol a közönség a 19. körben, annak apropóján, hogy a szombaton elhunyt Anthoine Hubert rajtszáma 19-es volt.

GPHírek
15:53

20. kör: Vettel már Leclerc-re is veszélyes kezd lenni

A német pilóta a közepes keverékű gumikon erős tempót diktál, az AWS előrejelzése szerint már 67% az esélye annak, hogy Vettel az élre kerül a kerékcserék után. A különbség 17 másodperc alatt van.

GPHírek
15:56

21. kör: Vettel most már bőven egy kerékcserén belül van

Pakolnak a Ferrarinál, hívják Leclerc-t kerékcserére, aki szinte biztosan a csapattársa mögé ér majd vissza, mert a különbség 15 másodperc alá csökkent.

GPHírek
15:57

22. kör: Leclerc bőven Vettel mögé ért vissza a kerékcsere után

A két Mercedes vezet, de még nem voltak kint kereket cserélni, így biztosan a két Ferrari mögé érnek majd vissza, kérdés, hogy mennyivel, és az újabb gumikból előnyt tudnak-e kovácsolni.

GPHírek
15:58

22. kör: Hamilton is kereket cserélt, lemaradt Leclerc mögött

Nem sikerült jól a kerékcsere a Mercedesnél, a bal hátsó rögzítésénél időt vesztettek, ezért csak 3,6 másodperc alatt végeztek. Bottas vezet átmenetileg.

Gasly közben durva figyelmeztetést kapott, mert fékezés során változtatott irányt, bemutatták neki a fekete/fehér zászlót.

GPHírek
16:00

23. kör: Bottas is kiment a kerékcserére

Ezzel Vettel átvette a vezetést, de Leclerc 1:46.664-gyel a leggyorsabb kört futotta, ám a hátránya 3,1 másodperc. Hamilton 7 másodpercre van tőle, Bottas a 4. helyre jött vissza. A brit pilóta morgott a hátrány miatt.

Albon is kereket cserélt, viszont ő a többiekkel ellentétben most kapott lágy gumikat, és a 15. helyről kellene felzárkóznia. 

GPHírek
16:02

24. kör: Leclerc dinamikusan közelít a csapattársához

Rádióüzenetet egyelőre nem hallottunk, de a monacói pilóta valószínűleg nem boldog, hogy a stratégia révén Vettel előtte halad. A 3,7 másodperces hátrányból már csak 2 maradt, úgyhogy nem kérdés, hogy Leclerc szeretné visszaszerezni a vezetést.

GPHírek
16:03

25. kör: Leclerc szinte utolérte Vettelt, csata várható

Közben Bottas futotta a leggyorsabb kört 1:46.551-gyel, de alaposan le van maradva Hamiltontól. Leclerc hátránya 1,1 másodperc.

GPHírek
16:05

27. kör: Vettel elengedte Leclerc-t

A rádión egyértelműen utasították Vettelt, hogy engedje el Leclerc-t, ő pedig a célegyenesben megtette, de szorosan csapattársa mögött maradt. 

GPHírek
16:07

28. kör: Leclerc meglépett Vetteltől, Hamilton közelít

A négyszeres világbajnok lemaradása már majdnem 2 másodpercre nőtt, Hamilton további 2 másodpercre van tőle. Vettel a rádión kijelentette, hogy az abroncsai nem fogják kibírni a végéig, pedig a mérnökei azt tervezik, hogy csatázni fog Hamiltonnal.

GPHírek
16:10

29. kör: Ha Vettelnek cserélnie kell, minél hamarabb kellene

A német pilóta 10 másodperccel Bottas mögé érne vissza, ha most állna ki a bokszba, a rádión azt mondta, a Mercedesek "át fognak gyalogolni" rajta. A gond az, hogy új kemény szett és használt lágy áll a rendelkezésére, és egyik sem jó választás.

GPHírek
16:11

30. kör: Vettel nagyon csúszkál, Hamilton utolérte

A brit pilóta támadni egyelőre nem tudott, de ez inkább annak köszönhető, hogy még Vettelnél is nagyot hibázott a célegyenesre vezető buszmegálló sikánban, így Vettel eléggé meg tudott lépni ahhoz, hogy még a Kemmel-egyenesben sem legyen esély az előzésre. Leclerc előnye 4,2 másodperc.

GPHírek
16:14

31. kör: Amíg marad gumi a Ferrarin, a Mercedesnek nehéz dolga lesz

Hamilton közelebb van, már az egyenesben is, de a Ferrari még mindig ki tud gyorsítani annyira, hogy elöl maradjon. Ez azonban valószínűleg nem marad így sokáig, a buszmegálló előtt Hamilton már Vettel mellé ért.

GPHírek
16:15

32. kör: Hamilton megelőzte Vettelt a Kemmel-egyenesben

A DRS és a jobb tapadás a féktávon már elég volt a Les Combes előtt. Most indul a csata a győzelemért, Hamilton hátránya 6,4 másodperc, de 6 körrel újabb abroncsai vannak.

GPHírek
16:19

33. kör: Nem várták meg, hogy Bottas is megelőzze Vettelt

A finn pilóta utolérte a németet, de előznie nem kellett, mert a Ferrari kihívta Vettelt ismét a bokszba. Úgy döntöttek, hogy használt lágy gumit szerelnek az autóra. Vettel így a 4. helyre esélyes, de ha elfogy a gumi a Mercedeseken (nem valószínű), akkor támadhat a dobogóért.

GPHírek
16:20

34. kör: Hamilton egyelőre nem veszélyes Leclerc-re

A különbség 7 másodperc fölé nőtt, és már csak 10 kör van hátra, igaz, ez itt jóval nagyobb táv, mint általában. Kemény csata zajlik a 7. helyért, először Kvjat, majd Albon is megelőzte Ricciardót, aki visszaesett a 9. helyre.

GPHírek
16:23

35. kör: Vettel is átvágta a kanyart a Les Combes-nál

A Sky Sports szerint még a hiba előtt a Mercedes mérnökei arra számítottak, hogy Vettel 4 másodpercre megközelíti Bottast, ez nyilván nem elég a dobogóra. 

GPHírek
16:24

36. kör: Vettel leggyorsabb körrel igyekszik

1:46.409-cel siet a Ferrari-pilóta, de a hátránya még mindig 18 másodperc Bottas mögött, viszont a bónuszpont még lehet az övé. 

GPHírek
16:28

38. kör: Hamilton fokozza a tempót, és közelít Leclerc-hez

A különbség az elmúlt körök során 5,6 másodpercre csökkent, de Leclerc egyelőre ügyesen osztja be az előnyét. Hamilton meg is csúszott a buszmegállóba.

Kissé hátrébb érdemes kiemelni Lando Norris szereplését, aki pályafutása eddigi legjobb F1-es eredménye, az 5. hely felé halad, pedig ez a pálya nem igazán kedvező a McLarennek. Az előnye 18 másodperc Pérez előtt, mögötte Albon érkezik, aki nemrég előzte meg Kvjatot a 7. helyért. 

GPHírek
16:29

40. kör: Gasly megelőzte Ricciardót, pontszerző

Feljött az utolsó pontszerző, 10. helyre Pierre Gasly, miután megelőzte Daniel Ricciardót. A hátránya kb. egy kerékcserényi idő a 8. helyezett Danyiil Kvjat mögött.

GPHírek
16:31

40. kör: Hamilton az utolsó körre érheti utol Leclerc-t

A brit pilóta 4 másodpercre csökkentette a hátrányát, az előző körben 1,2 másodpercet faragott Leclerc-rel szemben. Szoros lehet a vége, 4 kör van hátra.

GPHírek
16:33

41. kör: Hamilton már 3 másodpercen belül van Leclerc mögött

A Ferrari versenyzője a középső szektorban nagyon szenved, Hamilton több mint 1 másodpercet hozott rajta ott, de a 41. kör elején Leclerc az első szektorban egyéni legjobb eredményt ért el. A különbség 2,4 másodperc. Az utolsó körben csata lehet a 6. helyezett Pérez és Albon között is. 

GPHírek
16:35

43. kör: Leclerc még tartja magát az élen

A különbség 2 másodperc, Leclerc egyelőre a lekörözéseket is felhasználva halad pályafutása első győzelme felé, de az utolsó kör is szoros lehet.

GPHírek
16:36

44. kör: Leclerc 1,5 másodperces előnnyel kezdi az utolsó kört

Stroll mögé kezd érni, fontos lehet, hogy hol éri utol a Racing Pointot. Bő 7 kilométer van hátra a versenyből. 

GPHírek
16:38

44. kör: Leclerc pályafutása első győzelmét szerezte!

Kevesebb mint egy másodperc maradt meg az előnyéből a leintésre, de Charles Leclerc megszerezte pályafutása első F1-es győzelmét, ráadásul a Ferrari színeiben!

Lewis Hamilton bejött a 2. helyen, Valtteri Bottas lett a 3. helyezett!

GPHírek
16:39

44. kör: Két kiesés is bonyolította a helyzetet a végén

Norris műszaki hiba miatt megállt a célegyenesben, így lemaradt az 5. helyről, csak a 11. helyen rangsorolják őt. Giovinazzi is a falnak ütközött az utolsó körben, de rádión jelentette, hogy jól van.

GPHírek
16:41

A szombaton elhunyt Hubert-nek ajánlotta első győzelmét Leclerc

"Nehéz élvezni a sikert egy ilyen napon, de valóra vált egy álmom" - mondta a rádión Charles Leclerc, aki tegnap elvesztette barátját, Anthoine Hubert-t. A Ferrari versenyzője honfitársának ajánlotta a győzelmet, és Hubert nevére mutatott az autóján. 

Ezzel megköszönjük a figyelmet, nemsokára jövünk bővebb összefoglalóval és további hírekkel!

Még több bejegyzés