Hamilton lehajrázta Verstappent, megnyerte a Magyar Nagydíjat
2019. augusztus 04. 13:53
Lewis Hamilton hatalmas hajrával és a Mercedes stratégiai zsenialitásával legyőzte a sokáig élen haladó Max Verstappent a Magyar Nagydíjon, és próbált érveket gyűjteni maga mellé a sajtót foglalkoztató vitában, hogy melyikük a jobb. A pole-ból induló holland higgadt védekezéssel maga mögött tartotta ellenfelét, amíg azonos taktikán mentek, de a táv végére elfogytak a gumijai, és a 67. körben bekövetkezett az elkerülhetetlen, az újabb szett abroncsért kiálló Hamilton megelőzte.
A 2. helyet azért megmentette és a bajnokságban 7 pontra megközelítette Valtteri Bottast,
akit egy korai szárnycsere kivett a játszmából és körhátrányban befutva csak 8. lett.
A teljesen lelassuló Verstappennek így simán belefért egy biztonsági kerékcsere a hajrában – ennek köszönhetően elvitte a leggyorsabb körért járó pontot –, mivel a Ferrarik csak kibicek voltak, egyperces hátrányban értek célba.
Reális céljukat, a dobogót Sebastian Vettel érte el Charles Leclerc-t az utolsó előtti körben megelőzve, ezt a helycserét szintén az eltérő haditervek tették lehetővé.
A pálya természete miatt kiemelt fontosságú volt a rajt, és az utóbbi időszak kedvezőtlen tendenciájából kiindulva ezek idegőrlő másodpercek voltak a Red Bullnál. Verstappen azonban most jól lőtt ki, simán megőrizte a vezetést, Bottas ellenben hiába tartotta a pozícióját az első kanyarnál, a következőnél elvesztette csapattársával szemben, Hamilton gyönyörűen autózta körbe. A finn annyira kiesett a ritmusból, hogy a dombra felfelé Leclerc, a célegyenesben Vettel is elment mellette.
Mint kiderült, Leclerc-rel csatázva megsérült az első szárnya, amit néhány kör múlva lecseréltek, így az utolsó helyről kellett minél jobban visszakapaszkodnia.
Meglepett, nem láttam jönni, alig láttam valamit
a tükörben – mondta a koccanásról. – Tudtam, hogy rosszul jöttem ki a kanyarból és érkezhet valaki, de minden gyorsan történt." Szörnyen alakult az első perc Pierre Gaslynak is, a másik Red Bull-lal a 6.-ról a 9. helyre pottyant, a McLarenek és Kimi Räikkönen átgázoltak rajta.
Verstappen és Hamilton hamar elszakadt, a Ferrarira nézve kritika, hogy az élen zajló küzdelem első fontos döntéseit az határozta meg, a Red Bull és a Mercedes mikor tud akkora előnyt kiépíteni egy bokszkiálláshoz, hogy visszaérjenek Leclerc elé.
Hamiltonnak ez kínálhatta volna az első alkalmat az élre állásra, de a Mercedes nem tudta meghúzni az elévágási opciót (valószínűleg beragadtak volna a Ferrari mögé), és Verstappen járta meg előbb a depót, a 25. körben.
Erre úgy reagáltak a riválisnál, hogy Hamilton kerékcseréjével egészen a 31. körig vártak, így frissebb abroncsokon indíthatott új rohamot.
Gyorsan el is fogyasztotta a hátrányát, egyszer nagyon közel járt az előzéshez, de Verstappen kőkemény védekezéssel lezárta a szögeket. Úgy tűnt, kifogy a szufla az Ezüstnyílból, ám a Mercedesnél kihasználták az első két helyezett mögötti hatalmas űrt, és minden mindegy alapon behívták a címvédőt még egy szett gumiért 22 körrel a leintés előtt.
Kezdetben Hamilton nem zárkózott kellően gyors ütemben a Red Bullhoz, de azon később látványosan elfogyott a kemény keverék, és a 67. körben különösebb ellenállás nélkül kellett átadnia az 1. helyet. A sorsa percekkel korábban már megpecsételődni látszott. "Egyszerűen nem voltunk elég gyorsak, de mindent megpróbáltam, hogy életben tartsam a kemény keverékű gumikat. Sajnos ez sem volt elegendő" – nyilatkozta Verstappen, aki nem tűnt letörtnek.
A Red Bull szerint ők nem másolhatták a Mercedes taktikáját, amelynek bejött az "ingyen" kerékcsere, pilótájukat nem tudták volna az élen tartani. Eleinte Hamilton sem lelkesedett érte, a leintés után rádión kénytelen volt elnézést kérni a főstratéga James Vowlestól, amiért megkérdőjelezte a sikert hozó döntést.
"Nehéz volt az élre kerülni, [Verstappen] nagyon jól védekezett
és nem tudtam, hogy 19 másodperces hátrányt le tudom-e dolgozni,
de leszegett fejjel hajtottam, minden köröm olyan volt, mint az időmérőn" – vallotta be Hamilton, aki elárulta, hogy a fékekkel gondja volt, és próbált tartalékolni velük a végső támadásra.
Tőlük messze lemaradva Vettelnek sikerült Leclerc elé kerülnie az utolsó előtti körben, amit az tett lehetővé, hogy a 39. körig kint maradt az első etapjában, és a C-tervre váltva a legjobban tapadó lágy abroncson ment a táv második felében. "A 4. helyről nem volt vesztenivalónk, elnyújtottuk az első etapot, és reméltük, hogy a lágy keverék kibírja a leintésig, és így történt. A végén ez volt a gyorsabb gumi. Lefaragtam a hátrányt [Leclerctől], egyetlen lehetőségem volt [megelőzni], amit kihasználtam" – mondta, elismerve, hogy rengeteg munka vár a Ferrarira.
Elöl a stratégiai elemek domináltak, kevésbé egyoldalú küzdelmet tartalmazó jeleneteket inkább a mezőny hátsóbb fertályán lehetett találni. Bottas és Daniel Ricciardo bemutatott néhány előzést a mezőny végéről kapaszkodva, a verseny leglátványosabb pillanatai pedig a Toro Rosso párosához fűződnek: Danyiil Kvjat több kanyaron át tartó csatában előzte meg Alexander Albont. A csapattársak a kötelező minimális helyet hagyták egymásnak, de érezték a határokat, és Albonnak végül be kellett hódolnia. Az orosz azt mondta, túl hamar állt ki kerékcserére, és később ez visszaütött, csapattársa mögé csúszott.
Bottast ugyanúgy kihívták még egy garnitúra gumiért, mint Hamiltont,
de nem kaparintotta meg a 6. helyet, amit az első kerékcseréje után elérhetőnek tartott a csapat.
A menetelése megakadt Ricciardónál, a 9. helyig jutott, és a friss szett nem adott hatalmas löketet neki, csak eggyel jobb pozícióba lépett fel a célig.
Gasly a bokszkiállások során mentett valamennyit a becsületéből, a csapat időzítése és munkája segítségével visszaszerzett a rajtnál elbukott három pozícióból kettőt, Carlos Sainz azonban így is előtte ért célba a McLarennel. "Ez az 5. hely még jobban esik, mint a hockenheimi, mert egy normális futamon előztem meg Pierre-t és az egyik Mercedest" – mondta a spanyol a Skynak. A futamot egyedül Romain Grosjean adta fel, ezzel alighanem Albon járt legjobban, aki felmarkolta az utolsó pontot. Sergio Pérezt a 64. körben utasította maga mögé egy kemény manőverrel a célegyenes végén, a kocsik össze is értek.
A Forma-1 nyári szünetre vonul, a következő versenyt már szeptemberben, az ősz első napján rendezik Belgiumban.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.05.03. - 10:00Miami Grand Prix - 2nd Practice |
2024.05.03. - 18:30Miami Grand Prix - 1st Practice |
2024.05.03. - 22:30Miami Grand Prix - Sprint Shootout |
2024.05.04. - 10:00Miami Grand Prix - Last Practice |
2024.05.04. - 18:00Miami Grand Prix - Sprint |
2024.05.04. - 22:00Miami Grand Prix - Qualification |
2024.05.05. - 22:00Miami Grand Prix - Race |
2024.05.17. - 05.19.Emilia Romagna Grand Prix |
2024.05.24. - 05.26.Monaco Grand Prix |
2024.06.07. - 06.09.Canadian Grand Prix |
2024.06.21. - 06.23.Spanish Grand Prix |
2024.06.28. - 06.30.Austrian Grand Prix |
2024.07.05. - 07.07.British Grand Prix |
2024.07.19. - 07.21.Hungarian Grand Prix |
2024.07.26. - 07.28.Belgian Grand Prix |
2024.08.23. - 08.25.Dutch Grand Prix |
2024.08.30. - 09.01.Italian Grand Prix |
2024.09.13. - 09.15.Azerbaijan Grand Prix |
2024.09.20. - 09.22.Singapore Grand Prix |
2024.10.18. - 10.20.United States Grand Prix |
2024.10.25. - 10.27.Mexican Grand Prix |
2024.11.01. - 11.03.Brazilian Grand Prix |
2024.11.21. - 11.24.Las Vegas Grand Prix |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat hazai versenyünk, a 34. F1-es Magyar Nagydíj élő közvetítésében! A Magyar Nagydíj felvezető köre 15:10-kor indul, addig aktualitásokkal és az elmúlt napok összefoglalásával melegítünk.
Pályafutása során először rajtolhat az élről F1-es nagydíjon a Red Bull pilótája, Max Verstappen, hátrébb büntetések miatt kissé változott a sorrend.
A korábbi hétszeres világbajnok Michael Schumacher fia, Mick pont a Hungaroringen szerezte meg pályafutása első F2-es győzelmét, 15 évvel azután, hogy édesapja utoljára nyert nálunk, az F1-es mezőnyben.
A francia Simon Pagenaud nyerte az idei Indianapolis 500-at, a Renault vendégeként ellátogatott a Magyar Nagydíjra is. A gyártó ezzel összehozta az autósportok tripla koronáját, hiszen Nico Hülkenberg korábban megnyerte a Le Mans-i 24 órás versenyt, Daniel Ricciardo pedig a Monacói Nagydíjat.
---- separator ----gallery-content-type:9fd070e7-a61a-4071-948c-4761d8d97c71---- separator ----A vasárnapi pilótaparádéra mindenki megérkezik, aki tervezte, hogy kilátogat a Hungaroringre, a sajtóközpontból kinézve úgy tűnik, teltház lesz a Magyar Nagydíjon. Már a szombati időmérő is tömött lelátók előtt zajlott.
Az elmúlt hétvégék során több cikkben is összefoglaltuk a Magyar Nagydíjak eddigi történetét, de ezúttal nem kronológiai sorrendben, hanem különböző témák köré építve. Beszámoltunk a nagydíjat nálunk először nyerő pilótákról, a világbajnok-avatásokról, a remek egyéni teljesítményekről és a csodába illő eredményekről is.
A Sky Sports műsorában elárulta, hogy a jövő héten feleségül veszi menyasszonyát, Louise Gjorupot. Gratulálunk!
A kizárólagos brit közvetítő csatornán hosszú percekig Budapest látványosságait járták be a fürdőktől a nevezetes épületeken (Parlament, Bazilika) át a várig és Michelin csillagos étteremig. A város lenyűgözi a csapatokat is, az Alfa Romeo Racing sajtósa a kedvenc európai városának nevezte Budapestet, Adam Cooper szakújságíró pedig úgy vélte, onnan látható, hogy Budapest igazi buliváros, hogy vasárnap reggel 8:30-kor is lehet sörözni benne.
George Russell csütörtökön énekeltetni kezdte a közönséget a szurkolói zónában, és rávette a nézőket, hogy skandálják Robert Kubica nevét. A remekül sikerült időmérője után őt is megtisztelték, pedig "csak" a 16. lett, bár a Williamsszel majdnem bejutott a Q2-be, ami nagyszerű eredmény tőle.
Kisebb hagyománnyá vált, hogy néhány csapat digitális grafikákkal, "poszterekkel" készül az adott nagydíjakra. A Ferrari az idén a Lánchidat választotta jelképként.
A McLaren a golyóstoll feltalálója, Bíró László előtt tiszteleg.
A Renault pedig minimalista stílust preferált.
Az autókra még várni kell, de a csapatok már megjelentek a rajtrácson a felszerelésükkel. A közönség is teljesen felpörgött.
A McLaren jóvoltából megmutathatjuk, hogy néz ki a Hungaroring paddockja, ami ilyenkor egy komolyabb utcává változik, főleg, hogy ma ennél jóval zsúfoltabb is a sok vendég és a csapattagok miatt.
Rajtgyakorlatokat végeznek a pilóták a bokszutca végén, majd legalább egy installációs kör végén felállnak a rajtrácsra a ceremónia előtt.
"Az én bandám, mínusz egy fő" - írta Räikkönen az Instagramon, arra utalva, hogy felesége és kisfia is megérkezett a Hungaroringre, kislányuk még nem utazott el velük.
A Mercedes pilótája ment már egy installációs kört, de a bokszba visszatérve az autóját betolták a garázsba. Lehetséges, hogy valamit ellenőrizni kell vagy rosszabb esetben javítani.
Fél óra van hátra a felvezető kör kezdetéig, a levegő 25 fokos, a pálya 43, a tegnapi időmérőn 40-44 fok között ingadozott a felület hőfoka.
Sebastian Vettel szombaton az időmérő után azt mondta, reméli, hogy forróság lesz, és ez több kerékcserét kényszerít majd ki a mezőnyben, de a Pirelli szerint valószínűleg csalódnia kell, mert a gyártó úgy tartja, a két kiállás biztosan lassabb az egykiállásos taktikáknál. A közepes keverékkel rajtolók 25-31 kört mehetnek, mielőtt keményekre váltanak, közepes-lágy váltás esetén a 35-45. kör között jöhet a váltás, lágy-közepes esetén a 16-24. kör között. Ezekből a gumikból gazdálkodhatnak a csapatok a versenyen:
A Sky Italia értesülése szerint a Hungaroringen tárgyalások kezdődtek Charles Leclerc menedzsmentje és a Ferrari között a szerződésük meghosszabbítása kapcsán. A monacói pilóta 2022-ig köteleződött el a Scuderiával, ezt 2024-ig kiterjesztenék, és akár már a 2020-as szezontól megemelhetik az idei szezonra megállapított 3 millió eurós fizetését.
Leclerc az előző 5 időmérő edzésen gyorsabb volt Sebastian Vettelnél, a Német Nagydíj előtt a pontversenyben is közelíteni kezdett hozzá, de egyelőre sok hibát követ el, például a szombati időmérőn is, bár ezt az ütközést szerencsésen megúszta.
Nico Rosberg közben bennfentes információkra hivatkozva azt mondta, Max Verstappen nem tud kibújni a szerződéséből, ha a nyári szünetig (vagyis a Magyar Nagydíj végén) a 3. helyen áll az egyéni világbajnokságban, erre utalhat az is, hogy Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke szombaton kizárta a holland pilóta szerződtetését, és csak Valtteri Bottas, valamint Esteban Ocon versenyez az ülésért.
A lelátók és a rajtrács is nagyon zsúfolt, kevesebb, mint 25 perc van hátra a 34. Magyar Nagydíj rajtjáig.
Helmut Marko a Sky Sportsnak azt mondta, a Honda sokat dolgozott a rajtokon és Verstappen is gyakorolta őket. Kijelentette, a győzelemhez jó rajtra van szükségük.
...előtte viszont többen is eltűntek a rajtrácsról, de a rendező ország himnuszára kötelezően vissza kell jönniük.
A szombati időmérőn Max Verstappen pályafutása első F1-es pole pozícióját szerezte, ezzel a 100. különböző F1-es pilóta lett, aki az élről kezdhet egy nagydíjat. Érdekesség, hogy 2008-ban Heikki Kovalainen a 100. különböző nagydíjgyőztes lett, amikor pályafutása első és egyetlen F1-es futamát megnyerte a Hungaroringen.
Verstappen az F1 történetének első holland pilótája, aki rajtelsőséget ért el, és 2006 óta a Honda első pole pozícióját szállította. Utóbbi nem jó ómen a számára, akkor Jenson Button az Ausztrál Nagydíjat néhány méterrel a célba érés előtt feladta, lángoló motorral.
A 2007-es szezon óta a Magyar Nagydíjak 43%-a során lassították le a mezőnyt a Safety Car segítségével, de a hazai sportbírók és műszaki mentők felkészültségének köszönhetően ma valószínűbb a virtuális Safety Car-fázisok használata. Ha a biztonsági autó megjelenik, eljöhet a plusz kerékcserék ideje, mert 20 helyett ilyenkor csak 12 másodperc a veszteség.
Szintén 2007 óta él a statisztika, amely szerint az első 4 rajtkockából induló pilóták egyike nyeri majd meg a versenyt. A pole pozícióból erre 42% az esély, az első két helyről 67%, az első három kockából 83%, az első négyből pedig 100%.
A hivatalos időmérés szerint az eső valószínűsége mindössze 20%, a pálya közben 46 fokosra melegedett. Ez kissé meglepte Alex Albont, nemrég azt mondta a Sky Sportsnak, hogy olyan időjárásra számított, mint a pénteki szabadedzéseken volt.
A Mercedes néhány perccel ezelőtt posztolta az alábbi képeket.
Az egész mezőny közepesekkel rajtol, kivéve Norris, Sainz, Grosjean és Räikkönnen, nekik a szabályok szerint muszáj lágyakkal kezdeni. Az utolsó helyre visszasorolt Ricciardo keményeket kapott.
A mezőny minden tagja gond nélkül el tudott indulni a felvezető körre, nincs akadálya, hogy elindulhasson a 34. Magyar Nagydíj!
Nagyon szoros csata zajlott az első két kanyarban, Verstappen résen volt, és megtartotta a vezetést, Hamilton a 3-as kanyarban kiszorította Bottast, és átvette a 2. helyet. A két Mercedes össze is akadt, Leclerc is megelőzte a finn pilótát.
A német pilóta simán legyorsulta ellenfelét a célegyenesben, Bottas első szárnya megsérült, ezért biztos, hogy veszít a tapadásából. A Mercedesnél készülnek a szerelők.
A holland pilóta 1:21.854-es leggyorsabb körrel 2,2 másodperces előnyt épített ki Hamilton, Leclerc, Vettel, Bottas, Sainz, Norris, Räikkönen, Gasly és Grosjean előtt.
Bottasnak készítik az új első szárnyat.
A holland pilóta és Hamilton most szinte azonos tempót fut, lehet már használni a DRS-t, de Hamilton nincs elég közel ehhez. Bottas nem jött ki első szárnyat cserélni, de nem tudja lerázni a 6. helyezett Sainzot.
A 4. körben Hamilton, az 5-ben Verstappen volt a leggyorsabb. A Mercedes végül kihívta Bottast új első szárnyért, kemény gumikkal visszaengedték a pályára. A finn pilóta az utolsó helyre jött vissza.
A monacói pilótát hajszolják, hogy menjen gyorsabban, valószínűleg azért, mert Bottas a leggyorsabb kört futotta az utolsó helyen, mielőtt Hamilton visszavette tőle a leggyorsabb kör dicsőségét.
A visszajátszásokon látható, hogy a 4-es kanyar felé Leclerc is összeakadt Bottasszal a rajt után, ez sem tett jót az első szárnyának. A sportfelügyelők szerint nem kell vizsgálni az esetet, és ugyanezt állapították meg Hamilton és Bottas kocanása láttán is. A finn pilóta mérnöke azt mondta, a 6. helyet valószínűnek tartja.
Leclerc a rádióüzenetek szerint marad az A terven, Vettelt átállították a B-re. Ez valószínűleg az 1-2 kerékcsere közti döntést jelenti.
A Mercedes pilótája elmozdult az utolsó helyről, most Giovinazzit üldözi, és nemsokára befogja az eddig mindössze a 16. helyig jutó Ricciardót is.
Verstappen előnye 2,2 másodperc Hamilton és 13 másodperc Leclerc előtt. Hamilton a rádión azt mondta, szóljanak neki, ha elkezdjen felzárkózni Verstappenre.
A Mercedes versenyzője feljött a 16. helyre, simán megelőzte Giovinazzit, koccant Strollal, és szintén könnyen elment Russell mellett. Ricciardo a következő jelölt.
Hülkenberg közben gyengülő erőforrásra panaszkodott.
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke a Sky Sportsnak elárulta, hogy megkönnyebbült Max Verstappen rajtja láttán, de még nagyon hosszú a verseny, ezért még nem nyugodhat meg.
Giovinazzi, Russell, Stroll kiment kereket cserélni, de már mindannyian Bottas mögött haladtak.
A Toro Rosso pilótapárosa a 2-4-es kanyar között végig vívott egymással, de végül az orosz versenyző leterelte Albont a bukótérbe, és átvette a 12. helyet. Bottas közben nem bír Ricciardóval, és továbbra is csak a 16. helyezett.
A holland pilóta a tapadás gyengülésére panaszkodott a rádión, közben Hamilton 1,4 másodpercre megy mögötte. Ez még nem támadási helyzet, de hiba nem fér bele.
A finn pilóta 1:10-re van Verstappentől, körülbelül 12 másodperccel halad az élen álló előtt a pályán. Nagyon sok időt veszít Ricciardo mögött a 14. helyen.
A Mercedes megpróbálja becsalogatni Verstappent a bokszba, a szerelők kipakoltak. Ha a Red Bull nem áll ki, elévágással próbálkozhatnak.
A Red Bull versenyzője volt, hogy már csak 1 másodperccel vezetett, 1,2-1,4 másodperc körül stabilizálódik a különbség. Verstappen egyre többet panaszkodik a gumikra, de az a baj, hogy ha most állna ki, nem érne vissza még a 4. helyezett Vettel elé sem.
Ez a verseny egyik kulcspillanata, Hamiltont rögtön el is kezdték hajszolni. A Red Bulltól szokatlanul lassú, 2,6 másodperces volt a kerékcsere, de kemény gumikkal is visszaért a 2. helyre.
Megint kivitték a szerelők a kerekeket, hogy hátha kijön Hamilton, de nem ment, ezért visszacuccoltak a garázsba. Ez elvileg tilos.
Verstappen a friss gumikkal egyelőre gyorsabb, így a különbség csökken, ahelyett, hogy növekedne, viszont a végén jobb állapotban lehetnek az abroncsai, és ha most jönne egy VSC vagy SC-fázis, akkor visszaérhetne az élre. Leclerc is váltott, kemény keverékű gumikkal folytatja a 4. helyen.
A brit pilóta nagyon igyekszik, el is fékezte magát, de még mindig csak 17,5 másodperc az előnye. Ez kevés, de a futam végén jól jöhetnek a körök, amiket most nyer Verstappennel szemben.
A brit pilóta kicsúszott a pontszerzők közül, a 11. helyen halad, miután a bal hátsó kerekét nem tudták időben rögzíteni. Így is magabiztosan halad Bottas előtt, sőt, támadja Ricciardót, akire a Mercedes-pilóta nem veszélyes.
A brit pilóta kerékcseréjével csak 4 másodperc alatt végeztek, így a hátránya 5,9 másodpercre nőtt Verstappen előtt, de a futam végén frissebb abroncsokkal mehet majd. Vettel még mindig megy a 3. helyen, nem cserélt kereket.
A McLaren pilótája megelőzte Ricciardót, aki lassulni kezdett, így végre Bottas is elé tudott kerülni, Norris pedig meg sem áll, Magnussent is maga mögé utasította.
A Red Bull 1:21.767-et tudott futni, Hamilton új leggyorsabb köre 1:19.331, a különbség rögtön el is tűnt, és a brit pilóta fél másodpercen belülre került.
Verstappen egyelőre tartja az 1. helyet, de Hamilton nagyon igyekszik a friss gumikkal, a célegyenes végén már meg is próbált bebújni a Red Bull mellé, majd elfékezte magát, és kissé lecsúszott az ideális ívről a 2-es kanyarban.
Jelen állás szerint Verstappen megelőzné a pontversenyben Bottast, ami nagyon rosszkor jönne a szerződéshosszabbításra hajtó pilótának.
A holland pilóta nagyon erős támadásokat áll ki, úgy tudta csak megtartani a vezetést, hogy lelterelte Hamiltont a 4-es kanyarban a bukótérbe. Jól csinálta, úgy helyezkedett, hogy szabályosan ne lehessen megelőzni őt.
A német pilóta már a C tervnél tartott a mérnöke szerint, kihívták kereket cserélni, és lágy gumikkal szolgálták ki őt, de a jobb elsőnél lassan dolgoztak, így csak 5,8 másodperc alatt végeztek.
A Mercedes pilótája a néhány körrel ezelőtti kemény támadás óta kissé lemaradt a Red Bull mögött, lehetséges, hogy sokat kivett a gumikból az erőlködés. Hamilton idegesen azt mondta, nem tudja nyomás alatt tartani Verstappent.
A Sky Sports szerint utasították a brit pilótát, hogy kissé hűtse az autóját, ez is magyarázhatja, hogy lemaradt Verstappen mögött, és Bottas viszontagságai is visszavezethetők erre.
A Mercedes most bevetheti a finn pilótát mozgó akadályként, hogy Hamilton ismét felzárkózhasson, kérdés, hogy a hűtés miatt erre szükségük van-e.
Szóltak neki a rádión, nem avatkozott bele a küzdelembe, lekörözték az egyik Mercedest a Magyar Nagydíjon.
Vettel gumikímélő stílusban vezet, csak 11 másodperc az előnye Sainz előtt, lágy gumikon.
Mérnökétől a Honda-motor maximális teljesítményét kérte, de azt a választ kapta, hogy már most is azt használja. Hamilton esetében a fékek elhasználódásától tartanak.
A felzárkózás most nem látványos, de mérhető, a Mercedes hátránya már megint csak 0,8 másodperc, így nyithatja majd a DRS-t.
A Mercedes pilótája közepes gumikra váltott, és kicsúszott a pontszerző helyekről. Ma valószínűleg csak néhány pontben reménykedhet.
A 2. helyezett versenyző is közepes keverékű gumikat kapott, így 20,2 másodpercre nőtt a hátránya, de sakkot adtak a Red Bullnak, mert már nincs idő Verstappent is kihozni. Most abban reménykedhetnek, hogy Hamilton nem éri utol időben vagy VSC-SC-fázis során rövidebb idő alatt kereket cserélhetnek.
Albon megvolt simán, Kvjat nem adta magát könnyen, de Bottas átvette a 10. helyet. Hamilton közben megkérdőjelezi, hogy a csapata jól döntött, Verstappen pedig kereket szeretne cserélni.
A Mercedes versenyzője 1:19.199-cel a leggyorsabb kört futotta, 17,5 másodperc a hátránya, így eléggé határesetnek tűnik, hogy utoléri-e Verstappent. Bottas megelőzte Pérezt és a 9. helyen megy.
Minden egyes "lopott" kör jól jöhet Verstappennek, miközben Hamilton próbál felzárkózni, a különbség 15,59 másodperc. Nem tudni, hogy mennyire használódnak el a Red Bull abroncsai.
15 körrel a leintés előtt így áll a pontszerzők sorrendje:
Verstappen, Hamilton, Leclerc, Vettel, Sainz, Gasly, Räikkönen, Norris, Bottas, Pérez.
Christian Horner is érdeklődve figyeli, hogy mi lesz a taktikai csata vége. A brit szakember azt mondta, Hamilton elég gyors, de nem biztos, hogy marad elegendő ideje befogni Verstappent. A Mercedes szerint ez az utolsó körre történhet meg, de ez nem tűnik valószínűnek.
Csak századokat javított, de 1:19.174-gyel most majdnem 8 tizedet hozott Verstappenen. A holland pilóta mérnöke azt mondta, elegendő a tempó, amit fut. A különbség 14 másodperc.
1:18.668-cal Hamilton új pályacsúcsot futott, majd 1:18.566-tal ismét. A különbség 12 másodperc alá csökkent.
Hamilton 1:18.528-cal új pályacsúcsot ért el, a különbség már csak 10,9 másodperc. Az AWS szimulációja szerint az utolsó körre Hamilton ismét támadási pozícióba kerül.
Hamiltonnak az újabb pályacsúcs most nem lett meg, de az 1:18.575-öt el tudta érni, 1,6 másodpercet hozott Verstappenen. Az utolsó előtti körben érheti utol a Red Bullt, az élen álló csapat szerelői odanézni sem mernek.
Hamilton egyre nagyobb léptekkel közelít a Red Bullhoz, Verstappen azt mondta, "halottak" az abroncsai. Már csak 1:20.9-et tud futni.
A Mercedes pilótája tartja az 1:18.7-es tempót, Verstappen már csak 1:21.1-et tud, a különbség 2,4 másodpercre csökkent. Most nem úgy néz ki, hogy ezt a holland versenyző ki tudja védekezni.
Bottas megelőzte a Norrist és feljött a 8. helyre.
5 köre maradt, hogy megelőzze Verstappent, mindenhol sokkal tempósabbnak tűnik. Nehéz elképzelni, hogy ez nem fog menni neki.
A Mercedes pilótája a külső ívről DRS-sel és sokkal jobb gumikkal egyszerűen megkerülte a Red Bullt, Verstappen a kigyorsításnál is tehetetlen volt.
Lágy gumikat kapott az utolsó körökre, a leggyorsabb körért még hajthat, és természetesen így biztonágosan célba érhet.
A német pilóta a hajrában utolérte csapattársát, és a sokkal rövidebb féktávot tudott venni Leclercnél, így szorosan, de átvette tőle a 3. helyet.
A világbajnoki címvédő a Mercedes taktikai húzásának köszönhetően megnyerte a Magyar Nagydíjat, Max Verstappen a leggyorsabb körrel bónuszpontot gyűjtve a 2. helyen ért célba, a 3. pedig Sebastian Vettel lett a Ferrarival, bő 1 perces hátránnyal.
Izgalmas taktikai csatát hozott a 34. Magyar Nagydíj, amely során Lewis Hamilton fontos lépést tett a világbajnoki címvédés felé a nyári szünet előtt. Köszönjük szépen a figyelmet, nemsokára jelentkezünk összefoglalóval és további hírekkel!