Az időjárás a bolondját járatta a mezőnnyel a Német Nagydíjon, ennek köszönhetően a szezon első vizes pályán rendezett versenye üdítő felfordulást és sokkoló végeredményt hozott, menet közben többször szürreális sorrendet kialakítva. Ha egy ideig ez lesz az utolsó futam Hockenheimben, a klasszikus helyszín olyan versennyel búcsúzik, melyet még sokáig emlegethetünk.
A Mercedesek egy darabig biztos kézzel tartották az első két helyet, de féltáv előtt, amikor rázendített az eső, Lewis Hamilton és Valtteri Bottas is pórul járt a nap harmadik biztonsági autós fázisával, így Max Verstappen örökölte meg az 1. helyet, amit meg is tartott a leintésig, második győzelmét aratva idén,
miközben a jubileumot ünneplő Ezüstnyilak pont nélkül és jelentős anyagi kárral zártak.
Danyiil Kvjat bronzérmével megszakadt a három élcsapat több mint egy éve tartó uralma a dobogós helyeket tekintve, a Toro Rosso pilótája Sebastian Vettel mögött ért célba, aki az utolsó helyről indulva fantasztikus meneteléssel kapaszkodott a mezőny elejére.
Sokáig úgy nézett ki, a Ferrari Charles Leclerc révén profitál a körülményekből, de hiába hozták potenciális nyerési helyzetbe szerencsés-szemfüles kerékcserékkel, a dobogónak nemhogy a legfelső, egyik fokára sem állhatott fel, mert összetörte autóját az utolsó kanyarnál. Ugyanott, ahol Nico Hülkenberg, és ahol Hamilton, Carlos Sainz és Kimi Räikkönen olcsón megúszott egy kicsúszást.
Az ég csatornái vasárnap dél körül nyíltak meg Hockenheimben, s bár az eső a rajt idejére csendes záporrá szelídült, majd később el is állt, nemsokára újult erővel tért vissza, és ez pörgette fel a bulit.
A verseny sajátos módon több Safety Car mögötti körrel kezdődött (melyek 64 körösre csökkentették a távot),
amíg a versenyirányítás felmérte a körülményeket, és végül úgy döntöttek, hogy állórajttal engedik útjára a mezőnyt.
Az élmezőnyben a Red Bullok voltak ennek vesztesei, a csúszkálva induló Verstappent Bottas és Räikkönen is lehagyta – bár a finnt egy kör múlva visszaelőzte –, Pierre Gasly a 8. helyre esett vissza. Hamilton simán megőrizte a vezetést, Vettel az utolsó helyről a 14.-re kapaszkodott fel egy kör alatt.
Néhány perc múlva ismét három Mercedes haladt az élen, Sergio Pérez balesete ugyanis visszarendelte a Safety Cart, a mexikói a középső szektorban dobta el az autót az egyik kigyorsításnál. Ezt kihasználva szinte mindenki lecserélte a teljes esőgumikat a zöld jelzésű interekre; akik nem így cselekedtek, nem jártak jól – átmenetileg Kevin Magnussen a 2., Lance Stroll az 5., a Williamsek a 9-10. helyre léptek –, őket hamarosan bedarálták a riválisok. Leclerc bajba kerülhetett volna a Ferrari figyelmetlensége miatt, egyenesen Romain Grosjean elé engedték ki, de pénzbírság formájában a csapat kapott büntetést.
Hamarosan eljött a hagyományos abroncsok ideje is, és nem sokkal később siklott félre a Mercedes versenye. Az eső felerősödött, Leclerc balesete (28. kör) pedig megint előidézett egy biztonsági autós fázist, ami totális kavarodást okozott a címvédő istállónál: az interekért igyekezve
Hamilton kicsúszott az utolsó kanyarnál, ettől megsérült az első szárnya, majd rengeteget kellett várnia a kerékcserére, ugyanis nem a megfelelő abroncsokat készítették elő neki.
Mindennek a tetejébe 5 másodperces büntetést kapott, amiért a fehér vonalat keresztezve ment be a bokszutcába – tavaly fordított irányban volt ugyanilyen szabálytalansága ugyanitt.
A korábban közel 10 másodperc előnnyel vezető Hamilton az 5. helyre csúszott, aztán gyorsan megelőzte Alexander Albont és Nico Hülkenberget. Bottasszal együtt üldözőbe vette Verstappent, de rosszul jött ki neki a lépés a száraz pályás gumikra visszaváltásnál, mert a 40. körben újra bevezényelt Safety Car mögött összetorlódott a mezőny, így az időbüntetés későbbi letöltésével sok helyet vesztett.
Egyszer még megpördült az 1-es kanyarnál, egy ideig utolsó is volt az újabb kerékcserével, és a leintésig nem tudta visszaverekedni magát a pontszerzők közé, csak 11. lett.
Verstappen a futam első felében kétszer is kicsúszott, de Leclerc balesete után a Mercedes ügyetlenkedésének köszönhetően átvette a vezetést.
Nagyon trükkös volt mindig a helyes döntéseket meghozni, nagyon oda kellett figyelnünk
– nyilatkozta. – Élveztem a versenyt, az volt a lényeg, hogy ne kövessünk el hibákat. Az ember ezt megtanulja az évek során."
Ez az, ami többeknek nem jött össze. Leclerc közvetlenül mögötte haladt a száraz pályás gumikra váltás első hulláma előtt, a balesete nélkül tehát neki is lett volna sansza a győzelemre. Helyette Verstappent segítette hozzá a Safety Car előidézésével, ugyanis míg Hamilton elvétette a bokszbejáratot, Bottas rossz ütemben érte utol a biztonsági autót, ezzel csúszott a Red Bull és Hülkenberg Renault-ja mögé.
Később utóbbi okozta a nap negyedik Safety Car-fázisát (40. kör), Bottas pedig az ötödiket (57. kör), amikor az 1-es kanyarnál falba állt, miközben a 4. helyről támadta a Verstappen mögötti dobogós pozícióban haladókat.
Hogy azokat épp kik birtokolták?
Nos, nem más, mint Stroll és Kvjat,
akik a legjobb érzékkel a leghamarabb váltottak újra slick abroncsra, előbbi néhány másodpercig még az élen is ment, amíg Verstappennel ugyanezt a lépést meghúzta a Red Bull. A sok biztonsági autós fázis összehúzta a mezőnyt, ezért sokat kamatoztak a jó stratégiai döntések, így találhatta magát ilyen szokatlan pozícióban a Racing Point és a Toro Rosso versenyzője.
2024.04.19. - 03:30Chinese Grand Prix - 1st Practice |
2024.04.19. - 07:30Chinese Grand Prix - Sprint Shootout |
2024.04.19. - 10:00Chinese Grand Prix - 2nd Practice |
2024.04.20. - 03:00Chinese Grand Prix - Sprint |
2024.04.20. - 07:00Chinese Grand Prix - Qualification |
2024.04.20. - 10:00Chinese Grand Prix - Last Practice |
2024.04.21. - 07:00Chinese Grand Prix - Race |
2024.05.03. - 05.05.Miami Grand Prix |
2024.05.17. - 05.19.Emilia Romagna Grand Prix |
2024.05.24. - 05.26.Monaco Grand Prix |
2024.06.07. - 06.09.Canadian Grand Prix |
2024.06.21. - 06.23.Spanish Grand Prix |
2024.06.28. - 06.30.Austrian Grand Prix |
2024.07.05. - 07.07.British Grand Prix |
2024.07.19. - 07.21.Hungarian Grand Prix |
2024.07.26. - 07.28.Belgian Grand Prix |
2024.08.23. - 08.25.Dutch Grand Prix |
2024.08.30. - 09.01.Italian Grand Prix |
2024.09.13. - 09.15.Azerbaijan Grand Prix |
2024.09.20. - 09.22.Singapore Grand Prix |
2024.10.18. - 10.20.United States Grand Prix |
2024.10.25. - 10.27.Mexican Grand Prix |
2024.11.01. - 11.03.Brazilian Grand Prix |
2024.11.21. - 11.24.Las Vegas Grand Prix |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |