A szinte követhetetlenül fordulatos Német Nagydíj az évtized egyik legjobb versenyét hozta sok balesettel és szeszélyes időjárással. Különböző pontjain három-négy esélyes is volt a győzelemre, végül Verstappen nyert az utolsó helyről hatalmasat nyargaló Vettel előtt, miközben a Mercedes pont nélkül maradt.
Az időjárás a bolondját járatta a mezőnnyel a Német Nagydíjon, ennek köszönhetően a szezon első vizes pályán rendezett versenye üdítő felfordulást és sokkoló végeredményt hozott, menet közben többször szürreális sorrendet kialakítva. Ha egy ideig ez lesz az utolsó futam Hockenheimben, a klasszikus helyszín olyan versennyel búcsúzik, melyet még sokáig emlegethetünk.

A Mercedesek egy darabig biztos kézzel tartották az első két helyet, de féltáv előtt, amikor rázendített az eső, Lewis Hamilton és Valtteri Bottas is pórul járt a nap harmadik biztonsági autós fázisával, így Max Verstappen örökölte meg az 1. helyet, amit meg is tartott a leintésig, második győzelmét aratva idén, miközben a jubileumot ünneplő Ezüstnyilak pont nélkül és jelentős anyagi kárral zártak.
Danyiil Kvjat bronzérmével megszakadt a három élcsapat több mint egy éve tartó uralma a dobogós helyeket tekintve, a Toro Rosso pilótája Sebastian Vettel mögött ért célba, aki az utolsó helyről indulva fantasztikus meneteléssel kapaszkodott a mezőny elejére.

Sokáig úgy nézett ki, a Ferrari Charles Leclerc révén profitál a körülményekből, de hiába hozták potenciális nyerési helyzetbe szerencsés-szemfüles kerékcserékkel, a dobogónak nemhogy a legfelső, egyik fokára sem állhatott fel, mert összetörte autóját az utolsó kanyarnál. Ugyanott, ahol Nico Hülkenberg, és ahol Hamilton, Carlos Sainz és Kimi Räikkönen olcsón megúszott egy kicsúszást.
A vizes pályán elhasalt Hamilton
Az ég csatornái vasárnap dél körül nyíltak meg Hockenheimben, s bár az eső a rajt idejére csendes záporrá szelídült, majd később el is állt, nemsokára újult erővel tért vissza, és ez pörgette fel a bulit.
A verseny sajátos módon több Safety Car mögötti körrel kezdődött (melyek 64 körösre csökkentették a távot), amíg a versenyirányítás felmérte a körülményeket, és végül úgy döntöttek, hogy állórajttal engedik útjára a mezőnyt.
Az élmezőnyben a Red Bullok voltak ennek vesztesei, a csúszkálva induló Verstappent Bottas és Räikkönen is lehagyta – bár a finnt egy kör múlva visszaelőzte –, Pierre Gasly a 8. helyre esett vissza. Hamilton simán megőrizte a vezetést, Vettel az utolsó helyről a 14.-re kapaszkodott fel egy kör alatt.

Néhány perc múlva ismét három Mercedes haladt az élen, Sergio Pérez balesete ugyanis visszarendelte a Safety Cart, a mexikói a középső szektorban dobta el az autót az egyik kigyorsításnál. Ezt kihasználva szinte mindenki lecserélte a teljes esőgumikat a zöld jelzésű interekre; akik nem így cselekedtek, nem jártak jól – átmenetileg Kevin Magnussen a 2., Lance Stroll az 5., a Williamsek a 9-10. helyre léptek –, őket hamarosan bedarálták a riválisok. Leclerc bajba kerülhetett volna a Ferrari figyelmetlensége miatt, egyenesen Romain Grosjean elé engedték ki, de pénzbírság formájában a csapat kapott büntetést.
Hamarosan eljött a hagyományos abroncsok ideje is, és nem sokkal később siklott félre a Mercedes versenye. Az eső felerősödött, Leclerc balesete (28. kör) pedig megint előidézett egy biztonsági autós fázist, ami totális kavarodást okozott a címvédő istállónál: az interekért igyekezve Hamilton kicsúszott az utolsó kanyarnál, ettől megsérült az első szárnya, majd rengeteget kellett várnia a kerékcserére, ugyanis nem a megfelelő abroncsokat készítették elő neki. Mindennek a tetejébe 5 másodperces büntetést kapott, amiért a fehér vonalat keresztezve ment be a bokszutcába – tavaly fordított irányban volt ugyanilyen szabálytalansága ugyanitt.

A korábban közel 10 másodperc előnnyel vezető Hamilton az 5. helyre csúszott, aztán gyorsan megelőzte Alexander Albont és Nico Hülkenberget. Bottasszal együtt üldözőbe vette Verstappent, de rosszul jött ki neki a lépés a száraz pályás gumikra visszaváltásnál, mert a 40. körben újra bevezényelt Safety Car mögött összetorlódott a mezőny, így az időbüntetés későbbi letöltésével sok helyet vesztett.
Egyszer még megpördült az 1-es kanyarnál, egy ideig utolsó is volt az újabb kerékcserével, és a leintésig nem tudta visszaverekedni magát a pontszerzők közé, csak 11. lett.
Hibázott több dobogóra esélyes is
Verstappen a futam első felében kétszer is kicsúszott, de Leclerc balesete után a Mercedes ügyetlenkedésének köszönhetően átvette a vezetést.
Nagyon trükkös volt mindig a helyes döntéseket meghozni, nagyon oda kellett figyelnünk
– nyilatkozta. – Élveztem a versenyt, az volt a lényeg, hogy ne kövessünk el hibákat. Az ember ezt megtanulja az évek során."

Ez az, ami többeknek nem jött össze. Leclerc közvetlenül mögötte haladt a száraz pályás gumikra váltás első hulláma előtt, a balesete nélkül tehát neki is lett volna sansza a győzelemre. Helyette Verstappent segítette hozzá a Safety Car előidézésével, ugyanis míg Hamilton elvétette a bokszbejáratot, Bottas rossz ütemben érte utol a biztonsági autót, ezzel csúszott a Red Bull és Hülkenberg Renault-ja mögé.
Később utóbbi okozta a nap negyedik Safety Car-fázisát (40. kör), Bottas pedig az ötödiket (57. kör), amikor az 1-es kanyarnál falba állt, miközben a 4. helyről támadta a Verstappen mögötti dobogós pozícióban haladókat.
Hogy azokat épp kik birtokolták? Nos, nem más, mint Stroll és Kvjat, akik a legjobb érzékkel a leghamarabb váltottak újra slick abroncsra, előbbi néhány másodpercig még az élen is ment, amíg Verstappennel ugyanezt a lépést meghúzta a Red Bull. A sok biztonsági autós fázis összehúzta a mezőnyt, ezért sokat kamatoztak a jó stratégiai döntések, így találhatta magát ilyen szokatlan pozícióban a Racing Point és a Toro Rosso versenyzője.

Kvjat megelőzte Strollt, aztán a nagyot hajrázó Vettel mindkettejükkel ezt tette, így a Ferrari végül csak képviselte magát a dobogón. "Hosszú verseny volt. Néha úgy tűnt, hogy sohasem lesz vége, de élveztem – mondta Vettel. – A körülmények miatt nagyon nehéz dolgunk volt, nehéz volt rájönni, mi a legokosabb lépés, úgyhogy egyszerűen örülök."
A 4. Stroll mögött Sainz, Albon, Räikkönen, Antonio Giovinazzi, Grosjean, Magnussen sorrendben futottak be a pontszerzők, az utolsó körök pikantériája itt az volt, hogy a hajtűkanyarnál megint összekoccantak a Haas pilótái. Daniel Ricciardo és Lando Norris műszaki hiba miatt nem ért célba, Gasly ütközés következtében.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
Izgalmas futamunk lehet
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat a Német Nagydíj élő közvetítésében! A tegnapi időmérő sem volt unalmas, de mára megérkezett az eső is Hockenheimbe, így remélhetőleg, még izgalmasabb futamunk lesz. Íme a tegnap események kronológiája és a valódi rajtrács!
Látszik, kik estek ki a vártnál korábban
Albon, Norris és Vettel három lágy szettet megtartott, ennyire aligha lesz szükség, de nekik kicsit nagyobb a mozgásterük a többieknél a gumitaktika terén.
#GermanGP ?????? #Fit4F1https://t.co/DioScwtKswpic.twitter.com/6bEY7ty5t8
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) July 27, 2019
A taktika, ami már most felborulhat
Nedves pályán jó esély van arra, hogy a pilóták nem slick gumikkal indulnak, ebben az esetben borulhat a taktika, amit a Pirelli és az F1 menedzsmentje is vár.
Alapesetben közepes vagy kemény gumikkal 25-35 kört javasolnak, és után váltanának az első etap függvényében közepes vagy kemény abroncsokra. Lággyal 19-29 kört bírhatnak a gumik, utána ismét kemény keveréket írnak elő. Ha felkerülnek az esőgumik, akkor nem kell kétféle slick gumit használni.
Nem indul a futamon, mégis a hétvége sztárja
Néhány bemutató kör erejéig visszatért a Forma-1-be a Schumacher-név. A korábbi hétszeres világbajnok Michael Schumacher fia, Mick szombaton és vasárnap is vezethette édesapja 2004-es világbajnok autóját, a Ferrari F2004-est.
A jubileumokról szól a hétvége
A Mercedes a márka motorsport-történetének 125 évét ünnepli a hétvégén, egyben a 200. F1-es futamukat, ennek következménye, hogy korabeli ruházatban és az eredeti, fehér fényezést imitáló autóval állnak rajthoz. A Schumacher-évforduló mellett 25 éves jubileumra is van példa, Beat Zehnder, az Alfa Romeo (Sauber) már-már legendás csapatmenedzsere is negyedszázada szolgál a csapatnál.
Nedves a pálya, de nem vészes a helyzet
George Russell és Kevin Magnussen is azt mondta a Sky Sportsnak, hogy nem szeretnének a Safety Car mögül rajtolni. Több pilóta is akad a mezőnyben, akik ma készülhetnek pályafutásuk első esős nagydíjára, köztük van Antonio Giovinazzi is, aki úgy vélte, biztonságosabb lenne a Safety Car felvezetése után kezdeni.
Nincs minden veszve Vettel számára
A német pilóta hazai pályán csak az utolsó helyről rajtolhat, miután az intercooler felmondta a szolgálatot tegnap a Ferrariban. Vettel szinte biztosan nem fog nyerni, hiszen pályafutása során még csak az első három helyről indulva tudott győzni az F1-ben, de Juan Pablo Montoya 2005-ben és Lewis Hamilton 2014-ben eljutott a dobogóig a mezőny végéről is.
Egy Leclerc ma már ünnepelhetett a Hockenheimringen
A nagydíj egyik betétprogramja a német F4-es bajnokság futama, itt versenyez Charles Leclerc testvére, Arthur is, aki meg is nyerte a vasárnapi versenyt. Bátyja rögtön gratulált is neki.
What a moment ??@arthur_leclerc7 wins in F4 at Hockenheim - and big brother @Charles_Leclerc is first to congratulate him#GermanGP ???? pic.twitter.com/upae1otFAk
— Formula 1 (@F1) July 28, 2019
A két legjobb esőmenő indul az élről
Hamilton és Verstappen is remekül szokott szerepelni a nedves pályán, de a holland pilóta a Sky-nak elmondta, most kiszámíthatatlan a helyzet, mert az idei autókkal még nem mentek az esőben.
Végig esős verseny jöhet
A Sky Sports értesülése szerint a következő egy órában maradhat az eső, sőt, akár 75 percig is. Így várhatóan a végére sem szárad fel a pálya.
15 MINS TO LIGHTS OUT ?
— Formula 1 (@F1) July 28, 2019
The preliminaries have been dominated by one thing at Hockenheim - rain! ??#GermanGP ???? #F1pic.twitter.com/rn6WgFHTs3
Safety Car mögött indul a verseny
Erről tájékoztatta Hamiltont a Mercedes vezető versenymérnöke, Andrew Shovlin. Az első néhány kör tapasztalata után nem kizárt az állórajt sem.
Leszedették a Vettel-molinót a Mercedes tribünről
Pénteken egy szakadár szurkolócsoport Vettel-molinót feszített ki a Mercedes tribünön, mára szóltak nekik, hogy ha ismét kiteszik, kidobják őket a pályáról. Erről a csoport egyik tagja írt az eredeti képet posztoló Tobias Grünernek a Twitteren.
I like the cheeky "Forza Seb" banner on the official Mercedes grandstand.
— Tobi Grüner ?? (@tgruener) July 26, 2019
More pics -> AMuS gallery: https://t.co/Nia8iECvkLpic.twitter.com/hGKIrtGtWe
Teljes esőgumikon rajtol a mezőny
Hamiltont arról tájékoztatták, hogy a következő 30-60 percben is maradhat az enyhe esőzés. Minden pilóta a kék jelű esőgumikkal kezdi meg a felvezető kört a Safety Car mögött.
Nem tűnnek veszélyesnek a körülmények
A látási viszonyok nem túl jók, de versenyzésre simán alkalmasnak tűnik a pálya. Jó kérdés, hogyan dönt a versenyirányítás.
A Safety Car a pályán maradt
Viszont még mindig formációs kör zajlik, közben a pilótákat kérdezgetik, hogy milyenek a körülmények. Sainz szerint jobb a helyzet, mint a rajtrácsra menet volt, Magnussen már versenyezne.
Verstappen is versenyezne már
A Safety Car még mindig formációs köröket fut a mezőnnyel, Hamilton is javasolja, hogy engedjék el a mezőnyt.
Onbaord with @Max33Verstappen as the formation laps continue
— Formula 1 (@F1) July 28, 2019
We have had confirmation that a regular, standing start will follow shortly!#GermanGP#F1 ???? pic.twitter.com/efS3UnCXHR
Állórajttal kezdődik a verseny a kör végén
Teljesül a versenyzők vágya, nemsokára indul a Német Nagydíj, állórajttal.
Rajt: Verstappen beragadt, a Mercedesek vezetnek
A holland pilóta kerekei kipörögtek, alaposan visszaesett a mezőnyben, Hamilton simán vezet Bottas és Räikkönen előtt.
Lights out from amid the rain clouds ?? ??#GermanGP ???? #F1pic.twitter.com/tqINU1kB3f
— Formula 1 (@F1) July 28, 2019
1. kör: Leclerc és Vettel is sokat javított
A két Mercedes magabiztosan vezet Räikkönen és Verstappen előtt, Leclerc feljött a 6. helyre, Vettel pedig már a 14. helyezett, 6 helyet jött előre az 1. körben.
2. kör: Verstappen visszaelőzte Räikkönent
A holland pilóta a gyenge rajt után visszaelőzte Räikkönent, de 5,5 másodpercre van Hamiltontól. Vettel már a 12. helyezett, Pérez összetörte a Racing Pointot.
2. kör: Safety Car!
Nem sokáig versenyezhettek a pilóták, Pérez balesete miatt rögtön pályára küldték a Safety Cart. Vettel azonnal kiment intermediate gumikért, így tett Albon is.
LAP 3/64
— Formula 1 (@F1) July 28, 2019
SAFETY CAR DEPLOYED
Sergio Perez is out after colliding with the wall ??
Multiple cars returning to the pits for intermediate tyres#F1#GermanGP ???? pic.twitter.com/doibw77DbH
3. kör: Hamilton is jön interekért
A Mercedes kihívta az élről Hamiltont intermediate gumikért, jön utána rögtön Buttas is, akinek úgy tűnik, nem kellett várnia a behajtásnál, kifelé viszont forgalomba került, de így is megtartotta a helyét Verstappen előtt. Magnussen nem ment ki a bokszba, így a 2. helyen halad Hamilton és Bottas között.
A visszajátszás alapján úgy tűnik, Pérez egy kigyorsításnál pördült meg a 11-es kanyarban.
LAP 5/64
— Formula 1 (@F1) July 28, 2019
That's Kevin Magnussen up in P2 behind the Safety Car
He elected not to pit for fresh tyres #F1#GermanGP ???? pic.twitter.com/AQXGvDLxsg
4. kör: Leclerc-nek jól jött ki a kerékcsere
A monacói pilóta továbbra is a 6. helyen halad, de a 2. helyezett Magnussen és az 5. helyezett Stroll nem cserélt kereket, így őket előbb-utóbb meg tudja majd előzni. A kör végén a Safety Car visszatér a bokszba.
5. kör: Folytatódik a verseny
Magnussen próbálta tartani Bottast, de a hajtűkanyar előtt Bottas és Verstappen is megelőzte őt, a holland pilóta próbálja a Mercedest is levadászni. Leclerc gyorsan megszabadult Strolltól, és megy Magnussen után, a stadionban már támadja is a Haast.
5. kör: Vettel pontszerző helyen
A német pilóta eddig egy négyszeres világbajnokhoz méltó teljesítményt nyújt, már a fél mezőnyt megelőzte, és feljött a 10. helylre. Norris és Räikkönen a következő két ellenfele.
6. kör: Leclerc megelőzte Magnussent
A csatározás közben viszont kicsúszott, és védekeznie kellett Hülkenberg ellen, így rengeteg időt veszített, már 8,6 másodpercre van Hamiltontól, és 5,6-ra Verstappentől.
Vettel közben már a 8. helyezett.
8. kör: Räikkönen védekezés közben támadja Magnussent
Vettel majdnem megelőzte Räikkönent a célegyenesben, de nem akart kockáztatni egy koccanást, majd mindketten megelőzték az esőgumikon küszködő Magnussent.
9. kör: Vizsgálják Leclerc-t a sportfelügyelők
Veszélyesen engedhették ki a monacói pilótát a bokszból a kerékcsere után, Grosjeannak hatalmasat kellett fékeznie, hogy elkerülje a balesetet.
Magnussent közben kihívták intermediate gumiért, a 16. helyen folytatja.
10. kör: Hamiltoné a leggyorsabb kör
A brit pilóta kihasználja, hogy az élen ő lát a legjobban, 1:29.022-vel diktálja a tempót. 2,8 másodperc az előnye Bottas előtt.
11. kör: A célegyenesben erősíthet az eső
Hamilton mérnöke azt mondta, hogy az 1-es kanyarban hamarosan erősödhet az eső, Bottas viszont jelentette, hogy elég gyorsan kezd felszáradni a pálya. Ez a belső kamerás felvétel alapján kicsit optimistának tűnik.
11. kör: Leclerc hajmeresztő megcsúszást úszott meg
A monacói pilóta kishíján megpördült, miután a bokszbejárat melletti kanyarban gázt adott a kerékvetőn, és alig tudta megfogni az autót, de szépen mentette a helyzetet.
13. kör: Megint turbóhiba merült fel Vettelnél?
Visszaesett a német pilóta tempója, kezd lemaradni Räikkönen mögött a 7. helyen, és Sainz közelít hozzá. Anthony Davidson, a Sky Sports szakértője szerint Vettel olaszul a turbóról beszélgetett.
14. kör: Nem Leclerc-t büntetik a bokszutcai malőr miatt
A csapat viszont pénzbüntetést kap, így a vétlen versenyzőt nem büntetik a sportfelügyelők, és haladhat tovább a 4. helyen.
15. kör: Elfüstölt Ricciardo motorja - VSC
Ennél nyilvánvalóbb műszaki hibát nehéz összehozni, hatalmas füstfelhőt eregetve romlott el a Renault. Az ausztrál pilóta a hajtűkanyar előtt került bajba, néhány száz méterrel később állt félre.
LAP 15/64
— Formula 1 (@F1) July 28, 2019
That's not spray
That's smoke coming from @danielricciardo's car ??#F1#GermanGP ???? pic.twitter.com/fxpQnZjLGp
15. kör: Leclerc megint kereket cserél
A Ferrari a VSC-fázist kihasználva egy új intermediate szettet szerelt a Ferrarira, így tesznek Hülkenberggel is. Amint visszaért a Ferrari a pályára, véget ért a VSC-fázis.
16. kör: Leclerc a 4. helyen folytatja
Folytatódik a verseny, Hamilton 4,5 másodperces előnnyel vezet, Bottast szorosan üldözi Verstappen és Leclerc megtartotta a 4. helyet, de a hátránya 20 másodpercre nőtt. Engedik a DRS használatát.
17. kör: Verstappen kicsúszott, és lemaradt
A holland pilóta túl gyorsan próbálta meg bevenni a hajtűkanyart, és elkezdett keresztben csúszni, így ismét 1,5 másodperces hátrányba került a Mercedes mögött.
LAP 17/64
— Formula 1 (@F1) July 28, 2019
Max Verstappen has a good look at Valtteri Bottas ??
Just as he looks set to take P2, he loses grip in his Red Bull ??#GermanGP ???? #F1pic.twitter.com/1uzeq9lohS
17. kör: Leclerc száguld az új gumikkal
1:27.697-tel az övé a leggyorsabb kör, bő 3 másodpercet vert Hamiltonra az előző körben. Verstappent türelemre intik.
18. kör: Leclerc újabb 2,5 másodpercet hozott
A Ferrari pilótája 6 másodpercre van Verstappentől, ezzel az ütemmel 3 körön belül támadhat a 2-3. helyért.
19. kör: Sainz időveszteséggel megúszta a kicsúszást
A McLaren pilótája a célegyenes előtt csúszott ki a nagyon vizes bukótérbe, de vissza tudott jönni, igaz, csak a 14. helyre, Norris mögé. Ez ma nem a McLaren napja.
LAP 19/64
— Formula 1 (@F1) July 28, 2019
More trouble out on track and this time it's Carlos Sainz
He goes for a slide around the final turn but just about keeps his McLaren away from the barriers
He emerges in P15 #F1#GermanGP ???? pic.twitter.com/FK9CwzlVzI
20. kör: Kezd alábbhagyni Leclerc lendülete
Még mindig 1,2 másodpercet ver Verstappenre, de ő is küszködik azzal, hogy kezd nagyon felszáradni a pálya. A stadionban esőt várnak, ezzel ismét megtáltosodhat, mert a többiek abroncsai már nagyon kopottak.
22. kör: Ismét esik a célegyenesben
Verstappen 4 másodperces előnnyel megy Leclerc előtt, az AWS előrejelzése szerint 7 kör kell a támadáshoz, de ezt az eső is felülírhatja.
22. kör: Slickre vált a Haas!
Magnussen autójára lágy gumikat szereltek, pont akkor, amikor elkezd esni az eső. Valószínűleg megpróbálnak bármit, ami esetleg kompenzálhatja a verseny elején elkövetett taktikai hibájukat.
24. kör: Bottas továbbra is tartja Verstappent
A holland pilóta gyakran megközelíti a Mercedest, de igazán támadni nem tud egyelőre. Leclerc hátránya még mindig 3,3 másodperc.
24. kör: Vettel is kereket cserél, bátran
A Ferrarinál is úgy döntöttek, hogy slick gumikkal kell folytatni a versenyt, lágyakat szereltek fel. Magnussen középen már egyéni legjobb szektoridőt futott.
25. kör: Védekezés közben Bottas lemaradt Hamilton mögött
Az ötszörös világbajnok már 8,5 másodperccel vezet, közben a Red Bullnál serényen pakolják a gumikat, majd kihívták kereket cserélni Verstappent.
26. kör: Verstappen közepes slickeket kap
A Red Bullnál arra számítanak, hogy hosszabb ideig nem fog annyira esni, hogy a slickkel gond legyen. A holland pilóta kifelé nagyon küszködik a tapadással, Leclerc kicsúszott a bokszbejárat mellett, de folytatja.
27. kör: Bottas is kap közepeseket, Verstappen pörög
Kapóra jött a Mercedesnek, hogy Verstappen megpördült a stadionban, nagy szerencsével folytatni tudja a versenyt, de Bottas így lélegzetvételnyi előnyhöz jut.
27. kör: Norris feladja a versenyt - VSC
A brit pilóta megállt az egyik megnyitásnál, műszaki hibának tűnik, a Ferrari ezt az alkalmat is rögtön kihasználja Leclerc lágy gumikat kap.
Hidraulikus hibának tűnik Norris kiesése.
28. kör: Leclerc-t megint remek ütemben hívta ki a Ferrari
Ennyi jó taktikai húzása máskor fél évig sincs a Ferrarinak, másodszor is kihasználták a VSC-fázist arra, hogy a normálisnál jóval kisebb időveszteséggel kihívják Leclerc-t a bokszba. Lágy gumikat kapott, és Bottas előtt 7,5 másodperces előnnyel feljött a 2. helyre.
28. kör: Hamilton a bokszban, Leclerc a falban
A brit pilóta pont akkor állt ki a bokszba, amikor véget ért a VSC fázis, Leclerc viszont szinte azonnal összetörte az autóját, és jön újra a Safety Car.
LAP 29/64
— Formula 1 (@F1) July 28, 2019
Minutes after stopping for a set of slicks, Charles Leclerc's race is over
He crashes into the barriers and the Safety Car comes out
Huge drama here at Hockenheim#GermanGP#F1 ???? pic.twitter.com/WFRXAx2utN
29. kör: Safety Car, szakadó eső
Vettelt azonnal kihívták a bokszba, intermediate gumit kapott, Hamilton is kicsúszott, letörte az első szárnyát, ezért ő is kiállt a bokszba, de a szerelőknek nem volt idejük előkészülni, ezért nagyon elhúzódik a javítás. Hamilton intermediate gumikat kap, de nagyon visszaesik.
LAP 30/64
— Formula 1 (@F1) July 28, 2019
And now it's race leader Lewis Hamilton's turn to find trouble
He spins off close to the pit lane entrance and loses some of his front wing ??
A lengthy pit stop sees him re-emerge down in P5
The Safety Car is still out #GermanGP ???? #F1pic.twitter.com/ksPGzJe8mz
30. kör: Safety Car, Bottas is visszaesik
A finn pilóta közepes slickekkel beragadt a Safety Car mögé, utolérte a mezőny, majd kihívták kereket cserélni, és csak a 3. helyre jött vissza Verstappen és Hülkenberg mögé.
A sorrend: Verstappen, Hülkenberg, Bottas, Albon, Hamilton, Sainz, Räikkönen, Vettel
32. kör: Vizsgálják Hamiltont!
A brit pilóta a terelőbóját a rossz oldalról kerülte meg, amikor a kicsúszása után gyorsan a bokszba hajtott új első szárnyért. Korábban az jelent meg a kijelzőn, hogy a sportfelügyelők feljegyezték az esetet, de végül meg is vizsgálják.
33. kör: Folytatódik a verseny és kezdődik a szezon második fele
Folytatódik immáron a szezon 10,5. futama a 21-ből, Verstappen vezet Hülkenberg és Bottas előtt az esős Hockenheimringen.
34. kör: Hamilton időbüntetést kapott
A Mercedes pilótája keményen támadja Alex Albont, de a Toro Rosso versenyzője egyelőre tartja magát. Hamilton közben 5 másodperces időbüntetést is kapott a bokszutcai behajtása miatt.
35. kör: Verstappen kezdi lerázni az üldözőket
A holland pilóta egyelőre szárnyal, 2 kör alatt 5,4 másodperces előnyt autózott ki Hülkenberg előtt, miközben Hamilton beragadt Albon mögé.
36. kör: Ismét vizsgálják Hamiltont, megelőzte Albont
A sportfelügyelők azért vizsgálják a Mercedes pilótáját, mert szerintük szükségtelenül lassan vezetett a Safety Car mögött. Bottas közben üldözi Hülkenberget, de nem a stadionban lemaradt.
LAP 37/64
— Formula 1 (@F1) July 28, 2019
Hamilton now up to P4 after passing Albon ??
How costly will his five-second time penalty prove to be?#F1#GermanGP ???? pic.twitter.com/nAbScIxeH2
37. kör: Hülkenberg nagy szolgálatot tett Verstappennek
Bottas a hajtűkanyarban kíméletlenül megelőzte Hülkenberget, akit Hamilton is a célkeresztjébe vett, de Verstappen közben 8,5 másodpercre elszakadt az élen.
38. kör: Hamilton is levadászta Hülkenberget
A Mercedes pilótája technikailag feljött a 3. helyre, de Hülkenberg egyelőre még mindig előtte van, mert Hamilton 5 másodperces időbüntetést kapott.
Make that P3
— Formula 1 (@F1) July 28, 2019
He's past Hulkenberg and sets off to chase down Bottas in P2 #F1#GermanGP ???? pic.twitter.com/4KKKyQEoqs
39. kör: Vettel továbbra is a középmezőnyben küzd
A német pilótának az előző etap nem jött ki túl jól az elkopó intermediate majd a lágy gumi miatt, de biztos, hogy van valami más gondja is, mert nem jó a tempója. Pár pontot menthet, de Gaslyt kellene feltartania.
39. kör: Verstappen nem hagyja, hogy a Mercedesek utolérjék
Noha Bottas már mehet utána, Verstappen a leggyorsabb kört futotta, és már majdnem 10 másodperc az előnye. Räikkönen is kicsúszott az utolsó két kanyar között, és visszaesett a 9. helyre, ezzel Vettel már a 7. helyen halad.
41. kör: Safety Car!
Hülkenberg ma sem lesz dobogós, összetörte a Renault-t ugyanott, ahol Leclerc is. Megpróbált kijönni a kavicságyból, de nem járt sikerrel.
LAP 40/64
— Formula 1 (@F1) July 28, 2019
Heartbreak for @HulkHulkenberg as he crashes into the barriers and can't recover ??
With a first F1 podium in sight, his race is over#F1#GermanGP ???? pic.twitter.com/cS8IybB7sT
42. kör: Safety Car, Verstappen a bokszban
A holland pilótánál is kihasználták, hogy lelassították a mezőnyt, új intermediate gumikat szereltek az autójára, és visszajött az élre. Az előnye elveszett, de jobb állapotú gumikon mehet tovább, és Hamiltonnak még nagyobb bajt okozhat az időbüntetése. Vettel is kapott új intereket, a 10. helyre jött vissza.
43. kör: Hamilton kereket cserélt volna
Mérnöke viszont mondta neki, hogy akkor le kellene tölteni az 5 másodperces büntetést, így több autó is megelőzné őket. A szerelők elpakolták a gumikat.
44. kör: Hamilton a gumikra panaszkodik
Jelezte mérnökének, hogy az abroncsai "nincsenek kifejezetten jó állapotban", erre Peter Bonnington azt felelte, hogy megnézik, mit tehetnek, majd azt mondták neki, hogy a körülötte lévő autók hasonló helyzetben vannak.
Verstappen azt mondta, vannak száraz részei a pályának, de máshol eléggé csúszós az aszfalt.
Hülkenberg eléggé elnyűtten beszélget a szerelőivel.
46. kör: Folytatódik a verseny
Bottasnak azt mondták, az a legjobb esélye, ha a rajtnál megfogja Verstappent, de a holland pilóta gumielőnyben van, és ezt kihasználva el is húzott a Mercedestől.
46. kör: Vettel körbeautózta Giovinazzit
A német pilóta ezzel feljött a 8. helyre a kerékcseréje után, Hamiltonnak védekeznie kell Albonnal és Sainzcal szemben, ezzel lemaradt Bottas mögött.
46. kör: Verstappen és Bottas a bokszban!
Lágy gumikkal folytatják a versenyt, ezzel Hamilton vezet Räikkönen előtt, akit Vettel keményen támad. Giovinazzi, Stroll, Verstappen, Russel, Kvjat, Bottas, Sainz a pontszerzők sorrendje.
47. kör: Hamilton a bokszban, letölti a büntetését
A Mercedes pilótáját is kihívták az élről, de a büntetése miatt visszaesik a szintén kereket cserélő Räikkönen és Vettel mögé, csak a 12. helyen folytatja a versenyt!
48. kör: Pár kanyarig Stroll vezetett
A kanadai pilótát viszont Verstappen gyorsan megelőzte, és visszavette a vezetést, a 3. helyen Kvjat megy, és a leggyorsabb kört is ő futotta, már lágy gumikkal.
49. kör: Verstappen nagyon jó helyzetben
A holland pilóta kezd elszakadni Strolltól, az egyetlen komolyabb ellenfele Bottas lehet, de a Mercedes pilótája csak a 4. helyen megy, a hátránya már 9,7 másodperc. Hamilton csak a 12. helyezett, 24 másodperces lemaradással.
50. kör: Hamilton nem érti, miért esett vissza
A válasz viszonylag egyszerű, az 5 másodperces büntetés miatt esett vissza, mivel a Safety Car után a mezőny még nem szakadt szét. Mérnöke egyelőre annyit mondott, hogy később erre visszatérnek.
51. kör: Kvjat előre menekül Bottas elől
A leggyorsabb kör Antonio Giovinazzié, közben Danyiil Kvjat a hajtűkanyarnál megelőzte Lance Strollt, és próbál elmenekülni a 4. helyen érkező Valtteri Bottastól.
51. kör: Vettel is tud leggyorsabb kört futni
A német pilóta 1:17.590-et ért el, a 7. helyen üldözi Albont, de csak 7 másodpercre van a 3. helyezett Strolltól. Hamilton továbbra is a 12. helyen megy, pillanatnyilag nem pontszerző.
53. kör: Hamilton megint kicsúszott
Az 1-es kanyart próbálta túl nagy tempóval bevenni, piruettezett egyet, koccant a fallal, de tudja folytatni a versenyt, így azonban már csak a két Williams van mögötte.
53. kör: Kerékcsere után Hamilton az utolsó
Új lágy szettel megy tovább, de 38 másodpercre van a pontszerzéstől, 10 köre maradt. Bottas közben támadja Strollt a 3. helyért.
56. kör: Stroll tartja Bottast, Vettel közelít
A kanadai pilóta most sokat segít Kvjatnak, hogy a 2. helyezett lehessen, az orosz ellenfele már 3 másodperccel megy előtte, miközben Bottas továbbra sem tudja megelőzni őt. Vettel a 6. helyen kezd felzárkózni.
57. kör: Safety Car! Bottas összetörte a Mercedest
Úgy tűnik, nem lesz Mercedes a Német Nagydíj dobogóján, Hamilton egyelőre csak az utolsó, Bottas pedig összetöri az autóját ugyanott, ahol Hamilton pár körrel ezelőtt megpördült, de megúszta.
57. kör: Hamilton ismét kereket cserél
Nehéz már nyilvántartani, de Hamiltont megint kihívták a bokszba, így továbbra is az utolsó helyezett, de új gumikon küzdhet a pontszerzésért. A 14. helyen megy, a 10. pozícióért adnának neki pontot.
58. kör: Vettel két helyre a dobogótól
A Ferrari tempója ma nem kiemelkedő (a leggyorsabb kör valószínűleg gumielőnynek köszönhető), de ismét összerázódik a mezőny, és egy Racing Pointot és egy McLarent kellene megelőznie a dobogós hely megszerzéséhez.
59. kör: Hamilton előtt két könnyű és két könnyebb ellenfél van
A Mercedes pilótájának két Williamst, egy Haast és egy Alfa Romeót kell megelőznie a pontszerzéshez, bár Magnussen is kapott új gumikat. 5 köre maradt.
60. kör: Folytatódik a verseny
Ez már tényleg a hajrá, 5 kör van hátra. Verstappen vezet Kvjat, Stroll, Sainz és Vettel előtt.
60. kör: Vettel megelőzte Sainzot, megy Stroll után
A német pilóta hozza a kötelezőt, a hajtűkanyarban megelőzte Sainzot, és feljött a 4. helyre. 1 másodpercre van Strolltól, de DRS-t még nem lehet használni.
61. kör: Stroll még tartja magát Vettel előtt
A Ferrari versenyzője csak megközelíteni tudta ellenfelét a hajtűkanyar előtt, de a következő körben valószínűleg jobb esélye lesz. Hamilton megelőzte Russellt.
62. kör: Vettel a DRS-sel elkapta Strollt is
A német pilóta feljött a 3. helyre az utolsó kockából rajtolva, és még az sem kizárt, hogy elkapja Kvjatot. Gasly kiesik a versenyből, miután nekiment Albonnak.
63. kör: Vettel megelőzte Kvjatot is, feljött a 2. helyre
A DRS sokat segít a Ferrari versenyzőjének, Strollt és Kvjatot is simán megelőzte, ezzel feljött a 2. helyre, Verstappen mögé. A holland pilóta előnye ugyanakkor megnyugtató az utolsó kör előtt.
64. kör: Verstappen nyerte az emlékezetes Német Nagydíjat
Verstappen az idén második győzelmét szerzi, a nap hőse viszont a 20. kockából előretörő Vettel, aki a 2. helyre hozta be a Ferrarit. Szintén nagy meglepetés Danyiil Kvjat 3. helye, és Lance Stroll 4. pozíciója is Carlos Sainz, Alex Albon, Kimi Räikkönen, Antonio Giovinazzi, Romain Grosjean és Kevin Magnussen előtt.
A két Mercedes nem szerzett pontot a Német Nagydíjon.
Ezzel most megköszönjük a figyelmet, nemsokára jelentkezünk összefoglalóval!