Csatákkal és előzésekkel tarkított, izgalmas küzdelmet hozott az Osztrák Nagydíj, ahol a Red Bull pilótája, Max Verstappen haladt át elsőként a célvonalon, miután néhány körrel a leintés előtt koccant, és kiszorította a pályáról Charles Leclerc-t, aki a pole pozícióból indulva őrizte a vezetést, de az újabb gumikon felzárkózó Verstappent csak akadályozni tudta.
Leclerc és a 9. helyről induló csapattársa, Sebastian Vettel a vártnál tovább tudott menni a verseny első etapjában a kedvezőtlenebb, lágy gumikkal, ezért úgy tűnt, a két Ferrari gumitaktikája bizonyul helyesnek, hiszen ők és a többiek is kemény keverékű abroncsokra váltottak a második etapra. Vettel kerékcseréjére azonban a Ferrari nem készült fel, így az elhúzódó bokszkiállás során ismét visszaesett a mezőnyben.
A monacói pilóta viszont zavartalanul haladt, a 4. helyről kezdő Lewis Hamilton eltolt kerékcseréje után visszaszerezte a vezetést, és Valtteri Bottas előtt nagyságrendileg 5 másodperces előnyt tartott. Bottas a 3. helyről indulva szintén megbízhatóan teljesített, a rajtnál feljött a 2. helyre, kihasználva, hogy Verstappen beragadt, és csak a lefulladásgátlónak köszönhetően kezdhette meg a futamot.
A holland pilóta többször is küzdött az autójával, panaszkodott az akkumulátorára, és egy szenzor is rakoncátlankodott,
viszont a közepes keverékű gumikon az autója megtáltosodott, és nagyot csatázva megelőzte Vettelt, Bottast, majd Leclerc-t is. Az 1. hely sorsát eldöntő koccanást azonban a leintés után vizsgálni kezdték a sportfelügyelők, de hosszas tanakodás után helyben hagyták az eredményt, így a 21 esztendős pilóta megtarthatja a győzelmet, ami a Honda első sikere 2006, illetve a 2015-ös visszatérésük óta.
„A rajtnál azt hittem, hogy vége a versenynek, de keményen nyomtam, majd elfékeztem az egyik gumimat – nyilatkozta Verstappen. – A bokszkiállás után szinte repültünk, megvolt a tempónk az előzésekhez. Hihetetlenül örülök, a Hondának is, elképesztő itt újra nyerni.” A baleset kapcsán hozzátette: „Ez kemény versenyzés, ha ez nem fér bele, akkor mi értelme a Forma-1-ben lenni?”
Leclerc szerint a gumikopás erősebb volt a vártnál, a balesetet természetesen másként látta, mint ellenfele. „Meghagyom a döntést a sportfelügyelőknek, de számomra nyilvánvaló volt, hogy én voltam kívül, nem hagyott helyet nekem, összeértünk, aztán kiszélesítettem a pályát. Kár érte.”
A Mercedes meglepetésre nem volt harcban a győzelemért, a nagy meleg miatt spórolniuk kellett, és Hamilton többször is alulkormányzottságra panaszkodott, olyannyira, hogy az első szárnya is elrepedt egy kerékvető miatt, ezért új orrkúpot kellett az autójára szerelnie. Ez megpecsételte a sorsát, és az idén először kénytelen volt lemondani a dobogós helyről.
Az Ezüstnyilak így ismét nem tudták beállítani a McLaren rekordját, 10 zsinórban megnyert verseny után a 11. már nem jött össze nekik.
A világbajnoki címvédő azonban így is magabiztosan vezeti a világbajnoki pontversenyt, és a Mercedes konstruktőri elsősége sincs veszélyben a közeljövőben.
„Szerintem jól rajtoltunk, de utána a vártnál nehezebb dolgunk volt, különösen a túlmelegedő erőforrás miatt, kezelni kellett a hőmérsékleteket, de legalább szereztünk néhány pontot. A nyers tempó terén megint ott voltunk, nem volt nagy különbség, de a hőmérsékletek féken tartása miatt vissza kellett vennünk” – összegzett Bottas a 3. helyen.
Az 1. helyen célba érő Red Bull-pilóta óriásit autózott a hazai közönsége előtt. A rajtnál úgy tűnt, rögtön el is úszott számára a verseny, Christian Horner csapatfőnök is elárulta, hogy csak dobogós helyben reménykedett, amikor a pilótája visszaesett a 7. helyre, majd 14 másodperces hátrányban is volt az 1. helyezett Leclerc-hez képest.
A holland pilóta okosan használta a DRS-t, így a nagyobb végsebességű Ferrarikkal is el tudott bánni. A leintés után azt mondta, ha egy olyan koccanás, mint Leclerc ellen nem fér bele, akkor „mi értelme a Forma-1-ben lenni”, és Horner is úgy vélte, kemény versenyzést láthatott a közönség a két versenyző között.
Verstappen sikerét még jobban felnagyítja, hogy az 1. körben még csapattársa, Pierre Gasly mögött ment, de a leintés előtt lekörözte a másik Red Bullt vezető franciát.
Ezt a sorsot Carlos Sainz sem tudta elkerülni, viszont így is kiválóan vezetett, és a mezőny végéről a 8. helyig zárkózott fel a McLarennel, nagyszerűen kihasználva az eltolt taktikáját. Az alsóház legjobbja csapattársa, Lando Norris lett, ezzel a McLaren ismét igazolta, hogy a franciaországi teljesítményük nem csupán tiszavirág életű fellángolás volt.
Megőrizte a pontszerző helyeket az Alfa Romeo pilótapárosa is, Kimi Räikkönen és Antonio Giovinazzi csak a Ferrarival versenyző Vetteltől és a McLarent vezető Sainztól kapott ki, több nagy csatában is érintettek voltak. Az első 10 helyről rajtoló pilóták leginkább balszerencsés tagja Kevin Magnussen volt, aki csak az utolsó előtti helyen ért célba.
Ennek oka, hogy Magnussen nem pontosan állt meg a rajtkockájában, ezért áthajtásos büntetést kapott közvetlenül a kissé korai kerékcseréje után, és a kiesések nem segítették az előrejutását, hiszen a teljes mezőny befejezte a hőség miatt nagy megpróbáltatást jelentő Osztrák Nagydíjat.
Cikkünket frissítjük!
Percről percre közvetítésünk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.05.03. - 10:00Miami Grand Prix - 2nd Practice |
2024.05.03. - 16:30Miami Grand Prix - 1st Practice |
2024.05.03. - 20:00Miami Grand Prix - Qualification |
2024.05.03. - 20:30Miami Grand Prix - Sprint Shootout |
2024.05.04. - 10:00Miami Grand Prix - Last Practice |
2024.05.04. - 16:00Miami Grand Prix - Sprint |
2024.05.05. - 20:00Miami Grand Prix - Race |
2024.05.17. - 05.19.Emilia Romagna Grand Prix |
2024.05.24. - 05.26.Monaco Grand Prix |
2024.06.07. - 06.09.Canadian Grand Prix |
2024.06.21. - 06.23.Spanish Grand Prix |
2024.06.28. - 06.30.Austrian Grand Prix |
2024.07.05. - 07.07.British Grand Prix |
2024.07.19. - 07.21.Hungarian Grand Prix |
2024.07.26. - 07.28.Belgian Grand Prix |
2024.08.23. - 08.25.Dutch Grand Prix |
2024.08.30. - 09.01.Italian Grand Prix |
2024.09.13. - 09.15.Azerbaijan Grand Prix |
2024.09.20. - 09.22.Singapore Grand Prix |
2024.10.18. - 10.20.United States Grand Prix |
2024.10.25. - 10.27.Mexican Grand Prix |
2024.11.01. - 11.03.Brazilian Grand Prix |
2024.11.21. - 11.24.Las Vegas Grand Prix |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |