Pályafutása második pole pozícióját szerezte meg Charles Leclerc, ezzel a Ferrarival az élről indulhat Ausztriában. Lewis Hamilton volt a 2. leggyorsabb, meglepetésre Max Verstappen ért oda a 3. helyre, de a Mercedes pilótáját később megbüntették, így Valtteri Bottas mellől indul a második sorból.
Magabiztos teljesítménnyel Charles Leclerc szerezte meg a pole pozíciót a vasárnapi Osztrák Nagydíjra, ezzel pályafutása során másodszor kezdhet az élről F1-es futamot. Leclerc a Q2-ben is a leggyorsabb volt, ott elsősorban azonban annak köszönhette a részsikert, hogy a legfőbb ellenfeleivel ellentétben lágy gumikon futott, és nem közepeseken.
Ez egyben azt is jelenti, hogy a futamot is a piros jelzésű abroncsokon kezdi, míg üldözői a tartósabb, közepes keverékkel indulhatnak. Leclerc elsőszámú kihívója Max Verstappen lesz, miután a 2. leggyorsabb kört teljesítő Lewis Hamiltont megbüntették, mert Q1-ben akadályozta Kimi Räikkönent.

„Az autó csodálatos volt, az első szabadedzésen még küszködtem vele egy kicsit, a másodikra változtattunk, és elég jó volt – nyilatkozta Leclerc, aki Michael Schumacher 2003-as pole pozíciója óta először szerzett rajtelsőséget a Ferrarinak ezen a pályán. – Nagy élmény vezetni ezt az autót a határon, örömmel szereztem meg a pole pozíciót, de holnap kell befejeznünk a munkát.
A gumiválasztással is elégedettek vagyunk, de a hőmérsékletek miatt mindent menedzselni kell majd.”
Hamilton gratulált Leclerc-nek, elismerte, hogy „képtelenek voltunk tartani a lépést” és megjegyezte, nehezükre esett az is, hogy megfelelő helyzetbe kerüljenek a pályán. „Sohasem kaptam szélárnyékot. A végén nem tudtuk, hogy felérünk-e, hogy elkezdhessük a körünket. Max az egész hétvégén jól ment, menő látni, hogy három csapat szerepel az élen. Meg kell küzdenem a fiatalokkal, én már az érettebb férfiakat képviselem.”
A 3. leggyorsabb kört meglepetésre Max Verstappen érte el, ráadásul ő is közepes keverékű gumikkal jutott be a Q3-ba, ellentétben csapattársával, Pierre Gaslyval, aki ismét csalódást keltő eredményt ért el, hiszen a Red Bull pilótájaként senkit sem tudott megelőzni az utolsó harmadban. Gasly azonban így sem a 10. helyről rajtol, az váratlanul Sebastian Vettelé lett.
A Ferrari német pilótája a Q2-ben került bajba, onnan még az első etapos eredményének köszönhetően továbbjutott, de a Q3-ban már nem tudott részt venni műszaki hiba miatt.
Vettel percekkel a leintés előtt kiszállt az autóból, ezzel kénytelen volt elfogadni, hogy legjobb esetben is a 9. helyről indul majd (mert az 5. helyezett Kevin Magnussen öthelyes rajtbüntetést kap), ráadásul Leclerc-hez hasonlóan ő is lágy gumikkal futott a Q2-ben, ami ebben a pozícióban kifejezetten előnytelennek tűnik a vasárnapi futam előtt.

Szintén elégedetlen lehet az eredménnyel a másik Mercedest vezető Valtteri Bottas, miután Verstappentől is vereséget szenvedett, bár Hamilton büntetése után a 3. helyről indulhat egy olyan helyszínen, ahol csapattársához viszonyítva hagyományosan jól szerepel. Bottas viszont ezúttal bő fél másodpercet kapott Leclerc-től és Hamiltontól is több, mint 2 tizedet.
Ismét örülhet a McLaren, mivel Lando Norris a 6. helyezett lett, bár a másik autóval Carlos Sainz motorcsere miatti büntetése következtében csak a mezőny végéről kezdhet majd. Norris ellenfele, Magnussen büntetése után az 5. kockából kezdhet.
A Q1-es forgalmi nehézség után Kimi Räikkönen és Antonio Giovinazzi eljutott a Q3-ba, a 7-8. helyen legyőzték Gaslyt is, valamint további ellenfeleiket, akik a Q2-ben ragadtak. Közülük elsősorban a két Renault-pilóta lehet csalódott, Nico Hülkenberg csupán a 12. helyig jutott, Daniel Ricciardo pedig a 14. helyen búcsúzott.
Az alsóházban nem alakultak ki meglepetések, Lance Stroll szinte menetrendszerűen kiesett a Racing Pointtal, ezúttal viszont a csapattársa, Sergio Pérez is búcsúzott, ahogy a két Williamsnek sem volt esélye elmozdulni az utolsó helyekről. Közéjük Danyiil Kvjat ékelődött be, akit Russell veszélyesen feltartott, ezért őket is berendelték a sportfelügyelők.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
Izgalmas időmérő várható
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat az Osztrák Nagydíj időmérő edzésének élő közvetítésében! Nem is olyan régen intették le a mai első, egyébként a harmadik szabadedzést, ami kissé váratlanul szoros eredményt hozott.
Verstappen jövőjéről pletykálnak
Pletykák kaptak szárnyra a Red Bull Ringen arról, hogy Max Verstappen elméletileg akár el is hagyhatja a csapatot, és ennek lehetséges következményeiről. Az értesüléseket itt foglaltuk össze.
Mozgóképeken a harmadik szabadedzés
A délben megkezdett, 60 perces tréning első negyedében alig történt valami, de szerencsére egy klipre való akció mindig összejön. Ha lemaradt az előző edzésről, íme a zanzásított változat:
Qualifying starts v. soon ??
— Formula 1 (@F1) June 29, 2019
See who's best placed after final practice ??#AustrianGP ???? #F1pic.twitter.com/UmTrIuOpKq
Egyelőre rutinszerűen mennek az előkészületek
Szombaton eddig nem érte kellemetlen meglepetés a csapatokat és a pilótákat, komolyabb baleset sem történt, mindössze Kevin Magnussen autójában kellett sebességváltót cserélni, így a dán pilóta öthelyes rajtbüntetést kap. A többiek zavartalanul készülhetnek az időmérőre.
A hollandok már lendületben vannak
Az idén is rengeteg honfitársa kísérte el Max Verstappent a Red Bull hazai versenyére. A lelátó egy (nagy) része teljesen narancsba borult, előkerült néhány füstbomba is.
Atmosphere = ??#AustrianGP ???? #F1pic.twitter.com/dwBHE7W4SY
— Formula 1 (@F1) June 29, 2019
Az eső valószínűsége hivatalosan is nulla
Az FIA állásfoglalása szerint az eső valószínűsége 0%, és a sajtóközpontból kinézve ez csalhatatlannak tűnik. Egyetlen felhő sem látható az égen.
Mostohák a körülmények
A pálya hőmérséklete 52 fok Celsius, a pálya a tengerszinthez képest magasan van és a hűtőlevegő is meleg. Ráadásul, az aszfaltcsík melleetti rázókövek nem tolerálják a hibákat.
Q1: Zöld zászló!
Kubica az első a pályán, de megy Stroll és a két Alfa Romeo is lágy gumikkal. Hamilton még csak most ül be a Mercedesbe.
Ismét változékony a szélirány
Az edzés legelején a célegyenesben szembeszél fújt, most a 3-as kanyarból kifelé tapasztalhatják ugyanezt a pilóták. Az eddig pályára lépő pilóták közül csak Stroll próbálkozik közepessel, ami meglepő, tekintettel arra, hogy a kanadai versenyző hajlamos már a Q1-ben kizuhanni a mezőnyből
Hamilton feltartotta Räikkönent
A Mercedes pilótája a belső íven haladt a 3-as kanyar felé, Räikkönen kívülről kerülte volna meg, de Hamilton ehelyett egyenesen a bukótérbe hajtott. Az Alfa Romeo pilótája panaszkodott és mutogatott is.
A Ferrari vállalta a közepes keveréket
Leclerc vezeti a Q1-et, a rádión azt mondta, nem tudja, mennyire sikerült jól a köre, mert túl közel ment Hamiltonhoz, de nem volt más választása. Vettel a 4. helyezett szintén közepes keverékű gumikkal, a két Red Bull ékelődött be közéjük.
Visszafogott kezdés a Mercedesektől
Hamilton és Bottas is több kört megy lágy gumikon, a brit pilóta a 8. helyen kezdett, majd feljött a 4. pozícióba, finn csapattársa egyelőre a 7. helyen tartózkodik. A Red Bullok is lágyakkal vannak kint.
Gasly-t a motor vagy a szél hátráltatja
A francia versenyző a rádión jelentette, hogy vesztett a motorja az erejéből a második mért körében, különösen az 1-es kanyarból kifelé. Akkor még ellenszél volt ott.
A mezőny harmada simán kieshet
A negyede természetesen ki is fog, de a 13. helyezett Magnussen valószínűleg továbbjut a 0,64 másodperces hátrányával, mögötte viszont a 14. helyezett Ricciardónak már igyekeznie kell.
Kvjatot kiejtheti a forgalom
Az orosz pilóta hatalmas tempókülönbséggel három autót is utolért az utolsó két kanyarban, de a bukótérben elkerülte a balesetet, viszont egyelőre csak a 18. helyezett, mert nem tudott elég gyors lenni.
Q1: Kiestek a Racing Pointok és a Williamsek
Pérez nem hitt a fülének, amikor a mérnöke tájékoztatta, hogy kiesett a Q1-ben. Kvjat sem lesz boldog.
16. Sergio Pérez
17. Lance Stroll
18. Danyiil Kvjat
19. George Russell
20. Robert Kubica
Q2: Szabad a pálya!
Hamilton és Bottas is közepessel kezdte meg a tréning második harmadát, ha ezzel elég gyorsak tudnak lenni, elkerülhetik a problémás lágy gumikat a rajtnál. Verstappen ugyanezzel próbálkozik.
Q1 CLASSIFICATION:
— Formula 1 (@F1) June 29, 2019
Max, P1 ??#AustrianGP ???? #F1pic.twitter.com/wPntj1BYcd
Meglepő húzás a Ferraritól
Ők viszont lágyakra szavaztak! A Q1 alapján pont fordított taktikára lehetett számítani. Ez akkor lehet előnyös, ha az első sorból tudnának indulni.
Verstappen egyelőre veri a Mercedeseket
A Red Bull pilótája 1 tizeddel gyorsabb volt Bottasnál, Hamilton egyelőre a 3. helyezett, miután a 3-as kanyarban kissé megcsúszott és időt vesztett csapattársához képest.
A két Ferrari az élre állt
Az edzés jelenlegi szakaszában nem meglepő, hogy Leclerc cés Vettel gyorsabb az ellenfeleiknél, hiszen ők lágy gumikkal mennek, és várhatóan ezekkel is rajtolnak majd.
A sportfelügyelők megvizsgálják Hamilton és Räikkönen esetét
Az edzés után mindkét pilótát beidézik a sportfelügyelők. Furcsa helyzetbe kerültek a Q1-ben, de mindketten továbbjutottak.
Gasly ezt a kört sem teszi az ablakba
A francia pilóta a Red Bull volánja mögött 0,708 másodpercet kapott Leclerc-től szintén lágy gumikon, és a csapattársától is 4 tizedet, pedig Verstappen közepes keverékű gumikkal megy.
Hamilton feljött a 4. helyre, megelőzte Bottast, elkerülte a kiesés veszélyét.
A két Renault ismét bajban van
A 11. helyezett Hülkenberg és a 14. Ricciardo is kiesőhelyen van, pedig Sainz a McLarennel nem is hajt a továbbjutásra a motorcsere miatt.
Senki sem volt nyugodt az élmezőnyben
Leclerc, Hamilton, Gasly és Bottas is kijött újra a pályára, pedig a kiesés nem fenyegeti őket, de biztosra akartak menni. Vettel a 2. helyen elhitte, hogy neki nem kell igyekeznie, és ebben igaza lehet.
Mindkét Renault kiesett a Q2-ben
Magnussen az utolsó körében kicsúszott a 4-es kanyarban, de így is megúszta a kiesést.
Magnussen locks up, wrecking his flying lap #AustrianGP ???? #F1pic.twitter.com/dEp1eOPpIH
— Formula 1 (@F1) June 29, 2019
11. Romain Grosjean
12. Nico Hülkenberg
13. Alex Albon
14. Daniel Ricciardo
15. Carlos Sainz
Kupaktanács Vettel autója körül
Mattia Binotto visszament a garázsba, miközben a Ferrari szerelői kissé tanácstalanul téblábolnak az autó körül, majd sorfalat is álltak. Valami baj lehet a Vettel autójával.
Is there a problem with Seb's car? #AustrianGP ???? #F1pic.twitter.com/bHURLDy1f8
— Formula 1 (@F1) June 29, 2019
Q2: Leclerc a második etapja során is javított
Q2 CLASSIFICATION: Leclerc leads the way! #AustrianGP ???? #F1pic.twitter.com/iTQAsMr7Nk
— Formula 1 (@F1) June 29, 2019
Q3: A két Alfa már a pályán
Mondani sem kell, lágy gumikkal mentek ki, az élmezőny egyelőre vár még. Christian Horner a Sky Sports műsorában azt gyanította, hogy valamilyen sérülés érhette Vettel autóját. Az FIA nemrég elvitte a Ferrari első szárnyát.
A két Mercedes és Leclerc is kiment
A két Red Bull is követi őket, Vettel autója viszont a bokszban maradt, így a monacói pilóta a csapattársától nem fog szélárnyékot kapni.
Leclerc veri a két Mercedest az első körében
A monacói pilóta 0,351 másodperccel gyorsabb volt Bottasnál, ez számottevő különbség egy ilyen rövid körön. Hamilton nem futott tiszta kört, neki van még lehetősége, hogy javuljon, egyelőre a 4. helyezett Verstappen mögött.
Vettel feladta az időmérőt!
Nagy blama a Ferrarinál, műszaki hiba miatt Vettel nem tud részt venni a Q3-ban, így a legjobb esetben is csak a 10. helyről rajtolhat!
Hamilton megint Bottas előtt megy
Hamiltont sürgetni kellett, hogy hajtson ki a bokszból, nagyon nem akart megint Bottas előtt kihajtani a pályára. Leclerc kaphat szélárnyékot Bottas mögött.
Leclerc pályafutása második pole-ját szerezte!
A monacói pilóta új pályacsúccsal megerősítette a vezetését, és Bahrein után újra az élről indulhat, ezúttal Ausztriában! Hamilton feljött a 2. helyre, de még a sportfelügyelőkkel is randevúznia kell, a 3. helyre Verstappen ért oda, kisebb meglepetést keltve.
Köszönjük a figyelmet, hamarosan jelentkezünk részletes összefoglalóval!