Vettel megingott, miközben az 1. helyet védte Hamiltonnal szemben a Kanadai Nagydíjon, s bár a pályán előtte maradt, a sportfelügyelők szerint átlépte a határt, így az időbüntetése miatt a címvédő nyert. A 3. helyen Leclerc futott be.
A Ferrarinak Kanadában sem sikerült megszereznie az első győzelmét 2019-ben, pedig Sebastian Vettel az élről rajtolt, és a bokszkiállása utáni rövid időszakot leszámítva végig az 1. helyen haladt, és elsőként szelte át a célvonalat. Nem, nem alternatív szempontok alapján hirdették ki győztesnek Lewis Hamiltont, a német ugyanis 5 másodperces időbüntetést kapott, amiért egy kicsúszás után a fűről visszatérve a korlát felé terelte az őt vészesen megközelítő Mercedest.
Vettel a táv egészében 1-2-3 másodperces előnnyel vezetett Hamiltont előtt, így az után sem tudott elszakadni tőle kellő távolságra, hogy a sportfelügyelők bő 10 körrel a leintés előtt meghozták az ítéletet. A rádión dühöngött, az autóból kiszállva néhány percre el is tűnt az épületben, mielőtt csatlakozott a díjátadó ceremónián Hamiltonhoz és a 3. helyen beérkező Charles Leclerchez.

"Csak a vakok gondolhatják, hogy aki kicsúszik a fűre, az irányítani tudja az autót. Mázlim volt, hogy nem mentem a falnak."Hova a fenébe kellett volna mennem? Ez nem igazságos – fortyogott a volán mögött. – Ellopták tőlünk a győzelmet."
A ceremónián már higgadtabban értékelt. "Lewis gyorsabb volt, de sikerült előtte maradnunk, a többiről meg eleget mondtam, meg kell kérdezni az embereket – nyilatkozta. – Az embereknek nem kellene Lewis fújolniuk, ő látta, hogy mi történt, szerintem nem volt szándékosság abban, hogy az útjába kerültem."

A győztes, aki újabb győzelmével 29 pontra növelte az előnyét a tabellán, nem vitte túlzásba az ünneplést. "Sajnálatos, de ez a versenyzés, én rendesen bevettem a kanyart, de amikor valaki átmegy a füvön, nem szabad egyenesen kimennie a versenyívre, biztonságosan kell visszatérni."
Külön csata volt az élen
Pedig Hamilton számára kifejezetten rosszak voltak az előjelek: délelőtt kiderült, hogy szivárog a hidraulikafolyadéka, amit a szerelőknek rohamtempóban kellett megjavítaniuk, aztán a rajtrácsra menet a fékekre panaszkodott, majd a felvezető körre indulva bekapcsolt a lefulladásgátlója. Ennek ellenére a rajtnál megtartotta a 2. helyet, Leclerc nem tudta megelőzni.
A monacói pilóta később sem szólt bele a győzelemért vívott csatába, az Vettel és Hamilton privilégiuma volt. A Mercedes nem elévágással, hanem azzal próbálta meg a britet a ferraris elé repíteni, hogy megnyújtják az első etapját (Vettel a 26., Hamilton a 28. körben kapott friss gumit), de ez nem vált be, gyorsan látszott, hogy nem jön be a húzás.

Hamilton később magasabb fokozatba kapcsolt, igyekezetét mutatja, hogy többször elfékezte magát a hajtűkanyarnál. 1 másodpercen belülre faragta le a hátrányát, és a 48. körben hajszolta hibába Vettelt a 3/4-es sikánnál. A német autójának fara megcsúszott, a Ferrari a fűre került, és az aszfaltra lendületből visszatérve kis híján felkente a palánkra a Mercedest.
Leclerc különösebb erőfeszítés nélkül szerezte meg a 3. helyet, mivel a másik Mercedest vezető Bottas a rajtnál visszaesett Nico Hülkenberg mögé, és mire átugrotta a Renault-kat és Pierre Gaslyt, tetemes hátrányba került. "Jó volt a versenytempónk, szoros volt, majdnem elcsíptem a második helyet. Csalódott vagyok a csapat miatt, nem tudom mi történt Sebbel, de a csapat győzelmet érdemelt ma" – mondta Leclerc.
Harmatos volt a Red Bull
Max Verstappen az elfuserált időmérőt követően két helyet nyert a rajtnál, majd megelőzte Lando Norrist, aki a 8. kör végén leparkolt a célegyenesben kitört jobb hátsó felfüggesztéssel – azt a kigyulladó fék olvasztotta meg.

Verstappen igen sokáig elment a kemény gumival, mielőtt a közepesre váltott, de az 5. helynél előrébb jutni nem volt esélye. Gaslyt így is megelőzte, aki a kerékcseréje után beragadt Lance Stroll mögé és képtelen volt megelőzni, végül csak 8. lett a Renault versenyzői mögött. Az utolsó pontokat Stroll és Danyiil Kvjat markolta fel, az utolsó körökben hagyták faképnél Carlos Sainzot, aki már néhány kör után a bokszba kényszerült az eltömődött fékhűtő miatt, ezért elfogytak az abroncsai a futam végére.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
Vettel-Hamilton csata rögtön a rajtnál
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat a Kanadai Nagydíj élő közvetítésében! Hamarosan elrajtol a szezon hetedik futama, az első olyan, amelyen Sebastian Vettel rajtol az első helyről. A Ferrari négyszeres világbajnoka 17 nagydíj óta nem szerzett pole pozíciót, tegnap azonban megtörte ezt a rossz sorozatot. Alább megnézhetik, hogy pontosan hol volt gyorsabb a második helyről induló Hamiltonnál. Annyit segítünk, hogy az egyeneseket érdemes figyelni.
Head to head and side by side ??
— Formula 1 (@F1) 2019. június 9.
Seb vs Lewis in the battle for pole on Saturday #F1#CanadianGP ???? pic.twitter.com/S6UyYcf2NI
Gondok a Mercedesnél
Lewis Hamilton autójában hidraulikus szivárgást fedezett fel a csapat, a szerelőj teljesen szétszedték a W10-es hátulját, a padlólemezt és a motort is el kellett távolítani, olyan mélye volt a probléma. Ted Kravitz, a Sky Sports riportere azt jelentette, hogy a nagyjából 6 órás munkával 2,5-3 óra alatt végeztek, Hamilton így ki tudott hajtani a bokszutca nyitásakor, és felállhat a rajtrácsra.
Engine and floor off. Mercedes fixing an hydraulic leak on Lewis Hamilton’s car. Photo from @Giorgio_Piolapic.twitter.com/ExzMsZQChm
— Jon Noble (@NobleF1) 2019. június 9.
Kórházba vitték a Haas magyar szerelőjét
Jánvári Zsoltot, a Haas magyar szerelőjét vérvételre kórházba vitték ételmérgezés gyanújával, de a kisvárdai származású szakember mindenkit megnyugtatott, hogy nincs semmi baj az egészségével.
Magnussen a bokszból kezd
A tegnapi hatalmas bukás nem múlt el nyomtalanul a Haasnál, Kevin Magnussen hiába jutott be a Q3-ba, csak a bokszból indulhat, miután szinte teljesen újjá kellett építeni az autót. Sainz sem onnan kezd, ahol az időmérőn végzett, Albon feltartásáért három hellyel hátrasorolták, a 11. helyről indul.
Magnussen walked away from this crash yesterday -
— Formula 1 (@F1) 2019. június 9.
Go onboard with him to see what 54g looks like #CanadianGP#F1pic.twitter.com/nXUhEYWkLm
Hamilton autója nem 100%-os
A rajtrácsra vezető körben a fékekkel nem volt minden rendben, Andrew Shovlin vezető versenymérnök elmondása szerint túl puhák voltak, ezért most, az utolsó percekben is lázas munka folyik a címvédő autóján a rajtrácson.
Some frantic work going on on @lewishamilton’s car just now: pic.twitter.com/fe15co5y5J
— Adam Cooper (@adamcooperF1) 2019. június 9.
Grosjean jubilál
Szinte hihetetlen, ahogy repül az idő, szinte tegnap volt, amikor Romain Grosjean első teljes szezonjában letarolta a fél rajtrácsot a Belga Nagydíjon, ma pedig már a 150. rajtját ünnepli. Csak remélhetjük, hogy emlékezetes jubileum lesz.
On Sunday, @RGrosjean celebrates his 150th race start in Formula 1 ??????
— Haas F1 Team (@HaasF1Team) 2019. június 5.
He's chosen his five favorites here ?? https://t.co/sT6UNRswog#GRO150pic.twitter.com/Lw3sqViX4X
Stroll megtette, amit megkövetelt a haza
A mezőny kanadai tagja megállt a versenyzői parádén, hogy pár sapkával örvendeztesse meg a szurkolóit. Az igazi örömöt persze az jelentené, ha előre tudna lépni a 18. helyről a versenyen.
Hats off you you, @lance_stroll ??
— Formula 1 (@F1) 2019. június 9.
Home crowd out in full force for the local hero!#CanadianGP ???? #F1pic.twitter.com/JNJHO9ww6r
Egyetlen kerékcsere várható
A Pirelli szerint a leggyorsabb taktika a közepes-kemény kombináció egy 35. és 40. kör közötti kerékcserével, utána jön a lágy-kemény az 5. és 8. kör közötti cserével, majd a lágy-közepes-közepes két kiállásos taktika. Az első tízből a két Ferrari és két Mercedes kezd közepesen, a többiek lágyon.
Quick look at our #Fit4F1 strategy predictions. #Pirelli#CanadianGP! ???? pic.twitter.com/wyUHkJt9Us
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) 2019. június 9.
Ma van a legmelegebb
A levegeő közel 30, a pálya több mint 50 fokos. Ennél melegebb nem volt még a hétvége során.
RACE WEATHER
— Formula 1 (@F1) 2019. június 9.
It's a scorcher on-track! ??#CanadianGP ???? #F1pic.twitter.com/nK8rGdjnvZ
Elindult a felvezető kör
Mindenki eljött a rajtácsról, Lewis Hamilton is, de elég lassan, bekapcsolt a lefulladásgátló ugyanis. Ez a rajtnál nagyon rosszul jönne neki.
Rajt: Vettel megtartotta a vezetést
Simán eljött a Ferrari német pilótája, mögé Hamilton, Leclerc és Ricciardo sorolt be, az élmezőny tehát változatlan.
??????????
— Formula 1 (@F1) 2019. június 9.
??????????
LIGHTS OUT IN MONTREAL!
Vettel keeps his lead, as Leclerc pressures Hamilton
Live timing and commentary >> https://t.co/MddmLh2Nm7#CanadianGP ???? #F1pic.twitter.com/WLGlSe0mkx
1. kör: Bottas pozíciót vesztett
Egy helyet hátraesett a finn, csak a 7., miközben Verstappen a kemény gumin a 9. helyre javított a 11.-ről. Albon ütközött az egyik Racing Pointtal, első szárnyat kellett cserélni az autóján.
2. kör: Vettelé a leggyorsabb kör
Már közel 2 másodpercre van Hamiltontól, Albon a kemény gumit kapta, természetesen utolsó. Előtte a két Haas autózik.
LAP 2/70
— Formula 1 (@F1) 2019. június 9.
Alexander Albon is a first lap casualty, after contact with Giovinazzi#CanadianGP ???? #F1pic.twitter.com/KaGOoE4pmv
3. kör: Sainz a bokszban
A spanyol az első korai kereket cserélő, a 11. helyről lágyról keményre váltott. Vettel tovább szakad el, ismét övé a leggyorsabb kör.
4. kör: Norris keményen védekezik Verstappen ellen
Egyelőre nem tudja áthámozni magát a 8. helyezett McLarenen a holland.
5. kör: Vettel ismét a leggyorsabb
3 tizedet adott Hamiltonnak az utóbbi körben, a Mercedes pilótája a rádión közölte, hogy képes tartani a lépést a Ferrarival, csak 2 másodpercre van.
6. kör: Verstappen előzött
A hosszú egyenesben végül elment Norris mellett. Közben kiderült, hogy Sainznak az eltömődött fékhűtő miatt kellett ilyen korán kijönnie. Vettel előnye 2,3 másodperc az élen.
7. kör: Gasly az első az élmezőnyből a bokszban
A Red Bull kiszedte az ötödik helyről a franciát és feltette neki a kemény gumikat. Eközben Bottas Hülkenberget támadja az ötödik helyért.
8. kör: Ricciardo is a bokszban
A negyedik helyről állt ki keményekért az ausztrál. Ne feledjük a végéig kell menniük azoknak, akik most kijönnek.
8. kör: Norris autója szétesett
Kitört jobb hátsó kerékkel húzódott félre a célegyenesben a McLaren, a fék mögül lángok csapnak ki.
9. kör: Nincs Safety Car
Megoldják sárga zászlóval a jelek szerint, Norrisnak sikerült a bokszutca kijáratához kormányozni az autót. Valószínűleg a felmelegedett fékek lángoltak.
10. kör: Bottas leszakadt
Másfél másodperccel van Hülkenberg mögött, Verstappen szorongatja. Közben kiderült, hogy Norris nem ment neki semminek, egyszerűen eltört a felfüggesztése.
LAP 9/70
— Formula 1 (@F1) 2019. június 9.
Lando Norris's race is over ??
His McLaren develops some unwanted, fiery three-wheel steering ??
#CanadianGP ???? #F1pic.twitter.com/c4tX9v0Xmw
11. kör: Többen is kijöttek már
Pérez, Räikkönen és a két Williams is feltette már a kemény gumit, az élen egyelőre mennek tovább, Vettel tartja 2 másodperces előnyét.
12. kör: Ricciardo már a hetedik
Ő van a legjobb helyen azok közül, akik már cseréltek, most előzte meg Strollt az egyenesben DRS-sel. Hátránya 35 másodperc Vettel mögött.
LAP 13/70
— Formula 1 (@F1) 2019. június 9.
Ricciardo powers past Stroll ??
The Aussie has pitted and sets about re-claiming his top-four position#CanadianGP ???? #F1pic.twitter.com/qBGnZ0S5Vp
13. kör: Bottas autójának nincs baja
Ted Kravitz, a Sky Sports riportere megkérdezte a Mercedest, hogy nincs-e valami gond a finn autójával, mivel 2 másodperce Hülkenbergtől az 5. helyen körözget. A válasz: nincs.
14. kör: Verstappen DRS-távon belül Bottashoz
Csak 7 tizedre van a Mercedestől, de egyelőre nem próbálta meg az előzést. Az élen Vettel előnye 2,5 másodperc Hamilton, 6,7 másodperc Leclerc előtt.
15. kör: Magnussen helyeket veszít
Pérez és Kvjat is elment mellette, már csak a 16. kemény gumin a dán.
16. kör: Hülkenberg a bokszban a 4. helyről
Az ő Renault-ja is megkapta a kemény gumit, a 7. helyre jött vissza Ricciardo mögé.
17. kör: Giovinazzi majdnem összetörte
Súrolta a bajnokok falát az olasz, de megspórolt egy Safety Cart a többieknek.
LAP 17/70
— Formula 1 (@F1) 2019. június 9.
The Wall of Champions calls Antonio Giovinazzi's name...
But he juuuuust gets away with this contact ??#CanadianGP ???? #F1pic.twitter.com/B6gxKvXz78
18. kör: Hamilton rálépett a gázra
6 tizeddel ment jobb kört Vettelnél, de nem csak ő, hanem mögötte Leclerc is, a négyszeres világbajnok előnye 1,7 másodpercre csökkent. Bizonyára a lekörözöttek is benne vannak ebben.
19. kör: Hamilton hibázott
Elfékezte a hajtűt, Vettel adott is neki 3 tizedet, a Ferrarinál állnak a szerelők, hamarosan jöhet kerékcserére valamelyik vörös autó.
20. kör: Vettel taktikát váltott
Közölte vele a csapat, hogy mostantól a B terven van. Lehet, hogy átállították két kerékcserére?
21. kör: Leclerc-rel is váltottak
Vele is közölték, hogy jöhet a B terv, amire egy leggyorsabb kör volt a válasz a monacói részéről.
22. kör: Hamilton megint közelít
Az utóbbi körben 2 és fél tizedet adott Vettelnek, most újra 2 másodperc alatt a különbség.
23. kör: Most Lelcerc a leggyorsab az első hármasból
Két tizeddel ment jobb kört Vettelnél, hárommal Hamiltonnál, 2,6 másodpercre van a Mercedestől.
24. kör: Hülkenberg bajban?
A váltójával lehet gond, úgy érzi, hogy bármelyik pillanatban megállhat alatta az autó.
25. kör: Vettelt hajtja a csapat
Közölték vele, hogy most nyomja meg, ami normális esetben azt jelenti, hogy közeleg a kerékcsere. Nyomja is Vettel, a hetes kanyarban nagyot kellett ellenkormányoznia.
26. kör: Vettel kereket cserélt
Megkapta a közepes gumit, a harmadik helyre jött vissza. Hamilton is úgy érzi, hogy nem tud sokkal tovább menni a közepes gumin.
LAP 27/70
— Formula 1 (@F1) 2019. június 9.
Race-leader Vettel heads to the pits for hard tyres
Lewis is told to deploy Hammer Time...#CanadianGP ???? #F1pic.twitter.com/QwSiEL2yNo
27. kör: Hamilton nem jött ki
Tovább ment, de őt is hajtja rádión a mérnöke. Előnye 15 másodperc Vettel előtt, a Ferrari versenyzője nagyon gyors a kemény gumin.
28. kör: Hamilton kereket cserélt, Vettel mögé jött vissza
Természetesen kemény gumit kapott, éppen, hogy ki tudott jönni Bottas elé, aki még mindig közepesen van. Közben Vettel megfutotta a leggyorsabb kört.
LAP 29/70
— Formula 1 (@F1) 2019. június 9.
Two laps after Vettel, Hamilton pits for fresh rubber
He emerges P3 - ahead of Bottas and Verstappen who are yet to pit#CanadianGP ???? #F1pic.twitter.com/51NpJjC6x0
29. kör: Leclerc vezet, nem jött ki
10 másodperccel autózik Vettel előtt, akinek az előnye 5 másodpercre nőtt Hamiltonnal szemben a kerékcserék után.
30. kör: Bottas kijött, Leclerc nem
Elnyújtott etapot megyünk, szólt Leclerc-nek a mérnöke. Bottas kereket cserélt, a bal hátsójával nem volt minden rendben, a 6. helyre jött vissza Hülkenberg mögé. Közben visszajátszották, hogy Giovinazzi megforgott a kettes kanyarban még a 27. körben.
LAP 31/70
— Formula 1 (@F1) 2019. június 9.
Giovinazzi takes a less-than-ideal route at Turn 1 ??#CanadianGP ???? #F1pic.twitter.com/e3lXnzJewR
31. kör: Leclerc előnye nagyon fogy
Már csak 7 másodperccel vezet Vettel előtt, akit Hamilton kezdett el üldözni, már csak 4.1 másodpercre van. Pérez és Grosjean összekoccant az első kanyarban, miközben előbbi előzte utóbbit, de sikerült végül a manőver.
LAP 32/70
— Formula 1 (@F1) 2019. június 9.
Perez muscles past Grosjean for P13 at Turn 1 ??#CanadianGP ???? #F1pic.twitter.com/1KTdhSVAtp
32. kör: Leclerc nagyon lassul
Lassan ki kell hozni a monacóit, mert szemmel láthatóan elfogytak a gumijai.
33. kör: Leclerc a bokszban
Nem várt tovább a Ferrari, megkapta a keményet a másik autójuk is, Leclerc a még mindig kerékcsere nélkül álló, kemény gumikat nyúzó Verstappen mögé jött vissza a 4. helyre. Hamilton már csak 3,1 másodpercre van Vetteltől.
34. kör: Hamiltoné a leggyorsabb kör
3 másodperc alá vitte a különbséget Vettelhez képest, közben Bottas az 5. helyért támadja Ricciardót, mellé is ment a hosszú egyenesben, végül azonban nem tudott előzni.
35. kör: Leclerc megelőzte Verstappent
DRS-sel simán elment a Red Bull mellett, ezzel feljött a 3. helyre, Bottas azonban továbbra sem bír Ricciardóval, pedig megint közel volt a hosszú egyenesben.
LAP 35/70
— Formula 1 (@F1) 2019. június 9.
Bottas lines up Ricciardo for fifth, but can't find a way past the Honey Badger
How close can you get! ??#CanadianGP ???? #F1pic.twitter.com/8tS981iQty
36. kör: Bottas most volt a legközelebb
Úgy tűnt, hogy a hosszú egyenes végén kívülről be tud fordulni Ricciardo elé, az ausztrál azonban rövidet fékezett és ezt a támadást is visszaverte. Rengeteg időt veszít ezzel a finn az élen haladókhoz képest, már 30 másodperc a hátránya. Közben Hamilton 2 másodpercre került Vetteltől.
37. kör: Hamilton két másodpercen belül
4 tizeddel volt gyorsabb Vettelnél az utóbbi körben, úgy látszik, el akarja kapni a németet.
38. kör: Bottas megelőzte Ricciardót
Ezzel feljött az ötödik helyre, 15 másodpercre van Verstappentől. Kívülről nagyon rövidet fékezett a hosszú egyenesben.
LAP 39/70
— Formula 1 (@F1) 2019. június 9.
Ricciardo puts up a fight, but Bottas *finally* gets past for fifth#CanadianGP ???? #F1pic.twitter.com/qgrNXOc22z
39. kör: Hamilton DRS-en belül
Az utóbbi körben 8 tizedet kapott Vettel az ötszörös világbajnoktól, aki 7 tizedre van a Ferraritól. Hamarosan összecsap a két többszörös világbajnok?
40. kör: Hamilton hibázott
Elfékezte a hajtűt, ebben a körben kicsit lassabb volt Vettelnél, de továbbra is ott van az 1 másodperces hátrány határán.
41. kör: Hamilton újra hibázott
Megint fékezett egy füstölőset a hajtűben, nagyon jó kigyorsítást szeretne a hosszú egyenesre, ezzel azonban kikerült a DRS-távolságból. Vettel megfutotta a leggyorsabb kört is, ne feledjük, ezért extra pont jár.
LAP 41/70
— Formula 1 (@F1) 2019. június 9.
Hamilton closes up behind Vettel... ??
But this little lock-up sets him back a few tenths#CanadianGP ???? #F1pic.twitter.com/1UyUBWEowC
42. kör: Vettel lélegzethez jutott
Pár századdal ugyan lassab kört ment Hamiltonnál, de így is DRS-távolságon kívül tudja most tartani a Mercedest.
43. kör: Verstappennek tönkremennek a fékjei?
Majdnem a padlón van a pedál, jelentette a rádión. Jelenleg a negyedik helyen halad egyelőre kerékcsere nélkül, ezen a fékpályán ilyen fékekkel azonban sanszos, hogy nem fog tudni végigmenni.
44. kör: Bottas elcsente a leggyorsabb kört Vetteltől
1:15.0-t ment a finn az ötödik helyen, ezzel most övé az extra pont, ha minden így marad. Hamilton közben ismét bekúszott 1 másodperc alá Vettel mögött.
45. kör: Hamilton beakasztotta a horgot Vettel autójába
A célvonalon áthaladva mindössze fél másodpercre volt a Ferraritól, Vettel pedig valamivel küszködhet, „a számok a kijelzőn helyesek, csinálj valamit ellene” – szóltak rá. Fékek, üzemanyag, bármi lehet, jót azonban nem jelent.
46. kör: Vettel korábban feltekerte a motort
Megengedték neki, hogy az egyes, azaz legjobb üzemmódban használja. Ez még pár körrel ezelőtt volt, lehet, hogy ettől túlmelegedett valami. Hamilton folyamatosan 1 másodpercen belül van, nyitott DRS-sel üldözi a Ferrarit.
47. kör: Hamilton kész támadni
Nagyon elszántnak tűnik a Mercedes pilótája, vajon mikor próbálja meg az előzést?
48. kör: Vettel kicsúszott, majd rászorította Hamiltont a falra!
A hármas kanyarban levágta a kanyart, Hamilton betette mellé kívülről a Mercedest, amiből majdnem baleset lett, Vettel visszatérve ugyanis nem hagyott neki helyet. Nem is tetszett az ötszörös világbajnoknak.
49. kör: Vettel összeszedte magát
3 tizeddel gyorsabb kört ment most Hamiltonnál, a kicsúszás alatt valószínűleg nem sérült meg az autója.
50. kör: Vettelt vizsgálják
Lehet, hogy büntetést fog kapni a Ferrari versenyzője? Csúszkálva küzdött az autójával a pályára visszatérve, nem tűnt szándékos leszorításnak.
LAP 48/70
— Formula 1 (@F1) 2019. június 9.
Vettel goes wide at Turn 4!
He re-joins the track, and Lewis goes for the gap, but it quickly closes ??#CanadianGP ???? #F1pic.twitter.com/FvZodPqt6K
51. kör: Verstappen közben kereket cserélt
Vettel és Hamilton csatája elvonta a figyelmet arról, hogy a holland megkapta a közepes gumit, a 6. helyre jött vissza, de már Ricciardót szorongatja.
52. kör: Hamilton elfékezte magát
Harmadszor is blokkolta a jobb első kereket a hajtűben, 7 tizedet kapott Vetteltől, aki 1:14.9-cel megfutotta a leggyorsabb kört. Verstappen közben megelőzte Ricciardót, feljött az 5. helyre.
53. kör: Bottasé a leggyorsabb kör
Hamar visszavette ezt a titulust Vetteltől. aki ezúttal 4 tizedet adott Hamiltonnak, 1,5 másodperc az előnye.
54. kör: Hamilton hozott Vettelen
De csak 1 tizedet, amivel nem került sokkal beljebb, továbbra is 1,5 másodperc körüli a hátránya, ráadásul azt mondta a rádión, hogy elúszott a sansza, jelentsen ez bármit is.
55. kör: Magnussen nagyon panaszkodik
A 18. helyen autózik a kerékcseréje után, csak Kubicát előzi meg, a rádión pedig azt mondta: „ez a legrosszabb élményem, amit valaha versenyautóban átéltem.”
56. kör: Csapatfőnöke helyretette Magnussent
Günther Steiner: „Ami elég, az elég” – szólt bele Magnussen rádiójába, miután mérnöke azt ecsetelte a dánnak, hogy egész éjjel javították a szerelők az autóját, és ők sem boldogok.
57. kör: Megbüntették Vettelt!
5 másodperces időbüntetést kapott a német, amiért veszélyesen tért vissza a pályára.
That. Was. Close. ??#CanadianGP ???? #F1pic.twitter.com/v7Wqoj2IOD
— Formula 1 (@F1) 2019. június 9.
58. kör: Nehéz lesz nyernie a németnek, de nem lehetetlen
12 kör van hátra, Vettel előnye 2,6 másodperc Hamilton előtt, a cél, hogy 5 másodperc fölé vigye az előnyét.
59. kör: Vettel nem érti a büntetést
„Nem volt hova mennem, komolyan, nem is láttam őt” – válaszolta a rádióban Vettel a büntetés hírére. Előnye 2,4 másodperc jelenleg.
60. kör: Most mindenki hazamehet?
Ted Kravitz, a Sky Sports riportere korábban azt mondta, ha azért Vettel büntetést kap, mindenki csomagoljon és menjen haza. Martin Brundle-nak sem tetszik az ítélet, amiért ezért a manőverért kapott Vettel.
61. kör: Vettel szerint meglopják a felügyelők
Továbbra is dühöng a büntetés miatt, azt ecseteli a rádión, hogy hova mehetett volna máshova. A mérnöke nem győzi mondani neki, hogy maradjon koncentrált.
62. kör: Hamilton közelít Vettelhez
Már csak 8 kör van hátra, Vettel előnye pedig 1,5 másodpercre zsugorodott, egyre nehezebb helyzetben van.
63. kör: Hamilton ott liheg Vettel váltója mögött
DRS-távolságon belülre került a Ferrarihoz képest, kérdés, próbálkozik-e előzéssel. Kockáztatnia nincs értelme. Közben Leclerc megfutotta a leggyorsabb kört.
64. kör: Hamilton nem támad egyelőre
Bőven elég neki, ha 5 másodpercen belül marad, és Leclerc-től sem kell tartania, ő ugyanis 7,3 másodpercre van tőle.
65. kör: A 9. helyért van egyedül harc
Stroll 1 másodpercen belül követi Sainzot, ez a legszorosabb harc a mezőnyben, ilyen közel csak Vettel és Hamilton van egymáshoz, a büntetés miatt ez azonban csak látszólagos csata.
66. kör: Hamilton nem erőlteti
6-7 tizedre van folyamatosan Vetteltől, de nem nagyon forszírozza az előzést, kérdés, hogy mert nem tudja, vagy mert nem akarja?
67. kör: Stroll előzött
DRS-sel a féktávon elment Sainz mellett és megszerezte a 9. helyet, miközben Albon kiesett. A mérnökök valamilyen problémát fedeztek fel a motorjában, ami miatt leparkolta az autót a garázsban.
68. kör: Bottas a bokszban
A 4. pozícióból helyveszteség nélkül cserélhetett kereket, így próbálja meg visszavenni a leggyorsabb kört Leclerc-től. Közben Sainzot Kvjat is megelőzte.
69. kör: Hamilton fél másodpercre van
Az utolsó kört kezdték az élen haladók, előzés ebből aligha lesz. Leclerc 5,6 másodpercre van a Mercedestől a 3. helyen.
Vettel jött át elsőkétn a célvonalon, de Hamilton nyerte a Kanadai Nagydíjat!
Ilyen még soha nem volt, utólagos büntetéssel már veszített el pilóta győzelmet, olyan azonban, hogy verseny közben büntették meg, első helyen szelte át a célvonalat, de mégsem övé lett a győzelem, még soha. A harmadik helyen Leclerc jött be, mögötte Bottas, Verstappen, Ricciardo, Hülkenberg, Gasly, Stroll, Kvjat az első tíz sorrendje. Bottas megszerezte a leggyorsabb kört is. Hamarosan jelentkezünk a nyilatkozatokkkal és a verseny összefoglalójával, maradjanak velünk, a viszontlátásra!