Hamilton és Bottas ismét szoros csatát vív Monacóban
2019. május 23. 14:52
Az egykörös tempó terén hatalmas fölénnyel zárt az élen a Mercedes a Monacói Nagydíj második szabadedzésén, Lewis Hamilton még alaposan elfékezett bal első gumival is a leggyorsabb tudott lenni. A brit pilóta 1:11.118-as eredményt ért el, de a szektoridők alapján úgy tűnt, 1:11 alatti eredmény is benne lett volna.
A második helyet csapattársa, Valtteri Bottas szerezte meg, aki ismét igen durván vezette az autót, az uszodában meg is sérült a Mercedes, és többször is közel került a szalagkorláthoz, de megúszta a komolyabb károkat. A két Mercedes eleinte közepes keverékű gumikkal kezdett, később váltottak át a lágyakra, ezekkel a többiek már csak bottal üthették a nyomukat.
A Ferrari elsősorban Sebastian Vettel révén az edzés elején még bele tudott szólni a sorrend alakulásába, de csak addig tudott versenyképes időket futni, amíg ő lágyakkal ment, a Mercedesek pedig közepesekkel. Ugyanez igaz Max Verstappenre is, ráadásul a holland pilóta az edzés nagy részét a bokszban töltötte, egy lágy gumis etap után alapos módosításokba kezdtek a beállítások terén.
Ezúttal Pierre Gasly is fel tudott zárkózni, Vettelnél kevesebb mint 1 tizeddel bizonyult lassabbnak, de az igazi feltűnést Alex Albon hozta az 5. hellyel, 1 másodpercen belüli hátránnyal.
Noha több pilóta is feszegette a határokat, komolyabb baleset ezúttal sem történt. Verstappen egyszer súrolta a falat, és többen is hazardíroztak, Vettel egyszer centikre állt meg a faltól, de mindenkinek egyben maradt az autója, ami a pályaidő maximalizálása és a javítások elkerülése szempontjából is hasznosnak bizonyult.
Ettől még többen is voltak, akiknek nem alakult simán a szabadedzés. Charles Leclerc csak a 10. leggyorsabb kört futotta, Verstappen autója még a tréning végén is nehezen vezethetőnek bizonyult, a két Renault pedig mindössze a 16-17. helyig jutott, csak az autójával küszködő Lance Strollt és a két Williamst megelőzve.
A Ferrarik és a Red Bullok egyáltalán nem használták a közepes és a kemény gumikat a tréningen,
Lando Norris hétkörös etapjától eltekintve ez volt a helyzet a McLarennél és a Toro Rossónál is, ez azt sugallja, hogy mindenki a szombati időmérőre, a rajtra és az első etapra készül, arra számítva, hogy ekkor el is dől majd a helyezések sorsa az előzést híresen megnehezítő monacói pályán.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.05.03. - 10:00Miami Grand Prix - 2nd Practice |
2024.05.03. - 18:30Miami Grand Prix - 1st Practice |
2024.05.03. - 22:30Miami Grand Prix - Sprint Shootout |
2024.05.04. - 10:00Miami Grand Prix - Last Practice |
2024.05.04. - 18:00Miami Grand Prix - Sprint |
2024.05.04. - 22:00Miami Grand Prix - Qualification |
2024.05.05. - 22:00Miami Grand Prix - Race |
2024.05.17. - 05.19.Emilia Romagna Grand Prix |
2024.05.24. - 05.26.Monaco Grand Prix |
2024.06.07. - 06.09.Canadian Grand Prix |
2024.06.21. - 06.23.Spanish Grand Prix |
2024.06.28. - 06.30.Austrian Grand Prix |
2024.07.05. - 07.07.British Grand Prix |
2024.07.19. - 07.21.Hungarian Grand Prix |
2024.07.26. - 07.28.Belgian Grand Prix |
2024.08.23. - 08.25.Dutch Grand Prix |
2024.08.30. - 09.01.Italian Grand Prix |
2024.09.13. - 09.15.Azerbaijan Grand Prix |
2024.09.20. - 09.22.Singapore Grand Prix |
2024.10.18. - 10.20.United States Grand Prix |
2024.10.25. - 10.27.Mexican Grand Prix |
2024.11.01. - 11.03.Brazilian Grand Prix |
2024.11.21. - 11.24.Las Vegas Grand Prix |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Visszatérő olvasóinkat ismét, az újonnan csatlakozókat ma először köszöntjük, ez már a Monacói Nagydíj második szabadedzése! A kezdés előtt ajánljuk az első tréning összefoglalóját.
Bereznay Dániel egy Mercedesszel, majd Niki Lauda Ferrarijával is bemutatta a Monacói Nagydíj helyszínét.
Ugyanaz a pálya, ugyanaz a pilóta, másik autó, de ugyanaz az eredmény: Valtteri Bottas ugyanúgy csúszott ki az első szabadedzésen, ahogy tavaly is tette, ezt mondjuk Monacóban gyakran előfordul.
Cristiano Ronaldo, az egyébként az Agnelli-családhoz kötődő Juventus labdarúgója meglátogatta Lewis Hamiltont.
A levegő 19, a pálya 33 fokos, az első tréningen még 28-at mértek. Ez és az F2-es időmérő is segíthet, hogy javuljon a tapadás a pályán, de a körülmények nem az igaziak.
Jó hír a McLaren szempontjából, hogy Lando Norris és az első edzést lényegében teljesen kihagyó Carlos Sainz is rögtön pályára tudott lépni.
Az első szabadedzésen természetesen szinte mindenki csak lágy gumikat használt, most Sainz, Albon és Kvjat kezdett piros színű abroncsokkal, a többiek közepessel vagy keménnyel nyitottak. Utóbbit egyelőre Magnussen és Ricciardo kapta.
Délelőtt váratlanul mindkét Haast visszaparancsolták a bokszba fekete zászlókkal. Günther Steiner, a Haas csapatfőnöke a Sky Sportsnak megerősítette, hogy erre azért volt szükség, mert nem tudtak kommunikálni a pilótáikkal, és ők kérték a versenyirányítást, hogy vessék be az egyértelmű jelzést.
Egyelőre csak a kisebb istállók autói róják a köröket a pályán, az élcsapatok még kivárnak. Charles Leclerc viszont felbukkant a pályán, ő még mindig lágy gumikkal megy.
Az autót viszont valószínűleg alaposan megtankolták, mert Albon 1:13.082-es körénél Leclerc 0,397 másodperccel lassabb volt, és Vettel is csak 1:12.982-t ért el.
A Red Bull pilótája megérkezett a Ferrari mögé, de Vettel nem akarta őt elengedni, végül az alagút végén jobb belátásra téert, és utat engedett francia ellenfelének. Sainz közben súrolta az uszodában a szalagkorlát belső oldalát, de nagyon precízen csak egy érintésről volt szó.
A Mercedes pilótája nem sokat teketóriázott, rögtön átvette a vezetést a lágy gumit használó Albontól, 1:12.708-as köre nem sokkal gyorsabb, de valószínűleg meg van tankolva, és keményebb keverékkel fut.
A finn pilóta 1:12.315-re javított, de Hamilton még nála is gyorsabb volt a pálya közepén, végül 0,066 másodpercet kapott csapattársától. Vettel egyelőre 0,415 másodperces hátrányban van lágy gumikkal, de már a 9. körét tapossa, ezért az abroncsai valószínűleg már kopottabbak, és nem ismerjük az üzemanyagszinteket.
A finn pilóta nem kíméli a technikát, megint az uszodában ugratott át a sikánon, le is tört valami az autójáról. Hamilton közben Verstappen életét keseríti, aki az előbb a jobb hátsó kerekével koccant a fallal.
Bottas javított, 1:12.167-tel tovább gyorsult, Vettel 10 kör után visszatért a bokszba.
Gyorsul a pálya és a Mercedes is, Hamilton közepes keverékű gumikkal 1:11.926-ot futott, eddig 7 kört teljesített ezzel a gumiszettel.
A holland pilóta 0,363 másodperces hátránnyal a 3. helyezett, a dolog szépséghibája, hogy ő még mindig lágyakkal megy, míg a Mercedesek már közepesekkel. A következő körében 1:12.052-re javított, ez 0,126 másodpercre közelített.
Hamilton ezt jelentette a rádión, a második etapját futja a sárga jelzésű gumikkal. Russell kicsúszott a célegyenes végén, ezért rövid sárga zászló volt érvényben.
A Ferrari az edzés első harmada végén még mindig lágy gumikból rakott fel újat Vettel autójára, ezzel a német pilóta 1:11.881-et ért el. Hamarosan már nekik is váltaniuk kell más keverékekre.
Még messze az edzés vége, de érdekes, hogy a Racing Pointtal egyelőre Lance Stroll nem tudja megverni mindkét Williamst, csak Robert Kubicát. A kanadai pilóta az első tréningen az utolsó lett, most csak Kubica választja el ettől. A másik autóval Sergio Pérez szintén nem vitézkedik a 17. helyen 2,196 másodperces hátránnyal, de így is 1,1-gyel gyorsabb Strollnál.
A délutáni tréningen először kapott lágy gumit a Mercedes és 0,284 másodperccel rögtön gyorsabb is Vettelnél. Az új referenciakör 1:11.597.
A Toro Rosso pilótája 0,434 másodperces hátránnyal a 4. helyezett, pillanatnyilag gyorsabb a Red Bulloknál is.
Bottas 1:11.275-re gyorsult, de Hamilton ennél is jobb körön volt, mielőtt utolérte Leclerc-t a 3-as szektorban, ezért vissza kellett vennie. A következő alkalommal sem volt nagyobb szerencséje, akkor az egyik Racing Point volt útban.
A brit pilóta az etapja 6. körében jár, 1:11.245-tel átvette a vezetést, ez 0,03 mp-es előnyt jelentett, majd jött Bottas, és rávert 0,046 másodpercet. 1:11.199 most a legjobb kör.
A bal elsőt állóra fékezte, ezzel ennek az etapnak alighanem annyi. Visszatolatott a pályára, és halad tovább, egyelőre 7 körös ez az etapja, Bottas 11-et ment ezzel a gumiszettel.
Verstappen közben kiszállt az autóból.
A Sky Sports szakértői is úgy gondolták, hogy az elfékezés után Hamiltonnak új gumikra lesz szüksége, de az ötszörös világbajnok ezt másként értékelte. Egy hűtőkör után 1:11.118-ra gyorsult, és ebben egy 1:11 alatti kör is benne lett volna, de az utolsó szektor nem jött össze neki. Bottashoz hasonlóan ő is 10 körrel a háta mögött gurult vissza a bokszba.
Az idén a Renault-nál versenyez a tavalyi monacói futamgyőztes, Daniel Ricciardo, egyelőre csapattársa, Nico Hülkenberg mögött a 17. helyen szerepel.
Verstappen továbbra is az autón kívül támaszkodik sisak nélkül, az autója bakokon, a szerelői pedig az első futóműnél dolgoznak serényen. Most kellene hosszabb etapot futni, de Verstappen eddig mindössze 9 kört tett meg lágy abroncsokkal. Vajon visszaér az edzés végéig?
A Sky Sports szakértője, Paul di Resta szerint csak a beállításokon változtatnak.
A pilóták kedvenc kifejezése, a "lift and coast" került elő Kimi Räikkönen és mérnöke rádióforgalmában. Túlmelegedtek a finn pilóta fékjei, ezért arra kérték, hogy vegye el korábban a gázt és az aerodinamika, valamint a motorfék segítségével lassulva, lényegében gurulva érjen el a kanyarokhoz.
Stroll ugyan a két Williamst legyűrte, de továbbra is csak a 18. helyezett. Az ilyen pillanatoknak is köszönhetően.
Úgy érezte, hogy a célegyenes végén el tud fordulni, nem a bukóteret választotta, de túl nagy volt a tempója, és állóra fékezett kerekekkel centikre állt meg a faltól. Nagy szerencséje volt, visszatért a bokszba.
Ismét lágy gumikkal engedték ki a pályára, 10 perce marad, hogy a megváltoztatott beállításokat próbálgassa.
A 17. helyezett Ricciardo 1,77 másodpercre van az élen álló Hamiltontól, egy ilyen rövid pályán ez is nagy hátrány, de a 18. helyezett Stroll már 3,44 másodpercet kap, a 19. helyezett Russell pedig 3,934-et.
A rádión arra panaszkodik, hogy egyáltalán nincs tapadás, össze-vissza csúszkál. Mérnöke azt mondta, ha akar, térjen vissza a bokszba, ezt meg is tette, de rövid kiállás után ismét visszatért a pályára, továbbra is lágy gumikkal.
Leintették a monacói második szabadedzést, amelyen Hamilton és Bottas ismét szoros csatát vívott, mögöttük azonban nagy szakadék alakult ki, lágy gumikkal, egy körön a többiek egyelőre sehol sincsenek az Ezüstnyilak mögött. Köszönjük a figyelmet, nemsokára jövünk az összefoglalóval!