Bottas lehagyta a Ferrarikat a barcelonai nyitányon, majd lerobbant

Események

Forma-1, Spanyol Nagydíj, péntek, Valtteri Bottas, Mercdes-AMG Petronas
Mercedes' Finnish driver Valtteri Bottas drives during the first practice session at the Circuit de Catalunya on May 10, 2019 in Montmelo on the outskirts of Barcelona ahead of the Spanish Formula One Grand Prix. (Photo by LLUIS GENE / AFP)
Vágólapra másolva!
Valtteri Bottas elsőségét hozta a Spanyol Nagydíj első szabadedzése, a Mercedes finn pilótája a két Ferrarit előzte meg a napsütötte Barcelonában, ötszörös világbajnok csapattársának pedig 6 tizedmásodpercet adott, de nem lehet felhőtlen az öröme, az edzés végére ugyanis elromlott az autója. Eközben a Red Bull hétvégéje sem indult jól, Max Verstappen autójával is komolynak tűnő gondok adódtak.
Vágólapra másolva!
Cikkünk folyamatosan frissül48 bejegyzés

A szezon egyik legfontosabb első szabadedzésére került sor Barcelonában, a Spanyol Nagydíj helyszínén, a csapatok ugyanis a megszokottak szerint mostanra időzítették első nagyobb fejlesztési csomagjukat, az újítások kiértékelését pedig a pályán igyekeztek elvégezni. Aerodinamikai módosításokat mindenki hozott, a Ferrari és a Renault pedig új belső égésű motorral is készült, mindkét autóba azonban csak a vörösök szerelték be azt, Nico Hülkenberg egyelőre a régi változattal ment, miként a két McLaren is, a franciák terve azonban az, hogy a hétvége során mind a négy Renault-motoros versenygép megkapja az új egységet.

Forma-1, Alexander Albon, Scuderia Toro Rosso, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Danyiil Kvjat, Scuderia Toro Rosso, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Kevin Magnussen, Haas F1 Team, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault F1 Team, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Sergio Pérez, Racing Point, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault F1 Team, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Lance Stroll, Racing Point, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Helmut Marko, Red Bull Racing, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Sergio Pérez, Racing Point, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Nico Hülkenberg, Renault F1 Team, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Spanyol Nagydíj, péntek, Lando Norris, McLaren
Forma-1, Spanyol Nagydíj, péntek, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Spanyol Nagydíj, péntek, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Spanyol Nagydíj, péntek, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Spanyol Nagydíj, péntek, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Spanyol Nagydíj, péntek, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo Racing
Forma-1, Spanyol Nagydíj, péntek, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Spanyol Nagydíj, péntek, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Spanyol Nagydíj, péntek, Mick Schumacher
Forma-1, Spanyol Nagydíj, péntek, Mick Schumacher
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Mario Isola, Günther Steiner, Mattia Binotto, Frédéric Vasseur, Franz Tost, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Spanyol Nagydíj, Pirelli gumi
Forma-1, Günther Steiner, Kevin Magnussen, Haas F1 Team, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Nico Hülkenberg, Renault F1 Team, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Antonio Giovinazzi, Alfa Romeo Racing, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Antonio Giovinazzi, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo Racing, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo Racing, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Nico Hülkenberg, Renault F1 Team, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Alex Albon, Scuderia Toro Rosso, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Alfa Romeo Racing, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Carlos Sainz, McLaren Racing, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault F1 Team, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault F1 Team, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo Racing, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Daniel Ricciardo, Renault F1 Team, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Spanyol Nagydíj, Pirelli gumi
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Sergio Pérez, Sebastian Vettel, Kevin Magnussen, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Zak Brown, Lando Norris, McLaren Racing, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Carlos Sainz, McLaren Racing, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Alexander Albon, Scuderia Toro Rosso, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Danyiil Kvjat, Scuderia Toro Rosso, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Kevin Magnussen, Haas F1 Team, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault F1 Team, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Sergio Pérez, Racing Point, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault F1 Team, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Lance Stroll, Racing Point, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Helmut Marko, Red Bull Racing, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Sergio Pérez, Racing Point, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Nico Hülkenberg, Renault F1 Team, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Spanyol Nagydíj, péntek, Lando Norris, McLaren
Forma-1, Spanyol Nagydíj, péntek, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Spanyol Nagydíj, péntek, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Spanyol Nagydíj, péntek, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Spanyol Nagydíj, péntek, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Spanyol Nagydíj, péntek, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo Racing
Forma-1, Spanyol Nagydíj, péntek, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Spanyol Nagydíj, péntek, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Spanyol Nagydíj, péntek, Mick Schumacher
Forma-1, Spanyol Nagydíj, péntek, Mick Schumacher
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Mario Isola, Günther Steiner, Mattia Binotto, Frédéric Vasseur, Franz Tost, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Spanyol Nagydíj, Pirelli gumi
Forma-1, Günther Steiner, Kevin Magnussen, Haas F1 Team, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Nico Hülkenberg, Renault F1 Team, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Antonio Giovinazzi, Alfa Romeo Racing, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Antonio Giovinazzi, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo Racing, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo Racing, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Nico Hülkenberg, Renault F1 Team, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Alex Albon, Scuderia Toro Rosso, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Alfa Romeo Racing, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Carlos Sainz, McLaren Racing, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault F1 Team, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault F1 Team, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo Racing, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Daniel Ricciardo, Renault F1 Team, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Spanyol Nagydíj, Pirelli gumi
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Sergio Pérez, Sebastian Vettel, Kevin Magnussen, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Zak Brown, Lando Norris, McLaren Racing, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Carlos Sainz, McLaren Racing, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Alexander Albon, Scuderia Toro Rosso, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Danyiil Kvjat, Scuderia Toro Rosso, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Kevin Magnussen, Haas F1 Team, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault F1 Team, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Sergio Pérez, Racing Point, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault F1 Team, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Lance Stroll, Racing Point, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Helmut Marko, Red Bull Racing, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Sergio Pérez, Racing Point, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Nico Hülkenberg, Renault F1 Team, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Spanyol Nagydíj, péntek, Lando Norris, McLaren
Forma-1, Spanyol Nagydíj, péntek, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Spanyol Nagydíj, péntek, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Spanyol Nagydíj, péntek, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Spanyol Nagydíj, péntek, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Spanyol Nagydíj, péntek, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo Racing
Forma-1, Spanyol Nagydíj, péntek, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Spanyol Nagydíj, péntek, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, Spanyol Nagydíj, péntek, Mick Schumacher
Forma-1, Spanyol Nagydíj, péntek, Mick Schumacher
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Mario Isola, Günther Steiner, Mattia Binotto, Frédéric Vasseur, Franz Tost, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Spanyol Nagydíj, Pirelli gumi
Forma-1, Günther Steiner, Kevin Magnussen, Haas F1 Team, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Nico Hülkenberg, Renault F1 Team, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Antonio Giovinazzi, Alfa Romeo Racing, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Antonio Giovinazzi, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo Racing, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo Racing, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Nico Hülkenberg, Renault F1 Team, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Alex Albon, Scuderia Toro Rosso, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Alfa Romeo Racing, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Carlos Sainz, McLaren Racing, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault F1 Team, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault F1 Team, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo Racing, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Daniel Ricciardo, Renault F1 Team, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Spanyol Nagydíj, Pirelli gumi
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Sergio Pérez, Sebastian Vettel, Kevin Magnussen, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Zak Brown, Lando Norris, McLaren Racing, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Carlos Sainz, McLaren Racing, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Spanyol Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Spanyol Nagydíj

Annak ellenére, hogy a Circuit de Catalunyát rengeteget használják év közben, ezért jobban fel van gumizva, mint a legtöbb helyszín, igen álmoskásan indult a tréning, sokáig csak Pierre Gasly körözött a kemény abroncsokon, miután azonban beindult az élet, megjöttek a lágy gumis Ferrarik, és átvették a vezetést.

Az első negyven percben a Mercedes a közepes gumikon körözött, és látványosan szenvedett, Valtteri Bottas a kavicságyat is meglátogatta, Lewis Hamilton pedig a legjobb 15 közé sem fért be.

Minden megváltozott azonban a második etapra, amikorra a címvédő autói is felpakolták a piros oldalfalú Pirelliket,

Bottas pedig egyedüliként 1:18 alá is bement, 1:17.951-es idejét senki sem tudta megdönteni, noha a Ferrarik az első két szektor alapján esélyesek voltak rá, a harmadik, leglassabb szektorban rendre visszaestek.

Lewis Hamilton ugyan felzárkózott az elejébe lágyon, 1:18.575-ös köre jócskán elmaradt Bottasétól, az ötszörös világbajnok a hátsó gumikra panaszkodott, és összességében sem tűnt elégedettnek az autójával.

Bottas és Verstappen megúszta a csattanást, de nem sokon múlt

Bottas is csak a tempójának örülhetett,

a tréning végén ugyanis a garázsban ragadt, az autóján vélhetően olajszivárgást fedeztek fel. Hasonló gondokkal szembesült a Red Bullnál Max Verstappen is, akinek versenygépét már korábban bakokra pakolták.

Külön pikantériája a két esetnek, hogy az edzés elején a két versenyző majdnem összeütközött, Bottas figyelmetlenségében feltartotta a hollandot az utolsó sikánban, aki csak nehezen tudta elkerülni a kontaktust. A két Red Bull nem használt lágy gumit, a helyezésüket ez magyarázza, Pierre Gasly a nyolcadik, Verstappen a 12. helyen végzett.

Stroll magának köszönheti, hogy összetörte az autót, miután megcsípte a füvet a 9-es kanyar bejáratán

A mezőny hátsóbb régióit fürkészve a Haas lehet különösen elégedett, az új fejlesztésekkel köröző Romain Grosjean az ötödik helyre jött be, egyszer azonban átszánkázott a kavicságyon, a frászt hozva a Haas mérnökeire. Az összehasonlítás érdekében a régi alkatrészekkel futó Kevin Magnussen a hetedik helyen zárt. Komoly újításokkal készült a McLaren és a Racing Point is, utóbbi azonban kérdéses, hogy ezekből mennyit tud hasznosítani a későbbiekben,

egy első felfüggesztést és egy első szárnyat ugyanis bizonyára dobhat a kukába, miután Lance Stroll az utolsó másodpercekben beleállt a kilences kanyar bukóterében található gumifalba.

A Williams mostanra kimondva is beismerte, hogy ennek az idényének lőttek, ennek ellenére a grove-iak is fejlesztési csomaggal érkeztek, az utolsó helyről azonban így sem mozdultak el, noha a Red Bull mellett egyedüliként ők sem tették fel a lágy gumikat.

Percről percre tudósításunkat az eredménytáblázat alatt olvashatja!

Aktuális futam

2024.05.03. - 10:00Miami Grand Prix - 2nd Practice
2024.05.03. - 18:30Miami Grand Prix - 1st Practice
2024.05.03. - 22:30Miami Grand Prix - Sprint Shootout
2024.05.04. - 10:00Miami Grand Prix - Last Practice
2024.05.04. - 18:00Miami Grand Prix - Sprint
2024.05.04. - 22:00Miami Grand Prix - Qualification
2024.05.05. - 22:00Miami Grand Prix - Race

Versenynaptár (2024)

2024.05.17. - 05.19.Emilia Romagna Grand Prix
2024.05.24. - 05.26.Monaco Grand Prix
2024.06.07. - 06.09.Canadian Grand Prix
2024.06.21. - 06.23.Spanish Grand Prix
2024.06.28. - 06.30.Austrian Grand Prix
2024.07.05. - 07.07.British Grand Prix
2024.07.19. - 07.21.Hungarian Grand Prix
2024.07.26. - 07.28.Belgian Grand Prix
2024.08.23. - 08.25.Dutch Grand Prix
2024.08.30. - 09.01.Italian Grand Prix
2024.09.13. - 09.15.Azerbaijan Grand Prix
2024.09.20. - 09.22.Singapore Grand Prix
2024.10.18. - 10.20.United States Grand Prix
2024.10.25. - 10.27.Mexican Grand Prix
2024.11.01. - 11.03.Brazilian Grand Prix
2024.11.21. - 11.24.Las Vegas Grand Prix
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix
12:47
május 10, 2019
Vágólapra másolva!

Kezdődik az európai F1!

Köszöntjük Kedves Olvasóinkat a Spanyol Nagydíj első szabadedzésének élő közvetítésében! A száguldó cirkusz mezőnye hivatalosan is megérkezett Európába, Barcelonában ugyanis a szezon első futamát rendezik az öreg kontinensen. Némi szomorúságot csempészhet ugyanakkor a katalán pályát kedvelők hangulatába a hír, hogy nagy valószínűség szerint jövőre már nem látogat el a mezőny (legalábbis versenyezni) a Circuit de Catalunyára.

Két idei futam is kiszorulhat jövőre az F1-es versenynaptárbólhttp://www.gphirek.hu/f1/20190510-f1-ket-idei-futamnak-nem-maradhat-helye-jovore-az-f1es-naptarban.html
12:47
május 10, 2019
Vágólapra másolva!

Változnak-e az erőviszonyok?

A barcelonai versenyhétvége évek óta hagyományosan az a helyszín, amelyen a csapatok első nagyobb fejlesztési csomagjukat bevetik. Most sincs ez másképp, a legtöbb istálló számos új aerodinamikai elemmel felvértezve fogja megkezdeni a körözést az első szabadedzésen, a Ferrari és a Renault mindennek tetejébe pedig új fejlesztésű motort is hozott, amitől mindkét istálló kézzelfogható előrelépést vár. Alább elolvashatják szokásos előzetesünket!

Újabb fájdalmas búcsú várhat Barcelonára, most az F1-benhttp://www.gphirek.hu/f1/20190507-f1-bucsufutamra-keszulhet-az-f1-a-klasszikus-palyan-spanyol-nagydij-elozetes.html
12:48
május 10, 2019
Vágólapra másolva!

Unalomig ismert vonalvezetés

Természetesen minden pályát álmukból felkeltve is ismernek a versenyzők, olyan azonban, amelyen a valóságban többet versenyeztek vagy vezettek volna a barcelonainál, nem igazán akad. Szokásos pályabemutató rovatunkban Bereznay Dániel, a Mercedes e-sport versenyzője az F1 hivatalos játékának segítségével kalauzol el minket a Circuit de Catalunyán, valamint arról is elmondja a véleményét, hogy legyőzné-e Lewis Hamiltont egy szimulátorban.

12:52
május 10, 2019
Vágólapra másolva!

Sebastian Vettel önzetlen, mint mindig

Egy szurkoló videójából derült ki, hogy a Ferrari világbajnoka tegnap a pályáról távozóban meglátta, ahogy szurkolók egy tolószékes társukat tolták fel az emelkedőn, mire azonnal félreállt az autójával, és beállt segíteni. Tiszteletre méltó cselekedet!

12:56
május 10, 2019
Vágólapra másolva!

Fejlesztéscunami a láthatáron

Az első edzés a csapatok által elhozott fejlesztések kiértékeléséről fog szólni, a Haas például bevallottan Grosjean autóján az új, Magnussnén a régi csomagot használj.

12:58
május 10, 2019
Vágólapra másolva!

Kifogástalan az idő

Mi mást is várhatnánk Barcelonában, mint napsütést és meleget. Az egész hétvégére jó időt mondanak, jelenleg 21 fok van, az aszfalt már most 30 fokos.

13:00
május 10, 2019
Vágólapra másolva!

Vettel újított a sisakján

Nem ő az egyetlen, Carlos Sainz szintén változtatott a dizájnon a hazai versenyére.

13:01
május 10, 2019
Vágólapra másolva!

Zöld zászló!

Elkezdődött az első szabadedzés, Danyiil Kvjat hajtott elsőként a pályára közepes gumin. Ezen a hétvégén a Pirelli három legkeményebb abroncsát használhatják a pilóták, a C1-es, C2-es és C3-as keveréket.

13:03
május 10, 2019
Vágólapra másolva!

A Racing Point is fejlesztett

Az új bargeboardok igen látványosra sikerültek a rózsaszín autókon, a legtöbb újítást azonban nem ők, hanem a McLaren veti be.

13:07
május 10, 2019
Vágólapra másolva!

Gaslyé az első mért kör

A Red Bull franciája 1:23.115 alatt ért körbe a kemény gumikon. Ennél látunk majd jóval gyorsabb köröket is, a teszten Vettel 1:16.221-et is ment.

13:09
május 10, 2019
Vágólapra másolva!

Gasly javított

A téli teszteken hatalmas balesettel fejezt be ezen a pályán a francia, most egylőre a pályán van, és lejjbb faragta az idejét a kemény gumin 1:21.410-re. Másnak továbbra sincs mért köre, egyedül a két Merceds nem járt még a pályán.

13:12
május 10, 2019
Vágólapra másolva!

Történelmi autók is köröznek

Na nem most, az első szabadedzésen, hanem úgy egyébként a barcelonai versenyhétvége alatt. Nem nyújtanak csúnya látványt, az biztos.

13:14
május 10, 2019
Vágólapra másolva!

Gasly újra javít

Nem sokat, nagyjából 3 tizedet 1:21.114-re. Rajta kívül jelenleg senki sincs a pályán. A francia némi erőveszteséget jelentett a rádión az utolsó kanyarból kifelé jövet.

13:17
május 10, 2019
Vágólapra másolva!

A Red Bull megcsípte a kavicságyat

A tizenkettes kanyarból kifelé jövet sodródott le egy kicsit és felvert pár kavicsot, de így is ment egy 1:21.016-os kört a kemény gumin, majd visszatért a garázsba.

13:20
május 10, 2019
Vágólapra másolva!

Hárman mennek új motorral

A két Ferrari mellett Daniel Ricciardo autójában dübörög új V6-os, ami mellé új turbót és MGU-H-t is beszereltek a Renault-ba. Csapattársa, Nico Hülkenberg egyelőre nem kapott új elemeket, ő már motorból, turbóból és MGU-H-ból is kettőnél tart. Kérdés, hogy a hétvége további részében kapni fog-e. A két McLaren egyelőre nem az új Renault-motorral megy, de ez nem azt jelenti, hogy később ne tennék be.

13:21
május 10, 2019
Vágólapra másolva!

Norrisé az új legjobb idő

A McLaren újonca lágy gumin van, és így is csak 3 századot adott Gaslynak. Mögéjük Kvjat, Giovinazzi és Grosjean is feliratkozott a tabellára.

13:23
május 10, 2019
Vágólapra másolva!

Megjöttek a Mercedesek

Hamilton és Bottas is közepes keveréken megy, de egyelőre nem villog az időkkel, előbbi a hatodik, utóbbi a kilencedik helyre jött be 1:22-es, illetve 1:23-as körrel.

13:25
május 10, 2019
Vágólapra másolva!

A Ferrarik az élen

A Mercedesekkel ellentétben a vörös autók lágy gumin vannak, Leclerc 1:19.757-tel vezet Vettel előtt, aki 74 ezreddel van lemaradva tőle. Közben kiderült, hogy Bottas meglátogatta a 12-es kanyar kijáratán a kavicságyat, azért volt csak 1:23-as ideje.

13:26
május 10, 2019
Vágólapra másolva!

Már Bottas vezet

1:19.734-re tornázta le a lécet a közepes gumin, mögötte Grosjean van 4 ezreddel szintén közepesen.

13:28
május 10, 2019
Vágólapra másolva!

A Ferrari visszavette az első helyet

Pünkösdi volt Bottas királysága, Leclerc 1:19.238-ra javított, majd jött Vettel és 1:18.825-tel őt is megelőzte.

13:29
május 10, 2019
Vágólapra másolva!

Verstappen majdnem nekiment Bottasnak

Az utolsó sikánban érte utol a Mercedest, amelynek versenyzője nem figyelt, a hollandnak az utolsó pillanatban kellett félrerántania a kormányt. Meleg helyzet volt.

13:31
május 10, 2019
Vágólapra másolva!

Vettel javított

Így is 4 tizeddel vezetett Leclerc és 9 tizeddel Bottas előtt, most azonban további 4 tizedet tett rá erre, és már 1:18.407-nél jár a lágy gumin. Bottas közben megint elrontotta a 12-es kanyart, de most nem ment ki a kavicságyba, sikerült megfognia a Mercedest.

13:33
május 10, 2019
Vágólapra másolva!

Leclerc is gyorsul

Jelentősen javított az idején a monacói, de így is fél másodperccel lassabb volt csapattársánál. A további sorrend a két Ferrari mögött: Bottas, Grosjean, Verstappen, Magnussen, Ricciardo, Norris, Stroll, Pérz. Hamilton 8 körrel a neve mellett csak a 16. helyen szerénykedik 1:21.114-es idővel.

13:35
május 10, 2019
Vágólapra másolva!

Ennyire volt közel Bottas és Verstappen

A holland egy ideges integetéssel meg egy ingerült rádióüzenettel elintézte a dolgot.

13:37
május 10, 2019
Vágólapra másolva!

Vettel elhagyott egy alkatrészt

Egy apró elem leesett az autójáról az utolsó kanyarból kifelé, Vettel észrevette, és azonnal szólt a rádión a csapatnak, hogy ellenőrizzék, mit hagyott el. Közben Ricciardo feljött a harmadik helyre lágy gumin, hátránya 1.1 másodperc Vettel mögött.

13:40
május 10, 2019
Vágólapra másolva!

Szünet!

Az első szabadedzésekn 40 perc után a csapatoknak vissza kell adniuk az addig használt gumiszettet, így mindenki visszatért a bokszba. Az első tíz sorrendje: Vettel, Leclerc, Ricciardo, Bottas, Grosjean, Verstappen, Magnussen, Norris, Hülkenberg, Stroll.

13:43
május 10, 2019
Vágólapra másolva!

Szégyenkezhetnek a spanyol szervezők

Rengeteg ember marad le a hírek szerint az első szabadedzésről, olyan lassan zajlik a beengedés a kapuknál. Aligha lesznek boldogok ettől azok, akik előre megvették az egyébként sem túl olcsó belépőjüket a hétvégére.

13:47
május 10, 2019
Vágólapra másolva!

Az első képek Barcelonából

Legalábbis, ami a pénteki napot illeti. Az alábbi képre kattintva megnézheti, hogy milyen fejlesztésekkel készültek a csapatok az európai szezon kezdetére. Galériánkat folyamatosan frissítjük!

---- separator ----gallery-content-type:487635c6-9593-48c8-be0b-690281f72413---- separator ----
13:50
május 10, 2019
Vágólapra másolva!

Újra autók a pályán

Russell és Norris unta meg a várakozást, előbbi közepes, utóbbi kemény gumin jött ki. A Williams pilótája javítani is tudott, 1:20.990-es körrel feljött az utolsóról a 16. helyre. Az FW42-esen is sok új elem van, valamint piros színű flo-vis festék.

13:51
május 10, 2019
Vágólapra másolva!

Élénkül a forgalom

A két Haas és Giovinazzi új lágy gumin hajtottak ki (használtan persze nem is tudnának), hogy csatlakozzanak Norrishoz és Russellhez.

13:54
május 10, 2019
Vágólapra másolva!

Grosjean nagyot javított

Az ötödik helyről feljött a harmadikra, miután 1:19.7-es idejét egy 1:18.943-as körrel váltotta fel, amivel csak 5 tizedre van Vetteltől. Magnussen nem lépett előre ekkorát, ő 1:19.812-vel a hatodik helyre jött fel. Ne felejtsük el, Grosjean cipeli az új fejlesztéseket, amelyek a jelek szerint jól működnek.

13:56
május 10, 2019
Vágólapra másolva!

A helyi hős a negyedik

Carlos Sainz is megkapta a lágy gumit, 1:19.155-ös körrel a 4. helyre zárkózott fel, Kvjat két tizeddel hátrébb bejött ötödiknek.

13:57
május 10, 2019
Vágólapra másolva!

Grosjean meglátogatta a kavicságyat

A hetes kanyar bejáratán veszítette el az uralmat az autó fölött, és átszánkázott a kavicságyon. A Haasnál ennek aligha örültek, az új fejlesztéseket sosem jó ilyen veszélynek kitenni.

13:59
május 10, 2019
Vágólapra másolva!

Bottas átvette a vezetést

A finn természetesen lágy gumin tette mindezt, és bement 1:18 alá, 1:17.990 az új legjobb, ami 417 ezreddel jobb Vettel idejénél. Hamilton csak a harmadik helyre jött fel szintén lágyon, miután 1:18.575-öt ment.

14:01
május 10, 2019
Vágólapra másolva!

Hamilton a gumikra panaszkodik

Borzalmasnak nevezte azt, ahogy előkészítették a gumikat, a hátsók máris teljesen elkoptak – mondta a rádióban.

14:02
május 10, 2019
Vágólapra másolva!

Vettel hibázott

A 12-es kanyarban lefutott kicsit a kavicsra, de előtte sem volt tiszta köre, rengetegen engedték el. Nem is tudott javítani friss lágy gumin, Leclerc 1:18.388-cal bejött elé.

14:04
május 10, 2019
Vágólapra másolva!

Leclerc tovább javít

Két lila szektor után a harmadikban nem volt elég jó, de így is 1:18.172-re tornázta le a lécet, 4 századot Bottas is lejjebb faragott, már 1:17.951 a legjobbja.

14:05
május 10, 2019
Vágólapra másolva!

Vettel az új második

Két lila szektor után a harmadikban ő is visszaesett, de egyéni legjobbat azért ment, 1:18.066-tal már ő a második, Bottast azonban nem tudta letaszítani az élről.

14:09
május 10, 2019
Vágólapra másolva!

Ennyit bírnak a gumik

Hat-hét kör után (a hűtőköröket is beleértve) már nem marad elég tapadás a lágyakban a javításhoz, utolsó gyorskörében Leclerc és Vettel sem tudott előrelépni.

14:12
május 10, 2019
Vágólapra másolva!

Mindenki a bokszban

A hajrára még szusszanak egyet a csapatok, mielőtt kijönnek az utolsó etapjaikra. Az első 40 perc után az élen kicsit normalizálódott a helyzet, a Mercedes és a Ferrari kisajátította az első négy sort, Bottas vezet Vettel, Leclerc és Hamilton előtt. A további sorrend: Grosjean, Sainz, Magnussen, Gasly, Kvjat, Hülkenberg. 

14:14
május 10, 2019
Vágólapra másolva!

Régi ismerős a helyszínen

A hétszeres F1-es futamgyőztes Juan Pablo Montoya 2001 és 2006 között versenyzett a Forma-1-ben a Williams és a McLaren színeiben, most azonban nem ezen csapatok egyikénél, hanem a Racing Pointnál vendégeskedik a barcelonai paddockban.

14:17
május 10, 2019
Vágólapra másolva!

Beléptünk az utolsó negyed órába

Hamilton, Sainz, Norris és Russell köröznek jelenleg, a McLaren az első szárnyat vizslatja, ami az egyik felén látványos, neonsárga flo-vis festékkel van bekenve.

14:20
május 10, 2019
Vágólapra másolva!

Ne számítsunk sok javításra

A csapatok aligha szeretnének még egy friss szett gumit elhasználni, úgyhogy mindenki a használt szettjén tesztelget, elmaradnak a zöld szektorok.

14:21
május 10, 2019
Vágólapra másolva!

Gondban lehet a Red Bull

Verstappen autója bakokon van a garázsban, Karun Chandhok, a Sky Sports riportere pedig jelentős mennyiségű olajat látott a garázs padlóján. Egyelőre nem tudni, hogy pontosan mi a probléma.

14:25
május 10, 2019
Vágólapra másolva!

Bottas is bajban

A Sky Sports azt jelenti, hogy az autóját aggódó arccal álldogáló mérnökök vették körül a garázsban, valamilyen szivárgás lehet a háttérben.

14:28
május 10, 2019
Vágólapra másolva!

Russell elhagyta a tükrét

Nem az egész tartóelem, csak maga az üveg esett ki a házból, ami jelen esetben az elengesédeknél okozhat gondot a Williams újoncának.

14:30
május 10, 2019
Vágólapra másolva!

Piros zászló!

Lance Stroll állt bele a kilences kanyar bukóterébe orral, miután valószínűleg megcsípte a füvet a bejáraton. Ugyanott esett, ahol Gasly a teszten.

14:33
május 10, 2019
Vágólapra másolva!

Ennyi volt az első edzés

Közben letelt az idő, Stroll bukásával zárul tehát a tréning, amelyen Bottas végzett az élen Vettel és Leclerc előtt. Hamarosan jelentkezünk a szöveges összefoglalóval, délután 14:50-től pedig élőben tudóítunk a második szabadedzésről is. Viszontlátásra!