Egy körön egyelőre a Mercedesek a leggyorsabbak Barcelonában. A középmezőny ismét rendkívül szoros lett.
A délelőtti helyzetképhez hasonlóan alakult a Spanyol Nagydíj második szabadedzése is, amit ismét Valtteri Bottas zárt az élen, csapattársa, Lewis Hamilton, valamint a Ferrari két pilótája, Charles Leclerc és Sebastian Vettel előtt. A Mercedes ezúttal nem küszködött műszaki hibával, de Bottas szerencsével megúszott egy kicsúszást.
Több csapathoz hasonlóan a Mercedes is kemény gumikkal kezdett a tréningen, de Hamilton autóján ezek látványosan nem működtek. A világbajnoki címvédő többször is megcsúszott, és csak a harmadik mért köre sikerült értékelhetően. Ezzel azonban nem volt egyedül, a többi istálló autóján sem működött jól ez a keverék.

Eleinte a Ferrari pilótáinak is nehézségeik adódtak az ideális körök összerakása terén, ezért Vettel és Leclerc nehezen szabadult meg a Haas korábbi specifikációjú változatát használó Kevin Magnussentől is, de a lágy gumikkal már természetesen megnőttek a különbségek, a két Mercedes és a két Ferrari lerázta Max Verstappent is, aki az 5. helyet érte el.
A középmezőny legjobbja ezúttal a továbbfejlesztett autót használó Romain Grosjean lett,
de azt nem tudni, hogy az amerikai istálló felülkerekedett-e a gumikezelési problémáin, így nem biztos, hogy ezt a formát fenn is tudják majd tartani. Szintén figyelemre érdemes a 9. helyezett Carlos Sainz eredménye, a McLarennel ő lett a leggyorsabb a Renault-motort használó autók között, miközben a gyári istálló autói és Lando Norris csak a 14-16. helyen szerénykedett.

Váratlan események nem történtek a szabadedzésen, a sárga zászlóra is mindössze csak alkalomszerűen volt szükség, jellemzően kisebb-nagyobb elfékezések és néhány kicsúszás miatt, de ezek ártalmatlanul alakultak, maximum a szerelőknek kellett kavicsot takarítani Romain Grosjean és Kimi Räikkönen autójából.
Robert Kubica mutatott be egy látványos megpördülést a bokszutca bejáratánál,
de utána ő is folytatni tudta az útját, igaz, a Williams továbbra is messze a leglassabb autó a mezőnyben, az európai szezon nyitányán sem látszik, hogy versenyre tudnának kelni a többiekkel. A középmezőny ezúttal is szorosan alakult, a 6. helyezett Grosjean és a 16. helyezett Norris között kevesebb, mint egy másodperc lett a különbség.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
Jön a második szabadedzés
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat a Spanyol Nagydíj második szabadedzésének élő közvetítésében! Percek vannak hátra a kezdésig, addig ajánljuk figyelmükbe az első tréning összefoglalóját.
Pályabemutatónk Bereznay Danival
Az F1-es esport-széria magyar tagja ezúttal a Spanyol Nagydíj helyszínét mutatta be, és elárulta, miért vannak előnyben a szimulátorosok akár még Lewis Hamiltonhoz képest is.
Stroll megúszta a bukást
Lance Stroll az első szabadedzés utolsó pillanataiban összetörte a Racing Pointot, ezért piros zászlóval le is kellett inteni a tréninget. Egy ideig veszélyben volt Stroll részvétele a második szabadedzésen, de a csapata meg tudja javítani időre az autóját és az új fejlesztésekről sem kell lemondania, maradt elég tartalék alkatrész.
Továbbra is kiváló az időjárás
Nem kell aggódni attól, hogy az időjárás belerondít a felkészülésbe.
?? Greetings from @Circuitcat_eng
— Formula 1 (@F1) May 10, 2019
FP2 is coming up and the weather looks ??#SpanishGP ???? #F1pic.twitter.com/NnWXV500dv
Stílustanulmány az új Mercedes szárnyról
Az animációból önmagában nem derül ki sok minden, de kétségtelenül jól mutat.
L??k closely
— Formula 1 (@F1) May 10, 2019
Mercedes have a new curvy front wing #SpanishGP#F1pic.twitter.com/6E2Bg7RjNP
Magnussen az első a pályán
Zöld zászló! Magnussen egy rajtgyakorlat után már kezdi is a második másfél órát. A lelátó egyelőre erősen foghíjas. Jó hír, hogy Max Verstappen is rögtön pályára tudott lépni, ezek szerint elhárították a műszaki hibát.
Albon megtörte az eseménytelenséget
A Toro Rosso pilótája futott először mért kört, de a többiek is munkához láttak, így már 6 pilótának van mért köre, és Vettel is a középső szektorban jár már.
Vettel közepes keverékkel kezd
A Ferrari pilótája az első és a harmadik szektorban abszolút leggyorsbb volt, a középsőben viszont még Magnussen a legjobb. A mérce 1:18.989, ennél azonban Leclerc keménnyel is alig lassabb az első szektorban.
Ismét Ferrari-felsővezető tűnt fel a pályán
A bakui hétvégére John Elkann, a Ferrari elnöke látogatott el, most Louis Camilleri, a Ferrari vezérigazgatója tűnt fel a bokszban. Vettel egyelőre a 2. helyezett Magnussen mögött, Leclerc a 4. kemény gumikkal.
Kubica megpördült a bokszbejáratnál
A rádión a hideg gumikat hibáztatta, nagy folt is keletkezett a futófelületeken, de a bokszutcán végighajtva folytatta az edzést.
Kubica qui tente l'entrée dans les stands en drift. pic.twitter.com/94ObiRtjjJ
— Monkey Seat (@F1MonkeySeat) May 10, 2019
Vettel meglépett Magnussentől
A német pilóta 1:18.546-ot futott még mindig közepes keverékkel, ezzel 0,327 másodperccel meglépett a Haast hajtó Kevin Magnussentől. A két Mercedesnek és a két Red Bullnak még nincs mért köre.
Még mindig dolgoznak Stroll autóján
A korábbi híradások szerint Stroll autója elkészülhetett volna az edzés kezdetére, de bő negyedórával a kezdés után még mindig bakon áll a Racing Point és dolgoznak a szerelők a javításon.
Grosjean megint megjárta a kavicságyat
Ezt már délelőtt is eljátszotta, és ismét kiszélesítette a pályát.
Romain Grosjean tiptoeing onto the gravel ??#SpanishGP ???? #F1pic.twitter.com/YTSgHATXc1
— Formula 1 (@F1) May 10, 2019
Bottas rögtön átvette a vezetést
Kissé megcsúszott az utolsó kanyar előtti kigyorsításon, de ez nem akadályozta meg abban, hogy 1:28.259-cel rögtön az élre álljon, közepes gumikkal. Hamilton keményekkel kezd, csúszkálva.
A kemény gumi egyelőre nem működik
Martin Brundle, a Sky Sports szakértője a 10-es/11-es kanyarnál állva jelentette, hogy a kemény gumik egyik autón sem működnek a pálya ezen szakaszán. Kijelentette, a Pirellinek ez a keveréke nem is Forma-1-es abroncsoknak tűnik, inkább driftgumikra emlékeztet.
Bottas javított, Hamilton újabb kört rontott el
A finn pilóta 1:17.835-re javított közepes gumikkal, Hamilton közben újabb kört rontott el, most az utolsó szektorban csúszott ki a régi nyomvonalra, ezzel igazolva Brundle korábbi kijelentését a gumikról.
Hamilton a harmadik körében magára talált
Még mindig izgága volt alatta a Mercedes, de 0,812 másodperces hátránnyal feljött a 4. helyre, ez bő 1 tizeddel gyengébb Vettel közepes gumikkal elért eredményénél. A német pilóta most lágyakkal próbálkozik.
Csekély előnnyel élen a Ferrarik
Vettel 1:17.673-mal az élre állt lágy gumikkal, 0,162 másodpercet adott Bottasnak. Jenson Button, a Sky Sports szakértője szerint a kör "oké" volt, de kicsit többet várt a Ferraritól. Ezt Leclerc elsőre nem tudta felülmúlni, 0,027 másodpercet kapott Vetteltől.
Leclerc csúnyán feltartotta Magnussent
A Ferrari pilótája az ideális íven araszolt a 2-es szektorban, amikor Magnussen versenytempóban utolérte. Mutogatás lett a vége, de komoly balesetveszély nem volt.
K-Mag - picking a bit of fluff from his gloves ??#SpanishGP ???? #F1pic.twitter.com/E9MVWtnwvn
— Formula 1 (@F1) May 10, 2019
Felemás program a Haasnál
A Sky Sports információja szerint a Haas még mindig csak Romain Grosjean autóján használja az új fejlesztéseket, este döntenek arról, hogy Kevin Magnussen autójára is fellszereljék-e az újításokat. Grosjean egyelőre a 4. helyezett, 0,568 másodperces hátránnyal Charles Leclerc mögött, Magnussen az 5. helyezett 0,792 másodperccel lemaradva.
Hamilton most kezd lágy gumikkal
A brit pilóta kiléphet a középmezőnyből, ahol eddig a kemény gumi miatt tartózkodott. Közben összeállt Stroll autója is.
Big hand to the crew for getting @lance_stroll back up and running for #FP2! ??#Teamwork at its very best right there folks ????#MakeItCount#F1#SpanishGPpic.twitter.com/ZxQ91P9zA8
— SportPesa Racing Point F1 Team (@RacingPointF1) May 10, 2019
Lágyakkal megint a Mercedesek vezetnek
Az időmérő-szimulációk során az Ezüstnyilak visszaszerezték az 1-2. helyet. Valtteri Bottas 1:17.284-gyel az élre állt, Hamilton 1:17.410-et tudott. Leclerc-nél 3 tizeddel gyorsabbak.
Bottas megúszta azt, amit Stroll nem
A finn pilóta is megcsípte a pálya szélét, ő viszont meg sem csúszott, míg Stroll autója irányíthatatlanná vált, és a gumifalban állt meg.
Räikkönen is ralizott egyet
A finn pilóta is átugratott a kavicságyon, ahogy az edzés elején Grosjean is tette.
DIRECTO: Susto de Raikkonen, que se marcha al garaje después de probar la grava del Circuit. #F1#SpanisGPpic.twitter.com/cXqeL2zQ5t
— F1Live24 (@F1Live_24ES) May 10, 2019
Nem áll jól a Renault szénája
Természetesen még csak a második szabadedzésnél járunk, de a Renault ismét pironkodhat, iután a két autójuk csak a 14-15. helyen tartózkodik, és Nico Hülkenberg hátránya 1,577 másodperc. Renault-motorral a legjobb pilóta egyelőre Carlos sainz a 9. helyen, 1,374 másodperces lemaradással.
Egyelőre a Williams helyzete sem javul
A fejlesztések révén úgy tűnik, közelítettek egy kicsit a mezőny többi tagjához, de Russell még mindig bő 7 tizedmásodperccel lassabb a 18. helyezett Péreznél. Kubica 1,3 másodperccel.
#GR63 pushing past the 20-lap mark as he moves into his long run work ??#SpanishGP ???? pic.twitter.com/tdJaI6eWSM
— ROKiT WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) May 10, 2019
Kerékcserét gyakorol a Renault
Két etap között erre is van idő, ráadásul a csapatok programjai nem annyira feszítettek, mint máskor, hiszen jól ismerik a pályát és a körülményeket is.
Pitstop practice between runs for both cars... and that was a good one! ??#RSspirit#SpanishGP#FP2pic.twitter.com/rPwqndFixo
— Renault F1 Team (@RenaultF1Team) May 10, 2019
Vettel közepesre, Hamilton keményekre váltott
Most első ránézésre nehéz megítélni az autók teljesítményét, hiszen megtankolták őket. Gasly közben keményen védekezett Ricciardo ellen a célegyenesben, nem akarta, hogy a versenyszimulációját befolyásolja a Renault légáramlata.
Ferrarik vezetik a traffipax-listát
Az új motorokkal ellátott autók mentek a leggyorsabban a mért ponton.
That new @ScuderiaFerrari engine seems to be working okay#SpanishGP ???? #F1pic.twitter.com/y2CSDKIyce
— Formula 1 (@F1) May 10, 2019
Hamilton autóján valami nem stimmel
Azt mondta, küszködik az autójával (kemény gumikkal), erről egyeztetett a mérnökével. Folytatja az útját, 3 perc van a leintésig.
Ezúttal is Bottas diktálta a tempót
Újabb Mercedes 1-2-vel zárult a Spanyol Nagydíj második szabadedzése, az Ezüstnyilak mögött a két Ferrari, majd Max Verstappen zárt.
Ezzel most köszönjük a figyelmet, nemsokára jövünk összefoglalóval és további hírekkel!