Idén még senki sem nyert az élről indulva, s bár Azerbajdzsánban Bottas megizzadt a rajtnál, kordában tartotta Hamiltont, és megszakította ezt a sorozatot. Vettel és Leclerc csak a verseny néhány szakaszában tűnt veszélyesnek rájuk.
Az előző kettőhöz képest kevésbé volt drámai az idei Azeri Nagydíj, amelyen a Mercedes autói az időmérő végeredményével megegyező sorrendben futottak be, vagyis Valtteri Bottas nyert és Lewis Hamilton 2. lett. A verseny legelején és legvégén volt a legszorosabb a küzdelmük, de a finn visszaverte jobban rajtoló csapattársa támadását az első kanyarokban, majd amikor az utolsó körökben fokozta a tempót, reagálni tudott rá, és nem hagyta, hogy kiénekelje a sajtot a szájából.
Lewis folyamatosan nyomás alatt tartott, nem hibázhattam. Mindent kontrolláltam, de örültem a kockás zászlónak" – mondta Bottas, aki ismét a bajnoki tabella élére állt, 1 ponttal megelőzve a címvédőt.

Hamilton egy másodpercre zárkózott fel Bottashoz, de nem került lőtávolba a célegyenesben, az utolsó előtti körben elkövetett kis kicsúszása pedig megpecsételte az első két hely sorsát. Bottas az első idén, aki vasárnap 1. helyre váltotta a szombati 1.-t.
A csapat újabb kettős győzelme azt jelenti, hogy néggyel kezdték a szezont, ami hivatalosan rekordnak számít, bár 1952-ben a Ferrari gyakorlatilag 6-ig is elment, csakhogy akkoriban az Indy500 is része volt az értékelésnek, amelyet az F1 mezőnye kihagyott. Gyaníthatóan a statisztika a legutolsó, ami most a Ferrarit foglalkoztatja: Vettel megint kikapott a nagy rivális pilótáitól, és már mindkettőtől lélektaninak számító, több mint egy győzelemnyi távolság választja el.
Leclerc nem sokra ment az alternatív taktikával
A Ferrarin a hétvége legmelegebb körülményei sem segítettek. Az aszfalt kezdetben 42 fokos volt, ennek dacára Vettel képtelen volt tartani a lépést az Ezüstnyilakkal, az első bokszkiállásáig (11. kör) 10 másodpercre leszakadt Bottastól.
"Az első etap nagyon gyenge volt – ismerte el. – Eleinte küszködtem, hogy működésre bírjam a gumikat, szerintem túlságosan hidegek voltak, és mire felmelegedtek, már kárt tettem bennük. Nagyon nem éreztem jól magam az autóban, következetlen volt, és nem volt meg az önbizalmam sem."

Addigra csapattársa, Charles Leclerc is utolérte, aki az időmérőn elkövetett hibája után hiába vesztett pozíciókat a rajtnál, fentebb lépkedett, és nagyon erős tempót diktált a közepes gumin. A Ferrari ekkor döntött úgy, hogy kihívja Vettelt a depóba, de az elévágási kísérlet nem működött, a Mercedesek simán visszatértek a német elé a kerékcseréről.
Leclerc ezzel az élen találta magát, és benne volt a pakliban, hogy amikor később átvált a lágy abroncsra, száguldani fog és fenyegetést jelenthet a dobogósokra. Nem így történt.
Bottas a frissebb gumin a 32. körben érte utol és előzte meg, amit egy kör múlva Hamilton is megtett. Úgy látta, érdemes lett volna kereket cserélni, de a Ferrari aggódott a gumik élettartama miatt, ezért vártak még egy kört a művelettel.

Sok mindent valószínűleg nem befolyásolt a döntés, mivel Leclerc nagy hajrája elmaradt, nem jelentett fenyegetést az előtte lévőkre. "Meg kell néznem az adatokat, mielőtt nyilatkozok – mondta.
Sok időt vesztettem, miután Valtteri megelőzött, ezt meg kell néznünk. Gyakorlatilag csak annyi hasznot hozott a Ferrarinak, hogy amíg feltartotta a Mercedeseket, Vettel 3 másodpercre megközelítette Bottast, bár a végeredményre ennek sem volt hatása.
Bizarr ütközés Ricciardótól
Verstappen Sergio Pérez mögé csúszott a rajtnál, de a 6. körben visszaelőzte a célegyenesben, és onnantól lényegében borítékolható volt, hogy 5. lesz, ha csak nem történik valami rendellenesség.
A 6. helyen Pierre Gasly futhatott volna be, de a 39. körben elromlott az autója. Ezzel egy másik bokszutcából rajtolót, Kimi Räikkönent segítette ponthoz, aki 10. lett a Racing Point és a McLaren két versenyzője mögött.

A pontszerző helyeken túl is voltak szép csaták és előzések. Az egyik legfurcsább megmozdulás Daniel Ricciardo nevéhez fűződött, aki az egyik balosnál bevetődött Danyiil Kvjat mellé, de nem tudott elfordulni, egyenesen továbbcsúszott a bukótérbe, és ezzel riválisát is kiszorította. Utána pedig egy hihetetlenül amatőr megmozdulással véget vetett mindkettejük versenyének:
egyszerűen nekitolatott a Toro Rossónak.
A leggyorsabb körért járó pontot Leclerc viszi haza.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
A szezon egyik legőrültebb futama jöhet
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat az Azeri Nagydíj percről percre közvetítésében! A nagy tempó és a szűk szakaszok miatt sok baleset várható, bár a 2016-os első futamra emlékezve azért az is lehetséges, hogy fegyelmezik majd magukat a pilóták.
Körülbelül a rajt előtt 20 perccel kezdünk majd igazán, de addig is megmutatjuk a fontos tudnivalókat a verseny előtt.
Leclercnek bőven maradt lágy abroncsa
A szombati Q2-ben történt balesete után két új lágy gumiszett is maradt Charles Leclercnek, aki kénytelen a 9. helyről felkapaszkodni. Így gazdálkodhatnak a pilóták a versenyen:
Who’s got which tyres for #BakuGP tomorrow? Find out right here ?? #Fit4F1 ?????????? pic.twitter.com/eeFXvNIqNp
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) April 27, 2019
Normális esetben egy kiállás várható
A Pirelli szerint nyilvánvaló választás az egykiállásos taktika az 51 körös futamra. Kevés különbséget látnak a lágy-közepes és a fordított beosztás között, a 25-26. kör tájékán számítanak a kerékcserékre, de akkor sem várnak problémát, ha valaki már a 15. kör környékén kiáll új gumikért. Megjegyezték, hogy a kétkiállásos megoldás mindenképpen lassabb.
Ma 45 évvel ezelőtt nyert először Niki Lauda
A Mercedes bejegyzése emlékeztet arra, hogy Niki Lauda ma 45 évvel ezelőtt, 1974-ben a Spanyol Nagydíjon nyert először F1-es futamot Jaramában. Gratulálunk és jó egészséget kívánunk neki!
#OnThisDay in 1974, Niki scored his maiden F1 win at Jarama ??
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) April 28, 2019
Niki dominated the #SpanishGP at the wheel of his Ferrari.
It was the first of 25 @F1 victories for the legendary Lauda! ?? pic.twitter.com/07qh7Gbg0n
Räikkönent és Gaslyt kizárták az időmérőről
Jelentősen módosul a rajtrács az időmérő eredményéhez képest, ebből Charles Leclerc profitál igazán.
Technikai érdekességek a verseny előtt
Az Egyforma vlog e heti epizódjának témája a fék, ami Bakuban is nagy szerepet kaphat.
Leclerc új gumikon rajtolhat
A szabályok szerint a Q3-ba bejutó pilótáknak azzal a gumiszettel kell indulniuk, amellyel a Q2-ben a leggyorsabb körüket teljesítették, de a Ferrari sikeresen érvelt azzal, hogy a balesete alkalmával Charles Leclerc mind a négy kerekét elfékezte, ezért az FIA engedélyezte, hogy új gumiszettel induljon. Ez a rajtnál fontos részlet lehet.
Charles Leclerc is allowed to use 4 new medium tyres for the start of the race. Ferrari successfully argued that all 4 tyres have been flatspotted during the crash in qualifying.#AMuS#F1#AzerbaijanGP
— Tobi Grüner ?? (@tgruener) April 28, 2019
Rosberget nem tiltották ki a paddockból
Elterjedt a pletyka, hogy Nico Rosberget kitiltották a paddockból, mert Kínában kölcsönadta a belépőkártyáját, de az F1 sajtósai szerint a 2016-os világbajnok bocsánatot kért, és Monacóban ismét megjelenhet a paddockban, amikor egyébként is menne.
Funny to see how fake news can spread so quickly! @nico_rosberg misused his pass in China, apologised immediately and will get his pass back at the next race he’s set to come to – Monaco. No ban! #f1pass#f1
— F1 Media (@F1Media) April 28, 2019
Verstappen még Bakuban, szerdán már Budapesten vezet
A Red Bull pilótája az Azeri Nagydíj után Budapestre látogat, hogy a tavalyi alkalomhoz hasonlóan a Nagy Futamon szórakoztassa a közönséget. Egy igazi újdonság is lesz a rendezvényen.
Ismét kitűnő az időjárás
Egyelőre sokkal melegebb van a tegnapi időmérő végén mért adatoknál, de érdekes lesz látni, hogy a hőmérsékletek csökkenésével visszaesik-e a Ferrari versenyképessége, főleg akkor, ha a futam is elhúzódik úgy, ahogy tegnap az időmérő is.
10 minutes till we go racing ?
— Formula 1 (@F1) April 28, 2019
Here's the weather situation ??#F1 ???? #Azerbaijanpic.twitter.com/TMufuVnxOP
Táncban elég jók a bakui pályamunkások
A hétvége során a bakui pályamunkások nem mindig voltak a helyzet magaslatán, a délelőtti F2-es futam is időhatárral ért véget, mert körökön keresztül nem tudták eltávolítani a roncsokat a pályáról, remélhetőleg ma nem a Safety Car tölti majd a legtöbb kört az élen. A tánckoreográfia viszont jól sikerült a versenyzői parádé előtt.
When it's race day and you just can't keep still ??????#F1 ???? #AzerbaijanGPpic.twitter.com/pNGauPzbf2
— Formula 1 (@F1) April 28, 2019
Az eddigi legmelegebb az aszfalt
A hőmérséklet 42 Celsius-fok, ilyen meleg még nem volt az aszfalt. Ez Leclerc-nek segíthet melegíteni a rajtnál, a csapatokat viszont megtréfálhatja, mert a gumik kicsúszhatnak az ideális üzemi tartományból.
Vettel már készen áll
A 3. helyről ma mindenképpen neki kell húznia a Ferrarit előre.
??????????
— Formula 1 (@F1) April 28, 2019
??????????
BUCKLE UP
We're moments away from the race start in Baku ??#F1 ???? #AzerbaijanGPpic.twitter.com/IrfU6mBePu
Elindult a felvezető kör
Gond nélkül el tudott indulni mindenki a felvezető körre. A bokszból rajtoló három pilóta közül ketten már a bokszutca végén várakoznak, Gasly még a garázsban van.
???+????>????>?
— Formula 1 (@F1) April 28, 2019
Get in formation, it's time to see who'll be king of the castle in Baku ??#F1 ???? #AzerbaijanGPpic.twitter.com/J6yFtnaZs3
Rajt: Bottas megtartotta a vezetést
Hamilton keményen támadta, de a két Mercedes hagyott egymásnak helyet, Vettelnek esélye sem volt előrébb lépni. Egyben eljött a mezőny a rajttól.
LAP 4/51
— Formula 1 (@F1) April 28, 2019
20 cars are safely out on track - and it's a Mercedes 1-2 so far with Bottas absolutely flying in the lead ??#AzerbaijanGP ???? #F1pic.twitter.com/yVBXL4THnt
1. kör: Leclerc két helyet veszített
Ha reménykedett gyors felzárkózásban, erről alighanem lemondhat, mert beragadt a 10. helyen Daniel Ricciardo mögé. Bottas 1,896 másodperces előnnyel vezet Hamilton és 3,1 másodperccel Vettel előtt.
2. kör: Bottas szakad el
A finn pilóta 2,4 másodperc fölé növelte az előnyét, Vettel már 5 másodpercre van tőle, Leclerc 11,8-ra a 10. helyen. Verstappent meglepte Pérez a rajtnál, a Racing Point feljött a 4. helyre.
Visszajátszás: Leclerc autója nem tapadt
Ahogy ez várható volt, a közepes gumikkal Leclerc hiába reagált körülbelül ugyanúgy, mint a körülötte lévők, az autója nem tapadt annyira, mint a lágyakkal kezdő ellenfelek abroncsai. Közben visszaelőzte Ricciardót és feljött a 9. helyre, Bottas 1:47.592-vel a leggyorsabb kört futotta.
4. kör: Leclerc visszaszerezte a rajthelyét
Megelőzte Kvjatot, és flejött a 8. helyre, a hátránya már 15,1 másodperc. Lehet már használni a DRS-t, így várhatóan a két McLaren is hamarosan a horgára akad.
5. kör: Bottas tovább növeli az előnyét
A finn pilóta már csaknem 3 másodperccel vezet Hamilton és 7,6 másodperccel Vettel előtt, Verstappen közben támadja Pérezt, de nem tud előzni, Leclerc viszont elkapta Sainzot, és átvette a 7. helyet.
6. kör: Verstappen legyűrte Pérezt
A Racing Point pilótája hiába védekezett, a DRS-sel támadó Red Bull ellen most nem volt ellenfél. Ugyanígy járt Norris is, aki kénytelen volt megadni magát Leclercnek, aki feljött a 6. helyre. Bottasé a leggyorsabb kör 1:47.550-nel.
7. kör: Leclerc gyorsabban megszabadult Péreztől
A Ferrari pilótája feljött az 5. helyre, 2,4 másodpercre megy Verstappen mögött, viszont közepes keverékű gumikat használ. Räikkönen kiment a bokszba, és ő is közepesekre váltott, talán Safety Car-fázisban reménykednek, de a Sky Sports szerint panaszkodott az autójára.
LAP 7/51
— Formula 1 (@F1) April 28, 2019
The pit window is wide open - Magnussen, Giovinazzi, Kvyat and Raikkonen have already been in for new boots ???#F1 ???? #AzerbaijanGPpic.twitter.com/82Cj2GdTVS
8. kör: Visszavettek a tempóból a Mercedesek
Bottas továbbra is 3,8 másodperccel vezet Hamilton előtt, Vettel hátránya már 10 másodperc, de a tempó kezd konvergálni, a német pilóta, a mögötte érkező Verstappen és Leclerc is egyéni legjobb köröket fut.
9. kör: Leclerc közelít Verstappenhez
A monacói pilóta már bőven DRS-távolságon belül van, miközben Hülkenberg kiállt kereket cserélni, közepes gumikra váltva. A 19. helyen halad tovább.
10. kör: Leclerc simán megelőzte Verstappent
A holland pilóta panaszkodott a rádión, a motorféket hiányolja az 5-ös, 6-os kanyarban. Leclerc a célegyenesben simán elment mellette, és feljött a 4. helyre, 3,2 másodperccel Vettel mögött. Gasly közben a bokszutcából rajtolva már a 9. helyen halad, megelőzte Ricciardót és támadja Strollt.
11. kör: Leclerc sokkal gyorsabb Vettelnél
Most kezd működik a közepes keverékű gumi, 1,8 másodpercre csökkent a hátránya csapattársa mögött, Pérez, Ricciardo és Stroll rögtön ki is ment kereket cserélni.
12. kör: Kihívták Vettelt Leclerc útjából
A német pilóta a 3. helyről a vártnál korábban vált közepes keverékű gumikra, de ez Leclerc tempóját látva indokoltnak tűnik. Ha viszont jön egy Safety Car, Vettel bajba kerülhet.
12. kör: Leclerc a Mercedesek nyomába eredt
A monacói pilóta 1,8 másodpercet hozott Bottason az előző körben, a Mercedesnél is pakolják már a gumikat.
13. kör: Bottas az első, aki új gumikat kap a Mercedesnél
Hamiltonnak mennie kell még egy kört, Leclerc már csak 4,68 másodpercre van tőle, és ez tovább csökkenhet, mivel a monacói pilóta 1:47.326-ot futott, ez új leggyorsabb kör, Hamilton viszont csak 1:50.377-et.
14. kör: Hamilton kerékcseréjével Leclerc vezet
Vettel 1:46.931-gyel új leggyorsabb kört futott, ez körülbelül fél másodperccel jobb annál, amit Leclerc tud, de a különbség 19,9 másodperc. Verstappen a 2. helyezett 8,1 másodperc hátránnyal.
14. kör: Kubica áthajtásos büntetést kap
A sportfelügyelők szerint a csapat túl korán állította ki Kubicát a bokszutca végére a rajtnál, ezért áthajtásos büntetést kapnak. Verstappen közben kereket cserélt, és Gasly mögé jön vissza a 6. helyre.
15. kör: Ha Leclerc kiállna a bokszba, még Hamilton lenne előrébb
A monacói pilóta várhatóan még sokáig kint lesz a pályán, de annyit hozott Hamiltonon, hogy ha most kiállna kereket cserélni, csak 0,5 másodperccel jönne vissza mögé. Ez azonban valószínűleg már most sem igaz, mert Hamilton 1:46.588-cal a leggyorsabb kört futotta, és Bottas autóján is kezdenek felmelegedni az abroncsok, így ismét gyorsulnak a Mercedesek.
LAP 15/51@charles_leclerc leads the race after early pit stops ??#F1 ???? #AzerbaijanGPpic.twitter.com/THYoqhRazI
— Formula 1 (@F1) April 28, 2019
16. kör: Az egész mezőny közepes gumikkal megy
A többség valószínűleg meg is tartja ezt (ha kiáll még egyszer, ha nem), de Leclerc-nek még mindenképpen lágyra kell váltania. Gasly közben egy kicsit feltartja Verstappent az 5. helyen, pedig ő még nem volt kint a pályán, de nem sokkal később észreveszi, hogy ki jön mögötte, és udvariasan utat enged a csapattársának.
18. kör: Bottas ismét közeledni kezdett Leclerchez
A finn pilóta 1:46.087-et futott, ez új leggyorsabb kör, Leclerc most 1:47.436-ot ért el, a különbség 10,8 másodperc. A Ferrari valószínűleg abban reménykedik, hogy jókor jön egy igazi vagy virtuális Safety Car, amikor kevesebb időveszteséggel tudnának kereket cserélni Leclerc autóján.
19. kör: Hamilton gyorsul, Bottast lassítják
A finn pilóta 1:46.694-et futott, Hamilton viszont 1:45.867-et. A különbség abból adódhat, hogy a Sky Sports szerint szóltak Bottasnak, hogy ne hajtson annyira, és óvja az abroncsait. Ezzel valószínűleg arra utaltak, hogy nem akarnak többször kereket cserélni.
20. kör: Kezd összerázódni az első ötös
Bottas 9,4 másodpercre közeledett Leclerchez, most megint azt mondták neki, hogy üldözze a monacói ellenfelét, ez valószínűleg reakció Hamilton folyamatos leggyorsabb köreire. A brit pilóta 2,2 másodpercre van csapattársától. Vettel is gyorsabb Leclercnél, ahogy Verstappen is.
22. kör: Vettel ismét kezd lemaradni Hamilton mögött
A német versenyző már megint 4,3 másodpercre van brit ellenfele mögött, pedig a bokszkiállás alkalmával nyert némi időt a Mercedes ellen. Közben Verstappen 1:45.529-cel új leggyorsabb kört futott. Egy korábbi megingás Verstappentől:
??????
— Formula 1 (@F1) April 28, 2019
Verstappen's pushing - and his tyres are pushing back#F1 ???? #AzerbaijanGPpic.twitter.com/L3OFaRhL5P
23. kör: Hamilton jobb belátásra tért
A Sky Sports szerint a brit pilóta megkérdezte a csapatát, hogy küzdhet-e Bottas ellen, mire azt mondták neki, hogy gondoljon a verseny végére, ezért hirtelen 4 másodpercre nőtt a különbség. Bottas viszont már csak 4,5-re van Leclerc mögött, Vettel 11-re.
25. kör: Vettel rákapcsolt Hamilton rádióüzenete után
A Ferrari valószínűleg úgy dekódolta Hamilton lassítását, hogy a brit pilóta nem fog végig érni egy kerékcserével. Vettel hirtelen 2,2 másodpercre csökkentette a hátrányát, erre a Mercedes ismét gyorsulni kezdett, és 2,7-re emelkedett újra a különbség.
27. kör: Bottas nemsokára utoléri Leclerc-t
A Ferrari pilótája most gyorsítani tudott, egyéni legjobb kört futva 1:46.469-et ért el, ez körülbelül ugyanannyi volt, amit most Bottas is elért mögötte. A különbség 2,5 másodperc.
29. kör: Bottas már 2 másodpercen belül Leclerc mögött
A különbség 1,9 másodpercre csökkent, bőven látótávolságon belül vannak, de a DRS-távolsághoz még közeledniük kell. Egyre több az árnyék és csökkennek a hőmérsékletek.
31. kör: Bottast ráküldték Leclercre
A különbség már DRS távolságon belülre csökkent, Bottasnak mondta is a mérnöke, hogy támadjon. Hamilton is csak 1 másodpercre van Bottastól, hármas csata alakult ki.
32. kör: Bottas simán megelőzte Leclerct
DRS-sel a szélárnyékból kibújt mögüle, az 1-es szektorban már sárga zászló volt érvényben, de még nem értek oda a 8-as kanyarhoz, ahol Ricciardo kiterelte a pályáról Kvjatot. Majd a bukótérben beletolatott.
??????
— Formula 1 (@F1) April 28, 2019
RIC and KVY go sightseeing down a runoff - then RIC reverses into his former teammate ??#F1 ???? #AzerbaijanGPpic.twitter.com/kGVIN2WuDN
33. kör: Leclerc elengedte Hamiltont is
A monacói pilóta már egyre jobban csúszkál, nem nehezítette meg Hamilton dolgát sem. Várhatóan hamarosan Vettel is elmegy mellette. Lassan kereket kellene cserélni.
34. kör: Leclercnek még várnia kell a kerékcserére
Vettel is elment Leclerc mellett, a mérnöke azt mondta neki, hogy még várnia kell a kerékcserére, mert nem hiszik, hogy kibírják a gumik. Vettel a 11. körben jött ki, most még 16 van hátra.
35. kör: A Ferrari mégis kihívta Leclerc-t
A monacói pilóta pont Pierre Gasly mögé ért vissza a 6. helyre, a francia versenyző fel is tartja őt a Red Bull-lal, de várhatóan a Ferrari később tud még előzni. Gasly még nem volt kint.
36. kör: Leclerc legyűrte Gaslyt, nehéz dolga lesz Verstappen ellen
Gasly jó szolgálatot tett a csapattársának, Verstappen 20,340 másodperccel megy Leclerc előtt. 14 kör alatt ezt nehéz lesz behozni.
37. kör: Egy lufi pattog a pályán
Egy elszabadult lufi pattog a pályán, felfújva nem képvisel nagy veszélyt az autókra, de ha valakinek rátapad az autójára, a hűtésnek nem tesz jó.
38. kör: A lufik még mindig rossz helyen vannak
Az autók viszonylag közel haladnak el a köteg lufitól (3 db van összekötve), ráadásul a pálya jellegéből adódóan nehéz eltávolítani az aszfaltcsíkról. Egy VSC-t megérne, hogy felpezsdüljön a verseny.
39. kör: VSC - Gasly autója megadta magát, félreállt
A Red Bull lelassult, de tisztelettudóan félreállt egy megnyitásnál, mégis VSC-fázist léptettek életbe. Elveszett az erő az autóból, ami aggasztó, mert pont most kapott új Honda-motort, és sebességváltót is.
?? VIRTUAL SAFETY CAR (LAP 40/51)
— Formula 1 (@F1) April 28, 2019
Pierre Gasly pulls over to the side of the road from P6 ??
GAS ??: "I lost power" reports the Frenchman#AzerbaijanGP ???? #F1pic.twitter.com/lKSrOrSDz3
41. kör: Ismét szabad a pálya
Verstappen ráhajthat még a dobogóra, mindössze 2,4 másodpercre van Vetteltől. Leclerc 29,325 másodpercre van tőle.
42. kör: Adnak-e még egy szett gumit Leclercnek?
A monacói pilóta a pálya gyors szakaszán értesült a VSC-ről, így több időt veszített, mint az előtte haladó Verstappen. Ezzel nem maradt sok esélye az előzésre, viszont 29 másodperc előnye van Pérezzel szemben. Beleférne még egy kerékcsere a leggyorsabb körért, bár lehet, hogy a Q2-es balesete után a Ferrari inkább nem kockáztat.
44. kör: Hamilton és Vettel talált valamit a gumikban
A 2-3. helyezett az újraindítás után egyéni legjobb körökkel kezdett, ezzel közelítettek Bottashoz és lerázták Verstappent. A különbség az élen 2 másodperc.
45. kör: Bottas új leggyorsabb kört futott
Az élen álló pilóta 1:44.488-cal új leggyorsabb kört futott, ezzel ideiglenesen az övé a bónuszpont, és őrzi az előnyét is. Igyekeznie kell, mert Hamilton is tudott 1:44.584-et.
46. kör: Bottast próbálják fegyelmezni
Mérnöke elmondta neki, hogy Verstappennek és Leclercnek van ideje egy "ingyen" kerékcserére, ezért a Mercedes nem hajt a leggyorsabb körért járó bónuszpontra. Ez most egyébként Bottasé.
47. kör: Nem látszik, de kemény a csata a Mercedesnél
Kívülről nézve azt is hihetnénk, hogy a két Mercedes csak kocsikázik egymás mögött, de 0,2 másodperc különbséggel üldözik egymást, Bottas előnye 1,3 másodperc.
48. kör: Leclerc kap új gumit a leggyorsabb körért
A szombati baleset nem szegte kedvét, gumija és ideje is van, megpróbálja megszereztni a leggyorsabb körért járó bónuszpontot. Hamilton 1:44.166-os körét kellene felülmúlnia, a brit pilóta ezzel most DRS-en belülre került Bottashoz képest.
49. kör: Bottas előnye csekély, de egyelőre őrzi azt
A rajttól szinte végig vezető finn pilóta mögött már 1 másodpercen belül lohol Hamilton, de a célegyenes végén egyelőre nem tudott kilépni. Kemény kilométerek várnak rájuk.
50. kör: Hamilton megcsúszott, Bottas fellélegezhet
A címvédő kissé kiszélesítette a pályát a 16-os kanyarban, Bottas közben 1:44.024-gyel a leggyorsabb kört futotta, így a különbség ismét 1,4 másodpercre nőtt. Ezt Bottas az utolsó körben már be tudja osztani.
50. kör: Leclerc megfutotta a leggyorsabb kört
Új lágy gumik és szélárnyék Hülkenbergtől is segített neki, 1:43.009-cel új pályacsúcsot futott az 5. helyen.
51. kör: Bottas nyert, ez az idei negyedik Mercedes 1-2
Az élet igazságot szolgáltatott a finn pilótának, aki tavaly az élről esett ki pár körrel a verseny vége előtt, Bottas ezúttal megnyerte az Azeri Nagydíjat Lewis Hamilton és Sebastian Vettel előtt.
A pontszerzők további sorrendje: Verstappen, Leclerc, Pérez, Sainz, Norris, Stroll, Räikkönen.
Ezzel most megköszönjük a figyelmet, nemsokára jövünk összefoglalóval és további hírekkel!