Egy feltépett csatornafedél miatt le kellett állítani az Azeri Nagydíj első szabadedzését. George Russell autója nagyon megsérült, Charles Leclerc nagy szerencsével megúszta a balesetet.
Mindössze 20 percig tartott az első szabadedzés Bakuban, miután George Russell autója a felvezető körén feltépett egy csatornafedelet a 3-as és a 4-es kanyar között. A Forma-1-es autók a leszorítóerő jelentős részét a padlólemez és az aszfalt közötti szívóhatás generálásával érik el, ezért utcai pályákon nem példa nélküli, hogy egyszerűen „felszívják” az ilyen alkalmakra lehegesztett csatornafedeleket.
Russell előtt több pilóta is megtett már installációs köröket, a két Ferrari néhány mért kört is futott, Charles Leclerc nagy szerencsével csak a kerekével ment rá az ominózus fedélre, de ezzel meglazította azt. A monacói pilóta volt a leggyorsabb, de természetesen az időeredmények semmilyen hasznos információval nem szolgálnak.
A Williams számára nagy csapás a baleset, mert egyébként is szűkölködnek tartalék alkatrészekben, az autó padlólemezét biztosan ki kell cserélni, és aggódhatnak a váz, valamint az erőforrás épsége miatt is. Russell szerencsére a nagy ütés ellenére nem sérült meg, és némi plusz időt is nyer, hogy a tegnapi betegségét kezeljék.
Egy nagy ütést éreztem a testemen, az egész motor rögtön leállt, tönkrement a padlólemez, és kissé aggódom a karosszéria miatt is.
„A normális versenyvonalon mentem, és ez teljesen tönkretette az edzésünket. Most nem erre lenne szükségünk” – fogalmazott visszafogottan a Sky Sportsnak. Azt Claire Williams csapatfőnök-helyettes is megerősítette, hogy az autó padlólemeze alaposan megsérült.
„Még várnunk kell, hogy kiderüljön, javítható-e a karosszéria vagy váltanunk kell-e a harmadik vázra. Egy Forma-1-es pályától az ember nem erre számítana. Le kellene csavarozni a csatornafedeleket. Ezt később megvitatjuk a versenyirányítással is” – szögezte le.
A helyzet keserű komikumát fokozza, hogy a Williamst szállító autómentő daruja nekiment egy reklámtáblát tartó hídnak, a szerkezet megsérült, és olaj kezdett folyni belőle, pont a platón álló versenyautóra. A hírek szerint a hidraulikus rendszer kenőanyaga később végigfolyt a bokszutcán is.
A történtek természetesen a Williams számára okozták a legnagyobb veszteséget, de kellemetlen a Ferrarinak is, ami Sebastian Vettel autóján a régi, Charles Leclerc autóján pedig egy új padlólemezt próbálgatott volna, de egyelőre csak 4-5 kör jutott nekik. Carlos Sainz autóján flow-vis festéket használtak, de ő mindössze egy installációs körig jutott.
Azt egyelőre nem tudni, hogy a pálya hibáit sikerül-e orvosolni a második szabadedzésig, de az ellenőrzés és a munkálatok rögtön megkezdődtek, így várhatóan a második tréninggel visszaáll a normális kerékvágás Bakuban.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
Indul a bakui hétvége!
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat a szezon első igazi utcai versenyhétvégéje, az Azeri Nagydíj alkalmából! Nemsokára kezdünk az első szabadedzéssel, addig ajánljuk figyelmükbe a futamelőzetest!
Pályabemutatónk Bereznay Danival
Az F1-es esportsorozat magyar résztvevője, Bereznay Dani ezúttal is bemutatja a soron következő versenypályát, a bakui aszfaltcsíkot.
A videóban egy kérdést is elhelyeztünk, a helyesen válaszolók között a Hyp-R.ZONE szimulátor- és VR-terembe szóló kuponokat sorsolunk ki.
Gyakorlással kezdődött a nap a Haasnál
Kerékcserét gyakoroltak az amerikai istállónál, ami az orrkúpon elhelyezett szívekkel megemlékezett Kevin Magnussen egyik szponzora, a dán Anders Holch Povlsen három gyermekéről is, akik a Srí Lankán elkövetett terrortámadásban vesztették életüket.
It’s a fine morning for pit stops ??????#HaasF1Team#AzerbaijanGPpic.twitter.com/2PJz1QW2ns
— Haas F1 Team (@HaasF1Team) April 26, 2019
Növekszik az érdeklődés Bakuban
Az első bakui futam idején mindössze 34 ezer széket helyeztek el a pálya körül, manapság viszont már nagyobb az érdeklődés az Azeri Nagydíj iránt. Daniel Ricciardóra és Nico Hülkenbergre is nagy tömeg várakozott.
That’s better! @BakuCityCircuit autograph session, you rock!! #RSspirit#AzebaijanGPpic.twitter.com/lSFNuZaV5Q
— Renault F1 Team (@RenaultF1Team) April 26, 2019
Váltott program a Ferrarinál
Az Auto Motor und Sport szerint Sebastian Vettel az első szabadedzésen még a Ferrari korábbi padlólemezét, Charles Leclerc viszont az újat használja majd.
Sebastian Vettel will be running an old floor in FP1 while Charles Leclerc has gotten the new spec for comparison. #AMuS#AzerbaijanGPpic.twitter.com/hZf61syxTN
— Tobi Grüner ?? (@tgruener) April 26, 2019
Az F2-esek már belakták a pályát
Mozgalmasan alakult az F2 szabadedzése a bakui pályán, íme a végeredmény:
Full classification from our opening session of the weekend ??
— Formula 2 (@FIA_F2) April 26, 2019
Who's your tip for pole position? ??#AzerbaijanGP ???? #F2pic.twitter.com/WGtaEkvat7
Kiváló az időjárás
Esőtől nem kell tartani, szép, napos idő fogadja a mezőnyt Bakuban.
It's a beautiful day in Baku ????
— Formula 1 (@F1) April 26, 2019
First practice is coming your way in around ten minutes' time ??#AzerbaijanGP ???? #F1pic.twitter.com/kTv8xBtJ08
Kvjat szülinapot ünnepel
Az orosz pilóta ma 25 esztendős, ennek apropóján bizonyára pontszerzésben reménykedik a hétvégén.
Before we get down to business... Join us in wishing @kvyatofficial a big Happy 25th Birthday! ???? pic.twitter.com/PkQw5XkEW3
— Toro Rosso (@ToroRosso) April 26, 2019
Zöld zászló!
Romain Grosjean nem sokat várakozik, rögtön ki is küldték a pályára. A bokszutca kissé poros, Karun Chandhok, a Sky riportere szerint nem olyan szeles az időjárás, mint szokott lenni.
Rögtön megélénkült a forgalom
Egymás után hajtanak ki a pilóták a pályára, elsősorban a kisebb csapatoktól, a Ferrarinál még készülődnek, a glóriát és ezzel a pilótafülkét is fóliával fedték be.
Keskeny szárnyakat választottak a csapatok
A bokszba most visszatérő Red Bullon jól látható, hogy a hátsó szárnya alacsony leszorítóerőre van állítva, a Renault is hasonló konfigurációt választott. A Ferrarit lesz majd érdemes figyelni, ők meredekebb szárnyat hoztak.
Aero-méréssel kezdett a McLaren
Carlos Sainz autójának hátulját, a diffúzor környékét flow-vis festékkel vonták be, majd rögtön eldugták a garázsba. Ők is új fejlesztést vizsgálhatnak.
Leclerc a pályán
Közepes gumikkal rögtön mért kört is kezdett. Valóban nagy leszorítóerővel kezd a Ferrari, így igen látványos, amikor kinyitja a DRS-t. Strollt a 15-ös kanyarban törmelékre figyelmeztették.
Leclerc az élen a nap első mért körével
A Ferrari pilótája 1:49.134-gyel, közepes gumikon kezdett, közben megérkezett Vettel is a pályára, a hírek szerint a régi padlólemezzel.
Piros zászló!
George Russell autója a 3-as és 4-es kanyar között feltépett egy csatornafedelet, ami nagy károkat okozott az autóban és rengeteg törmelék hever a pályán is. Charles Leclerc autója is összeszedett némi szemetet.
RED FLAG: The session is halted after George Russell encounters trouble with a drain cover and is forced to a standstill
— Formula 1 (@F1) April 26, 2019
Track repairs underway in Baku ??#AzerbaijanGP ???? #F1pic.twitter.com/eHmy7GkSln
Íme a Ferrari két padlólemeze
Az Auto Motor und Sport lefényképezte Vettel (balra) és Leclerc (jobbra) padlólemezét is, amit a Ferrari összehasonlítana az első szabadedzés során, de most lehet, hogy hosszabb ideig állni fog az edzés, miközben ketyeg az óra.
Here's the direct comparison between Vettel (left) and Leclerc (right) for the start of FP1. I expect both cars to run the new floor during the session. #AMuS#F1#AzerbaijanGPpic.twitter.com/vLIH3gKrry
— Tobi Grüner ?? (@tgruener) April 26, 2019
Russell autóját most szállítják el
20 perc telt el a szabadedzésből, kérdés, hogy mennyi idő kell a csatornafedél lehegesztéséhez, és kell-e ellenőrizni az összes többit.
Russell nem ütötte meg magát
A Sky Sportsnak viszont azt mondta, az erőforrás rögtön megállt az ütés után, és aggódnak a karosszéria épsége miatt is. Nekik biztosan véget ért a szabadedzés, kérdés, hogy a többiek mikor mehetnek újra.
Középpontban az új versenyigazgató
Charlie Whiting váratlan halála óta még mindig ideiglenes versenyigazgató felel az F1-es hétvégék lebonyolításáért az ausztrál Michael Masi személyében. Ez a helyzet nagy kihívás a számára, mert nyomást helyez rá, hogy minél gyorsabban újra kellene indítani az edzést, viszont alaposan meg kell bizonyosodnia arról, hogy a pálya biztonságos.
Nekiment a tréler az egyik hídnak
A Russell autóját szállító autómentő daruja túl magasan állt, és nekiment az egyik reklámtáblát tartó hídnak. A szerkezet megsérült, és most olaj folyik ki belőle, pont a platón álló Williamsre.
Nem indítják újra az edzést!
A versenyirányítás tájékoztatása szerint nem indítják újra a szabadedzést, amely során mindössze a két Ferrari futott mért köröket. A Williams most érkezett vissza a bokszutcába, Michael Masi pedig személyesen ellenőrzi a csatornafedeleket.
Ezzel most köszönjük a figyelmet, a közvetítést befejezzük, de a szokott időben indulunk a második szabadedzéssel, a további fejleményeket pedig hírekben dolgozzuk fel.