Mindössze 20 percig tartott az első szabadedzés Bakuban, miután George Russell autója a felvezető körén feltépett egy csatornafedelet a 3-as és a 4-es kanyar között. A Forma-1-es autók a leszorítóerő jelentős részét a padlólemez és az aszfalt közötti szívóhatás generálásával érik el, ezért utcai pályákon nem példa nélküli, hogy egyszerűen „felszívják” az ilyen alkalmakra lehegesztett csatornafedeleket.
Russell előtt több pilóta is megtett már installációs köröket, a két Ferrari néhány mért kört is futott, Charles Leclerc nagy szerencsével csak a kerekével ment rá az ominózus fedélre, de ezzel meglazította azt. A monacói pilóta volt a leggyorsabb, de természetesen az időeredmények semmilyen hasznos információval nem szolgálnak.
A Williams számára nagy csapás a baleset, mert egyébként is szűkölködnek tartalék alkatrészekben, az autó padlólemezét biztosan ki kell cserélni, és aggódhatnak a váz, valamint az erőforrás épsége miatt is. Russell szerencsére a nagy ütés ellenére nem sérült meg, és némi plusz időt is nyer, hogy a tegnapi betegségét kezeljék.
Egy nagy ütést éreztem a testemen, az egész motor rögtön leállt, tönkrement a padlólemez, és kissé aggódom a karosszéria miatt is.
„A normális versenyvonalon mentem, és ez teljesen tönkretette az edzésünket. Most nem erre lenne szükségünk” – fogalmazott visszafogottan a Sky Sportsnak. Azt Claire Williams csapatfőnök-helyettes is megerősítette, hogy az autó padlólemeze alaposan megsérült.
„Még várnunk kell, hogy kiderüljön, javítható-e a karosszéria vagy váltanunk kell-e a harmadik vázra. Egy Forma-1-es pályától az ember nem erre számítana. Le kellene csavarozni a csatornafedeleket. Ezt később megvitatjuk a versenyirányítással is” – szögezte le.
A helyzet keserű komikumát fokozza, hogy a Williamst szállító autómentő daruja nekiment egy reklámtáblát tartó hídnak, a szerkezet megsérült, és olaj kezdett folyni belőle, pont a platón álló versenyautóra. A hírek szerint a hidraulikus rendszer kenőanyaga később végigfolyt a bokszutcán is.
A történtek természetesen a Williams számára okozták a legnagyobb veszteséget, de kellemetlen a Ferrarinak is, ami Sebastian Vettel autóján a régi, Charles Leclerc autóján pedig egy új padlólemezt próbálgatott volna, de egyelőre csak 4-5 kör jutott nekik. Carlos Sainz autóján flow-vis festéket használtak, de ő mindössze egy installációs körig jutott.
Azt egyelőre nem tudni, hogy a pálya hibáit sikerül-e orvosolni a második szabadedzésig, de az ellenőrzés és a munkálatok rögtön megkezdődtek, így várhatóan a második tréninggel visszaáll a normális kerékvágás Bakuban.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.05.03. - 10:00Miami Grand Prix - 2nd Practice |
2024.05.03. - 18:30Miami Grand Prix - 1st Practice |
2024.05.03. - 22:30Miami Grand Prix - Sprint Shootout |
2024.05.04. - 10:00Miami Grand Prix - Last Practice |
2024.05.04. - 18:00Miami Grand Prix - Sprint |
2024.05.04. - 22:00Miami Grand Prix - Qualification |
2024.05.05. - 22:00Miami Grand Prix - Race |
2024.05.17. - 05.19.Emilia Romagna Grand Prix |
2024.05.24. - 05.26.Monaco Grand Prix |
2024.06.07. - 06.09.Canadian Grand Prix |
2024.06.21. - 06.23.Spanish Grand Prix |
2024.06.28. - 06.30.Austrian Grand Prix |
2024.07.05. - 07.07.British Grand Prix |
2024.07.19. - 07.21.Hungarian Grand Prix |
2024.07.26. - 07.28.Belgian Grand Prix |
2024.08.23. - 08.25.Dutch Grand Prix |
2024.08.30. - 09.01.Italian Grand Prix |
2024.09.13. - 09.15.Azerbaijan Grand Prix |
2024.09.20. - 09.22.Singapore Grand Prix |
2024.10.18. - 10.20.United States Grand Prix |
2024.10.25. - 10.27.Mexican Grand Prix |
2024.11.01. - 11.03.Brazilian Grand Prix |
2024.11.21. - 11.24.Las Vegas Grand Prix |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |