Társoldalunk:
Hírlevél

A feltámadó Hamilton esélyt sem hagyott a riválisoknak Kínában

2019.04.14., 07:54
rendezés

Az ezredik F1-es nagydíjat Hamilton magabiztosan nyerte meg, miután lerajtolta Bottast. A Ferrarik kezdettől fogva nem tudták tartani a lépést a Mercedesszel, ráadásul Vettel és Leclerc közé besomfordált a szemfüles Verstappen.

Ausztráliában Valtteri Bottasnak ért győzelmet, hogy lerajtolta a pole-ból induló Mercedest, Kínában viszont Lewis Hamilton visszavágott, és ugyanilyen formában nyerte meg az F1 ezredik futamát, illetve állt élre a világbajnoki tabellán. A hétvége nagy részében lassabb volt csapattársánál, de amikor számított, határozottan magához ragadta a kezdeményezést.

Győzelme simább volt a vártnál, a Ferrarik nem tudták megszorongatni, Sebastian Vettel a Mercedesek helyett saját csapattársával és Max Verstappennel harcolt.

A rajtot a páros oldalról kapták el jobban, Hamilton és Charles Leclerc egyaránt megelőzte csapattársát, kicsit hátrébb Sergio Pérez is négy helyet lépett előre a 12.-ről.

Kattintson a képre galériánk megtekintéséhez!Forrás: AFP/Greg Baker

Az első kanyarkombináción fennakadás nélkül átjött a mezőny, de a hajtűkanyarban Danyiil Kvjat megcsúszott és pingpongozott a McLarenekkel, először Carlos Sainzéval koccant, majd irányíthatatlanul a külső íven tehetetlen Lando Norriséval, ettől mindkét narancssárga autó szervizre kényszerült, és a mezőny végére esett. Kvjat bokszutcán áthajtásos büntetést kapott a hibáért. „Nem értek egyet vele, zárt ajtók mögött beszélni fogok a sportfelügyelőkkel” – szögezte le az orosz.

Egymást tartották fel a ferrarisok

A rövid VSC-periódus után Hamilton néhány kör alatt 3 mp-re lerázta Bottast, és több mint kétszer ennyire Leclerc-t. A Ferrari nem nézte tétlenül az egyre nagyobb lemaradást, a 10. körben utasították a monacóit, hogy engedje el a szemmel láthatóan gyorsabb Vettelt.

Sokat ettől sem változott a helyzet, Vettel nemhogy közelített volna Hamiltonékhoz, a hátránya 10 másodperc fölé nőtt, többször elfékezte magát, ráadásul Verstappen is utolérte a piros párost. A Ferrari szívhatta a fogát, mert az egymást akadályozó versenyzőkkel veszélybe került a 4. hely is, hiszen egyszerre nem fogadhatták az autókat kerékcserére. Nem is tudták egymás mögött tartani a pilótáikat.

Kattintson a képre galériánk megtekintéséhez!Forrás: Imaginechina/Xia lei - Imaginechina/Xia Lei

A Red Bull a 17. helyre lőtt, az elévágással kis híján rögtön két helyet nyertek Verstappennek. A holland ráesett Vettel nyakára, a hajtűkanyarban bevetődött mellé, ahol tavaly ütköztek, de a túlcsúszásának hála a német kínkeservesen visszaszerezte a pozíciót. „A Max elleni csatában jól szórakoztam, tudtam, hogy meg fogja próbálni, és majd belülre kell vágnom, ami működött is.

– nyilatkozta.

A kopott gumin tovább pályán tartott Leclerc viszont a körök múlva megejtett bokszkiállása után nagyon lemaradt, látótávolságon kívülre került tőlük. Rádión közölte vele a Ferrari, hogy a B terven gondolkodnak, ami az egy- helyett a kétkiállásos stratégiát jelentette.

Kattintson a képre galériánk megtekintéséhez!Forrás: Imaginechina/Han jingyu - Imaginechina/Han Jingyu

Mindez azt eredményezte, hogy az előtte haladók a 34. körtől bebiztosították magukat egy újabb kerékcserével, Verstappen, Vettel és a Mercedesek szép sorban bejöttek a depóba, nehogy bajba kerüljenek a kopott abroncson. Leclerc az utolsó 14 körben próbálhatta meg behozni a 15 másodperces lemaradását Verstappentől, de komolyan nem fenyegette, néhány másodperccel mögötte futott be. „Át kell látnom a teljes képet, beszélnem kell a mérnökökkel. Biztos megvan az oka a döntésnek” – mondta a futamról és az utasításról.

A Mercedes mérlege 3/3

Idén mindhárom versenyt a Mercedes nyerte, Hamilton 68 ponttal vezeti a tabellát a 62 pontos Bottas előtt, a 3. Verstappen és a 4. Vettel még csak 39, illetve 37 egységnél tart.

„Ide érkezve nem tudtuk, hol leszünk a Ferrarihoz képest, nagyon gyorsak voltak előző versenyen – jelentette ki Hamilton. – Az állás továbbra is szoros köztünk. Fogalmam sincs, hogy alakul majd a következő verseny.” Bottas elismerte, hogy az első méterek voltak döntők. „Az első etapban a piszkos levegőben nem tudtam követni [Hamiltont]. Kár a rajtért, kipörögtem a kerekeim. Ott vesztettem el a győzelmet” – mondta.

Kattintson a képre galériánk megtekintéséhez!Forrás: AFP/Greg Baker

A másik Red Bullt vezető, 6. helyen végző Pierre Gasly lett az első idén, aki kihasználta az ingyen kerékcsere lehetőségét a nagy futam végi előny birtokában,és a lágy gumira váltva megfutotta a leggyorsabb kört, és bezsebelte az érte járó pontot.

Mögé Daniel Ricciardo a 7. helyre hozta be a Renault-t, a csapat azonban most sem tudta mindkét autót eljuttatni a célig. Lehet, hogy valamilyen műszaki hibából kifolyólag, de Nico Hülkenberg nem volt jó formában, a kiesése előtt Pérez és Kimi Räikkönen megelőzte, aztán a kerékcserék sorát megnyitó Romain Grosjean szintén. Utóbbi hármasból Grosjean végül lemaradt a pontszerzésről, mert bár a frissebb gumin a futam végén támadta Alexander Albont, az időmérőt egy nagy baleset miatt kihagyó újonc megtartotta a 10. helyet egykiállásos stratégiájával, és zsinórban másodszor pontot szerzett a Toro Rossónak.

Percről percre tudósításunkat az eredménytáblázat alatt olvasható!

GPHírek
07:50

Hamarosan kezdünk!

Köszöntjük Kedves Olvasóinkat a Kínai Nagydíj élő közvetítésében, nemsokára kezdetét veszi a Forma-1 történetének 1000. versenye. Még mielőtt belemerülnénk a mai nap történéseibe, pillantsanak bele a jubileum alkalmából készült összeállításunkba!

KAPCSOLÓDÓ CIKK

GPHírek
07:52

A Mercedes uralta az időmérőt

A versenyhétvége előtt nem sokan tippeltek volna arra, hogy Valtteri Bottas és Lewis Hamilton az első sorból, ráadásul ebben a sorrendben rajtol majd Sanghajban, de ez történt. Ráhangolódásként az alábbi képre kattintva megnézheti a szombati nap eseményeiről készült galériánkat.

Galéria a szombati naprólForrás: Clive Mason/Getty Images
GPHírek
07:52

Nem teljes az 1000. futam rajtrácsa

A Toro Rossót a 3. szabadedzésen összetörő, emiatt az időmérőt kihagyó Alex Albon csak a bokszutcából indulhat, mivel új kasztnit kapott a futamra, de mást is cseréltek nála, az összes erőforráselemből újat szereltek be az autójába, valamint egy nullkilométeres váltót is kapott. Nem mellesleg a mai a Toro Rosso 250. versenye, aligha ilyen jubileumról álmodtak, habár Kvjat 11. helye nem rossz eredmény.

GPHírek
07:53

Wolff és Binotto szelfizett

A jubileumi verseny alkalmából egy bővített csoportképre is összeállt a mezőny csapatfőnökökkel és korábbi pilótákkal. A hangulat ekkor még nyugodt volt, Leclerc és Sainz székfoglalózott egyet, Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke pedig felkérte Toto Wolffot, a Mercedes csapatfőnökét egy közös fotóra.

 

GPHírek
07:58

Ilyen gumik maradtak

A Pirelli az egykiállásos stratégiát tartja a leggyorsabbnak a futamra, mégpedig úgy, hogy lágyon kell kezdeni, majd a 18. körben feltenni a fehér oldalfalú kemény gumit, és azzal elmenni a verseny végéig. A második leggyorsabb szerintük az, ha a 19. körig közepesen megy valaki, majd utána vált keményre, a kétkiállás csak ezután következik. Alább láthatják, hogy melyik keverékből kinek mennyi friss abroncsa maradt a futamra.

GPHírek
08:04

Hűvös és szeles az idő

A levegő hőmérséklete 19, az aszfalté 29 fokos.

GPHírek
08:06

Öt perc van hátra

Ennyi idő múlva indul el a felvezető kör az 1000. futamra, szép lassan mindenki elfoglalja a helyét az autóban.

GPHírek
08:12

Verstappen megpördült!

A felvezető körben a kettes kanyarban forgott meg, de visszaveheti a helyét a rajtrácson. Nem ő volt az egyetlen, Kubica is keresztbe állt. Érdekes kezdés, a hűvös idő már most kezd kifogni a versenyzőkön.

GPHírek
08:15

Rajt: Hamilton az élre állt

Nagyon óvatos volt a mezőny, de Hamilton így is meg tudta előzni Bottast, Leclerc pedig Vettelt. Verstappen maradt az ötödik Gasly előtt. Hátrébb egy baleset is történt, Kvjat ment neki Norrisnak, virtuális biztonsági autó lépett érvénybe.

GPHírek
08:17

Mindkét McLaren benne volt a buliban

Kvjat először Sainz-cal ért össze a hatos kanyar kijáratán, ez a kontakt lökte neki Norrisnak, akinek az autója a levegőbe emelkedett, egyelőre mindenki folytatni tudta, mindkét McLaren meglátogatta a szerelőket. 

GPHírek
08:18

2. kör: Újra zöld

Folytatódhat a verseny, Hamilton vezet Bottas és Leclerc előtt. Hamilton amiatt aggódik, hogy átment egy törmelékdarabon, a bal elsőjét figyeli a csapat.

GPHírek
08:20

3. kör: Bottas már DRS-en kívül

Hamilton egy kör alatt biztonságos távolságba került csapattársától, aki így nem támadhatta az egyenesben. A McLaren közben közölte Norrisszal, hogy sérült a padlólemeze, de tovább tud menni. Vettel egy másodpercen belül van Leclerc-hez képest.

GPHírek
08:21

4. kör: Vettel támadja Leclerc-t

Fél másodpercre van a monacóitól, hamarosan helycserét látunk a vörösöknél?

GPHírek
08:22

5. kör: Hamilton egyre jobban elhúz

Már közel 2 másodperc az előnye Bottas előtt. Hátrébb a bokszból rajtoló Albon megelőzte Giovinazzit és már a 15. helyen halad.

GPHírek
08:24

6. kör: Kvjatot megbüntették

Áthajtásos büntetést kapott a McLarenek megtorpedózásáért, közben pedig ismét elhagyta a pályát, amikor Strollt próbálta kívülről megelőzni a hatos kanyarban. Leclerc elfékezte magát, úgy tűnik, Vettel jelenleg gyorsabb, de nem tud előzni.

GPHírek
08:26

7. kör: A Ferrarik már 5 másodpercen kívül

Ekkor az előnye Hamiltonnak az élen, már Bottas is 2,5 másodperccel van mögötte. Kvjat közben letöltötte a büntetését, Giovinazzi pedig elsőként jött ki tervezett cserére, közepes gumit kapott a lágyak helyett.

GPHírek
08:28

8. kör: Vettel nem tágít

Folyamatosan 1 másodpercen belül van Leclerc-hez képest, mindkét egyenesben nyitja a DRS-t, de valódi támadást nem tudott intézni a csapattárs ellen.

GPHírek
08:29

9. kör: Vettelt sürgeti mérnöke

A német azt mondta, hogy próbál közelebb kerülni, miután a mérnöke arra figyelmeztette, hogy most kell nyomnia. A Ferrari a jelek szerint nem állítja félre Leclerc-t.

GPHírek
08:30

10. kör: Mégis rászóltak Leclerc-re

Egyelőre nem azt mondták, hogy engedje el Vettelt, hanem azt, hogy növelnie kell a tempót, különben félreállítják a négyszeres világbajnok elől.

GPHírek
08:32

11. kör: Leclerc elengedte Vettelt

A csapat arra utasította, hogy álljon félre, amit a célegyenes végén meg is tett annak ellenére, hogy szerinte elkezdett elhúzni a csapattársától. Közben Räikkönen megelőzte Hülkenberget és feljött a 9. helyre.

GPHírek
08:34

12. kör: Jönnek a kerékcserék

Egyelőre nem az élmezőnybne, hanem hátrébb, Hülkenberg csatlakozott a két Haashoz, akik két körrel ezelőtt váltottak kemény gumira. Már a Renault-n is a fehér oldalfalú Pirelli virít. Vettel hátránya az elejében közel 10 másodpercnél is több Hamiltonhoz képest, és továbbra is távolodik, hiába engedte el őt Leclerc.

GPHírek
08:35

13. kör: Leclerc nem elégedett

Nem nyelte le könnyen az elengedést, a mérnöke igyekszik nyugtatni. Közben Vettel csúnyán elfékezte a hosszú egyenes végi hajtűt, amivel a monacóit 1 másodpercen belüle húzta magára.

GPHírek
08:38

14. kör: Leclerc Vettel nyakán liheg

Éppen csak 1 másodpercen kívül van, miközben mindketten 8-9 tizeddel lassabb köröket mennek a vezető Hamiltonnál, aki 4,5 másodperccel vezet Bottas előtt.

GPHírek
08:39

15. kör: A Ferrari egyelőre tanácstalan

Leclerc ismét közölte a csapattal, hogy tudna gyorsabban menni Vettelnél, bár nem tudja, hogy ez érdekli-e a csapatot, ő mindenesetre szólt. A mérnöke azt válaszolta, hogy most beszélik át a helyzetet.

GPHírek
08:41

16. kör: Vettelt hajtja a csapat

Most ő kapta meg ugyanazt az üzenetet, amit korábban Leclerc, azaz, hogy nyomja jobban a gázt. A jelek szerint bármit is csinál a Ferrari, nincs válasza a Mercedes tempójára. 

GPHírek
08:43

17. kör: Hülkenberg feladta

Újabb Renault-blama, hiába az új MGU-K, a franciák a negyedik kiesésüket is elkönyvelhetik a szezonban. Leclerc közben hibázott és 1,6 leszakadt Vetteltől, Verstappen pedig kereket cserélt az 5. helyről, és feltette a kemény gumikat. Ez is egy kiállásnak tűnik.

GPHírek
08:44

18. kör: Vettel a bokszban

A Ferrari reagált Verstappenre, és Vettelnek is feltette a kemény keveréket. Norris közben szárnyat cserélt, mert leért a bal első véglapja. Vettel visszajött Verstappen elé.

GPHírek
08:46

19. kör: Verstappen beszúrt Vettelnek

A hátsó egyenes végén bevetődött a Ferrari mellé, meg is előzte, az utolsó kanyar előtt azonban Vettel visszavette a pozíciót egy kicsit leterelve a Red Bullt a pályáról. Mindeközben a holland megfutotta a leggyorsabb kört.

GPHírek
08:48

20. kör: Leclerc nem jön

Szinte biztosan Verstappen mögé jönne vissza, már akkor sem tudta volna maga mögött tartani a Red Bullt, ha Vettel helyett ő jön ki. A mérnöke azt mondta neki, hogy addig maradnak kint, amíg csak tudnak a szemmel láthatóan fogyó gumikon.

GPHírek
08:49

21. kör: Bottas a bokszban

A Mercedes is felteszi a kemény gumikat, Hamilton kint maradt, több mint 5 másodperc volt az előnye Bottasszal szemben. A finn a harmadik helyre tért vissza Leclerc mögé.

GPHírek
08:51

22. kör: Hamilton is kijött

Sima kerékcsere az ötszörös világbajnoknál is, a másik Mercedesre is felkerült a kemény gumi. Nem sokkal mögötte Leclerc is megjárta a bokszot, jócskán Vettel és Verstappen mögé térve vissza. Hamilton megtartotta a vezetést. Gasly is kint járt, egy kicsit csatázott még Räikkönennel, majd visszavette a 6. helyet.

GPHírek
08:53

23. kör: Bottas közelebb került Hamiltonhoz

Csak 1,8 másodperc a hátránya a csapattárs mögött, legutóbb pedig a leggyorsabb kört is megfutotta. Hamilton közben nem érti, hogy miért Bottas állt ki elsőnek, a mérnöke azonban megnyugtatta, hogy a verseny végén Hamilton lesz előnyben.

GPHírek
08:55

24. kör: Leclerc hatalmasat vesztett

1,6 másodperccel volt Vettel mögött a négyszeres világbajnok kerékcseréje előtt, most pedig 13 másodperccel van lemaradva a csapattárstól. Bottas közben nem tágít, 1,5 másodpercre követi Hamiltont és megint futott egy leggyorsabb kört.

GPHírek
08:56

25. kör: A Mercedes továbbra is másik ligában van

Bottas egy másodperccel autózik gyorsabb köröket Vettelnél és Verstappennél, miközben már 1,4 másodpercre van Hamiltontól.

GPHírek
08:58

26. kör: Bottas belassult

Ebben a körben 5 tizedet kapott Hamiltontól, de nem a brit gyorsult, hanem Bottas vesztett sokat. 

GPHírek
09:00

27. kör: Hamilton újra biztonságban

Bottas 2,5 másodpercre szakadt le tőle, őt 8 másodperccel Vettel követi, aki 4 másodperces előnyt autózott ki Verstappen előtt. Hátrébb Stroll és Giovinazzi csatája szolgáltat némi izgalmat, a kanadai megelőzte az Alfát és feljött a 13. helyre.

GPHírek
09:02

28. kör: Leclerc zárkózik Verstappenre

Még elég messze van, de folyamatosan hoz a Red Bullon, a legutóbbi körben 8 tizedet. Még 7 másodpercet kell lefaragjon. Räikkönen közben megelőzte Grosjeant és már ő a kilencedik.

GPHírek
09:03

29. kör: A Ferrari nem spórol

Legalábbis Leclerc, akinek azt mondták, hogy ne foglalkozzon a gumikkal, csak nyomja a gázt. Ezt meg is teszi a monacói, jelenleg ő a leggyorsabb a pályán, 6,3 másodpercre van Verstappentől.

GPHírek
09:05

30. kör: Leclerc két kiálláson lehet

A B terven gondolkozik a Ferrari, mérnöke ezt mondta a monacóinak, akinek ez megmagyarázná a tempóját. Albon a hatos kanyarban Magnussen ellen mutatott be egy szép előzést és feljött a 11. helyre.

GPHírek
09:06

31. kör: Szárnycsere Kvjatnál

A rajt utáni ütközés teljesen tönkretette az orosz versenyét, valószínűleg az ott szerzett sérülést nem tudta tovább elviselni a szárny, amit most cserélt le a Toro Rosso.

GPHírek
09:07

32. kör: Leclerc nagyon közeledik

Már csak 3,7 másodpercre van Verstappentől, a legutóbbi körben 1 másodpercnél is többet faragott le.

GPHírek
09:09

33. kör: Hamilton ráhajt a leggyorsabb körre?

Afelől érdeklődött a rádión, hogy jelenleg kié a dicsőség. „Jelenleg Valtterié a leggyorsabb kör” – felelte a csapat.

GPHírek
09:11

34. kör: Verstappen a bokszban

A Red Bull sem tudja egy cserével végigcsinálni a versenyt, a holland kijött és közepes gumikat kapott. Leclerc kint maradt. Verstappen Gasly elég jött vissza az 5. helyre.

GPHírek
09:12

35. kör: Vettel is a bokszban

Ő is megkapja a közepeseket Verstappenre reagálva, vissza is jön a Red Bull elé. Kérdés: mit lép erre a Mercedes?

GPHírek
09:14

36. kör: Jönnek a Mercedesek is

Egyszerre ráadásul. Mindketten közepeseket kaptak, használtat, mivel a Mercedesnek nem maradt új szettje a futamra. Leclerc egyelőre elválasztotta őket, Hamilton vezet, Bottas a harmadik, utána jön Vettel és Verstappen.

GPHírek
09:16

37. kör: Vettelé a leggyorsabb kör

1:34.836-os ideje azt jelenti, hogy ha most intenék le a versenyt, ő kapná az extra pontot. Bottas közben elkezdett ráesni a kemény gumikon haladó Leclerc-re.

GPHírek
09:17

38. kör: Bottas nem tudott előzni

A hosszú egyenes végén kívülről bevetődött a Ferrari mellé, de Leclerc jól védekezett, nem hagyott helyet a Mercedesnek a kanyar kijáratán.

GPHírek
09:19

39. kör: Bottas elment Leclerc mellett

Ezúttal már nem tudott mit tenni a monacói, az egyenesben Bottas simán kikerülte DRS-sel. Sokat vesztett a csatával, Hamilton 5,8 másodperccel vezet előtte.

GPHírek
09:21

40. kör: Hamilton a leggyorsabb az elején

1:36.0-s kört ment a címvédő, mögötte Bottas 1:37.1-et, Leclec, 38.4-et, Vettel 36-6-ot, Verstappen 36.4-et. Vettel lassan 1 másodpercen belül lesz Leclerc mögött.

GPHírek
09:23

41. kör: Mire vár a Ferrari?

Leclerc továbbra sem jön ki, noha 2 másodperccel lassabb köröket megy a többieknél. Így aligha jut el a végéig úgy, hogy ne esne vissza legalább az 5. helyre.

GPHírek
09:24

42. kör: Vettel megelőzte Leclerc-t

Ezúttal nem csapatutasítással, hanem DRS-sel a hosszú egyenesben. Nem is várt tovább a Ferrari, Leclerc-t kihívta a bokszba és feltette neki a közepes gumikat. A monacói kissé megtorpant az elindulásnál, 15 másodperccel Verstappen mögé tért vissza.

GPHírek
09:26

43. kör: Kvjat feladta

Betolták a Toro Rossót a garázsba. Az élen nyugodt a helyzet, Hamilton 8 másodperccel vezet Bottas előtt, aki 3,5 másodperccel van Vettel előtt.

GPHírek
09:27

44. kör: Leclerc 5 tizedet hozott Verstappenen

Ez azonban aligha lesz elég 11 körrel a vége előtt, hiszen a Ferrari pilótájának lemaradása 13,6 másodperc Verstappen mögött. 

GPHírek
09:29

45. kör: Leclerc gyorsult

Most már 1,3 másodperccel ment jobb kört Verstappennél. Erre a tempóra lenne szüksége ahhoz, hogy utolérje a Red Bullt a leintés előtt, 1:34.8-as köre a leggyorsabb körtől sem volt messze.

GPHírek
09:33

46. kör: Lassult a Ferrari

Leclerc nem tudja stabilan hozni az 1:35 alatti köröket, most 8 tizeddel lassab volt mint előzőleg. Az élen Hamilton 7,2 másodperccel van Bottas előtt, akit Vettel már 4,6 másodperccel leszakadva követ. Leclerc mögött Gasly a senkiföldjén autózik, a pontszerző helyeket Ricciardo, Pérez, Räikkönen és Albon teszi teljessé.

GPHírek
09:34

47. kör: Räikkönen Pérezzel harcol

Az első két futamon pontot szerzett a finn, ma is jó úton halad felé, a 9. helyen haladva a 8. Pérezt támadja.

GPHírek
09:35

48. kör: Hamilton Bottasért aggódik

Arról érdeklődött, hogy nyomás alatt van-e csapattársa Vettel miatt. Mérnöke azt mondta, hogy nincs, de a futam végén még lehet.

GPHírek
09:36

49. kör: Leclerc nem lesz veszélyes Verstappenre

A jelenlegi tempójával legalábbis biztosan nem, csak 6 tizedet hozott a hollandon, hátránya még mindig 10 másodperc fölötti.

GPHírek
09:36

50. kör: Hamilton rámegy a leggyorsabb körre?

Megkérdezte, hogy Leclerc megkaparintotta-e, mire a mérnöke mondta, hogy nem, még mindig Vettelé a leggyorsabb kör 1:34.8-cal. A Mercedes világbajnoka jelenleg 1:36 eleji időket autózik.

GPHírek
09:38

51. kör: Leclerc váltója rakoncátlankodik

A csapat jelenleg vizsgálja, hogy mi lehet a gond. Talán emiatt nem közelít eléggé Verstappenre?

GPHírek
09:40

52. kör: Nincs baj a Ferrarival

Minden rendben van a váltóval – válaszolta Leclerc-nek a mérnöke. A legutóbbi körben 1,1 másodpercet hozott a Red Bullon. Norrist közben betolták a McLaren szerelői a garázsba, ő is feladta a futamot.

GPHírek
09:42

53. kör: Három kör van hátra

Hacsak valami váratlan nem történik, az első hét helyen nem fog változni a sorrend. Az esély erre a 7-8. helyen van, Pérez 1,8 másodperccel követi Ricciardót. A 10. helyen autózó Albon is veszélyben lehet, Grosjean DRS-távolságon belül van mögötte.

GPHírek
09:43

54. kör: Gasly a bokszban

A Red Bull vélhetően a leggyorsabb kört próbálja meg elhappolni Vetteltől, a francia pilóta lágy gumit kapott. Grosjean majdnem elment Albon mellett a hátsó egyenesben, de a Toro Rosso pilótája kivédte a támadást.

GPHírek
09:44

55. kör: Hamilton útban a győzelem felé

Nem próbálkozik leggyorsabb körrel a brit, valószínűleg nincs is annyi a gumijában, 6.8 másodperccel van Bottas előtt, amikor megkezdi az utolsó kört.

GPHírek
09:48

Hamilton megnyerte a Kínai Nagydíjat

Hatodik győzelmét aratta Sanghajban a Mercedes világbajnoka, mögötte Bottas jött be a második helyen. A versenyt Alain Prost intette le. A Mercedes zsinórban a harmadik kettős győzelmét aratta, ilyen jól pedig még soha nem kezdte az idényt a csillagos alakulat. Vettel lett a harmadik, Verstappen a negyedik. A további sorrend az első tíz helyen: Gasly, Ricciardo, Pérez, Räikkönen, Albon. Pierre Gasly megfutotta a verseny leggyorsabb körét, így az ezért járó pont az övé, valamint a Red Bullé lett.

Köszönjük a figyelmet, hamarosan jelentkezünk a szöveges összefoglalóval!

Még több bejegyzés