Az ezredik F1-es nagydíjat Hamilton magabiztosan nyerte meg, miután lerajtolta Bottast. A Ferrarik kezdettől fogva nem tudták tartani a lépést a Mercedesszel, ráadásul Vettel és Leclerc közé besomfordált a szemfüles Verstappen.
Ausztráliában Valtteri Bottasnak ért győzelmet, hogy lerajtolta a pole-ból induló Mercedest, Kínában viszont Lewis Hamilton visszavágott, és ugyanilyen formában nyerte meg az F1 ezredik futamát, illetve állt élre a világbajnoki tabellán. A hétvége nagy részében lassabb volt csapattársánál, de amikor számított, határozottan magához ragadta a kezdeményezést.
Győzelme simább volt a vártnál, a Ferrarik nem tudták megszorongatni, Sebastian Vettel a Mercedesek helyett saját csapattársával és Max Verstappennel harcolt.
A rajtot a páros oldalról kapták el jobban, Hamilton és Charles Leclerc egyaránt megelőzte csapattársát, kicsit hátrébb Sergio Pérez is négy helyet lépett előre a 12.-ről.

Az első kanyarkombináción fennakadás nélkül átjött a mezőny, de a hajtűkanyarban Danyiil Kvjat megcsúszott és pingpongozott a McLarenekkel, először Carlos Sainzéval koccant, majd irányíthatatlanul a külső íven tehetetlen Lando Norriséval, ettől mindkét narancssárga autó szervizre kényszerült, és a mezőny végére esett. Kvjat bokszutcán áthajtásos büntetést kapott a hibáért. „Nem értek egyet vele, zárt ajtók mögött beszélni fogok a sportfelügyelőkkel” – szögezte le az orosz.
Egymást tartották fel a ferrarisok
A rövid VSC-periódus után Hamilton néhány kör alatt 3 mp-re lerázta Bottast, és több mint kétszer ennyire Leclerc-t. A Ferrari nem nézte tétlenül az egyre nagyobb lemaradást, a 10. körben utasították a monacóit, hogy engedje el a szemmel láthatóan gyorsabb Vettelt.
Sokat ettől sem változott a helyzet, Vettel nemhogy közelített volna Hamiltonékhoz, a hátránya 10 másodperc fölé nőtt, többször elfékezte magát, ráadásul Verstappen is utolérte a piros párost. A Ferrari szívhatta a fogát, mert az egymást akadályozó versenyzőkkel veszélybe került a 4. hely is, hiszen egyszerre nem fogadhatták az autókat kerékcserére. Nem is tudták egymás mögött tartani a pilótáikat.

A Red Bull a 17. helyre lőtt, az elévágással kis híján rögtön két helyet nyertek Verstappennek. A holland ráesett Vettel nyakára, a hajtűkanyarban bevetődött mellé, ahol tavaly ütköztek, de a túlcsúszásának hála a német kínkeservesen visszaszerezte a pozíciót. „A Max elleni csatában jól szórakoztam, tudtam, hogy meg fogja próbálni, és majd belülre kell vágnom, ami működött is.
– nyilatkozta.
A kopott gumin tovább pályán tartott Leclerc viszont a körök múlva megejtett bokszkiállása után nagyon lemaradt, látótávolságon kívülre került tőlük. Rádión közölte vele a Ferrari, hogy a B terven gondolkodnak, ami az egy- helyett a kétkiállásos stratégiát jelentette.

Mindez azt eredményezte, hogy az előtte haladók a 34. körtől bebiztosították magukat egy újabb kerékcserével, Verstappen, Vettel és a Mercedesek szép sorban bejöttek a depóba, nehogy bajba kerüljenek a kopott abroncson. Leclerc az utolsó 14 körben próbálhatta meg behozni a 15 másodperces lemaradását Verstappentől, de komolyan nem fenyegette, néhány másodperccel mögötte futott be. „Át kell látnom a teljes képet, beszélnem kell a mérnökökkel. Biztos megvan az oka a döntésnek” – mondta a futamról és az utasításról.
A Mercedes mérlege 3/3
Idén mindhárom versenyt a Mercedes nyerte, Hamilton 68 ponttal vezeti a tabellát a 62 pontos Bottas előtt, a 3. Verstappen és a 4. Vettel még csak 39, illetve 37 egységnél tart.
„Ide érkezve nem tudtuk, hol leszünk a Ferrarihoz képest, nagyon gyorsak voltak előző versenyen – jelentette ki Hamilton. – Az állás továbbra is szoros köztünk. Fogalmam sincs, hogy alakul majd a következő verseny.” Bottas elismerte, hogy az első méterek voltak döntők. „Az első etapban a piszkos levegőben nem tudtam követni [Hamiltont]. Kár a rajtért, kipörögtem a kerekeim. Ott vesztettem el a győzelmet” – mondta.

A másik Red Bullt vezető, 6. helyen végző Pierre Gasly lett az első idén, aki kihasználta az ingyen kerékcsere lehetőségét a nagy futam végi előny birtokában,és a lágy gumira váltva megfutotta a leggyorsabb kört, és bezsebelte az érte járó pontot.
Mögé Daniel Ricciardo a 7. helyre hozta be a Renault-t, a csapat azonban most sem tudta mindkét autót eljuttatni a célig. Lehet, hogy valamilyen műszaki hibából kifolyólag, de Nico Hülkenberg nem volt jó formában, a kiesése előtt Pérez és Kimi Räikkönen megelőzte, aztán a kerékcserék sorát megnyitó Romain Grosjean szintén. Utóbbi hármasból Grosjean végül lemaradt a pontszerzésről, mert bár a frissebb gumin a futam végén támadta Alexander Albont, az időmérőt egy nagy baleset miatt kihagyó újonc megtartotta a 10. helyet egykiállásos stratégiájával, és zsinórban másodszor pontot szerzett a Toro Rossónak.
Percről percre tudósításunkat az eredménytáblázat alatt olvasható!
Hamarosan kezdünk!
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat a Kínai Nagydíj élő közvetítésében, nemsokára kezdetét veszi a Forma-1 történetének 1000. versenye. Még mielőtt belemerülnénk a mai nap történéseibe, pillantsanak bele a jubileum alkalmából készült összeállításunkba!
A Mercedes uralta az időmérőt
A versenyhétvége előtt nem sokan tippeltek volna arra, hogy Valtteri Bottas és Lewis Hamilton az első sorból, ráadásul ebben a sorrendben rajtol majd Sanghajban, de ez történt. Ráhangolódásként az alábbi képre kattintva megnézheti a szombati nap eseményeiről készült galériánkat.

Nem teljes az 1000. futam rajtrácsa
A Toro Rossót a 3. szabadedzésen összetörő, emiatt az időmérőt kihagyó Alex Albon csak a bokszutcából indulhat, mivel új kasztnit kapott a futamra, de mást is cseréltek nála, az összes erőforráselemből újat szereltek be az autójába, valamint egy nullkilométeres váltót is kapott. Nem mellesleg a mai a Toro Rosso 250. versenye, aligha ilyen jubileumról álmodtak, habár Kvjat 11. helye nem rossz eredmény.
Ready to race, we’re 250 Grands Prix old today! ?? #250GP#ChineseGP ???? pic.twitter.com/OdSuHoGkwt
— Toro Rosso (@ToroRosso) 2019. április 14.
Wolff és Binotto szelfizett
A jubileumi verseny alkalmából egy bővített csoportképre is összeállt a mezőny csapatfőnökökkel és korábbi pilótákkal. A hangulat ekkor még nyugodt volt, Leclerc és Sainz székfoglalózott egyet, Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke pedig felkérte Toto Wolffot, a Mercedes csapatfőnökét egy közös fotóra.
Plenty of action even before the #ChineseGP begins...
— Formula 1 (@F1) 2019. április 14.
?? Leclerc and Sainz battle for a chair
?? Binotto and Wolff grab a selfie
?? Everyone in position for #Race1000! pic.twitter.com/15jBWijJft
Surely the best Team Principals' selfie in @F1 history ?????? #Race1000@MercedesAMGF1pic.twitter.com/DZXhIYyVka
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) 2019. április 14.
Ilyen gumik maradtak
A Pirelli az egykiállásos stratégiát tartja a leggyorsabbnak a futamra, mégpedig úgy, hogy lágyon kell kezdeni, majd a 18. körben feltenni a fehér oldalfalú kemény gumit, és azzal elmenni a verseny végéig. A második leggyorsabb szerintük az, ha a 19. körig közepesen megy valaki, majd utána vált keményre, a kétkiállás csak ezután következik. Alább láthatják, hogy melyik keverékből kinek mennyi friss abroncsa maradt a futamra.
New and used ?? #Fit4F1#ChineseGP ???? https://t.co/87yHFRKyjUpic.twitter.com/aEMn3iqsYa
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) 2019. április 13.
Hűvös és szeles az idő
A levegő hőmérséklete 19, az aszfalté 29 fokos.
The conditions as we prepare for lights out ??#ChineseGP ???? #Race1000pic.twitter.com/SF0CwfXCBt
— Formula 1 (@F1) 2019. április 14.
Öt perc van hátra
Ennyi idő múlva indul el a felvezető kör az 1000. futamra, szép lassan mindenki elfoglalja a helyét az autóban.
????#F1#ChineseGP ???? #Race1000#MakeItCountpic.twitter.com/P7lQyYlMkX
— SportPesa Racing Point F1 Team (@RacingPointF1) 2019. április 14.
Eyes on the prize for @ValtteriBottas ??#ChineseGP ???? #Race1000pic.twitter.com/Gny2KRwgWX
— Formula 1 (@F1) 2019. április 14.
Verstappen megpördült!
A felvezető körben a kettes kanyarban forgott meg, de visszaveheti a helyét a rajtrácson. Nem ő volt az egyetlen, Kubica is keresztbe állt. Érdekes kezdés, a hűvös idő már most kezd kifogni a versenyzőkön.
FORMATION LAP UNDER WAY!
— Formula 1 (@F1) 2019. április 14.
And Verstappen goes for a little spin ??#ChineseGP ???? #Race1000pic.twitter.com/YgOPP1zNKj
Rajt: Hamilton az élre állt
Nagyon óvatos volt a mezőny, de Hamilton így is meg tudta előzni Bottast, Leclerc pedig Vettelt. Verstappen maradt az ötödik Gasly előtt. Hátrébb egy baleset is történt, Kvjat ment neki Norrisnak, virtuális biztonsági autó lépett érvénybe.
Mindkét McLaren benne volt a buliban
Kvjat először Sainz-cal ért össze a hatos kanyar kijáratán, ez a kontakt lökte neki Norrisnak, akinek az autója a levegőbe emelkedett, egyelőre mindenki folytatni tudta, mindkét McLaren meglátogatta a szerelőket.
Ouch! pic.twitter.com/ZH9ei8xujO
— Craig Scarborough (@ScarbsTech) 2019. április 14.
2. kör: Újra zöld
Folytatódhat a verseny, Hamilton vezet Bottas és Leclerc előtt. Hamilton amiatt aggódik, hogy átment egy törmelékdarabon, a bal elsőjét figyeli a csapat.
3. kör: Bottas már DRS-en kívül
Hamilton egy kör alatt biztonságos távolságba került csapattársától, aki így nem támadhatta az egyenesben. A McLaren közben közölte Norrisszal, hogy sérült a padlólemeze, de tovább tud menni. Vettel egy másodpercen belül van Leclerc-hez képest.
4. kör: Vettel támadja Leclerc-t
Fél másodpercre van a monacóitól, hamarosan helycserét látunk a vörösöknél?
5. kör: Hamilton egyre jobban elhúz
Már közel 2 másodperc az előnye Bottas előtt. Hátrébb a bokszból rajtoló Albon megelőzte Giovinazzit és már a 15. helyen halad.
6. kör: Kvjatot megbüntették
Áthajtásos büntetést kapott a McLarenek megtorpedózásáért, közben pedig ismét elhagyta a pályát, amikor Strollt próbálta kívülről megelőzni a hatos kanyarban. Leclerc elfékezte magát, úgy tűnik, Vettel jelenleg gyorsabb, de nem tud előzni.
LAP 7/56
— Formula 1 (@F1) 2019. április 14.
A minor lock-up for Kvyat, and there's worse news for the Russian...
He's handed a drive-through penalty for his lap 1 collision ??#ChineseGP ???? #Race1000pic.twitter.com/7sJ3Fj3psC
7. kör: A Ferrarik már 5 másodpercen kívül
Ekkor az előnye Hamiltonnak az élen, már Bottas is 2,5 másodperccel van mögötte. Kvjat közben letöltötte a büntetését, Giovinazzi pedig elsőként jött ki tervezett cserére, közepes gumit kapott a lágyak helyett.
8. kör: Vettel nem tágít
Folyamatosan 1 másodpercen belül van Leclerc-hez képest, mindkét egyenesben nyitja a DRS-t, de valódi támadást nem tudott intézni a csapattárs ellen.
9. kör: Vettelt sürgeti mérnöke
A német azt mondta, hogy próbál közelebb kerülni, miután a mérnöke arra figyelmeztette, hogy most kell nyomnia. A Ferrari a jelek szerint nem állítja félre Leclerc-t.
10. kör: Mégis rászóltak Leclerc-re
Egyelőre nem azt mondták, hogy engedje el Vettelt, hanem azt, hogy növelnie kell a tempót, különben félreállítják a négyszeres világbajnok elől.
11. kör: Leclerc elengedte Vettelt
A csapat arra utasította, hogy álljon félre, amit a célegyenes végén meg is tett annak ellenére, hogy szerinte elkezdett elhúzni a csapattársától. Közben Räikkönen megelőzte Hülkenberget és feljött a 9. helyre.
12. kör: Jönnek a kerékcserék
Egyelőre nem az élmezőnybne, hanem hátrébb, Hülkenberg csatlakozott a két Haashoz, akik két körrel ezelőtt váltottak kemény gumira. Már a Renault-n is a fehér oldalfalú Pirelli virít. Vettel hátránya az elejében közel 10 másodpercnél is több Hamiltonhoz képest, és továbbra is távolodik, hiába engedte el őt Leclerc.
13. kör: Leclerc nem elégedett
Nem nyelte le könnyen az elengedést, a mérnöke igyekszik nyugtatni. Közben Vettel csúnyán elfékezte a hosszú egyenes végi hajtűt, amivel a monacóit 1 másodpercen belüle húzta magára.
14. kör: Leclerc Vettel nyakán liheg
Éppen csak 1 másodpercen kívül van, miközben mindketten 8-9 tizeddel lassabb köröket mennek a vezető Hamiltonnál, aki 4,5 másodperccel vezet Bottas előtt.
15. kör: A Ferrari egyelőre tanácstalan
Leclerc ismét közölte a csapattal, hogy tudna gyorsabban menni Vettelnél, bár nem tudja, hogy ez érdekli-e a csapatot, ő mindenesetre szólt. A mérnöke azt válaszolta, hogy most beszélik át a helyzetet.
16. kör: Vettelt hajtja a csapat
Most ő kapta meg ugyanazt az üzenetet, amit korábban Leclerc, azaz, hogy nyomja jobban a gázt. A jelek szerint bármit is csinál a Ferrari, nincs válasza a Mercedes tempójára.
17. kör: Hülkenberg feladta
Újabb Renault-blama, hiába az új MGU-K, a franciák a negyedik kiesésüket is elkönyvelhetik a szezonban. Leclerc közben hibázott és 1,6 leszakadt Vetteltől, Verstappen pedig kereket cserélt az 5. helyről, és feltette a kemény gumikat. Ez is egy kiállásnak tűnik.
LAP 17/56
— Formula 1 (@F1) 2019. április 14.
??: "Confirm Nico, we're going to retire the car"
Hulkenberg becomes the first DNF of the race ??#ChineseGP ???? #Race1000pic.twitter.com/GLxL923GVR
18. kör: Vettel a bokszban
A Ferrari reagált Verstappenre, és Vettelnek is feltette a kemény keveréket. Norris közben szárnyat cserélt, mert leért a bal első véglapja. Vettel visszajött Verstappen elé.
19. kör: Verstappen beszúrt Vettelnek
A hátsó egyenes végén bevetődött a Ferrari mellé, meg is előzte, az utolsó kanyar előtt azonban Vettel visszavette a pozíciót egy kicsit leterelve a Red Bullt a pályáról. Mindeközben a holland megfutotta a leggyorsabb kört.
LAP 20/56
— Formula 1 (@F1) 2019. április 14.
What a scrap between Vettel and Verstappen! ??
Max shoots past at Turn 14, but Seb squeezes back past on exit#ChineseGP ???? #Race1000pic.twitter.com/HrtBFcsEH6
20. kör: Leclerc nem jön
Szinte biztosan Verstappen mögé jönne vissza, már akkor sem tudta volna maga mögött tartani a Red Bullt, ha Vettel helyett ő jön ki. A mérnöke azt mondta neki, hogy addig maradnak kint, amíg csak tudnak a szemmel láthatóan fogyó gumikon.
21. kör: Bottas a bokszban
A Mercedes is felteszi a kemény gumikat, Hamilton kint maradt, több mint 5 másodperc volt az előnye Bottasszal szemben. A finn a harmadik helyre tért vissza Leclerc mögé.
22. kör: Hamilton is kijött
Sima kerékcsere az ötszörös világbajnoknál is, a másik Mercedesre is felkerült a kemény gumi. Nem sokkal mögötte Leclerc is megjárta a bokszot, jócskán Vettel és Verstappen mögé térve vissza. Hamilton megtartotta a vezetést. Gasly is kint járt, egy kicsit csatázott még Räikkönennel, majd visszavette a 6. helyet.
23. kör: Bottas közelebb került Hamiltonhoz
Csak 1,8 másodperc a hátránya a csapattárs mögött, legutóbb pedig a leggyorsabb kört is megfutotta. Hamilton közben nem érti, hogy miért Bottas állt ki elsőnek, a mérnöke azonban megnyugtatta, hogy a verseny végén Hamilton lesz előnyben.
24. kör: Leclerc hatalmasat vesztett
1,6 másodperccel volt Vettel mögött a négyszeres világbajnok kerékcseréje előtt, most pedig 13 másodperccel van lemaradva a csapattárstól. Bottas közben nem tágít, 1,5 másodpercre követi Hamiltont és megint futott egy leggyorsabb kört.
25. kör: A Mercedes továbbra is másik ligában van
Bottas egy másodperccel autózik gyorsabb köröket Vettelnél és Verstappennél, miközben már 1,4 másodpercre van Hamiltontól.
26. kör: Bottas belassult
Ebben a körben 5 tizedet kapott Hamiltontól, de nem a brit gyorsult, hanem Bottas vesztett sokat.
27. kör: Hamilton újra biztonságban
Bottas 2,5 másodpercre szakadt le tőle, őt 8 másodperccel Vettel követi, aki 4 másodperces előnyt autózott ki Verstappen előtt. Hátrébb Stroll és Giovinazzi csatája szolgáltat némi izgalmat, a kanadai megelőzte az Alfát és feljött a 13. helyre.
28. kör: Leclerc zárkózik Verstappenre
Még elég messze van, de folyamatosan hoz a Red Bullon, a legutóbbi körben 8 tizedet. Még 7 másodpercet kell lefaragjon. Räikkönen közben megelőzte Grosjeant és már ő a kilencedik.
29. kör: A Ferrari nem spórol
Legalábbis Leclerc, akinek azt mondták, hogy ne foglalkozzon a gumikkal, csak nyomja a gázt. Ezt meg is teszi a monacói, jelenleg ő a leggyorsabb a pályán, 6,3 másodpercre van Verstappentől.
30. kör: Leclerc két kiálláson lehet
A B terven gondolkozik a Ferrari, mérnöke ezt mondta a monacóinak, akinek ez megmagyarázná a tempóját. Albon a hatos kanyarban Magnussen ellen mutatott be egy szép előzést és feljött a 11. helyre.
31. kör: Szárnycsere Kvjatnál
A rajt utáni ütközés teljesen tönkretette az orosz versenyét, valószínűleg az ott szerzett sérülést nem tudta tovább elviselni a szárny, amit most cserélt le a Toro Rosso.
32. kör: Leclerc nagyon közeledik
Már csak 3,7 másodpercre van Verstappentől, a legutóbbi körben 1 másodpercnél is többet faragott le.
33. kör: Hamilton ráhajt a leggyorsabb körre?
Afelől érdeklődött a rádión, hogy jelenleg kié a dicsőség. „Jelenleg Valtterié a leggyorsabb kör” – felelte a csapat.
34. kör: Verstappen a bokszban
A Red Bull sem tudja egy cserével végigcsinálni a versenyt, a holland kijött és közepes gumikat kapott. Leclerc kint maradt. Verstappen Gasly elég jött vissza az 5. helyre.
35. kör: Vettel is a bokszban
Ő is megkapja a közepeseket Verstappenre reagálva, vissza is jön a Red Bull elé. Kérdés: mit lép erre a Mercedes?
36. kör: Jönnek a Mercedesek is
Egyszerre ráadásul. Mindketten közepeseket kaptak, használtat, mivel a Mercedesnek nem maradt új szettje a futamra. Leclerc egyelőre elválasztotta őket, Hamilton vezet, Bottas a harmadik, utána jön Vettel és Verstappen.
37. kör: Vettelé a leggyorsabb kör
1:34.836-os ideje azt jelenti, hogy ha most intenék le a versenyt, ő kapná az extra pontot. Bottas közben elkezdett ráesni a kemény gumikon haladó Leclerc-re.
38. kör: Bottas nem tudott előzni
A hosszú egyenes végén kívülről bevetődött a Ferrari mellé, de Leclerc jól védekezett, nem hagyott helyet a Mercedesnek a kanyar kijáratán.
39. kör: Bottas elment Leclerc mellett
Ezúttal már nem tudott mit tenni a monacói, az egyenesben Bottas simán kikerülte DRS-sel. Sokat vesztett a csatával, Hamilton 5,8 másodperccel vezet előtte.
40. kör: Hamilton a leggyorsabb az elején
1:36.0-s kört ment a címvédő, mögötte Bottas 1:37.1-et, Leclec, 38.4-et, Vettel 36-6-ot, Verstappen 36.4-et. Vettel lassan 1 másodpercen belül lesz Leclerc mögött.
41. kör: Mire vár a Ferrari?
Leclerc továbbra sem jön ki, noha 2 másodperccel lassabb köröket megy a többieknél. Így aligha jut el a végéig úgy, hogy ne esne vissza legalább az 5. helyre.
42. kör: Vettel megelőzte Leclerc-t
Ezúttal nem csapatutasítással, hanem DRS-sel a hosszú egyenesben. Nem is várt tovább a Ferrari, Leclerc-t kihívta a bokszba és feltette neki a közepes gumikat. A monacói kissé megtorpant az elindulásnál, 15 másodperccel Verstappen mögé tért vissza.
43. kör: Kvjat feladta
Betolták a Toro Rossót a garázsba. Az élen nyugodt a helyzet, Hamilton 8 másodperccel vezet Bottas előtt, aki 3,5 másodperccel van Vettel előtt.
44. kör: Leclerc 5 tizedet hozott Verstappenen
Ez azonban aligha lesz elég 11 körrel a vége előtt, hiszen a Ferrari pilótájának lemaradása 13,6 másodperc Verstappen mögött.
45. kör: Leclerc gyorsult
Most már 1,3 másodperccel ment jobb kört Verstappennél. Erre a tempóra lenne szüksége ahhoz, hogy utolérje a Red Bullt a leintés előtt, 1:34.8-as köre a leggyorsabb körtől sem volt messze.
46. kör: Lassult a Ferrari
Leclerc nem tudja stabilan hozni az 1:35 alatti köröket, most 8 tizeddel lassab volt mint előzőleg. Az élen Hamilton 7,2 másodperccel van Bottas előtt, akit Vettel már 4,6 másodperccel leszakadva követ. Leclerc mögött Gasly a senkiföldjén autózik, a pontszerző helyeket Ricciardo, Pérez, Räikkönen és Albon teszi teljessé.
47. kör: Räikkönen Pérezzel harcol
Az első két futamon pontot szerzett a finn, ma is jó úton halad felé, a 9. helyen haladva a 8. Pérezt támadja.
48. kör: Hamilton Bottasért aggódik
Arról érdeklődött, hogy nyomás alatt van-e csapattársa Vettel miatt. Mérnöke azt mondta, hogy nincs, de a futam végén még lehet.
49. kör: Leclerc nem lesz veszélyes Verstappenre
A jelenlegi tempójával legalábbis biztosan nem, csak 6 tizedet hozott a hollandon, hátránya még mindig 10 másodperc fölötti.
50. kör: Hamilton rámegy a leggyorsabb körre?
Megkérdezte, hogy Leclerc megkaparintotta-e, mire a mérnöke mondta, hogy nem, még mindig Vettelé a leggyorsabb kör 1:34.8-cal. A Mercedes világbajnoka jelenleg 1:36 eleji időket autózik.
51. kör: Leclerc váltója rakoncátlankodik
A csapat jelenleg vizsgálja, hogy mi lehet a gond. Talán emiatt nem közelít eléggé Verstappenre?
52. kör: Nincs baj a Ferrarival
Minden rendben van a váltóval – válaszolta Leclerc-nek a mérnöke. A legutóbbi körben 1,1 másodpercet hozott a Red Bullon. Norrist közben betolták a McLaren szerelői a garázsba, ő is feladta a futamot.
53. kör: Három kör van hátra
Hacsak valami váratlan nem történik, az első hét helyen nem fog változni a sorrend. Az esély erre a 7-8. helyen van, Pérez 1,8 másodperccel követi Ricciardót. A 10. helyen autózó Albon is veszélyben lehet, Grosjean DRS-távolságon belül van mögötte.
54. kör: Gasly a bokszban
A Red Bull vélhetően a leggyorsabb kört próbálja meg elhappolni Vetteltől, a francia pilóta lágy gumit kapott. Grosjean majdnem elment Albon mellett a hátsó egyenesben, de a Toro Rosso pilótája kivédte a támadást.
55. kör: Hamilton útban a győzelem felé
Nem próbálkozik leggyorsabb körrel a brit, valószínűleg nincs is annyi a gumijában, 6.8 másodperccel van Bottas előtt, amikor megkezdi az utolsó kört.
Hamilton megnyerte a Kínai Nagydíjat
Hatodik győzelmét aratta Sanghajban a Mercedes világbajnoka, mögötte Bottas jött be a második helyen. A versenyt Alain Prost intette le. A Mercedes zsinórban a harmadik kettős győzelmét aratta, ilyen jól pedig még soha nem kezdte az idényt a csillagos alakulat. Vettel lett a harmadik, Verstappen a negyedik. A további sorrend az első tíz helyen: Gasly, Ricciardo, Pérez, Räikkönen, Albon. Pierre Gasly megfutotta a verseny leggyorsabb körét, így az ezért járó pont az övé, valamint a Red Bullé lett.
Köszönjük a figyelmet, hamarosan jelentkezünk a szöveges összefoglalóval!