A verseny felénél úgy tűnt, a Ferrari kettős győzelmet arathat Bahreinben, de előbb Sebastian Vettel esett hátra saját hibájából kifolyólag, majd 10 körrel a leintés előtt az addig magabiztosan élen haladó Charles Leclerc motorja kezdett dadogni, és ez elég volt ahhoz, hogy a táv közepén szenvedő Lewis Hamilton elhalássza a győzelmet.
"Annyira szerencsés vagyok – ismerte el a rádióban a címvédő még menet közben, miután elhúzott az első győzelmére készülő monacói mellett. – Charles-nak borzasztó balszerencséje volt, remekül vezetett." Az autóból kiszállva hozzátette:
Ez a srác még sok futamot nyer majd a jövőben.
Leclerc futamát keretbe foglalták a nehézségek, de az elején még legyőzte őket: gyengén rugaszkodott el a pole-ból, az egyenesben Sebastian Vettel, pár kanyar után Valtteri Bottas előzte meg, és Lewis Hamilton rohamát is vissza kellett vernie,
azonban mindkét riválisát visszaelőzte 6 körön belül
és biztonságos, 4 mp körüli előnyt épített ki az élen az első kerékcserékig (összesen két forduló volt belőlük).
Ez később tovább, két számjegyűre nőtt, mivel üldözői egymást kezdték aprítani. A krach a 46. kör tájékán ütött be, az egyik henger adta meg magát, mert a monacói pilóta tempója látványosan csökkent az egyenesekben. Hamilton és Bottas így könnyedén lehagyta, és csak az mentette meg a 3. helyet számára, hogy az utolsó körökre beküldték a Safety Cart, máskülönben Max Verstappen is elmegy mellette.
"Nehéz lenyelni, de ez hozzátartozik a versenyzéshez – mondta Leclerc, akinek ez az első dobogós eredménye az F1-ben. – Sajnos a mai nem a mi napunk volt, de a csapat csodálatosan dolgozott, hogy Ausztrália után visszavágjunk. Persze, hihetetlenül csalódott vagyok, de egy ilyen mindig van a szezonok során, és kihoztuk belőle a legtöbbet. Nagyon nehéz ezt megemészteni, de köszönet a csapatnak az egész hétvégén csodás autóért, és biztos vagyok abban, hogy erősebben térünk majd vissza."
Némi vigaszt a leggyorsabb kör jelenthet neki, amiért további egy pontot írnak a számlájára.
Hamilton a futam elején visszaelőzte Bottast, aztán egy körrel korábbi bokszkiállásának köszönhetően Vettel elé ugrott – a Ferrari nyilván nem tudta egyszerre kiszolgálni Leclerc-t és Vettelt –, ám az újabb szett lágy gumin nem érezte a ritmust, és a német a 23. körben lehagyta.
A következő kerékcserénél fordult a kocka, Hamilton magára talált és a 38. fordulóban szép csatában újra Vettel elé nyomult, aki ekkor dobta el annak lehetőségét, hogy a Ferrarinak legalább az ezüstérem meglegyen Leclerc balszerencséjét követően: a küzdelem közben megforgott a 4-es kanyar kijáratánál,
kockásra fékezte az egyik gumiját, ami vibrációt okozott és ettől néhány másodperccel később leszakadt az első szárnya.
"Sajnálom srácok, az én hibám volt. Váratlanul ért, és elvesztettem az autó hátulját" – mondta Vettel.
A német a 9. helyre esett vissza, ahonnan gyorsan átgázolt a középmezőny elé kerülő tagjain, de ahogy várható volt, végül csak az 5. pozícióg jutott.
A Ferrarinál és Mercedesnél kedvezőbbnek látszó gumihasználat ellenére Verstappen nem tudott beleszólni a csatába a győzelemért, a legnagyobb öröm akkor érhette, amikor átmenetileg Bottas elé került az első kerékcseréknél az elévágás jóvoltából. A finn ugyanakkor pillanatok alatt hátrébb taszította.
"Nem érdemeltük volna meg a dobogót, ezért nem vagyok szomorú" – nyilatkozta a felvetésre, hogy a verseny végi Safety Car nélkül megelőzhette volna Leclerc-t. Csapattársa, Pierre Gasly 8. lett egy újabb nem túl fényes hétvégét követően.
A biztonsági autós periódust egy
Renault számára roppant kínos jelenet okozta, Nico Hülkenberg és Daniel Ricciardo autójából ugyanis szinte egyszerre fogyott ki a szufla,
amitől egymástól látótávolságra parkoltak le a célegyenes végi bukótérben.
Addig mindketten pontszerző helyen hajtottak, különösen a hátulról induló, a 6. helyig felkapaszkodó Hülkenberg teljesítményét lehetett megsüvegelni, aki ismét verte elismertebb csapattársát.
A kiesésükből többen profitáltak, négy kisebb istálló is pontokkal gyarapodott, de érdekes módon a Haas nem volt közöttük, mivel Kevin Magnussen beleszürkült a mezőnybe, Romain Grosjean pedig kiesett, miután az első kanyarban beléhajtott Lance Stroll és ettől megsérült a padlólemeze.
Lando Norris a gyenge rajtja után szép vezetést és több előzést bemutatva a 6. helyre tornázta vissza a McLarent, amelynek másik versenyzője, Carlos Sainz igen peches volt. A spanyol Verstappent kergette az első körökben, de a támadás során ütköztek a 4-es kanyarnál, amelyben a McLaren megrongálódott és elvesztette az esélyt a jó eredményre.
"Megérkeztem a DRS-sel Max mellé a 4-es kanyarnál, aztán a külső íven egy hatalmast ütést éreztem. El sem hiszem, hogy az ő autója sérülés nélkül megúszta" – közölte Sainz.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.04.19. - 03:30Chinese Grand Prix - 1st Practice |
2024.04.19. - 07:30Chinese Grand Prix - Sprint Shootout |
2024.04.19. - 10:00Chinese Grand Prix - 2nd Practice |
2024.04.20. - 03:00Chinese Grand Prix - Sprint |
2024.04.20. - 07:00Chinese Grand Prix - Qualification |
2024.04.20. - 10:00Chinese Grand Prix - Last Practice |
2024.04.21. - 07:00Chinese Grand Prix - Race |
2024.05.03. - 05.05.Miami Grand Prix |
2024.05.17. - 05.19.Emilia Romagna Grand Prix |
2024.05.24. - 05.26.Monaco Grand Prix |
2024.06.07. - 06.09.Canadian Grand Prix |
2024.06.21. - 06.23.Spanish Grand Prix |
2024.06.28. - 06.30.Austrian Grand Prix |
2024.07.05. - 07.07.British Grand Prix |
2024.07.19. - 07.21.Hungarian Grand Prix |
2024.07.26. - 07.28.Belgian Grand Prix |
2024.08.23. - 08.25.Dutch Grand Prix |
2024.08.30. - 09.01.Italian Grand Prix |
2024.09.13. - 09.15.Azerbaijan Grand Prix |
2024.09.20. - 09.22.Singapore Grand Prix |
2024.10.18. - 10.20.United States Grand Prix |
2024.10.25. - 10.27.Mexican Grand Prix |
2024.11.01. - 11.03.Brazilian Grand Prix |
2024.11.21. - 11.24.Las Vegas Grand Prix |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |