Társoldalunk:
Hírlevél

A Ferrari drámája után Hamilton nyert Bahreinben

2019.03.31., 16:52
rendezés

A Bahreini Nagydíj eleje és vége egyaránt nagy izgalmakat hozott. Hiába a Ferrari pilótái foglalták el sokáig az első két helyet, a győzelem Hamiltoné lett, miután Vettelt megelőzte és hibába hajszolta, Leclerc motorja pedig meghibásodott.

A verseny felénél úgy tűnt, a Ferrari kettős győzelmet arathat Bahreinben, de előbb Sebastian Vettel esett hátra saját hibájából kifolyólag, majd 10 körrel a leintés előtt az addig magabiztosan élen haladó Charles Leclerc motorja kezdett dadogni, és ez elég volt ahhoz, hogy a táv közepén szenvedő Lewis Hamilton elhalássza a győzelmet.

"Annyira szerencsés vagyok – ismerte el a rádióban a címvédő még menet közben, miután elhúzott az első győzelmére készülő monacói mellett. – Charles-nak borzasztó balszerencséje volt, remekül vezetett." Az autóból kiszállva hozzátette: Ez a srác még sok futamot nyer majd a jövőben.

Kattintson a képre galériánk megtekintéséhez!Forrás: AFP/Karim Sahib

Leclerc futamát keretbe foglalták a nehézségek, de az elején még legyőzte őket: gyengén rugaszkodott el a pole-ból, az egyenesben Sebastian Vettel, pár kanyar után Valtteri Bottas előzte meg, és Lewis Hamilton rohamát is vissza kellett vernie, azonban mindkét riválisát visszaelőzte 6 körön belül és biztonságos, 4 mp körüli előnyt épített ki az élen az első kerékcserékig (összesen két forduló volt belőlük).

Ez később tovább, két számjegyűre nőtt, mivel üldözői egymást kezdték aprítani. A krach a 46. kör tájékán ütött be, az egyik henger adta meg magát, mert a monacói pilóta tempója látványosan csökkent az egyenesekben. Hamilton és Bottas így könnyedén lehagyta, és csak az mentette meg a 3. helyet számára, hogy az utolsó körökre beküldték a Safety Cart, máskülönben Max Verstappen is elmegy mellette.

Kattintson a képre galériánk megtekintéséhez!Forrás: AFP/Andrej Isakovic

"Nehéz lenyelni, de ez hozzátartozik a versenyzéshez – mondta Leclerc, akinek ez az első dobogós eredménye az F1-ben. – Sajnos a mai nem a mi napunk volt, de a csapat csodálatosan dolgozott, hogy Ausztrália után visszavágjunk. Persze, hihetetlenül csalódott vagyok, de egy ilyen mindig van a szezonok során, és kihoztuk belőle a legtöbbet. Nagyon nehéz ezt megemészteni, de köszönet a csapatnak az egész hétvégén csodás autóért, és biztos vagyok abban, hogy erősebben térünk majd vissza." 

Némi vigaszt a leggyorsabb kör jelenthet neki, amiért további egy pontot írnak a számlájára.

Vettel kicsúszott, így visszacsúszott

Hamilton a futam elején visszaelőzte Bottast, aztán egy körrel korábbi bokszkiállásának köszönhetően Vettel elé ugrott – a Ferrari nyilván nem tudta egyszerre kiszolgálni Leclerc-t és Vettelt –, ám az újabb szett lágy gumin nem érezte a ritmust, és a német a 23. körben lehagyta.

A következő kerékcserénél fordult a kocka, Hamilton magára talált és a 38. fordulóban szép csatában újra Vettel elé nyomult, aki ekkor dobta el annak lehetőségét, hogy a Ferrarinak legalább az ezüstérem meglegyen Leclerc balszerencséjét követően: a küzdelem közben megforgott a 4-es kanyar kijáratánál, kockásra fékezte az egyik gumiját, ami vibrációt okozott és ettől néhány másodperccel később leszakadt az első szárnya.

"Sajnálom srácok, az én hibám volt. Váratlanul ért, és elvesztettem az autó hátulját" – mondta Vettel.

Kattintson a képre galériánk megtekintéséhez!Forrás: AFP/Andrej Isakovic

A német a 9. helyre esett vissza, ahonnan gyorsan átgázolt a középmezőny elé kerülő tagjain, de ahogy várható volt, végül csak az 5. pozícióg jutott.

A Red Bull mellékszereplő volt

A Ferrarinál és Mercedesnél kedvezőbbnek látszó gumihasználat ellenére Verstappen nem tudott beleszólni a csatába a győzelemért, a legnagyobb öröm akkor érhette, amikor átmenetileg Bottas elé került az első kerékcseréknél az elévágás jóvoltából. A finn ugyanakkor pillanatok alatt hátrébb taszította.

"Nem érdemeltük volna meg a dobogót, ezért nem vagyok szomorú" – nyilatkozta a felvetésre, hogy a verseny végi Safety Car nélkül megelőzhette volna Leclerc-t. Csapattársa, Pierre Gasly 8. lett egy újabb nem túl fényes hétvégét követően.

Kattintson a képre galériánk megtekintéséhez!Forrás: AFP/Karim Sahib

A biztonsági autós periódust egy Renault számára roppant kínos jelenet okozta, Nico Hülkenberg és Daniel Ricciardo autójából ugyanis szinte egyszerre fogyott ki a szufla, amitől egymástól látótávolságra parkoltak le a célegyenes végi bukótérben.

Addig mindketten pontszerző helyen hajtottak, különösen a hátulról induló, a 6. helyig felkapaszkodó Hülkenberg teljesítményét lehetett megsüvegelni, aki ismét verte elismertebb csapattársát.

A kiesésükből többen profitáltak, négy kisebb istálló is pontokkal gyarapodott, de érdekes módon a Haas nem volt közöttük, mivel Kevin Magnussen beleszürkült a mezőnybe, Romain Grosjean pedig kiesett, miután az első kanyarban beléhajtott Lance Stroll és ettől megsérült a padlólemeze.

Kattintson a képre galériánk megtekintéséhez!Forrás: AFP/Andrej Isakovic

Lando Norris a gyenge rajtja után szép vezetést és több előzést bemutatva a 6. helyre tornázta vissza a McLarent, amelynek másik versenyzője, Carlos Sainz igen peches volt. A spanyol Verstappent kergette az első körökben, de a támadás során ütköztek a 4-es kanyarnál, amelyben a McLaren megrongálódott és elvesztette az esélyt a jó eredményre.

"Megérkeztem a DRS-sel Max mellé a 4-es kanyarnál, aztán a külső íven egy hatalmast ütést éreztem. El sem hiszem, hogy az ő autója sérülés nélkül megúszta" – közölte Sainz. 

Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!

GPHírek
12:42

Leclerc vezetésével a Ferrari kezd az élről

Köszöntjük Kedves Olvasóinkat a Bahreini Nagydíj élő közvetítésében! Az F1 történetének 999. futamán Charles Leclerc révén 99-re emelkedett azoknak a száma, akik pole pozíciót szereztek. A rajt előtt ajánljuk figyelmükbe az időmérő összefoglalóját.

KAPCSOLÓDÓ CIKK

GPHírek
12:53

Grosjean büntetésével módosul a rajtsorrend

Megoszlottak a vélemények arról, hogy ki volt az igazi hibás, de végül a sportfelügyelők Romain Grosjeant büntették meg Lando Norris feltartásáért az időmérő után. A francia pilóta ezzel az élre állt a büntetőpontok terén is, ő az első, aki pályafutása során már 20-nál jár.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

GPHírek
12:55

Lágy gumi nem nagyon maradt

A Ferrari furcsán használta a lágy gumikat a hétvége során, de az egyforma készletükkel lényegében ugyanoda jutottak, mint a legfőbb ellenfeleik. Hamiltonnak és a top 10-en kívülről induló Gaslynak maradt lágy abroncsa, mindkettőre érdemes lesz figyelni a taktika szempontjából.

GPHírek
16:51

Egy kerékcsere a valószínű

A mai leggyorsabb stratégia a Pirelli szerint, ha valaki közepes keverékű gumikkal indul, majd 20 kör után keményekre vált. Ezt az első 10 közül senki sem követi majd (pedig a Ferrari esetében mi is erre tippeltünk), velük kapcsolatban a Pirelli arra számít, hogy 15 kört mennek lággyal, aztán keménnyel a végéig.

Két kerékcsere sem kizárt. Lággyal 15 kör, aztán közepessel 21 kör, majd még egy közepessel a végéig. Az sem kizárt, hogy valaki lággyal kezd 22 körre, majd közepessel megpróbál végig menni, a Pirelli szerint azonban ez lassabb a korábban említett változatoknál.  

GPHírek
16:54

Sok helycserét jósol az F1 sportigazgatója

Ross Brawn szerint a három DRS zóna és az erős gumikopás miatt izgalmas verseny lesz, ő is kiemelte, hogy erős a szél, ez több pilótának is felkeltette a figyelmét. 

Az F2-es futamon is sok volt az előzés, remélhetőleg az F1-ben is nagy izgalmak lesznek, de nem sok mesterséges helycsere.

GPHírek
16:56

Valóban erős a szél

Ez nem csak az autók irányítását nehezíti, a homokot is intenzívebben hordja a pályára. 

GPHírek
16:59

Két lámpa jutott a középmezőnynek

Egy kissé barkácsolt megoldásnak tűnik a rajtlámpa, amivel a középmezőny és a sereghajtók indulását segítik. A 4-es és 5-ös jelzés látható itt, de Adam Cooper szerint a további helyszíneken a teljes lámpasort felszerelik majd.

GPHírek
17:02

A Mercedes optimista a futamra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke a Sky Sportsnak elismerte, hogy tegnap egyszerűen túl lassúak voltak, de a pénteki versenytempójuk alapján optimista volt a futamra nézve. Úgy vélte, ha pártatlan lenne, jó sztorinak tartaná Charles Leclerc pole pozícióját.

GPHírek
17:15

Rajt: Vettel átvette a vezetést

A négyszeres világbajnok lerajtolta csapattársát, akit Bottas is meg tudott előzni, majd Hamilton is keményen támadni kezdett. A középmezőnyben baleset is történt, nagy szikrákat vetett az egyik Racing Point és Grosjean visszaesett a mezőny végére.

GPHírek
17:16

2. kör: Vettel meglógott, Leclerc újra 2.

A monacói pilóta visszaelőzte Bottast a 2-es kanyarnál, majd Hamilton is leküzdötte csapattársát, aki úgy tűnik, küszködik a gumikkal, és már Verstappen is támadja őt.

GPHírek
17:17

2. kör: Stroll és Grosjean kereket cserél

Ők a rajtnál összeakadhattak, Stroll új orrkúpot is kap, Grosjeannál erre valószínűleg nem volt szükség. A mezőny végén folytatják.

GPHírek
17:17

2. kör: Leclerc futotta a leggyorsabb kört

A monacói versenyző 1,9 másodpercre üldözi Vettelt, lerázták a két Mercedest, akikre Verstappen is tapad.

GPHírek
17:19

3. kör: Verstappennek már inkább védekeznie kell

A holland pilóta a 10-es kanyarban elfékezte magát, ezért kissé lemaradt Bottas mögött és Sainz támadni kezdte. Ismét Leclerc futotta a leggyorsabb kört, 1 másodpercre van már csak Vetteltől. 

GPHírek
17:20

4. kör: Verstappen és Sainz összeakadt

A spanyol versenyző a 4-es kanyarnál megpróbálta körbeautózni korábbi csapattársát, összeérhettek, mert Sainz utána rögtön jobb első defektet kapott, és visszaesett a mezőnyben. Leclerc már 1 másodpercen belül van Vettelhez képest. 

GPHírek
17:21

5. kör: Leclerc támadja Vettelt az 1. helyért

A Ferrari történetének legfiatalabb rajtelsője utolérte a négyszeres világbajnokot és egy gyenge kísérletet tett az előzésre is, de még nem volt elég közel. 

GPHírek
17:22

6. kör: Leclerc elszáguldott Vettel mellett!

Az 5. körben üzent a rádión, hogy ő a gyorsabb, majd a DRS-sel kívülről faképnél hagyta csapattársát. A német versenyző megpróbált visszatámadni, de Leclerc pontosan védekezett és átvette a vezetést.

GPHírek
17:24

Visszajátszás: Stroll tette ki Grosjeant

A rajtnál a 3-as kanyarban Stroll volt a belső, Grosjean a külső íven, nem volt hely két autónak, és Stroll kitette a pályáról a Haas versenyzőjét, ezért sérült meg az első szárnya.

GPHírek
17:25

7. kör: Gasly beszorult a középmezőnybe

A Red Bullhoz méltatlanul, a 12. helyen halad csak, közben Sainz a 20. helyen a leggyorsabb kört futotta. Egyelőre ez nem érvényes, mert csak akkor számolják el neki a pluszpontot, ha a legjobb 10 között érne célba.

GPHírek
17:27

8. kör: Räikkönen a mérnökétől kérdezi, hogy jó-e az autója

A finn pilótától megkérdezték, hogy gond van-e az első szárnyával, ő azt felelte, hogy mondja meg a mérnöke. Az alkatrész annyira alacsonyan van, hogy a pilótafülkéből nem látható.

Leclerc továbbra is vezet, az előnye 1,7 másodperc, de két komolyabb megcsúszása is volt.

GPHírek
17:29

9. kör: Vizsgálják Sainz és Verstappen esetét

Kívülről versenybalesetnek tűnt a két fiatal korábbi koccanása, de a sportfelügyelők vizsgálni kezdték a zesetet. Verstappen az 5. helyen halad, Sainz az utolsó, 20. pozícióban megy.

GPHírek
17:30

10. kör: Korai kerékckserék kezdődnek

Räikkönen, Gasly, Albon kereket cserélt, a Red Bull pilótája most tette fel a lágy gumikat, furcsa stratégiát követ, próbál kitörni a középmezőnyből.

Stroll és Grosjean balesetét nem vizsgálják a sportfelügyelők.

GPHírek
17:32

11. kör: Leclerc növelni tudja az előnyét

A kisebb megingások ellenére a monacói versenyző már 2,8 másodpercre meglépett, Gasly közben nem bír a 16. helyezett Albonnal, lágy gumikon sem. 

Sainz és Verstappen balesetében a sportfelügyelők nem intézkednek.

GPHírek
17:32

12. kör: Korán vált közepes gumikra Verstappen

Elévágással próbálkozhat a Red Bull, a vártnál korábban kihívták Max Verstappent a bokszba, ezzel a holland pilóta visszaesett a 9. helyre, új közepes gumikkal.

GPHírek
17:34

13. kör: Bottas is a bokszban, Hamilton támadja Vettelt

Bottas közepes keverékű gumikat kapott, pont akkor, amikor Hamilton utolérte és támadni kezdte Vettelt a 2. helyért. Verstappen húzása bejött, a Mercedes csak mögé ért vissza a versenyben.

Kvjat közben kicsúszott a 11-es kanyarban, a visszajátszás szerint Giovinazzi lökte ki a pályáról.

GPHírek
17:35

14. kör: Leclerc kiáll kereket cserélni az élről

Az eddigi listavezető közepes keverékű gumikat kapott, Hamilton is követte, ezzel valószínűleg megelőzi majd Vettelt a bokszkiállás során. A leggyorsabb kör Verstappené a 13. körben, de Bottas így is körbe tudta őt autózni a következő kör során.

GPHírek
17:38

15. kör: Vettel elbukta a 2. helyet

Átmenetileg Ricciardo vezet, mivel ő még nem volt kint, az idén először áll a verseny élén ő és a Renault is. Közben Hülkenbergé a leggyorsabb kör, ő már volt kint kereket cserélni.

Fontosabb azonban, hogy a papírformának megfelelően Hamilton megelőzte a bokszban Vettelt, és mehet Leclerc után. A különbség kkörülbelül 4 másodperc.

GPHírek
17:39

16. kör: Leclerc a leggyorsabb, Ricciardo útban van

A Ferrari pilótája a 15. körben új leggyorsabb kört futott, Hamiltonnak közben meg kellett előznie Ricciardót, aki még mindig a 3. helyezett Hamilton előtt. 

GPHírek
17:40

16. kör: Lassú defekt boríthatta fel a versenyt

Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke a Sky Sports műsorában elárulta, Max Verstappen autóján lassú defekt alakult ki (feltehetőleg a koccanás után Carlos Sainzcal), ezért kellett előrehozniuk a holland pilóta kerékcseréjét. Erre aztán az egész élmezőny reagált.

GPHírek
17:42

17. kör: Hamilton biztosan két kerékcserével megy

Hamiltonnak és Gaslynak maradt új lágy szettje a verseny előtt, a Mercedes pilótája be is veti azt a második etapja során. Hamilton szintén lágyakkal kezdte a versenyt, ami azt jelenti, hogy a szabályok szerint neki még muszáj még egyszer kiállnia. Leclerc-nek már nem feltétlenül. 

GPHírek
17:43

18. kör: Kvjatot gyorshajtáson kapták, büntetést kap

A Toro Rosso pilótája a bokszutcában túllépte a sebességhatárt, ezért 5 másodperces időbüntetést kapott. Ezen akár a pontszerzése is múlhat.

Grosjean közben feladta a versenyt, valószínűleg a rajtbaleset következményei miatt.

GPHírek
17:45

19. kör: A középmezőnyben Magnussent kell figyelni

Mérnöke tájékoztatta, hogy "elég sokan kétkiállásos taktikára váltottak", neki viszont szóltak, hogy oldja meg egy kiállással. Jelenleg 13. helyezett, de akár az 5. helyért is versenyben lehet.

GPHírek
17:46

19. kör: Hamilton kicsúszott az utolsó kanyarban

A brit pilóta alaposan besokallt, és a porból jött vissza, ezzel Leclerc 5,3 másodpercre növelte az előnyét. Vettel 1,2-re van mögötte. 

A sportfelügyelők nem büntetik Kvjatot és Giovinazzit a korábbi ütközésük miatt.

GPHírek
17:49

21. kör: Bottasnál valami probléma lehet

A Mercedes pilótája simán tartja Verstappent (2,8 másodperces előnnyel), viszont Leclerc mögött már 16 másodperc a hátránya. Lehetséges, hogy ő így próbálja kihúzni egy kerékcserével, de így is hamarosan összejön egy bokszkiállásnyi különbség.

Vettel közben felzárkózott a gumikkal küzdő Hamiltonra, aki 6,3 másodpercre van Leclerc mögött.

GPHírek
17:51

23. kör: Vettel megelőzte Hamiltont

A négyszeres világbajnok a 4-es kanyarnál, külső ívről, DRS-sel kerülte meg a Mercedest (ez nem sikerült Sainznak Verstappen ellen), és visszavette a 2. helyet az ötszörös világelsőtől. Hamilton láthatóan küzd a gumikkal. 

GPHírek
17:52

24. kör: Eddig minden ideális Leclerc számára

A fiatal versenyző a pole pozícióból ugyan elrontotta a rajtot, de szorgosan visszazárkózott, átvette a vezetést, majd profitált az alternatív taktikán lévő Hamilton és Vettel csatározásából, így 7,5 másodpercre növelte az előnyét. Ezzel az elévágás lehetősége elveszett a többieknek, ha így marad, persze.

GPHírek
17:54

25. kör: Ricciardo eddig bírta kerékcsere nélkül

A Renault pilótája most ment ki az első és valószínűleg egyetlen kerékcseréjére, a végén már nagyon gyenge köröket futott, és kezdett útban lenni a 6. helyezett Hülkenbergnek is. Azausztrál versenyző a 12. helyre jött vissza.

GPHírek
17:56

26. kör: Generációs szakadék alakult ki a középmezőnyben

Az ifjú Norris megelőzte a mezőny legrutinosabb tagját, Räikkönent, és átvette tőle a 7. helyet. Vettel közben lassan meglépett Hamiltontól, de a hátránya még mindig 8 másodperc Leclerc mögött.

GPHírek
18:00

29. kör: Most szünetelnek a csaták a futamon

Norris előzése után a mezőnyben mindenhol kisebb-nagyobb távolságok alakultak ki, valószínűleg mindenki kivár, hogy mi lesz a kerékcserék második hulláma során. Ez néhány körön belül egyébként is esedékes lehet. 

GPHírek
18:03

31. kör: Ricciardo megelőzte Magnussent

Egy kisebb küzdelem azért így is akadt a mezőnyben, az új gumikon küzdő Ricciardo megelőzte Magnussent a 11. helyért. Ennek még lehet jelentősége a pontszerző helyek esetében. 

GPHírek
18:06

32. kör: Leclerc előnye tovább növekszik

Leclerc lendülete nem hagy alább, 8,7 másodperc körüli előnnyel vezeti a versenyt csapattársa, Vettel előtt. Közben Stroll visszavette a körét Verstappentől, érdekesség, hogy Verstappen megint próbált védekezni, ahogy tavaly Esteban Oconellen is tette, annak ütközés lett a vége.

GPHírek
18:07

32. kör: Verstappen és Hülkenberg a bokszban

Mindketten lágy gumikat kaptak, a Red Bullnál gond volt, 4,7 másodperc alatt végeztek csak, ez pont elég volt ahhoz, hogy Verstappen beragadjon Räikkönen mögé.

GPHírek
18:09

34. kör: Verstappen visszaelőzte Räikkönent

Az ifjú hollandvisszaszerezte a 6. helyet, ahova valószínűleg eredetileg is várták őt a kerékcsere előtt. Räikkönen a kör végén ki is ment a bokszba új lágy gumikért, pont a két Toro Rosso mögé ért vissza a 15. helyre.

GPHírek
18:10

34. kör: Hamilton másodszor is kiállt a bokszba

Az ötszörös világbajnok most kapott közepes keverékű gumikat, erre Vettelnek reagálnia kellene, ha a Ferrari nem akarja, hogy a Mercedes ismét eléjük vágjon a bokszban.

GPHírek
18:11

35. kör: Vettel is jön új közepes szettért

Nem sokat hezitáltak most a Ferrarinál, de Hamilton így is lőtávolban maradt mögötte, pedig neki még lekörözötteket is előznie kellett a kivezető körén. Az ő abroncsai már melegek, így csata lesz a 2. helyért.

GPHírek
18:13

36. kör: Leclerc küszködött, kihívták kereket cserélni

24 másodperc előnye volt Bottas előtt, új közepes szettet kapott, és visszaért a használt gumikon futó Mercedes elé. Hamiltoné a leggyorsabb kör 1:33.528-cal, ezzel most átmenetileg az övé a bónuszpont. 

GPHírek
18:14

37. kör: Hamilton keményen támadja Vettelt

A 4-es kanyarban nagyon közel került a Ferrarihoz, de Vettel kőkeményen védte a helyét, és egyelőre megtartotta a 2. helyet. 

GPHírek
18:14

37. kör: Vettel megelőzte Bottast, akit ki is hívtak

A finn versenyzőt megint mozgó útakadálynak használták, de amikor Vettel megelőzte, kihívták kereket cserélni. 

GPHírek
18:16

38. kör: Hamilton megelőzte Vettelt, aki meg is pördült

Hamilton ugyanott, a 4-es kanyarban támadta Vettelt, át is vette tőle a 2. helyet, majd Vettel autójának hátulja kitört, a német versenyző megpördült. Később, a hosszú egyenesben levált az első vezetőszárny is Vettel autójáról. 

GPHírek
18:17

39. kör: Leclerc megfutotta a leggyorsabb kört

Az előnye 7,5 másodperc Hamilton előtt, Vettel a 9. helyre esett vissza a baleset és a bokszkiállás után. Hülkenberg és Ricciardo kemény csatát vív a 6. helyért. 

GPHírek
18:19

Visszajátszás: Vettel szárnya egyszer csak levált

Russell éppen visszavette tőle a körét a hátsó egyenesben, amikor egyszerűen levált a Ferrari első szárnya. A visszajátszások alapján nem látni, hogy valahol megsérült volna.

GPHírek
18:21

41. kör: Vettel megelőzte Norrist, feljött a 7. helyre

A német pilóta a két Renault-t is befoghatja, főleg, hogy Ricciardo az 1-es kanyarban nekiment Hülkenbergnek, és megsérült az első szárnya.

GPHírek
18:22

42. kör: Vettel megelőzte Ricciardót is

A Ferrari-pilótának könnyű préda volt korábbi csapattársa, aki használt gumikon és sérült első szárnnyal megy. A következő áldozat honfitársa, Hülkenberg lehet.

GPHírek
18:24

43. kör: Vettel feljött az 5. helyre

Hülkenberg megelőzése után Verstappen nyomába eredhet, a hátránya 26 másodperc 13 körrel a vége előtt. Ennyit aligha tud behozni a Red Bullon.

GPHírek
18:27

45. kör: Leclerc továbbra is magabiztosan vezet

A Ferrari versenyzője 9,3 másodperccel halad Hamilton előtt, az övé a leggyorsabb kör is. Arra nincs lehetősége, hogy extra kerékcserével hajtson a leggyorsabb körre, ezt az élmezőnyből csak Hamilton és Verstappen próbálhatja meg, de a Red Bull pilótájának ez nagy kockázatot jelentene.

GPHírek
18:28

46. kör: Valami nem jó Leclerc motorjával

Rádión jelentette a hibát, és 2 másodpercet vesztett Hamiltonnal szemben, a különbség 8 másodperc alá csökkent. 10 kör van hátra.

GPHírek
18:29

47. kör: Rohamosan csökken Leclerc előnye

A Ferrari pilótája már csak 5,1 másodperccel megy Hamilton előtt, gyorsan ki kellene találni valamit, hogy megtarthassa a vezetést.

GPHírek
18:30

48. kör: Leclerc előnye 3 másodperc alá csökkent

Hamilton lőtávolban van, idő kérdése, hogy mikor előzi meg Hamilton. Francesco Cigarini oda sem néz, ő az a szerelő, akit Räikkönen tavaly itt elütött a bokszban.

GPHírek
18:31

48. kör: A visszatáplálás lehet a gond

Az energia-visszanyerő rendszer adhatta meg magát Leclerc autóján. A Ferrari pilótája kénytelen volt megadni magát, Hamilton átvette a vezetést.

GPHírek
18:33

49. kör: Hamilton vezet, Leclerc a 2. helye is veszélyben

Leclerc az előző körben 1:40.426-ot futott, Bottasnak is szóltak, hogy kapcsoljon rá, ő 1:35.317-et  futott, a különbség 28 másodperc.

GPHírek
18:35

50. kör: Nyugtatják Leclerc-t a rádión

Azt mondták neki, hogy ezzel a tempóval megtarthatja a 2. helyet, de nem mondtak igazat neki a rádión, Bottas 1 kör alatt 8 másodpercet hozott rajta, és már csak 20 másodperc a hátránya. A 2. helyet is nehéz lesz megtartani.

GPHírek
18:37

51. kör: Bottas már csak 13 másodpercre van Leclerc-től

Ha a Ferrari ennél jobb tempóra nem lesz képes, akkor Bottas simán megelőzi majd őt, és még az is lehet, hogy Verstappen is veszélyes lehet majd rá.

GPHírek
18:38

52. kör: Hamilton a váltóra panaszkodik

Az élen álló pilóta a leváltások miatt aggódik, de már 18 másodperccel vezet, így nem kell aggódnia. Bottas már bőven látótávolságon belül van Leclerc mögött. 

GPHírek
18:40

54. kör: Bottas is megelőzte Leclerc-t

A Ferrari pilótája sansztalan volt a célegyenesben, Verstappennek közben szóltak, hogy ő is utol fogja érni Leclerc-t. 

GPHírek
18:42

54. kör: Mindkét Renault egyszerre kiesett

Bő 3 körrel a leintés előtt mindkét Renault a bukótérben áll, külsérelmi nyom nincs rajtuk, valószínűleg egyszerre romlottak el vagy egyszerre fogyott el az üzemanyaguk.

GPHírek
18:43

55. kör: A Safety Car menti meg Leclerc dobogóját?

A két Renault miatt beküldték a Safety Cart. Ha a biztonsági autó mögött intik le a mezőnyt, Leclerc a dobogón maradhat, ha nem, akkor még talán pontot sem kap majd.

GPHírek
18:44

56. kör: Sainz ismét kiesett

A spanyol pilóta a második futamot sem fejezi be, a bokszban kiszállt az autójából. Lehetséges, hogy taktikai kiesésről vanszó, mert nem volt közel a pontszerző helyekhez.

GPHírek
18:49

57. kör: Hamilton szerencsével győzött

A Safety Car csak az utolsó kör végén vonult le a pályáról, így az utolsó körökben Max Verstappennek már nem volt lehetősége, hogy megelőzze az erőforrással küzdő Charles Leclerc-t a 3. helyért, aki a leggyorsabb körért bónuszpontot kap. Bottas bejött a 2. helyen, Vettel csak az 5. lett a megpördülés és az első szárny hibája miatt. Norris, Räikkönen, Gasly, Albon és Pérez a pontszerzők további sorrendje.

Köszönjük a figyelmet, nemsokára jövünk összefoglalóval és további hírekkel!

Még több bejegyzés