Nappal Charles Leclerc a leggyorsabb a bahreini pályán, az időmérőt és a futamot viszont éjszaka rendezik. A Ferrari egykörös tempójára eddig nincs válasz a mezőny többi tagjától.
Sokáig kellett várni, mire említésre érdemes esemény történt a Bahreini Nagydíj harmadik szabadedzésén, mivel azt nappal rendezték, így a körülmények nem tükrözik az este zajló időmérő edzés és a szintén éjszakai futam során várható helyzetet. Ebből következően a mezőny komótosan, a tegnapról megmaradt gumikat használva kezdte meg a 60 perces tréninget.
A péntek este a hűtéssel bajlódó Alfa Romeo olasz pilótája, Antonio Giovinazzi nem volt rest, az elsők között megjelent az aszfaltcsíkon, ahogy csapattársa, Kimi Räikkönen is kisvártatva követte. Eleinte csak Ferrari-motoros csapatok futottak mért köröket, köztük a gyári istálló két pilótája, de ők is csak a tegnap már bevetett lágy gumikkal köröztek.

Az idők nem voltak különösebben jók, de a csapatok sem vették komolyan a mai délutánt, a Williams például még ma is flow-vis festékkel vonta be az autóját, és aerodinamikai elemek működését vizsgálta. Räikkönen a kormányán megjelenő feliratokkal bajlódott, Lance Stroll pedig gumit vitt fel a bokszutcában a szerelőállásnál, ezért pár pillanatra közel került a vártnál lassabban haladó Lewis Hamilton autójához.
A két Mercedes csak az első harmad végén jelent meg a pályán, eleinte ők is használt gumikkal mentek.
Volt pillanat, amikor a két Ezüstnyíl állt az élen, sőt, Max Verstappen is futott átmeneti 1. helyet érő kört, de később a Scuderia két autója is kapott új lágy szetteket, amik nagy lépéselőnybe hozták Leclerc-t és Vettelt. A monacói pilóta futott előbb mért kört, ezzel akkor 1 másodperc fölé növelte a különbséget az ellenfelekhez képest, és erre csak Vettel tudott érdemben reagálni.

A német pilóta köre nem lett annyira tiszta, mint a monacói versenyzőé (bár az utolsó szektorban ő sem tudott gyorsabb lenni Verstappennél), így ezúttal a 2. hely jutott neki, de így is alaposan feladták a leckét a Mercedesnek. Hamilton az utolsó pillanatban 0,7 másodperces hátránnyal feljött a 3. helyre, megelőzte a 0,8 másodpercet kapó Bottast, de
az autójuk láthatóan idegesebben viselkedett a Ferrariknál.
Az élmezőnyhöz ezúttal a Haas pilótája, Romain Grosjean került, ismét feltűnően jól szerepelt a renault-s Nico Hülkenberg (aki nagy fölénnyel verte csapattársát, Daniel Ricciardót), és befért a legjobb 10 közé mindkét McLaren is, amelynek versenyzői talán a bahreini tulajdonos előtt is próbálnak jó formát mutatni.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
Jön az utolsó szabadedzés
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat a Bahreini Nagydíj harmadik szabadedzésének élő közvetítésében! Ez az utolsó szabadedzés a hétvégén, ráadásul nappal, így kevésbé hasznos a csapatoknak, időből viszont mindig hiány van, így bizonyára ismét nagy lesz a forgalom. Tartsanak velünk!
Pénteken a Ferrari volt a leggyorsabb
Nappal és éjszaka is a Ferrari diktálta a tempót. A kezdés előtt ajánljuk figyelmükbe az összefoglalóinkat!
Hosszabb etapokon árnyaltabb a kép
A Ferrari egy körön nagyon jónak tűnt pénteken, a hosszabb etapokon azonban nem ők diktálták a tempót. Esélylatolgató elemzésünkből további részleteket is megtudhatnak!
Pályabemutatónk Bereznay Danival
A Bahreini Nagydíj előtt is készítettünk pályabemutatót a Mercedes esport-pilótájával, Bereznay Danival. Akkor még nem tudtuk, de kettő helyett három DRS zóna lett a hétvégére.
Ettől az epizódtól nyereményjátékot is indítunk, az első kérdést a videóban találhatják, a választ pedig ide várjuk az időmérő végéig. Sok sikert kívánunk!
Pole pozíciót szerzett Mick Schumacher az F2-ben
A korábbi hétszeres világbajnok Michael Schumacher fia a 8. helyet szerezte meg pályafutása első F2-es futamán, ezzel a fordított rajtrácsot kihasználva a pole pozícióból indulhat a vasárnapi versenyen. A nyitófutamon csak egy újon, Anthoine Hubert szerepelt jobban nála.
?? TOP TEN (CHEQUERED FLAG) ??
— Formula 2 (@FIA_F2) March 30, 2019
Latifi
Ghiotto
Sette Camara
Hubert
Deletraz
de Vries
Aitken
Schumacher
Matsushita
Zhou (FL)#BahrainGP ???? #F2
Eközben Japánban
A 2009-es világbajnok Jenson Button a Super GT mezőnyében tesztel, címvédőként. Tegnap volt 10 éve, hogy Button megnyerte az idénynyitó Ausztrál Nagydíjat a Brawn GP versenyzőjeként, ezzel megkezdte diadalmenetét a világbajnoki cím felé.
Just for @Sareyware here is a black and blue Honda... driven by some bloke from the west country called Benson... (though I only got pics of Naoki in the car today). pic.twitter.com/dHBGJUhWPc
— Cllr Sam S Collins (@NorthHertsSam) March 30, 2019
Nincs feltűnően meleg
Fázni nem fog senki Bahreinben, de a 40 fokos aszfalt és a 26 fok körüli levegő hőmérséklet nem kifejezetten extrém.
Mérlegelni hívták Norrist
A McLaren még pont időben teljesítette az FIA szúrópróbaszerű mérlegelését, így ez már nem zavarja majd őket a szabadedzés során.
Visit to the weighbridge, done. ?? Time to make those final preparations ahead of FP3 going green. #BahrainGP ???? pic.twitter.com/MJkKnNR7h1
— McLaren (@McLarenF1) March 30, 2019
Zöld zászló!
Giovinazzi rögtön pályára lépett, miután az Alfa Romeónál megoldották a hűtés problémáját, ami mindkét autójukat hátráltatta a tegnap esti tréningen.
Elkezdődött a harmadik, egyben utolsó szabadedzés Szahírban, a csapatoknak 1 órájuk maradt elvégezni az utolsó simításokat az időmérő előtt. #BahrainGPpic.twitter.com/u9dnl6l72N
— Origo GPhírek (@origoGPhirek) 2019. március 30.
Törmelék maradt a pályán
Giovinazzi autója felszívott az aszaltról egy letört karosszériaelemet, ez valószínűleg még az F2-es futamról maradt a pályán, és nem az Alfa Romeóról tört le.
Magnussen elkezdett egy gyors kört
Aztán abba is hagyta, kemény gumikkal volt kint, de nem fejezte be a mért körét. Gasly közben még sapkában beszélget, nem siet kifelé.
A Williams máris elromlott
George Russell autóján a DRS-sel lehet probléma, ezt Karun Chandhok, a Sky Sports riportere tolmácsolta, mert a csapatrádión a közvetítésben semmi sem érthető.
Vettel lágy gumival kezd
A német pilóta 1:31.617-tel kezd lágy gumikon, ez nem kifejezetten jó kör, de Vettel láthatóan nem fényes gumikkal volt kint, ez feltehetőleg a tegnap már bevetett szett újbóli felhasználása. Leclerc-nél hasonló a helyzet.
Leclerc bő 1 tizeddel Vettel mögött
A monacói pilóta 0,139 másodperccel lassabb volt csapattársánál, ehhez két nagyobb megcsúszás is hozzájárult. Az első a 4-es kanyarban sok időt elvitt.
Giovinazzi a gumikkal küszködik
A bal első abroncsát nem tudja üzemi hőfokra melegíteni, pedig már kezdődne a mért köre. Rádión jelentette a problémát.
Még csak Ferrari-motorral futottak gyors kört
Giovinazzi a leggyorsabb volt az utolsó szektorban, de így is kapott 0,515 másodpercet a két gyári Ferraritól. Mire ezt leírtam, körbeért Räikkönen is (+0,144 mp) és Ricciardo a Renault-val (+0,49).
Az egykörös időmérőkre emlékeztet ez az edzés
A nem reprezentatív körülmények miatt nincs nagy forgalom, bár ébredezik azért a mezőny. Simán lehet követni egy-egy autót, ami éppen mért kört kezd.
Megérkezett Bottas is
Az edzés egyharmada után a Mercedes is munkához lát, szintén lágy gumikkal. Räikkönen közben nem tudott eligazodni a kormányán megjelenő feliratok között, inkább visszatért a bokszba.
A nem túl reprezentatív körülmények miatt nem kapkodják el a csapatok a dolgot a harmadik edzésen, 20 perc elteltével a mezőny nagy részének mért ideje sincs, a két Ferrari vezet. #BahraingGPpic.twitter.com/vCp11SPm0D
— Origo GPhírek (@origoGPhirek) 2019. március 30.
Bottas átvette Kvjattól a vezetést
Kvjat néhány másodpercre átvette a vezetést, de Bottas 1:31.169-cel az élre állt, 0,423 másodperccel verve az orosz pilótát. Közben Hamilton is melegítő kört kezdett.
Bottas puts down a marker - the Finn goes 0.423s quicker than Vettel#BahrainGP ???? #F1pic.twitter.com/iKOYuyDQ44
— Formula 1 (@F1) March 30, 2019
Kitart a használt gumik mellett a Ferrari
Vettel és Leclerc továbbra is használt lágy gumikkal próbálkozik, Hamilton most kezd mért kört, némi forgalommal maga előtt. Nem sokkal később el is vette a lábát a pedálról és próbált teret kialakítani egy újabb próbálkozáshoz.
Hamilton egy hajszállal gyorsabb Bottasnál
A brit pilóta 1:31.016-ot ért el, ez 0,095 másodperccel jobb Bottas eredményénél. A kettes szektor végén még nagyobb volt az elsőnye, de vele is kiszúrt az oldalszél és a stabilitását vesztő Mercedes.
A továbbra is használt gumikon köröző Ferraritól a Mercedes vette át a stafétát, Lewis Hamilton annak ellenére az élre állt, hogy nagyon küzd az autójával. #BahrainGPpic.twitter.com/gSZGK0lqJA
— Origo GPhírek (@origoGPhirek) 2019. március 30.
Teszteléssel foglalkozik a Williams
Még a harmadik szabadedzésen is látható flow-vis festék George Russell autóján, jól látható, hogy a Williams továbbra sem ismerte ki az FW42-est.
Räikkönen kislányát nem hatja meg a szabadedzés
Rianna bájosan játszott egy belépőkártyával édesanyja karjában az Alfa Romeo garázsában, Räikkönen kisfia, Robin már inkább érdeklődő volt. Az egész család eddig nem nagyon kísérte el a száguldó apukát a versenyekre.
Verstappen megelőzte a Mercedeseket
"Nagyon erős első kör volt" - kommentált Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke a Sky Sports műsorában, látva, hogy pilótája 1:30.959-cel az élre állt.
Verstappen is now out on track... and straight away he goes quickest ??
— Formula 1 (@F1) March 30, 2019
TOP 5
VER ???
HAM
BOT
HUL
LEC#BahrainGP ???? #F1pic.twitter.com/Ft2u15ntyz
Megint takarítani kellett a pályát
Egy sportbíró ismét befutott két törmelékért, nem kizárt, hogy ez is az F2-es futamról maradt, de már 38 perce az F1-eseké az aszfaltcsík.
Leclerc szintet lépett új gumikkal
A monacói pilóta 1:29.569-re gyorsult az előző köre során, az első két szektorban 7, illetve 6 tizedet vert Verstappenre, a kör végén viszont lényegében egyforma gyorsak voltak. Vettel erre nem tudott reagálni, 0,169 másodperccel lassabb volt, csak a kör végén volt ő a leggyorsabb.
A Ferrarik feltették az új gumikat és feladták a leckét a Mercedesnek. Leclerc gyorsabb volt Vettelnél. #BahrainGPpic.twitter.com/Hb6rmxqnY3
— Origo GPhírek (@origoGPhirek) 2019. március 30.
A bahreini pálya környékét élvezhetjük
10 perccel az edzés vége előtt annyira nem történik semmi, hogy a rendező a pálya környékét, körhintát és a bokszutcát mutatja. Szerencsére Lando Norris elkezdett egy mért kört, de elvették a képet.
Igyekszik a McLaren a "hazai" futamán
A spanyol pilóta a 4. helyre katapultálta a McLarent, mielőtt Lando Norris a 3. helyre ugrott, megelőzve őt és Max Verstappent is. A wokingi csapatnak fontos ez a verseny, mert a bahreini királyi család jelentős tulajdonrésszel rendelkezik az anyavállalatban.
Ricciardo továbbra sem bír Hülkenberggel
A Renault pilótája 2 másodperccel lassabb Leclerc-nél, Hülkenberg a 4. helyre ugrott 1,3 másodperccel lemaradva a Ferrari versenyzőjétől.
Bottas csak közelíteni tudott a Ferrarikhoz
A finn pilóta 0,8 másodpercet kapott Leclerc-től, az utolsó kanyarban látványosan túlfutott a kerékvetőn, de a hátrányát már az első két szektorban összeszedte.
Hamilton nagy hátránnyal a 3. helyezett
A brit pilóta is összeszedett 0,7 másodperc hátrányt, a Ferrarik új gumis tempójával senki sem tudta felvenni a lépést. Kérdés, hogy ebből mennyi marad az időmérőre, de az biztos, hogy a Scuderia az egykörös tempó terén igen meggyőző eredményeket ért el.
Köszönjük szépen a figyelmet, nemsokára jövünk az összefoglalóval és a további hírekkel!