Az Ausztrál Nagydíj második szabadedzésén is Lewis Hamilton bizonyult a leggyorsabbnak, de a Red Bull és a Ferrari gyaníthatóan nem erőltette meg magát. Charles Leclerc és a mezőny több tagja így is megpördült Melbourne-ben.
Lewis Hamilton és a Mercedes maradt az élen az idénynyitó Ausztrál Nagydíj második szabadedzésén is, de az ötszörös világbajnokot árnyékként követte csapattársa, Valtteri Bottas. A többiekről ez nem mondható el, hiszen az Ezüstnyilat vezető brit pilóta 0,8 másodperccel verte legközelebbi riválisát, a Red Bullt vezető Max Verstappent.
Ennyiből azt is hihetnénk, hogy borítékolható a Mercedes fölénye a hétvége során, azonban a Red Bullok és a Ferrarik is visszafogott tempóban közlekedtek, mindössze néhány századdal voltak gyorsabbak a 6. helyezett Kimi Räikkönennél, aki reálisnak tűnő, 0,972 másodperces hátrányt szedett össze a Mercedeshez képest.

Verstappen és az edzés legvégén motorgonddal küzdő Pierre Gasly ráadásul az általános protokolltól eltérve az edzés utolsó perceire időzítette az időmérő-szimulációt, addig a mezőnyben egyedüliként a sárga jelzésű közepes keverékkel szerepeltek a köridőtáblázaton. A pálya állapotának javulása magyarázhatja a döntésüket, ahogy a Ferrari szereplésének is ez lehet az egyik oka.
A Mercedes ellenfelei ráadásul nem gyorsultak annyit, amennyit a közepes és a lágy abroncs közötti tempókülönbség indokolna,
így bár nem zárható ki, hogy az Ezüstnyilak diktálják a tempót Melbourne-ben, a Ferraritól és a Red Bulltól is jobb eredmények várhatók a továbbiakban. Az erős szél és a továbbra is gyenge tapadású pálya sokak életét megkeserítette: Az első tréningen balesetet szenvedett Alexander Albon kétszer is megpördült, de Räikkönen, Vettel, Giovinazzi, Russell és Leclerc is megjárta a pálya szélét.

A Ferrari fiatal igazolása a 4-es kanyar rázókövén forgott meg, de szerencséjére és lélekjelenlétének köszönhetően a falat elkerülte, ahogy a többiek is megúszták a komolyabb baleseteket, így a Charlie Whiting helyére beugró versenyigazgatónak, Michael Masinak sem volt komolyabb feladata a második tréning alkalmával.
Nico Hülkenberg után a második edzésen Daniel Ricciardónak is meggyűlt a baja a Renault-val,
a csapat műszaki hibát hárított el a tréning elején, ezért a helyiek kedvence csak késéssel tudta megkezdeni a gyakorlást, de végül 8. lett kevesebb mint 1 tizeddel lemaradva a „B liga” legjobbjától, Räikkönentől. Érdekesség, hogy Leclerc mindössze a 9. helyezett lett a Ferrarival, Lance Stroll pedig előrébb végzett, mint rutinosabb csapattársa, Sergio Pérez.
A Williams továbbra is bő 1,7 másodperccel lassabb még a McLarentől is, így egyértelműnek tűnik, hogy a brit istálló a leggyengébb tagja az idei mezőnynek, de a hátrányuk csökkent a Mercedeshez képest, így az legalább nem fenyegeti őket, hogy az időmérőn nem jutnak be a 107%-os időhatáron belülre.
FP2 - final classification
— Formula 1 (@F1) March 15, 2019
The top 3⃣ drivers all did 3⃣3⃣ laps #AusGP#F1pic.twitter.com/AgGqfdPrVQ
Kezdődik a hosszú hétvége, indul az F1 is!
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat az idénynyitó Ausztrál Nagydíj második szabadedzésének élő közvetítésében! Még mindig korán van, de már a második szabadedzés kezdődik, igyekszünk sok érdekes részlettel szolgálni.
Mercedes-Ferrari csata Melbourne-ben
Az előző évek során és a tesztek alatt látottak alapján nem meglepő, hogy a Mercedesek és a Ferrarik kezdtek az élen az első szabadedzésen, az árnyalatnyi időkülönbségek azonban ismét izgalmassá teszik a szezonkezdetet.
Íme Bottas hajmeresztő megforgása
A Mercedes pilótája harcias kedvvel kezdte az első szabadedzést, de a 3-as szektorban megcsípte a füvet, kicsúszott, majd a visszafordulás során is majdnem összetörte az autóját. Furcsa hiba volt egy élcsapat pilótájától.
That was a quick turnaround... FP2 is just half an hour away!#AusGP ???? #F1pic.twitter.com/cfG929lpNX
— Formula 1 (@F1) March 15, 2019
Gyászszalag a Ferrari tagjain is
A Mercedes mellett a Ferrari is fekete szalaggal emlékezik Charlie Whitingra, az F1 legendás versenyigazgatójára, aki tüdőembólia következtében csütörtökön halt meg Melbourne-ben. A Haas az autó orrkúpján matricával tiszteleg.
Megjavult az F1 TV
A tavalyi bukdácsolást folytatva az első szabadedzésen is használhatatlannak bizonyult az F1 előfizetéses online tévéje, de az ügyfélszolgálat szerint a második tréningre orvosolták a gondokat. Nos, az androidos app még nem működik.
?? We are aware that some customers faced difficulties viewing F1TV during FP1.
— The Official F1® Help Channel (@F1Help) March 15, 2019
In order to get this working for FP2, we have disabled timing information from the leaderboard on F1TV, which is now only available on the Live Timing app. pic.twitter.com/MO3qY8zDfz
Zöld zászló!
Romain Grosjean az első a pályán a sárga jelzésű abroncsokkal, a többiek között sokan vannak, akik még csak öltöznek, Bottas még a sisakot sem viselte.
?? GREEN LIGHT ??
— Formula 1 (@F1) March 15, 2019
FP2 is go in Albert Park ??
Follow the live timing and commentary >> https://t.co/MddmLh2Nm7#AusGP ???? #F1pic.twitter.com/ZD1AjOnVre
Grosjean mért kört is futott
1:25.634-gyel kezd a Haas pilótája, a kör során a differenciálmű állítására kérték, azt mondták neki, hogy így lesz olyan, amilyennek várják az autó viselkedését.
Leclerc egyelőre nem gyorsabb Grosjeannál
A Ferrari pilótája kemény gumikat kapott, elsőre bő egy másodperccel elmaradt Grosjean eredményétől, bár a francia pilóta közepesekkel ment. Az F1 TV időmérésében láthatók a miniszektorok eredményei is, volt, ahol Leclerc volt a leggyorsabb, de ez is kevés volt.
Gasly átvette a vezetést, Räikkönen füvet nyírt
A Red Bull pilótája 1:25.401-gyel az élre állt, bő 2 tizedet vert Grosjean eredményére szintén sárga jelű gumikkal, közben Kimi Räikkönen kiszélesítette a pályát az 1-es kanyarnál.
Even two-time #AusGP winners can't resist the grass sometimes
— Formula 1 (@F1) March 15, 2019
A little FP2 gardening for Kimi Raikkonen ??#AusGP ???? #F1pic.twitter.com/GduKHN19i9
Megélénkült a forgalom
A 20 pilóta közül már 13-nak van mért köre, talán nem meglepő, de a két Williams áll az utolsó két helyen. Magnussen diktálja a tempót a Haas volánja mögött.
Vettel is megcsípte a füvet
A Ferrari pilótája Räikkönenhez hasonlóan az 1-es kanyar féktávjánál számította el magát. Közben valamit igen nagy lendülettel javítanak Ricciardo autóján, az ausztrál pilótának nincs még köre a délután.
Räikkönen megint az élmezőnyben
Az Alfa Romeo pilótája az 5. helyezett volt a svájci Alfával, aztán jött Verstappen és átvette a vezetést. Hamilton is abszolút legjobb 1-es szektort futott.
A két Ezüstnyíl az élen
Először Hamilton javította meg a korábbi legjobb köridőt 1:23.582-vel, majd jött Bottas is 1:23.879-cel, a 3. helyezett továbbra is Verstappen.
Előkerült Hülkenberg is, aki az első tréninget kénytelen volt kihagyni, elektromos hiba miatt.
Tovább javítottak a Mercedesek
A különbség hasonló, 0,233 másodperces maradt, de Hamilton és Bottas is javítani tudott, a leggyorsabb kör most 1:23.206.
FP1 was a steady run for @danielricciardo after issues prevented Hulkenberg going out
— Formula 1 (@F1) March 15, 2019
One flying lap later though he's nearly two whole seconds back from a flying @LewisHamilton ??#AusGP ???? #F1pic.twitter.com/XLYMFctauc
Előkerült Ricciardo is a javítások után.
A Ferrariknak még nincs komoly körük
Leclerc egyelőre csak a 14. helyezett, Vettel pedig csak a 17. a sorrendben, miközben Hamilton 1:23.140-re gyorsult, az előnye már majdnem 3 tized Bottas előtt.
Az állás az első harmad után
Ez még csak részeredmény, ráadáasul folyamatosan változik, de íme az első 10 helyezett állása 30 perc után:
Hamilton, Bottas, Verstappen, Magnussen, Kvjat, Gasly, Albon, Grosjean, Hülkenberg, Räikkönen.
A Ferrarik piros gumikkal is elmaradtak a Mercedesektől
Leclerc és Vettel is megkapta a hétvégi leglágyabb kerekeket, de a Mercedesek tempójával egyelőre nem tudtak mit kezdeni. A német pilóta a 4. helyre jött fel, Leclerc csak a 8. helyezett, Räikkönen az Alfával tartja az 5. pozíciót.
Albon megint kicsúszott
Ezúttal a 3-as kanyarban sokallt be, kissé levágta a füvet, de az autója egyben maradt, miután a szerelői összerakták a második szabadedzésre.
Bottas az első 1:23 alatt
A finn pilóta is megkapta a piros gumikat, 1:22.648-cal átvette a vezetést, pedig elfékezés és rosszul sikerült kigyorsítás is volt a körében. Hamilton és Vettel most van melegítő körön, de elég nagy forgalomba kerültek.
Hamilton egy hajszállal ismét vezet
A brit pilóta 1:22.600-val ismét az élre állt, Bottas 00,48 másodperccel áll mögötte, Vettel továbbra is csak a 4. helyezett a két Mercedes és Gasly mögött.
Az állás féltávnál
Halfway through FP2 and it's @ValtteriBottas at the top of the timing sheet
— Formula 1 (@F1) March 15, 2019
It's race conditions out there and they're getting faster all the time - see the full halfway verdict ??????#AusGP ???? #F1pic.twitter.com/oS7AZdfftp
Már csak ketten maradtak sárgák
Két pilóta kivételével mindenki a piros jelzésű lágy abroncsokkal futotta már a legjobb mért körét, ez nem meglepő, hiszen a második szabadedzés második felében már a hosszabb etapokra terelődik a csapatok figyelme. A két kivételes versenyző Verstappen és Sainz.
Az F1 TV az internet Williamse
A második szabadedzés elején az ügyfélszolgálat azt írta, hogy elhárultak a hibák, de később ismét elismerték, hogy gond van a netes F1 tévé működésével.
?? We are aware of some issues affecting the F1 TV Live Broadcast of FP2.
— The Official F1® Help Channel (@F1Help) March 15, 2019
Our engineers are working hard to fix this and we will have further updates shortly. pic.twitter.com/A56sIzTcCQ
Nagy a különbség a gumik között
A C2-es (fehér) és a C3-as (sárga) között 0,5 másodperces, a C3-as és a C4-es (piros) között akár körönként 1 másodperces tempókülönbség is lehet Melbourne-ben. Ezt az élmezőny köridői egyelőre nem tükrözik.
#AusGP Gap tra le varie mescole secondo Pirelli:
— Gianluca D'Alessandro (@Gianludale27) March 15, 2019
• Tra hard (C2) e medium (C3): 0,5s
• Tra medium (C3) e soft (C4): 1s
Albon ismét füvet nyírt
Most a bokszutca bejárata előtti éles balosban tette ki a fűre a Toro Rossót, megpördülés lett belőle, de folytatni tudta az útját.
Albon - and sometimes Alboff ??
— Formula 1 (@F1) March 15, 2019
F1's new drivers are still finding the limits at Albert Park ??#AusGP ???? #F1pic.twitter.com/ckOjWj5tBp
Hamilton a fékkel bajlódik?
A Sky Sports szerint Hamilton azt jelentette, hogy a jobb első fékje "üvegesedik", Vettel kapcsán pedig a korábbi F1-es pilóta, Karun Chandhok azt gyanítja, hogy a Ferrari a pálya állapotának javulására vár a gyors körrel.
Verstappen a végére hagyta az időmérős köröket
A Red Bull pilótája 1:23.400-ra gyorsult, ez kereken 8 tizeddel gyengébb Hamilton eredményénél, de immáron ő is a piros jelzésű gumit kapta. Nem sokkal előtte Giovinazzi megpördült a bokszbejárat előtt, és Hülkenberg is alaposan elfékezte magát ugyanott.
Nagy a forgalom, sok a hiba
A pilóták egymást érik a pályán, különösen az utolsó szektorban, mielőtt kigyorsítanának a mért körre. Russell is megjárta a pálya szélét.
It's almost
— Formula 1 (@F1) March 15, 2019
so close
it could be
??r a c i n g??
(if it wasn't FP2)#AusGP ???? #F1pic.twitter.com/o7sBY62cxQ
Leclerc szemben a forgalommal!
A Ferrari pilótája sem úszta meg látványos hiba nélkül a második szabadedzést, a 3-as kanyarból még jól kijött, de a 4-esnél rátette az autót a kerékverőre, és azonnal megpördült rajta. Résen volt, így elkerülte, hogy a falnak menjen, és kisvártatva vissza tudott fordulni a pályán.
A második tréninget is Mercedes zárta az élen
Hamilton és Bottas tempójára nem volt válasza a Red Bullnak és a Ferrarinak sem, de gyanúsan közel voltak az alfás Räikkönen eredményéhez, így valószínűleg holnap még mindkét autótól többet lehet majd várni. Az utolsó pillanatokban Gasly arra panaszkodott, hogy erőtlen a motorja, de vissza tudott evickélni a bokszba.
Ezzel most megköszönjük a figyelmet a közvetítésben, de nemsokára jövünk részletes eredményekkel, összefoglalóval és további hírekkel!