Lerobbant a Mercedes, a Ferrari és a McLaren is a keddi tesztnapon
2019. február 26. 08:49
Mindkét élcsapat, a Mercedes és a Ferrari is botlott a barcelonai tesztsorozat második etapjának első napján, mivel az eddig golyóállónak tűnő autóikkal gondok akadtak. A Scuderia paripája a délelőtt során hosszasan vesztegelt, mert a hivatalos közlemény szerint ellenőrizni kellett a hűtését, ezért Charles Leclerc összesen 29 kört tudott vele megtenni, mielőtt átadta a helyét Sebastian Vettelnek.
A beosztás újdonság a Ferrarinál, ami eddig csak kivételes esetekben váltogatta a pilótáit egy napon belül, most az egész hetet úgy teljesítik, hogy mindkét versenyzőjük vezessen minden nap során. Leclerc ezzel most rosszul járt, de nem annyira, mint Valtteri Bottas, aki alatt már az ebédszünet utáni első körben elromlott a Mercedes.
Lewis Hamilton majdnem másfél versenytávot megtett a délelőtt során, Bottas viszont mindössze a harmadik kanyarig jutott, amikor kénytelen volt félreállni az Ezüstnyíllal. A Mercedesnél megállapították, az olajnyomással volt probléma, de az okát és a megoldását hirtelen nem fedezték fel, ezért úgy döntöttek, kicserélik az erőforrást, hogy azt jobban meg tudják vizsgálni.
„Nem egészen ezt vártuk attól a naptól, amikor először használtuk a Melbourne-re szánt karosszéria-csomagunkat – ismerte el James Allison, a Mercedes technikai igazgatója. – Ettől függetlenül, a problémánk előtt és után is hasznos dolgokat csináltunk, az autónk az új csomaggal kissé másként viselkedik" – erősítette meg Hamilton véleményét is az autóról.
Bottas így az utolsó percekig várt a sorára, így a világbajnoki címvédő délutáni órái lényegében teljesen elvesztek.
Pedig gyaníthatóan nagy szükségük lett volna a pályán töltött időre, mert a közvéleményt meglepve a Mercedes lényegében egy teljesen új aerodinamikai csomaggal érkezett az e heti tesztelésre, az Auto Motor und Sport megtudta, hogy egyetlen karosszériaelem sem maradt változatlan a múlt heti változathoz képest.
Erre azért volt szükség, mert a mérnökök így öt nappal tovább tudtak kísérletezni az aero-csomaggal, és elárulták, hogy ennek nincs köze a Ferrari vélt vagy valós fenyegetéséhez, már korábban kitalált tervezési és gyártási ütemtervet követnek Brackley-ben. Ma egyébként is nem a Ferrari tűnt a legerősebbnek, a nap nagy része során Pierre Gasly állt az élen a Red Bull színeiben.
„Ma egy kicsit jobban nyomtuk, de igazából meg akartuk érteni, hogyan működik az autó. Sok aero-tesztet végeztünk, a csapat rengeteg alkatrészt kipróbált, és ez nekem is jól jött, mert egyre jobban megszokom az autót – mondta Gasly. – Megvan bennünk a lehetőség, próbálnunk kell fejlődni azokon a területeken, ahol erre van tér, és leszegett fejjel kell folytatnunk a munkát."
Délelőtt elmaradt az ebédszünet előtti hullám a gyors körökkel, már az első félidő során is voltak hosszabb etapok, inkább az utolsó órában kerültek elő a C4-es és C5-ös gumik.
A kilométerek gyűjtését azonban három piros zászló is megzavarta. Lando Norris alatt kétszer is elromlott a McLaren, egyszer még délelőtt, egyszer pedig az utolsó órában, a brit pilóta mindkét alkalommal egy-egy megnyitásnál parkolt le, ezzel egyértelműsítve, hogy műszaki hiba történt. A sorrendben második piros zászlót Bottas okozta.
A technikai probléma miatt Norris is sokat vesztegelt, de végül a C5-ös, tehát a leglágyabb gumival ő bizonyult a leggyorsabbnak, igaz, csak ezredekkel tudta felülmúlni a Red Bull-Hondát és Pierre Gasly-t, aki lényegében az egész nap során a C3-as, sárga jelű gumikkal ment. A francia pilóta sokszor és sokáig az élen is állt, végül az időmérő szimulációk révén tudta Norris megelőzni, Lance Stroll pedig megközelíteni.
„A múlt hét óta javítottunk az autón egy kissé, különösen a hosszabb etapokon, úgyhogy jó irányba tartunk – mondta Norris. – Összességében felkészültebbnek érzem magam. Van még csütörtökön egy tesztnapom, hogy mindent véglegesítsek Ausztrália előtt" – tette hozzá a brit fiatal, aki hidraulikus hiba miatt állt meg először, a másik hiba okát még keresik a csapatnál.
Vettel ugyanolyan gumikkal bő 2 tizeddel lassabb volt a Red Bullnál, de az üzemanyag-mennyiségeket és a motorprogramokat természetesen ezúttal sem ismerjük,
azt viszont tudjuk, hogy a német pilóta lágyabb gumikkal is hosszabb etapokat futott, így nyilvánvaló, hogy a Ferrari ma sem a nyers tempó kisajtolására hajtott. Az élcsapatok és a McLaren botlásaitól eltekintve a mezőny megbízhatóan szerepelt, George Russellnek volt délelőtt egy útja a kavicságyba, de végül a Williams újonca is 119 körig jutott.
„Mozgalmas volt a délután, de jó, hogy be tudtuk hozni a délelőtt elvesztett köröket – nyilatkozta Vettel. – Még mindig próbáljuk kiismerni az autót, és különböző beállításokat próbálgatunk. A délután során először mentünk a szuperlágy keverékkel, hogy még több információhoz jussunk. A következő néhány nap fontos lesz a számunkra."
Mindössze a McLaren és a Mercedes (az ismert okokból), valamint a Racing Point állt ma meg másfél versenytáv alatt, különösen a Haas 136 köre figyelemre méltó az után, hogy a múlt héten rendszeresek voltak a műszaki gondjaik, és ismét érdemes kiemelni a Honda szereplését, ami ma a Red Bullban és a Toro Rossóban összesen 239 kört tett meg.