Sokáig úgy tűnt, Sebastian Vettel a célig masírozik és megszerzi első győzelmét Hockenheimben, ám az eső közbeszólt és mindent felborított. A 14. helyről rajtoló Lewis Hamilton remekül vezetett, Vettel pont nélkül zárt.
A szezon eddigi legizgalmasabb versenyén a 14. helyről rajtoló Lewis Hamilton győzött a Hockenheimringen. A Német Nagydíjat sokáig a pole pozícióból induló Sebastian Vettel vezette, de először beszorult a kerékcsere után csapattársa, Kimi Räikkönen mögé, majd az erősödő esőben váratlanul a falnak csúszott a Ferrarival.

A Ferrari és a Mercedes is csapatutasításokat alkalmazott Vettel és Hamilton érdekében. A brit pilóta már a verseny elején felzárkózott az élcsoport mögé, a hátrányát pedig a pályán, az esőben bemutatott bátor vezetésével dolgozta le. Vettel miatt beküldték a Safety Cart, utána Bottas eleinte keményen támadta Hamiltont, majd inkább feltartotta Raikkönent.
Max Verstappen nem tudott labdába rúgni a Mercedesek és a Ferrarik ellen, ráadásul csak a Safety Car hozta vissza a versenybe, miután intermediate gumikra váltottak, ami rossz döntésnek bizonyult. A további pontszerző helyek nagy csatában dőltek el, Hülkenberg, Grosjean, Pérez, Ocon, Ericsson, Hartley sorrendben. A szezon a jövő hétvégén a Magyar Nagydíjjal folytatódik.
Sebastian Vettel meglehetősen simán eljött az első helyen a rajt után, a 14. helyről induló Hamilton pedig óvatos volt és egy helyet vissza is esett.
Az elején Verstappen szorongatta Räikkönent, de a finn sikerese visszaverte a Red Bull pilótájának támadásait ls megtartotta a 3. helyet. Hamilton a visszafogott kezdés után Silverstone-hoz hasonlóan nekifogott a felzárkózásnak és körről körre vadászta le az ellenfeleket. Kedvenc előzési pontja nem meglepő módon a hosszú egyenes végi hajtű volt.

A Mercedes britje a 4. körben már pontszerző helyen autózott, a 8. körben pedig már a 8. helyet orozta el Romain Grosjean elől. Az utolsó előtti helyről rajtoló Ricciardónak nem ment ilyen gyorsan az előretörés és ekkor még csak a 15. helyen szerénykedett. Az élen Vettel hamar lerázta magáról Bottast és biztonságos, 3 másodperc fölötti különbséget autózott ki.
Hamilton a 14. körre ért fel az élmezőnyre, Magnussent is kifékezte a hajtűben, előtte már csak Max Verstappen, Räikkönen, Bottas és Vettel haladt. A kerékcseréket Räikkönen kezdte ugyanebben a körben, lágyakat tett fel az ultralágyak helyett és Hamilton elé tért vissza a pályára. A finn kiállását hosszú csend követte, az élmezőnyből senkinek nem akaródzott követni a Ferrari versenyzőjét. Hamilton a lágyakon rajtolt, ez tőle nem is volt várható.
Végül Vettel szánta rá magát a Pirelli sárga oldalfalú abroncsainak feltételére, és meglepetésre Räikkönen mögé, de Hamilton elé jött vissza. Három körrel később Bottas is követte a németet, ő azonban nem tudott Hamilton előtt maradni. Ezzel egy időben Ricciardo alatt megállt a Red Bull, véget vetve az ausztrál felzárkózásának. Az élmezőnyből Verstappen cserélt utoljára, Bottas mögé tért vissza.

A folytatásban fél szemmel mindenki az eget kémlelte, fenyegetően közeledtek ugyanis az esőfelhők a pálya felé. Vettel Räikkönent szorongatta és meglehetősen idegesen igyekezett a csapat tudtára adni a rádióban, hogy tönkreteszi a gumijait a finn által keltett turbulenciában haladva.
A Ferrarinál a 39. körig halogatták, végül azonban a 2010-es Német Nagydíjat idézve csapatutasítást alkalmaztak, és félreállították Räikkönent Vettel útjából.
Hátrébb a két Mercedes is egymásra talált, Bottas az új ultralágyakon támadta a használt lágyakon haladó Hamiltont, akit a 42. körben hívott ki a csapat. Nem sokkal ezután megérkezett az eső, a Mercedes azonban megnyugtatta négyszeres világbajnokát, hogy nem lesz sok csapadék, a jól tapadó ultralágyakon jó tempót mehet. Bejött a címvédő számítása, a szemerkélő esőben Hamilton körönként 2 másodpercet hozott a Ferrarikon. Verstappen kockáztatott és a 4. helyről bejött intermediate abroncsokért, de nem jött be a számítása, hamarosan mehetett vissza slickekért.
Vettel elvesztette első szárnyának bal első részét a célegyenesre fordulva, de ez mit sem zavarta, magabiztosan haladt az élen, az eső pedig egyre jobban rákezdett, Bottas karjaiba taszítva Räikkönent. A Mercedes pilótája az 51. körben megelőzte a Ferrari finnjét, amihez Kevin Magnussen hathatós közreműködése is kellett, miután a dán csúnyán feltartotta Räikkönent. Az igazi dráma azonban egy körrel később következett, az élen haladó Vettel a 13-as kanyarban hibázott, és a kavicságyon átszánkázva beleállt a falba. Ennyi volt, a Ferrari négyszeres világbajnokának véget ért a futam.
Charlie Whiting versenyigazgató pályára küldte a biztonsági autót, Bottas és Räikkönen pedig a bokszba hajtott friss ultralágy abroncsokért. Hamiltont is be akarta hívni a Mercedes, de az utolsó pillanatban meggondolta magát, egy kis fűnyírásra késztetve a bokszbejáratnál összezavart Hamiltont. Akárcsak Silverstone-ban, itt is sprintversennyel zárult a futam, az utolsó 9 körben a két Mercedes és Räikkönen meccselt a győzelemért.
Az újraindításnál Bottas megtámadta Hamiltont, akinek a hajtűben komoly védekezést kellett bemutatnia, nagyobb erőfeszítésre azonban már nem futotta a finntől, ráadásul a csapat is rászólt, hogy ne támadja tovább csapattársát.
Bottas hallgatott a csapatutasításra. Räikkönen sem tudott előzni, így az utolsó körökben elmaradtak az izgalmak, a futam előtt szinte teljes képtelenségnek tűnő Mercedes kettős győzelem született, a harmadik helyen Räikkönen végzett. A stuttgartiak történetük során először végeztek az első két helyen Német Nagydíjon.

A hol szemerkélő, máskor igazán rákezdő esőben összesen kilencen jöttek ki köztes esőgumikért, ők a Safety Carnak köszönhetik, hogy nem vesztettek nagyot az elkapkodott döntéssel. Verstappen így is a negyedik helyen zárt, Hülkenberg az ötödik, Grosjean a hatodik helyen végzett.
„Én igen – felelte Hamilton, amikor David Coulthard azt mondta, valószínűleg még a versenyző sem hitte, hogy nyerhet. – Ez nyilvánvalóan nagyon nehéz volt arról a helyről, de az embernek mindig hinnie kell. Csak nyugodt és összeszedett akartam maradni. Nagyon hálás vagyok, nyomtam és megőriztem a hitemet, aztán megtörtént.
„Nagy-nagy köszönet az Úrnak. A körülmények ma tökéletesek voltak a számomra. Amikor elkezdett esni, tudtam, hogy eljött az én időm. Azt sohasem tudni, mi lesz a Safety Car után. Remélem, az emberek hite megerősödik bennem. Akik eddig nem tudták, hogy ki vagyok, most már tudják.Amikor Seb kicsúszott, azt gondoltam, jó esélyem van – utalt Bottas a győzelemre. – Csatáztunk egy kicsit a Safety Car utáni első körben és nem tudtam előzni, aztán mondták nekem, hogy minimalizáljuk a kockázatot és ezt megértettem."
„Vannak bizonyos szabályaink, de a helyzet nem volt eléggé tiszta. Ez egy olyan pillanat volt a versenyen, amikor félre kellett állnom. Végül is, nem sokat változtatott. Trükkös verseny volt, gondom akadt az egyik lekörözöttel, a Sauberrel. Legközelebb újra megpróbáljuk" – mondta Räikkönen, aki elárulta, meglepte, mennyire lecsökkent a tapadás az eső miatt.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
Eljött a verseny napja!
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat a Német Nagydíj élő közvetítése alkalmából! Nemsokára kezdődik a szezon első felének utolsó futama, íme a rajtsorrend.
Eddig négyszer változott az éllovas személye
Vettel és Hamilton egymásnak adták a kilincset a pontverseny élén. A Ferrari pilótája most meglóghat, de Hamiltont sem kell leírni.
Hamilton még az autótolással is egy legendát idéz
Az 1986-os Német Nagydíjon Alain Prost McLarenjéből kifogyott az üzemanyag és a francia pilóta kézi erővel tolta célba az autóját. Tegnap Lewis Hamilton is megpróbálta visszajuttatni a sérült Mercedest a szerelőihez, de ez nem sikerült neki.
Mindenféle gumiból maradt az élmezőnyben
Váratlan taktikaváltás is elképzelhető a futamon, mert a Brit Nagydíjjal ellentétben az élmezőny minden pilótájának maradtak szettek mindhárom keverékből.
The #Fit4F1 sets in play for the #GermanGP ????! https://t.co/QRnHv73Uo2pic.twitter.com/vDc3wXNbGZ
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) July 22, 2018
Talán megússzák ma az esőt
Egyelőre napos az időjárás a Hockenheimringen, de 16 óra körül elképzelhető, hogy zápor érkezik. Ha ez nem történik meg, valószínűleg egykiállásos verseny lesz.
It's looking warm and dry at the Hockenheimring
— Formula 1 (@F1) July 22, 2018
But there are some ominous-looking clouds lurking around ??#GermanGP ???? #F1pic.twitter.com/VK21ROcCut
Jubileumot ünnepel a Williams
Ez lesz a Williams istálló történetének 700. nagydíja. Szergej Szirotkin bejutott a Q2-be, ma már a pontszerzés esetén is pezsgőt bonthatna az egykor szebb napokat is látott csapat vezetése.
Good morning everyone. It’s race day at the #GermanGP and to top that off, it's also our 700th Grand Prix!
— WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) July 22, 2018
This milestone would never have been possible without you, our fans!
Tell us how and where you’re supporting us from today ?? #700GP#F1pic.twitter.com/HoYVGgdiIF
Hamilton számít Bottasra
"A terv az, hogy előre kell jutni. Megpróbálom valahogy elkapni Sebastiant - idézte Hamiltont a Sky Sports. - Épp most mondtam Valtteri [Bottasnak], hogy nyerje meg a versenyt, számítok rá!"
Ez eddig nem Vettel pályája volt
Egyszer indulhatott már a pole-ból, de összesen 3 körig állt az élen a Hockenheimringen az egész eddigi F1-es pályafutása során. Helyszíni beszámolók szerint Michael Schumacher óta nem szurkoltak senkinek sem így a Német Nagydíj helyszínén.
Sold-out grandstands, fully-loaded grid! ??#GermanGP ???? #F1pic.twitter.com/LvvYNa2a8G
— Formula 1 (@F1) July 22, 2018
Az F1 elnöke üzent Sergio Marchionnénak
Chase Carey, az F1 elnök-vezérigazgatója együttérzését nyilvánította ki Sergio Marchionne családjának. A Ferrari elnök-vezérigazgatóját tegnap kénytelenek voltak leváltani, miután egészségi állapota miatt nem tudja folytatni a munkát.
Hűvösebb van, mint pénteken, de még mindig extrém a meleg
Charles Leclerc nemrég azt mondta a Sky Sportsnak, hogy a pénteki második szabadedzésnél hűvösebb pálya kedvezhet a gumiknak, de még mindig extrém melegnek tartja a hőmérsékleteket. Izgalmas lesz a futam a gumik szempontjából.
Sötét felhők gyülekeznek a Hockenheimring fölött
A BBC fényképén úgy tűnik, egyre sötétebb felhők érnek a pálya fölé. Marcus Ericssonnak nemrég azt mondták, hogy zivatarok alakulnak ki, de azt nem árulták el, hogy merre és mikor.
Schumacher óta nem volt ilyen extázis
Vettel nevét skandálja a közönség a Hockenheimringen, teljes teltház van. Chase Carey a Sky Sportsnak annyit mondott a verseny jövőjével kapcsolatban, hogy még mindig tárgyalnak.
That #GermanGP crowd. ?????? pic.twitter.com/KlProacq0X
— McLaren (@McLarenF1) July 22, 2018
A pályától nem messze kialakult egy zápor
Az alábbi térképen a fehér zászló jelöli a pálya elhelyezkedését, nem túl messze már esik az eső. A hivatalos időjárás, a Météo France szerint 60% az eső megérkezésének valószínűsége.
#F1 #GERMANGP RADAR 14:55 LOCAL TIME - Shower developed a few kilometers east of the circuit (white flag). Risk of further isolated thunderstorms continued over the next two hours. Meteofrance predicts a 40% chance of rain. Watch the Radar. Air temp 26oC Humidity 51% pic.twitter.com/J87HgSykw7
— Rodolfo Alves (@Rodolfoar07) July 22, 2018
Tényleg sötétek a felhők a pálya fölött
Az előrejelzések szerint a rajt után 50 perccel, 16:00 körül jöhet az eső.
Also @RacingLines was happy to see his travelling fan club has also made it to Hockenheim #F1#GermanGPpic.twitter.com/WNmcDo8RO8
— Luke Smith (@LukeSmithF1) July 22, 2018
Az élmezőnyben az ultralágy gumi a sláger
Az első 10 pilóta a rajtrácson ultralággyal indul, utána viszont csak a 15. helyezett Esteban Ocon választotta ezt. Alonso, Szirotkin, Ericsson, Hamilton, Hartley, Stroll, Vandoorne és Gasly lággyal kezd, Ricciardo közepessel.
Ezt látják a tévéközvetítés rendezői
Sok kamera képe közül kell kiválasztaniuk a legjobbakat, hogy a nézők a tévében minden fontosat láthassanak.
This is the Master Control Room for @F1 - the immense effort it takes to get the beautiful pictures around the world is mind blowing #Sportsbizpic.twitter.com/dpNmOjWBYD
— Murray Barnett (@MurrayBarnett) July 22, 2018
Mindenki simán elindult a felvezető körre
Az ultralágy gumikat a 14-24. kör között, a lágyakat a 16-26. kör között kell majd lecserélni, attól függően, hogy a pilóták mennyire tudnak vigyázni rájuk. A versenytáv 67 kör.
It's almost time... formation lap underway!#GermanGP ???? #F1pic.twitter.com/9HnKSveIFj
— Formula 1 (@F1) July 22, 2018
Rajt: Vettel vezet Bottas és Räikkönen előtt
Hamilton nem tudott előrébb jönni, sőt, csak a 15. helyen kezdett. Több elfékezés is történt, de baleset miatt egyelőre nincs kieső. Verstappen keményen támadja Räikkönent.
1. kör: Vettel vezet, Hamilton újra a 14. helyezett
A 2. kör elején azonban Ocon is simán elengedte, így Szirotkin megelőzése után már a 12. helyen halad lágy gumikkal. Ezzel a taktikával már csak Alonso van előtte.
2. kör: Vettel kiszabadult a DRS zónából, Hamilton Alonso mögött
A német pilóta 1:17.942-vel a leggyorsabb kört futotta, lerázta Bottast, így a Mercedes nem támadhat DRS-sel. Hamilton utolérte Alonsót, de támadni még nem tudja.
3. kör: Vettel tovább növeli az előnyét, Hamilton legyűrte Alonsót
A német pilóta 1:17.909-cel új leggyorsabb kört futott, 3 tizeddel gyorsabb Bottasnál. Hamilton feljött a 11. helyre, 15 másodperc a hátránya Vettel mögött és lágy gumikkal is támadja Leclerc-t.
4. kör: Leclerc simán megvan Hamiltonnak, már pontszerző
A Mercedes pilótája DRS segítségével mehet az élmezőny után, lágy gumikkal is bejutott már a pontszerzők közé. Leclerc nem próbált meg erősködni ellene. Hamilton hátránya 16,8 másodperc Vettel mögött.
LAP 4/67
— Formula 1 (@F1) July 22, 2018
Hamilton cuts past Leclerc to move up into the points ??#GermanGP ???? #F1pic.twitter.com/m8WjBNfZAH
5. kör: Vettel továbbra is szórja a leggyorsabb köröket
A Ferrari pilótája egyelőre nem spórol semmivel, 2,4 másodpercre növelte az előnyét Bottasszal szemben. Hamilton 18,6-ra van tőle, ez pont egy kerékcserényi idő.
6. kör: Hamilton elkapta Sainz-ot is, nem állnak ellen neki
Silverstone-hoz hasonlóan most is elengedik Hamiltont a középmezőny tagjai, néhány körrel ezelőtt Alonso szó szerint félreállt a Mercedes elől. A brit pilóta 19,49 másodpercre van Vetteltől.
7. kör: Hamilton körökön belül felzárkózik az élmezőny mögé
A 7-8. elyen Pérez és Grosjean csatázik előtte, de lőtávolban van számára az 5. helyezett Kevin Magnussen is. Utána bő 10 másodpercre halad előttük Verstappen.
8. kör: Megvan Grosjean is Hamiltonnak
Hasonló forgatókönyv alakul majd ki, mint Silverstone-ban, azzal a különbséggel, hogy Hamilton most jobb taktikán van, mivel előre tudták, hogy fel kell zárkóznia. A hátránya 22,4 másodperc Vettel mögött.
9. kör: Ricciardónak nem megy olyan gyorsan a felzárkózás
Közepes keverékű gumikkal egyelőre csak a 14. helyen halad, miközben Hamilton levadászta Pérezt is. A brit pilóta már a 7. helyen halad.
10. kör: Vettel és Bottas között megint kellemes a távolság
A Ferrari versenyzője is a silverstone-i futamot "másolja", az első 10 kör alatt 3,8 másodpercre növelte az előnyét Bottas előtt. Ezzel kezdi kivédeni az elévágás lehetőségét.
11. kör: Hamilton megelőzte Hülkenberget is
Cyril Abiteboul, a Renault csapatfőnöke virágnyelven azt mondta a Sky Sportsnak, meg sem próbálnak küzdeni a Mercedes ellen, mert vigyázni kell a gumikra és egyébként sem tudnák sokáig feltartani Hamiltont.
12. kör: Hamilton lágy gumival is nagyon gyors
Kiszabadult a Renault mögül és rögtön 1:18.607-et, majd 1:18.873-at ért el lágy gumikkal. Vettel most 1:18.577-et tud az élen ultralágyakkal.
14. kör: Hamilton feljött az élmezőny mögé, Räikkönen a boxban
A brit pilóta megelőzte Magnussent, erre Räikkönent azonnal kihívta a Ferrari lágy gumikért, így a finn pilóta pont visszaért Hamilton elé.
LAP 15/67
— Formula 1 (@F1) July 22, 2018
Kimi Raikkonen makes the first pit stop of the race
And emerges right in front of Lewis Hamilton ??#GermanGP ???? #F1pic.twitter.com/smBTL00DPr
16. kör: Räikkönené a leggyorsabb kör, elszakad Hamiltontól
A finn pilóta új lágy gumimkkal 1:17.581-et ért el, majd még gyorsabb 1-es szektoridővel folytatta. 3,1 másodperccel megy Hamilton előtt és lehet, hogy megpróbálják Bottast is megelőzni a boxban, bár a Ferrari kerékcseréje nem sikerült jól.
17. kör: Még egy leggyorsabb kör Räikkönentől
A finn pilóta nagyon siet, 1:17.379-cet ért el és bejött Bottas kerékcsere ablakába, ebben a pillanatban a Mercedes nem érne vissza a Ferrari elé.
19. kör: Ricciardo is lassan egerészik a pontszerző helyek felé
Feljött a 12. helyre Alonso megelőzésével, ráadásul Hülkenberg kiállt kereket cserélni (közepesekre), így már a 11. helyezett és támadja Leclerc-t a 10. helyért. Ebbe Alonsónak nemrég beletört a bicskája.
22. kör: Jól bírják az ultralágyak az élmezőnynél
Hülkenberg és a két Haas már lecserélte az ultralágy abroncsokat, valamint Räikkönen is, de nála inkább Hamilton miatt dönthettek így. Az élmezőny viszont jól bírja, a Pirelli szerint a 24. körig kellene húzni az első etapot. Ez meglesz nekik.
23. kör: Szépen eltűnt a középmezőny Ricciardo elől
A Red Bull pilótája egyelőre a 6. helyen halad közepes keverékű gumikkal, igaz, 25 másodperccel Hamilton mögött. Egyénin leggyorsabb kört futott 1:18.262-vel és most profitálhat abból, hogy Magnussen, Hülkenberg, Ericsson és Ocon kemény csatát vív a 8-11. helyen.
26. kör: Vettel kereket cserélt, Räikkönen mögé jött vissza
A finn pilóta 1:17.286-tal a leggyorsabb kört érte el, Vettel közben lágy gumikra váltott és meglepetésre Räikkönen mögé jött vissza. Hamilton üldözi őt 26 körös lágy gumikkal, amiket még le kell majd váltania.
Bottas vezet Vrstappen és Räikkönen előtt.
28. kör: Miben mesterkednek a Ferrarinál?
Räikkönen tempója és az, hogy Vettel előtt van, arra utal, hogy a finn pilótát 2 kerékcserés taktikára állították át, de így is akadályozza Vettelt, aki alaposan el is fékezte magát a hajtűkanyarban.
28. kör: Bottas kereket cserélt, Ricciardo kiesett!
A finn pilóta is lágy gumikat kapott és Hamilton mögé ért vissza a pályán, miközben Räikkönen továbbra is feltartja Vettelt. Mindketten utolérik Verstappent.
Ricciardo műszaki hiba miatt félreállt a pálya szélére.
29. kör: Verstappen is kereket cserélt, az élmezőny várhatja az esőt
Hamilton kivételével az élmezőnyből már mindenki kereket cserélt, így ha most kezdene esni az eső, akkor ebben a sorrendben kellene kereket cserélniük.
Räikkönen, Vettel, Hamilton, Bottas, Verstappen az élcsoport sorrendje, Bottasé a leggyorsabb kör 1:16.956-tal.
32. kör: Nem világos, hogy mit akar a Ferrari Vettel feltartásával
A német pilóta be-befurakodik DRS-távolságon belülre, de egyelőre nem kezdte el támadni Räikkönent. Ez nem is lenne bölcs a részéről, így is eleget árt neki, hogy csapattársa turbulenciájában kell haladnia.
34. kör: A gumikkal küszködnek a Ferrarinál, esőt várnak
Räikkönen hólyagosodásra panaszkodik, Vettel pedig azt jelenti, hogy felforrósodtak a hátsó abroncsai. Mérnöke azt mondja, hogy 10-15 percen belül esőt várnak.
34. kör: Hamilton autóján is hólyagosodik a gumi
Ez azonban nem csoda, hiszen már a 35. körét futja, kérdés, hogy kibírja-e az esőig. Ha igen, akkor nyert ügye van.
35. kör: Vettel morog a rádión Räikkönen miatt
Őt is elkezdte idegesíteni, hogy Räikkönen mögé beragadva kell autóznia és árt az abroncsainak. Nem mondta ki, de nyilvánvalóan helycserét akar.
37. kör: A Renault is az eső érkezését várja
Cyril Abiteboul, a Renault Sport Racing ügyvezetője is azt mondta a Sky Sportsnak, hogy 10 percen belül esőt várnak. Vettel közben egyre jobban szenved Räikkönen mögött, többször is elfékezte magát, de nem tud DRS-en belülre kerülni.
38. kör: Verstappen nagy léptekkel közeledik a Ferrarikhoz
Hamilton és Bottas nem tud gyorsabban menni a Ferrariknál, de Max Verstappen körönként 8 tizedet hoz rajtuk és már csak 13 másodpercre van mögöttük.
39. kör: Räikkönent félreállították Vettel elől
Jock Clear, a Ferrari mérnöki munkájáért felelős vezetője elmagyarázta neki, hogy mindkét autó abroncsaira vigyázni kell, de próbálta elkerülni azt a szófordulatot, ami egyértelmű helycserére utal. Räikkönen szólt rá, hogy "csak mondd ki!"
41. kör: Vettel rögtön lerázta Räikkönent
Körönként 6 tizeddel gyorsabb a finn pilótánál, 2,2 másodpercre növelte az előnyét Räikkönen és 6 másodperccel Hamilton előtt.
42. kör: Jön az eső, azt is tudják, merről
Alonsónak azt mondták, hogy az 1-2-es kanyarnál éri majd el a pályát az eső. Hamiltonnak új gumikat pakolnak ki, de ultralágyakat kap, nem tudnak tovább várni.
42. kör: Nem jött elég korán az eső Hamiltonnak
Ultralágy gumikat raktak fel az autójára, így ha megjön az eső, neki újra ki kell jönnie kerékcserére. Most mit csinálnak vajon Räikkönennel? Hamilton autóján 42 kört bírt ki a lágy gumi.
44. kör: A Mercedes szerint már meg is érkezik az eső
Ők a 6-os kanyarra várják, de Hamilton mérnöke szerint nagyon gyenge lesz. Vettel 3,2 másodperccel vezet Räikkönen és 7,1 másodperccel Bottas előtt. Hamilton az 5. helyen megy Verstappen után ultralággyal. A Ferrarinál készültségben vannak a szerelők.
45. kör: Intermediate gumikat kap Leclerc!
Ő az első a mezőnyben, jön Alonso és Gasly is. A McLaren intert, a Toro Rosso esőgumit kap.
45. kör: Verstappen és Hamilton is csúszkál a hajtűben
A Red Bull pilótája el is hagyta a pályát, Hamilton kevesebb időt vesztett. Szakad az eső a pálya közepén.
47. kör: Hamilton iszonyú tempót diktál az esőben
Vettel tempója 1:20.7-re esett vissza, Hamilton 1:17-es kört is tudott futni, majd 1:19.3-mal folytatta. Verstappen kereket cserélt, intermediate-ekkel folytatja.
48. kör: Leszakadt Vettel első szárnyvéglapja!
Az utolsó kanyarban egyszerűen levált, nem úgy tűnt, hogy megütötte volna. Hamilton bő 2 másodperccel gyorsabb nála körönként, de Räikkönen még többet lassult az esőben.
LAP 46/67
— Formula 1 (@F1) July 22, 2018
A bit of front wing damage for Vettel ??#GermanGP ???? #F1pic.twitter.com/5yiGbQzYJX
49. kör: Vettelnek azt mondják, gyengül az eső
Ha ez így van, akkor Verstappen nagyon megjárta, mert az 5. helyre csúszott vissza és megint kihívták kereket cserélni, ultralágyakért.
50. kör: Nagyon csúszósak a rázókövek, Leclerc megpördült
A 2-es kanyarban került bajba, de folytatni tudta. A hajtűkanyarnál még mindig nagyon sötét az égbolt, Hamilton 1,4 másodpercet hoz Vettelen körönként.
Nico Rosberg a Sky Sportsnak azt mondta, őt meglepte, hogy milyen sokan, milyen gyorsan intermediate-ekre váltottak.
51. kör: Káosz a pályán a lekörözések miatt!
Bottas megelőzte Räikkönent, aki beragadt a lekörözöttek mögé és a pályáról is lecsúszott. Hamiltonnak azt mondták, hogy 3 percig tart még az eső.
Pérez megpördült, de tudja folytatni.
52. kör: Vettel a falnak ment!
A német pilóta dühösen csapkodja a kormányt, az élről kiesett a stadionban!
?? SAFETY CAR DEPLOYED (LAP 52/67) ??
— Formula 1 (@F1) July 22, 2018
VETTEL CRASHES OUT OF THE LEAD IN GERMANY ??#GermanGP ???? #F1pic.twitter.com/8RVdIKoptZ
53. kör: Safety Car, Bottast azonnal kihívták a boxba!
A finn pilóta ultralágy gumikat kap az autójára és visszajön a 3. helyre Räikkönen és Hamilton mögé. Verstappen is visszajön a versenybe a 4. helyen.
Vettel tehetetlen volt, Hamilton is kicsúszott, de tudja folytatni a 2. helyen.
53. kör: Räikkönen is ultrákra váltott, a Mercedesek vezetnek
Hamilton áll az élen a 14. helyről, Bottas és Räikkönen új gumikkal mehet majd utána. Az 54. körben járunk, még 13 kör maradt a versenyből.
Visszajátszás: Hamiltont behívták a boxba, de meggondolták magukat
Világosan behívták kereket cserélni, de az utolsó pillanatban mégis azt kérték tőle, hogy maradjon a pályán. A füvet átvágva haladt tovább. Teljes zavar volt a rádión.
LAP 53/67
— Formula 1 (@F1) July 22, 2018
Hamilton looks to come into the pits...
But instead stays out, and leads under Safety Car#GermanGP ???? #F1pic.twitter.com/lHBfioSng8
Mit szól a fordulatos versenyhez?
Mondja el nekünk a kapcsolódó Facebook-bejegyzésünkben!
58. kör: Kiment a Safety Car, folytatódik a verseny!
Hamilton nemrég azt mondta, hogy a pályán még mindig szemerkél az eső. Az ő abroncsai a legrégebbiek, Bottas, Räikkönen és Verstappen nemrég váltott újabb ultralágyakra.
58. kör: Bottas keményen támadja Hamiltont, de állja a sarat
Kerék a kerék ellen küzdöttek, de Bottas később lemaradt és a kör végére már Räikkönen közelebb került hozzá. Hamiltoné a leggyorsabb kör 1:16.596-tal. Sainz-ot vizsgálják a sportfelügyelők, mert előzhetett a Safety Car alatt.
LAP 58/67
— Formula 1 (@F1) July 22, 2018
What a restart from Bottas!
The Finn is all over the back of his Mercedes teammate ??#GermanGP ???? #F1pic.twitter.com/5CjQ33UpZe
59. kör: Hamilton lerázta Bottast, robog az élen
A brit pilóta 2,2 másodpercre növelte az előnyét, Räikkönen sincs DRS-en belül Bottas mögött. Hamilton 1:15.745-tel újabb leggyorsabb kört futott.
61. kör: Bottas nem támadhatja Hamiltont
A Sky Sports szerint James Vowles, a Mercedes stratégája elnézést kért Bottastól és azt mondta, hogy nem támadhatja Hamiltont. A különbség már 2,6 másodperc.
62. kör: Sainz időbüntetést kapott
10 másodperces időbüntetéssel sújtották, mert előzött a Safety Car alatt. A spanyol pilóta pillanatnyilag a 10. a sorban.
63. kör: Hamilton tovább száguld, növeli az előnyét
A brit pilóta 1:15.708-at futott, már 3,7 másodperccel megy Bottas előtt. Räikkönen is futott egy abszolút legjobb 1-es szektort, de nem tudja támadni honfitársát.
66. kör: Toto Wolff sokat öregedett a hétvégén
Tegnap a középmezőnybe estek vissza Hamilton révén, ma pedig egy hihetetlen versenyen a győzelem felé tartanak. A négyszeres világbajnok továbbra is magabiztos előnnyel vezet.
LAP 66/67
— Formula 1 (@F1) July 22, 2018
HAM radio: "Chance of rain hitting will be on the last lap..."#GermanGP ???? #F1pic.twitter.com/elXQeungwR
67. kör: Hamilton szenzációs győzelmet ért el
A Mercedes pilótája átvette a vezetést a világbajnoki pontversenyben, miután legnagyobb riválisa, Sebastian Vettel az élről kiesett baleset miatt. Valtteri Bottas és Kimi Räikkönen is felállhat a dobogóra.
BREAKING: Lewis Hamilton WINS a crazy #GermanGP ???? He retakes the championship lead ?? pic.twitter.com/fHiceiyIQ1
— Formula 1 (@F1) July 22, 2018
Csodák mégis történnek
Ezt mondta mérnöke Hamiltonnak a levezető körben. Az év legizgalmasabb versenye előtt valóban nem úgy tűnt, hogy ez a Mercedes napja lesz, de a négyszeres világbajnok pályafutása egyik legnagyobb győzelmét érte el.
A reakciókkal nemsokára jövünk, majd a jövő hétvégén a Magyar Nagydíjjal folytatjuk! Köszönjük szépen a figyelmet!