A Red Bull a második szabadedzést is az élen zárta Németországban, ezúttal Max Verstappen révén. A holland pilótát a sebességváltó hibája, a Mercedeseket a kicsúszások, a Ferrarit és a Renault-t a hólyagosodó gumik aggaszthatják.
Kisebb meglepetésre mindkét pénteki szabadedzést a Red Bull pilótái zárták az élen, hiszen Daniel Ricciardo után Max Verstappen volt a leggyorsabb a Hockenheimringen. A holland pilóta az ultralágy gumikkal pályacsúcsot futott, 0,026 másodperccel verve Lewis Hamiltont, akit csapattársa, Valtteri Bottas és a Ferrari két pilótája követett Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen révén.
Verstappen lehetett volna gyorsabb is, hiszen a 3-as szektorban, a lassú stadionban két autót is meg kellett előznie, utána viszont már jöttek a versenyszimulációk, így a köridő egyelőre nem dőlt meg. A holland versenyző később aggódhatott, mert 25 perccel a leintés előtt a mérnökével együtt fura zajt hallottak leváltáskor, de az autót pár perccel a leintés előtt ismét menetkésszé tették.

A Red Bull szempontjából nagyon fontos, hogy Verstappen autója a hétvégén ne mondja fel a szolgálatot, mert az edzés előtt világossá vált, hogy Daniel Ricciardo csak a mezőny végéről rajtolhat majd erőforrás-alkatrészek cseréje miatt. Egy esetleges büntetés Verstappen hétvégéjét is megpecsételheti, részben azért is, mert a gyors 2-es szektorban tűnnek lassabbnak az ellenfeleiknél.
Ricciardo programján látszott, hogy az időmérőt leírták,
az egész mezőnyben ő volt az egyetlen, aki nem az ultralágy gumival érte el a legjobb eredményét és teljesen a versenyre készült, hiszen mindenképpen csak az utolsó helyről indulhat a vasárnapi futamon. Ettől azonban még nincs minden veszve a számára, hiszen akár már holnap is elkezdhet esni az eső és mindenképpen hűvösebb időjárást várnak a továbbiakban.
Ez a Ferrarinak és a Renault-nak jól jöhet, mert mindkét csapat hólyagosodással küszködött az autóin, ultralágy gumikkal. Különösen Vettel és Hülkenberg autóján festett rosszul a helyzet, de ez javulhat akkor, ha tényleg csökkennek a hőmérsékletek a pályán. Vettel hátránya egy körön bő 2 tizedmásodperc volt, ez az időmérőn simán ledolgozható a megszokott teljesítménynöveléssel.
A Mercedesek mindkét Ferrarinál gyorsabbak voltak,
de meglepően sokszor elhagyták a pályát az edzés során, különösen Hamilton nem találta az összhangot az autójával, amelyben az ülés is felforrósodott. Bottasnál és más csapatok pilótáinál is előfordultak elfékezések, Szergej Szirotkin a kavicságyat is megjárta, miután majdnem nekiment Ricciardo autójának egy félreértés miatt a 2-es kanyarban.

A vert mezőny legjobbja ezúttal Romain Grosjean és Kevin Magnussen lett a Haasszal, de a szintén Ferrari motort használó Charles Leclerc is kitett magáért a 8. helyen. Mögöttük Hülkenberg és Carlos Sainz közé a két Force India ékelődött be, a szerény eredményt elérő Ricciardo a sauberes Marcus Ericssont és a Toro Rosso kettősét előzte meg.
Folytatódott a Williams és a McLaren vesszőfutása,
hiszen a grove-i istálló hiába próbálgat új aerodinamikai elemeket, csak a 18-19. helyre értek oda Lance Stroll és Szirotkin révén, Fernando Alonso pedig csupán a dicstelen 17. pozíciót és az utolsó helyet érdemelte ki a tréningen.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
Ricciardo az élen, mégis vesztett
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat a Német Nagydíj második szabadedzés élő közvetítésében! Az első tréninget Daniel Ricciardo zárta az élen, de az öröme nem lehet felhőtlen, mert kiderült, hogy rajtbüntetések miatt csak a mezőny végéről indulhat vasárnap.
Erre aztán van pénz!
A korábbi F1-es pilóta, a Fifth Gear című autós műsor házigazdája a Twitteren borult ki a Renault új első vezetőszárnya láttán. Nevetségesnek nevezte az elem bonyolultságát és rámutatott, hogy ezért kell évi 300 millió fontos költségvetés az F1-es csapatoknak.
This is why F1 teams need L300 million budgets! Presume this is soft porn for all the tech lovies ... #ridiculouspic.twitter.com/PW614UaQVY
— Tiff Needell (@tiff_tv) July 19, 2018
Megint meleg van
Továbbra is remek az időjárás Hockenheimben, ami jól jön a hosszú etapokra, más kérdés, hogy vasárnapra jóval hűvösebb időjárást várnak, sőt, eshet is az eső.
It's looking hot hot hot in Hockenheim ahead of FP2 ??#GermanGP ???? #F1pic.twitter.com/ee3bpDoP37
— Formula 1 (@F1) July 20, 2018
Van azért érdeklődés a németeknél
A Német Nagydíj jövője ködbe burkolózik, de két év után úgy tűnik, nagy az érdeklődés a verseny iránt. Az első tréningen még eléggé üresek voltak a lelátók, de a főtribünön már sokan ülnek.
Grandstands filling up nicely!#GermanGP ???? #F1pic.twitter.com/5qzknLi4h8
— Formula 1 (@F1) July 20, 2018
Így örül Bottas...
A hétvégének? Vagy a szerződéshosszabbításnak? A Mercedes mindenesetre bejelentette, hogy jövőre biztosan maradhat a csapatnál, de 2020-ra is opciójuk van a finn pilóta szolgálataira.
#FridayFeeling ?? @ValtteriBottas#GermanGP ???? #F1pic.twitter.com/qw2PHwpYSi
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) July 20, 2018
Látszik még valami a régi pályából
A híres, hosszú Hockenheimringet a 2002-es futam előtt csonkították meg, sőt, a régi szakasz nagy részén már az aszfaltot is felszedték. A pályát lassan visszafoglalja az erdő, a mezőnyben viszont megoszlanak a vélemények, hogy a régi vagy az új pálya jobb-e.
This place though ??#GermanGP ???? #F1pic.twitter.com/7qjpp5eHgz
— Formula 1 (@F1) July 20, 2018
Zöld zászló!
Elkezdődött az edzés, de az első tréninggel ellentétben egyelőre senki sem hajtott ki a pályáról. Többen még csak most öltözködnek.
Sainz megtöri a csendet
Most már autót is láthatunk a pályán Carlos Sainz-nak köszönhetően. Csapattársa, Nico Hülkenberg még egy nedves törölközővel a fején viccelődik a boxban.
Sainz közepesekkel futja az első körét
A spanyol pilóta 1:16.835 alatt teljesítette az első mért körét a második szabadedzésen. Stroll, Ericsson, Leclerc, Ocon, Grosjean, Magnussen, Szirotkin és Vettel is kint van már.
Vettel rákapcsolt, aztán elvette
Egy lassabb Sauber megelőzése során kicsúszott a hajtűben, ezért nem erőltette, hogy átvegye a vezetést Magnussentől. Közepes keverékű gumikon van kint. Bottas közben még mindig készülődik.
Soon... ?? VB keen to kick on with #FP2 as the boys put the finishing touches to 7??7??... #GermanGP ???? #F1pic.twitter.com/5wmikclihE
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) July 20, 2018
Vettel vezet, Räikkönen is megjelent
A német pilóta 1:14.700-t ért el közepes keverékű gumikkal, de Magnussen a lágyakkal még gyorsabb volt nála az első szektorban. Räikkönen is a sárga jelzésű gumikat kapta az első etapjára.
Ten minutes in, and it's the Championship leader who leads the way
— Formula 1 (@F1) July 20, 2018
Sebastian Vettel's 1:14.700 is our early top time #GermanGP ???? #F1pic.twitter.com/gHbWZVIy0S
Nagy a forgalom
Már az első edzések is előfordult torlódás, de most már az edzés elején nem győzik kerülgetni egymást a pilóták. A hajtűnél és a stadionban is akad tumultus.
Räikkönen egyelőre Vettel mögött
A német pilóta 1:13.817-re gyorsult, Räikkönen 1:13.915-tel zárkózott fel mögé lágy gumikkal, némi forgalommal. Verstappen is lággyal kezdi az első mért körét.
Verstappen középen kikapott a Ferrariktól
Az első és a hármas szektorban gyorsabb volt Vettelnél is, középen viszont lemaradt, így lágy gumival is csak a 3. helyre ért oda. Ricciardo még sisak nélkül várakozik a boxban, Hülkenberg pedig csúnyán elfékezte magát a 2-es kanyarnál.
Verstappen és a Mercedesek Vettel előtt
A holland pilóta nehezen rakott össze egy jó kört, de 1:13.356-tal az élre állt, mielőtt kicsúszott a 2-es kanyarban. Bottas szintén lágy gumival üldözi, Hamilton a 3. helyezett, közepesekkel.
Ricciardo is megjelent a pályán
Lágy gumikkal a 6. helyen kezdett, de az ő köre sem volt tiszta. Hamilton is megjárta a bukóteret a hajtűkanyarnál.
Always good to explore track limits on Friday ??#LH44 in the box, solid 7-lap run on Mediums ??
— PurePitWall (@PurePitWall) July 20, 2018
P3 ?? 1:13.703 ?
Cheeky purple in Sector 1 on the in-lap too, why not? #UnfairAdvantage ???? #FP2#F1pic.twitter.com/fteYpNgqLA
Folyamatosak a kicsúszások
Lényegében nem telik el kör úgy, hogy valaki nem csúszik ki a 2-es kanyarban vagy a hajtűnél. Vettel most a mezőnyben elsőként ultralágyakkal kezd, vajon neki sikerül egy jó kör?
Hamilton kicks up the dust on the way to P3#GermanGP ???? #F1pic.twitter.com/fetHTCYpZW
— Formula 1 (@F1) July 20, 2018
Vettel újra vezet, de nem sokkal
Ultralágy abroncsokkal 1:13.310-zel visszaszerezte az első helyet, de csak néhány századdal veri Verstappent, elsősorban a gyors 2-es szektor miatt. Ricciardo közben megpördült.
Ricciardo gets in a spin ??
— Formula 1 (@F1) July 20, 2018
The Aussie topped FP1, and is currently sixth in second practice#GermanGP ???? #F1pic.twitter.com/uHo9kj5iUf
Räikkönen ultrákkal is csak a 3. helyezett
A 2-es kanyarban nagyon elfékezte magát és a hajtűből sem a legjobban jött ki, részben ezért is kapott bő 1 tizedet Vetteltől. Egyelőre a 3. helyezett, de jönnek a Mercedesek is ultralágyakkal. Erre készül a Toro Rosso is.
Both cars taking a breather in the garage before heading out for an Ultrasoft run ??#GermanGP#F1pic.twitter.com/eIbKt1fSEf
— Toro Rosso (@ToroRosso) July 20, 2018
Hamilton új pályacsúccsal vezet
A brit pilóta 1:13.111-et ért el ultralágyakkal (és hagyott időt benne), ez 199 ezredmásodperccel jobb Vettel eredményénél. Bottas 1:13.190-et futott, ezzel ő a 2. helyezett.
Verstappen előzésekkel is a leggyorsabb
Remek első szektort futott, tartotta az előnyét a 2-es szektorban és még úgy is maradt előnye, hogy 2 autót meg kellett előznie a stadionban. 1:13.085-tel vezet, ez is természetesen új pályacsúcs, de ezt mostantól felesleges említeni.
The benchmark has come down once again!
— Formula 1 (@F1) July 20, 2018
Verstappen creeps towards the sub-1:13 barrier with a 1:13.085#GermanGP ???? #F1pic.twitter.com/N2MJOSPKgN
Ráznak a Renault-k
Hülkenberg azt jelenti a rádión, hogy rázkódik az autója az egyenesben, mintha kockásra fékezte volna a kerekét. Mérnöke megnyugtatta, hogy ezt Sainz is tapasztalta, a gumikkal van gondjuk.
Ismét arcpirító a McLaren szereplése
Alonso ultralágyakkal javított az eredményén, ezzel most a 17. helyezett, 1,7 másodperces hátránnyal egy nem kifejezetten hosszú pályán, azzal az erőforrással, ami a Red Bull révén pillanatnyilag az élen áll. Vandoorne csak az utolsó. Kínos lenne, ha megint kiesnének a Q1-ben.
Kubica örülne, ha esne holnap
A hétvége további részében elromolhat az időjárás a Hockenheimringen, Kubica azt mondta a Sky Sportsnak, hogy nekik ez jót tenne. Új alkatrészeket próbálgatnak, ami segíthet javítani az idei Williamsszel, de úgy véli, egyelőre korai megítélni, hogy beváltak-e az újdonságok.
Ricciardo majdnem összeakadt Szirotkinnal
A 2-es kanyart az orosz pilóta tágan kezdte, majd ráhúzott Ricciardo autójára. Centiken múlt az ütközés.
Sirotkin goes wide at the hairpin, Ricciardo goes to overtake...
— Formula 1 (@F1) July 20, 2018
The result? A very close call ??#GermanGP ???? #F1pic.twitter.com/40QwDTlvpy
Jönnek a versenyszimulációk
Verstapen lágy, Ricciardo és Vettel közepes gumikra váltott. Hamilton még mindig ultralágyakkal megy és az egyik Williams mögött haladva kiszélesítette a pályát.
Váltóhiba miatt aggódik a Red Bull
Verstappen fura hangot hallott leváltáskor és a rádión a mérnöke is szokatlannak találta a zajokat. Visszatért a boxba és ki is szállt az autóból. Egy esetleges váltócsere megpecsételné a Red Bull hétvégéjét, hiszen Ricciardo a mezőny végéről indulhat csupán.
Vettelnél hólyagosodtak az ultralágyak
A hátsó gumik kezdtek felhólyagosodni a Ferrarin a Sky Sports ripertere, Ted Kravitz szerint. Ez most rossz hír, de a hétvége további napjai során várhatóan hűvösebb lesz, ez segíthet a Ferrarinak.
Vettel most kezd új etapot közepesekkel, Szirotkin pont előtte csúszott ki a pályáról a stadion kezdetén , az éles balosban.
Hamiltonnak forró az ülése
Rádión jelentette, hogy nagyon felforrósodott az ülése. Ez valószínűleg így van, ha már a tűzálló overallon keresztül is ezt érzi!
Toro Rosso? TURBO Rosso!
Ezzel a szellemes szóviccel kommentálta az F1 hivatalos Twitter-csatornája, hogy a mért ponton Brendon Hartley érte el a legnagyobb csúcssebességet, valószínűleg DRS segítségével.
SPEED TRAPS (75/90 MINS)
— Formula 1 (@F1) July 20, 2018
Toro Rosso? TURBO Rosso! Hartley leads a quintet of title contenders ??#GermanGP ???? #F1pic.twitter.com/3ykOPlEhh6
A Renault-t is aggasztja a hólyagosodás
Cyril Abiteboul a Sky Sportsnak elismerte, hogy Nico Hülkenberg hátsó abroncsai elég rosszul néznek ki, de azt mondta, számítottak erre. Charles Leclerc autóján a küzepes is hólyagosodik, a Haas pedig azt mondta Romain Grosjeannak, hogy ezt az abroncsot kell kiismerniük a versenyre.
Megjavították Verstappen autóját
Ezek szerint nem volt nagy baj, Max Verstappen az utolsó percekre ismét pályára léphetett. A Red Bullnál egyelőre fellélegezhetnek.
Hamilton legszívesebben már abbahagyná
A rádión azt mondta, hogy a mostani köreiből semmit sem profitál, mérnöke viszont jelezte, hogy a csapatnál tanulnak a látottakból. Hamilton így marad a pályán.
A Red Bull behúzta a 2. edzést is
Ezúttal Max Verstappen bizonyult a leggyorsabbnak a két Mercedes és a két Ferrari előtt. Köszönjük szépen a figyelmet, nemsokára jövünk az összefoglalóval és a további hírekkel!