A motorproblémája ellenére Ricciardo megnyerte a Monacói Nagydíjat, és a szűk pályán kívül annak is sokat köszönhet, hogy üldözői a gumik szemcsésedésével bajlódtak, Hamilton el sem hitte, hogy egy második kerékcsere nélkül eljut a célig. A címvédő is megtartotta a 3. helyet, Bottas a jobb állapotú gumikkal sem talált utat Räikkönen mellett.
A verseny kétharmadán keresztül lappangott a feszültség, de a dráma elmaradt, és az élmezőny végül a rajtfelállással megegyező sorrendben futott be a Monacói Nagydíjon, melyet a motorhibával küzdő Daniel Ricciardo nyert meg.
Az ausztrál a 78 körös futam 30. köre előtt közölte először a rádión, hogy gyengül a motorja, és hogy ne legyen túl jó kedve, a Red Bull gyorsan tájékoztatta, hogy nem tud mit tenni a helyzet javításáért. Ennek dacára hiba nélkül vezetve kihasználta a támadókat szinte lehetetlen helyzetbe hozó körülményeket, és módosított a vezetési stílusán, így megtartotta az 1. helyet a szűk utcai pályán.

A motorprobléma jelentkezése után Sebastian Vettel néhány körön át a Red Bull sarkában loholt, csakhogy neki meg a gumik szemcsésedése okozott súlyos akadályt, és ugyanez hátráltatta a mögötte haladó Lewis Hamiltont és Kimi Räikkönent is. Valtteri Bottas nem szembesült ilyesmivel, mert a többiekkel ellentétben ő a szuperlágy keveréket kapta meg az egyetlen kerékcseréjénél, de nem tudta kihasználni ennek előnyeit, hiába ragadt végig Räikkönenre.
Ricciardo nem hitte, hogy célba ér
A rajtnál és az első körökben nem történt különösebb felfordulás, csak Szergej Szirotkinnak kellett letöltenie egy 10 másodperces büntetést, amiért a Williams szerelői nem rakták fel időben a kerekeit (ennek oka a beszakadt menet volt).

Először Hamilton érkezett meg a boxba a 11. körben, de az ultralágy gumira váltva nem fenyegette elévágással Ricciardót és Vettelt, főleg úgy, hogy Esteban Ocon Force Indiáját is meg kellett előznie. A német 4, az ausztrál 5 kör múlva követte a depóba, a sorrend nem változott.
A táv harmadánál azonban a sors kést szorított Ricciardo torkához az MGU-K megrongálásával, aki nem számított sok jóra. "Éreztem, hogy gyengül a motor, és azt hittem, vége a versenyemnek. Úgy értem célba, hogy [a nyolcból] csak hat sebességi fokozatot használtam.
– mondta. Főnöke, Christian Horner szerint ezzel hasonló bravúrt mutatott be, mint Michael Schumacher Barcelonában 1994-ben, aki akkor az ötödik fokozatban ragadva a 2. helyen ért célba. A Sky Sportsnak méltatta pilótáját, akinek 25%-nyi erőveszteségre és az MGU-K hiánya miatt megváltozó körülményekre kellett reagálnia. „Nekem azt mondták a belső hálózaton, hogy egy-két körön belül ki kell állnunk az autóval – nyilatkozta. – Hihetetlen volt, ő egyszerűen nem adta fel."

„Úgy kezelte a helyzetet, mintha csak egy laza vasárnapi kocsikázáson lenne – tette hozzá. – Állítgatta a kapcsolókat, változtatott a stílusán, hogy spóroljon a benzinnel és kímélje a féket és a gumikat." Az ausztrál versenyző a győzelmével feljött a 3. helyre a világbajnokságban, melyet továbbra is Hamilton vezet Vettel előtt.
Befagyott a sorrend
Vettel kezdeti lendülete hamar kifulladt, mert Ricciardo hiába küzdött súlyos problémával, nála egyre rosszabb állapotba kerültek az ultralágy gumik, így komoly támadást nem tudott indítani 1-2 másodperces távolságból sem.
„Danielnek mindenre volt válasza. Az első etapban könnyen közel tudtam maradni hozzá, de amikor Lewis kiállt a boxba, elkezdett keményebben menni. Akkor gyorsabb volt és nem tudtam követni, aztán én gyorsabban elfogyasztottam a gumikat" – mondta Vettel. A lemaradása az utolsó körökben megugrott, mert a virtuális biztonsági autós fázis során nem tartotta kellően melegen a gumikat, és onnantól nem merte keményen nyomni a gázt. „Nem akartam kockáztatni – magyarázta. – Volt egy elfékezésem is, ez intő jel volt."
A VSC-re azért volt szükség, mert a 72. körben az alagút végi féktávon Charles Leclerc belerongyolt Brendon Hartley-ba. Mint kiderült, fékhibája volt. „Előtte egyre jobban beesett a pedál, és egyszer csak felmondta a szolgálatot" – mondta a hazai pályán versenyző Leclerc a mindkettejük kiesését okozó ütközésről.

Az élmezőnyből Hamilton aggódott a legjobban a gumik miatt, többször kijelentette, hogy szerinte nem fog újabb kerékcsere nélkül eljutni a célig. Ez mégis sikerült, és Räikkönen, valamint Bottas előtt megtartotta a 3. helyet. Többször felzárkózott Vettelre, illetve őt is többször megközelítette a másik Ferrari, de igazán komoly akció itt sem bontakozott ki.
Räikkönen "unalmasnak" találta a versenyt, pedig a kerékcserék utántól Bottas folyamatosan kitöltötte a visszapillantó tükrét. A Mercedes másik pilótájának autóján jól működött a szuperlágy keverék, gyorsan utolérte a Ferrarit, de előzni ő sem tudott. „Amikor túl közel kerültem Kimihez, túlmelegedtek a fékek és a motor, ez kicsit hátráltatott. De a tempókülönbség olyan kicsi volt, hogy lehetetlen volt megelőznöm" – ismerte el Bottas.
Hátrébb voltak előzések
Az előzésekről főleg Max Verstappen gondoskodott, aki az utolsó helyről a 9.-re jött előre. „Ebből nem tudtunk volna többet kihozni – vélte.Élveztem a versenyt.
„Megelőztem néhány másik autót, és a stratégia is helyes volt, hogy hosszúra nyújtsuk az első etapot."

A rajtnál átugrotta a két Haast, az 5. körben bevetődött Marcus Ericsson mellé a Mirabeau-nál, a 6.-ban Lance Strollt előzte meg az alagút utáni sikánnál, majd a 7. körben Hartley-t hagyta le. Az ultralágy gumin a 47. körig húzta az etapját és a 11. helyen, a Renault-k mögött folytatta a versenyzést a kerékcserék után.
Carlos Sainz elengedte Nico Hülkenberget, de Verstappennek is csak az 58. körig állt ellent, a holland az alagút utáni sikánnál kibrusztolta magának a jobb pozíciót. Végül azonban az élmezőnyhöz hasonló stratégiát követő, így a gumikkal szintén kínlódó Sainz is pontot szerzett Fernando Alonso váltóhibájának köszönhetően. A 6. helyen Esteban Ocon, a 7.-en Pierre Gasly, a 8.-on Hülkenberg futott be.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
A Red Bull nem tudja, hogyan csinálta ezt Ricciardo
Az ausztrál mérnöke a rádióban hitetlenkedik azon, hogy Ricciardo végigcsinálta a versenyt az erejét vesztett autóval. Most megköszönjük a figyelmüket, hamarosan jelentkezünk az összefoglalóval!
BREAKING: He’s done it! @danielricciardo WINS the #MonacoGP!
— Formula 1 (@F1) 2018. május 27.
Vettel takes second, Hamilton comes home third
That’s the Aussie’s seventh career victory ?????? pic.twitter.com/HSx3Pt5Si6
78. kör: Ricciardo megnyerte a Monacói Nagydíjat!
Azok után, hogy 2016-ban a csapat hibájából nem tudta győzelemre váltani az első rajtkockát, az ausztrál életében először győzni tudott Monacóban. Sebastian Vettel lett a 2., Lewis Hamilton a 3.
78. kör: Ricciardo megkezdte az utolsó kört
Az aszutrál kényelmes előnyben vezet Vettel előtt.
77. kör: Bottas Räikkönent hajtja
Az élmezőnyben a két finn között a legszorosabb az állás, a Mercedes pilótája egy másodpercen belül van a Ferrarihoz képest.
76. kör: Eldőlni látszik a verseny
Vettel 5 másodpercen belülre tornázta magát, de már csak 3 kör van hátra. A német óriásit fékezett a Mirabeau előtt.
75. kör: Zöld zászló
A 74. kör végén véget ért a VSC-fázis, Vettel nagyon lemaradt, több mint 5 másodperc a hátránya, valószínűleg a gumik hőmérsékletével küzd.
74. kör: Valószínűleg fékhiba okozta a balesetet
A Sauber első fékje hirtelen füstöt eregetett a féktáv előtt. Rengeteg a törmelék a pályán, Vandoorne kijött hiperlágyért, az élmezőnyből azonban senki nem kockáztat.
??VIRTUAL SAFETY CAR (LAP 72/78)
— Formula 1 (@F1) 2018. május 27.
Home hero Leclerc slams into the back of Hartley, and both are out!
LEC: "Brakes went completely off"#MonacoGP ???? #F1pic.twitter.com/OjvOQ4JrUa
73. kör: Leclerc megtorpedózta Hartley-t
A monacói az alagút féktávján elfékezte magát, és telibe találta az előtte haladó Hartley-t. Mindkettejük versenyének vége, virtuális biztonsági autó van érvényben.
72. kör: Ocon utolérte Bottast
A francia az előbb már egy másodpercen belül volt a Mercedeshez képest.
70. kör: Több lekörözés nem lesz
Ricciardónak vélhetően nem kell több lekörözötten áthámoznia magát a versenyen, szólt rá a mérnöke.
69. kör: Vettel 2 másodpercen kívül
Egy kicsit bezavarhatott Grosjean lekörözése is, így a német ismét jobban leszakadt Ricciardótól. A 7., 8. és 9. helyen Gasly, Hülkenbeg és Verstappen szorosan követik egymást.
67. kör: Úgy néz ki Hamilton nem cserél kereket
Korábban a Mercedes szerelői a gumikkal bíbelődtek, most azonban a csapat közölte a brittel, hogy vigyázzon a gumikra a verseny végéig. Ezek szerint mégsem cserélnek.
66. kör: Vettel újra egy másodpercen belül
A német hosszú körök óta először ismét DRS-távolságon belülre küzdötte magát Ricciardóhoz képest.
65. kör: Verstappent figyelmeztetik
A Red Bull szólt rá a hollandra, hogy amennyiben előz, igyekezzen tiszta manővert bemutatni.
64. kör: Verstappen vadászik
Hármas vonat van kialakulóban, a 7. helyen autózó Gaslyra érkezik Hülkenberg, mögöttük pedig Verstappen közeledik mindkettejükre.
63. kör: Vettel tartja a tempót, Hamilton lemaradt
A német továbbra is alig több mint 1 másodpercre követi Ricciardót, Hamilton azonban már közel 5 másodpercre van az ausztráltól.
62. kör: Stroll ismét a bokszban
Lance Stroll harmadszor cserélt kereket, jelenleg 2 kör hátrányban az utolsó helyen áll.
61. kör: Verstappen négy másodperccel gyorsabb Ricciardónál
A holland rendesen kihasználja a hiperlágyakat, miután elment Sainz mellett, zsinórban másodszor futotta meg a leggyorsabb kört, legutóbb 1:14.260-nal, míg csapattársa 1:18-as időket autózik az élen.
60. kör: Verstappen előzése képen
Ennyire vágta le a sikánt a holland, miután elment kívülről Sainz mellett.
LAP 57/78
— Formula 1 (@F1) 2018. május 27.
Verstappen puts a move on former teammate Sainz for P9
But takes to the kerb to get the job done#MonacoGP ???? #F1pic.twitter.com/O5vvIVjKSb
59. kör: Vettel éppen csak DRS-távolságon kívül
A német nem adja fel, hogy megszerezze az első helyet, de jelenleg nem tud elég közel kerülni az ausztrálhoz.
57. kör: Verstappen kis híján ütközött
A holland bevetődött Sainz mellé az alagút után, a Renault pilótájának le kellett vágnia a sikánt. Egy körrel később kívülről ugyanott megelőzte, majd átugratott a kerékvetőn.
56. kör: Verstappen Sainzot támadja
Sainz korábban elengedte Hülkenberget, most pedig igencsak feltartja a hollandot, aki egyelőre nem próbálta meg az előzést.
54. kör: Az első kieső volt Alonso
A McLaren spanyolja volt az első, akinek fel kellett adnia a versenyt. Verstappen ezzel feljött pontszerző helyre, már a 10.
LAP 53/78
— Formula 1 (@F1) 2018. május 27.
Alonso retires, reporting a gearbox issue ??#MonacoGP ???? #F1pic.twitter.com/osOjrMpPOX
53. kör: Alonso kiesett
A spanyolt megelőzte Gasly, miután a McLaren hirtelen lelassult a célegyenesben. A csapat azt mondta, látják a problémát, de tovább tud menni. Végül nem tudott, Alonso félreállt a Saint Dévote bukóterében.
52. kör: Gasly letolja Alonsót
A francia centikre követi a 7. helyen haladó spanyolt, az uszoda előtt be is ijesztett neki.
51. kör: Hülkenberg is kiállt
A mezőnyből utolsóként Nico Hülkenberg is megejti a kerkékcserét, hiperlágyakon a 10. helyre jött vissza.
50. kör: Ricciardóval minden rendben
"Jó, amit csinálsz, látjuk a figyelmeztetést a műszerfaladon, nem kell semmi mást tenned" - közölte mérnöke az ausztrállal.
49. kör: Hamiltonnak végleg elfogyott a bal elsője
A brit szerint közel 0 a bal első gumijának állapota. Ha kiállna, két helyet veszítene.
48. kör: Verstappen is kijött
A holland végre lecserélte ultralágy gumijait, és megkapta a hiperlágyakat a végére. A 11. helyre jött vissza.
47. kör: Három másodpercen belül az első három
Ricciardo az élen továbbra is hősiesen tartja magát, Vettel egy másodpercen belül követi. Hamilton 3 másodpercen belül követi.
46. kör: A gumik teljesen készen vannak
Hamilton továbbra is hitetlenkedik az ultralágyai állapotán.
45. kör: Hülkenberg még nem jött ki, de ő a leggyorsabb
A Renault németje még nem járt a boxban, de így is ő autózza jelenleg a leggyorsabb köröket a pályán. Íme az eddigi taktikák.
LAP CHART (LAP 41/78)
— Formula 1 (@F1) 2018. május 27.
All looks smooth for Ricciardo on paper just after half distance
But it's anything but inside the cockpit ??#MonacoGP ???? #F1pic.twitter.com/Ph63WS7jnx
44.kör: Ricciardónak legalább a gumikkal nincs baja
Jobban néznek ki az ausztrál ultralágyai, mint Verstappené korábban, mondták Ricciardónak a rádión.
42. kör: Hamilton közeledik Vettelre
Problémák ide vagy oda, Hamilton 5 tizeddel jobb köröket autózik Vettelnél, már csak 1,5 másodperc a hátránya.
41. kör: Vettelnek elsötétült a kijelzője
Most a Ferrari került bajba? Vettel kijelzőjén jelenleg nem látni semmit. Közben Hamilton tovább hitetlenkedik, hogy a gumijai kibírják a végéig.
40. kör: Hamiltonnak nem javulnak a gumijai
Továbbra is nagyon szemcsésednek az ultralágyak az autóján, jelentette rádión Hamilton.
39. kör: Hamilton elhúzott, Bottas megérkezett Räikkönenre
A finntől már 4 másopercre van Hamilton, Bottas pedig egy másodpercen belül a nyakában liheg a szuperlágyakon.
38. kör: Már csak ketten nem voltak kint
Gasly is kijött, szuperlágyakkal a 10. helyre jött vissza. Már csak Hülkenberg és Verstappen nem volt kint.
37. kör: Hamilton is aggódik
A britet megnyugtatták, mindannyian ugyanabban a hajóban eveznek, ami a gumikat illeti. Közben Stroll újra a bokszban, ismét a bal első kerekével van a gond.
36. kör: Ricciardo megoldásokat keres
Az ausztrál arról érdeklődött, mit csinálhatna másképp, amitől javulhat a probléma.
34. kör: Vettel a gumikkal küzd
Szemre nincsenek túl jó állapotban a német szuperlágyai, vélhetően ezért le is maradt, 1,5 másodpercre követi Ricciardót.
33. kör: Vettel nem szakad le
Ricciardónak nehéz lesz kibírnia a végéig, Vettel a nyakában liheg. Közben a szuperlágyakon az 5. helyen szárnyaló Bottas utolérte Räikkönent.
32. kör: A Red Bull szerint nem lesz jobb
Nem fog megjavulni a probléma, mondták Ricciardónak a rádióban. A csapat látja a problémát, de nem tud mit tenni, az ausztrálnak ezzel kell boldogulnia.
31. kör: Ricciardo nagyon lassú az egyenesben
Vettelt támadásra utasítja a Ferrari, a németnek az alagút után lehet esélye, a Red Bull ugyanis látványosan lassú az egyenesben.
29. kör: Ricciardo bajban
Az ausztrál Red Bullja erőt veszít, mondja Ricciardo a rádióban, Vettel egy másodpercen belülre került.
28. kör: Ennyire van közel Räikkönen
A finn tényleg nagyon szorongatja Hamiltont. Közben Verstappen váltójával minden rendben, mondta a csapat. A holland is szenved a gumikkal.
LAP 25/78
— Formula 1 (@F1) 2018. május 27.
The Iceman is lurking ??#MonacoGP ???? #F1pic.twitter.com/SvY9wpGOpQ
27. kör: Verstappennek rakoncátlankodik a váltója
A holland a hármasból kettesbe váltásnál érez valami furát, blokkolnak a hátsó kerekei, és majdnem lecsúszott a pályáról.
26. kör: Hamilton szemcsésedésre panaszkodik
A brit szerint nem is nyomja neki, a bal első kereke mégis szemcsésedik. Meglesz az egy kiállás?
26. kör: Räikkönen Hamiltont üldözi
A finn az 1 másodperces határon táncol a Mercedes mögött. Eközben Ricciardót a gumik óvására utasították.
25. kör: Bottas szárnyal
A finn továbbra is 1:16-os időket autózik, míg az élen Ricciardo és Vettel 1:18-at. Hartley közben 5 másodperces büntetést kapott gyorshajtásért.
23. kör: Stroll szerint értelmetlen így versenyezni
A kanadai az utolsó, a kék zászlók miatt pedig folyamatosan le kell húzódnia. A rádióban feltette a költői kérdést: mi értelme így versenyeznie?
22. kör: Vettel közeledik Ricciardóra
Csökken az élen az ausztrál előnye, miközben Bottas a 6. helyen két másodperccel gyorsabb, mint az előtte autózók. Ne feledjük, a finn a szuperlágyakat használja.
21. kör: Az élen nagyon visszafogják a tempót
Ricciardo és Vettel szemmel láthatóan nagyon vigyáznak a gumikra, másodpercekkel lassabb köröket autóznak, mint korábban a hiperlágyon.
20. kör: Alonso is a szuperlágyat tette fel
A kétszeres világbajnok Bottashoz hasonlóan a piros jelzésű gumikban bízik, a 10. helyre jött vissza a bokszból.
19. kör: Di Resta szerint nem lesz olyan egyszerű végigmenni
A Sky Sports szakértője szemcsésedést figyelt meg Verstappen ultralágy gumijain, amiből arra következtet, hogy a többiek gondban lehetnek, ha a lila jelzésű Pirelliken akarnak a célig menni.
18. kör: Räikkönen is kint járt
A finnek nem sikerült az elévágás, Hamilton mögé jött vissza ultralágyon.
17. kör: Ricciardo is kerékcserén
A Red Bull ausztrálja is ultralágyakat kapott, az élre tért vissza. Bottas is letudta a kerékcserét, a finn a többiektől eltérően szuperlágyakat kapott.
16. kör: Vettel kiállt
A Ferrari pilótája is megkapta az ultralágy gumikat, Bottas elé jött vissza a 3. helyre. Szirotkint másodjára már nem büntetik meg. Hartley-t azonban lehet, hogy igen, a Toro Rosso versenyzője túl gyorsan ment a bokszban.
15. kör: Räikkönen elévághat Hamiltonnak
A finnt hajtja versenymérnöke, mert úgy megelőzheti Hamiltont, A brit eközben az alagút végén megelőzte Ocont.
14. kör: Vettel nem jön kereket cserélni
A németnek azt mondta a csapata, hogy ha tudja tartani a jelenlegi tempóját, akkor maradjon kint. Eközben kiderült, hogy Stroll korábbi defektjét az okozta, hogy a Mirabeau előtt hátulról nekiment Leclerc-nek.
13. kör: Szirotkint ismét vizsgálják
Ezúttal azt nézik a felügyelők, hogy a büntetés letöltése alatt dolgoztak a szerelők az orosz autóján, ami tilos.
12. kör: Hamilton a bokszban
A Mercedes pilótája ultralágyakra váltott. A mezőnyből övé az első tervezett kiállás.
12. kör: Magnussen a törmelékre panaszkodik
A Haas pilótája szerint sok a törmelék a Loews hajtűben, ami akár defektet is okozhat. Feltehetően Stroll autójáról került oda.
11. kör: Stroll új első szárnyért a bokszban
A kanadai bal első defekttel kényszerű kerékcserére érkezett, az első szárny is megsérült, ki kellett cserélni. A Williams pilótája jelenleg az utolsó.
10. kör: Ricciardo 1:17 alatt
Lehet, hogy a Red Bull pilótája is hallotta a többiek panaszkodását? Megfutotta a verseny leggyorsabb körét az élen.
9. kör: Verstappen újra akcióban
A holland Charles Leclerc-t szorongatja, de nem tudott bevetődni mellé az alagút után.
8. kör: Hamilton a gumikra panaszkodik
A számítógép szerint 10 körösek Hamilton hiperlágyai, de már szemcsésednek a brit elmondása szerint. Hamilton ennek ellenére megfutotta a leggyorsabb kört, 1,9 másodperccel van Vettel mögött.
7. kör: A pilóták a lassú tempóra panaszkodnak
Hamilton, majd Hülkenberg is arra panaszkodott, hogy az élen Ricciardo nagyon lassú. Ez Verstappennek jöhet jól, aki már a 16., Strollt is megelőzte. Szirotkin közben 10 másodperces stop & go-t kapott.
6. kör: Räikkönen Hamiltont szorongatja
Az élmezőnyben a finn és az előtte autózó Hamilton között a legkisebb a különbség, Räikkönen folyamatosan egy másodpercen belül.
5. kör: Vettel lila szektorokat futott
Sebastian Vettel lila második és harmadik szektort teljesített és hozott az ausztrálon. Verstappen javított, már a 17.
4. kör: Grosjean Magnussenre panaszkodik
A Haas franciája csapattársára akadt ki, aki a rajtnál szerinte ráhúzott.
2. kör: Ricciardo egy másodpercen kívül
Daniel Ricciardo 1.4 másodperccel vezet Vettel előtt, Hartley mégsem jött be új szárnyért, vélhetően csak sérült az elem.
1. kör: Hartley elhagyta az első szárnyát
A Toro Rosso pilótája rádión jelenti: új első szárnyra lesz szüksége.
1. kör: Sárga a második szektorban
Szépen beállt a mezőny, a 2. szektorban azonban valamilyen törmelék van a pályán.
Rajt: Hiba nélkül eljöttek, Ricciardo vezet
A mezőny nagyon óvatos volt, baleset nélkül megúszták az első métereket. A sorrend: 1. Ricciardo, 2. Vettel, 3. Hamilton, 4. Räikkönen. Verstappen két helyet javított.
Szirotkint már vizsgálják is
A szerelők nem rögzítették a kerekeit a 3 perces szignál előtt.
Az első tízen kívül csak ketten hiperlágyon
Az első tíz autó mögött mindenki az ultralágy keverékre szavazott, kivéve Szirotkint és Hartley-t.
Hamarosan elkezdődik a felvezető kör
A versenyzők lassan elfoglalják helyüket az autóban, 3 perc múlva pedig már mehetnek is.
Saddle up!!! ?? We are SO ready for the #MonacoGP!! pic.twitter.com/9mFjy1CfJs
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) 2018. május 27.
Bottas szerint izgalmas lenne egy kis eső
A Mercedes finnje a Sky Sportsnak azt mondta: a csapat előrejelzése szerint nem kellene esnie, de izgalmas lesz, ha mégis fog.
"There's some rain about but our radar says it shouldn't rain," Bottas tells @NataliePinkham
— Sky Sports F1 ?? (@SkySportsF1) 2018. május 27.
LIVE NOW on Sky Sports F1 – Channel 406 & @SkyOne – Channel 106
?? Sky Go: https://t.co/fxH1316WnM
??? Blog: https://t.co/SzGssX5IJr
#SkyF1#F1#MonacoGPpic.twitter.com/XQlwqsTuYt
Wolff már a dobogóval is elégedett lenne
A Sky Sportson Paul di Restának nyilatkozva a Mercedes csapatfőnöke elmondta: már akkor sem lenne szomorú, ha a 3.-4. hely környékén zárnák a versenyt.
A Trónok harca szereplői is megérkeztek
Havas John és társai is a paddockból nézik végig a monacói versenyt.
From Westeros, all the way to the #MonacoGP
— Formula 1 (@F1) 2018. május 27.
Ser Davos Seaworth and Ser Jaime Lannister in the house ??
With the King in the North just behind ??#F1#GameOfThronespic.twitter.com/zN6tRw2nqg
A Pirelli szerint a 14. körben várható az első kiállás
A gumiszállító szerint a leggyorsabb taktika, ha a 14. körben a hiperlággyal rajtolók szuperlágyra váltanak és azzal mennek a célig. A második leggyorsabb: a 25. körig elmenni az ultralágyon, majd szuperlágyra váltani a kockászászlóig.
Osszák meg véleményüket a versenyről!
Facebook-oldalunkon az alábbi linken kommentelhetik kedves Olvasóink a verseny történéseit.
Egykiállásos verseny várható
Miután Monacóban szinte lehetetlen előzni, a pályán elfoglalt pozíció fogja meghatározni a gumiválasztást az első kerékcserénél. A Mercedeseknek ultralágyból, a Red Bulloknak szuperlágyból nincs vadonatúj szettje.
Don’t fret! There’s still a bit of #Fit4F1 pink left over for tomorrow’s #MonacoGP!https://t.co/h4IJQQqqTepic.twitter.com/CEw31nPzw7
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) 2018. május 26.
A háromszoros monacói győztes is a helyszínen
Nico Rosberg, a 2016-os Forma-1-es világbajnok is a helyszínről követi az eseményeket a Sky Sports szakértőjeként. A Mercedes korábbi pilótája 2013-ban, 2014-ben és 2015-ben nyert a hercegségben, ahol egyébként lakik.
the true heroes of #MonacoGPpic.twitter.com/VYGQoFAIfe
— Nico Rosberg (@nico_rosberg) 2018. május 27.
Kicsi az eső valószínűsége
A legfrissebb jelentések szerint mindössze 20% az esély az esőre a verseny időtartama alatt.
After a week of consistent and merciless baking by the Mediterranean sun, even the sky is starting to sweat... ?? #MonacoGPpic.twitter.com/MK39LxzwoL
— Sahara Force India (@ForceIndiaF1) 2018. május 27.
Az autók elindultak a rajtrácsra
Kinyitott a bokszutca, a pilóták már szállingóznak, hogy elfoglalják helyüket a 65. Forma-1-es Monacói Nagydíj rajtrácsán.
Pitlane opening imminent, we send our cars out! #RSspirit#MonacoGP#RACEdaypic.twitter.com/sF5RCn1Gbu
— Renault Sport F1 (@RenaultSportF1) 2018. május 27.
Verstappennek izzasztó délutánja lesz
A 3. szabadedzésen nagyot hibázó, majd a váltóolaj szivárgása miatt az időmérőt is kihagyó Max Verstappen az utolsó helyről kezdi meg a Monacói Nagydíjat, és bizonyára minél kaotikusabb futamban bízik, a pályán előzni ugyanis szinte lehetetlen.

Általában Monacóba látogat el a legtöbb sztárvendég
Az év legkülönlegesebb versenyét a hírességek is kimondottan kedvelik, legyen szó színészekről, zenészekről vagy sportolókról. Utóbbi kategóriába tartozik az AS Roma tavaly visszavonult legendája, Francesco Totti is, aki Jean Todt FIA elnökkel is összefutott.
With Francesco @Totti on the grid start of the @F1#MonacoGP ???? pic.twitter.com/pP4ZGW9DdK
— Jean Todt (@JeanTodt) 2018. május 27.
Szemerkél az eső Monacóban
Negyed 3 körül elkezdett szemerkélni az eső Monte Carlóban. Kérdés, a futamon is esni fog?
One hour to go before the race and the rain gods have spoken .... ?? Let's see if this lasts. #MonacoGP#F12018pic.twitter.com/RJpoJV8Q6T
— Sauber F1 Team (@SauberF1Team) 2018. május 27.
A szezon egyik fénypontja következik
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat a Monacói Nagydíj élő közvetítésében! Az idény egyik, ha nem a legjobban várt futama előtt állunk, az élről Daniel Ricciardo indulhat, pályafutása során másodszor. Az első pole pozícióját ugyanitt szerezte 2016-ban.