A verseny kétharmadán keresztül lappangott a feszültség, de a dráma elmaradt, és az élmezőny végül a rajtfelállással megegyező sorrendben futott be a Monacói Nagydíjon, melyet a motorhibával küzdő Daniel Ricciardo nyert meg.
Az ausztrál a 78 körös futam 30. köre előtt közölte először a rádión, hogy gyengül a motorja,
és hogy ne legyen túl jó kedve, a Red Bull gyorsan tájékoztatta, hogy nem tud mit tenni a helyzet javításáért. Ennek dacára hiba nélkül vezetve kihasználta a támadókat szinte lehetetlen helyzetbe hozó körülményeket, és módosított a vezetési stílusán, így megtartotta az 1. helyet a szűk utcai pályán.
A motorprobléma jelentkezése után Sebastian Vettel néhány körön át a Red Bull sarkában loholt, csakhogy neki meg a gumik szemcsésedése okozott súlyos akadályt, és ugyanez hátráltatta a mögötte haladó Lewis Hamiltont és Kimi Räikkönent is. Valtteri Bottas nem szembesült ilyesmivel, mert a többiekkel ellentétben
ő a szuperlágy keveréket kapta meg az egyetlen kerékcseréjénél, de nem tudta kihasználni ennek előnyeit,
hiába ragadt végig Räikkönenre.
A rajtnál és az első körökben nem történt különösebb felfordulás, csak Szergej Szirotkinnak kellett letöltenie egy 10 másodperces büntetést, amiért a Williams szerelői nem rakták fel időben a kerekeit (ennek oka a beszakadt menet volt).
Először Hamilton érkezett meg a boxba a 11. körben, de az ultralágy gumira váltva nem fenyegette elévágással Ricciardót és Vettelt, főleg úgy, hogy Esteban Ocon Force Indiáját is meg kellett előznie. A német 4, az ausztrál 5 kör múlva követte a depóba, a sorrend nem változott.
A táv harmadánál azonban a sors kést szorított Ricciardo torkához az MGU-K megrongálásával, aki nem számított sok jóra. "Éreztem, hogy gyengül a motor, és
azt hittem, vége a versenyemnek. Úgy értem célba, hogy [a nyolcból] csak hat sebességi fokozatot használtam.
– mondta. Főnöke, Christian Horner szerint ezzel hasonló bravúrt mutatott be, mint Michael Schumacher Barcelonában 1994-ben, aki akkor az ötödik fokozatban ragadva a 2. helyen ért célba. A Sky Sportsnak méltatta pilótáját, akinek 25%-nyi erőveszteségre és az MGU-K hiánya miatt megváltozó körülményekre kellett reagálnia. „Nekem azt mondták a belső hálózaton, hogy egy-két körön belül ki kell állnunk az autóval – nyilatkozta. – Hihetetlen volt, ő egyszerűen nem adta fel."
„Úgy kezelte a helyzetet, mintha csak egy laza vasárnapi kocsikázáson lenne – tette hozzá. – Állítgatta a kapcsolókat, változtatott a stílusán, hogy spóroljon a benzinnel és kímélje a féket és a gumikat." Az ausztrál versenyző a győzelmével feljött a 3. helyre a világbajnokságban, melyet továbbra is Hamilton vezet Vettel előtt.
Vettel kezdeti lendülete hamar kifulladt, mert Ricciardo hiába küzdött súlyos problémával, nála egyre rosszabb állapotba kerültek az ultralágy gumik, így komoly támadást nem tudott indítani 1-2 másodperces távolságból sem.
„Danielnek mindenre volt válasza. Az első etapban könnyen közel tudtam maradni hozzá,
de amikor Lewis kiállt a boxba, elkezdett keményebben menni.
Akkor gyorsabb volt és nem tudtam követni, aztán én gyorsabban elfogyasztottam a gumikat" – mondta Vettel. A lemaradása az utolsó körökben megugrott, mert a virtuális biztonsági autós fázis során nem tartotta kellően melegen a gumikat, és onnantól nem merte keményen nyomni a gázt. „Nem akartam kockáztatni – magyarázta. – Volt egy elfékezésem is, ez intő jel volt."
A VSC-re azért volt szükség, mert a 72. körben az alagút végi féktávon Charles Leclerc belerongyolt Brendon Hartley-ba. Mint kiderült, fékhibája volt. „Előtte egyre jobban beesett a pedál, és egyszer csak felmondta a szolgálatot" – mondta a hazai pályán versenyző Leclerc a mindkettejük kiesését okozó ütközésről.
Az élmezőnyből Hamilton aggódott a legjobban a gumik miatt,
többször kijelentette, hogy szerinte nem fog újabb kerékcsere nélkül eljutni a célig.
Ez mégis sikerült, és Räikkönen, valamint Bottas előtt megtartotta a 3. helyet. Többször felzárkózott Vettelre, illetve őt is többször megközelítette a másik Ferrari, de igazán komoly akció itt sem bontakozott ki.
Räikkönen "unalmasnak" találta a versenyt, pedig a kerékcserék utántól Bottas folyamatosan kitöltötte a visszapillantó tükrét. A Mercedes másik pilótájának autóján jól működött a szuperlágy keverék, gyorsan utolérte a Ferrarit, de előzni ő sem tudott. „Amikor túl közel kerültem Kimihez, túlmelegedtek a fékek és a motor, ez kicsit hátráltatott. De a tempókülönbség olyan kicsi volt, hogy lehetetlen volt megelőznöm" – ismerte el Bottas.
Az előzésekről főleg Max Verstappen gondoskodott, aki az utolsó helyről a 9.-re jött előre. „Ebből nem tudtunk volna többet kihozni – vélte.
Élveztem a versenyt.
„Megelőztem néhány másik autót, és a stratégia is helyes volt, hogy hosszúra nyújtsuk az első etapot."
A rajtnál átugrotta a két Haast, az 5. körben bevetődött Marcus Ericsson mellé a Mirabeau-nál, a 6.-ban Lance Strollt előzte meg az alagút utáni sikánnál, majd a 7. körben Hartley-t hagyta le. Az ultralágy gumin a 47. körig húzta az etapját és a 11. helyen, a Renault-k mögött folytatta a versenyzést a kerékcserék után.
Carlos Sainz elengedte Nico Hülkenberget, de Verstappennek is csak az 58. körig állt ellent, a holland az alagút utáni sikánnál kibrusztolta magának a jobb pozíciót. Végül azonban az élmezőnyhöz hasonló stratégiát követő, így a gumikkal szintén kínlódó Sainz is pontot szerzett Fernando Alonso váltóhibájának köszönhetően. A 6. helyen Esteban Ocon, a 7.-en Pierre Gasly, a 8.-on Hülkenberg futott be.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.04.19. - 03:30Chinese Grand Prix - 1st Practice |
2024.04.19. - 07:30Chinese Grand Prix - Sprint Shootout |
2024.04.19. - 10:00Chinese Grand Prix - 2nd Practice |
2024.04.20. - 03:00Chinese Grand Prix - Sprint |
2024.04.20. - 07:00Chinese Grand Prix - Qualification |
2024.04.20. - 10:00Chinese Grand Prix - Last Practice |
2024.04.21. - 07:00Chinese Grand Prix - Race |
2024.05.03. - 05.05.Miami Grand Prix |
2024.05.17. - 05.19.Emilia Romagna Grand Prix |
2024.05.24. - 05.26.Monaco Grand Prix |
2024.06.07. - 06.09.Canadian Grand Prix |
2024.06.21. - 06.23.Spanish Grand Prix |
2024.06.28. - 06.30.Austrian Grand Prix |
2024.07.05. - 07.07.British Grand Prix |
2024.07.19. - 07.21.Hungarian Grand Prix |
2024.07.26. - 07.28.Belgian Grand Prix |
2024.08.23. - 08.25.Dutch Grand Prix |
2024.08.30. - 09.01.Italian Grand Prix |
2024.09.13. - 09.15.Azerbaijan Grand Prix |
2024.09.20. - 09.22.Singapore Grand Prix |
2024.10.18. - 10.20.United States Grand Prix |
2024.10.25. - 10.27.Mexican Grand Prix |
2024.11.01. - 11.03.Brazilian Grand Prix |
2024.11.21. - 11.24.Las Vegas Grand Prix |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |