Ricciardo karrierje második pole pozícióját is Monacóban szerezte meg, ahol a Ferrari és a Mercedes versenyzői az erősebb motorral sem tudták utolérni az időmérőn, Vettel az utolsó pillanatban megelőzte Hamiltont. Verstappen végül nem tudott részt venni a kvalifikáción a délelőtti balesete után.
Daniel Ricciardo két éve Monacóban szerezte meg F1-es pályafutása első pole pozícióját, és a másodikat is ugyanitt érte el a hétvégén, miután a Q3-ban a Ferrari és a Mercedes versenyzői az erősebb motorüzemóddal sem vették el tőle az 1. helyet.
Ricciardo az időmérő mindhárom felvonását magabiztosan uralta, és a Q3-ban rögtön egy 1:10-es körrel sokkolta riválisait, akik két kísérletből egyszer sem tudtak reagálni erre. Az ausztrálnak gyakorlatilag egyetlen rossz mozdulata sem volt egész hétvégén, nem úgy, mint Max Verstappennek, aki az utolsó edzésen összetörte az autóját, és csapattársa pole-ját látva joggal bosszankodhat: bár az autóját összerakhatták volna az időmérőre, a Red Bull problémát észlelt a váltóval, amit ki kellett cserélni, így kihagyta a kvalifikációt és csak a mezőny végéről rajtolhat majd.

„Beindítottuk a motort, és láttuk, hogy szivárog az olaj a váltóból. Ez addig rejtve volt, és ez volt a vége" – nyilatkozta Christian Horner, a Red Bull főnöke a Sky Sportsnak. Ricciardo elégedetten beszélt az időmérő leintése után, és reményét fejezte ki, hogy holnap győzelemmel fejezi be az eddig termékeny hétvégi munkát.
A világbajnokság első két helyezettjének küzdelmét Sebastian Vettel nyerte Lewis Hamiltonnal szemben. A döntő körök előtt még a brit állt előrébb, de ő csak minimálisan javított az idején az utolsó próbálkozásnál, Vettel viszont 229 ezredre megközelítette Ricciardót, és átvette a 2. helyet. Kimi Räikkönennek ellenben nem sikerült javítania, pedig csak 5 ezred választotta el Hamiltontól és 3 Vetteltől az utolsó köre előtt. „Küszködtem a gumik munkára fogásával, nem működtek az első kanyartól kezdve" – mondta a finn.

A második rajtsorba azonban befért Verstappen távollétének és Valtteri Bottas megelőzésének köszönhetően. Honfitársa nem tudta tartani a lépést Hamiltonnal, több mint 2 tizeddel kikapott tőle. „A beállítás sokkal jobb lett, jobb vezetni az autót, a tapadás azonban nem volt tökéletes. A hátsó gumik sokat csúszkáltak" – panaszkodott Bottas.
A Mercedesek egyébként megpróbáltak a hiperlágy helyett az ultralágy gumikkal továbbjutni a Q3-ban, de nem futottak elég jó időt ehhez, így a trükkel nem jutottak stratégiai előnyhöz a versenyre.
A középmezőny sorrendje elég heterogén volt: a 6. helyre Esteban Ocon (Force India), a 7.-re Fernando Alonso (McLaren), a 8.-ra Carlos Sainz (Renault), a 9.-re Sergio Pérez (Force India), a 10.-re Pierre Gasly (Toro Rosso) ért oda. Főleg a kétszeres világbajnok Alonso volt elégedett, mert csapatával "eltévedt a beállításokkal és az autóval, ezért aggódva várták az időmérőt."
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
Látványos időmérőnk lehet
Jó napot kívánunk kedves Olvasóinknak! A hercegség utcáin igazi tűzijáték lehet az időmérő, mert a Red Bullt ezúttal nem akadályozza a lóerőhátrány annyira, mint más pályákon, így kiegyenlítődhet a három élcsapat küzdelme a kvalifikáción.
Az idővel is versenyt fut a Red Bull
Verstappent viszont az a veszély fenyegette, hogy saját butaságából kifolyólag elpackázza a nagy esélyt: a délelőtti edzésen összetörte az autóját kísértetiesen ugyanúgy, ugyanott, ahol két éve. Ricciardo szerelői is besegítenek, hogy időben újraépítsék az RB14-et, és a Sky boxutcai riportere szerint végezni is fognak a szervizzel a Q1 lejárta előtt. Ha így lesz, Verstappen nagyot sóhajthat. Kínában is hatalmas melót nyomtak le a Red Bull szerelői, hogy az időmérőn részt vehessen Ricciardo – ő aztán vasárnap nyert is.
?? *That* FP3 crash @Max33Verstappen fans look away now ??#MonacoGP ???? #F1pic.twitter.com/2d2oUGmCPS
— Formula 1 (@F1) 2018. május 26.
A Ferrari visszatért az új futóműhöz
A Barcelonában bevetett új hátsó verzió hozzájárulhatott az ottani erős gumikopáshoz, de a csapat ismét azt veti be a monacói időmérőn és a futamon, miután az edzéseken kísérleteztek a régivel. A hátsó futóművön a felső bekötési pontok kialakítása más a két változatnál.
Kifogástalan az időjárás, de az aszfalt forró
Ragyogóan süt a Nap, a levegő hőmérséklete 25, az aszfalté 49 fok bő tíz perccel az időmérő kezdete előtt. A meleg pályán fennállhat a veszély, hogy a hiperlágy gumi elkopik a kör végére egyes autókon.
Grosjean büntetést fog kapni
A Spanyol Nagydíj rajtjánál okozott balesetért szabtak ki rá 3 rajthelyes büntetést, ennyivel fogják hátrébb sorolni az időmérőn szerzett eredményéhez képest. Bár Monacóban ez komoly csapás, a Haas egyelőre nem villog a hétvégén, így a francia pilóta talán könnyebben megemészti a büntetés következményeit.
Alonso a beállításokkal küzd
Ezért nem szerepelt jól a délelőtti utolsó edzésen, de Zak Brown szerint az időmérőre megoldást talál a problémákra a McLaren, írja a BBC.
2 perc múlva kezdés
A versenyzők készülődnek, és sokan már be is szálltak az autójukba. De Verstappenről rossz hírek érkeztek...
A váltóval is gond van a Red Bullnál
A Red Bull potenciális váltóproblémát észlelt, miközben szerelték Verstappen autóját, egyre kérdésesebb a holland versenyző részvétele az időmérőn. Verstappen nagyon sokat hibázott már idén.
Elindult a Q1
Hartley vezeti a sort, a 20-ból 17 autó már a pályán van. Természetesen mindenki a hiperlágy gumin jött ki.
Ricciardo és Sainz is csatlakozott a buliba
Szóval maximális a pálya kihasználtsága, csak Verstappen nincs rajta. Megszülettek az első mért körök, Vettel vezet 1:13.1-es idővel.
Verstappen elnyűttnek látszik
Ami érthető is, a garázsban egy pillanatra elkapta a kamera. Ricciardo 1:12.769-cel átvette a vezetést Vetteltől, a 3. Pérez, a 4. Hamilton.
All hands to the pump at @redbullracing ??
— Formula 1 (@F1) 2018. május 26.
Max Verstappen struggling to make Q1#MonacoGP ???? #F1pic.twitter.com/qVpNawh5KE
Räikkönen az élen
1:12.670 az új szintidő, a sorrend azonban gyorsan változik. Most Alonso a 2., Szirotkin a 3., Vettel már csak 6.
Verstappen kiszállt a játszmából
A Sky Sports tudósítója jelentette, hogy a váltót nem tudják ilyen rövid idő alatt kicserélni, vagyis Verstappen csak az utolsó rajtkockák valamelyikéből vagy a boxutcából fog rajtolni. Ez hatalmas érvágás annak tükrében, milyen erős formát mutatott a hétvégén a Red Bull.
Räikkönen megint dühös
Az alagútban akadályozta az egyik Mercedes, a rádión mérgesen panaszkodott rá, hogy tönkretették a körét. Stroll a meglazult fejtámlára panaszkodott.
Ricciardo vezet Vettel előtt
5 perccel a Q1 vége előtt 1:12.0-val Ricciardo áll az élen Vettel, Hamilton és Räikkönen előtt. Bottast vizsgálják a sportfelügyelők Räikkönen akadályozása miatt.
Magnussen is bajban
Verstappen mellett ő, Stroll és a két Sauber áll kieső helyen. Az első öt helyezett, Ricciardo, Vettel, Hamilton, Räikkönen és Alonso már visszatért a garázsba.
Bottas kieső helyről menekült
Feljött a 3. helyre egy új szett gumival, 26 ezreddel gyorsabb Hamiltonnál. Az utolsó percnél járunk a Q1-ben.
Leclerc kicsúszott, de továbbjut
Feljött a 9. helyre, majd a bukótérbe csúszott a célegyenes végén a St. Dévote-nál. Az így előidézett sárga zászlókkal sokaknak ártott.
Hartley, Ericsson, Stroll és Magnussen esett ki
Meg persze Verstappen, aki a váltócsere miatt végül nem vett részt az időmérőn. Ricciardo 4 tized előnnyel megy Vettel előtt, de később várhatóan csökkenni fog a különbség.
A Q1 eredményei
Q1 CLASSIFICATION: @danielricciardo - where he's been all weekend ??#MonacoGP ???? #F1pic.twitter.com/etzdblitpB
— Formula 1 (@F1) 2018. május 26.
Már tart a Q2
15 pilóta maradt talpon, mindannyian kijöttek már a pályára. Ismét öten fognak búcsúzni.
Pérez az élen a McLarenek előtt
Az élcsapatok versenyzőitől még nem érkezett értékelhető idő, egyelőre Pérez áll az élen 1:12.194-gyel Alonso és Vandoorne előtt.
Ismét Ricciardo az 1. és Vettel a 2.
Az ausztrál előnye most viszont már csak 165 ezred, az ideje 1:11.353. A 3. helyen Räikkönen áll.
Hamilton és Bottas kockáztatása nem jött be
Az ultralágy gumin próbálkoztak, de Hamilton csak a 11., Bottas 14. velük, kénytelenek lesznek a hiperlágyakra váltani. Nem jött be a trükk, hogy a Q3-ba így továbbjutva stratégiai előnyhöz jussanak a versenyre.
4 perc van hátra a Q2-ből
A Mercedeseken kívül Szirotkin, Leclerc és Grosjean áll kieső helyen, amúgy Sainz és Gasly aggódhat, ha Hamiltonék javítanak a hiperlágy abroncson.
Hamilton 3., Bottas 5.
Ricciardo újra a pályán, Vettel a mezőnyből egyedüliként a garázsban maradt az utolsó percekre. Hamilton a 3., Bottas az 5. helyre lépett előre.
Räikkönen megelőzte Vettelt
38 ezredre megközelítette Ricciardót egy második próbálkozással, és feljött a 2. helyre. Elkezdődött a felvonás utolsó perce.
Ricciardo javított
1:11.278-cal javított a legjobb időn, a Force Indiák elfoglalták a 6-7. helyet. Leclerc és Grosjean már biztos kiesett.
Sainz legyőzte Hülkenberget
Zsinórban másodszor, ami az időmérőket illeti. Hülkenbergnek rosszabb hír, hogy csak 11. lett, vagyis kiesett Vandoorne, Szirotkin, Leclerc és Grosjean társaságában.
Megkezdődött a Q3
Vajon Ricciardónak sikerült megtartania az 1. helyet, amikor a Ferrari és a Mercedes fentebb tekeri a fordulatszámot? Az autók újra a pályán vannak.
Hamilton Bottas előtt
Hamilton 1:11.261-et, Bottas 11.553-at futott elsőre, őket Sainz, Alonso, Pérez, Ocon és Gasly követi.
Ricciardo 1:10-nél jár
Óriási kört repesztett Ricciardo, 1:10.810, majdnem fél másodperccel előzi meg Hamiltont. Räikkönen bejött a két Mercedes közé.
Vettel 3.
1:11.263, 2 ezreddel kapott ki Hamiltontól, de Räikkönent csak 3 ezreddel előzte meg. Ricciardo mögött elképesztően szoros a helyzet!
Kis szünet, aztán jön a döntő roham
3 perccel az időmérő vége előtt csak Alonso és Gasly köröz, a többiek rákészülnek a rajthelyekről döntő rohamra. Ricciardo utolérhetetlennek tűnik.
Újra pályán az élmenők
Vettel, Bottas, Räikkönen, Hamilton sorrendben készülnek az utolsó körökre a Ferrari és a Mercedes pilótái.
Vettel legfeljebb 2. lesz
229 ezred hátrányt szedett össze a kör végére Ricciardóval szemben, pedig két szektor után még 1 tized alatti mínuszban volt.
Ricciardóé a pole Vettel előtt
Ricciardo nem tudott javítani, egy picit elmaradt az előző idejétől, de így is övé az első rajtkocka. Vettel 2., Hamilton 3., Räikkönen 4., Bottas 5. lett. Köszönjük a figyelmet!