Társoldalunk:
Hírlevél

Vettel újabb drámája után Hamilton óriási mázlival nyert

2018.04.29., 13:43
rendezés

Hamilton a szerencsés bakui győzelmével az élre ugrott a bajnokságban, miután a Red Bullok ütközése miatt beküldött Safety Car előbb az első etapját extrém hosszúra nyújtó Bottas kezébe passzolta az 1. helyet, aki egy defekt miatt elvesztette. A sokáig vezető Vettel kockáztatott, hogy visszaelőzze Bottast, de elfékezte magát és a dobogóra sem fért fel, Räikkönen nagyot mentett az ütközése után.

A sokáig unalmas mederben csordogáló Azeri Nagydíj hatalmas tűzijátékká változott az utolsó körökre, amit a Red Bullok ütközése miatt beküldött Safety Car eredményezett. Az idei négy futamból már a harmadikon dőlt el a verseny ily módon, a biztonsági autó ezúttal két ütemben Lewis Hamiltonnak passzolta át a győzelmet a sokáig magabiztosan élen álló Sebastian Vetteltől.

Amikor a 40. körben Daniel Ricciardo telibe találta a célegyenesben csapattársát, Max Verstappent, úgy tűnt, Valtteri Bottasra mosolyog rá a szerencse, ugyanis addig még nem járt a boxban. A biztonsági autó mögött az ultralágy gumin eleve felzárkózhatott volna Vettelre, aki már 10 kör óta használta saját lágy szettjét, a Ferrari viszont úgy döntött (ahogy a Mercedes is Hamilton esetében), hogy így képtelen lenne a védekezésre, ezért másodjára is beszólították kerékcserére. 

A táv kétharmadáig a Mercedesekkel szemben kényelmes előnyt felépítő német pilóta így visszaesett a 2. helyre. Az újraindításnál megtámadta Bottast, de túl nagy sebességgel esett be mellé a célegyenes végén, ezért kisodródott és visszaesett a 4. helyre. Végül ebben a pozícióban végzett az elfékezett gumin, méghozzá úgy, hogy utána nyert és vesztett is egy helyet: Sergio Pérez megelőzte, Bottas viszont kiesett defekt miatt.

Kattintson a képre galériánk megtekintéséhez!Forrás: AFP/Kirill Kudryavtsev

"Nehéz mit mondani. Balszerencsés voltam – mondta a finn. – Talán legurítok tíz sört és rendben leszek. Meg fogom emészteni. Ilyen a versenyzés, de ez most nagyon fájdalmas." A Mercedes egyik csapatvezetője, Niki Lauda mérges volt, hogy valamilyen roncsdarab kiszúrt a pilótájukkal. "Miért nem takarították fel rendesen a pályát? Rengeteg idő lett volna rá. Bottasnak ez katasztrófa volt" – háborgott a Sky Sportsnak.

Ütközésekkel indult a verseny

Törmelék bőven heverhetett a pályán. Az első öt helyről induló versenyző változatlan sorrendben ment át az első néhány kanyaron, de a 2-es kanyartól már túl szűk volt a pálya a húsz autónak: Szergej Szirotkin nekiment Péreznek, majd az egyenesben Fernando Alonsónak is, miután Nico Hülkenberg befelé terelte.

Kattintson a képre galériánk megtekintéséhez!Forrás: AFP/Andrej Isakovic

A Williams orosz pilótája kiesett, a mérges Alonso két defektes jobb oldali kerékkel visszaevickélt a boxba, a bejáratnál az alig kormányozható autóval a falnak is nekiment. "Vigyáztam az első két kanyarban, erre belém jönnek utána" – dühöngött rádión. A padlólemeze megsérült, de teljesítette a távot, és a kavalkádban ismét pontokat szerezve 7. lett.

A nyitó kör harmadik kanyarjában történt egy még nagyobb ütközés, amelyben Kimi Räikkönen forgatta bele a palánkba Esteban Ocon Force Indiáját. Utóbbi kiesett, a finn ellenben tovább tudott menni, és szárny- és gumicsere után átváltott a lágy keverékre. "Azt hiszem, Ocon nem látott engem a belső íven. Egyszerűen elfordult, miközben én mellette voltam" – vélte. Szerencséjére a Safety Cart is beküldték a törmelékek miatt, így felzárkózhatott a mezőnyre. Ocon azt mondta, miután az egyenesben megelőzte a Ferrarit, nem számított rá, hogy újra megjelenik mellette, és már csak azt érezte, hogy nekicsapódik a falnak. Szerinte a finn lehetett volna türelmesebb.

Rémálommá vált a Red Bullok csatája

A biztonsági autó 5 kört töltött a pályán, az újraindítást követően Vettel megtartotta a vezetést Hamilton és Bottas előtt, Verstappen megelőzte Ricciardót. A Red Bullok azonban nem tudták tartani a lépést velük a szuperlágy gumin, az ultralágyakon támadó Renault-k áldozataivá váltak.

Kattintson a képre galériánk megtekintéséhez!Forrás: DPPI/Florent Gooden

A 10. körre Carlos Sainz és Nico Hülkenberg egyaránt maga mögé utasította a célegyenesben Ricciardót és Verstappent, átvéve a 4-5. helyet. Hamarosan azonban eltűntek a rivaldafényből, mert Sainz a 15. körben kiállt kerékcserére, Hülkenberg pedig ekkor már a fejét verte a falba, miután ugyanezt megtette az autójával: a 11. körben a 4-es kanyar kijáratánál nekicsúszott a palánknak a bal hátsó kerékkel. Tavaly szintén vezetői hiba miatt esett ki Bakuban.

Ricciardo és Verstappen annyira lemaradt az első hármastól, hogy amikor Hamilton a 22. körben megejtette első (és az akkori tervek szerint utolsó) boxkiállását, pont visszatért eléjük. Az ausztrál gyorsabbnak tűnt csapattársánál, de hatalmas erőfeszítések árán, sokadik próbálkozásra hiába előzte meg a 35. körben, a kerékcserékből a holland jött ki jobban és visszaszerezte a 4. helyet.

Kattintson a képre galériánk megtekintéséhez!Forrás: AFP/Kirill Kudryavtsev

Ricciardo addig többször elment Verstappen mellett, de csapattársa rendre agresszívan visszatámadt a következő kanyarban. Izzott a levegő, érezni lehetett, hogy ennek nem lesz jó vége, és a 40. körben ütközéssel végződött a két Red Bull csatája a célegyenesben, Ricciardo belerongyolt a másik RB14-be, amely túl későn kezdett befelé mozogni.

"Úgy láttam, megnyílik a rés a belső íven, és amikor arra kormányoztam, ott kellett maradnom" – nyilatkozta Ricciardo. A csapatfőnök Christian Horner szerint mindkét pilótájuk felelős volt a kettős kiesést okozó balesetért, akiket egyébként önmérsékletre figyelmeztettek a korábbi adok-kapok után. Mindketten láncon vannak, ez látható a testbeszédükön. A gyárban minden csapattagtól bocsánatot fognak kérni a barcelonai verseny előtt" – jelentette ki a Sky Sportsnak.

A versenyzők között a jelek szerint nincs feszültség, mindketten elismerték, hogy ártottak a csapatnak. Horner azt mondta, nem számít további zűrökre.

Vettel elszámolta magát

Az ütközés miatt újra bevezényelt Safety Car nagyon rosszul jött Vettelnek, hiszen addig úgy tűnt, lazán elsétál a győzelemmel. Hamilton nem tudta megszorongatni az első etapban, többször hibázott, és a hátránya már 8 másodperc felett volt, amikor kiállt a depóba.

Kattintson a képre galériánk megtekintéséhez!Forrás: AFP/Kirill Kudryavtsev

Bottast több mint 4 másodperccel előzte meg a címvédő, de a finn első etapját extrém hosszúra nyújtotta a Mercedes a strapabíró szuperlágy gumin, így a jó tempójával nem tűnt elérhetetlennek a 2. hely neki, sőt, Toto Wolff szerint valamennyi sansza a 30. kör óta lágy keveréken köröző Vettel megközelítésére is lett volna a friss ultralágyon.

"A délelőtti egyeztetésen megbeszéltük, hogy minél hosszabbra nyújtjuk az etapot, annál nagyobb az esély a Safety Car-ra" – magyarázta a Mercedes csapatfőnöke a Sky Sportsnak. Ez bejött, de az újraindításnál a 48. körben Vettel vehemensen próbálta visszaszerezni az 1. helyet.

Bevetődött Bottas mellé, de már nem tudott megállni, kisodródott a bukótérbe, ezzel a két Mercedes és a rajt utáni csetepaté követően felzárkózó Räikkönen elment mellette – így nem csak a győzelmet, hanem a dobogós eredményt és a vezetést is elvesztette a tabellán, melynek élére 4 pontos előnnyel Hamilton ugrott. 

Kattintson a képre galériánk megtekintéséhez!Forrás: AFP/Andrej Isakovic

"Örülök, hogy megpróbáltam, de annak nem, hogy nem jártam sikerrel. De meg kellett próbálnom. Nem hiszem, hogy túl optimista lettem volna" – mondta Vettel a manőverről, amelynél állítása szerint megnehezítette a dolgát, hogy a pálya ellenkező oldalán voltak a féktávhoz használt viszonyítási pontjai.

Szerencsés dobogósok 

Bottas ezután kapott defektet, a győzelem Hamilton ölébe hullott. "Nagyon szenvedtem ma, úgyhogy hihetetlenül hálás vagyok a győzelemért. Miután kiszálltam az autóból és letudtam az interjút, rögtön felkerestem Valtterit, ezért is késtem a dobogóról – mondta. – Kicsit fáj a szívem, amiért nem úgy vezettem, ahogy szoktam."

"Apám régen megtanította a leckét, hogy sose adjam fel. Keményen hajtottam, és ez lett az eredménye. Bebizonyosodott, milyen hasznos ez a mentalitás."

Kattintson a képre galériánk megtekintéséhez!Forrás: AFP/Kirill Kudryavtsev

Mögötte Räikkönen és Pérez futott be, utóbbi viszont aggódott, hogy a szuperlágy gumin nem tudja visszaverni Vettel rohamát, aki összeszedte magát az elfékezés után. Pérez úgy fogalmazott, hogy a végén "életem legjobb két körét teljesítettem, miután Seb felzárkózott." A versenyen egy újraindításnál korai előzésért egyébként 5 másodperces időbüntetést kapott, és tiltott DRS-használat miatt a 3. helye is veszélyben volt egy darabig.

Az 5. hely Sainzé lett, miután a második Safety Car-fázis során Romain Grosjean gumimelegítés közben megcsúszott és a palánkban landolt előtte – az újraindításra ezért kellett sokáig várni a Red Bullok ütközése után. A sauberes Charles Leclerc a második monacói pilóta lett, aki pontot szerzett a világbajnokságban (az első Louis Chiron volt a történelem második F1-es versenyén, 1950-ben), az első tízbe rajtuk kívül Alonso, Lance Stroll, Stoffel Vandoorne és Brendon Hartley csúszott be. Utóbbi három versenyző első idei pontjait szerezte.

Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!

GPHírek
13:00

Unalom vagy káoszfutam jön

Köszöntjük Kedves Olvasóinkat az Azeri Nagydíj élő közvetítésében! Ez a harmadik F1-es futam, amit Baku rendezhet, az első borzasztóan unalmas volt, a tavalyi viszont hihetetlenül izgalmas, reméljük, ezúttal inkább a tavalyira emlékeztet majd az összkép.

Az időmérőn izgalmasan alakultak a gumitaktikák és egy büntetés is átalakította a rajtrácsot. 

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

GPHírek
13:02

A glória sem szép, de ez pláne nem volt az!

Csütörtökön volt 20 éve, hogy megrendezték az 1998-as San Marinói Nagydíjat, az utolsó futamot, ahol "toronyszárnyakat" szerelhettek az autókra. A szerencsére gyorsan betiltott megoldás emléke előtt egy kisebb galériával adózunk.

Kattintásra galéria nyílik!Forrás: AFP/Gabriel Bouys
GPHírek
13:04

Vajon visszavág a Mercedes?

Az első három futamból kettőt Vettel, egyet Ricciardo nyert meg, a világbajnoki címvédő Mercedes pilótái még nem állhattak fel a dobogó legfelső fokára. Vajon változik ma a szerencséjük?

A post shared by FORMULA 1® (@f1) on

GPHírek
13:27

Még Räikkönen is nyerhet

A finn pilóta kénytelen ultralágy gumikkal rajtolni, ráadásul csak a 6. helyről indulhat. Finoman fogalmazva sem ő az esélyes a futamon, de Toto Wolff az Autosportnak elárulta, attól tartanak, hogy egy korai Safety Car esetén kihozhatják Räikkönent, aki a lágy gumival utána akár a célig is eljuthat.

A Sky Sportsnak kijelentette, hiába terveztek mindenféle stratégiát, a verseny egy nagy lottó lesz. 

GPHírek
13:39

A gumikkal nem lesz gond az élmezőnyben

Räikkönen kivételével az élcsapatok pilótái szuperlágyakkal rajtolnak, utána ultra- és lágy abroncsokat is választhatnak, mindegyikből maradt 1-1 új szett.

GPHírek
13:42

Mi az ideális stratégia?

A Pirelli szerint az a legjobb választás, ha valaki szuperlágy gumikon indul, a 20. körben pedig lágyakra vált. Räikkönen valószínűleg már 10 kör után lecseréli az ultralágyakat, aztán 41 kört próbál majd megtenni a lágyakkal. Elméletileg egy harmadik változat is szóba jöhetne nála, e szerint a 10. körben szuperlágyakra vált 20 kör erejéig, majd további 21-et egy újabb szuperlágy szettel tesz meg. A Pirelli elképzelésével az a gond, hogy senkinek sincs két szett szuperlágy abroncsa.

GPHírek
13:46

Elfújja a szél a szőnyegeket

Akár 80 km/órás széllökések is lehetnek a verseny alatt, ez erősebb a tegnapi értékeknél. Marcus Ericssont és Kimi Räikkönent már a rajtrács felé megviccelték a körülmények, Max Verstappen is látványosan elrontott egy féktávot. A rajtrácson a személyzetnek a szőnyegekre kell állniuk, hogy ne kapja fel azokat a szél.

GPHírek
13:49

Még el sem rajtoltak, már kicsúsztak

Ha ez így megy tovább, lényegében bárki, bármikor kicsúszhat a pályáról.

GPHírek
13:52

Räikkönen sikeresen odaért a rajtrácsra

Veszélyesen közel került a falhoz a rajtrácsra vezető körén, de úgy tűnik, megúszta.

GPHírek
13:55

Pontokra hajt a Williams, ez idén még nem sikerült nekik

Lance Stroll és Szergej Szirotkin alig maradt le a Q3-ról szombaton, Paddy Lowe, a Williams technikai igazgatója a Sky Sportsnak azt mondta, eddig szinte lehetetlen volt számukra a pontszerzés, de most lehetőségük nyílhat. Ez úgy kell nekik, mint egy falat kenyér, hiszen a Williams pillanatnyilag utolsó a konstruktőri világbajnokságban.

GPHírek
13:59

A Mercedeshez közel álló stratégiai app hosszú etapot jósol

A Pure Pitwall szerint akár 26 kört is megtehet az élmezőny a szuperlágy gumikon. Ők Vettel-Bottas-Hamilton befutót jósolnak, de ezt csak tippelni tudjuk, hogy mi alapján...

GPHírek
14:02

Tömeg van a rajtrácson, pedig ez nem kifejezetten népszerű verseny

Azerbajdzsánba általában kevesebb celeb és vállalati vendég látogat el, mint a hagyományos versenyekre, de úgy tűnik, a célegyenes így is megtelt.

GPHírek
14:05

Hamilton röhejesnek nevezte a Ferrarik tempóját, javulást remél

A versenyzői parádén nyilatkozott a Sky Sportsnak:

"A Ferrarik tempója az elmúlt néhány futamon röhejes volt, úgyhogy remélem, hogy lépéseket teszünk előre. Az egész hétvégén mögöttük voltunk és próbáltuk elkapni őket, remélem, eléggé felzárkóztunk a versenyre." 

GPHírek
14:09

Christina Aguilera és Jay Kay is a világhírű vendégek között van

Mindketten felléptek az Azeri Nagydíj programjának részeként. A Jamiroquai frontemberét valószínáleg nem kellett erre kétszer kérni, hiszen saját bevallása szerint is nagy Ferrari-rajongó.

GPHírek
14:12

Elindult a felvezető kör! Mindenki gond nélkül eljött a rajtrácsról

A Pure Pitwall jóslata szerint Vettel a 13. körben jöhet a boxba, Hamilton és Ricciardo a 14. körben követi őt, ez Bottasnak rossz hír lehet, mert így Ricciardo elévághat. 

Hamilton a rádión azt mondta, hogy szerinte melegebb van, mint várták, de mérnöke azt mondta, ez így is marad. Valójában hűvösebb van az előző két napnál.

GPHírek
14:15

Rajt: Vettel simán eljött, vigyáztak egymásra a versenyzők

Legalábbis az 1-es kanyarban, a 2-esnél már kezdődtek a gondok. Néhány méterrel később Kimi Räikkönen kiütötte Ocont és Szirotkin is kiesett. 

Räikkönen első szárnya is megsérült.

GPHírek
14:16

1. kör: Safety Car, Vettel vezet Hamilton előtt

Fernando Alonso sem úszta meg a rajtot, úgy tűnik, defektet kapott és első szárnyat is lehet, hogy cserélnie kell. Próbál araszolni a boxutca felé.

GPHírek
14:17

2. kör: Räikkönen a boxban lágy gumikért és új első szárnyért

Alonso lesz az utolsó. A spanyol pilóta jobb első és jobb hátsó abroncsa is defektet kapott, alig tudott visszatérni a boxba. Ő is lágy gumikat és új első szárnyat kapott. Egyszerre ütközött Szirotkinnal és az egyik Renault-val. 

Kereket cserélt Hartley, Magnussen és Ericsson is.

GPHírek
14:21

3. kör: A Force India teljesen Räikkönent hibáztatja a balesetért

Otmar Szafnauer a Sky Sportsnak azt mondta, nem is érti, hogy Kimi Räikkönen mire gondolt a késői manőverével. Paul di Resta szerint több helyet kellett volna hagyni a finn pilótának. Nico Hülkenberg azt mondta a rádión, hogy hosszú Safety Car-fázisra számít a sok törmelék miatt.

GPHírek
14:23

4. kör: Alonso autója sérült, a fiatalok miatt háborog

Mérnöke közölte vele, hogy megsérült a McLaren padlólemeze, erre ő dühöngött, mert szerinte nagyon óvatosan ment az első két kanyarban, a többiek mégis összetörték az autóját. 

Räikkönen azt mondta a rádión, hogy a Force India becsukta előtte az autót, Ocon természetesen úgy érezte, hogy a finn pilóta felöklelte őt. 

GPHírek
14:26

5. kör: Lehet, hogy visszaesett, de a Safety Car Räikkönennek dolgozik

Még mindig takarítanak a pályán, de lassan azért már elengedhetnék a mezőnyt. Vettel továbbra is jelenti a rádión, hogy törmelékeket lát. 

Minél tovább mennek a Safety Car mögött, Räikkönennek annál több esélye van, hogy további kerékcsere nélkül teljesítse a futamot. 

GPHírek
14:28

6. kör: Újraindul a verseny, Räikkönen a 12. helyen folytatja

Most Vettel idegesítette Hamiltont az indulás előtt (ez tavaly fordítva volt), a brit pilótának ki is kellett térnie a Ferrari mögül. A taktika bevált, Vettel simán eljött az élen, Hamiltonnak inkább Bottas ellen kellett védekeznie. Verstappen megelőzte Ricciardót, majd a szemfüles Sainz is beugrott közéjük.

GPHírek
14:30

6. kör: Verstappen gyanúsan vágta le a pályát, később Sainz majdnem lenyomta

Érezte, hogy nem tudja bevenni az egyik balost, ezért inkább levágta a kanyart. Keményen védekeznie kell Sainz támadásaival szemben, a Renault most nagyon elemében van. Vettel elszakadt Hamiltontól, 1:51.316-tal a leggyorsabb kört futotta, az előnye 3,3 másodperc. Räikkönen egyelőre a 11. helyezett.

GPHírek
14:33

7. kör: Vettel próbál elszakadni, Sainz továbbra is támad

A Ferrari pilótája 1:49.587-re javította a leggyorsabb kört, a különbség 3 másodperc körül ingadozik. Verstappen lemaradt Bottasról, próbálja feltartani az ultralágy gumikkal támadó Sainzot. Kisebb vonat alakul ki mögöttük.

Räikkönen a rádión azt mondta, hogy a gumik jól működnek az autón, lassan ő is utoléri a Verstappen-vonatot.

GPHírek
14:34

8. kör: Most Hamilton gyorsabb volt Vettelnél, csökken a különbség

A Mercedes nem ereszti nagyon messzire a Ferrarit, Hamiltoné volt a leggyorsabb kör 1:48.376-tal, a különbség még mindig 3 másodperc körüli. Hülkenberg megelőzte Ricciardót, Sainz pedig lenyomta Verstappent, ultralágy gumikkal.

GPHírek
14:36

9. kör: Hamilton egy hajszállal megint gyorsabb volt, Hülkenberg előzött

Verstappen túl korán elhasználta az akkumulátorának energiáját, erről szóltak Hülkenbergnek és meg is előzte ellenfelét a célegyenesben. Hamiltoné volt a leggyorsabb kör 1:47.814-gyel, Vettel 845-öt tudott.

GPHírek
14:37

10. kör: Hamilton tovább faragja a hátrányát

1:47.192-vel újabb leggyorsabb kört ért el, Vettel 1:47.506-ot futott. Hülkenberg csendre intette a mérnökét.

GPHírek
14:38

11. kör: Ricciardo támadja Verstappent, Hülkenberg összetörte az autót!

Besokallt a 4-es kanyarban és már nem tudta megfogni az autója hátulját. Félre tudott állni a Renault-val, így nem akasztotta meg a versenyt.

GPHírek
14:40

12. kör: Összeért a két Red Bull is, Ricciardo előzött

Verstappen viszont visszavágott, így továbbra is az 5-6. helyen haladnak. Ennek lehet, hogy rossz vége lesz. Hamilton az előző körben tovább gyorsult, 1:47.053-at ért el, erre Vettel két abszolút leggyorsabb szektorral reagált.

GPHírek
14:41

12. kör: Vettel új leggyorsabb körrel reagál Hamilton tempójára

1:46.825-re gyorsult, ezzel ismét 3,3 másodperc a különbség. A két Red Bull most békén hagyja egymást, így a ma is szenzációsan szereplő Leclerc közeledhet hozzájuk. Räikkönen a 9. helyezett.

GPHírek
14:43

14. kör: Verstappen hibázott, de megúszta, Räikkönen kocsikázik

A finn pilóta most kezdi támadni Lance Strollt a 8. helyért, eddig kellemesen autózott mögötte. Nem feltétlenül kell sietnie, mert lehet, hogy ezzel a gumiszettel kell célba érnie és az előtte haladók közül lassan többen is kiállnak majd a boxba.

GPHírek
14:45

15. kör: Räikkönen előzött, faág jelent meg a pályán!

A finn pilóta feljött a 8. helyre Stroll megelőzésével, közben egy leszakadt faág hullott a célegyenes közepére. Räikkönen arra panaszkodik, hogy a DRS túl későn kezd el működni az autóján. 

GPHírek
14:47

15. kör: Vettel ismét a leggyorsabb, az előnye már 4 másodperc fölött

1:46.722-re gyorsult, közben a faágat letakarították a pályáról. Az előnye körülbelül 4,5 másodperc. A 16 körben elfogytak Sainz abroncsai, lágy gumimkra váltott és a 13. helyre jött vissza Alonso és Vandoorne mögé. 

Hamilton visszaesését egy megcsúszás indokolta, a célegyenes előtt szélesítette ki a pályát. 

GPHírek
14:48

17. kör: Räikkönen lenyomta a Ferrari-motoros Saubert is

A finn pilóta araszol előre, már a két Red Bull mögött halad a rajthelyének megfelelő 6. pozícióban. Az a különbség, hogy neki lehet, hogy már nem kell kereket cserélnie. 

GPHírek
14:50

18. kör: Elromlott a DRS érzékelő, a pilótákra bízzák a működtetést

Az 1-es pontnál nem működik a DRS érzékelője, erről tájékoztatott a versenyirányítás. A pilóták kézzel továbbra is állíthatják a szárnyakat.

GPHírek
14:52

18. kör: Ericsson kénytelen volt tolatni a pályán

Nem zavarta meg nagyon a versenyt, de visszaesett az utolsó előtti helyre. Hamilton közben rákapcsolt, 1:46.597-et ért el, ezzel 4,2 másodpercre csökkentette a hátrányát. 

Mérnöke szólt Räikkönennek, hogy jól észrevette a DRS hibáját, mindenki más is küzd ezzel. Azt ígérte, hogy szólnak neki, ha használhatja az állítható hátsó szárnyat.

GPHírek
14:53

19. kör: Egymásnak adják a kilincset a legjobb körök terén

Vettel 1:46.475-re gyorsult, de Hamilton 1:46.331-gyel rálicitált, a különbség pillanatnyilag 4 másodperc. A Mercedesnél már kikészítették az új kerekeket, de a szerelők egyelőre békésen üldögélnek. 

GPHírek
14:55

20. kör: Hamilton tovább faragja a hátrányát

1:46.120-ra gyorsult, Vettel 1:46.329-et ért el. Pérez közben megelőzte Strollt és átvette tőle a 8. helyet, le is zavarta a kanadai pilótát a bukótérbe az 1-es kanyarnál.

GPHírek
14:57

22. kör: Hamilton már 4 másodperc alatt volt, de kicsúszott

Alaposan elfékezte magát a célegyenes végén és a bukótérből kormányozta vissza a Mercedest. A szerelők rögtön pakolni kezdték a kerekeket. 

GPHírek
14:58

22. kör: Hamilton hátránya megnőtt, Vettel örülhet

Azt mondta a rádión, hogy "valami történt", de nem tudja, hogy mi. A hátránya 8.2 másodpercre nőtt, rögtön kihívták lágy gumikért. Simán visszajött Verstappen elé.

GPHírek
15:01

24. kör: Hamiltont megzavarhatta a kicsúszás

Ráripakodott mérnökére, hogy ne zavarja őt a különböző beállításokkal. Nem tudta lerázni Verstappent, Vettel egyelőre a pályán maradt.

GPHírek
15:03

25. kör: Vettelnek egyelőre nem kell igyekeznie a boxba

Hamilton 1:47.306-ot futott a lágy gumikkal, Vettel 1:47.159-et a kopott szuperlágyakkal. Viszont, a lágy lassan felmelegszik, úgyhogy érik a kerékcsere náluk is. 

Leclerc kiállt már lágy gumikért, a 11. helyre jött vissza, pont Alonso mögé.

GPHírek
15:06

26. kör: Vettel elkezdett lekörözni, Bottas kicsit közelített hozzá

Az előnye 10,8 másodperc, Hamilton 19-re van Bottastól, de Vettel tempója már körönként egy másodpercet romlott, úgyhogy lassan ideje kereket cserélni. 

GPHírek
15:07

27. kör: Ricciardo megint keményen támadja Verstappent

Egy hajszál választja el attól őket, hogy kiüssék egymást, de remek csatát vívnak. Az előző körben Ricciardo 1:45.883-ra gyorsult, de Verstappen vissza tudta verni az újabb ostromot. 

GPHírek
15:09

28. kör: Csak a lekörözés miatt gyengülhetett Vettel tempója

A német pilóta ismét visszatért az 1:46-os tartományba, bár Bottas és Hamilton fél másodpercet hozott rajta. Hamilton megnyugtatták, hogy az abroncsai simán kibírják majd a versenyt. 

GPHírek
15:12

29. kör: Bottas most nagyot faragott Vettel előnyéből

Az Ezüstnyíl 1:45.827-et ért el, Vettel csak 1:46.5-öt, Hamilton 1:46.1-et. Vettel előnye 9,4 másodperc, Hamilton további 18-ra van Bottastól.

GPHírek
15:13

30. kör: Vettel kiment kereket cserélni, Hamilton elé jön vissza

Ez Hamilton korábbi kicsúszása miatt nem nagy meglepetés, az viszont igen, hogy Vettel jópár kört "lopott" a második etapjából, így a végén kevésbé lesznek használtak az abroncsai. A Red Bullnál most drukkolhatnak, hogy Safety Car legyen.

GPHírek
15:16

32. kör: Bottas és Hamilton csatája még szoros lehet

A finn pilóta továbbra is gyorsabb, legutóbb egy másodperccel Hamiltonnál, ráadásul a végén újabbak lesznek az abroncsai. Vettelre normális esetben nem lesz veszélyes, de a két Ezüstnyíl között meccs lehet. 

GPHírek
15:18

34. kör: Bottasnál kezd az ultralágy is relevánssá válni

A futam elején Carlos Sainz 15 kört megtett velük, a végére már vesztett a tempójából, de ha Bottas még néhány kört lehúz a szuperlágyakkal, akkor az utolsó etapra a leggyorsabb keverékű gumikat is felteheti. Még mindig van tartaléka, 1:45.595-öt ért el a kopott szuperlágyakkal is.

GPHírek
15:21

35. kör: Ricciardo végre lenyomta Verstappent

A holland pilóta a gumik hőmérsékletére panaszkodott és tehetetlen volt a célegyenesben szélárnyékból, a külső íven támadó csapattársa ellen. Ricciardo 1:45.419-cel a leggyorsabb kört is elérte.

GPHírek
15:22

36. kör: Bottas és a Red Bullok még mindig a pályán

Egyre valószínűbb, hogy megpróbálják ultralágyakkal a végén. Még pár kört kellene kibírniuk, hiszen a futam elején Sainznak segített a Safety Car.

Hamilton az előző körben 1:45.412-vel a leggyorsabb kört futotta, hozott 0,4 másodpercet Bottason. A finn pilóta mögé fog visszaérni, kérdés, hogy mennyivel lesz gyorsabb utána.

GPHírek
15:25

37. kör: Újabb leggyorsabb kör Bottastól, Hamilton kék zászlót követel

Nem csak Vettel panaszkodik, ha sietnie kell. Bottas 1:45.149-et ért el, ez új leggyorsabb kör, Hamilton 8 tizedet kapott tőle.

GPHírek
15:26

37. kör: Ricciardo ultralágyakra váltott!

Kulcsfontosságú volt az előző előzése, mert így ő cserélhetett hamarabb kereket. Ultralágyakat kapott, így a futam végén talán Hamiltont is megközelítheti.

GPHírek
15:28

38. kör: Verstappen is kereket cserélt, Bottas még mindig kint

A holland pilóta is ultralágyakat kapott és meglepetésre visszaért a gumik felmelegítésével bajlódó Ricciardo elé. Bottas még mindig kint maradt.

GPHírek
15:30

40. kör: Ricciardo felöklelte Verstappent, mindketten kiestek!

A holland pilóta agresszívan védekezett, de úgy tűnt, hogy Ricciardo is lehetett volna óvatosabb. Idén másodszor zár futamot nulla ponttal a Red Bull.

GPHírek
15:31

40. kör: Safety Car, Bottas csak erre várt, jön is kereket cserélni!

Ultralágy gumit szerelnek a Mercedesre, de reagált a Ferrari és Hamilton szerelőcsapata is, mindhárom pilóta kereket cserél. Ezzel azonban Bottas marad az élen!

GPHírek
15:34

41. kör: Kína után a Mercedes megint kiénekelheti a sajtot Vettel szájából

Hasonló a helyzet, mint Ausztráliában volt, ezúttal azonban Bottasszal járt túl a Ferrari eszén a Mercedes. Vettelt is ki kellett hívni, mert kopott lágy gumikkal esélye sem lett volna Bottas ultralágyai ellen, azonban Bottas kihasználta, hogy a Safety Car beküldésekor ő volt az élen. Vettel nem is érti, hogy mi történt.

Ricciardo és Verstappen balesete:

GPHírek
15:37

42. kör: Őrült hajsza lesz a leintésig

Az első négy helyezett, Bottas, Vettel, Hamilton és Räikkönen is új ultralágy gumikat kapott, de nem lesz sok idejük arra, hogy döntésre vigyék a helyzetet. Még csak most engedték el a mezőnyből a lekörözött autókat. A táv 51 kör.

GPHírek
15:39

43. kör: Grosjean falnak ment a Safety Car mögött!

Gumimelegítés közben egyszerűen nekicsúszott a falnak. Ez az F4-ben is kínos lenne.

Ezzel óriási szolgálatot tesz Bottasnak, hiszen Alonso szerint már teljesen tiszta lett volna a pálya, erre újabb köröket kell majd takarítással tölteni.

GPHírek
15:42

44. kör: A Red Bull csapatfőnöke nem kommentálta a balesetet

A Sky Sports kérdésére mindössze annyit mondott, hogy nem mond semmit, amíg nem beszél a pilótáival. 

A post shared by FORMULA 1® (@f1) on

GPHírek
15:48

46. kör: Fogynak a körök és a Safety Car még mindig a pályán

Még csak most, a 47. kör elején kezdték elszállítani Grosjean autóját, alig marad majd idő versenyezni. A kialakult helyzet nagyon Bottasnak kedvez.

GPHírek
15:49

47. kör: Hamilton szerint le kellett volna állítani a versenyt

A 47. kör végén végre távozik a pályáról a biztonsági autó négy kör marad hátra eldönteni a sorrendet. Így festett Grosjean balesete.

GPHírek
15:51

48. kör: Vettel nagyot hibázott, visszaesett Räikkönen mögé!

Az utolsó pillanatban beszúrt Bottas mellé az 1-es kanyarban, de esélye sem volt bevenni a kanyart. Kiszélesítette a pályát, de közben Hamilton és Räikkönen is el tudott menni mellette. 

GPHírek
15:53

49. kör: Bottas defektet kapott az élről! Hamilton vezet!

A Mercedes pilótája az élről kiesik, de legalább nem törte össze az autóját. Hamilton vezet Räikkönen és Pérez előtt, Vettel is visszaesett az állóra fékezett kereke miatt.

GPHírek
15:55

50. kör: Érik az idei első meglepetés dobogós

Ocont már a rajtnál kiütötte Räikkönen, de Pérez stabilan tartja a 3. helyet Hamilton és Räikkönen mögött. Vettel nem veszélyes rá.

GPHírek
15:58

51. kör: Hamilton megnyerte az Azeri Nagydíjat

Az utolsó körökben nagy előnyt autózott ki Räikkönen előtt, Pérez befutott a 3. helyen, így Vettel lemaradt még a dobogóról is. 

GPHírek
16:08

Hamilton nem tudott mit kezdeni a meglepetésgyőzelemmel

Nem igazán örül, mert Bottas kiesése miatt nyerhetett, ki is emelte csapattársa és ellenfele, Vettel érdemeit a verseny után. A nyilatkozatokat nemsokára feldolgozzuk és a bővített futamelőzetesben, valamint híreinkben olvashatják majd őket. Köszönjük szépen a figyelmet!

Kattintásra galéria nyílik!Forrás: DPPI/Florent Gooden

 

Még több bejegyzés