A második előszezoni tesztsorozat második napján sem lehetett panasz az időjárásra. Montmelóban ma is kellemes, 16-17°C-os tavaszi időben zajlottak az F1-es próbák, a pálya pedig kora délután 35 fokig (az idei teszteken eddig mért legmagasabb értékre) melegedett fel.
A meleg aszfalt szinte csalogatta az F1-es csapatokat, hogy kipróbálják a Pirelli hiperlágy és ultralágy abroncsait. Az új fejlesztésű, rózsaszín oldalfalú gumikat eddig csak a McLaren, a Haas és a Sauber használta, leginkább azért, hogy így maszkírozzák el az autójuk tempóhiányát. Szerdán viszont már
a Mercedesnél, a Red Bullnál, a Renault-nál és a Toro Rossónál is előkerültek a lágyabb keverékek, ami arra utalt, hogy a monoton verseny-szimulációk helyett ráhajtottak a gyors körökre.
Sebesség terén eddig nem igazán jeleskedett a Red Bull, még akkor sem, ha Daniel Ricciardo a legjobb idővel zárta a múlt heti tesztelés első napját. Max Verstappen kedden a 3. helyre hozta be az RB14-est, de a holland sem a tempóra, hanem a tartósságra hajtott. Az új Red Bull első igazi villanását megint Ricciardo tartogatta, aki 12:30 és 13 óra között felrakatta a hiperlágy gumikat és fokozatosan gyorsulva túlszárnyalta a listán addig trónoló Lewis Hamilton idejét.
Az ausztrál 1:18,047 percnél állt meg, majdnem 3 tizeddel megjavítva Felipe Massa még 2008-ban, a Ferrarival felállított (nem hivatalos) tesztkörrekordját,
így természetesen ez maradt nemcsak a szerdai nap, de a 2018-as tesztek eddigi legjobb ideje is. A Red Bullnál komolyan veszik a verseny-felkészülést: az utolsó órában a kerékcserét és az orrkúpcserét is gyakorolták a szerelők Ricciardo autóján.
A Mercedes ezúttal Hamiltonnal kezdte a napot, az angol 90 fordulót nyomott le, és amikor ebédidőben kiszállt a W09-ből, még első volt az eredménylistán (legjobb köreit az ultralágy gumin érte el). Délután Valtteri Bottasra került a sor, aki a lágy abroncsokról fokozatosan közelített a hiperlágy felé. A finn végül 82 körrel és a 3. legjobb idővel zárta a napot. A Mercedes mindenképpen elégedett lehet, a tegnapi 177 kör után ugyanis ma újabb 172 fordulót hoztak össze, ami alapján az Ezüstnyíl megbízhatósága bombabiztosnak tűnik.
Szokásával ellentétben a Ferrari is kénytelen volt pilótaváltó napot tartani. A szerdára eredetileg kiírt
Kimi Räikkönent reggel gyomorrontás gyötörte, ezért Sebastian Vettel kezdte meg a tesztnapot,
aki tisztességes munkát végzett: 66 körrel és a harmadik idővel szállt ki délben az SF71-H-ból. Räikkönen a Ferrari csapatorvosának kezelése hatására délutánra összeszedte magát – tudta, hogy a múlt heti vacak időjárás miatt „kiesett" szerdai tesztnap, illetve a mai rosszulléte miatt sok pótolnivalója van. A finn délután különböző hosszúságú etapokat futott a lágy keveréken, de a nap végére várt hajrázása ezúttal elmaradt.
Látványosan, bár inkább ellentétes előjellel szerepelt a McLaren. Fernando Alonso délelőtt erőlködés nélkül megtett 47 kört az MCL33-mal, de amikor elkezdték volna a hét első verseny-szimulációját, a mérnökök két kisebb olajtócsát találtak a kocsi alatt.
Nem a motorból folyt az olaj, az egyik vezeték eresztett. Nem tudtuk beindítani a motort, ezért úgy döntöttünk, inkább kicseréljük"
– magyarázta a sportigazgató, Eric Boullier.
A McLarennél az elmúlt három évben előszeretettel mutogattak hasonló esetekben az akkori motorpartnerre, a Hondára – most azonban fordult a kocka. A wokingiak immár csak magukat hibáztathatják, a Renault-motor ugyanis a Red Bullban és a franciák gyári autójában is szinte hibátlanul működött eddig.
Háromórás kényszerszünet után a McLaren a nap végén még pályára tudta küldeni Alonsót
Megfigyelők szerint a McLaren nem megfelelően oldotta meg a motor hűtését, de valószínű, hogy a kompakt hátsó futómű és az új Renault-erőforrás installációja sem sikerült makulátlanul. Boullier mindenesetre igyekezett kicsinyíteni a problémákat. Azt mondta: „Ez még csak tesztelés, nincs benne semmi szokatlan."
Produktív napot zárt a Renault is. Ezúttal Carlos Sainz kezdte a körözést, a spanyol 88 forduló után az 5. helyre lőtte be az RS18-ast, ráadásul a közepes gumikkal (előtte csak lágyabb abroncsokat használó pilóták végeztek). Sainz sikeres verseny-szimulációt futott, ami elmondása szerint
sokat segített abban, hogy összeszokjon az idei versenyautójával.
Délután Nico Hülkenberg vette át a szorgoskodást, a német túlszárnyalta a spanyol penzumát is (92 kört teljesített). Az autóval neki sem volt gondja, a tavaszi széllel viszont igen. „Sok volt az erős széllökés, ami megnehezítette a balansz kiismerését, de a tempó rendben volt" – mondta az egyik szünetben, amikor a szerelők átvizsgálták a sárga-fekete rakétát.
A Williamsnél délelőtt Lance Stroll, délután Szergej Szirotkin húzta az igát, egyikük sem a köridőivel villogott. Szirotkin autója egy alkalommal megállt a boxutcában, épp a Red Bull garázsa előtt, emiatt rövid időre kitették a piros zászlót. A nap első piros zászlós leállása Brendon Hartley nevéhez fűződik, aki még délelőtt csúszott ki a kavicságyba a Toro Rosso-Hondával (egyiküknek sem esett baja). Az új-zélandi a nap legvégén egy "banzáj-körrel" még belőtte az STR13-ast az ötödik pozícióba. A Haas megbízhatósági futását olajfolyás hátráltatta, Romain Grosjean hosszú szünet után csak az utolsó 15 percben tudott visszatérni a pályára.
Ha a köridőkkel nem is tündököltek, legalább termékeny napot zárt a Sauber: Charles Leclerc 160 kört tett meg, amivel csak Daniel Ricciardo teljesítménye vetekedhet. De a monacói újoncnak még van mit tanulnia az F1-ről: a teszt záró perceiben nagy igyekezetében kicsúszott a pályáról, miatta ért véget piros zászlóval a 2018-as tesztidény hatodik napja.
# | versenyző | csapat | típus | köridő | gumi | kör |
1. | Daniel Ricciardo | Red Bull | RB14 | 1:18,047 | hiperlágy | 165 |
2. | Lewis Hamilton | Mercedes AMG | W09 | 1:18,400 | ultralágy | 90 |
3. | Valtteri Bottas | Mercedes AMG | W09 | 1:18,560 | ultralágy | 85 |
4. | Sebastian Vettel | Ferrari | SF71-H | 1:19,541 | lágy | 66 |
5. | Brendon Hartley | Toro Rosso | STR13 | 1:19,823 | hiperlágy | 119 |
6. | Fernando Alonso | McLaren | MCL33 | 1:19,856 | hiperlágy | 57 |
7. | Carlos Sainz | Renault | RS18 | 1:20,042 | közepes | 88 |
8. | Romain Grosjean | Haas F1 | VF-18 | 1:20,237 | lágy | 78 |
9. | Kimi Räikkönen | Ferrari | SF71-H | 1:20,242 | lágy | 49 |
10. | Lance Stroll | Williams | FW41 | 1:20,349 | lágy | 63 |
11. | Nico Hülkenberg | Renault | RS18 | 1:20,758 | szuperlágy | 102 |
12. | Esteban Ocon | Force India | VJM11 | 1:20,805 | lágy | 130 |
13. | Charles Leclerc | Sauber | C37 | 1:20,918 | szuperlágy | 160 |
14. | Szergej Szirotkin | Williams | FW41 | 1:22,350 | lágy | 80 |
# | csapat | km |
1. | Renault | 884,450 |
2. | Mercedes AMG | 814,625 |
3. | Red Bull | 768,075 |
4. | Sauber | 744,800 |
5. | Williams | 665,665 |
6. | Force India | 605,150 |
7. | Toro Rosso | 553,945 |
8. | Ferrari | 535,325 |
9. | McLaren | 265,335 |
10. | Haas F1 | 363,090 |