Dermesztő hőmérsékleti viszonyok mellett folytatódott az F1-es előszezoni tesztelés Barcelonában. Hétfőn délután már ellehetetlenítették a körülmények az érdemi munkát, a csapatok viszont keddig nem tudtak megállapodni a tesztsorozat meghosszabbításában, ezért fokozódott a nyomás az istállókon, hogy ismereteket szerezzenek új autóikról.
A hideggel dacolva így kedden is pályára léptek és a Haas, valamint a McLaren kivételével minden istálló autója legalább egy versenytávot teljesített (bár a Renault ettől papíron 1 körrel elmaradt), a legjobbak pedig a hétfői eredményekhez hasonló futásteljesítményt értek el. Az időjárási körülmények miatt úgy döntöttek, hogy kedden elmarad az ebédszünet, azonban többen így is megosztották egymás között a munkát.
A Mercedes és a Ferrari azonban nem így döntött, az Ezüstnyilat ma egész nap Valtteri Bottas vezethette (miután Lewis Hamilton saját bevallása szerint önként lemondott a mai lehetőségről) és délelőtt ő is volt a leggyorsabb a pályán. A finn pilóta nem sokkal 13 óra előtt 1:20.325-tel tette le a névjegyét lágy keverékű gumikkal, ez 0,055 másodperccel volt jobb a McLarennél tesztelő Stoffel Vandoorne ultralágy gumis körénél.
A délelőtti, fagyponthoz közelítő hőmérsékletek miatt az első három órában alig volt esemény a pályán, csak délidő felé és kora délután kezdett élénkülni a forgalom. Ekkor kisebb verseny alakult ki, Szergej Szirotkin (Williams), Esteban Ocon (Force India) és Pierre Gasly (Toro Rosso) között, a három fiatal egymást előzgetve gyűjtögette a kilométereket Barcelonában.
Lassan indult a nap a pálya állapota miatt, de amikor végre kihajtottunk, az autó megbízhatóan működött és előreléptünk a tervünk mentén
– nyilatkozta Tom McCullough, a Force India vezető versenymérnöke. – Változtattunk a programunkon, hogy aerodinamikai méréseket végezhessünk addig, amíg a pálya állapota nem volt reprezentatív, aztán folytattuk a tegnapi munkát, ahol abbahagytuk és próbáltuk megérteni az autó aerodinamikai jellemzőit. Lefutottunk néhány hosszabb etapot is, de sajnos délután az időjárás még rosszabb lett, ez behatárolta a pályán eltölthető időt.”
Bottashoz hasonlóan Sebastian Vettel is nem sokkal 13 óra előtt kezdett mocorogni. A Ferrari pilótája ma vezethette először élesben az SF-71H-t, miután tegnap Kimi Räikkönené volt az autó. Féltávnál 30 kör szerepelt a neve mellett, lágy gumival még 1 másodperccel lassabb volt az Ezüstnyíl addigi legjobbjánál.
Nagyon hideg van, ha az eredményeket megnézzük, az a legfontosabb, hogy majdnem 100 kört megtettünk
– foglalta össze Vettel. – Az időjárás nyilvánvalóan korlátozó tényező. Ilyen hidegben a nehéz egyáltalán a pályán maradni, szerintem a többiek is ezzel küzdöttek. A részletekbe felesleges is belemenni. Remélem, a jövő héten több dologra rájövünk.”
„Az autó működik, nem volt gondunk a megbízhatósággal és minden ésszerűnek tűnik. Úgy tűnik, előrelépést tettünk, de a teljesítményről nem tudok mit mondani. Az általános üzemeltetés terén minden simán ment. Jó, hogy végre kipróbálhatjuk az autót. Először meg kell értenünk a működését, ez a legfontosabb. Minél több kört és kilométert kell gyűjtenünk, aztán majd foglalkozunk a tempóval.”
Nehezen indult a nap a Haasnál és a Red Bullnál is, Kevin Magnussen és Max Verstappen 13 óra előtt nem is tudott mért kört megtenni, pedig nekik is ez az első alkalom, hogy idén autóba ülhettek. Ezért részben Magnussen is felelős volt, mert megjárta a kavicságyat, így plusz munkát rótt a Haas szerelőire.
A Red Bullt az üzemanyagrendszer szivárgása akadályozta, Verstappen csak 13:20 körül teljesített először mért kört, később azonban ő is eljutott egy versenytáv megtételéig. Hétfőhöz hasonlóan ma is előkerült a piros zászló, most azonban csak délután volt rá szükség, először Charles Leclerc (Sauber) megpördülése után, a 4-es kanyarnál.
„Az első benyomásaim az autóról pozitívak – nyilatkozta Verstappen. – Persze, még korán van, de jól érzem magam benne. Végül is, délelőtt nem vesztettünk túl sokat, mert a pálya eléggé rossz állapotban volt eleinte. A [műszaki hiba] nem szerencsés, mert mindent le kellett ellenőriznünk és ez időbe telt. Délután elég sokat mentünk, sok dolgot elvégeztünk, amit akartunk, de a hideg miatt nehéz volt felmelegíteni a gumikat.
A boxból kifelé már padlógázzal kell menni és körről körre egyre gyorsabban, hogy megtartsuk az üzemi hőmérsékletet.”
Vettel délután 2 után kezdett rákapcsolni, először megszilárdította a helyét az 1:20-as köridő-tartományban, majd továbbra is közepes keverékű gumikkal átvette a vezetést 1:20.168-cal. Épp ő okozta a nap második piros zászlós szakaszát, megpördült és bár tudta folytatni az útját, a pályát takarítani kellett miatta.
Bár Fernando Alonso hétfő este azt mondta, legalább hat csapatnak komoly megbízhatósági gondjai vannak, ebből (részben a hideg miatt is) egyelőre nem sok látszott. A Ferrari és a Mercedes is 90 kör fölé jutott, a Williams az orosz Szirotkinnal és délután a visszatérő Robert Kubicával is megközelítette ezt az értéket. Érdekesség (bár a hideg miatt nem releváns), hogy
Kubica ment kevesebbet, de gyorsabban az orosznál.
Igaz, a lengyel pilóta csak 15 óra után gördülhetett a pályára, az első mért körét pillanatokkal azelőtt teljesítette, hogy Vettel már az 1:20-as tartományt ostromolta lágy gumikkal. Ez nagyjából akkor történt, amikor a kicsúszás után Leclerc visszatérhetett a pályára, a McLaren viszont a délután nagy részéhez hasonlóan a boxban rostokolt a kipufogórendszer meghibásodása miatt.
Vettel nem 15:47 körül átvette a vezetést, az 1:19.673-as körét továbbra is lágy gumikkal teljesítette. Ekkor fél másodperccel járt Bottas előtt, de nem sokat kellett várni a Mercedes válaszára sem, a finn pilóta 10 percen belül követte a Ferrarit az 1:19-es tartományba, de Vettel megtartott 3 tizedet az előnyéből. Később megérkezett a havazás (!) a pályára, így lényegében ki is alakult az élmezőny sorrendje.
Nem hiszem, hogy a Formula-1-ben valaha is vezettem ilyen hideg körülmények közepette
– mondta Bottas. – Így is kihoztuk a legtöbbet a napból. Délelőtt különböző aerodinamikai kereteket szereltünk az autóra, délután pedig hosszú etapokat teljesítettem és a beállításokon dolgoztam. Trükkös ilyen időben vezetni, de így is kaptunk néhány választ a tesztelés alatt álló alkatrészeinkre.”
A havazás persze nem volt erős, de a pálya hőmérséklete így is mindössze 7 fokra süllyedt, ez pedig csak azokat a pilótákat nem tántorította el a körözéstől, akiknek mindenképpen menniük kellett. Verstappen és Kubica (immáron esőgumikkal) is több etapra megjelent a pályán, de alkalmanként Vettel (intermediate-tel) és Bottas is feltűnt a barcelonai aszfaltcsíkon.
Mivel kedden a tesztnap befejezéséig nem sikerült megállapodni arról, hogy a tesztsorozatot terjesszék ki a pénteki napra is (amikor a Williams béreli a pályát filmforgatás céljára), a csapatok várhatóan szerdán reggel folytatják a munkát Barcelonában, 9 órától.
Pilóta | Csapat | Modell | Köridő | Kül. | Kör | |
1. | Sebastian Vettel | Ferrari | SF-71H | 1:19.673 | 98 | |
2. | Valtteri Bottas | Mercedes | W09 | 1:19.976 | 0,303 | 94 |
3. | Stoffel Vandoorne | McLaren | MCL33 | 1:20.325 | 0,652 | 37 |
4. | Max Verstappen | Red Bull | RB14 | 1:20.326 | 0,653 | 67 |
5. | Carlos Sainz | Renault | R.S.18 | 1:21.212 | 1,539 | 65 |
6. | Pierre Gasly | Toro Rosso | STR13 | 1:21.318 | 1,645 | 82 |
7. | Robert Kubica | Williams | FW41 | 1:21.495 | 1,822 | 48 |
8. | Szergej Szirotkin | Williams | FW41 | 1:21.822 | 2,149 | 52 |
9. | Esteban Ocon | Force India | VJM11 | 1:21.841 | 2,168 | 79 |
10. | Charles Leclerc | Sauber | C37 | 1:22.721 | 3,048 | 81 |
11. | Kevin Magnussen | Haas | VF-18 | 1:22.727 | 3,054 | 36 |
Csapat | Napi kör | Táv (km) |
Ferrari | 98 | 456,19 |
Force India | 79 | 367,745 |
Haas | 36 | 167,58 |
McLaren | 37 | 172,235 |
Mercedes | 94 | 437,57 |
Red Bull | 67 | 311,885 |
Renault | 65 | 302,575 |
Sauber | 81 | 377,055 |
Toro Rosso | 82 | 381,71 |
Williams | 100 | 465,5 |
Kör | Táv (km) | |
Ferrari | 215 | 1000,825 |
Honda | 82 | 381,71 |
Mercedes | 273 | 1270,815 |
Renault | 169 | 786,695 |