Vettel Hamiltont megelőzve nyitott az élen Abu-Dzabiban

Események

Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Abu-dzabi Nagydíj
VETTEL Sebastian (ger) Ferrari SF70-H team scuderia Ferrari, portrait during the 2017 Formula One World Championship, Abu Dhabi Grand Prix from November 23 to 26 in Yas Marina - Photo Florent Gooden / DPPI
Vágólapra másolva!
A szezon utolsó versenyhétvégéjén Vettel kezdett az élen Hamiltont és Verstappent megelőzve, akiket Räikkönen és Bottas követett. Az első tréning nagyjából zavartalanul telt.
Vágólapra másolva!
Cikkünk folyamatosan frissül35 bejegyzés

Sebastian Vettel kezdte az élen a tesztelésre használt első szabadedzést Abu-Dzabiban. A szezonzáró első tréningje a versennyel ellentétben nappal zajlott, ezért a körülmények nem tették lehetővé, hogy a csapatok már a futamra szánt beállításokkal próbálkozzanak, ráadásul a világbajnokságok is eldőltek már, így többen is a jövő év felé fordították a figyelmüket.

A Ferrari és a Mercedes rögtön új alkatrészeket kezdett tesztelni, Kimi Räikkönen autójának hátuljára aerodinamikai mérőeszközöket szereltek, hogy egy új diffúzor körüli légáramlatokat vizsgálhassanak. A szerkezetet az F1-es zsargonban gyakran „kerítésnek” is csúfolják, de fontos a szerepe, ezt bizonyította, hogy a Mercedes is felszerelt egyet Valtteri Bottas autójára.

Vettel az élen kezdett Forrás: DPPI/Florent Gooden

Ők elsősorban az oldaldobozok előtti áramlatokra voltak kíváncsiak, a McLaren pedig egy másik, közkedvelt eszközt, a flow-vis festéket vetette be Stoffel Vandoorne autóján, aminek jobb oldalát kenték be a rikító zöld festékkel, hogy vizualizálják az légáramlást. A kísérletezéssel nagyjából az edzés első harmada telt el.

A Mercedesek rögtön az élre álltak,

pedig az ellenfelek hamarabb tették fel az ultralágy abroncsokat az autóikra, de végül az Ezüstnyilak is így tettek, miután Hamilton és Bottas sokáig a bokszban várakozott a beállítások megváltoztatása miatt. Eleinte a Red Bull sem siette el a pályára lépést, ők a Renault motorhoz tartozó alkatrészkészlet megcsappanása miatt spórolnak a kilométerekkel és a teljesítménnyel is.

Hamilton is gyors volt Forrás: AFP/Karim Sahib

Többen kipróbálták a glóriát is, ami a következő szezontól kötelezően felkerül az autókra. A Haas állítólag egy aerodinamikailag továbbfejlesztett fejvédőt szerelt fel, azt egyelőre nem tudni, hogy a Sauber és Bottas révén a Mercedes melyik változattal tesztelt. Érdekesség, hogy mentési gyakorlatokkal csak tegnap foglalkoztak a csapatok, ma délelőtt már nem.

A manapság megszokottaktól eltérően nem dőlt meg rögtön a körrekord,

bár ez csak idő kérdése, hiszen Vettel 1:39.006-os köre csak bő fél másodpercre van ettől, és ígéretes a továbbiakra nézve, hogy Hamilton mindössze 0,12 másodpercre, Verstappen pedig csak 0,148 másodpercre van tőle, bár egyelőre nem tudhatjuk, mennyire vették komolyan a csapatok a tréninget.

Nem volt komoly baleset

A középmezőnyben ismét feltűnést keltett Fernando Alonso eredménye, miután sokáig ő volt az egyetlen pilóta, akinek nem volt mért köre. A kétszeres világbajnok ismét megpróbálhatja kihasználni, hogy Abu-Dzabiban a szokásosnál kevésbé fontos az erőforrás teljesítménye, a kanyargós részeken inkább az autó és a pilóta felkészültsége a döntő.

Alonso az élmezőny pilótáin kívül csak Sergio Péreztől kapott ki,

de a hátránya még a 4. helyezett Kimi Räikkönen mögött is 1 másodperc volt, a listavezető Vetteltől pedig 1,5-et kapott. Pérez is jó fél másodperccel követte az egyelőre lassabb Mercedest vezető Bottast. Szokatlan módon a mezőny bő 50 percet kibírt baleset és sárga zászlók nélkül, mindössze Nico Hülkenberg és Romain Grosjean megpördülései akadályozták a forgalmat.