Vettel Hamiltont megelőzve nyitott az élen Abu-Dzabiban
2017. november 24. 09:57
Sebastian Vettel kezdte az élen a tesztelésre használt első szabadedzést Abu-Dzabiban. A szezonzáró első tréningje a versennyel ellentétben nappal zajlott, ezért a körülmények nem tették lehetővé, hogy a csapatok már a futamra szánt beállításokkal próbálkozzanak, ráadásul a világbajnokságok is eldőltek már, így többen is a jövő év felé fordították a figyelmüket.
A Ferrari és a Mercedes rögtön új alkatrészeket kezdett tesztelni, Kimi Räikkönen autójának hátuljára aerodinamikai mérőeszközöket szereltek, hogy egy új diffúzor körüli légáramlatokat vizsgálhassanak. A szerkezetet az F1-es zsargonban gyakran „kerítésnek” is csúfolják, de fontos a szerepe, ezt bizonyította, hogy a Mercedes is felszerelt egyet Valtteri Bottas autójára.
Ők elsősorban az oldaldobozok előtti áramlatokra voltak kíváncsiak, a McLaren pedig egy másik, közkedvelt eszközt, a flow-vis festéket vetette be Stoffel Vandoorne autóján, aminek jobb oldalát kenték be a rikító zöld festékkel, hogy vizualizálják az légáramlást. A kísérletezéssel nagyjából az edzés első harmada telt el.
A Mercedesek rögtön az élre álltak,
pedig az ellenfelek hamarabb tették fel az ultralágy abroncsokat az autóikra, de végül az Ezüstnyilak is így tettek, miután Hamilton és Bottas sokáig a bokszban várakozott a beállítások megváltoztatása miatt. Eleinte a Red Bull sem siette el a pályára lépést, ők a Renault motorhoz tartozó alkatrészkészlet megcsappanása miatt spórolnak a kilométerekkel és a teljesítménnyel is.
Többen kipróbálták a glóriát is, ami a következő szezontól kötelezően felkerül az autókra. A Haas állítólag egy aerodinamikailag továbbfejlesztett fejvédőt szerelt fel, azt egyelőre nem tudni, hogy a Sauber és Bottas révén a Mercedes melyik változattal tesztelt. Érdekesség, hogy mentési gyakorlatokkal csak tegnap foglalkoztak a csapatok, ma délelőtt már nem.
A manapság megszokottaktól eltérően nem dőlt meg rögtön a körrekord,
bár ez csak idő kérdése, hiszen Vettel 1:39.006-os köre csak bő fél másodpercre van ettől, és ígéretes a továbbiakra nézve, hogy Hamilton mindössze 0,12 másodpercre, Verstappen pedig csak 0,148 másodpercre van tőle, bár egyelőre nem tudhatjuk, mennyire vették komolyan a csapatok a tréninget.
A középmezőnyben ismét feltűnést keltett Fernando Alonso eredménye, miután sokáig ő volt az egyetlen pilóta, akinek nem volt mért köre. A kétszeres világbajnok ismét megpróbálhatja kihasználni, hogy Abu-Dzabiban a szokásosnál kevésbé fontos az erőforrás teljesítménye, a kanyargós részeken inkább az autó és a pilóta felkészültsége a döntő.
Alonso az élmezőny pilótáin kívül csak Sergio Péreztől kapott ki,
de a hátránya még a 4. helyezett Kimi Räikkönen mögött is 1 másodperc volt, a listavezető Vetteltől pedig 1,5-et kapott. Pérez is jó fél másodperccel követte az egyelőre lassabb Mercedest vezető Bottast. Szokatlan módon a mezőny bő 50 percet kibírt baleset és sárga zászlók nélkül, mindössze Nico Hülkenberg és Romain Grosjean megpördülései akadályozták a forgalmat.