Ricciardo zárkózott fel a Mercedesekhez péntek délután

Események

687715231 Horizontal F1 World Champion, Mercedes' British driver Lewis Hamilton is seen at the pits, during the Brazilian Formula One Grand Prix first practice session, at the Interlagos circuit in Sao Paulo, Brazil on November 10, 2017. 
 / AFP PHOTO / N
F1 World Champion, Mercedes' British driver Lewis Hamilton is seen at the pits, during the Brazilian Formula One Grand Prix first practice session, at the Interlagos circuit in Sao Paulo, Brazil on November 10, 2017. / AFP PHOTO / NELSON ALMEIDA
Vágólapra másolva!
A Brazil Nagydíj második szabadedzését is Hamilton és Bottas uralta, de a Red Bull, és egy hajszállal a Ferrari is közelebb férkőzött hozzájuk.
Vágólapra másolva!
Cikkünk folyamatosan frissül0 bejegyzés

A Mercedes megtartotta a vezetést a Brazil Nagydíj péntek délutáni szabadedzésén is, de a Red Bull és a Ferrari lefaragott valamelyest a hátrányából, a középmezőnyben pedig kiélezett küzdelem zajlott a Force India, a Williams, a Renault és a McLaren között.

Az eleinte forró, 52 fokos aszfalton Lewis Hamilton úgy végzett az élen, hogy nem tudta megközelíteni délelőtt felállított, 1:09.202-es új pályacsúcsát.

Csak a mezőny nagyjából fele javított az előző köridején, de az edzés végére az Interlagos fölé megérkező felhőknek köszönhetően hűvösebb lett az aszfalt, így a versenyszimulációk idejére a gumik már jobban bírták a strapát. Az utolsó percekben még az eső is szemerkélni kezdett, a tapadást azonban ez nem befolyásolta.

Hamilton a rövid és a hosszú etapokon is uralta a pályát Interlagosban Forrás: AFP/Nelson Almeida

Hamilton mindössze 48 ezredmásodpercet vert mercedeses csapattársára, Valtteri Bottasra, bár a leggyorsabb körükben mindketten hibáztak a pálya középső szektorában. Valószínűleg ez is szerepet játszott abban, hogy az előnyük csökkent a délelőttihöz képest: Daniel Ricciardo a Red Bull-lal annak ellenére 0,228 másodpercre megközelítette Hamiltont, hogy az autójába beszerelt új hajtáslánc-elemek miatt a motorját még nem tekerték fel teljesen.

A gyorsabbik Ferrari, Sebastian Vettelé a 4. helyre szorult, de ő egyike volt azoknak, akik jobb időt értek el, mint délelőtt. Max Verstappen alig 11 ezredmásodperccel végzett mögötte, Kimi Räikkönen lemaradása viszont lényegesen nagyobb volt. A hosszú etapokon szintén a Ferrari tűnt a leggyengébbnek;

a Red Bull a szuperlágy gumikon tartotta a lépést a Mercedesszel, a lágyakon viszont Hamilton egy külön ligában játszott, sorozatban futva az 1:12-es köröket.

A három élcsapat mögött Esteban Ocon nyerte a „futottak még" kategóriát, igaz, csak pár századot vert Felipe Massára és Nico Hülkenbergre. Fernando Alonso annak dacára juttatta a legjobb tíz közé a McLarent, hogy az edzés folyamán végig gondjai voltak az energia-visszatáplálással.

A másfél óra alatt nem történt súlyosabb incidens, csak a rövid pályán megszokott sűrű forgalom nehezítette meg a versenyzők dolgát. Marcus Ericsson egyszer megpördült, és Sauberjének jobb hátsó kerekével a gumifalnak koccant, míg Stoffel Vandoorne a 2-es kanyarban mutatott be egy ártalmatlan piruettet a McLaren volánjánál.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!