Már pénteken is roppant kiélezett volt a meccs a Ferrari, a Mercedes és a Red Bull versenyzői között, az időmérőt megelőző utolsó gyakorláson pedig még kevesebb levegőt hagytak egymásnak a tabellán: az élen végző Max Verstappen és a 6. Kimi Räikkönen között csupán 4 tizedmásodperc volt a különbség, de ha csak az 5. Daniel Ricciardóig nézzük az eredményeket, 2,5 tized eltérésről beszélünk.
Ez szoros csatát vetít előre a hétvége további részére. Az edzést a Ferrarik és a Red Bullok a szuperlágy, a Mercedesek az ultralágy gumin nyitották, de később mindnyájan utóbbi típusra váltottak, és ekkor percenként cseréltek gazdát az egyes pozíciók.
Valtteri Bottas sokáig következetesen gyorsabb volt Lewis Hamiltonnál, de kettejük versenyfutásában a brit nevetett utoljára. A Mercedes nem tudta megkaparintani az 1. helyet, az maradt a Red Bullnál, de ezúttal nem Ricciardo, hanem Verstappen révén, aki pénteken még messze járt az optimális beállításoktól.
1:17.113-mal állította fel az új pályacsúcsot, ehhez Hamilton és Vettel is közel került.
Bottas, Ricciardo, Räikkönen volt mögöttük a további sorrend.
A Force India és a Renault a jelek szerint külön meccset vívhat a maradék pontszerző helyekért, egyelőre előbbinél van némi előny. Mögöttük nagyobb a szakadék, a Williams és a McLaren nem tudta megközelíteni őket.
Az edzés csonka volt Pierre Gasly és Pascal Wehrlein számára:
az újabb problémát elszenvedő Gasly az első mért körében kénytelen volt félreállni az akkumulátor meghibásodása miatt,
míg Wehrlein csak több mint félórás késéssel lépett pályára, neki a hibrid rendszere rakoncátlankodott. Komolyabb vezetői hiba nem nagyon fordult elő, csupán a Renault pilótái vágtak át a füvön az első kanyarnál egy-egy alkalommal.