Verstappen megelőzte Hamiltont, még sűrűbb lett az élmezőny

Események

Forma-1, Mexikói Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
MEXICO CITY, MEXICO - OCTOBER 28: Max Verstappen of the Netherlands driving the (33) Red Bull Racing Red Bull-TAG Heuer RB13 TAG Heuer on track during final practice for the Formula One Grand Prix of Mexico at Autodromo Hermanos Rodriguez on October 28, 2017 in Mexico City, Mexico. Clive Mason/Getty Images/AFP
Vágólapra másolva!
Még kiélezettebb volt a verseny a Ferrari, a Mercedes és a Red Bull között a mexikói időmérő előtti utolsó edzésen, amelyen az élen végző Verstappen és a 6. Räikkönen között mindössze 4 tizedmásodperc volt a különbség. 
Vágólapra másolva!
Cikkünk folyamatosan frissül40 bejegyzés

Már pénteken is roppant kiélezett volt a meccs a Ferrari, a Mercedes és a Red Bull versenyzői között, az időmérőt megelőző utolsó gyakorláson pedig még kevesebb levegőt hagytak egymásnak a tabellán: az élen végző Max Verstappen és a 6. Kimi Räikkönen között csupán 4 tizedmásodperc volt a különbség, de ha csak az 5. Daniel Ricciardóig nézzük az eredményeket, 2,5 tized eltérésről beszélünk.

Ez szoros csatát vetít előre a hétvége további részére. Az edzést a Ferrarik és a Red Bullok a szuperlágy, a Mercedesek az ultralágy gumin nyitották, de később mindnyájan utóbbi típusra váltottak, és ekkor percenként cseréltek gazdát az egyes pozíciók.

Valtteri Bottas sokáig következetesen gyorsabb volt Lewis Hamiltonnál, de kettejük versenyfutásában a brit nevetett utoljára. A Mercedes nem tudta megkaparintani az 1. helyet, az maradt a Red Bullnál, de ezúttal nem Ricciardo, hanem Verstappen révén, aki pénteken még messze járt az optimális beállításoktól.

A Red Bull megtartotta az 1. helyet Forrás: AFP/2017 Getty Images/Clive Mason

1:17.113-mal állította fel az új pályacsúcsot, ehhez Hamilton és Vettel is közel került.

Bottas, Ricciardo, Räikkönen volt mögöttük a további sorrend.

A Force India és a Renault a jelek szerint külön meccset vívhat a maradék pontszerző helyekért, egyelőre előbbinél van némi előny. Mögöttük nagyobb a szakadék, a Williams és a McLaren nem tudta megközelíteni őket.

Az edzés csonka volt Pierre Gasly és Pascal Wehrlein számára:

az újabb problémát elszenvedő Gasly az első mért körében kénytelen volt félreállni az akkumulátor meghibásodása miatt,

míg Wehrlein csak több mint félórás késéssel lépett pályára, neki a hibrid rendszere rakoncátlankodott. Komolyabb vezetői hiba nem nagyon fordult elő, csupán a Renault pilótái vágtak át a füvön az első kanyarnál egy-egy alkalommal.