Társoldalunk:
Hírlevél

Vettel felzárkózott Hamiltonhoz az időmérő előtt

2017.10.21., 17:58
rendezés

Az USA Nagydíj szombati szabadedzése ígéretesen szoros küzdelmet hozott a Mercedes és a Ferrari között, Vettel az új kasztnijában csak századokkal maradt el világbajnoki ellenfelétől.

Lewis Hamilton az USA Nagydíj harmadik szabadedzésén sem talált legyőzőre, így eddig az összeset ő nyerte meg, de világbajnoki ellenfele, Sebastian Vettel ezúttal 92 ezredmásodpercre megközelítette a Mercedes versenyzőjét, míg egy képzeletbeli rajtsorral hátrébb Kimi Raikkönen is felzárkózott Valtteri Bottashoz.

Miután tegnap délután arra panaszkodott, hogy „nyúlós" a Ferrari eleje,

a csapat este, az éjszakai munkastop megszegése nélkül új autót épített Vettelnek egy másik, korábban már használt kasztniból, amelyre az összes friss fejlesztésű aerodinamikai elemet visszaszerelték.

Ez bevált, a német ász ugyanis azonnal felvette a ritmust, és sokkal simább edzést zárt, mint pénteken, amikor zűrös napja volt, és alig töltött pár kört a pályán.

Hamilton zsinórban harmadszor is az élen zártForrás: Picture-Alliance/AFP/usage worldwide/Hoch Zwei

Az edzés első felében szintén a 2. helyen állt Hamilton mögött, de még 4 tizedmásodperces hátránnyal. A sorrend akkor is megmaradt közöttük, amikor bő húsz perccel a leintés előtt, szinte teljesen egyszerre megtették az időmérő-szimulációikat, ám Vettel ekkor sokat lefaragott a hátrányából, míg Hamilton a pályát az utolsó előtti kanyarban kiszélesítve kicsit odacsapta Mercedesének alját a rázókőhöz.

Igaz, 1:34.478-cal így is újabb körrekordot ért el.

Bottas és Räikkönen nem tudták tartani a lépést a csapattársaikkal, a küzdelem ennek ellenére szoros volt az élen, az első négy helyezett 3 tizedmásodpercen belül került egymáshoz képest. A pálya első, a tempós S-kanyarokat magába foglaló szakaszán a Ferrari, a középsőn pedig a Mercedes tűnt erősebbnek, de a különbség mindenhol csak hajszálnyi volt.

AUSTINI ESÉLYLATOLGATÁS

A Red Bull lemaradt a két élcsapattól, jóllehet, később is teljesítette az időmérő-szimulációját. Max Verstappen – akire végül 15 rajthelyes büntetés vár majd, mert kicserélték az autójában a belső égésű motort és az MGU-H-t – első próbálkozását megzavarta Romain Grosjean kicsúszása, amely miatt a Haas végleg a 7-es kanyar kavicságyában ragadt, ezért Virtuális Safety Car-fázist rendeltek el. Verstappen maga is hibázott ugyanitt, csak olcsóbban megúszta, míg

Daniel Ricciardo az utolsó másodpercekben forgalomba került, amikor meg akarta tenni a gyors körét, és 9. lett.

Felipe Massa meglepően jó időt ment a Williamsszel, csupán 2 tizeddel maradva el Verstappentől, mögötte pedig a két Renault zárta az edzést. Habár Nico Hülkenberg valamelyest gyorsabb volt új csapattársánál, Carlos Sainznál, az időmérőnek nem vághat neki vérmes reményekkel, mert Verstappenhez – valamint Stoffel Vandoorne-hoz és az újonc Brendon Hartley-hoz – hasonlóan őt is hátrébb fogják sorolni a rajtrácson.

Az austini időmérő Justin Timberlake koncertje miatt a szokásosnál két órával később, magyar idő szerint majd csak este 11-kor kezdődik. Noha az előrejelzés esővel fenyeget, az várhatóan az után fog megérkezni a pályához, hogy a rajtsorrend már eldőlt.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!

Origo
17:57

Mindjárt akció!

Szép napot mindenkinek! Perceken belül a harmadik szabadedzéssel folytatódik az USA Nagydíj programja. Austinban gyönyörű idő van, sokkal melegebb a tegnapinál, amikor délelőtt esett: a levegő máris 27, az aszfalt 32 fokos.

Origo
18:02

Tegnap Hamilton volt a leggyorsabb

Az első (két) csatát, vagyis szabadedzést simán ő nyerte, világbajnoki ellenfele, Sebastian Vettel mindkétszer fél másodperccel lassabb volt nála, és zűrös napot zárt. A Ferrari mára még a kasztniját is kicserélte, mert délután arra panaszkodott, hogy "nyúlós" az autója eleje. A részletes elemzésünk itt olvasható.

Origo
18:03

Autók a pályán

Már nyolcan kimentek megtenni egy ellenőrző kört, köztük a szuperlágy gumikon Vettel is. Úgy tűnik, Hartley, Hülkenberg és Vandoorne után Verstappenre is tényleg rajtbüntetés vár, mert új hajtáslánc-elemeket szereltek az autójába.

Origo
18:06

Vettel egy régi kasztnit kapott

Mármint egy olyat, amit korábban már használtak, de most felszerelték az összes új aerodinamikai elemet is, úgyhogy a cserének elvileg nem szabad hátrányosan érintenie őt. Hamilton még csak most ballagott oda az autójához, hogy beszálljon a pilótafülkébe. Ő is egyike a hat versenyzőnek, aki még nem járt a pályán.

Origo
18:08

Hartley-é az első mért kör

1:41.499 alatt teljesítette a lágy, azaz a rendelkezésre álló legkeményebb gumikon. Vele kapcsolatos hír, hogy Pierre Gasly, akinek a helyét elfoglalta, hiába ment vissza a Super Formulába megnyerni a bajnoki címet, mert a szuzukai döntőt egy tájfun miatt lefújták, ezért megmaradt a fél pontos hátránya.

Origo
18:10

Más Sainz vezet

Megint gyorsabb új csapattársánál, Hülkenbergnél, akit tegnap motorhiba hátráltatott: 1:37.125-ös körével majdnem fél másodpercet vert rá. Mindkét Renault-n az ultralágy Pirellik vannak. Hartley 1:40.803-ra javított, de most csak ők hárman vannak a pályán.

Origo
18:12

Vettel visszatért a pályára

Az új kasztnijához még nyilván hozzá kell szoknia, és teljesítenie kellene hosszú etapokat is, mert tegnap krónikus körhiányban szenvedett. Sainz 1:36.813-ra javított, de Hülkenberg is csökkentette a hátrányát, kb. 2 tizedmásodpercre. Megélénkült a forgalom, Räikkönen, Ricciardo és Bottas is felbukkant.

Origo
18:14

Hülkenberg csúszkál

A Renault fara elég lazának tűnik, és még provokálja is a kerékvetőkön. Hartley Toro Rossójának hátulját bekenték a zöld áramásjelző festékkel:

Origo
18:15

Raikkönen az élen

Először Vettel, majd Ricciardo vette át a vezetést, de a finn majdnem egy teljes másodpercet vert rájuk, 1:35.562-es idővel foglalja el az 1. helyet. Mindhárman máris az ultralágy gumikat használják.

Origo
18:16

Grosjean nem nyafog

Ezt ő maga állítja a saját sisakján, az állandó, sokat kritizált rádióüzeneteire utalva. Nem rossz poén...

Origo
18:17

Bottas és Hamilton csak 2-3.

Nem tudták lenyomni Räikkönent, elsőre 0,075 illetve 0,155 mp-vel elmaradtak tőle. Vettel, aki egyelőre az 5., javítani készül...

Origo
18:18

Vettel beugrik a Mercedesek közé

Egy hűtőkör után 0,096 másodpercre faragja le a hátrányát a csapattársához képest, ezzel Hamiltonnál már gyorsabb, Bottastól viszont egy hajszállal elmarad.

Origo
18:21

Hamilton átveszi a vezetést

1:35.125-ös körével 4 tizedet vert Bottasra, aki szintén megelőzte Räikkönent pár ezreddel. Vettel viszont épp most futott abszolút legjobb részidőt az első szektorban, ahol az S-kanyarokban ma a Ferrari tűnik a legerősebbnek... Mire megy?

Origo
18:23

Vettel már a 2.

A pálya elején abszolút, a közepén egyéni legjobb részidőt ért el, a végén viszont nem javított, így csak 2 ezredet vert Bottasra, Hamiltontól pedig 0,418 mp-vel elmaradt. Alonsos feljött a 6. helyre, Ocon pedig a szuperlágy gumikkal áll a 7. helyen.

Origo
18:24

A sorrend

Bő húsz perc után így fest a tabella: Hamilton, Vettel, Bottas, Räikkönen, Ricciardo, Alonso, Ocon, Sainz, Pérez, Hülkenberg, Magnussen, Kvjat, Grosjean, Hartley.

Origo
18:26

Verstappen 15 rajthelyes büntetést kap

Igen, ez már hivatalos: új belső égésű motort és MGU-H-t szerelnek az autójába, ahogy azt sejteni lehetett. Egyébként eddig csak egy ellenőrző kört teljesített ma. Ez ugyan nem ok az ünneplésre, de ezt mégsem hagyhattuk ki...

Origo
18:28

Kvjatnak gondjai vannak

"Valami nem stimmel az autóval, a kormány szörnyen nehéznek érződik" - jelenti a rádión, amire azt a választ kapja, hogy látják a problémát az adatokon, nagyon lassan térjen vissza a bokszba. Már ott is van.

Origo
18:30

Vettel elvétette a házszámot

Upsz, véletlenül a Red Bull bokszába próbált beállni, és amikor korrigált, majdnem elütötte a Ferrari egyik emberét. Pedig már nem ma volt, hogy az a garázs volt az otthona! Vicces.

Origo
18:32

Virtuális Safety Car!

Ajjaj, Grosjean kicsúszott, és a kavicságyban kötött ki, miközben Verstappen, aki végre előmászott a bokszból, szintén lesodródott az egyik kanyarnál. A Haas versenyzője rosszabbul járt, mert az autója a kavicságyban ragadt. A rádióban dühösen... Na jó, nem nyávog, csak káromkodik.

Origo
18:34

Grosjean simán megforgott

A 7-es kanyarnál, pont ott, ahol pár másodperccel korábban Verstappen is besokallt. Még mindig VSC van, ezért:

Origo
18:37

A sorrend

A VSC-nek vége, így állunk:

Valószínűleg mindjárt megkezdődnek az időmérő szimulációk.

Origo
18:38

Az élmezőny újra pályán

Bizony: Hamilton, Vettel, Bottas és Räikkönen máris megjelent egy-egy új szett ultralágy gumival. Ricciardo még a használt szettjén hajtott ki a garázsból. Hirtelen sűrű lett a forgalom.

Origo
18:40

Pár kép az akcióról

A Sutton Images jóvoltából:

Vettel igencsak erősen indítja a körét, egy 25.238-as 1. szektorral...

Origo
18:40

Verstappen a 2.

92 ezredre megközelítette Hamiltont, de mindjárt változni fog a sorrend...

Origo
18:42

Ez jó szoros lett!

Először Vettel az élre állt, aztán Räikkönen feljött a 2. helyre, de őt Bottas megelőzte. Végül Hamilton szerezte meg a vezetést, de csak 92 ezredet verve Vettelre. Az első négy autó között 0,277 mp van, ez elég ígéretes! Az 5. helyre visszacsúszó Verstappen hátránya már 7 tized, bár ő nem egészen friss gumikon tette meg a körét.

Origo
18:44

Hamilton ideje újabb körrekord

1:34.478-as etalont állított fel, de a tavalyi pályacsúcsnál a Mercedes és a Ferrari mind a négy versenyzője gyorsabb kört futott. És jönnek egy második körre is. A visszajátszásból látszik, hogy Hamilton az előbb elég csúnyán felütötte az autója alját az egyik rázókövön.

Origo
18:46

A 2. körben senki nem javít

Az ultralágy gumikból kifogyott a szusz, a sorrend tehát ez maradt: Hamilton, Vettel, Bottas, Räikkönen, Verstappen. Ricciardo még nem tette meg az időmérő-szimulációját.

Origo
18:49

Hamilton mégis majdnem javított

Az utolsó szektorban abszolút legjobb részidőt ért el, de összességében nem faragott le az idejéből, és a lassítás alapján megint kiszélesítette a pályát a 19-es kanyarnál. Vettel visszatért a már 5 körös ultralágy szettjével. A tegnap elvesztegetett időt bepótolva muszáj minél több kört kint lennie.

Origo
18:50

A végsebességek

A Mercedesnek még mindig megvan az előnye, ami a COTA hosszú egyeneseiben jól is jön:

Origo
18:51

A McLarenek is gyors körre készülnek

Alonso és Vandoorne, aki a 8. illetve 12. helyet foglalják el, megkapták az új ultralágy gumikat. Vajon mire mennek velük?

Origo
18:54

Alonso megelőzi Massát

Feljön a 7. helyre, míg Vandoorne a 10.-en kötött ki. A sorrend jelenleg ez: Hamilton, Vettel, Bottas, Räikkönen, Verstappen, Ricciardo, Alonso, Massa, Stroll, Vandoorne, Ocon, Sainz. A Red Bulloknak még maradt egy-egy új szett ultralágy Pirellijük.

Origo
18:56

Hülkenberg már a 6.

Eddig meghúzta magát a háttérben, mert a rajtbüntetése miatt úgyis hátrébbról fog rajtolni, de azért futott egy 1:35.608-as kört, biztos, ami biztos. Sainz is javított, és csak 42 ezreddel volt lassabb nála, így megszerezte mögötte a 7. helyet, megelőzve Ocont.

Origo
18:58

Verstappen javít

Végre ő is teljesítette az időmérő-szimulációját, de 6 tizedet kapott Hamiltontól, így a 4. helyezett Räikkönenre sem jelent fenyegetést. Pérez a csapattársát, Ocont megelőzve felkapaszkodott a 9. helyre, és végre megjelent Ricciardo is.

Origo
19:00

Ricciardónak még pont lesz ideje egy körre

Fél perccel az előtt kezdte meg a gyors körét, hogy megállt a visszaszámláló. Vajon ő jobban megközelíti a Mercedeseket és a Ferrarikat? Mindjárt meglátjuk. Oconnak szóltak, hogy a túl sűrű forgalom miatt szakítsa félbe a körét.

Origo
19:02

Ricciardo csak a 9.

A két Renault-t sem tudta megelőzni, sőt Massát sem, aki az utolsó pillanatban felugrott a 6. helyre a Williamsszel, negyed másodpercre közelítve meg Verstappent.

Origo
19:06

Köszönjük a figyelmet!

Az élen Hamilton és Vettel végzett, a Mercedes és a Ferrari ígéretesen közel volt egymáshoz. Most a szokásoshoz képest kétszer olyan hosszú, négy órás szünet következik az időmérő előtt, mert Justin Timberlake koncertjével szórakoztatják a helyi közönséget. Utána visszatérünk, és mindjárt jelentkezünk az eredménytáblázattal is. Szép estét!

Még több bejegyzés

Kapcsolódó anyagok: