Lewis Hamilton megtartotta a vezetést az USA Nagydíj második szabadedzésén is, amelyen már szép idő és kellemes meleg fogadta a csapatokat. Az első három helyen három különböző istálló versenyzője végzett, a Red Bullnak Max Verstappen révén sikerült beférkőznie a Ferrari elé.
Az időmérő-szimulációk előtt még a két Red Bull állt az élen. Akkor Daniel Ricciardo volt a leggyorsabb, ő azonban a szuperlágy keverékű gumikon érte el a legjobb idejét, míg Hamilton az egy fokozattal keményebbeken szerezte meg mögöttük a 3. helyet.
Az utóbbi három hétvégén hibát hibára halmozó Ferrari számára nem kezdődött fényesen az edzés:
Sebastian Vettel csak későn tudott kimenni a pályára, mert az autóján jelentősen változtattak a délelőtthöz képest, és sokáig tartott, mire befejezték a munkát, aztán amikor végre gázt adhatott, az első mért körében besokallt az utolsó előtti kanyarnál, és egy durva megpördüléssel rögtön tönkretette a lágy szett gumiját. Így a végén versenyszimulációt sem teljesíthetett, és összesen 11 kört tett meg.
Az időmérő-szimulációk során sem tudta tartani a lépést Hamiltonnal: akárcsak délelőtt, fél másodperccel lemaradt tőle, sőt egy tizeddel lassabbnak bizonyult Verstappennél is. Az ultralágy gumikra Valtteri Bottas váltott át a leghamarabb, és ahogy várható volt, azonnal átvette rajtuk a vezetést, s bár egy hűtőkör után tovább javított, saját csapattársától végül így is 6 tizedmásodpercet kapott. Igaz, Daniel Ricciardót és Kimi Räikkönent – akinek a hosszú etapja meggyőzően erősnek tűnt – legalább megelőzte.
A McLaren számára biztatóan végződött az edzés, hiszen Fernando Alonso még Räikkönenhez képest is 8 tizedmásodperces hátránnyal ugyan, de a 7. helyet szerezte meg a három élcsapat versenyzői mögött, megelőzve Felipe Massát és a Force India párosát.
Carlos Sainz úgy mutatkozott be új alakulatánál, a Renault-nál, hogy gyorsabbnak bizonyult csapattársánál, Nico Hülkenbergnél, jóllehet, ő az edzés jelentős részét a garázsban töltötte egy motorhiba miatt. Brendon Hartley, aki Sainz (illetve Pierre Gasly) helyét foglalta el a Toro Rosso pilótafülkéjében, 17. lett, miután 1,2 másodperccel kikapott a valószínűleg csak erre a hétvégére visszatérő Danyiil Kvjattól.
A másfél óra alatt jó néhány kicsúszás történt.
A legproblémásabbnak az utolsó előtti kanyar tűnt, ahol Vettel előtt már Kevin Magnussen is megforgott egyszer, de ő a saját csapattársával, Romain Grosjeannal is belekeveredett egy értelmetlen incidensbe, amikor kifékezte a franciát, mivel úgy érezte, túl lassan megy előtte.