Vettel lenyomta Hamiltont, Sainz nagyot bukott az első edzésen

Események

Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Malajziai Nagydíj
VETTEL Sebastian (ger) Ferrari SF70-H team scuderia Ferrari, ambiance portrait during 2017 Formula 1 FIA world championship, Malaysia Grand Prix, at Sepang from September 28 to October 1 - Photo Florent Gooden / DPPI
Vágólapra másolva!
Az esőtől tartva már korán munkához láttak a csapatok. Sokáig a Mercedesek álltak az élen, de Sebastian Vettel egyelőre jobb körre volt képes, mint Lewis Hamilton.
Vágólapra másolva!
Cikkünk folyamatosan frissül0 bejegyzés

Rögtön az edzés elején pályára lépett a mezőny Szuzukában, az idei utolsó távol-keleti versenyhétvége első szabadedzésén, mert attól tartottak, az egészet elmossa az eső. A csapatok egymástól teljesen eltérő időjárás-előrejelzéseket osztottak meg a pilótáikkal, de végül csak 80 perc eltelte után jelentett igazi problémát az egyre erősebb zápor.

A kedélyeket azonban így is borzolta váratlan baleset, hiszen Carlos Sainz miatt előkerültek a piros zászlók is az edzés során. Sainz a hajtűkanyarból kifelé gázt adott a kerékvetőn haladva, elvesztette az uralmát a Toro Rosso fölött, majd nagy sebességgel a szemközti gumifalba csapódott. Nagy baleset volt, de a pilóta nem sérült meg, és a pályát is gyorsan helyreállították.

Vettel kezdte a legjobban a szuzukai hétvégét - galéria! Forrás: DPPI/Florent Gooden

Az már az edzés elején nyilvánvalóvá vált, hogy az idei autók sokkal gyorsabbak ezen a pályán a tavalyiaknál, Sebastian Vettel leggyorsabb köre több, mint 3 másodperccel jobb a tavalyi első szabadedzés legjobbjánál. A csata ráadásul egyelőre nyílt, mert Vettel mögött 2 tizedre jött Lewis Hamilton, és Daniel Ricciardo lemaradása sem volt számottevő.

A pilóták több kisebb-nagyobb vezetői hibát elkövettek,

Hamiltonnak is volt nagyobb elfékezése a hajtűkanyarban, Valtteri Bottas nyitott DRS-sel megcsípte a füvet a célegyenesben és a Degner 2-ből kifelé is korrigálnia kellett, de Vettelnek is voltak nehéz pillanatai. Kimi Räikkönen az autója hátuljára panaszkodott, majd a fékhőmérsékletet mérő érzékelői romlottak el az autóján.

A post shared by FORMULA 1® (@f1) on

A Ferrarinál egyelőre nem volt nyoma annak, hogy Vettel autójának gondja lenne, de még nem kapta meg az előző futam után kiszerelt sebességváltóját, Räikkönen viszont új erőforrással kezdte meg a gyakorlást, ezt a szabályok szerint büntetlenül tehette meg. A Mercedesnél az edzés előtt úgy döntöttek, mindkét autójukat az új aerodinamikai csomaggal szerelik fel.

A Mercedesek és a Ferrarik lágy gumikkal kezdték az első szabadedzést,

különösen az Ezüstnyilak pilótái voltak szorgosak, egymás után futották a köröket, míg a Ferrari kissé kivárt, a Red Bull pedig már korán a szuperlágy gumikra szavazott. Ennek ellenére Ricciardo csak pár percig vezetett, és a Ferrari is akkor kezdett igazán életre kelni, amikor megkapták a szuperlágy abroncsot, gyaníthatóan az alacsony hőmérsékletek miatt.

A post shared by FORMULA 1® (@f1) on

A felboruló programok, az edzés végére megérkező eső és a hűvös aszfalt miatt egyelőre nem lehet következtetéseket levonni az eredményekből, és félő, hogy a későbbiekben is nehéz dolga lesz a csapatoknak, mert eső várható a második szabadedzésre is, de a futam valószínűleg száraz pályán zajlik majd.

Ehhez hozzájárul, hogy Sainz balesete és az eső miatt több mért kör is megszakadt,

például Max Verstappen eredménye is annak köszönhető, hogy két fontos körét is fel kellett adnia. A pályaidő most a szokásosnál is fontosabb lenne, mert az új autók láthatóan gyorsak a pályán, megterhelik a gumikat és a pilótákat is, ezért nagyon fontos, hogy a pilóták alaposan felkészüljenek a rájuk váró kihívásra.