Enyhén nedves pályán, de száraz abroncsokkal kezdődött meg az idei szezon egyik legkevésbé használható szabadedzése Szingapúrban. A városállamban még nappali fényviszonyok közepette rendezik az első tréninget, ezért a körülmények nem tükrözik az időmérőn és futamon várható állapotokat, a mezőnynek mégis fontos, hogy kihasználják az első 90 percet is.
Meglepetésre egy Ferrari, Kimi Räikkönen autója bukkant fel először a bokszutca végén, mert a finn pilóta a glória kipróbálásával kezdte a munkát, és így tett Daniel Ricciardóval a Red Bull is. Ez lehetővé tette a Mercedeseknek, hogy először szuperlágy gumikkal az élre álljanak, kezdetben Valtteri Bottas, majd Lewis Hamilton révén.
A Mercedesek viszont egyelőre nem tudták tartani a lépést a Red Bull pilótáival és Sebastian Vettellel az ultralágy gumikon, ezek elsősorban Ricciardónak kedveztek, 1:42.489-cel új körrekordot is futott, de Max Verstappen is többször vezette az edzést. A Red Bullnál látható aerodinamikai újdonságokkal készültek, köztük a Ferrari oldalsó légterelőjét is lemásolták, ezt is tesztelték az első 90 perc során.
A Ferrari egyelőre felemásan szerepelt.
Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen is sokáig a középmezőnyben ragadt, később a fékek hűtésén és az első futómű beállításain is változtattak, így Vettel fel tudott jönni a 2. helyre, Räikkönen viszont csak a 7. helyezett lett Bottas mögött, aki az ultralágy gumikon többször is elfékezte magát, csúszkált, és a rádión vezethetetlennek nevezte az autóját.
Hamilton szintén kicsúszott egyszer, de az ellenfeleihez hasonlóan ő sem került komolyabb bajba, mindössze néhányszor került elő a sárga zászló, de baleset nem történt. Mindössze Lance Stroll vesztett sok időt azzal, hogy elromlott a sebességváltó az autójában, és az edzés végéig már nem is sikerült megjavítani vagy kicserélni azt.
Két vendégpilóta is szerepet kapott a mezőnyben,
Sean Gelael az előbb-utóbb valószínűleg a Renault-hoz igazoló Carlos Sainz helyén tesztelt, Antonio Giovinazzi pedig Kevin Magnussen ülésébe ülhetett be a Haasnál. Mindketten kikaptak a csapattársaiktól, de Giovinazzi csak 3 tizeddel volt lassabb Romain Grosjeannál, míg Gelael 3,3 másodperccel maradt el Danyiil Kvjattól.