Ricciardo pályacsúccsal nyitott az élen Szingapúrban

Események

Forma-1, Daniel Ricciardo, Red Bull Racing, Szingapúri Nagydíj, glória, halo
SINGAPORE - SEPTEMBER 14: Daniel Ricciardo of Australia and Red Bull Racing has a seat fitting in the garage during previews ahead of the Formula One Grand Prix of Singapore at Marina Bay Street Circuit on September 14, 2017 in Singapore. (Photo by Mark Thompson/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // P-20170914-01044 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Vágólapra másolva!
A Red Bull a várakozásoknak megfelelően gyorsnak tűnik a szűk utcai pályán, az ausztrál versenyző rögtön körrekorddal nyerte meg a péntek délelőtti szabadedzést. Vettel csak 1 tizedmásodperccel maradt le tőle, a Mercedesek valamivel lassabbak voltak.
Vágólapra másolva!
Cikkünk folyamatosan frissül0 bejegyzés

Enyhén nedves pályán, de száraz abroncsokkal kezdődött meg az idei szezon egyik legkevésbé használható szabadedzése Szingapúrban. A városállamban még nappali fényviszonyok közepette rendezik az első tréninget, ezért a körülmények nem tükrözik az időmérőn és futamon várható állapotokat, a mezőnynek mégis fontos, hogy kihasználják az első 90 percet is.

Meglepetésre egy Ferrari, Kimi Räikkönen autója bukkant fel először a bokszutca végén, mert a finn pilóta a glória kipróbálásával kezdte a munkát, és így tett Daniel Ricciardóval a Red Bull is. Ez lehetővé tette a Mercedeseknek, hogy először szuperlágy gumikkal az élre álljanak, kezdetben Valtteri Bottas, majd Lewis Hamilton révén.

Ricciardo a glóriával kezdett, körrekorddal zárt Forrás: 2017 Getty Images/Mark Thompson

A Mercedesek viszont egyelőre nem tudták tartani a lépést a Red Bull pilótáival és Sebastian Vettellel az ultralágy gumikon, ezek elsősorban Ricciardónak kedveztek, 1:42.489-cel új körrekordot is futott, de Max Verstappen is többször vezette az edzést. A Red Bullnál látható aerodinamikai újdonságokkal készültek, köztük a Ferrari oldalsó légterelőjét is lemásolták, ezt is tesztelték az első 90 perc során.

A Ferrari egyelőre felemásan szerepelt.

Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen is sokáig a középmezőnyben ragadt, később a fékek hűtésén és az első futómű beállításain is változtattak, így Vettel fel tudott jönni a 2. helyre, Räikkönen viszont csak a 7. helyezett lett Bottas mögött, aki az ultralágy gumikon többször is elfékezte magát, csúszkált, és a rádión vezethetetlennek nevezte az autóját.

Vettel beékelődött a két Red Bull közé Forrás: AFP/Manan Vatsyayana

Hamilton szintén kicsúszott egyszer, de az ellenfeleihez hasonlóan ő sem került komolyabb bajba, mindössze néhányszor került elő a sárga zászló, de baleset nem történt. Mindössze Lance Stroll vesztett sok időt azzal, hogy elromlott a sebességváltó az autójában, és az edzés végéig már nem is sikerült megjavítani vagy kicserélni azt.

Két vendégpilóta is szerepet kapott a mezőnyben,

Sean Gelael az előbb-utóbb valószínűleg a Renault-hoz igazoló Carlos Sainz helyén tesztelt, Antonio Giovinazzi pedig Kevin Magnussen ülésébe ülhetett be a Haasnál. Mindketten kikaptak a csapattársaiktól, de Giovinazzi csak 3 tizeddel volt lassabb Romain Grosjeannál, míg Gelael 3,3 másodperccel maradt el Danyiil Kvjattól.